Quan canviaran nom Maragall L4 i 5?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Quan canviaran nom Maragall L4 i 5?

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/05/2009 20:09

Com ja sabeu, a la L9 hi haurà una estació anomenada "Maragall", però que no tindrà correspondència amb les de les línies 4 i 5, i que en un mapa que vaig veure fa un temps, les de aquestes dues estava previst que canviessin el nom pel de "Els 15". Està previst quan es canviarà? No ho haurien de fer aviat, abans no s'obri el tram de la L9 corresponent, per a que els usuaris ens acostumem?



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dimarts 05/05/2009 21:26

Como muy pronto la puesta en servicio del tramo de la línea no será hasta el 2012, aún queda tiempo.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 05/05/2009 22:06

automotorserie 436 ha escrit:Como muy pronto la puesta en servicio del tramo de la línea no será hasta el 2012, aún queda tiempo.
Però tres anys no és massa, comparat amb Roquetes, on van canviar el nom de l'estació de la L4 nou anys abans d'entrar en servei l'homònima de la L3.

Realment, crec que, si ja fa força temps que saben que la de la L9 es dirà Maragall, no sé què esperen a canviar l'actual de la L4/L5.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/05/2009 23:50

Exacte, s'hauria de fer aviat, per tal que els usuaris ens anem acostumant. El mateix va passar amb Via Júlia, anteriorment Roquetes, a la qual van canviar el nom anys abans no inauguressin l'estació de la L3 del mateix nom.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 06/05/2009 9:02

A TMB-ATM-3% se'ls hi va l'olla. Per una banda parlen de recuperar topònims arcaics com "Els 15" (m'agradaria saber quanta gent coneix encara aquella zona amb aquest nom), mentre que per l'altra se n'inventen de nous (Ernest Lluch) per ficar noms a zones que ja tenen un topònim propi reconegut i utilitzat (Sant Ramon).


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/05/2009 10:04

Platanito ha escrit:A TMB-ATM-3% se'ls hi va l'olla. Per una banda parlen de recuperar topònims arcaics com "Els 15" (m'agradaria saber quanta gent coneix encara aquella zona amb aquest nom), mentre que per l'altra se n'inventen de nous (Ernest Lluch) per ficar noms a zones que ja tenen un topònim propi reconegut i utilitzat (Sant Ramon).
Acabaran com a Mirandela (localitat transmontana entranyable que va tenir el segon "metro" de Portugal, després de Lisboa i abans de Porto), on les estacions duen noms relacionats amb la Unió Europea (que va ser-ne el pagano) i no tenen absolutament res a veure amb cap indret d'allí.

Un cop més, es nota molt que qui talla el bacallà al TP no l'agafa mai!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1796
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 06/05/2009 12:32

Platanito ha escrit:A TMB-ATM-3% se'ls hi va l'olla. Per una banda parlen de recuperar topònims arcaics com "Els 15" (m'agradaria saber quanta gent coneix encara aquella zona amb aquest nom), mentre que per l'altra se n'inventen de nous (Ernest Lluch) per ficar noms a zones que ja tenen un topònim propi reconegut i utilitzat (Sant Ramon).
Jo de tota la vida en sentit parlar de "Els 15" per parlar de la zona on hi ha l'actual parada de Maragall. I m'he passat mitja vida vivint molt aprop de "Els 15". I es un nom molt popular a la zona.
A mes a mes és un nom molt tramviari, l'origen era que fins aquell punt el tramvia valia 15 centims, i molt gent que potser anava 2-3 parades mes endavant, baixava alla per evitar pagar el suplement.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 06/05/2009 13:56

davida ha escrit:
Platanito ha escrit:A TMB-ATM-3% se'ls hi va l'olla. Per una banda parlen de recuperar topònims arcaics com "Els 15" (m'agradaria saber quanta gent coneix encara aquella zona amb aquest nom), mentre que per l'altra se n'inventen de nous (Ernest Lluch) per ficar noms a zones que ja tenen un topònim propi reconegut i utilitzat (Sant Ramon).
Jo de tota la vida en sentit parlar de "Els 15" per parlar de la zona on hi ha l'actual parada de Maragall. I m'he passat mitja vida vivint molt aprop de "Els 15". I es un nom molt popular a la zona.
A mes a mes és un nom molt tramviari, l'origen era que fins aquell punt el tramvia valia 15 centims, i molt gent que potser anava 2-3 parades mes endavant, baixava alla per evitar pagar el suplement.
Ja conec l'origen, però dubtava del seu ús actual. En aquest cas pot ser un bon substitut (cosa que no succeeix amb el nom d'"Ernest Lluch" per a la parada sita a Sant Ramon que farà d'intercanviador amb la parada del Trambaix "Sant Ramon").


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3177
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 06/05/2009 14:21

Perdoneu una pregunta d'una persona absolutament profana en la matèria:

Per què, per evitar confusions, no es manté el nom Maragall (pel passeig) per a les estacions de la L4 i L5 i es posa un nou nom a l'estació de la L9 sota la Plaça Maragall?

O perquè no li posen el nom d'alguns dels carrers que conflueixen a la plaça Maragall, com ara:

Doctor Valls
Bernat Fenollar
Puerto Príncipe
Olesa

Navas de Tolosa, no el considero adequat perquè ja té una estació a la L1 (a l'alçada de la Meridiana).

Personalment els que més m'agraden són els de Puerto Príncipe i Olesa, per allò de no posar noms de persones.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 06/05/2009 15:00

Mireu, Jo crec que el millor per estalviar confusions a tothom és que l'actual estació (L4) i (L5), passi a denominar-se "Els Quinze", però amb molt de temps per endavant, caldria procedir a fer el canvi, ara ; i que la nova estació situada just a sota de la plaça i el passeig Maragall, tingui el nom del poeta.
Jo sòc veï del Guinardó, i encara molta gent recorda el nom dels Quinze, i fins i tot l'anomenem així quan ens referim a la cruïlla del passeig Maragall amb l'Av. de Borbó; hi ha establiments comercials que porten aquest nom, per tant crec que és molt fàcil recupera´l.
Tanmateix vull apuntar una cosa, s'ha parlat de canviar el nom de l'estació Guinardó per la d'Hospital de Sant Pau, a llavors Jo seria partidari de mantenir els noms a les dues Maragall i la futura estació de la L9 a la plaça Maragall li diria Guinardó.
Tot i el respecte que em mereix l'Ernest Lluch, crec que és un despropòsit aquest nom, Jo seria partidari de mantenir per les estacions de Metro i Tram el de Sant Ramon, el nom del barri, i deixar els noms personals.

Algú sap quelcom de tots aquest canvis i possibles propostes?. Merci i Salut.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/05/2009 15:06

122-042-132 ha escrit:Tanmateix vull apuntar una cosa, s'ha parlat de canviar el nom de l'estació Guinardó per la d'Hospital de Sant Pau
Dubto moltíssim que es tractés d'una proposta seriosa o d'algú amb un mínim de criteri. D'estació amb aquest nom, ja n'hi ha una, i que, a més, està situada al costat de l'emblemàtica entrada principal. A més, a tots els plànols oficials, la parada de la L9 (que farà d'intercanviador amb la L4) duu el nom de Guinardó.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 06/05/2009 16:37

el "problemilla" és que per anar a l'hospital nou s'ha de baixar a Guinardó i no a Hospital de Sant Pau!


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 06/05/2009 18:35

Mortadel·lo ha escrit:el "problemilla" és que per anar a l'hospital nou s'ha de baixar a Guinardó i no a Hospital de Sant Pau!
Cert, l'Hospital s'haurà traslladat a la part de Guinardó, a les hores, que tornin a nomenar l'estació "Dos de Maig" :D



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 06/05/2009 19:03

Jo els anomenaria:

L5 Dos de Maig | Hospital de Sant Pau
L4 Guinardó | Hospital de Sant Pau

Normalment prefereixo evitar noms massa llargs, però a vegades estan be per donar mes precisió.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 850
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 06/05/2009 21:59

Tenint en compte que els vells pabellons de l'hospital de Sant Pau, es tenen que transfomar en oficinas de un Centre de la Mediterrànea (o algo aixi), potser sería convenient de posar a l'estació el nom d'aquest futur organisme.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 07/05/2009 0:47

foronda 141 ha escrit:Tenint en compte que els vells pabellons de l'hospital de Sant Pau, es tenen que transfomar en oficinas de un Centre de la Mediterrànea (o algo aixi), potser sería convenient de posar a l'estació el nom d'aquest futur organisme.
Hi ha molta gent que va a l'hospital original de Domènech i Montaner per a visitar-lo. Posar com a única estació amb el nom d'Hospital de Sant Pau l'actual Guinardó, causaria confusió.

Per tant, només hi ha dues opcions: dues estacions que es diguin "Hospital de Sant Pau" i alguna altra cosa (força llarg), o que cap se'n digui així.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 07/05/2009 9:32

Guigui ha escrit: Per tant, només hi ha dues opcions: dues estacions que es diguin "Hospital de Sant Pau" i alguna altra cosa (força llarg), o que cap se'n digui així.
Tenint en compte que el nom original del recinte era Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau, podrien reanomenar la parada de sempre com "Hospital de la Santa Creu", i la de Guinardó com a "Hospital de Sant Pau", que és el nom que es fa servir habitualment per referir-se a aquest equipament. Al cap i a la fi, la gent va a l'hospital més per necessitat que per fer-hi turisme...

Es una anada d'olla, però no em negareu que sóc original!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 07/05/2009 10:00

Ja posats, que anomenin les estacions "Hospital de Sant Pau Guiris" i "Hospital de Sant Pau Malalts". :x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Dijous 07/05/2009 10:45

Tornant al tema de l'estació de Maragall, jo anomenaria l'actual com Els Quinze, un nom força popular al barri. Pel que fa a quan es canviarà el nom a l'estació (si es que s'arriba a canviar, que aquesta n'és una altra) potser no es farà fins que hi hagi noves inauguracions de trams de línia al metro. Així podran modificar mapes i cartelleria d'un cop i aprofitar, doncs, per mostrar el canvi de nom. Si és així que facin el favor de mostrar les ampliacions recents del tramvia, que foten pena no havent-les posat encara a molts mapes.


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 07/05/2009 13:35

Guigui ha escrit:Ja posats, que anomenin les estacions "Hospital de Sant Pau Guiris" i "Hospital de Sant Pau Malalts". :x
:riure :riure :riure :riure :riure :riure :riure :riure

Seria com anomenar Gaudí-Frikis :D



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”