Alteracions de servei a Renfe per obres

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 29/07/2009 22:07

Per cert, encara ningú sap de què van les obres que estan fent a Sabadell Sud?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 29/07/2009 22:09

També???? Coi, no paren!! Potser alguna cosa relacionada amb posar ascensors?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 29/07/2009 22:11

metring ha escrit:També???? Coi, no paren!! Potser alguna cosa relacionada amb posar ascensors?
No, perquè els ascensors fa prop de 2 anys que ja hi són... no comporta cap tall de servei ni res, però han aixecat les vies sense andana i han derribat part del moll de mercaderies...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 29/07/2009 22:12

Ostres, ara jo tenia en ment Sabadell Nord, ja recordo lo dels ascensors fa 2 anys i pico, quan encara no funcionaven.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimecres 29/07/2009 22:44

victorcasta ha escrit:Per cert, encara ningú sap de què van les obres que estan fent a Sabadell Sud?
Pel que he pogut saber, estan fent un magatzem (no sé de què, de trens, oficines, papers..) que tenen a veure amb el trasllat d'alguna cosa que suprimeixen a Sant Andreu Comtal degut a les obres del TAV.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 30/07/2009 8:25

Ahir a Sants, havien posat adhesius a les cancel·ladores, per anunciar el tall de servei, per les obres de catenària a Arc de Triomf i a Catalunya. Per què estan posant els avisos amb comptagotes, si comencen dilluns? D'altra banda, algú sap si ja han sortit horaris d'aquest periode?



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 30/07/2009 9:24

Pere ha escrit:
victorcasta ha escrit:Per cert, encara ningú sap de què van les obres que estan fent a Sabadell Sud?
Pel que he pogut saber, estan fent un magatzem (no sé de què, de trens, oficines, papers..) que tenen a veure amb el trasllat d'alguna cosa que suprimeixen a Sant Andreu Comtal degut a les obres del TAV.
De fet fa uns dies van instal·lar una grua pòrtic per aixecar grans pesos, a l'estil de les que hi ha les terminals de contenidors però més petita, per dir-ho així.



fubang
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: vic

Entrada Autor: fubang » Dijous 30/07/2009 9:47

Bon dia.
metring ha escrit:Ahir a Sants, havien posat adhesius a les cancel·ladores, per anunciar el tall de servei, per les obres de catenària a Arc de Triomf i a Catalunya. Per què estan posant els avisos amb comptagotes, si comencen dilluns? D'altra banda, algú sap si ja han sortit horaris d'aquest periode?
A la web de Renfe, http://www.renfe.es, a l'apartat Avisos/Información de servicio ja hi ha els horaris.

Hi ha 3 arxius en .pdf, un amb els horaris de la línia C1, un altre amb els de les línies C3, C4 i C7, i un cartell informatiu general de les obres, que curiosament el pots baixar en català o castellà per separat (els arxius amb els horaris son bilingües con habitualment).



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 30/07/2009 9:59

Els horaris de pas per les estacions són identics,l'únic que la C1 acaba al Clot,C3 i C4Nord a SAA,la C4Sud a Sants i la C7 a Birfucació:

Ara bé,alguns trens en laborables és suprimeixen:

- A la C1,els L'Hospitalet-Mataró de reforços de la tarda i la viceversa al migdia i crec que a primara hora(ojo,els L'H-Mataró de reforços,no TOTS,no els habituals,sinó uns de reforç que circulen normalment de 13.30 a 15.00 i de 18.30 a 20.30 direcció nord,i entre les 7 i les 9 i entre les 14.30 i 16.00 aproximadament direcció sud,quan els L'H-Mataró normals de la resta de hores que sí circularàn,són perllogats fins a Calella.

-A la C3 és suprimeixen tots els L'Hospitalet-Granolllers-Canovelles

-A la C4 nord és suprimeixen els L'Hiospitalet-Terrassa de reforç de migida i tarda,i la majoria del matí(algún crec que no)Com a curiositt,hi cuircularà un tren entre Barcelona Sants i L'hospitalet de Llobregat ens servei.

-C4 Sud.Es suprimeixen els Molins-Mataró entre Sants i Molins de Rei,un Molins-UAB del matí,i no se si agún mès a hora punta del matí.

-A la C7,excepte a hora punta,en laborables,la freqüència de pas d'aquesta línia serà enter Cerdanyola UAB i Birfucació serà d'un tren cada hora(normalment cada 30 minuts).Em sembla que amb un sol tren ja poden cobrir tota la C7(recordar que entre Cerdanyola Universitat i Martorell NO hi ha servei de la C7)



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 30/07/2009 12:30

No sé si a alguno de vosotros también os pasa, pero sigo sin poder abrir los archivos con los horarios



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dijous 30/07/2009 18:03

Esperem que les obres vagin bé; per part meva, com que estic fora durant les dues setmanes centrals, poca afectació :D .

Pel que fa a la C1, probablement part dels serveis afectats començaran realment a l'Estació de França, ja que per la freqüència de la línia segurament hauran de "guardar" els trens allà (o prop de l'estació), així que poc costava iniciar el servei comercial en aquest punt.

A la C4, en canvi, és on es farà pitjor, s'hauria de fer la connexió R4N/R4S per Passeig de Gràcia, ja que ara, depèn de l'hora i el dia, només (destaco: NOMÉS) hi haurà un tren cada mitja hora que creui Barcelona. De la mateixa manera com els regionals de Lleida per Manresa així ho faran, també ho haurien de fer els de Ripoll/Puigcerdà i almenys els MNR-SVC (un cada hora com a mínim d'aquesta línia).
Que la resta de trens de les línies 3, 4 i 7 tinguin un final provisional a Sant Andreu Arenal, em sembla correcte.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/07/2009 18:11

593Dromedario ha escrit:A la C4, en canvi, és on es farà pitjor, s'hauria de fer la connexió R4N/R4S per Passeig de Gràcia, ja que ara, depèn de l'hora i el dia, només (destaco: NOMÉS) hi haurà un tren cada mitja hora que creui Barcelona. De la mateixa manera com els regionals de Lleida per Manresa així ho faran, també ho haurien de fer els de Ripoll/Puigcerdà i almenys els MNR-SVC (un cada hora com a mínim d'aquesta línia).
Suposo que no ho hauran fet per a evitar cisallaments a Sants.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 30/07/2009 19:50

593Dromedario ha escrit:Esperem que les obres vagin bé; per part meva, com que estic fora durant les dues setmanes centrals, poca afectació :D .

Pel que fa a la C1, probablement part dels serveis afectats començaran realment a l'Estació de França, ja que per la freqüència de la línia segurament hauran de "guardar" els trens allà (o prop de l'estació), així que poc costava iniciar el servei comercial en aquest punt.

A la C4, en canvi, és on es farà pitjor, s'hauria de fer la connexió R4N/R4S per Passeig de Gràcia, ja que ara, depèn de l'hora i el dia, només (destaco: NOMÉS) hi haurà un tren cada mitja hora que creui Barcelona. De la mateixa manera com els regionals de Lleida per Manresa així ho faran, també ho haurien de fer els de Ripoll/Puigcerdà i almenys els MNR-SVC (un cada hora com a mínim d'aquesta línia).
Que la resta de trens de les línies 3, 4 i 7 tinguin un final provisional a Sant Andreu Arenal, em sembla correcte.
El problema és que el tram entre el Clot i Arc de Triomf també s'efectuarà la instal.lació de la catenària rígida,cosa que fa imdespensable acabar al Clot Aragó.Pel que fa a la C4,a la C4Sud és la mès beneficiada per qué a Sants podrà enllaçar amb la C2 fins al cnetre de Barcelona(PDG)i tindrà 8 trens a l'hora en laborables i sis en dissabets i festius,mentres que amb la C1 també pots anar a PDG amb la C2,peró clar nomès és tindrà un tren cada 15 minuts en el mijor dels casos,peró majoritàriament cada 30 minuts.Desviar la C4 suposaria una saturació al túnel d'Aragó i en especial a la zona on hi ha l'enllaç amb el ramal d'EDF,per la continua entrada/sortida de trens,el tren de l'aerooport és queda un munt d'estona allà parat!.Jo crec que hi han fet bé,llàstima que la C4Nord es quedi a Sant Andreu Arenal.Aixó sí,renfe podia haver recomenat per usar com alternativa a part de la L1,la C2 a Montcada i Reixac.Així la L1 no estaria tan colpasada.Peró renfe a lo suyo...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 31/07/2009 20:01

Aportació d'avui del blog de Revista de Ferrocarrils (el link, al subfòrum de enllaços):

Un anunci als diaris

31 juliol 2009 per Carles Gorini


Avui en un anunci als diaris es llegia: “El govern d’Espanya, a través d’Adif, renova el sistema d’electrificació al túnel de Plaça Catalunya [...] Aquesta actuació està emmarcada en les actuacions de modernització de la xarxa ferroviària d’ample convencional a Catalunya. Tot plegat millorarà la qualitat del servei…” Renoi, sí que és important el túnel de la Plaça Catalunya que fa que el govern d’Espanya ens comuniqui que cal canviar-li un fil.

A mi l’anunci se m’ha posat una mica malament. Quan l’administració s’adreça d’una manera tan grandiloqüent a un grup de ciutadans no puc deixar de notar una certa prepotència, un regust colonial. No veig la necessitat d’involucrar-hi el nom del govern, ni de donar tantes explicacions per canviar un tros de fil. Asseguren que el canvi de tipus de catenària suposarà una millora en la qualitat del servei. Doncs, deixin-me que ho posi en dubte. A veure, ullada ràpida a les hemeroteques…. avaries produïdes per la catenària… ben poques. Disfuncions provocades per una xarxa obsoleta: la major part. Ah! Que de millorar una xarxa ineficient el govern d’Espanya no en parla? És clar que no, perquè aquí només hi fa el paper del bo de la pel·lícula que es presenta amb el cofre dels tresors que alguns nadius, desagraïts, només sabem veure ple de faramalla

Avui que he sabut que el govern d’Espanya s’ha preocupat pel túnel de la Plaça Catalunya, he llegit, en una altra banda, que el 1962 tots els ajuntaments del departament francès dels Alps Marítims es van declarar en vaga administrativa, perquè París no feia les inversions que calia per tornar a obrir la línia de ferrocarril entre Niça i Coní. La rebel·lió els va funcionar i el tren va tornar a circular. Encara ho fa. En tot cas, ara que venen les vacances, si volen, poden acostar-se a Niça i prendre aquell tren de traçat vertiginós que els acostarà a Itàlia. No els decebrà. Mentre hi viatgen no perdin de vista que és el resultat de la determinació d’un territori que, amb la seva acció, va fer que el govern central deixés de preocupar-se de fer anuncis per donar solucions als problemes de debò.



fubang
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: vic

Entrada Autor: fubang » Dilluns 03/08/2009 16:43

Bona tarda.

Com a curiositat, avui a la línia C3 alguns trens que normalment circulaven amb una unitat 440 o 447, ho han fet amb una doble 447, tant trens fins a Vic, com trens de Ribes i Ripoll.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 03/08/2009 17:07

Com us està anat el jaleu? Jo he pogut fer servir l'alternativa de la L5 per arribar a Sants i agafar la C2 Sud, però les freqüències a gairebé 5 minuts...Què voleu que us digui.

Tantmateix, parlen d'alternativa la L1 del metro, però i cap a Sants? No podien fer una llançadora de SAA fins allà? Al menys, per complementar dle metro d'aquesta línia fins a Plaça de Sants...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 03/08/2009 17:54

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/08 ... _67665.php

Cues al Clot pels talls de Rodalies a la plaça Catalunya

La reordenació del trànsit de passatgers pel canvi de la catenària agafa despistats els turistes. Problemes en les màquines validadores dels bitllets empitjoren la situació en l'accés al metro

EVA FORN

Estació de Renfe Clot-Aragó Ult. Act. 03/08/2009 17:18

L'estació de Sants, de Sant Andreu Arenal i la del Clot-Aragó són les estacions de Rodalies de Renfe que agafen el relleu dels trens amb destinació i sortida a la Plaça Catalunya, tancada per canviar la catenària.

És per aquest motiu que al Clot s'han produït aquest matí algunes aglomeracions, concretament al passadís que uneix l'estació de tren i l'accés al metro. Unes cues que s'han vist potenciades per la gran quantitat de turistes i les seves maletes que volien baixar a la plaça Catalunya i s'han vist plantats al Clot.

Una gentada que s'hi ha acumulat perquè, a més, algunes de les màquines validadores de bitllets de metro estaven espatllades, segons ha comprovat l'AVUI: una incidència que els portaveus de TMB afirmen no tenir-ne constància.

Des de TMB i Renfe asseguren que s'ha destinat més personal a informar als usuaris de les incidències que obliguen a variar el recorregut normal de transport.

TMB també destaca que, per absorbir l'increment d'usuaris al Clot, ha habilitat una cinta que parteix el passadís del Clot en dos carrils, un per cada sentit de la marxa dels passatgers: un pels viatgers que van del metro cap a l'estació tren i un altre per als que fan el recorregut invers.

El director de Rodalies-Renfe, Miguel Ángel Remacha, ha assegurat que la majoria de gent que arribava a les estacions de Sants, Sant Andreu Arenal i el Clot-Aragó estava "bastant informada" de les alteracions que suposa per al servei ferroviari les obres del túnel de la plaça Catalunya. Remacha ha reconegut, però, que l'estació més afectada és la del Clot, un punt on a dos quarts d'onze del matí hi havien passat 11.000 persones.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 03/08/2009 19:10

I dic jo: És bona l'alternativa de la L1? Doncs que vulgui anar a Sants-Estació, la L1 no hi arriba...
Aprofitant les obres, podrien netejar, com a mínim, les estacions d'Arc de Tromf i de Pl.Catalunya.
Si és que la gent d'aquest país no pensa...


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 03/08/2009 19:26

metring ha escrit:Tantmateix, parlen d'alternativa la L1 del metro, però i cap a Sants? No podien fer una llançadora de SAA fins allà? Al menys, per complementar dle metro d'aquesta línia fins a Plaça de Sants...
Una llançadora des de Sant Andreu Arenal a Sants passant pel túnel en obres? No ho entenc...

Hi ha alternatives de les que no s'informa, com fer transbordament a Montcada i Reixac, agafar la L1 del metro fins a Rambla Just Oliveras per seguir cap a Martorell, L1 de Fabra i Puig a Sagrera i L5 de Sagrera a Sants Estació...



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 03/08/2009 19:27

Doncs això és una negligència per part de renfomentadif. Queda claríssim que si la gent no sap aquestes alternatives es perdrà per el camí. Recomanant la L1 fins i tot per anar a Sants-Estació és una estupidesa.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”