Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: metring » Dijous 13/05/2010 20:15

http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... a-sagrera/

El DPTOP completa els últims treballs en superfície a l’entorn de la nova estació de l’L9/L10 de La Sagrera

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha enllestit els últims treballs en superfície a l’àrea afectada per les obres de construcció de la nova estació de La Sagrera. Així, s’han reobert els últims espais a l’avinguda de Meridiana, a l’altura del carrer de Felip II i de Sant Antoni Maria Claret, on s’ha construït una nova sortida d’emergència. D’aquesta manera, culminen els treballs en aquesta estació que permetrà l’intercanvi entre l’L9/L10, l’L5, l’L1, i més endavant, Rodalies i l’L4.

El DPTOP ha finalitzat les obres en superfície que afectaven els últims espais a l’entorn de la nova estació de l’L9/L10 de La Sagrera. Així, ha reobert la zona de l’avinguda Meridiana, a l’altura del carrer de Felip II i del carrer Sant Antoni Maria Claret, on s’ha construït una nova sortida d’emergència.

Les obres han consistit en la reposició de l’àrea per a vianants situada a la banda mar de l’avinguda Meridiana, entre els carrers de Sant Antoni Maria Claret i de Felip II. Els treballs han inclòs la reposició i millora de les instal·lacions d’enllumenat i reg, així com la repavimentació de tota l’àrea (que comprèn també el tram corresponent de carril bici), i col·locació de nou mobiliari urbà.

D’altra banda, durant el cap de setmana ja es va desafectar també el tram ocupat del carril d’aparcament al carrer de Sant Antoni Maria Claret, entre el carrer d’Hondures i l’avinguda Meridiana.

Amb els treballs que ara s’acaben, es culmina la construcció de la nova estació, que serà un important nus de comunicació de Barcelona, atès que permetrà la correspondència entre l’L9/L10, L1, L5, i, en el futur, Rodalies i L4. Inicialment, es farà servir per a l’L9/L10, i després, un cop entri en servei el túnel paral·lel pròpiament de l’L9/L10, es passarà a utilitzar per a l’L4.

Visites guiades per descobrir La Sagrera

Precisament, per a donar a conèixer aquesta estació, el Govern organitza des de la passada setmana visites guiades per a particulars, entitats, veïns, escolars i tothom interessat en descobrir les particularitats de la línia abans de l’estrena de la nova estació, prevista per a l’estiu.

En servei aquest estiu

L’estació de La Sagrera que entrarà en funcionament aquest estiu, juntament amb la d’Onze de Setembre, correspon al vestíbul ubicat a l’altura del carrer de Felip II, que donarà servei més endavant a l’L4.

Aquesta estació s’estructura a partir d’un pou rectangular de 38 metres de llarg i 19 metres d’ample. L’accés des del vestíbul fins a les andanes es fa mitjançant escales mecàniques i dos ascensors per a persones amb mobilitat reduïda.

Els últims treballs previs a l’estrena de les dues estacions, que ja tenen l’estructura, l’arquitectura interior i instal·lacions acabades, se centren en les proves del sistema de conducció automàtica.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 14/05/2010 10:31

L’estació de La Sagrera que entrarà en funcionament aquest estiu, juntament amb la d’Onze de Setembre, correspon al vestíbul ubicat a l’altura del carrer de Felip II, que donarà servei més endavant a l’L4.
O sigui, ni maig ni Sant Joan, com s'havia dit en altres llocs?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 14/05/2010 12:27

Guigui ha escrit:
L’estació de La Sagrera que entrarà en funcionament aquest estiu, juntament amb la d’Onze de Setembre, correspon al vestíbul ubicat a l’altura del carrer de Felip II, que donarà servei més endavant a l’L4.
O sigui, ni maig ni Sant Joan, com s'havia dit en altres llocs?
Sant Joan es un del primers dies d'estiu. Per tant es compatible inagurar a l'estiu i per Sant Joan. La L10 van dir a la primavera i es va inagurar 18/4.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 14/05/2010 12:40

Sant Joan és una data si més no curiosa, per la ressaca de la vigília.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

dvdhrd
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: dvdhrd » Divendres 14/05/2010 15:24

Rectifico el que vaig posar.

Salutacions!
dvdhrd l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 20/05/2010 22:07, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 14/05/2010 16:00

http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... e-la-riba/

Afectacions al trànsit per obres de construcció de l’estació de l’L9/L10 de Prat de la Riba

Els treballs de construcció de l’estació de l’L9/L10 de Prat de la Riba comportaran afectacions al trànsit a partir de demà, 15 de maig, i fins a final d’any en diversos trams. Així:

* Canvi de sentit al carrer de Manuel de Falla: el carrer canviarà de sentit, per a permetre la circulació en direcció Besòs, i no Llobregat com ara

* Sentit únic al carrer de Santa Amèlia: el carrer passarà a tenir sentit únic per a facilitar la circulació en direcció Llobregat

* Tall del carrer de Francesc Carbonell: en les properes setmanes, el carrer quedarà tallat, entre el carrer de Capità Arenas i el carrer de Benet Mateu durant 3 mesos

* Reducció d’un carril al passeig de Sant Joan Bosco: en les properes setmanes, s’eliminarà un carril en sentit mar del passeig, en el tram entre el carrer de Francesc Carbonell i el carrer de Buigas, fins a final d’any

Canvi de sentit de dos carrers

Els treballs de desviament dels serveis afectats per la construcció de la nova estació de l’L9/L10 de Prat de la Riba, afectaran a la configuració del trànsit en diversos carrers a partir de demà, 15 de maig i fins a final d’any.

D’una banda, dos carrers modificaran el seu sentit de circulació. Concretament, el carrer de Manuel de Falla passarà a tenir sentit Besòs i no Llobregat com ara. Pel que fa al carrer de Santa Amèlia, deixarà de tenir dos sentits de circulació, i només es podrà circular en direcció Llobregat.

Tall del carrer de Francesc Carbonell

D’altra banda, en les properes setmanes, el carrer de Francesc Carbonell quedarà tallat al trànsit fins a final d’any. Primer, es tallarà el tram entre el carrer de Capital Arenas i el carrer de Benet Mateu, durant 3 mesos aproximadament. Després es tallarà el tram contigu, entre el carrer de Benet Mateu i el passeig de Sant Joan Bosco.

Finalment, en les properes setmanes també es reduirà un carril de circulació en sentit mar, entre el carrer de Francesc Carbonell i el carrer de Buigas, fins a finals d’any.

Canvi d’ubicació de la parada de bus de l’L66

A més, la nova configuració obligarà a traslladar la parada de bus de la línia L66 ubicada al passeig de Sant Joan Bosco, a l’altura de la plaça d’Artós. Així, ara la parada es localitzarà a la Plaça d’Artós, amb el carrer de la Santa Amèlia.

Desviament de serveis de l’estació de Prat de la Riba

Les afectacions en superfície permetran iniciar els treballs previs per a desviar els serveis afectats per les obres de construcció de l’estació de l’L9/L10 de Prat de la Riba, que comprenen un col·lector d’aigua.

L’estació donarà servei al barri de Les Tres Torres i de Sarrià, així com a la Clínica Corachán. S’estructura a partir d’un pou de 55 metres de profunditat i 32 metres de diàmetre i disposarà de 6 ascensors de gran capacitat per a facilitar la connexió dels diferents nivells, així com 2 elevadors més per a persones amb mobilitat reduïda. S’espera que l’utilitzin unes 9.100 persones diàriament.

Imatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 14/05/2010 16:30

Canvi d’ubicació de la parada de bus de l’L66
Si ni tan sols les administracions són capaces d'emprar la nomenclaura de les línies de transport públic de la manera que estaven pensades, és ben bé hora de suprimir les lletres fora de lloc, com la L, la B i moltes altres.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dissabte 15/05/2010 20:29

victorcasta ha escrit:
dvdhrd ha escrit:i ja us puc avançar que l'estació de La Sagrera (actualment L9, però en un futur L4) tindrà 3 vies.
La Sagrera L4 serà una estació pou tipus L9 com qualsevol altre, amb res d'especial.
[/url].
Bona tarda,

Vaig ser ahir a la tarda a la visita de la nova estació L9/L10 de La Sagrera. No sé si vaig molt errat perquè encara no tinc clara la configuració de l´estació ni de les vies, etc. però jo diria que el que vaig veure ahir no té res a veure amb una estació tipus pou de línia 9/10. De fet no és un pou de forma circular però sí rectangular. L´única cosa en la que és comparable és la fondària.
El que vaig veure ahir era el vestíbul de l´L4 usat provisionalment per les noves línies. I el que vaig arribar a la conclusió era que el túnel que ara utilitzaran les noves línies però en el futur l´L4 és de la mateixa amplada (12 m) que el de les línies 9/10 i partit per la meitat a mode de semitúnels per ser usats en cadascuna de les direccions. Diria que seran túnels bessons. Cal arribar a la conclusió que les mampares protectores de l´estació es desmantellaran un cop arribi l´L4, si per llavors no s´ha pres una decisió contrària en el sentit d´utilitzar-les a totes les estacions de la xarxa.
De terceres vies no en vaig veure cap.

Salutacions,
MANEL



calimandri
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: calimandri » Dijous 20/05/2010 19:56

traveller ha escrit:
dvdhrd ha escrit:Hola a tots,

os puc dir que per ara l'unic estable en quant a dates és el dia 24 de Juny (obertura del tram Bon Pastor - La Sagrera).
Aquesta dada no és correcta. :amor

Amigo dvdhrd, como bien indica traveller la fecha no es correcta, con lo cual para trabajar en "la gerencia de lineas automáticas" no te enteras mucho de la película.

No seré yo quien te diga cuando se piensa inaugurar ya que yo no trabajo en "la gerencia de lineas automáticas", pero algo mas de idea que tu si que tengo.


Un abrazo David. :plas :plas :plas



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 20/05/2010 20:04

Si us plau, continueu la discussió sobre el tema en privat, ja que no és assumpte d'interès general del fòrum. Gràcies.



dvdhrd
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: dvdhrd » Dijous 20/05/2010 22:01

Hola, només dir per la meva part, que tot el que ho posat en el fil ha estat per noticies que he sentit per altres companys.

Amb això voldria posar punti final, com diu metring al tema, ja que no correspón.

Salutacions a tots!

PD: He rectificat tots els meus posts anteriors.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 21/05/2010 7:25

Hola,

http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... ersitaria/
La tuneladora de l’L9/L10 arriba a Zona Universitària

La tuneladora que perfora el tram central de l’L9/L10 des del pou Bifurcació ha arribat a l’estació de Zona Universitària, completant 3,3 quilòmetres nous de túnel. Ara els treballs se centren en el canvi de les eines de tall de la màquina, per tal d’adaptar-la als terrenys més durs que haurà d’excavar a partir d’ara. Així, s’ha introduït un nou capçal per a la tuneladora, un cop completada l’extracció del capçal original amb grues de gran tonatge. S’espera que cap a l’estiu la tuneladora torni a perforar la resta del tram fins a Mandri, de 3,9 kilòmetres.

La tuneladora que avança pel tram central des del pou Bifurcació cap a Mandri ja ha arribat a Zona Universitària, completant els 3,3 km de túnel d’aquest tram. Ara, els treballs se centren en posar a punt la màquina tenint en compte el nou tram a perforar. Aquestes tasques es duen a terme al pou de Zona Universitària, que fa 32 metres de diàmetre i 64 metres de profunditat.

Això comporta el canvi de les eines de tall per adequar la màquina als terrenys més durs del nou tram a excavar, que serà de granit. En aquest sentit, s’ha introduït un nou capçal per a la màquina, amb l’objectiu d’adequar-la a la morfologia del sòl del nou tram, després de completar prèviament l’extracció del capçal utilitzat per a perforar el tram de 3,3 km entre el pou Bifurcació i Zona Universitària. La roda de tall és de 12 metres de diàmetre i 200 tones de pes.

Un cop finalitzats aquests treballs, durant l’estiu la tuneladora continuarà perforant per completar els 3,9 km que resten per excavar fins a Mandri. Aquesta màquina va començar a excavar a Pou Bifurcació l’abril de 2009.
Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

celularfreak
N2
N2
Entrades: 15
Ubicació: Barcelona, Sagrada Familia

Entrada Autor: celularfreak » Divendres 21/05/2010 19:41

Buenas a todos!

Hace días que no iba por la zona de Sagrera, ayer por casualidad pase por allí y parece que las obras en superficie han acabado, no?

Y una duda que me corroe, la cabina del centro de gestión de la estación de sagrera L-5, la han desmontado... ¿se sabe donde estará la nueva? si alguien tiene algún plano del nuevo vestíbulo de felip II de L-5 quizá salga algo, ¿lo podríais colgar?

Gracias y un saludo!



calimandri
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: calimandri » Divendres 21/05/2010 19:54

celularfreak ha escrit:Buenas a todos!

Hace días que no iba por la zona de Sagrera, ayer por casualidad pase por allí y parece que las obras en superficie han acabado, no?

Y una duda que me corroe, la cabina del centro de gestión de la estación de sagrera L-5, la han desmontado... ¿se sabe donde estará la nueva? si alguien tiene algún plano del nuevo vestíbulo de felip II de L-5 quizá salga algo, ¿lo podríais colgar?

Gracias y un saludo!

De momento han puesto una en el vestíbulo de Felipe II.

Un saludo.



Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Divendres 28/05/2010 20:17

Hola,

Us deixounes fotos de l' estat de les obres L9 a El Prat.
Fitxers adjunts
PICT5198 (1).JPG
estació de Plaça Catalunya.
PICT5198 (1).JPG (148.97 KiB) Visualitzat 6863 cops
PICT5176 (1).JPG
Tunel entre l' estació Intermodal i Plaça Catalunya,
PICT5176 (1).JPG (102.29 KiB) Visualitzat 6862 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 28/05/2010 22:11

Ei, moltes gràcies per la primícia!!!!



Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Divendres 28/05/2010 23:30

Un parell mes, això serà la estació Intermodal.
Fitxers adjunts
PICT5168 (1).JPG
PICT5168 (1).JPG (46.38 KiB) Visualitzat 6750 cops
PICT5164 (1).JPG
PICT5164 (1).JPG (60.96 KiB) Visualitzat 6750 cops



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 01/06/2010 14:28

De La Vanguardia (01-06-2010)

Quí deia el 2014?, ja veurem quan estarà acabada.

"Altres mesures que s'han anunciat i que complementen les presentades el dissabte passat són la retallada de 400 milions d'euros vinculats a la inversió en infraestructures, les quals no es paralitzaran, però sí que es retardaran. "Hi ha obres adjudicades que començaran més tard i les que estan en marxa s'endarreriran. Quan parlem de reducció en obra pública parlem específicament de la línia 9 de metro. Les obres de la línia 9 de metro no es paralitzaran però si s'endarreriran", va aclarir el conseller Nadal.



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimarts 01/06/2010 20:11

Por cierto,¿Alguien sabe que pasa con la tuneladora que está parada en Zona Franca-motors?..

Sí,esa que desde Abril del 2009 (cuando se paró) anuncian que volverá a tunelar "en pocas semanas";es que la ultima previsión era antes de finalizar este mes de Mayo,y el mes se ha acabado y no he vuelto a oir nada...

Saludos.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1183
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 01/06/2010 22:15

Ya se que es un sueño casi irrealizable, pero estaria bien que en alguna web oficial se fueran publicando periodica y automaticamente la situacion de cada una de las tuneladoras. Pero como se ilusion tambien se vive ... ;)



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”