Una visita a Tradinsa Industrial

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Una visita a Tradinsa Industrial

Entrada Autor: wefer » Dilluns 13/04/2009 23:37

Avui hem passat per Puigverd, al costat de Lleida, i hem aprofitat per fer una visita a la fàbrica Tradinsa Industrial, dedicada a la reparació de material ferroviari.
Allí, hi hem trobat:
  • Un 3000 de TMB en procés de remodelació. Concretament el primer de la sèrie i primer dels trens de la generació dels 80-90 de TMB, el 3001. Hem vist que se li ha retirat la placa històrica de la inauguració d'aquesta sèrie però se'ns ha assegurat que li tornaran a col·locar.
  • El tramvia històric de Tramvies de Barcelona número 867. Després d'haver entregat el cadener, aquest és el nou pas de Patrimoni TMB. El tramvia té la caixa ja gairebé acabada. Ens han comentat que quan va arribar estava en un estat lamentable, i que només s'ha pogut aprofitar el xassís. Al preguntar sobre el fet de poder veure circular tramvies per la línia de l'actual Tram, ens han comentat que hi ha problemes de seguretat, ja que els tramvies restaurats no compleixen les normes de seguretat que exigeixen actualment les lleis. És per això que, finalment, no es va poder fer la circulació d'un tramvia històric per celebrar l'aniversari de la reimplantació del tramvia a Barcelona.
  • Un Naval de FGC. Aquest, estava en procés de valoració per conèixer el cost de la restauració. L'estat interior era bo, però necessita un repàs total de xapa, ja que presenta una important corrosió.
  • Un parell d'unitats de Renfe: un TRD en remodelació, i un altre tren en reparació (del qual se'ns ha demanat que no en donem detalls).
Us deixem algunes fotografies del que hem trobat:
Fitxers adjunts
2009-tradinsa-tramvia1.jpg
Tramvia Barcelona en restauració
2009-tradinsa-tramvia1.jpg (120.33 KiB) Visualitzat 7446 cops
2009-tradinsa-tramvia2.jpg
Tramvia Barcelona en restauració
2009-tradinsa-tramvia2.jpg (125.34 KiB) Visualitzat 7430 cops
2009-tradinsa-3000h.jpg
TMB 3000 en procés de reforma
2009-tradinsa-3000h.jpg (75.72 KiB) Visualitzat 8042 cops
2009-tradinsa-3000g.jpg
TMB 3000 en procés de reforma
2009-tradinsa-3000g.jpg (79.76 KiB) Visualitzat 7400 cops
2009-tradinsa-3000f.jpg
TMB 3000 en procés de reforma
2009-tradinsa-3000f.jpg (99.36 KiB) Visualitzat 8042 cops
2009-tradinsa-3000e.jpg
TMB 3000 en procés de reforma
2009-tradinsa-3000e.jpg (116.12 KiB) Visualitzat 7385 cops
2009-tradinsa-3000d.jpg
TMB 3000 en procés de reforma
2009-tradinsa-3000d.jpg (112.65 KiB) Visualitzat 8040 cops
2009-tradinsa-3000c.jpg
TMB 3000 en procés de reforma
2009-tradinsa-3000c.jpg (98.98 KiB) Visualitzat 7407 cops
2009-tradinsa-3000b.jpg
TMB 3000 en procés de reforma
2009-tradinsa-3000b.jpg (97.17 KiB) Visualitzat 7407 cops
2009-tradinsa-3000a.jpg
TMB 3000 en procés de reforma
2009-tradinsa-3000a.jpg (112.82 KiB) Visualitzat 7403 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 13/04/2009 23:45

Aquí teniu fotos del Naval, que es trobava a l'exterior de la nau. Les hem editat, per al menys difuminar els grafitis, donat que no estem gens a favor d'aquesta pràctica, i menys sobre vehicles històrics:
Fitxers adjunts
Naval.jpg
Naval.jpg (204.76 KiB) Visualitzat 8023 cops
navallogo.jpg
navallogo.jpg (222.34 KiB) Visualitzat 8018 cops
navaldarrera.jpg
(105.4 KiB) S’ha baixat 1876 vegades



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 13/04/2009 23:52

Suposo que el tren del que no se'n pot donar detalls és un que es veu en una de les fotos... Si és així, té tela que un tren com aquest ja estigui visitant uns tallers...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 13/04/2009 23:57

victorcasta ha escrit:Suposo que el tren del que no se'n pot donar detalls és un que es veu en una de les fotos... Si és així, té tela que un tren com aquest ja estigui visitant uns tallers...
En aquests tallers no només fan "restylings", sino també reparacions.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dilluns 13/04/2009 23:59

En la segunda foto del 3000R, a su izquierda, que tren es? porque parece un civia...
Muy curiosas las fotos, gracias!


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 14/04/2009 0:00

Sí, però no entenc com uns trens que porten màxim 3 anys circulant ja se'ls hi hagi de fer grans reparacions, i que no es facin en els propis tallers de Renfe...



andres-1
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: andres-1 » Dijous 16/04/2009 21:33

Perdon he tenido que registrarme de nuevo como andres-1 por problemas con mi contraseña.
Cual de los tres tranvías serie 800 es el que se está restaurando ( Por cierto estupendamente ) el 870 autentico, el 867 renumerado que está en el triangle, bien conservado por cierto ó el 872 unidireccional.
Gracias



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 28/04/2009 17:15

Espero que al 3001-3004 li fiquin la placa commemorativa, segurament, al estar en restauració, l'han treta, i després la tornen a ficar, però qui sap...
Bona notícia respecte al tranvia, sembla que acabarem veient la llum envers el patrimoni ferroviari. En quant als 594 en remodelació, realment han comportat seriosos problemes (alguns similars als Civia) que sembla que amb les reformes que els estan fent han desaparegut en part.
En resum: mirant que el material que hi ha de renfe no porta 15 anys circulant, es pot dir que per molta flota moderna que hi hagi, té seriosos problemes de fiabilitat.



xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Dimecres 31/03/2010 10:07

Algú té més noticies de Tradinsa? Nous vehicles per restaurar de FGC, tramvies, metros... (a part del PCC de TMB)
Merci!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 31/03/2010 11:13

Mirarem de contactar amb ells, a veure si hi ha sort...



xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Dijous 28/10/2010 13:40

Algú té més noticies de Tradinsa? Nous vehicles per restaurar? la naval de FGC?



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 28/10/2010 14:01

xevi ha escrit:Algú té més noticies de Tradinsa? Nous vehicles per restaurar? la naval de FGC?
Fa unes setmanes vaig pasar per davant amb un Regional, i em va semblar distingir que tenien unitats del Servei Ferroviari de Mallorca, crec que aquelles unitats diesel, són de color groc.
Dic que em va semblar, ja que de dins la nau, només vaig poder veure una mica del tren i la lluminositat era ja baixa (19:45 h aprox) dins el tren i en moviment.
Els trens del darrere, ja van sér impossible de poder-los identificar.

La Naval d'FGC segueix allà fora esperant el seu salvador :avall

Però no vaig poder veure un 3000 :(


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/10/2010 15:50

Miquel ha escrit:Però no vaig poder veure un 3000 :(
És que només en queda un per massacrar, perdó, reformar. I el meu desig és que mai no arribi a passar per allí.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dissabte 30/10/2010 7:28

També es veu en una de les fotos, a l'esquerra, un TRD 594 en procès de reforma del frontal, veritat?


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Diumenge 31/10/2010 19:30

Aquell Civia que es veu es de Barcelona ? Penasaven que es fellen les reparacions als tallers de Renfe!



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Divendres 12/11/2010 10:26

Pel que fa al Naval, el considero totalment recuperable. Els que tingueu (almenys) els trenta anyets recordareu l'estat dels pericos de Sarrià als seus últims temps. N'hi havia que tenien forats al voltant de les finestres, i de tant en tant els posaven un pedaç de masilla. Com que tenien una enorme capa de ronya a sobre que era molt difícil de netejar, algú va tenir la genial idea de rentar-los amb un producte molt fort... que va resultar ésser molt corrosiu amb la xapa, i així es varen podrir els pericos. Algun d'aquests pericos, amb afectacions molt greus a la carrosseria, va ésser transformat en cotxe tipus 700 per fer granotes de quatre cotxes.

Exemple:
Imatge

La foto és una bírria, però fixeu-vos en el podrit del carenat, a sota la porta, i al bocinet de finestra que es veu. La resta del perico estava igual. I això es va transformar (per cert, als tallers Rocafort que també eren a Lleida) en un 700 d'aspecte immaculat. L'estat del Naval, en comparació amb això, és pura glòria.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”