Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Re: Per sobre de les vies?

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 18/10/2011 22:47

JPlanas ha escrit:
Guigui ha escrit:
JPlanas ha escrit:A Tarragona escara s'ha de passar per sobre de les vies.
Perdó?
A Tarragona capital no hi ha ascensor, les persones que no poden anar per les escales han de passar per sobre de les vies per un gual allunyat, que fins fa un parell d'anys encara era de fusta.
I quin és el problema de travessar per les vies? A la majoria de països d'europa es fa així...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/10/2011 22:53

Ja no. I, a més, la gent s'ha anat acostumant a la idea que una via de tren és com un carrer de barri i no una autopista.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dimecres 19/10/2011 7:28

oriolp13 ha escrit:I quin és el problema de travessar per les vies? A la majoria de països d'europa es fa així...
Pues en el meu cas particular, que camino lenta, pesadament i amb dificultat, tinc que caminar com casi mig kilòmetre més, d'anada i tornada, que els demés, sense gaires seients per a descansar. La inclinació dels guals que baixen fins a les vies em causen molta dificultat, donat que son molt inclinats i no tinc cap barana per agafar-me.
En dia que aquestes dificultats augmentin, s'haurà acabat el tren per a mi, al menys a Tarragona
(Nota: si anés amb cadira de rodes elèctrica no tindria res a dir).

Aquesta distància que també l'han de fer aquelles persones que porten el seu equipatge amb dificultat. Quan veus a gent gran arrossegant les maletes en processó, l'espectacle no es agradable.

Tampoc hagués dit res dels ascensors si no hages anat veient, per la finestra, com s'anaven posant a quasi totes les estacions, moltes d'elles molt més petites i amb menys freqüència de trens i de viatgers que la de Tarragona.

Pues aquests son els problemes que tinc al creuar per les vies.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 19/10/2011 16:43

Si hi ha servitud de pas no tancaran l'estació.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: vilafranca » Dimecres 26/10/2011 16:46

Refloto el fil amb una cosa que potser no va aqui:

Estic d'acord amb que hi ha estacions on les persones amb cadira de rodes no poden accedir al tren (ex. Lavern), però si ens parem a pensar ens donarem compte de que amb un 447 tampoc podran pujar, ja que potser no sera tant alt pero hi han 3 esglaons (contant la plataforma que surt sota la porta i l'altre esglaó) o sigui que, estem en les mateixes

Sé que potser no va aqui aixo pero aixi no cau aquest fil que a mi m'interessa molt!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 28/11/2011 8:59

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... nlloc.html

Una estació enmig d'enlloc

La nova estació de tren de Maçanet-Massanes s'ha construït sense accessos
Molts usuaris es veuen obligats a travessar els setze rails de les vuit vies per accedir al tren
27/11/11 02:00 - maçanet massanes - Josep Maria Sebastian

L'estat actual dels accessos inacabats de l'estació de Maçanet-Massanes és un exemple difícil de superar, a les comarques gironines, del que podem definir com ineficàcia i manca de respecte dels serveis públics de l'Estat espanyol als ciutadans. El cas de deixadesa de l'estació Maçanet-Massanes és difícil de superar.

Separada de prop de vuit quilòmetres del centre de Massanes i encara més lluny de Maçanet, l'estació emergeix al mig d'enlloc. Les instal·lacions noves de davant de l'estació vella també sembla que estan enmig d'enlloc. Accedir-hi representa tota una aventura. Fins fa un any molts usuaris es veien obligats a travessar la via, fins que es va produir una mort per atropellament. A Adif ho van solucionar construint un pont sobre els rails. Per accedir-hi des del mateix lloc, però, cal travessar una riera, actualment inaccessible, tant a peu com amb vehicle, a causa de la quantitat d'aigua que hi baixa. A la carretera entre Massanes i Blanes, un rètol indica el camí de l'estació. Es tracta d'un vial sense asfaltar que queda mort a la riera. L'alternativa, per recórrer els prop de 200 metres que separen el vial de l'estació consisteix a fer una volta d'uns 8 km per tal d'agafar una altra carretera que, després de passar per davant de l'estació, va a parar a l'altra banda de la riera inaccessible.

Des de la banda de l'estació, arribar de manera ràpida i a peu a Massanes o a qualsevol de les urbanitzacions que hi proliferen, no és una tasca gens fàcil. L'estació és nova i neta i per les tres andanes, amb un total de vuit rails, no hi paren de circular trens de la línia entre Barcelona i Portbou. Els de llarg recorregut i els de càrrega ni tan sols hi paren, i passen a velocitats més que considerables. Amb tot, els trens regionals i de rodalies són molt utilitzats.

Si no es disposa de vehicle per fer els vuit quilòmetres per accedir a l'estació quan la riera baixa plena o no es volen malmetre els amortidors, l'alternativa és l'accés a peu. Per fer-ho des de la carretera de Blanes cal caminar uns 50 m per un camí que discorre entre horts, vegetació i en el darrer tram, el riu. Al final del camí, una palanca de ferro, no gaire més ample, recorre uns cinquanta metres més de manera paral·lela a la via. No cal dir que quan es fa fosc no hi ha ni un sol llum, cap indicació, i que és un camí molt poc recomanable per a qui no el conegui o no hagi pres la precaució d'anar a agafar el tren proveït d'una lot ben potent. El final de la palanca de ferro encara és més esfereïdor. L'estació és a l'altra banda i l'opció més utilitzada per no quedar al descampat, consisteix a mirar repetidament cap a una banda i l'altra per travessar els sis rails de tres vies diferents i amb un trànsit intens de combois.

L'altra possibilitat consisteix a enfangar-se, per si no n'hi havia prou en el primer tram, i a caminar uns cent metres entremig d'argelagues, brutícia, males herbes i els trossos de via rovellats, felipes mig podrides o muntanyes de sobrant de ciment que Adif hi va dipositant. Al final del camí, i gairebé tapat per males herbes, hi ha l'accés al passadís subterrani que mena a les andanes i al vestíbul de l'estació. Es tracta d'un passadís de cap a cinquanta metres. És blanc del sostre, del terra i de les parets que s'intensifica per la llum dels neons i per l'absència de rètols, d'indicacions.

També cal dir que la cafeteria és tancada, que el servei de megafonia és enllaunat i que la informació sobre les incidències és nul·la. Només dues persones vetllen per la seguretat dels usuaris de l'estació, un de dia i un altre de nit. No hi ha ningú més. Són els primers de lamentar la situació d'abandó i, sobretot, de perill que representen les instal·lacions d'Adif a l'estació de Maçanet-Massanes.

El servei de seguretat

S'han adreçat més de vint informes alertant del perill i de la manca de serveis, sense que fins ara ningú no n'hagi fet ni el més mínim cas. En alguns informes, fins i i tot s'hi fa constar el precedent del desastre de l'estació de Castelldefels, quan la nit de la revetlla de Sant Joan del 2010 van morir 12 persones i 16 van resultar ferides per haver travessat les vies.

Els usuaris també manifesten la indignació per l'estat i els accessos de les instal·lacions i alguns diuen que no entenen per què en les administracions fan campanyes per la utilització dels mitjans de transport públic per tal d'estalviar quan agafar el tren a l'estació Maçanet-Massanes resulta no només incòmode, sinó summament perillós. L'estació nova funciona des del setembre passat.
LA XIFRA
1,4
Va ser el cost que Adif va destinar per construir la incòmoda i perillosa estació de tren.
LA DATA
09.09.11
Va ser la data d'inauguració de l'estació nova, moderna i sense accessos de Maçanet-Massanes.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 28/11/2011 11:35

La veritat és que l'estació de Maçanet-Massanes només serveix per a transbordar de la línia R1 (Mataró) a la R2 (Granollers) o bé als regionals de Girona i Portbou i això mentre hi ha claror de dia. Els accessos viaris són més que lamentables. El problema, com molt bé indica l'article és que falta completar un tram d'uns 320 metres de carretera que enllaci el final de la GI-562 (de la C-35 a Martorell de la Selva a l'Estació) amb la GI-555 (de la C-35 a Massanes, justa al costat d'Hostalric fins a la N-II a Sils a l'Hostal del Rolls). Totes dues carreteres són titularitat de la Generalitat de Catalunya.

El problema és que aquests 320 metres (que és el que queda un cop eliminat el pas a nivell al costat Nord de l'Estació) han de superar la riera de Santa Coloma, que ara es creua amb un passallís que a la que plou una mica i la riera creix no es pot travessar.

I, encara gràcies, que des de fa un temps tots els trens regionals s'aturen a l'estació que, fins fa uns anys, els actuals MD (que llavors encara eren CatExp) passaven sense aturar-se i els transbords cap a i des de la banda de Girona es feien eterns.

M'hi he passat moltes hores, tant esperant transbords amb enllaç perdut com, simplement, passejant i veient trens passar. Encarna perfectament el concepte «un lugar en ninguna parte» o «un indret enmig del no-res».

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Divendres 02/12/2011 15:42

A La Llagosta, ens han passat a les andanes noves i edifici. Només falta enllestir-la.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 02/12/2011 18:53

En aquests moments:

-en obres: Calafell, Segur de Calafell, Cornellà, La Llagosta, Passeig de Gràcia, Montmeló.
-dubtoses (o acabades, o quasi): Gavà, Sant Vicenç de Calders, Cubelles, Cunit, Sitges.

Desconec l´estat de les coses a la R1.



RogerHernan95
N5
N5
Entrades: 117
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
Ubicació: Segur de Calafell

Entrada Autor: RogerHernan95 » Divendres 02/12/2011 19:10

437.001 ha escrit:En aquests moments:

-en obres: Calafell, Segur de Calafell, Cornellà, La Llagosta, Passeig de Gràcia, Montmeló.
-dubtoses (o acabades, o quasi): Gavà, Sant Vicenç de Calders, Cubelles, Cunit, Sitges.

Desconec l´estat de les coses a la R1.
A Segur de Calafell ja han acabat, només falten les noves rotulacions



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 02/12/2011 19:44

RogerHernan95 ha escrit:
A Segur de Calafell ja han acabat, només falten les noves rotulacions
La qual cosa vol dir que NO han acabat, ja que ara mateix no saps on baixes!



RogerHernan95
N5
N5
Entrades: 117
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
Ubicació: Segur de Calafell

Entrada Autor: RogerHernan95 » Divendres 02/12/2011 20:03

Han deixat alguns rotuls vells, així que tècnicament encara saps on baixes ;)



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 02/12/2011 21:07

Si els veus!!
N´han deixat molts menys dels que hi havia! >:(



RogerHernan95
N5
N5
Entrades: 117
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
Ubicació: Segur de Calafell

Entrada Autor: RogerHernan95 » Dilluns 26/12/2011 14:50

La reforma i remodelació de l'estació de Calafell ja ha acabat. Els ascensors i el nou pas inferior ja estan en funcionament, s'ha tapiat l'accés a la via 2 (costat Barcelona) des d'el pas inferior que ja havia i que ara només comunica els carrers, totes les tanques (o quasi) ja están col.locades i la reforma de l'edifici de viatjers s'ha efectuat (bona noticia, abans fotia pena).
CIMG2257 - copia.JPG
Calafell reformat
CIMG2257 - copia.JPG (109.22 KiB) Visualitzat 8222 cops
CIMG2250 - copia.JPG
Nou pas inferior
CIMG2250 - copia.JPG (131.75 KiB) Visualitzat 8222 cops
CIMG2253 COPIA.jpg
Pas inferior
CIMG2253 COPIA.jpg (81.41 KiB) Visualitzat 8220 cops
Amb això, totes les estacions de l'R2 Sud exceptuant Bellvitge estan adaptades a PMR :festa



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dilluns 26/12/2011 15:32

RogerHernan95 ha escrit:... Amb això, totes les estacions de l'R2 Sud exceptuant Bellvitge estan adaptades a PMR :festa
Felicitats, els que vivim a les Rodalies llunyanes (Tarragona) no podem dir el mateix, i no sabem ben be el perquè.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 01/01/2012 14:44

JPlanas ha escrit:
RogerHernan95 ha escrit:... Amb això, totes les estacions de l'R2 Sud exceptuant Bellvitge estan adaptades a PMR :festa
Felicitats, els que vivim a les Rodalies llunyanes (Tarragona) no podem dir el mateix, i no sabem ben be el perquè.
Només si vius a Tarragona ciutat. Altafulla i Torredembarra sí que estan adaptades.
L´estació de Tarragona té pendent la reforma de les andanes.



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dimecres 04/01/2012 14:37

Ja han reformat la estació de La Llagosta, només falta posar els torns i ja esta ;)

PD: A Mollet-St Fost tenen que fer una reforma PMR i andanes.



vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: vilafranca » Dimarts 17/01/2012 23:15

Faltaria apujar les andanes de La Granada i Lavern Subirats, pero amb la poca gent que hi ha en aquestes estacions, amb una plataforma com les que hi ha a algunes estacions de metro, que fan una mica de pujada, ja seria suficient.



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dimecres 18/01/2012 0:29

vilafranca ha escrit:Faltaria apujar les andanes de La Granada i Lavern Subirats, pero amb la poca gent que hi ha en aquestes estacions, amb una plataforma com les que hi ha a algunes estacions de metro, que fan una mica de pujada, ja seria suficient.
No ens oblidem d'Els Monjos, Montcada-Bifurcació, Montcada-Manresa, Sabadell Sud i els baixadors entre Terrassa i Manresa!



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimecres 18/01/2012 20:02

A Els Monjos no hi ha cap problema.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”