L'Ajuntament de Manresa pretén «mutilar» la línia d'FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Malentès

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 28/07/2013 0:44

D'acord, havia entès que posaven travesses polivalents per a ample mètric i UIC.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 28/07/2013 1:18

Guigui ha escrit:D'acord, havia entès que posaven travesses polivalents per a ample mètric i UIC.
La qual cosa seria el més lògic. Però a saber quina gran llumenera tenen a FGC que no pensa en anar fent aquest tipus de coses per canviar l'ample en el futur, tal com està previst, sense haver de fer una gran inversió.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 28/07/2013 1:39

Nois, jo tampoc. Poc costaria posar una travessa com les de RENFE preparada per amdós amples.
A més, que tinc entès que tot el sistema, trens, ponts túnels es preparat per a ample UIC, tot i que algun revisor m'ha dit que o es així.
És un bon misteri per a esbrinar...


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 28/07/2013 10:51

gatvell ha escrit:Nois, jo tampoc. Poc costaria posar una travessa com les de RENFE preparada per amdós amples.
A més, que tinc entès que tot el sistema, trens, ponts túnels es preparat per a ample UIC, tot i que algun revisor m'ha dit que o es així.
És un bon misteri per a esbrinar...
No es el problema el ancho UIC, porque siempre puedes cambiar el ancho y adaptar los mismos trenes a ese ancho. La cuestión es el gálibo, y si es igual al de las líneas de ancho internacional. Al ser un tren de vía métrica puede ser que el gálibo también es un poco menor, por lo que un tren "normal" no cabría aún si fuera UIC.
No se si esto sea así, pero explicaría que FGC no tuviese mucho interés en la conversión a UIC.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 28/07/2013 12:26

Precisament, des de fa un temps sento reiteradament que la Llobregat-Anoia té gàlib UIC.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 28/07/2013 12:31

Alf, els trens son de gàlib UIC amb bogies de via mètrica.
Quan puges a un tren d'FGC la impressió que et dona d'amplada del vagó es molt semblant a la de RENFE. (RENFE 1668m d'ample de via i FGC 1000mm) Si fos estrictamente respectant el gàlib de cadascú FGC hauria de tindre uns vagons 668mm (66,8cm) més estrets i no es així.
Certament son més curts doncs el traçat és el que és.

Però independentment del gàlib, es podrien anar posant travesses mixtes. El proble que jo veig, més tècnic que res més, es que a diferencia del corredor del mediterrani que son tres rails, a FGC en serien quatre ja que has de mantenir la distància a la andana i també, l'eix centrat en els túnels.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dimarts 30/07/2013 15:24

La tendència natural de l'Avinguda Abat Oliba és passar per aquesta zona a una cota més alta que no ho fa ara, no pas a una cota més baixa encara.
Així que hi ha tres opcions:

- Rebaixar la cota de la via paulatinament des de Manresa Alta i alhora pujar la cota de l'avinguda (no sé si hi hauria espai per fer-ho) i substituïr el baixador per una estació soterrada.

- Traslladar el baixador 200 metres enrera i deixar-lo just alineat amb les façanes del Camps i Fabrés (amb una sola via)

- Deixar-ho tot com està



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”