Procés de Selecció, Formació i treballar al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
artista
N1
N1
Entrades: 4

Re: Procés de Selecció, Formació i treballar al metro

Entrada Autor: artista » Diumenge 27/03/2011 22:05

Hola a tothom,
m'agradaria deixar una pregunta que espero que algú em pugui respondre. Actualment estic en el procès de sel·lecció per treballar com agent d'atenció al client al metro a l'estiu. La pregunta és si algú sap quan de temps (anys) ha de passat fins que aconssegueixis entrar amb un contracte indefinit o de més llarga duració i que no només sigui per l'estiu. Hi ha gent que diu que t'has d'estar 2 o 3 anys treballant només els messos d'estiu fins que al final acabis entrant a tmb (metro) de manera indefinida. Algú sap alguna cosa al respecte. Moltes gràcies pel vostre temps.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 27/03/2011 22:24

No et facis il·lusions. Pensa que només són 3 mesos i ja està.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Diumenge 27/03/2011 23:11

artista ha escrit:Hola a tothom,
m'agradaria deixar una pregunta que espero que algú em pugui respondre. Actualment estic en el procès de sel·lecció per treballar com agent d'atenció al client al metro a l'estiu. La pregunta és si algú sap quan de temps (anys) ha de passat fins que aconssegueixis entrar amb un contracte indefinit o de més llarga duració i que no només sigui per l'estiu. Hi ha gent que diu que t'has d'estar 2 o 3 anys treballant només els messos d'estiu fins que al final acabis entrant a tmb (metro) de manera indefinida. Algú sap alguna cosa al respecte. Moltes gràcies pel vostre temps.
Anitgament si et portaves bé durant la campanya d'estiu es possible que et cridessin per nadal o alguna època d'aquestes, però res més. Actualment desconnec com está la cosa, però imagino que només es queden els "amiguets".



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 28/03/2011 0:58

Sí que et puc recomanar que et facis amb tothom, tant amb els que et cauen bé com els que no tant, que se't vegi motivat tant amb la feina com amb els companys. Si no et crees cap enemistat, és possible que et tornin a trucar. I sempre que facis la teva feina millor del que et demanen que la facis.



artista
N1
N1
Entrades: 4

Entrada Autor: artista » Dilluns 28/03/2011 16:07

Però així doncs, no és gaire recomanable perdre una feïna, encara que sigui temporal, per treballar només 3 messos a l'estiu al metro i tenint en compte com està la feïna avui dia, és millor no riscar gaire per entrar al metro, no?
Però no deïen que ficarien 400 persones des del 2008 en endavant, durant els següents 5 anys? Això és el que he llegit en aquest foro.
Com ho veïeu?



artista
N1
N1
Entrades: 4

Entrada Autor: artista » Dilluns 28/03/2011 16:09

Per cert, a l'entrevista personal em van dir que al final acabes entrant amb un contracte fixe, però això si, després de estar-hi uns anys a la borsa de treball. No penso que vagin enganyant a la gent, no?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 28/03/2011 18:53

A l'entrevista et deixen clar que ningú es faci il.lusions: que és un contracte per 3 mesos i punt, i d'entrada, ningú et garanteix que segur que et tornen a trucar. Potser sí,potser no. Sobre deixar una feina per entrar al metro, si has de deixar una feina fixa per 3 mesos... tu sabràs, tot depèn de la necessitat de tenir ingressos fixos al mes o no, però tal i com està la cosa,jo no m'arriscaria.



celularfreak
N2
N2
Entrades: 15
Ubicació: Barcelona, Sagrada Familia

Entrada Autor: celularfreak » Dilluns 28/03/2011 20:02

Buenas!

Como veo que estáis muy interesados en el tema de entrar a trabajar en el metro, os comento alguna cosilla.

Si te cogen, entraras para currar julio, agosto y septiembre (puede que algo mas depende de necesidades especificas por obras y demás) y a partir de hay nadie te puede asegurar nada.

Te quedaras en bolsa de trabajo y si tienes suerte, te llamaran para alguna campaña especial, si no, pues a esperar hasta el verano siguiente.

Puede ser que te llamen después del verano para currar fines de semana y festivos, pero lo veo difícil por que hay una bolsa de trabajo bastante extensa y los últimos en entrar son los últimos de la lista.Dejar un trabajo para venir a currar ahora a metro de AAC... entrando en verano... yo no lo haría, tengo algún amigo que entro en 2008 y ahora lo han llamado para fines de semana, si lo haces ya sabrás que nadie te va a asegurar ningún tipo de contrato aparte del de verano; Es tu decisión.

Si te seleccionan y decides aceptarlo espero que tengas suerte y te vaya todo muy bien, conocerás gente estupenda y otra que no tanto, pero la experiencia vale la pena. Eso si, preparate currar y pasar bastante calor.

Saludos!



artista
N1
N1
Entrades: 4

Entrada Autor: artista » Dilluns 28/03/2011 20:41

Aprecio la información. Gracias.



jordi159
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: jordi159 » Divendres 08/04/2011 15:26

Hola a tots. Soc nou al Fòrum i m'agradaria presentar-me per que amb conegueu millor.
Em dic Jordi i tinc 18 anys. Des de ven petit que m'han apassionat els trens, fins al punt que m'agradaria poder arribar a ser maquinista, a qualsevol companyia que operi al país.
Bé, jo he cursat un Cicle Formatiu de grau Mig d'Electricitat (un maquinista i professor del institut m'ho va recomanar si volia arribar a ser-ho). Amb expectatives de fer aquest proper curs un cicle formatiu de grau Superior (telecomunicacions i informàtics). Tot això, és indispensable per poder fer un dels cursos que jo tenia en ment fer, com ara el curs que organitza RENFE (qui sap quan) per treure's el carnet de conducció de trens B, o be a CTREN, que també fa el mateix curs.

Fa poc vaig descobrir del que tots esteu parlant, del curs que oferta TMB per treballar a l'estiu. Una de les funcions dintre d'aquest curs és treballar com a conductor de metro segons em van informar des de TMB.
Segons he estat llegit en aquest tema, la cosa no es fàcil per poder arribar fins al punt d'entrar a treballar a l'estiu a TMB, tot i que si entres, potser no pots triar a estar a un lloc o a un altre. (aquí ja no sé com va la cosa).
Jo vaig veure interessant poder apuntar-m'hi (l'any que bé), al veure-ho com una oportunitat més a poder realitzar la feina que més m'agradaria fer. No serà el mateix que un altre lloc, però per algú es pot començar, ja que encara no tinc els estudis suficients per poder fer un dels cursos dels que avanç he parlat, com RENFE o CETREN.

Avanç d'acabar, m'agradaria fer-vos unes preguntes, us estaré molt agraït si me les podeu contestar o al menys orientar o donar-me la vostre opinió.

-SI vull arribar a ser maquinista de trens algun dia, valdria la pena posar "molt" d'interès a realitzar totes les proves per arribar a ser "un sol estiu" conductor de metro, o centrar-me més amb els estudis, per poder realitzar el curs pel carnet de conducció B? (Jo crec que per intentar-ho no hi perdo res).

-Hi ha preferència per la zona on visquis? Per exemple, jo sóc de Vilafranca, algú altre que sigui de Barcelona ciutat segurament tindrà preferència a l'hora d'entrar, veritat? (Tot i que podria quedar-me a viure a Barcelona, per això cap problema)

-Un altre tema; Ja que anteriorment s'ha parlat en aquest tema de la FGC, com esta la cosa per poder entrar a FGC com a maquinista? De la FGC no tinc informació sobre si existeixen cursos, o quins requisits/estudis demanen.

I per acabar, no sé si aquesta pregunta hauria de formular-la aquí (si no és així perdoneu-me).
Els cursos que fan RENFE o CETREN, si els superes, t'asseguren que tindràs feina, o llavors el que s'ha de fer un cop obtingut el carnet B és pel teu compte, intentar entrar com sigui possible en una companyia ferroviària?

Això es tot. Esper-ho haver-me explicat suficientment bé (jajajaja). Si amb surten més dubtes ja ús hofaré saber :P.

Moltes gràcies per llegir el meu post, si heu arribat fins aquí!!!! jijiji

Jordi.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 08/04/2011 18:42

jordi159 ha escrit:-SI vull arribar a ser maquinista de trens algun dia, valdria la pena posar "molt" d'interès a realitzar totes les proves per arribar a ser "un sol estiu" conductor de metro, o centrar-me més amb els estudis, per poder realitzar el curs pel carnet de conducció B? (Jo crec que per intentar-ho no hi perdo res).
Abans de res, al metro no només es fan tasques de conductor, sinó també d'atenció al públic. Sol ser habitual que dins de la jornada d'un AAC hi hagi una estona per a la conducció de trens. Si t'agafen per l'estiu al metro, adquiriràs experiència amb la conducció d'un tren, però si vols entrar a maquinista, hauràs de treure't la llicència igualment, hagis conduït trens abans o no. És una cosa que has de decidir tu.
jordi159 ha escrit:-Hi ha preferència per la zona on visquis? Per exemple, jo sóc de Vilafranca, algú altre que sigui de Barcelona ciutat segurament tindrà preferència a l'hora d'entrar, veritat? (Tot i que podria quedar-me a viure a Barcelona, per això cap problema)
Pel fet de la residència, no hi ha cap problema, de manera relativa. És obvi que no agafaran algú que hagi d'anar i tornar cada dia des de Girona, però hi ha gent que treballa a metro que ve des de Vilafranca o des de Malgrat de Mar. El que ells volen és que siguis puntual a l'hora d'inici de la jornada.
jordi159 ha escrit:-Un altre tema; Ja que anteriorment s'ha parlat en aquest tema de la FGC, com esta la cosa per poder entrar a FGC com a maquinista? De la FGC no tinc informació sobre si existeixen cursos, o quins requisits/estudis demanen.
FGC és un món a part. Crec que se n'ha parlat alguns missatges abans.
jordi159 ha escrit:Els cursos que fan RENFE o CETREN, si els superes, t'asseguren que tindràs feina, o llavors el que s'ha de fer un cop obtingut el carnet B és pel teu compte, intentar entrar com sigui possible en una companyia ferroviària?
Ni res ni ningú t'asseguren que, una vegada superat el curset i haver obtingut la llicència, et contractin de manera immediata a la mateixa Renfe Operadora o alguna companyia privada.



jordi159
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: jordi159 » Dimarts 12/04/2011 13:43

Moltes Gràcies per respondrem! Agraeixo la teva amabilitat.

Respecte al FCG, no he trobat cap altre fil on s'en parlés. Intentaré obrir-ne un de nou a veure si hi ha sort.

Jordi.



xabuca
N4
N4
Entrades: 50

Entrada Autor: xabuca » Divendres 13/03/2015 20:08

Oferta AAC Estiu Metro

http://www.tmb.cat/ca/detall-oferta/-/j ... ORALS-8938

Només passen al psicotècnic les primeres 500 persones que si presentin.



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dissabte 14/03/2015 1:17

xabuca ha escrit:Oferta AAC Estiu Metro

http://www.tmb.cat/ca/detall-oferta/-/j ... ORALS-8938

Només passen al psicotècnic les primeres 500 persones que si presentin.
Quan acabo d'omplir tot, em diu que la oferta no és vàlida, i així 4 vegades :evil: :evil: :evil:


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 14/03/2015 12:24

pau5321 ha escrit:
xabuca ha escrit:Oferta AAC Estiu Metro

http://www.tmb.cat/ca/detall-oferta/-/j ... ORALS-8938

Només passen al psicotècnic les primeres 500 persones que si presentin.
Quan acabo d'omplir tot, em diu que la oferta no és vàlida, i així 4 vegades :evil: :evil: :evil:
A mi també, no se si realment no hi havia més places o es que salta aquella pantalla per algun problema seu. :(


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 17/03/2015 16:43

Al Twitter de TMB:

La convocatoria se retiró por problemas técnicos pero volverá a estar disponible en la web. Disculpa las molestias.



xabuca
N4
N4
Entrades: 50

Entrada Autor: xabuca » Dimecres 18/03/2015 19:43

Torna a estar actiu el procés de selecció

http://tmb.grupcief.com/



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 18/03/2015 20:22

"Hi ha hagut un problema a l'hora d'inserir les dades a la base de dades. Contacta amb l'administrador."



xavi31
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: xavi31 » Dijous 19/03/2015 18:17

Bones! Son difícils els psicotecnics?



ivan123456
N3
N3
Entrades: 35

Entrada Autor: ivan123456 » Diumenge 22/03/2015 0:09

xavi31 ha escrit:Bones! Son difícils els psicotecnics?
Jo també tinc la mateixa pregunta, es la primera vegada que em presento.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”