Nova línia de Rodalies: R8

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Us agrada la nova línia?

Si, molt, ja era hora que fessin una línia no radial!
8
9%
Si, però falta obrir la nova estació de Santa Perpètua i Baricentro
64
68%
Si, sense més
3
3%
Si, encara que no crec que sigui de molta utilitat
10
11%
No, ja n'hi havia prou amb la R7
4
4%
Altres (expliqueu)
5
5%
 
Vots totals : 94

Re: Nova línia de Rodalies: R8

EntradaAutor: joan89 » Dimarts 24/05/2016 0:15

desde que varen iniciar les obres ( nose si te res a veure ) he notat que la linea R8 comença a petir retards de 10 min -15 aprox a arribar a l'estacio de Rubi direcció granollers , es extrany perque dintre del que cap es una linea molt puntual , ja sigui per el poc trajecte que te, algu que em pugui iluminar ?
joan89
N5
N5
 
Entrades: 94
Membre des de: Diumenge 10/06/2012 23:25
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Re: Nova línia de Rodalies: R8

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 24/05/2016 0:31

joan89 ha escrit:desde que varen iniciar les obres ( nose si te res a veure ) he notat que la linea R8 comença a petir retards de 10 min -15 aprox a arribar a l'estacio de Rubi direcció granollers , es extrany perque dintre del que cap es una linea molt puntual , ja sigui per el poc trajecte que te, algu que em pugui iluminar ?


Jo diria que té a veure amb noves limitacions de velocitat que hi ha entre Castellbisbal i Rubí (trinxeres i terraplens: la geologia entre aquestes dues estacions és horrible, i és pràcticament impossible d'arreglar definitivament, només hi poden posar pegats), i el pas per via desviada per les obres de Rubí mateix. També amb les obres del tercer rail entre El Papiol i Vila-seca (Tarragonès), que encara que no ho sembli, hi són, a pas de cargol, però hi són.

Lligat a això últim (el tercer rail del Corredor Mediterrani), darrerament la línia de València està horrible, amb retards en cascada diaris, originats majoritàriament entre Tarragona i Vandellòs, i darrerament, sobretot entre Castelló i València (els horrors de Rodalies València fa anys que superen amb escreix els pitjors moments de Rodalies Barcelona -quan abans era al revés-): no descartaria que els retards es notéssin fins a Girona, afectant la R8 tant des de Martorell com des de Mollet. A més, al tram Castellbisbal-La Granada, la geologia també és un desastre, i també hi ha obres preliminars del tercer rail: encara més limitacions de velocitat pels R4, que alhora arrosseguen la R8... :|

Deu tractar-se d'una suma de tot això...
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4308
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Nova línia de Rodalies: R8

EntradaAutor: robertotlh » Dimarts 24/05/2016 15:31

437.001 ha escrit:
joan89 ha escrit:desde que varen iniciar les obres ( nose si te res a veure ) he notat que la linea R8 comença a petir retards de 10 min -15 aprox a arribar a l'estacio de Rubi direcció granollers , es extrany perque dintre del que cap es una linea molt puntual , ja sigui per el poc trajecte que te, algu que em pugui iluminar ?


Jo diria que té a veure amb noves limitacions de velocitat que hi ha entre Castellbisbal i Rubí (trinxeres i terraplens: la geologia entre aquestes dues estacions és horrible, i és pràcticament impossible d'arreglar definitivament, només hi poden posar pegats), i el pas per via desviada per les obres de Rubí mateix. També amb les obres del tercer rail entre El Papiol i Vila-seca (Tarragonès), que encara que no ho sembli, hi són, a pas de cargol, però hi són.

Lligat a això últim (el tercer rail del Corredor Mediterrani), darrerament la línia de València està horrible, amb retards en cascada diaris, originats majoritàriament entre Tarragona i Vandellòs, i darrerament, sobretot entre Castelló i València (els horrors de Rodalies València fa anys que superen amb escreix els pitjors moments de Rodalies Barcelona -quan abans era al revés-): no descartaria que els retards es notéssin fins a Girona, afectant la R8 tant des de Martorell com des de Mollet. A més, al tram Castellbisbal-La Granada, la geologia també és un desastre, i també hi ha obres preliminars del tercer rail: encara més limitacions de velocitat pels R4, que alhora arrosseguen la R8... :|

Deu tractar-se d'una suma de tot això...


Sóna a broma escudar-se amb la geologia per justificar la proliferació de limitacions de velocitat. La geologia ja era així quan es va construir la línia i abans no hi havien tantes limitacions de velocitat. Els problemes geològics es poden sortejar si hi ha voluntat i ganes, sino mirem com en el cas de l'AVE, no s'ha tornat a parlar dels problemes del viaducte de Vilaverd ni de les dolines de Saragossa. En canvi a la xarxa de Rodalies planten rombe groc i appc. :emprenyat :emprenyat
robertotlh
N5
N5
 
Entrades: 147
Membre des de: Dijous 15/10/2015 14:47

Re: Nova línia de Rodalies: R8

EntradaAutor: 437.001 » Dijous 26/05/2016 4:49

robertotlh ha escrit:Sóna a broma escudar-se amb la geologia per justificar la proliferació de limitacions de velocitat. La geologia ja era així quan es va construir la línia i abans no hi havien tantes limitacions de velocitat.


Ah, no? :twisted: Ja t'asseguro que hi havia problemes, entre La Granada i Castellbisbal. Sempre n'hi ha hagut.

El túnel de La Granada, i el terraplè de Lavern, per exemple, no recordo quan no n'han donat, de problemes. No ho recordo.
Fins i tot la mateixa andana de l'estació de Lavern ha patit problemes d'inestabilitat.

El mateix val per la trinxera de Casa Garriga, a Sant Sadurní, que per si no ho sabies havia estat un túnel, però les inestabilitats del terreny van aconsellar de demolir-lo quan es va desdoblar la via.

Igual que el túnel del Puig (entre Gelida i Sant Sadurní), que es va haver d'escurçar molt quan es va desdoblar. Pel mateix motiu.

Abans de dir qualsevol cosa, millor informar-se.

robertotlh ha escrit:Els problemes geològics es poden sortejar si hi ha voluntat i ganes, sino mirem com en el cas de l'AVE, no s'ha tornat a parlar dels problemes del viaducte de Vilaverd ni de les dolines de Saragossa.


Ah, no? :twisted: I en què et bases, per dir-ho?

Tornant a la R8, t'aconsello que et miris la trinxera i el terraplè que hi ha just abans del túnel petit del triangle de Castellbisbal.
A veure si et penses que unes inestabilitats com aquelles es resolen en un tres i no res.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4308
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Nova línia de Rodalies: R8

EntradaAutor: robertotlh » Dijous 26/05/2016 11:42

437.001 ha escrit:
robertotlh ha escrit:Sóna a broma escudar-se amb la geologia per justificar la proliferació de limitacions de velocitat. La geologia ja era així quan es va construir la línia i abans no hi havien tantes limitacions de velocitat.


Ah, no? :twisted: Ja t'asseguro que hi havia problemes, entre La Granada i Castellbisbal. Sempre n'hi ha hagut.

El túnel de La Granada, i el terraplè de Lavern, per exemple, no recordo quan no n'han donat, de problemes. No ho recordo.
Fins i tot la mateixa andana de l'estació de Lavern ha patit problemes d'inestabilitat.

El mateix val per la trinxera de Casa Garriga, a Sant Sadurní, que per si no ho sabies havia estat un túnel, però les inestabilitats del terreny van aconsellar de demolir-lo quan es va desdoblar la via.

Igual que el túnel del Puig (entre Gelida i Sant Sadurní), que es va haver d'escurçar molt quan es va desdoblar. Pel mateix motiu.

Abans de dir qualsevol cosa, millor informar-se.

robertotlh ha escrit:Els problemes geològics es poden sortejar si hi ha voluntat i ganes, sino mirem com en el cas de l'AVE, no s'ha tornat a parlar dels problemes del viaducte de Vilaverd ni de les dolines de Saragossa.


Ah, no? :twisted: I en què et bases, per dir-ho?

Tornant a la R8, t'aconsello que et miris la trinxera i el terraplè que hi ha just abans del túnel petit del triangle de Castellbisbal.
A veure si et penses que unes inestabilitats com aquelles es resolen en un tres i no res.


Molt senzill, em baso en què si et llegeixes les notícies que hi ha hagut sobre el viaducte de Vilaverd, veuràs que s'han fet quantioses inversions per intervencions PREVENTIVES, es a dir s'ha intentat resoldre o mitigar el problema abans de que passi. Ara mateix no recordo si la limitació al viaducte està a 160 o a 200, però en tot cas no penalitza els temps de viatge i una velocitat de 160 o 200 en una zona geològicament tan problemàtica no està gens malament. Ara bé, si tornem a la xarxa convencional, és palès que s'intervé a la infraestructura quan en una zona s'encadenen un descarrilament rera altre o si no hi ha descarrilaments a la zona es planta el rombe groc i s'intervé diversos mesos o anys després.

Evidentment no soc geòleg per jutjar la dificultat de resoldre o mitigar cada un dels problemes geològics que hi pot haver, però sí afirmo rotundament que si ha voluntat i pressupost es resolen o mitiguen al màxim. En el cas de l'AVE, n'hi ha. I en el cas de la xarxa convencional, NO.
robertotlh
N5
N5
 
Entrades: 147
Membre des de: Dijous 15/10/2015 14:47

Re: Nova línia de Rodalies: R8

EntradaAutor: gracienc » Dijous 26/05/2016 15:05

El problema del que passa amb la infraestructura ferroviària és que lamentablement ADIF es dedica bàsicament a practicar manteniment CORRECTIU (resoldre el problema quan ja se l'ha trobat) i a vegades ni això! (això queda pales amb les limitacions temporals de velocitat que sofreixen diverses línies)

El fet és que el manteniment CORRECTIU a dia d'avui ja hauria de formar part del passat. Des del punt de vista de l'enginyeria s'ha demostrat que el manteniment PREVENTIU és amb diferencia més econòmic que el CORRECTIU, i és que sí es compten els problemes d'explotació, deficiències de seguretat, etc que es generen amb el CORRECTIU, el PREVENTIU resulta ser clarament més econòmic.

Per tant, el que passa a la R8, no és justificable de cap manera sota problemes geològics, que ja són coneguts i pels quals hauria d'haver-hi unes accions que els corregissin/pal·liessin. D'igual manera tampoc és justificable per falta de diners, ja què fer prevenció surt més econòmic que "curar"...

Llavors, des del meu punt de vista, és clarament una qüestió de ineptitud.

Salut,
Avatar de l’usuari
gracienc
N4
N4
 
Entrades: 56
Membre des de: Divendres 21/10/2011 12:54
Ubicació: Vila de Gràcia

Re: Nova línia de Rodalies: R8

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 30/08/2016 1:26

Ja ho havia postejat al fil de reforma d'estacions de Rodalies Barcelona, però les obres de Sant Cugat i Rubí avancen, i ja no s'ha de fer alpinisme per pujar als trens.
A més, la via 2 de Rubí ja torna a estar operativa.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4308
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Nova línia de Rodalies: R8

EntradaAutor: Renfe451 » Dimarts 30/08/2016 22:59

A Sant Cugat del Vallès les barreres es troben obertes, es pot entrar i sortir de l'estació sense validar el bitllet. Desconec si serà així només durant les obres...
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
 
Entrades: 1915
Membre des de: Dimarts 01/08/2006 12:12
Ubicació: Barcelona / Cubelles (Garraf, El Penedès)

Re: Nova línia de Rodalies: R8

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 06/09/2016 3:09

Renfe451 ha escrit:A Sant Cugat del Vallès les barreres es troben obertes, es pot entrar i sortir de l'estació sense validar el bitllet. Desconec si serà així només durant les obres...


Fa temps que és així, des que es va reorganitzar la cosa, i la C7 L'Hospitalet-Cerdanyola Universitat-Martorell va desaparèixer, sent substituïda per la R7 i la R8, amb això les estacions de Sant Cugat i Rubí van deixar de tenir personal, i les barreres van quedar tal com les has vist...
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4308
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Nova línia de Rodalies: R8

EntradaAutor: França451 » Dimarts 06/09/2016 12:16

437.001 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Quan ja facin millores de les freqüències de la R8, penseu que seria bó que enlloc de fer parar la R8 fins a Martorell, acabi fins a Vilafranca del Penedès???


bigcoaster ha escrit:Si queden trens i personal, jo ho veuria bé.


S'hauria d'augmentar trens i personal.
Ara com ara el transbordament de Martorell (o Castellbisbal) direcció Vilafranca és decent.
Direcció Manresa, Igualada o Sant Boi, no sabria dir-ho.

Cas que es perllongués la R1 a Sant Andreu Arenal, segons l'hora, el transbordament hauria de fer-se al Papiol.
En aquest cas, el transbordament milloraria (en freqüència) només direcció Vilafranca.
En els altres casos (Manresa, Igualada, Sant Boi) seria obligatori un segon transbordament a Martorell.


No entiendo... Creí que hablábamos de que se iba a prolongar la R1 a Sant Andreu Arenal, pero manteniendo la R8 actual. Es decir: Cerdanyola UAB, Rubí y Sant Cugat tendrían un tren cada 30 minutos, uno procedente de Arenal a Papiol y la costa y otro procedente de Granollers a Martorell o Vilafranca.
Aeropó èh er grá ar cú de l' Htasiò de Fransa. I Chagrera TÁ èh aqueh fantahma senh coyón, que no ha pogú deborái-la.
França451
N8
N8
 
Entrades: 1061
Membre des de: Diumenge 17/07/2011 20:23
Ubicació: Enc L2 y Bcneta L4, 33,34,50,51,H10,B24 y 45,59,D20,V15,39 TMB,Clot Aragò y Estaciò de França

Re: Nova línia de Rodalies: R8

EntradaAutor: Renfe451 » Dimarts 06/09/2016 16:05

La línia R8 tal i com està actualment té una mitjana de 200 usuaris. Pocs per a ser una línia de rodalia. I no cal explicar com està la línia els caps de setmana i festius, quasi transporta aire. De fet, jo vaig estar a l'estació de Sant Cugat del Vallès i a l'estació hi havien 4 persones a les dues andanes (2 en cada direcció). Una situació realment lamentable.

Per que aquesta línia no-radial tingui un cert èxit, s'ha d'allargar-la pels dos extrems, fins a Vilafranca per un costat i fins a Sant Celoni per l'altre. D'aquesta manera, la gent de Vilafranca, Sant Sadurní, Llinars, Cardedeu, i fins i tot de les comarques gironines, poden tenir un accès directe a la UAB mitjançant un sol transbord a Sant Celoni. La freqüència la deixaria en un tren cada 30 minuts, com a l'R7 antigament abans de les obres del tercer carril. I el més important, obertura de l'estació de Santa Perpètua-Can Folguera que pot aportar també un increment de viatgers a la línia.
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
 
Entrades: 1915
Membre des de: Dimarts 01/08/2006 12:12
Ubicació: Barcelona / Cubelles (Garraf, El Penedès)

Re: Nova línia de Rodalies: R8

EntradaAutor: UT440_132M » Dimarts 06/09/2016 17:17

I a tot això caldria afegir un transbordament amb la R3, que passa per sota, i que la gent d'Osona, Ripollès/Garrotxa i Cerdanya, puguin viatjar a les comarques del sud sense haver de transbordar a Sants.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3542
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Nova línia de Rodalies: R8

EntradaAutor: ortegote » Dimarts 06/09/2016 20:49

Renfe451 ha escrit:La línia R8 tal i com està actualment té una mitjana de 200 usuaris. Pocs per a ser una línia de rodalia. I no cal explicar com està la línia els caps de setmana i festius, quasi transporta aire. De fet, jo vaig estar a l'estació de Sant Cugat del Vallès i a l'estació hi havien 4 persones a les dues andanes (2 en cada direcció). Una situació realment lamentable.

Per que aquesta línia no-radial tingui un cert èxit, s'ha d'allargar-la pels dos extrems, fins a Vilafranca per un costat i fins a Sant Celoni per l'altre. D'aquesta manera, la gent de Vilafranca, Sant Sadurní, Llinars, Cardedeu, i fins i tot de les comarques gironines, poden tenir un accès directe a la UAB mitjançant un sol transbord a Sant Celoni. La freqüència la deixaria en un tren cada 30 minuts, com a l'R7 antigament abans de les obres del tercer carril. I el més important, obertura de l'estació de Santa Perpètua-Can Folguera que pot aportar també un increment de viatgers a la línia.


Y si alargamos hasta L'Arboç?
Asi tendriamos correspondencia con Rodalies Tarragona, se crearia un corredor Granollers Tarragona sin pasar por Barcelona y la gente de l'Arboç tendria mas frecuencias con Vilafranca y Martorell, los estudiantes podrian ir a la Universidad directos.
La explotacion de la estacion de l'Arboç se podria hacer en una unica via separandola por sectores el A para trenes procedentes/destino Tarragona y el B Trenes Procedentes/Destino Granollers.

Siempre he sido partidario de alargar a Vilafranca pero como siempre dicen que los andenes de las vias desviadas son demasiados cortos para estacionar Trenes por eso la idea de l'Arboç.
Saludos.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 807
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Nova línia de Rodalies: R8

EntradaAutor: metring » Dimecres 07/09/2016 9:34

Creat nou fil per a propostes de millora de la línia a viewtopic.php?f=96&t=14289
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22461
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Nova línia de Rodalies: R8

EntradaAutor: joan89 » Dimecres 10/05/2017 12:26

bon dia he llegit aixo al facebook de trenscat, segur que l'obriran ? jo crec ue la tindrien que haver obert cuan es va inagurar la linea

Bobiner remolcat per la bruta Traxx de renfe 253-026 al seu pas per la futura estació de Santa Perpètua-Can Folguera direcció nord. El nou baixador està previst que es posi en servei el 2019, comptarà amb les dues vies generals amb andanes laterals enllaçades per un nou pas inferior, amb l'edifici de viatgers ubicat al costat nord de les vies (costat nucli urbà central).
joan89
N5
N5
 
Entrades: 94
Membre des de: Diumenge 10/06/2012 23:25
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Últimes adjudicacions:

EntradaAutor: 437.001 » Divendres 22/09/2017 16:09

Adjudicaciones de Adif

Número de Expediente: 3.17/27507.0082
CONVERSIÓN DE SEÑAL PERMISIVA E'1 DE CASTELLBISBAL EN ABSOLUTA.
Adjudicatario: TELECOMUNICACION FERROVIARIA AIE
NIF Adjudicatario: V82604448
Nº Licitadores: 1
Plazo ejecución: 2 meses
Importe: €113,186.55
Tipo Contrato: OBRAS
Procedimiento: NEGOCIADO SIN PUBLICIDAD

Fecha Adjudicación: 14/09/2017
Fecha Publicación en Web: 19/09/2017
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4308
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Últimes adjudicacions:

EntradaAutor: Miquel » Divendres 22/09/2017 23:13

437.001 ha escrit:Adjudicaciones de Adif

Número de Expediente: 3.17/27507.0082
CONVERSIÓN DE SEÑAL PERMISIVA E'1 DE CASTELLBISBAL EN ABSOLUTA.
Adjudicatario: TELECOMUNICACION FERROVIARIA AIE
NIF Adjudicatario: V82604448
Nº Licitadores: 1
Plazo ejecución: 2 meses
Importe: €113,186.55
Tipo Contrato: OBRAS
Procedimiento: NEGOCIADO SIN PUBLICIDAD

Fecha Adjudicación: 14/09/2017
Fecha Publicación en Web: 19/09/2017

Em costa molt de creure que això costi més de 100.000€. A banda de treure-li la "P" del màstil, imagino que algun ajust a la balisa i al CTC què més han de fer?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3606
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Anterior

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 2 visitants