Obres a la línia Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia

Entrada Autor: vermer3 » Divendres 23/02/2018 20:37

Aquest em sembla el lloc més adequat per posar-ho: ja no hi ha cua de maniobres a Can Ros. Els trens de la S3 van buits fins a les vies generals de Quatre Camins, on hi han col·locades, al llarg d'aquestes, unes andanes metàl·liques per a que les maquinistes canviïn de cabina. No sé quan es va suprimir la cua de maniobres de Can Ros, però deu haver estat fa poc.


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 23/02/2018 22:12

vermer3 ha escrit:Aquest em sembla el lloc més adequat per posar-ho: ja no hi ha cua de maniobres a Can Ros. Els trens de la S3 van buits fins a les vies generals de Quatre Camins, on hi han col·locades, al llarg d'aquestes, unes andanes metàl·liques per a que les maquinistes canviïn de cabina. No sé quan es va suprimir la cua de maniobres de Can Ros, però deu haver estat fa poc.
Espero que l'excusa sigui creïble aquesta vegada....


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 24/02/2018 19:08

Potser acaben suprimint la S9 i tot.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 24/02/2018 19:44

vermer3 ha escrit:Aquest em sembla el lloc més adequat per posar-ho: ja no hi ha cua de maniobres a Can Ros. Els trens de la S3 van buits fins a les vies generals de Quatre Camins, on hi han col·locades, al llarg d'aquestes, unes andanes metàl·liques per a que les maquinistes canviïn de cabina. No sé quan es va suprimir la cua de maniobres de Can Ros, però deu haver estat fa poc.
Fa un any i mig que ja no existeix la via 0 de Can Ros i la volta es fa a Quatre Camins.



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dissabte 24/02/2018 22:36

victorcasta ha escrit:Fa un any i mig que ja no existeix la via 0 de Can Ros i la volta es fa a Quatre Camins.
Doncs si que feia temps que no anava més amunt de l'estació de Sant Vicenç dels Horts.... Bé, almenys, les vies generals de Quatre Camins són més utilitzades que abans, ja que només hi circulaven els R50/R60, els mercaderies i algún material buit (suposo)... no més de 10 trens per sentit al dia.


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 09/03/2018 12:20




Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 10/03/2018 20:22

metring ha escrit:
Ya fuy a cazar la catenaria de Europa Fira, no voy a criticar el cambio de sistema en la Catenaria, pero si es mejor rigida que cable, bienvenida sea.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 20/03/2018 2:24

Fent un exercici teòric amb les següents suposicions:

-Estem en un futur més llunyà que proper
-La Linia Llobregat Anoia s'ha reconvertit en UIC amb fons de la UE, o whatever
-S'ha aconseguit fusionar la gestió de FGC i Rodalies sota la mateixa companyia

Hi ha alguna cosa a nivell tècnic (que no econòmic) que impideixi que el túnel de L1+Rodalies que hi ha desde Fabra i Puig fins a Plaça Catalunya s'agrandeixi fins a Plaça Espanya i la línia Llobregat Anoia?
Salt de moltó inclòs entre Universitat i Urgell, suposo.

Gràcies


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 20/03/2018 10:23

Per a fer exercicis teòrics sobre el futur, hi ha un subfòrum propi. Aquest fil tracta d'obres reals.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 05/02/2019 5:03

A Martorell-Central (R5/R6):

-Segueixo trobant a faltar una pantalla al vestíbul, si pogués ser ben gran, amb les properes circulacions: això estalviaria presses.
-També trobo a faltar teleindicadors com els de FGC Vallès a les andanes. No tots els trens paren a totes.
-He agafat un R50 direcció Manresa.

A Martorell-Enllaç (R5/R6):
[des del tren]

-Se'm fa MOLT estrany de passar per aquesta estació sense parada...

A Olesa de Montserrat (R5):
[des del tren]

-Les andanes d'aquesta estació es troben en bastant mal estat, i l'única solució a llarg termini que té la cosa és que reformin del tot el paviment. No sé de qui seria l'idea, però el paviment escollit per a aquesta estació, tot i que sigui bonic, ha resultat ser tot un fiasco: no és paviment per a una estació. Tendeix a trencar-se, i cal refer-lo cada dos per tres. Potser per al jardí d'una casa unifamiliar estigui bé, però no per a una estació.

A Castellbell i el Vilar (R5):
[des del tren]

-M'ha fet la impressió de com si el viaducte metàlic situat just a l'entrada de l'estació costat Sant Vicenç-Castellgalí estigués en mal estat.
-Només ha estat una sensació, no sé si serà així o no.

A Sant Vicenç-Castellgalí (R5):

-Res de nou.
-Les andanes d'aquesta estació també estan en mal estat, el paviment (asfalt), tendeix a desfer-se amb el temps. Res de greu aquí, però.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 18/03/2019 1:59

A Europa-Fira (R5/R6):

-La via en placa està en pèssim estat, no sé si els trenes entren a massa velocitat, tal com està. Em sembla que hi deu haver problemes freàtics o de filtracions.
-No recordo gaire bé el darrer cop que vaig utilitzar aquesta estació, però ara la catenària és rígida.

A Gornal (R5/R6):

-No he pogut fixar-me en si també hi han instal.lat catenària rígida.
-Han instal.lat cartelleria tipus FGC Vallès, la qual cosa és un clar pas enrere, especialment per a la gent amb problemes de visió.
-Es troba a faltar un passadís d'intercomunicació amb l'estació de Bellvitge sense haver de sortir al carrer...



Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Dilluns 18/03/2019 19:03

437.001 ha escrit: A Gornal (R5/R6):

-Han instal.lat cartelleria tipus FGC Vallès, la qual cosa és un clar pas enrere, especialment per a la gent amb problemes de visió.
-Es troba a faltar un passadís d'intercomunicació amb l'estació de Bellvitge sense haver de sortir al carrer...
La nova cartelleria a Gornal va ser instal·lada fa cosa de 3 mesos.

He trobat molts missatges repetint lo dels problemes de visió amb els cartells, i jo aquí discrepo. Puc entendre que no es vulguin treure per nostàlgia o per tenir un disseny distintiu, però per problemes de vista? No conec a ningú que mai hagi tingut cap problema amb la cartelleria dels FGC Vallès. Algú amb problemes de vista tindrà més problemes amb el termòmetre de la línia, que no pas amb els cartells romboïdals.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 18/03/2019 19:11

Adrià Grande ha escrit:
437.001 ha escrit: A Gornal (R5/R6):

-Han instal.lat cartelleria tipus FGC Vallès, la qual cosa és un clar pas enrere, especialment per a la gent amb problemes de visió.
-Es troba a faltar un passadís d'intercomunicació amb l'estació de Bellvitge sense haver de sortir al carrer...
La nova cartelleria a Gornal va ser instal·lada fa cosa de 3 mesos.

He trobat molts missatges repetint lo dels problemes de visió amb els cartells, i jo aquí discrepo. Puc entendre que no es vulguin treure per nostàlgia o per tenir un disseny distintiu, però per problemes de vista? No conec a ningú que mai hagi tingut cap problema amb la cartelleria dels FGC Vallès. Algú amb problemes de vista tindrà més problemes amb el termòmetre de la línia, que no pas amb els cartells romboïdals.
Bones,
Responc als dos:
Ja ho vaig dir fa temps per mi unificar cartelleria no es mala idea però per nostalgia m'agradaria que es conserves la cartelleria habitual de la LL-A.

Sobre la visio. amics Jo tinc molt problemes de vista i primer tenim el termometre el cual si es veritat que de lluny pots tenir problemes, pero el Tren de FGC disposa de Megafonia i al final de cada cotxe tenim la pantalleta digital que es veu prou bé, aixó a LL-A al B-V ara tenen pantalles i segueix estant la megafonia.

També he de dir que mai he tingut problemes a la B-V per la meva falta de visio per que com he dit tenim més coses per saber la nostra estació de destí que no nomes el cartellet a l'andana.
Salutacions.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 25/03/2019 1:55

Entre Castellbell i el Vilar i Sant Vicenç-Castellgalí (R5):
[des del tren]

-Estan renovant la via.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 27/03/2019 10:19

Estic acabant la carrera d'Economia a la UB, i he començat a fer el TFG amb en Germà Bel sobre colls d'ampolla en la infraestructura ferroviària a Barcelona.
Amb ocasió d'això, l'altre dia vaig tenir l'oportunitat de parlar durant una hora i mitja amb el director d'infraestructures de FGC. Aquí un resum de coses interessants que em va comentar sobre la linia del Llobregat - Anoia.

-Sobre el tram de Martorell Igualada han fer diversos estudis per corregir el traçat, però han arribat a la conclusió que, donat la via única, no té sentit gastar diners en refer-lo, donat que qualsevol guany de temps es veuria negat per tenir que esperar de totes formes en la estació següent a que passi el tren en direcció contrària. El mateix amb possibles parades facultatives. Les obres serien per fer doble via + traçat nou, o no hi haurà obres. De totes formes, això queda molt lluny.

-Estaria bé fer doble via fins a Montserrat, però la orografia és complicada, i hi ha un túnel de 1,5 kms en mig. Es podria fer, però és car.

-Es podria fer un ramal nou a Can Amat per al polígon de la SEAT. Es veu que hi ha un munt de treballadors que fitxen a Zona Franca i després els transporten en autocar a Martorell. SEAT estava mirant a veure si els hi compensava crear ramal nou + tren reservat, però la crisi va posar el projecte en el calaix. A ell li semblaria bé, però ho hauria de pagar la seat donat que ells serien virtualment els únics beneficiats del ramal.

-Em va comentar que anys abans de l'actual projecte de prolongació a Gràcia, es va considerar unir Plaça Espanya amb Poble Sec L2 i fusionar les dos línies. També alguns polítics volien considerar que la futura línia Castelldefels Cornellà s'unís als FGC a Sant Boi, però aparentment la connexió físicament era molt complicada.

-Es va considerar reconvertir la línia a ample internacional quan es va pensar amb la connexió amb la L2, des de llavors no s'ha tornat a considerar de nou.

-Vam estar considerant la problemàtica de la naturalesa subòptima de la línia en general, que no es pot arreglar amb millores operatives. Li vaig ensenyar el plànol que vaig posar al fil de propostes ferroviàries per aquesta línia a l'altre fòrum i li va agradar bastant, encara que el gran problema d'aquella idea és la saturació de Sants. Es tractaria de connectar la línia a la de Rodalies després de Sant Boi, fent França estació terminal, i convertir la L8 en línia de metro urbana, amb moltes estacions noves entremig.
https://drive.google.com/open?id=18ckaa ... sp=sharing

-Segons els seus estudis, l'ampliació fins a Gràcia doblarà els usuaris totals de la línia, i és l'actuació ferroviària amb més rentabilitat econòmica de tot el PDIs des de fa 20 anys. No em va saber dir de memòria si finalment passava per Entença o Hospital Clínic. En tot cas estàn bastant convençuts de l'importància d'aquesta ampliació.

-Em vaig oblidar de preguntar sobre varies coses, com les ampliacions a Igualada i Manresa i si serien soterrades, etc; sobre la possible reconversió de les línies de Súria i Sallent; i ampliacions fins a Berga, etc. Llàstima.
Aeduh l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 27/03/2019 11:55, en total s’ha editat 1 vegada.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/03/2019 11:55

Molt interessant tot el què has explicat, moltes gràcies!!



mohn902
N4
N4
Entrades: 66

Entrada Autor: mohn902 » Dimarts 09/04/2019 15:27

S'avisten obres a la línia durant el maig. Pel que sembla serà un tram de vàries estacions, una de les quals serà Gornal. Quan sàpiga més detalls ja ho diré!



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 15/08/2019 11:33

Obres de millora i recuperació del talús on es va provocar l'incendi forestal entre els termes municipals de La Pobla de Claramunt, Capellades i Vallbona d'anoia.
Entenc que no afectara el transit ferroviari.
Salutacions.



AntiATO
N3
N3
Entrades: 24

Entrada Autor: AntiATO » Divendres 03/01/2020 1:19

437.001 ha escrit:
Dilluns 25/03/2019 1:55
Entre Castellbell i el Vilar i Sant Vicenç-Castellgalí (R5):
[des del tren]

-Estan renovant la via.
No s'ha renovat pas.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 06/07/2021 16:57

Això ha tingut que ser imprevist, no? Perquè no estava anunciat fins avui que comença, m'ho acabo de trobar:



I agafo un R5 i efectivament, s'atura a totes. Per cert, fixeu-vos en Ildefons Cerdà, està en groc, just deu haver captat el moviment de verd a vermell o viceversa!



En pocs minuts passo per Almeda, a veure què es veu.

Edito: Al passar per Almeda, 4 treballadors parlant tot mirant cap al túnel direcció Cornellà Riera:




Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”