Algo de luz al final del tunel.
Acepto lo que comentas, no me parece tan mala idea y es bueno que se hable por que con el Coronavirus se pueden parar muchisimos proyectos y dejarlos sin fecha.
Saludos.
Hora i data actual: 13 juny 2026, 16:24
Entrada Autor: ortegote » 07 maig 2020, 16:18
Entrada Autor: Miquel » 08 maig 2020, 18:30
Puristes o no. El Tramvia Blau centenari desapareix. Ara tindrem un Tramvia Blau nou, en el que només salven la carrosseria reformada fa pocs anys i amb canvis aquí i allà. Al final la gràcia de veure i utilitzar un vehicle històric, és sabent que és i funciona amb els elements amb els que es van concebre originalment. El patrimoni no es tenir una caixa amb un disseny retro, perquè total, si volem tenir alguna cosa així, la podem fer de 0 igualment.122-042-132 ha escrit: ↑07 maig 2020, 15:53 A l'informe és parla de que l'estructura dels trucks ha arribat a l' esgotament, igual que els motors. Tanmateix, aquí patirem, sobretot els puristes de conservar les coses tal com son en origen.
El tema de les portes també serà un punt que ens farà patir, de valent!.

Entrada Autor: 122-042-132 » 09 maig 2020, 14:40

Entrada Autor: Fran-Ikarus » 10 maig 2020, 17:51

Entrada Autor: Fran-Ikarus » 21 maig 2020, 10:20

Entrada Autor: 122-042-132 » 21 maig 2020, 14:57
Entrada Autor: metring » 31 maig 2020, 23:27
Entrada Autor: metring » 11 juny 2020, 20:11
Si, però... Entrada Autor: metring » 19 jul. 2020, 12:33
Entrada Autor: wefer » 20 jul. 2020, 07:10
Entrada Autor: awe » 10 ago. 2020, 13:05

Entrada Autor: TramviaBlau » 05 oct. 2020, 17:33
Atenció a la proposta de TÜV de canviar no només el truck com s´ha dit sinó també les finestres perquè no es pugui treure el braç, posar una barra al sostre per agafar-se, portes a les plataformes...... Això si, sempre acaben dient "amb el menor impacte possible per mantenir l´aspecte antic i la sensació de viatjar en un autèntic vehicle històric"......això serà l´únic que quedarà del tramvia blau, la "sensació" de ser antic, no antic de veritat. Em sembla que em canviaré el nick i la foto del perfil per no patir vergonya.....
Entrada Autor: Miquel » 05 oct. 2020, 18:24
Això és precisament el que ja vaig comentar quan va sortir la idea, que el tramvia Blau centenari és a un pas de morir. Conserven la caixa, i tota la resta és nou. Entenc que hi ha elements mecànics que poden no donar més de si, però potser era més maco fer una reconstrucció per ser fidedigna estètica i mecànicament al que hi havia fins fa uns anys, a una modernització encoberta amb un estil retro.TramviaBlau ha escrit: ↑05 oct. 2020, 17:33 Aquí poso l'enllaç de l´anunci de licitació amb els plànols, fotografies.....(això si es pot fer no? és informació publica....)
Atenció a la proposta de TÜV de canviar no només el truck com s´ha dit sinó també les finestres perquè no es pugui treure el braç, posar una barra al sostre per agafar-se, portes a les plataformes...... Això si, sempre acaben dient "amb el menor impacte possible per mantenir l´aspecte antic i la sensació de viatjar en un autèntic vehicle històric"......això serà l´únic que quedarà del tramvia blau, la "sensació" de ser antic, no antic de veritat. Em sembla que em canviaré el nick i la foto del perfil per no patir vergonya.....

Entrada Autor: TramviaBlau » 05 oct. 2020, 22:52
Entrada Autor: aim » 06 oct. 2020, 21:51
Entrada Autor: Renfe445 » 07 oct. 2020, 02:43
A Stuttgart tenen la Oldtimerlinie 23, i treuen a passejar el seu arsenal important de tramvies com els clàssics GT6 que van ser els últims circulant a la 15 que era la última línia que quedava per convertir a Stadtbahn.aim ha escrit: ↑06 oct. 2020, 21:51 A Zürich cada cap de setmana treuen a passejar tramvies històrics pel centre de la ciutat (els que vaig veure circular anaven des dels anys 1900 a 1930). A Berna inclús fan circular un tramvia de vapor tot i que en poques ocasions (tot i així ja és més que el que es treu a passejar el 300, per exemple)
Últimament he estat varies vegades a Praga i allà tenen varies línies amb tramvies històrics. Per exemple, la 41: https://www.dpp.cz/en/entertainment-and ... line-no-41 També hi ha la 23 que funciona amb Tatra T3 sense reformar. I l'últim cop que vaig ser-hi, inclús em vaig trobar un T2 circulant per una línia normal (pel que sembla, degut al covid van cancel·lar la línia 23 però per no deixar la ciutat sense tramvies històrics van decidir posar-ne alguns en línies convencionals)
En cap d'aquests casos he vist que els tramvies antics estiguin tan altament tunejats com el blau, i por em fa com el puguin deixar amb totes les modificacions extra que volen fer.... Sortiria més a compte no destrossar-los més, preservar-los i que en facin uns de completament nous amb aparença antiga. A Praga tenen tramvies nous amb accés per PMR però que van construir amb aparença d'un T3.

Entrada Autor: 122-042-132 » 30 març 2021, 11:36

Entrada Autor: 122-042-132 » 30 març 2021, 11:42
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026