Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
Buenas,
Algo de luz al final del tunel.
Acepto lo que comentas, no me parece tan mala idea y es bueno que se hable por que con el Coronavirus se pueden parar muchisimos proyectos y dejarlos sin fecha.
Saludos.
Algo de luz al final del tunel.
Acepto lo que comentas, no me parece tan mala idea y es bueno que se hable por que con el Coronavirus se pueden parar muchisimos proyectos y dejarlos sin fecha.
Saludos.
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
Puristes o no. El Tramvia Blau centenari desapareix. Ara tindrem un Tramvia Blau nou, en el que nomĂ©s salven la carrosseria reformada fa pocs anys i amb canvis aquĂ i allĂ . Al final la grĂ cia de veure i utilitzar un vehicle històric, Ă©s sabent que Ă©s i funciona amb els elements amb els que es van concebre originalment. El patrimoni no es tenir una caixa amb un disseny retro, perquè total, si volem tenir alguna cosa aixĂ, la podem fer de 0 igualment.122-042-132 ha escrit: ↑07 maig 2020, 15:53 A l'informe Ă©s parla de que l'estructura dels trucks ha arribat a l' esgotament, igual que els motors. Tanmateix, aquĂ patirem, sobretot els puristes de conservar les coses tal com son en origen.
El tema de les portes també serà un punt que ens farà patir, de valent!.
Pel que fan, tant és fer tramvies nous de 0 que una reconstrucció aprofitant la caixa.
Com a mĂnim, sembla que volen potenciar el servei.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
El tema es que si vols donar un servei comercial amb un vehicle històric entres en una contradicció normativa.
La alternativa seria tancar-ho i només fer-los sortir a passejar originals 100% a mode de mostra
La alternativa seria tancar-ho i només fer-los sortir a passejar originals 100% a mode de mostra
- uriol108
- N8

- Entrades: 919
- Membre des de: 30 des. 2007, 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- UbicaciĂł: Tres Torres (SarriĂ - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
També podrien mantenir els cotxes històrics i treure'ls els caps de setmana i durant els mesos de juliol i agost, i tenir 2 cotxes més moderns durant la resta de l'any per a fer servei comercial ? 

- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- UbicaciĂł: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
Bé, una mica és el que faran.
El 2 i 8 com a vehicles històrics, i els altres cinc pel servei comercial. Salut!
El 2 i 8 com a vehicles històrics, i els altres cinc pel servei comercial. Salut!
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
Vist això, tant de bo es poguessin mantenir els vehicles històrics en l'estat actual (que, en el cas dels 5, 6 i 7, ja no és l' "ideal" que ens agradaria, és clar), per a "sortides històriques", i construir-ne de nous, amb tot l'estil "retro" que es volgués i tecnologia moderna, pel "servei normal".
Suposo que el pressupost per això seria difĂcil d'aconseguir (i ja veurem "per a quines coses hi ha pressupost", a partir d'ara), i el traçat de la lĂnia, no ens enganyem, no ho posa fĂ cil amb el seu pendent afegit a les corbes del tram superior, juntament amb la convivència amb el trĂ nsit. Que l'Ăşltim incident el patĂs precisament un dels ja reformats amb sistemes de seguretat mĂ©s moderns, tampoc ajuda gaire; Ă©s com fer veure que "calen reformes de seguretat mĂ©s serioses, encara". Si l'incident haguĂ©s estat d'una unitat no reformada, potser "nomĂ©s" haguĂ©s deixat palès com era d'oportuna la reforma feta en les altres.
Si tingués un traçat sense pendent, on la qüestió del frenat no fós tan rellevant, potser seria diferent.
Suposo que el pressupost per això seria difĂcil d'aconseguir (i ja veurem "per a quines coses hi ha pressupost", a partir d'ara), i el traçat de la lĂnia, no ens enganyem, no ho posa fĂ cil amb el seu pendent afegit a les corbes del tram superior, juntament amb la convivència amb el trĂ nsit. Que l'Ăşltim incident el patĂs precisament un dels ja reformats amb sistemes de seguretat mĂ©s moderns, tampoc ajuda gaire; Ă©s com fer veure que "calen reformes de seguretat mĂ©s serioses, encara". Si l'incident haguĂ©s estat d'una unitat no reformada, potser "nomĂ©s" haguĂ©s deixat palès com era d'oportuna la reforma feta en les altres.
Si tingués un traçat sense pendent, on la qüestió del frenat no fós tan rellevant, potser seria diferent.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Doncs no
Malauradament, sembla ser que estĂ vem parlant de castells en l'aire...
https://www.lavanguardia.com/vida/20200 ... -blau.html
Nuevo revés para el regreso del Tramvia Blau
El Ayuntamiento retirará el anuncio de licitación para reformar el entrañable transporte y la avenida del Tibidabo ante la crisis sanitaria
https://www.lavanguardia.com/vida/20200 ... -blau.html
Nuevo revés para el regreso del Tramvia Blau
El Ayuntamiento retirará el anuncio de licitación para reformar el entrañable transporte y la avenida del Tibidabo ante la crisis sanitaria
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- UbicaciĂł: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
Tot i que entenc que els recursos ara és desv ian a ajudes socials; quina millor ajuda que quantes més inversions en obres, millor.
Molt millor, grans inversions en obra pĂşblica.
Ja portem dos tramvies que cauen de les inversions, el Blau i el Tram.
Mediocritat municipal.
Salut!
Molt millor, grans inversions en obra pĂşblica.
Ja portem dos tramvies que cauen de les inversions, el Blau i el Tram.
Mediocritat municipal.
Salut!
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
https://www.totbarcelona.cat/societat/l ... ssion=true
Mobilitat
L’Ajuntament torna a frenar el Tramvia Blau per estalviar per la pandèmia
Anul·la el concurs públic convocat per TMB per encarregar la redacció del projecte per tornar a posar en marxa l'icònic mitjà de transport del Tibidabo | La documentació oficial assegura que és per destinar els diners a la crisi sanità ria
SĂlvia Barroso 31/05/2020 9:11 pm
El Tramvia Blau torna a estar en via morta. L’avenç que significava que finalment s’hagués tret a concurs la redacció del projecte per reformar-lo ha durat de Nadal a Sant Esteve. O, per ser precisos, dues setmanes. Transports de Barcelona, l’empresa del grup TMB que gestiona la xarxa de bus, va publicar la licitació el 6 de maig. Setze dies després, el 21 de maig, es feia públic el desistiment de la convocatòria al mateix expedient del portal de contractacions de la Generalitat. La causa per la qual s’ha fet aquesta frenada en un projecte que mai acaba d’arrencar no queda clara.
D’una banda s’al·lega que ara no és moment de gastar en el Tramvia Blau –la redacció del projecte costaria 802.847,83 euros (IVA inclòs)– perquè calen fons per afrontar la crisi socioeconòmica que comportarà la pandèmia de Covid-19. I, per una altra banda, s’entreveu alguna mena de desacord o falta de coordinació entre TMB, l’organisme que va llançar la licitació, i l’à rea d’Ecologia Urbana de l’Ajuntament, encara que al capdavall uns i altres pengen de la tinença d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, encapçalada per Janet Sanz (Barcelona en Comú). Per sota seu hi ha la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón (PSC).
Són els mateixos portaveus municipals els que asseguren que, com que es tracta d’un projecte amb dues potes –la modernització del Tramvia Blau i les seves instal·lacions d’una banda i la reurbanització de l’avinguda Tibidabo i les places Kennedy i Doctor Andreu d’una altra– calia la intervenció dels serveis d’urbanisme de l’Ajuntament, a més del que fes TMB. La mateixa versió indica que “alguns trà mits per la part de l’Ajuntament encara estaven pendents quan es va decretar l’estat d’alarma” i que “en aquell moment es va aturar tot” el que no era urgent. Per alguna raó no aclarida, TMB no tenia constà ncia d’aquests trà mits pendents i va treure el projecte a concurs. No se sap quin va ser el malentès o el motiu de la descoordinació entre dues à rees municipals, però el cas és que la licitació, llançada per sorpresa en ple confinament –quan realment estava tot paralitzat– s’ha anul·lat sine die. “Actualment la prioritat era atendre l’emergència sanità ria de Covid-19, l’Ajuntament està centrat en això”, subratllen fonts municipals.
Els diners han de ser per a la crisi sanitĂ ria
Si es consulta la documentació oficial, però, l’enfoc és una mica diferent. Segons el comunicat oficial de justificació del desistiment penjat al portal de contractacions de Catalunya, la raó per la qual es revoca el concurs és que “la nova situació econòmica i social derivada de la emergència sanità ria originada per la Covid-19 requereix la satisfacció de necessitats que no s’havien pogut preveure per un òrgan de contractació diligent amb mires de garantir l’interès públic”. El text afegeix que davant la nova situació “resulta imprescindible que s’ajornin determinades inversions per poder disposar de crèdit per satisfer altres necessitats d’interès públic derivades de l’emergència sanità ria“.
Polèmica per despeses recents
Aquesta marxa enrere en un projecte que ja porta més d’un any de retard –s’havia de treure a concurs la primavera del 2019, ja sota la pressió de l’endarreriment excessiu– arriba en un moment en què el govern d’Ada Colau ha sigut qüestionat per l’oposició durant la pandèmia per determinades despeses. El que ha fet més soroll ha estat clarament l’afer del concert que s’havia de fer en terrats i balcons de la ciutat. La comissió de govern havia acordat una subvenció de 250.000 euros per a un projecte que havia d’executar El Terrat (Mediapro) i que s’havia valorat en 500.000 euros. Tot i que algunes de les actuacions ja s’havien gravat –l’espectacle estava concebut com a fals directe–, el projecte es va avortar i la despesa municipal, per tant, no es va arribar a fer. Però dies després es va saber que s’havia contractat un publicista que havia treballat amb l’exalcaldessa de Madrid Manuela Carmena per a la campanya de comunicació de l’Ajuntament relacionada amb la Covid-19. Va ser un altre episodi polèmic que va arribar al ple de divendres.
Avantprojecte redactat amb tot detall
Mirant-se la resta de la documentaciĂł publicada al portal de contractacions es fa difĂcil saber quins eren els punts que estaven pendents de tancar, segons la versiĂł que donen els portaveus municipals. És obvi que nomĂ©s els tècnics poden identificar-los –mĂ©s enllĂ d’alguns errors ortotipogrĂ fics al text de la memòria– , però l’aparença de la documentaciĂł que s’havia adjuntat per als candidats que volguessin participar en la licitaciĂł contenia un avantprojecte detallat. S’hi incloĂŻen tota mena d’especificacions i diverses imatges que recreen com hauria de quedar l’à rea afectada quan les obres es facin, una fase posterior a la redacciĂł del projecte i encara molt mĂ©s llunyana.
Les instruccions de l’Àrea d’Ecologia Urbana de l’Ajuntament era aprofitar la renovaciĂł del tramvia i del traçat per on circula per refer tot l’urbanisme de l’avinguda Tibidabo i la plaça Kennedy. Es persegueix, sobretot, que hi hagi espai per a un carril bici i mĂ©s espai per als vianants en alguns trams. Un dels requeriments que la plaça Kennedy, on comença el trajecte per enfilar-se cap a la del Doctor Andreu, deixi de ser una rotonda pensada per als vehicles per crear-hi una Ă rea pacificada que faci d’intercanviador entre la parada Avinguda Tibidabo de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i el Tramvia Blau. TambĂ© es demana que s’integri definitivament la lĂnia d’autobĂşs de la xarxa ortogonal que s’ha incorporat desprĂ©s de l’aturada del vell tramvia i que fa una part del seu recorregut, fins al carrer AdriĂ Margarit, a tocar el CosmoCaixa.
Les obres, per al mandat segĂĽent?
Aquesta aturada sense nova data del concurs per encarrega la redacciĂł del projecte situa molt lluny l’horitzĂł de la tornada del Tramvia Blau. Tal com estava plantejada la licitaciĂł, es donava un mes per presentar ofertes, desprĂ©s calia fer el procĂ©s d’obertura de pliques i, un cop adjudicat l’encĂ rrec, es donava un any i mig per entregar la feina. Quan es torni a treure a concurs i es tingui sobre la taula el projecte redactat –impossible abans de mitjans del 2022, un any abans de finalitzar el mandat– encara caldrĂ convocar un altre concurs per adjudicar la realitzaciĂł de les obres i l’execuciĂł dels treballs difĂcilment durarĂ menys d’un any o un any i mig. Tot indica que el Tramvia Blau, que va quedar fora de circulaciĂł l’últim any del primer mandat de Colau, no tornarĂ estar en marxa abans que s’acabi el segon mandat dels comuns, moment en què ja portarĂ mĂ©s de cinc anys retirat. Tot plegat, malgrat que en el moment d’anunciar l’aturada es va parlar de manera ambigua d’uns dos anys de marge per tornar-lo a engegar.
Mobilitat
L’Ajuntament torna a frenar el Tramvia Blau per estalviar per la pandèmia
Anul·la el concurs públic convocat per TMB per encarregar la redacció del projecte per tornar a posar en marxa l'icònic mitjà de transport del Tibidabo | La documentació oficial assegura que és per destinar els diners a la crisi sanità ria
SĂlvia Barroso 31/05/2020 9:11 pm
El Tramvia Blau torna a estar en via morta. L’avenç que significava que finalment s’hagués tret a concurs la redacció del projecte per reformar-lo ha durat de Nadal a Sant Esteve. O, per ser precisos, dues setmanes. Transports de Barcelona, l’empresa del grup TMB que gestiona la xarxa de bus, va publicar la licitació el 6 de maig. Setze dies després, el 21 de maig, es feia públic el desistiment de la convocatòria al mateix expedient del portal de contractacions de la Generalitat. La causa per la qual s’ha fet aquesta frenada en un projecte que mai acaba d’arrencar no queda clara.
D’una banda s’al·lega que ara no és moment de gastar en el Tramvia Blau –la redacció del projecte costaria 802.847,83 euros (IVA inclòs)– perquè calen fons per afrontar la crisi socioeconòmica que comportarà la pandèmia de Covid-19. I, per una altra banda, s’entreveu alguna mena de desacord o falta de coordinació entre TMB, l’organisme que va llançar la licitació, i l’à rea d’Ecologia Urbana de l’Ajuntament, encara que al capdavall uns i altres pengen de la tinença d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, encapçalada per Janet Sanz (Barcelona en Comú). Per sota seu hi ha la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón (PSC).
Són els mateixos portaveus municipals els que asseguren que, com que es tracta d’un projecte amb dues potes –la modernització del Tramvia Blau i les seves instal·lacions d’una banda i la reurbanització de l’avinguda Tibidabo i les places Kennedy i Doctor Andreu d’una altra– calia la intervenció dels serveis d’urbanisme de l’Ajuntament, a més del que fes TMB. La mateixa versió indica que “alguns trà mits per la part de l’Ajuntament encara estaven pendents quan es va decretar l’estat d’alarma” i que “en aquell moment es va aturar tot” el que no era urgent. Per alguna raó no aclarida, TMB no tenia constà ncia d’aquests trà mits pendents i va treure el projecte a concurs. No se sap quin va ser el malentès o el motiu de la descoordinació entre dues à rees municipals, però el cas és que la licitació, llançada per sorpresa en ple confinament –quan realment estava tot paralitzat– s’ha anul·lat sine die. “Actualment la prioritat era atendre l’emergència sanità ria de Covid-19, l’Ajuntament està centrat en això”, subratllen fonts municipals.
Els diners han de ser per a la crisi sanitĂ ria
Si es consulta la documentació oficial, però, l’enfoc és una mica diferent. Segons el comunicat oficial de justificació del desistiment penjat al portal de contractacions de Catalunya, la raó per la qual es revoca el concurs és que “la nova situació econòmica i social derivada de la emergència sanità ria originada per la Covid-19 requereix la satisfacció de necessitats que no s’havien pogut preveure per un òrgan de contractació diligent amb mires de garantir l’interès públic”. El text afegeix que davant la nova situació “resulta imprescindible que s’ajornin determinades inversions per poder disposar de crèdit per satisfer altres necessitats d’interès públic derivades de l’emergència sanità ria“.
Polèmica per despeses recents
Aquesta marxa enrere en un projecte que ja porta més d’un any de retard –s’havia de treure a concurs la primavera del 2019, ja sota la pressió de l’endarreriment excessiu– arriba en un moment en què el govern d’Ada Colau ha sigut qüestionat per l’oposició durant la pandèmia per determinades despeses. El que ha fet més soroll ha estat clarament l’afer del concert que s’havia de fer en terrats i balcons de la ciutat. La comissió de govern havia acordat una subvenció de 250.000 euros per a un projecte que havia d’executar El Terrat (Mediapro) i que s’havia valorat en 500.000 euros. Tot i que algunes de les actuacions ja s’havien gravat –l’espectacle estava concebut com a fals directe–, el projecte es va avortar i la despesa municipal, per tant, no es va arribar a fer. Però dies després es va saber que s’havia contractat un publicista que havia treballat amb l’exalcaldessa de Madrid Manuela Carmena per a la campanya de comunicació de l’Ajuntament relacionada amb la Covid-19. Va ser un altre episodi polèmic que va arribar al ple de divendres.
Avantprojecte redactat amb tot detall
Mirant-se la resta de la documentaciĂł publicada al portal de contractacions es fa difĂcil saber quins eren els punts que estaven pendents de tancar, segons la versiĂł que donen els portaveus municipals. És obvi que nomĂ©s els tècnics poden identificar-los –mĂ©s enllĂ d’alguns errors ortotipogrĂ fics al text de la memòria– , però l’aparença de la documentaciĂł que s’havia adjuntat per als candidats que volguessin participar en la licitaciĂł contenia un avantprojecte detallat. S’hi incloĂŻen tota mena d’especificacions i diverses imatges que recreen com hauria de quedar l’à rea afectada quan les obres es facin, una fase posterior a la redacciĂł del projecte i encara molt mĂ©s llunyana.
Les instruccions de l’Àrea d’Ecologia Urbana de l’Ajuntament era aprofitar la renovaciĂł del tramvia i del traçat per on circula per refer tot l’urbanisme de l’avinguda Tibidabo i la plaça Kennedy. Es persegueix, sobretot, que hi hagi espai per a un carril bici i mĂ©s espai per als vianants en alguns trams. Un dels requeriments que la plaça Kennedy, on comença el trajecte per enfilar-se cap a la del Doctor Andreu, deixi de ser una rotonda pensada per als vehicles per crear-hi una Ă rea pacificada que faci d’intercanviador entre la parada Avinguda Tibidabo de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i el Tramvia Blau. TambĂ© es demana que s’integri definitivament la lĂnia d’autobĂşs de la xarxa ortogonal que s’ha incorporat desprĂ©s de l’aturada del vell tramvia i que fa una part del seu recorregut, fins al carrer AdriĂ Margarit, a tocar el CosmoCaixa.
Les obres, per al mandat segĂĽent?
Aquesta aturada sense nova data del concurs per encarrega la redacciĂł del projecte situa molt lluny l’horitzĂł de la tornada del Tramvia Blau. Tal com estava plantejada la licitaciĂł, es donava un mes per presentar ofertes, desprĂ©s calia fer el procĂ©s d’obertura de pliques i, un cop adjudicat l’encĂ rrec, es donava un any i mig per entregar la feina. Quan es torni a treure a concurs i es tingui sobre la taula el projecte redactat –impossible abans de mitjans del 2022, un any abans de finalitzar el mandat– encara caldrĂ convocar un altre concurs per adjudicar la realitzaciĂł de les obres i l’execuciĂł dels treballs difĂcilment durarĂ menys d’un any o un any i mig. Tot indica que el Tramvia Blau, que va quedar fora de circulaciĂł l’últim any del primer mandat de Colau, no tornarĂ estar en marxa abans que s’acabi el segon mandat dels comuns, moment en què ja portarĂ mĂ©s de cinc anys retirat. Tot plegat, malgrat que en el moment d’anunciar l’aturada es va parlar de manera ambigua d’uns dos anys de marge per tornar-lo a engegar.
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
Si, però... https://www.metropoliabierta.com/inform ... 1_102.html
Barcelona desencalla el Tramvia Blau
El Ayuntamiento aprueba un convenio con TMB para llevar a cabo la renovación del histórico transporte, cerrado desde hace más de dos años
JORDI SUBIRANA
10/06/2020 · 00:00h
La recuperaciĂłn del Tramvia Blau va para largo. TodavĂa tardará en circular, aunque este mes de junio el proyecto se ha desencallado en el Ayuntamiento de Barcelona y ya se puede volver a licitar. El pasado 6 de mayo, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) sacĂł a licitaciĂłn la redacciĂłn del proyecto constructivo por valor de 802.847,83 euros, IVA incluido. Dos semanas despuĂ©s, la licitaciĂłn se anulĂł. TMB alegĂł que se necesitaban fondos para la pandemia y el Ayuntamiento que quedaban trámites pendientes antes de licitar.
La novedad ahora, más de dos años después del cierre del histórico transporte, es que la comisión de gobierno del Ayuntamiento de Barcelona ha aprobado el convenio de colaboración con TMB para llevar a cabo la renovación de la infraestructura. El proyecto se ha reactivado. Fuentes municipales confirman que el consistorio ha culminado los trámites pendientes y TMB ya puede reiniciar los procesos administrativos para publicar de nuevo la licitación.
LA FIRMA DE ROSA ALARCÓN
El acuerdo municipal tuvo lugar en la comisiĂłn del pasado 4 de junio. Concretamente, el convenio de colaboraciĂłn del Ayuntamiento es con las empresas Transports de Barcelona (bus) y Ferrocarril MetropolitĂ de Barcelona (metro), que forman TMB, para llevar a cabo "el proyecto integral de renovaciĂłn" del Tramvia Blau "y el entorno de la vĂa pĂşblica". El gobierno que lidera a Ada Colau faculta a la regidora de Movilidad, Rosa AlarcĂłn, para que firme el citado convenio y los documentos que se deriven de Ă©l. AlarcĂłn es tambiĂ©n la presidenta de TMB.
El proyecto no solo contempla la renovaciĂłn del Tramvia Blau y su infraestructura viaria, que se encuentra en muy mal estado, sino tambiĂ©n la urbanizaciĂłn de la avenida del Tibidabo, las plazas de Kennedy y del Doctor Andreu y la calle de Bosch i Alsina, que conecta con la cochera. La licitaciĂłn, que al cierre de este artĂculo, seguĂa desestimada, incluĂa la actualizaciĂłn del material mĂłvil que presta el servicio para adaptarlo a la normativa vigente y poder retomar el servicio.
Oficialmente, la licitación quedó desestimada el pasado 21 de mayo para disponer de fondos para afrontar la pandemia. En un documento, TMB alertaba de la nueva situación económica y social derivada de la emergencia sanitaria, lo que obligaba a posponer "determinadas inversiones" para disponer de crédito para satisfacer otras necesidades de interés público a causa del coronavirus.
Sin embargo, desde el Ayuntamiento de Barcelona se asegurĂł que el Ărea de EcologĂa, Urbanismo, Infraestructuras y Movilidad, que depende de la teniente de alcaldĂa Janet Sanz, todavĂa no habĂa completado los trámites para las reformas de la vĂa pĂşblica cuando se decretĂł el estado de alarma, el 14 de marzo. Los trámites pendientes eran el citado convenio.
HASTA EL PRÓXIMO MANDATO
Muy probablemente, y en el mejor de los casos, el Tramvia Blau no será una realidad hasta el próximo mandato, que se iniciará en verano de 2023. En el momento en el que se vuelva a licitar la redacción del proyecto constructivo, TMB deberá dar alrededor de un mes para que se presenten las ofertas. La empresa adjudicataria dispondrá alrededor de un año y medio para la elaboración del documento, lo que sitúa el calendario más optimista en los primeros meses de 2022.
Posteriormente se tendrán que licitar y adjudicar las obras y, por supuesto, ejecutarlas, si se dispone de la inversión necesaria, entre 11 y 12 millones de euros. Las fuentes municipales consultadas esperan que la redacción del proyecto pueda estar lista antes de un año y medio.
El Tramvia Blau dejĂł de funcionar de manera indefinida por falta de mantenimiento, tanto de la infraestructura como en los vehĂculos, que ocasionaban problemas de seguridad. Como explicĂł en enero de 2018 este medio, la decisiĂłn de cerrar se debiĂł a que TMB no invirtiĂł el dinero suficiente para mantener en perfectas condiciones uno de los sistemas de transporte pĂşblico más antiguos. Hace unos meses, MetrĂłpoli Abierta visitĂł la zona y pudo comprobar que las vĂas y el resto de infraestructuras estaban totalmente abandonadas y que los convoyes seguĂan en las cocheras.
DESDE 1901
El Tramvia Blau data de 1901 y es el superviviente de la antiguas lĂneas de tranvĂa que estuvieron operativas en la ciudad. La infraestructura hace un recorrido de 1.276 metros, en ascensiĂłn hacia el Peu del Funicular y la plaza del Doctor Andreu, desde la plaza de Kennedy a travĂ©s de la avenida del Tibidabo. La ruta transcurre rodeada de "construcciones modernistas y novecentistas que dan paso a la naturaleza y a magnĂficas vistas de la ciudad", figura en la página de TMB, y es una forma distinta para ir al parque de atracciones del Tibidabo, el Cosmocaixa y la torre de comunicaciones de Collserola.
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... amvia-blau
19.07.2020
Premsa TMB
Surt a licitaciĂł la redacciĂł dels projectes de la remodelaciĂł integral del Tramvia Blau
El contractista dissenyarà la urbanització de l'avinguda Tibidabo i les places Kennedy i Doctor Andreu, la reforma de la cotxera i la rehabilitació dels vehicles històrics
Continua el procés de licitació de la redacció dels projectes per rehabilitar completament el Tramvia Blau perquè estigui en condicions de tornar a circular amb seguretat. Es tracta d’un pas necessari per a la recuperació de l’emblemà tic sistema de transport de l’avinguda Tibidabo que impulsen TMB i l’Ajuntament de Barcelona.
El que es contractarà , pel procediment obert, és la redacció del projecte constructiu per a la renovació i actualització de les instal·lacions del Tramvia Blau, la urbanització de l'avinguda Tibidabo, les places Kennedy i Doctor Andreu i el carrer de Bosch i Alsina (que comunica l’avinguda amb el taller-cotxera), aixà com el projecte de reforma de l’arquitectura i les instal·lacions interiors de l’edifici de la cotxera, situat a la plaça de la Central. També es definirà , en un tercer document, l’abast de l’actualització del material mòbil amb la finalitat d'adaptar-lo a la normativa vigent perquè el Tramvia Blau pugui reprendre el servei comercial.
La licitació té un pressupost base de 663.510,60 euros, IVA a part. L’anunci inicial l’ha publicat TMB al web de contractació pública i les empreses interessades tenen fins al 21 d’agost per presentar les ofertes.
La remodelació integral del Tramvia Blau suposarà la construcció d’una nova plataforma ferrovià ria en el mateix itinerari actual, però amb l’inici situat davant la porta dels Jardins de la Tamarita, el canvi de totes les vies (2.662 metres lineals), els aparells de via, la catenà ria i els 139 pals de subjecció, la restauració o actualització dels tramvies (excepte el cotxe número 2, original del 1901, que es mantindrà inalterat com a peça històrica) i altres actuacions complementà ries que el projecte determini. Es tracta d’una actuació global que no te precedents des que aquest transport és de titularitat pública, el cost de la qual, estimat en uns 19 milions d’euros, serà cobert amb el finançament dels contractes programa de l’Autoritat del Transport Metropolità .
Un transport emblemà tic amb 119 anys d’història
El Tramvia Blau, que data del 1901, és l’únic supervivent de l’antiga xarxa de tramvies de la ciutat de Barcelona. Fa un recorregut de 1.276 metres des de l’inici de l’avinguda del Tibidabo fins a la plaça del Doctor Andreu, en què salva un desnivell de 93 metres amb un pendent mitjà del 8%.
TMB n’és l’operador des del 1981, per cessió de l’Ajuntament de Barcelona, i l’ha mantingut en funcionament des del 1985 fins al 28 de febrer del 2018, amb un altre parèntesi a principis dels anys 90 motivat per la construcció de la ronda de Dalt. L’última suspensió del servei va estar motivada per la necessitat d’abordar l’actualització a fons del sistema, més enllà del manteniment ordinari, abans que es degradessin les condicions de seguretat.
En aquest sentit, l’empresa hi ha realitzat regularment el manteniment necessari, aixà com també importants actuacions de modernització parcial, les últimes de les quals han estat l’actualització de la subcentral elèctrica i la renovació integral de la coberta de la nau 2 de la cotxera. Anteriorment, TMB va realitzar una reforma dels tramvies números 5, 6 i 7 per adaptar-los als requisits de seguretat en la circulació.
19.07.2020
Premsa TMB
Surt a licitaciĂł la redacciĂł dels projectes de la remodelaciĂł integral del Tramvia Blau
El contractista dissenyarà la urbanització de l'avinguda Tibidabo i les places Kennedy i Doctor Andreu, la reforma de la cotxera i la rehabilitació dels vehicles històrics
Continua el procés de licitació de la redacció dels projectes per rehabilitar completament el Tramvia Blau perquè estigui en condicions de tornar a circular amb seguretat. Es tracta d’un pas necessari per a la recuperació de l’emblemà tic sistema de transport de l’avinguda Tibidabo que impulsen TMB i l’Ajuntament de Barcelona.
El que es contractarà , pel procediment obert, és la redacció del projecte constructiu per a la renovació i actualització de les instal·lacions del Tramvia Blau, la urbanització de l'avinguda Tibidabo, les places Kennedy i Doctor Andreu i el carrer de Bosch i Alsina (que comunica l’avinguda amb el taller-cotxera), aixà com el projecte de reforma de l’arquitectura i les instal·lacions interiors de l’edifici de la cotxera, situat a la plaça de la Central. També es definirà , en un tercer document, l’abast de l’actualització del material mòbil amb la finalitat d'adaptar-lo a la normativa vigent perquè el Tramvia Blau pugui reprendre el servei comercial.
La licitació té un pressupost base de 663.510,60 euros, IVA a part. L’anunci inicial l’ha publicat TMB al web de contractació pública i les empreses interessades tenen fins al 21 d’agost per presentar les ofertes.
La remodelació integral del Tramvia Blau suposarà la construcció d’una nova plataforma ferrovià ria en el mateix itinerari actual, però amb l’inici situat davant la porta dels Jardins de la Tamarita, el canvi de totes les vies (2.662 metres lineals), els aparells de via, la catenà ria i els 139 pals de subjecció, la restauració o actualització dels tramvies (excepte el cotxe número 2, original del 1901, que es mantindrà inalterat com a peça històrica) i altres actuacions complementà ries que el projecte determini. Es tracta d’una actuació global que no te precedents des que aquest transport és de titularitat pública, el cost de la qual, estimat en uns 19 milions d’euros, serà cobert amb el finançament dels contractes programa de l’Autoritat del Transport Metropolità .
Un transport emblemà tic amb 119 anys d’història
El Tramvia Blau, que data del 1901, és l’únic supervivent de l’antiga xarxa de tramvies de la ciutat de Barcelona. Fa un recorregut de 1.276 metres des de l’inici de l’avinguda del Tibidabo fins a la plaça del Doctor Andreu, en què salva un desnivell de 93 metres amb un pendent mitjà del 8%.
TMB n’és l’operador des del 1981, per cessió de l’Ajuntament de Barcelona, i l’ha mantingut en funcionament des del 1985 fins al 28 de febrer del 2018, amb un altre parèntesi a principis dels anys 90 motivat per la construcció de la ronda de Dalt. L’última suspensió del servei va estar motivada per la necessitat d’abordar l’actualització a fons del sistema, més enllà del manteniment ordinari, abans que es degradessin les condicions de seguretat.
En aquest sentit, l’empresa hi ha realitzat regularment el manteniment necessari, aixà com també importants actuacions de modernització parcial, les últimes de les quals han estat l’actualització de la subcentral elèctrica i la renovació integral de la coberta de la nau 2 de la cotxera. Anteriorment, TMB va realitzar una reforma dels tramvies números 5, 6 i 7 per adaptar-los als requisits de seguretat en la circulació.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
Per fi una bona notĂcia, encara que nomĂ©s sigui la redacciĂł del projecte. Això fa anys que s'haguĂ©s hagut de fer, però mĂ©s val tard que mai.
Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk
Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
Pel que tinc entès, el mal estat general dels trucks Ă©s ben real. Se'ls ha fet la prova de lĂquids penetrants amb resultat catastròfic. No dolent, no: pèssim.
Respecte les "reformes estètiques" que tant es critiquen, jo trobo que amb aquestes reformes els tramvies són molt més semblants a l'estat d'origen que abans de la reforma. Els vidres "partits" són una matusseria dels anys 50. Us convido a mirar fotos del tramvia blau els anys 40 i abans.
Enviat des del meu S41 usant Tapatalk
Respecte les "reformes estètiques" que tant es critiquen, jo trobo que amb aquestes reformes els tramvies són molt més semblants a l'estat d'origen que abans de la reforma. Els vidres "partits" són una matusseria dels anys 50. Us convido a mirar fotos del tramvia blau els anys 40 i abans.
Enviat des del meu S41 usant Tapatalk
- TramviaBlau
- N6

- Entrades: 241
- Membre des de: 30 set. 2005, 08:55
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
Aquà poso l'enllaç de l´anunci de licitació amb els plà nols, fotografies.....(això si es pot fer no? és informació publica....)
I un altra cosa: com casa la reforma milionà ria del funicular que podrà portar el doble de passatgers per hora i la peatonalizació (desitjable) de la plaça del Dr Andreu??, això només funciona amb més tramvies o més autobusos, aquests fent una maniobra marxa enrere ja prou complicada, imagina amb plataforma única......... Però clar, restaurar més tramvies, comprar els que són a mans privades..... Això no, quin horror!!!!.... Encara que ja fos el que es volia fer els anys 80 amb un 800, un 500 i la jardinera, i només va sortir aquesta darrera amb el cost d´un tramvia blau.
El que deia, em sembla que canviaré de nick
Atenció a la proposta de TÜV de canviar no només el truck com s´ha dit sinó també les finestres perquè no es pugui treure el braç, posar una barra al sostre per agafar-se, portes a les plataformes...... Això si, sempre acaben dient "amb el menor impacte possible per mantenir l´aspecte antic i la sensació de viatjar en un autèntic vehicle històric"......això serà l´únic que quedarà del tramvia blau, la "sensació" de ser antic, no antic de veritat. Em sembla que em canviaré el nick i la foto del perfil per no patir vergonya.....
I un altra cosa: com casa la reforma milionà ria del funicular que podrà portar el doble de passatgers per hora i la peatonalizació (desitjable) de la plaça del Dr Andreu??, això només funciona amb més tramvies o més autobusos, aquests fent una maniobra marxa enrere ja prou complicada, imagina amb plataforma única......... Però clar, restaurar més tramvies, comprar els que són a mans privades..... Això no, quin horror!!!!.... Encara que ja fos el que es volia fer els anys 80 amb un 800, un 500 i la jardinera, i només va sortir aquesta darrera amb el cost d´un tramvia blau.
El que deia, em sembla que canviaré de nick
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
Això és precisament el que ja vaig comentar quan va sortir la idea, que el tramvia Blau centenari és a un pas de morir. Conserven la caixa, i tota la resta és nou. Entenc que hi ha elements mecà nics que poden no donar més de si, però potser era més maco fer una reconstrucció per ser fidedigna estètica i mecà nicament al que hi havia fins fa uns anys, a una modernització encoberta amb un estil retro.TramviaBlau ha escrit: ↑05 oct. 2020, 17:33 Aquà poso l'enllaç de l´anunci de licitació amb els plà nols, fotografies.....(això si es pot fer no? és informació publica....)
Atenció a la proposta de TÜV de canviar no només el truck com s´ha dit sinó també les finestres perquè no es pugui treure el braç, posar una barra al sostre per agafar-se, portes a les plataformes...... Això si, sempre acaben dient "amb el menor impacte possible per mantenir l´aspecte antic i la sensació de viatjar en un autèntic vehicle històric"......això serà l´únic que quedarà del tramvia blau, la "sensació" de ser antic, no antic de veritat. Em sembla que em canviaré el nick i la foto del perfil per no patir vergonya.....
Ja només li faltarà que el tramvia vagi tot solet...
El metro de Barcelona amb motoristes!
- TramviaBlau
- N6

- Entrades: 241
- Membre des de: 30 set. 2005, 08:55
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
I el tramvia de Soller ha patit totes aquestes desgrà cies? O la normativa autonòmica és més benèvola? I a Suïssa?
- aim
- N9

- Entrades: 1371
- Membre des de: 09 juny 2006, 20:57
- UbicaciĂł: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
- Contacta:
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
A Zürich cada cap de setmana treuen a passejar tramvies històrics pel centre de la ciutat (els que vaig veure circular anaven des dels anys 1900 a 1930). A Berna inclús fan circular un tramvia de vapor tot i que en poques ocasions (tot i aixà ja és més que el que es treu a passejar el 300, per exemple)
Ăšltimament he estat varies vegades a Praga i allĂ tenen varies lĂnies amb tramvies històrics. Per exemple, la 41: https://www.dpp.cz/en/entertainment-and ... line-no-41 TambĂ© hi ha la 23 que funciona amb Tatra T3 sense reformar. I l'Ăşltim cop que vaig ser-hi, inclĂşs em vaig trobar un T2 circulant per una lĂnia normal (pel que sembla, degut al covid van cancel·lar la lĂnia 23 però per no deixar la ciutat sense tramvies històrics van decidir posar-ne alguns en lĂnies convencionals)
En cap d'aquests casos he vist que els tramvies antics estiguin tan altament tunejats com el blau, i por em fa com el puguin deixar amb totes les modificacions extra que volen fer.... Sortiria més a compte no destrossar-los més, preservar-los i que en facin uns de completament nous amb aparença antiga. A Praga tenen tramvies nous amb accés per PMR però que van construir amb aparença d'un T3.
Ăšltimament he estat varies vegades a Praga i allĂ tenen varies lĂnies amb tramvies històrics. Per exemple, la 41: https://www.dpp.cz/en/entertainment-and ... line-no-41 TambĂ© hi ha la 23 que funciona amb Tatra T3 sense reformar. I l'Ăşltim cop que vaig ser-hi, inclĂşs em vaig trobar un T2 circulant per una lĂnia normal (pel que sembla, degut al covid van cancel·lar la lĂnia 23 però per no deixar la ciutat sense tramvies històrics van decidir posar-ne alguns en lĂnies convencionals)
En cap d'aquests casos he vist que els tramvies antics estiguin tan altament tunejats com el blau, i por em fa com el puguin deixar amb totes les modificacions extra que volen fer.... Sortiria més a compte no destrossar-los més, preservar-los i que en facin uns de completament nous amb aparença antiga. A Praga tenen tramvies nous amb accés per PMR però que van construir amb aparença d'un T3.
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
A Stuttgart tenen la Oldtimerlinie 23, i treuen a passejar el seu arsenal important de tramvies com els clĂ ssics GT6 que van ser els Ăşltims circulant a la 15 que era la Ăşltima lĂnia que quedava per convertir a Stadtbahn.aim ha escrit: ↑06 oct. 2020, 21:51 A ZĂĽrich cada cap de setmana treuen a passejar tramvies històrics pel centre de la ciutat (els que vaig veure circular anaven des dels anys 1900 a 1930). A Berna inclĂşs fan circular un tramvia de vapor tot i que en poques ocasions (tot i aixĂ ja Ă©s mĂ©s que el que es treu a passejar el 300, per exemple)
Ăšltimament he estat varies vegades a Praga i allĂ tenen varies lĂnies amb tramvies històrics. Per exemple, la 41: https://www.dpp.cz/en/entertainment-and ... line-no-41 TambĂ© hi ha la 23 que funciona amb Tatra T3 sense reformar. I l'Ăşltim cop que vaig ser-hi, inclĂşs em vaig trobar un T2 circulant per una lĂnia normal (pel que sembla, degut al covid van cancel·lar la lĂnia 23 però per no deixar la ciutat sense tramvies històrics van decidir posar-ne alguns en lĂnies convencionals)
En cap d'aquests casos he vist que els tramvies antics estiguin tan altament tunejats com el blau, i por em fa com el puguin deixar amb totes les modificacions extra que volen fer.... Sortiria més a compte no destrossar-los més, preservar-los i que en facin uns de completament nous amb aparença antiga. A Praga tenen tramvies nous amb accés per PMR però que van construir amb aparença d'un T3.
Amb molts tramvies (siguin articulats o no) han fet de tot, cosa molt bona és la de posar un remolc amb la secció de pis baix. Segur que a alguna ciutat que té algun vehicle clà ssic l'haurà modificat força força.
Penso que aquestes modificacions al tramvia blau han sigut molt dolentes en tema de disseny. D'acord, si volen augmentar la seguretat, bé, podrien haver-ho fet d'una altra manera que quedi d'acord amb les tendències del 1904, cosa que resulta contradictori però segur que es podrien haver ensortit.
Una cosa que sà que em va agradar és l'addició d'intermitents. Els citadis no en tenen (són mers warnings).
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- UbicaciĂł: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
InformaciĂł: The New Barcelona Post
L'emblemà tic Tramvia Blau va deixar de circular per l'avinguda Tibidabo a principis de 2018, quan s'acostava als 120 anys d'història. L'aturada en el servei es va fer per poder modernitzar la seva infraestructura, amb un cost estimat d'uns 19 milions d'euros, però aquest procés s'ha anat dilatant en el temps i poc s'ha avançat des del seu tancament.
El primer senyal d'activitat desprĂ©s de l'Ăşltim viatge va ser a principis de 2019, quan es van executar unes obres d'urgència per renovar la coberta d'una de les naus de la cotxera on es guardaven els tramvies, motivades per la necessitat de retirar l'amiant que hi havia a les planxes de la teulada antiga. Ara, desprĂ©s de tres llargs anys, es comencen a fer tĂmids passos per acostar-se a la recuperaciĂł del servei comercial d'aquest tramvia.
L'empresa barcelonina de consultoria "Tec-Cuatro", especialitzada en serveis d'enginyeria civil i arquitectura, acaba de guanyar el concurs per redactar el projecte constructiu per a la renovació i actualització de les instal·lacions del Tramvia Blau, tant dels mateixos vehicles com de les cotxeres, i la urbanització de l'avinguda Tibidabo i les places Kennedy i Doctor Andreu, les seves parades d'inici i final.
En concret, la remodelaciĂł que ha de dissenyar Tec-Cuatro suposarĂ la construcciĂł d'una nova plataforma ferroviĂ ria en el mateix itinerari; el canvi de totes les vies (2.662 metres lineals), els aparells de la via, la catenĂ ria i els 139 pals de subjecciĂł, i la restauraciĂł i actualitzaciĂł dels tramvies.
L'oferta de Tec-Cuatro, per un valor de 561.190 euros, ha estat la millor valorada i ara s'obre un perĂode de 18 mesos per desenvolupar els projectes corresponents. Un cop es faci, s'hauran de licitar les obres que resultin de la proposta de l'empresa barcelonina, adjudicar i posar-les en marxa. És a dir, encara queda molt per tornar a veure circular el tramvia mĂ©s vell de la ciutat.
Tec-Cuatro, extensa experiència en obres de mobilitat
La companyia guanyadora de la licitaciĂł tĂ© una llarga experiència en el disseny i la supervisiĂł d'obres clau per a la mobilitat a Barcelona i la seva Ă rea metropolitana. Tec-Cuatro ha participat en el disseny de part de l'L9 i de l'viaducte de la L10 a la Zona Franca, com tambĂ© en algunes de les estacions d'aquestes dues lĂnies.
MĂ©s enllĂ de metro de Barcelona, ​​l'empresa tambĂ© s'ha encarregat de la supervisiĂł de les obres dels tĂşnels sota la plaça de Les Glòries o de l'estaciĂł Eix MaciĂ de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a la lĂnia de Sabadell.
L'Ăşltim supervivent de l'antiga xarxa de tramvies
El Tramvia Blau Ă©s l'Ăşltim supervivent que queda a Barcelona de l'antiga xarxa de tramvies, desprĂ©s que desapareguessin dels seus carrers a principis de la dècada dels 70. La història d'aquesta lĂnia estĂ Ăntimament lligada a l'avinguda per on circulava. El seu artĂfex, el doctor Salvador Andreu, va plantejar la urbanitzaciĂł de la zona, pensada per a les classes benestants de la ciutat, i al mateix temps que creava els mitjans de transport per poder-se desplaçar.
Els vehicles de l'Tramvia Blau al principi eren verds, però se'ls va pintar de blau després d'un accident
El 1901 va ser quan es va inaugurar aquest servei de tramvia. Dels cotxes que es van estrenar aquell any, només es manté el n. 2, explica el director del centre d'estudis Terminus CET, Joan Carles Salmerón. El tramvia número 2 serà el que s'escaparà dels treballs de remodelació que ara comença a definir Tec-Cuatro, amb la voluntat de mantenir el seu valor com a peça històrica. Com a detall curiós, els primers vehicles no eren blaus sinó verds, però es va canviar el color el 1945 després d'un accident, i es va començar a denominar Tramvia Blau.
El tramvia no va ser l'únic mitjà de transport que Andreu va idear per al Tibidabo. El 1901 també es va donar el tret de sortida al funicular del Tibidabo, que connectava l'actual plaça Doctor Andreu, en honor al seu impulsor, amb el parc d'atraccions. Tal com remarca Salmerón, mentre que el nou funicular del Tibidabo, la Cuca de Llum, es preveu que torni a estar en funcionament en el segon semestre d'aquest any, encara s'haurà d'esperar bastant per poder connectar-se amb la ciutat a través del Tramvia Blau.
L'emblemà tic Tramvia Blau va deixar de circular per l'avinguda Tibidabo a principis de 2018, quan s'acostava als 120 anys d'història. L'aturada en el servei es va fer per poder modernitzar la seva infraestructura, amb un cost estimat d'uns 19 milions d'euros, però aquest procés s'ha anat dilatant en el temps i poc s'ha avançat des del seu tancament.
El primer senyal d'activitat desprĂ©s de l'Ăşltim viatge va ser a principis de 2019, quan es van executar unes obres d'urgència per renovar la coberta d'una de les naus de la cotxera on es guardaven els tramvies, motivades per la necessitat de retirar l'amiant que hi havia a les planxes de la teulada antiga. Ara, desprĂ©s de tres llargs anys, es comencen a fer tĂmids passos per acostar-se a la recuperaciĂł del servei comercial d'aquest tramvia.
L'empresa barcelonina de consultoria "Tec-Cuatro", especialitzada en serveis d'enginyeria civil i arquitectura, acaba de guanyar el concurs per redactar el projecte constructiu per a la renovació i actualització de les instal·lacions del Tramvia Blau, tant dels mateixos vehicles com de les cotxeres, i la urbanització de l'avinguda Tibidabo i les places Kennedy i Doctor Andreu, les seves parades d'inici i final.
En concret, la remodelaciĂł que ha de dissenyar Tec-Cuatro suposarĂ la construcciĂł d'una nova plataforma ferroviĂ ria en el mateix itinerari; el canvi de totes les vies (2.662 metres lineals), els aparells de la via, la catenĂ ria i els 139 pals de subjecciĂł, i la restauraciĂł i actualitzaciĂł dels tramvies.
L'oferta de Tec-Cuatro, per un valor de 561.190 euros, ha estat la millor valorada i ara s'obre un perĂode de 18 mesos per desenvolupar els projectes corresponents. Un cop es faci, s'hauran de licitar les obres que resultin de la proposta de l'empresa barcelonina, adjudicar i posar-les en marxa. És a dir, encara queda molt per tornar a veure circular el tramvia mĂ©s vell de la ciutat.
Tec-Cuatro, extensa experiència en obres de mobilitat
La companyia guanyadora de la licitaciĂł tĂ© una llarga experiència en el disseny i la supervisiĂł d'obres clau per a la mobilitat a Barcelona i la seva Ă rea metropolitana. Tec-Cuatro ha participat en el disseny de part de l'L9 i de l'viaducte de la L10 a la Zona Franca, com tambĂ© en algunes de les estacions d'aquestes dues lĂnies.
MĂ©s enllĂ de metro de Barcelona, ​​l'empresa tambĂ© s'ha encarregat de la supervisiĂł de les obres dels tĂşnels sota la plaça de Les Glòries o de l'estaciĂł Eix MaciĂ de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a la lĂnia de Sabadell.
L'Ăşltim supervivent de l'antiga xarxa de tramvies
El Tramvia Blau Ă©s l'Ăşltim supervivent que queda a Barcelona de l'antiga xarxa de tramvies, desprĂ©s que desapareguessin dels seus carrers a principis de la dècada dels 70. La història d'aquesta lĂnia estĂ Ăntimament lligada a l'avinguda per on circulava. El seu artĂfex, el doctor Salvador Andreu, va plantejar la urbanitzaciĂł de la zona, pensada per a les classes benestants de la ciutat, i al mateix temps que creava els mitjans de transport per poder-se desplaçar.
Els vehicles de l'Tramvia Blau al principi eren verds, però se'ls va pintar de blau després d'un accident
El 1901 va ser quan es va inaugurar aquest servei de tramvia. Dels cotxes que es van estrenar aquell any, només es manté el n. 2, explica el director del centre d'estudis Terminus CET, Joan Carles Salmerón. El tramvia número 2 serà el que s'escaparà dels treballs de remodelació que ara comença a definir Tec-Cuatro, amb la voluntat de mantenir el seu valor com a peça històrica. Com a detall curiós, els primers vehicles no eren blaus sinó verds, però es va canviar el color el 1945 després d'un accident, i es va començar a denominar Tramvia Blau.
El tramvia no va ser l'únic mitjà de transport que Andreu va idear per al Tibidabo. El 1901 també es va donar el tret de sortida al funicular del Tibidabo, que connectava l'actual plaça Doctor Andreu, en honor al seu impulsor, amb el parc d'atraccions. Tal com remarca Salmerón, mentre que el nou funicular del Tibidabo, la Cuca de Llum, es preveu que torni a estar en funcionament en el segon semestre d'aquest any, encara s'haurà d'esperar bastant per poder connectar-se amb la ciutat a través del Tramvia Blau.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- UbicaciĂł: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
Proposo canviar el nom del fil: Noticies del Tramvia Blau.
Salut!
Salut!


