Interessant... La 196 sobreviurà? O la T2C pretén ser el substitut del tramvia blau fins que aquest reprengui el servei?L’estació inferior del funicular està situada a la plaça del Doctor Andreu, on acaben el trajecte els tres busos llançadora (Tibibús) que hi haurà, i que fins ara arribaven fins al parc:
T2A Estació del Nord - Funicular (Pl. Dr. Andreu)
T2B Sant Genís - Funicular (Pl. Dr. Andreu)
T2C Pl. Kennedy (FGC) - Funicular (Pl. Dr. Andreu)
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Funicular del Tibidabo
Re: Funicular del Tibidabo
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
Hombre la 196 es otra cosa y seguirá como hasta ahora, supongo que las T2x funcionaran con horario del parque y solo con precios bus+funi-parque y esta claro que la T2C es el tranvia Blau
Estoy flipando como esto sea verdad, se van a cargar el bus Qe sube arriba para obligar la gente a pagar el cuádruple para ir en funicular?Renfe445 ha escrit: ↑Dijous 13/05/2021 21:42Interessant... La 196 sobreviurà? O la T2C pretén ser el substitut del tramvia blau fins que aquest reprengui el servei?L’estació inferior del funicular està situada a la plaça del Doctor Andreu, on acaben el trajecte els tres busos llançadora (Tibibús) que hi haurà, i que fins ara arribaven fins al parc:
T2A Estació del Nord - Funicular (Pl. Dr. Andreu)
T2B Sant Genís - Funicular (Pl. Dr. Andreu)
T2C Pl. Kennedy (FGC) - Funicular (Pl. Dr. Andreu)
Y otro tema, veo bastante imposible que la cuca de llum pueda absorber todos los pasajeros que ya tenía el funi más todos los pasajeros de la t2a y t2b, va a ser un caos.
home la veritat la pregunta que he fet ha sigut una mica de broma... la 196 òbviament no serà substituïda, bàsicament perquè no hi ha cap altre línia que passi pel Bellesguard.
Suposo, si us plau que sigui així, que l'entrada al parc també inclogui el viatge en el Transports Ciutat Comtal.
Suposo, si us plau que sigui així, que l'entrada al parc també inclogui el viatge en el Transports Ciutat Comtal.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
Demà la inauguració:
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... -tibidabo/
L’alcaldessa fa el viatge inaugural del nou funicular del Tibidabo
11/06/2021
Dissabte 12 de juny, a les 11:30 h, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau i el cinquè tinent d’Alcaldia i president de PATSA, Albert Batlle, acompanyats de la directora del Parc d’Atraccions Tibidabo, Rosa Ortiz, faran el primer viatge del nou funicular La Cuca de Llum i, un cop al cim del Tibidabo, realitzaran la foto inaugural acompanyats de les famílies convidades a la inauguració.
La Cuca de Llum suposarà un gran impuls pel Tibidabo i per a tota la ciutat, ja que es recupera un transport emblemàtic per a la ciutat, i implica una reordenació del transport a la muntanya per aconseguir una mobilitat sostenible. Neix amb una doble funció: ser la primera experiència del Parc i el principal accés al cim.
La renovació del funicular, s’emmarca en el Pla Estratègic 2020-2025, en el que s’ha treballat una nova mobilitat al cim de la muntanya. Un dels principals objectius d’aquest pla és la consolidació del transport col•lectiu com a mitjà d’accés preferent, garantir el dret a la mobilitat a totes les persones i disminuir les emissions contaminants.
INFORMACIÓ IMPORTANT PER A MITJANS: Per raons d’aforament, les imatges de l’alcaldessa en el recorregut inaugural de la Cuca de Llum les oferirà betevé, i els mitjans interessats hauran de contactar amb Producció d’informatius (935064222). El Servei de Premsa de l’Ajuntament de Barcelona servirà fotografies d’aquest moment de la inauguració.
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... -tibidabo/
L’alcaldessa fa el viatge inaugural del nou funicular del Tibidabo
11/06/2021
Dissabte 12 de juny, a les 11:30 h, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau i el cinquè tinent d’Alcaldia i president de PATSA, Albert Batlle, acompanyats de la directora del Parc d’Atraccions Tibidabo, Rosa Ortiz, faran el primer viatge del nou funicular La Cuca de Llum i, un cop al cim del Tibidabo, realitzaran la foto inaugural acompanyats de les famílies convidades a la inauguració.
La Cuca de Llum suposarà un gran impuls pel Tibidabo i per a tota la ciutat, ja que es recupera un transport emblemàtic per a la ciutat, i implica una reordenació del transport a la muntanya per aconseguir una mobilitat sostenible. Neix amb una doble funció: ser la primera experiència del Parc i el principal accés al cim.
La renovació del funicular, s’emmarca en el Pla Estratègic 2020-2025, en el que s’ha treballat una nova mobilitat al cim de la muntanya. Un dels principals objectius d’aquest pla és la consolidació del transport col•lectiu com a mitjà d’accés preferent, garantir el dret a la mobilitat a totes les persones i disminuir les emissions contaminants.
INFORMACIÓ IMPORTANT PER A MITJANS: Per raons d’aforament, les imatges de l’alcaldessa en el recorregut inaugural de la Cuca de Llum les oferirà betevé, i els mitjans interessats hauran de contactar amb Producció d’informatius (935064222). El Servei de Premsa de l’Ajuntament de Barcelona servirà fotografies d’aquest moment de la inauguració.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
metring ha escrit: ↑Divendres 11/06/2021 14:08 Demà la inauguració:
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... -tibidabo/
L’alcaldessa fa el viatge inaugural del nou funicular del Tibidabo
11/06/2021
Dissabte 12 de juny, a les 11:30 h, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau i el cinquè tinent d’Alcaldia i president de PATSA, Albert Batlle, acompanyats de la directora del Parc d’Atraccions Tibidabo, Rosa Ortiz, faran el primer viatge del nou funicular La Cuca de Llum i, un cop al cim del Tibidabo, realitzaran la foto inaugural acompanyats de les famílies convidades a la inauguració.
La Cuca de Llum suposarà un gran impuls pel Tibidabo i per a tota la ciutat, ja que es recupera un transport emblemàtic per a la ciutat, i implica una reordenació del transport a la muntanya per aconseguir una mobilitat sostenible. Neix amb una doble funció: ser la primera experiència del Parc i el principal accés al cim.
La renovació del funicular, s’emmarca en el Pla Estratègic 2020-2025, en el que s’ha treballat una nova mobilitat al cim de la muntanya. Un dels principals objectius d’aquest pla és la consolidació del transport col•lectiu com a mitjà d’accés preferent, garantir el dret a la mobilitat a totes les persones i disminuir les emissions contaminants.
INFORMACIÓ IMPORTANT PER A MITJANS: Per raons d’aforament, les imatges de l’alcaldessa en el recorregut inaugural de la Cuca de Llum les oferirà betevé, i els mitjans interessats hauran de contactar amb Producció d’informatius (935064222). El Servei de Premsa de l’Ajuntament de Barcelona servirà fotografies d’aquest moment de la inauguració.
I com arribaran ses gracioses autoritats a la plaça del dr. Andreu? en el sagradíssim cotxe oficial?
Au va...
I el Tramvia Blau, quan tornarà a circular?
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Fixeu-vos en la decrepitud de la formulació:
Amb aquesta verborrea, ens preneu per imbècils, o és que en sou vosaltres mateixos? Quines galtes...
Quin gran impuls que ja no era el funicular? Per cert, si és (correctament) "per a tota la ciutat", és "per al Tibidabo". Però vaja, qui no sap transmetre contingut, tampoc estranya que no conegui les normes més elementals de la llengua.La Cuca de Llum suposarà un gran impuls pel Tibidabo i per a tota la ciutat
No calia recuperar-lo. Ja el tenien.ja que es recupera un transport emblemàtic per a la ciutat
Ah, abans el funicular era insostenible i "desordenat"? Alça Manela...i implica una reordenació del transport a la muntanya per aconseguir una mobilitat sostenible.
Neix? I abans hi havia un buit total? Per cert, la primera experiència del Parc no és el Tramvia Blau? Ah, calla, que el desfigureu fins a deixar-lo irrecognoscible. Com els forjats del Gran Metro, que l'excel·lentíssima alcaldessa trobava que eren una rèmora inservible del passat...Neix amb una doble funció: ser la primera experiència del Parc i el principal accés al cim.
Amb aquesta verborrea, ens preneu per imbècils, o és que en sou vosaltres mateixos? Quines galtes...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Ja s'ha inaugurat la Cuca de Llum... per fi un canvi en el meu mapa, ara apareix que és un servei actual.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- carles10000
- N6
- Entrades: 210
- Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
L'Alcaldesa va pagar els 12 Euros que val la Cuca? Será molt maca pero com a medi de transport per pujar al Tibidabo no li vec molt de futur.....a part dels que vagin expresament al Parc d'atraccions. L'unica manera de pujar al Tibidado molt mès economica es per el funi de Vallvidrera i el 111 pèro hi han dos pegues.....el 111 pasa cada mitja hora i es una trista furgoneta amb cuatre seients per molt bus del barri que es digui, si augmentesin les frequencies i posin un vehicle mès gran........Ho feria TMB si la Cuca l'explotès una empresa privada
No hi ha posibitat de billet senzill he tingut que pagar anada i tornada (12 Euros)per baixar cap a Dr Andreu (L'alternativa era el 111 i el funi pèro les frequencies son les que son.....)
Per pujar desde la JF Kennedy hi ha dos alternatives un bus especial (la parada la té on la tenia el tramvia blau) i el 196 que te el principi o final uns metres mès amunt a la mateixa acera
No hi ha posibitat de billet senzill he tingut que pagar anada i tornada (12 Euros)per baixar cap a Dr Andreu (L'alternativa era el 111 i el funi pèro les frequencies son les que son.....)
Per pujar desde la JF Kennedy hi ha dos alternatives un bus especial (la parada la té on la tenia el tramvia blau) i el 196 que te el principi o final uns metres mès amunt a la mateixa acera
Si diuen que han recuperat el funicular per la ciutadania, no seria més fàcil integrar-lo tarifàriament???carles10000 ha escrit: ↑Diumenge 13/06/2021 19:34 L'Alcaldesa va pagar els 12 Euros que val la Cuca? Será molt maca pero com a medi de transport per pujar al Tibidabo no li vec molt de futur.....a part dels que vagin expresament al Parc d'atraccions. L'unica manera de pujar al Tibidado molt mès economica es per el funi de Vallvidrera i el 111 pèro hi han dos pegues.....el 111 pasa cada mitja hora i es una trista furgoneta amb cuatre seients per molt bus del barri que es digui, si augmentesin les frequencies i posin un vehicle mès gran........Ho feria TMB si la Cuca l'explotès una empresa privada
No hi ha posibitat de billet senzill he tingut que pagar anada i tornada (12 Euros)per baixar cap a Dr Andreu (L'alternativa era el 111 i el funi pèro les frequencies son les que son.....)
Per pujar desde la JF Kennedy hi ha dos alternatives un bus especial (la parada la té on la tenia el tramvia blau) i el 196 que te el principi o final uns metres mès amunt a la mateixa acera
Mentres no ho facin així, jo per pujar al Tibidabo ho tinc ben clar: FGC + funicular Vallvidrera + 111, tot amb un sol bitllet integrat.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Ei, no li prolonguem la mala fama al pobre 111, que aquesta cutresa d'anar cada mitja hora ja va passar a la història! Ara va cada 15 minuts els feiners i cada 7,5 els dissabtes i festius! Si, amb furgobusos, però amb aquesta freqüència suposo que s'hi deu anar bé.carles10000 ha escrit: ↑Diumenge 13/06/2021 19:34 pèro hi han dos pegues.....el 111 pasa cada mitja hora i es una trista furgoneta amb cuatre seients per molt bus del barri que es digui, si augmentesin les frequencies i posin un vehicle mès gran
Tornant al tema del funicular: Estèticament el trobo molt maco, la veritat. Però una llàstima que no l'integrin. Poden posar unes quantes botigues i algun bar més a dalt a la part gratuïta del parc i ja els compensa pels que pugin amb T-integrada sense entrar al parc, que la majoria faran alguna despesa allà dalt i més d'un hi anirà expressament.
Ecomobisostrans l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 14/06/2021 0:46, en total s’ha editat 1 vegada.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
La 111... segur que és la única línia rural del món que té una freqüència menor que 10 minuts.
mare
meva
Integreu ja el TCC collons
mare
meva
Integreu ja el TCC collons
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
-
- N6
- Entrades: 283
Jo només deixo anar que també es pot pujar al Tibidabo amb el A6 els dies que obre el parc Llàstima que només circuli tres cops al dia entre setmana...
Cada mitja hora? ai senyor...EN dies y hores punta pasa cada dos per tres.carles10000 ha escrit: ↑Diumenge 13/06/2021 19:34 L'Alcaldesa va pagar els 12 Euros que val la Cuca? Será molt maca pero com a medi de transport per pujar al Tibidabo no li vec molt de futur.....a part dels que vagin expresament al Parc d'atraccions. L'unica manera de pujar al Tibidado molt mès economica es per el funi de Vallvidrera i el 111 pèro hi han dos pegues.....el 111 pasa cada mitja hora i es una trista furgoneta amb cuatre seients per molt bus del barri que es digui, si augmentesin les frequencies i posin un vehicle mès gran........Ho feria TMB si la Cuca l'explotès una empresa privada
No hi ha posibitat de billet senzill he tingut que pagar anada i tornada (12 Euros)per baixar cap a Dr Andreu (L'alternativa era el 111 i el funi pèro les frequencies son les que son.....)
Per pujar desde la JF Kennedy hi ha dos alternatives un bus especial (la parada la té on la tenia el tramvia blau) i el 196 que te el principi o final uns metres mès amunt a la mateixa acera
- carles10000
- N6
- Entrades: 210
- Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
30 minuts entre cotxe i cotxe als 15 y 45 de cada hora, a la hora que vaig arrivar a Vallvidrera (9:45) mès tard he vist que passa molt mès sovint que hen perdonin els senyors de TMB
https://www.tmb.cat/es/barcelona/autobu ... arada/1803
Pero de totes maneres entre les 9:45 i les 10:15 podrien ficar un altre cotxe ja que es va omplir a la parada del funi
https://www.tmb.cat/es/barcelona/autobu ... arada/1803
Pero de totes maneres entre les 9:45 i les 10:15 podrien ficar un altre cotxe ja que es va omplir a la parada del funi
En serio estas dient que pq en un interval de 30 minuts al matí hi havia gent a la parada s'ha de psoat un altre bus? I després a pasear aire.carles10000 ha escrit: ↑Dilluns 14/06/2021 20:48 30 minuts entre cotxe i cotxe als 15 y 45 de cada hora, a la hora que vaig arrivar a Vallvidrera (9:45) mès tard he vist que passa molt mès sovint que hen perdonin els senyors de TMB
https://www.tmb.cat/es/barcelona/autobu ... arada/1803
Pero de totes maneres entre les 9:45 i les 10:15 podrien ficar un altre cotxe ja que es va omplir a la parada del funi
Els busos no són taxis he.
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Tampoc és tant, només cal que el torn que després sortirà a les 10:30 comenci 30 minuts abans, si el torn següent a la parada del funi s'omple molt, millor que aquest hi sigui perquè sino algun dia ha d'acabar deixant viatgers a terra.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- foronda 141
- N8
- Entrades: 858
- Ubicació: Poblenou
Amb la solució fácil que hi ha que es integrar la Cuca de Llum en el sistema integrat de transport de BCN ¡¡¡.
Lo que no pot ser que clavin 12 Eur. per fer servir el funicular. Llógicament la gent busca alternativas mes baratas i mes tenint en compte que al Tibidabo sol anar-hi la familia complerta amb nens.
Del diari digital Tot Barcelona.
“‘L’accés al Parc d’Atraccions del Tibidabo segueix estant mal resolt i ara s’està tornant a evidenciar. Som una altra vegada al 2019. La Cuca de Llum no ho ha solucionat. Els caps de setmana s’hi genera un col·lapse que és terrible“. Qui ho diu és la Clara Raich, membre de l’Associació de Veïns Mont d’Orsà de Vallvidrera. Les seves afirmacions posen paraules al sentiment del teixit veïnal, que amb la pandèmia havia aparcat les preocupacions per aquest fenomen, i alhora acompanyen les imatges que s’han viscut els darrers dies festius al territori comprès entre Vallvidrera i el parc d’atraccions.
Segons expliquen diverses fonts a aquest diari, dissabte i diumenge de la setmana passada es van viure episodis d’embussos a la carretera de l’Arrabassada així com autobusos de la línia 111 superats per la demanda. Tot plegat s’atribueix al retorn de l’activitat del parc, que es va reobrir el passat maig i que ha anat sumant visitants els darrers mesos a partir de la millora de la situació epidemiològica.
Aquesta recuperació del nombre de persones que s’apropen al Tibidabo seria la principal causant de les escenes que s’han protagonitzat darrerament, insisteixen els veïns. Així, la història es repeteix. Si l’any 2017 el veïnat vallvidrerenc ja denunciava la saturació del minibús de barri pels visitants que l’utilitzaven per arribar al parc, el passat cap de setmana la sensació va tornar a fregar els límits del col·lapse.
Els vehicles de TMB de la línia 111 només poden aplegar una vintena de persones. Tanmateix, a les parades s’hi podien veure desenes de persones més, que obligaven els conductors d’autobús a posar pau i marcar un límit de persones que podien accedir-hi. La resta, s’havien d’esperar una llarga estona. Alguns usuaris van exhibir la situació a les xarxes.
Més enllà del retorn de l’activitat del parc, l’altre factor que explica la saturació viscuda entre Vallvidrera i el Tibidabo és la reducció del servei de l’autobús de barri. Amb la irrupció de la crisi de la covid-19, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va comprovar la davallada de l’ús de la línia i va reduir a la meitat els vehicles destinats. Ara, però, l’evidència ha obligat l’empresa pública a reaccionar.
Així, fonts de TMB expliquen al TOT Barcelona que “l’àrea operativa d’autobusos va detectar diumenge passat un increment inesperat de demanda a la línia 111”. Arran d’això, s’ha decidit reforçar el servei amb dos minibusos més els dies festius, sempre que estigui obert el parc d’atraccions. De fet, el passat dimarts 12 d’octubre, dia de la Hispanitat, ja es va posar en marxa aquesta aposta i es va registrar un “bon resultat”.
Des de TMB, però, recorden que l’autobús 111 està pensat per garantir la mobilitat dels veïns de la zona i que “no és ni pot ser el transport col·lectiu principal d’accés al parc d’atraccions, que té sistemes de transport propis dimensionats per al seu volum de públic”. Aquest apunt impacta de ple amb l’estrena del nou funicular del Parc del Tibidabo, la Cuca de Llum, que es va estrenar el juny passat amb una versió renovada que augmentava la velocitat i la capacitat del transport, després de dos anys d’interrupció del servei. Es va presentar com un nou pas de l’Ajuntament per promocionar el transport públic i reduir l’ús del vehicle privat per a l’arribada al parc.
La Cuca de Llum: 150.000 usuaris els primers mesos
Per donar-li un impuls i garantir la seva utilització, de fet, es va incloure l’ús de la Cuca de Llum en l’entrada al parc. Això suposava incrementar considerablement el preu del tiquet per primera vegada en set anys. En ser obligatori, però, servia per facilitar que la gent fes un ús generalitzat del nou funicular. A més, aquest aquest servei enllaça els autobusos llançadora gratuïts que desplega el parc d’atraccions i que surten de la plaça Kennedy, la Vall d’Hebron i l’Estació del Nord. Aquests vehicles desencotxen a l’altura de la Cuca de Llum perquè els visitants facin l’últim tram cap al Tibidabo amb el que es considera la primera atracció del complex.
Tanmateix, encara hi ha una bona part dels usuaris que prefereixen fer-se el seu propi trajecte i anar a peu o utilitzar el minibús de la línia 111, que, a diferència de la iniciativa del parc, sí que està integrat en el sistema tarifari de l’ATM i apareix en les opcions que et planteja Google Maps.
Fonts de Barcelona Serveis Municipals (BSM) subratllen que la intenció és que la Cuca de Llum es converteixi en “l’accés predominant al parc” a més del “més ràpid i sostenible”. De moment, les xifres que aporta l’empresa municipal resolen que des del 12 de juny han fet ús d’aquest nou funicular “més de 150.000 persones”, tot i que no es detalla la relació amb els visitants totals del parc. Sigui com sigui, des de BSM puntualitzen que aquest transport s’hauria convertit en el mitjà d’accés “més ben valorat pels usuaris del parc”. Tot plegat es produeix en un context en què el complex funcionava a mig gas —aquest cap de setmana és el primer que el Parc s’activarà 100% arran de la fi de les restriccions— i en què el nou funicular acumula només quatre mesos de rodatge. Així, l’aposta municipal passa perquè cada vegada més gent esculli la Cuca de Llum.
Un tap de trànsit quilomètric
Sigui com sigui, les reticències veïnals no es circumscriuen únicament a l’ús del transport públic. “El malestar amb la situació del bus és ben clar, però és que, a més, hi ha un problema gran amb el carril de cotxes aturats que es crea des de la rotonda d’accés al Parc del Tibidabo fins al Mirador de l’Arrabassada“, manté la portaveu veïnal Clara Raich. Segons explica, en direcció al cim, arriba un punt en què un treballador del parc explica als cotxes que intenten aconseguir lloc a l’aparcament del complex que no es pot, que no hi ha espai i que no poden seguir. Aquesta informació presencial es facilita en una rotonda. Així, les converses entre el treballador i els visitants protagonitzen un estira-i-arronsa que acaba col·laborant en la generació “d’un tap quilomètric”, remarca Raich.
Si bé l’Ajuntament ha treballat els darrers anys per desfer-se d’aquelles imatges de cotxes aparcats als vorals i per desincentivar el transport privat, algunes famílies segueixen provant d’aconseguir-ho. De nou, però, a qui acaba indignant això és als veïns de Vallvidrera i el Tibidabo, que reclamen canvis que agilitzin la gestió del transit. Segons expliquen, els embussos es produeixen a l’Arrabassada, però arriben a afectar també al nucli vallvidrerenc. Davant d’això, de moment, mana la ressignació. “Si et ve algú a dinar un dissabte o diumenge, ja ho tens clar. Els has de dir que ni se’ls acudeixi venir per l’Arrabassada. I esperar que tinguin sort”, remata la representant dels veïns del Mont d’Orsà de Vallvidrera.
Lo que no pot ser que clavin 12 Eur. per fer servir el funicular. Llógicament la gent busca alternativas mes baratas i mes tenint en compte que al Tibidabo sol anar-hi la familia complerta amb nens.
Del diari digital Tot Barcelona.
“‘L’accés al Parc d’Atraccions del Tibidabo segueix estant mal resolt i ara s’està tornant a evidenciar. Som una altra vegada al 2019. La Cuca de Llum no ho ha solucionat. Els caps de setmana s’hi genera un col·lapse que és terrible“. Qui ho diu és la Clara Raich, membre de l’Associació de Veïns Mont d’Orsà de Vallvidrera. Les seves afirmacions posen paraules al sentiment del teixit veïnal, que amb la pandèmia havia aparcat les preocupacions per aquest fenomen, i alhora acompanyen les imatges que s’han viscut els darrers dies festius al territori comprès entre Vallvidrera i el parc d’atraccions.
Segons expliquen diverses fonts a aquest diari, dissabte i diumenge de la setmana passada es van viure episodis d’embussos a la carretera de l’Arrabassada així com autobusos de la línia 111 superats per la demanda. Tot plegat s’atribueix al retorn de l’activitat del parc, que es va reobrir el passat maig i que ha anat sumant visitants els darrers mesos a partir de la millora de la situació epidemiològica.
Aquesta recuperació del nombre de persones que s’apropen al Tibidabo seria la principal causant de les escenes que s’han protagonitzat darrerament, insisteixen els veïns. Així, la història es repeteix. Si l’any 2017 el veïnat vallvidrerenc ja denunciava la saturació del minibús de barri pels visitants que l’utilitzaven per arribar al parc, el passat cap de setmana la sensació va tornar a fregar els límits del col·lapse.
Els vehicles de TMB de la línia 111 només poden aplegar una vintena de persones. Tanmateix, a les parades s’hi podien veure desenes de persones més, que obligaven els conductors d’autobús a posar pau i marcar un límit de persones que podien accedir-hi. La resta, s’havien d’esperar una llarga estona. Alguns usuaris van exhibir la situació a les xarxes.
Més enllà del retorn de l’activitat del parc, l’altre factor que explica la saturació viscuda entre Vallvidrera i el Tibidabo és la reducció del servei de l’autobús de barri. Amb la irrupció de la crisi de la covid-19, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va comprovar la davallada de l’ús de la línia i va reduir a la meitat els vehicles destinats. Ara, però, l’evidència ha obligat l’empresa pública a reaccionar.
Així, fonts de TMB expliquen al TOT Barcelona que “l’àrea operativa d’autobusos va detectar diumenge passat un increment inesperat de demanda a la línia 111”. Arran d’això, s’ha decidit reforçar el servei amb dos minibusos més els dies festius, sempre que estigui obert el parc d’atraccions. De fet, el passat dimarts 12 d’octubre, dia de la Hispanitat, ja es va posar en marxa aquesta aposta i es va registrar un “bon resultat”.
Des de TMB, però, recorden que l’autobús 111 està pensat per garantir la mobilitat dels veïns de la zona i que “no és ni pot ser el transport col·lectiu principal d’accés al parc d’atraccions, que té sistemes de transport propis dimensionats per al seu volum de públic”. Aquest apunt impacta de ple amb l’estrena del nou funicular del Parc del Tibidabo, la Cuca de Llum, que es va estrenar el juny passat amb una versió renovada que augmentava la velocitat i la capacitat del transport, després de dos anys d’interrupció del servei. Es va presentar com un nou pas de l’Ajuntament per promocionar el transport públic i reduir l’ús del vehicle privat per a l’arribada al parc.
La Cuca de Llum: 150.000 usuaris els primers mesos
Per donar-li un impuls i garantir la seva utilització, de fet, es va incloure l’ús de la Cuca de Llum en l’entrada al parc. Això suposava incrementar considerablement el preu del tiquet per primera vegada en set anys. En ser obligatori, però, servia per facilitar que la gent fes un ús generalitzat del nou funicular. A més, aquest aquest servei enllaça els autobusos llançadora gratuïts que desplega el parc d’atraccions i que surten de la plaça Kennedy, la Vall d’Hebron i l’Estació del Nord. Aquests vehicles desencotxen a l’altura de la Cuca de Llum perquè els visitants facin l’últim tram cap al Tibidabo amb el que es considera la primera atracció del complex.
Tanmateix, encara hi ha una bona part dels usuaris que prefereixen fer-se el seu propi trajecte i anar a peu o utilitzar el minibús de la línia 111, que, a diferència de la iniciativa del parc, sí que està integrat en el sistema tarifari de l’ATM i apareix en les opcions que et planteja Google Maps.
Fonts de Barcelona Serveis Municipals (BSM) subratllen que la intenció és que la Cuca de Llum es converteixi en “l’accés predominant al parc” a més del “més ràpid i sostenible”. De moment, les xifres que aporta l’empresa municipal resolen que des del 12 de juny han fet ús d’aquest nou funicular “més de 150.000 persones”, tot i que no es detalla la relació amb els visitants totals del parc. Sigui com sigui, des de BSM puntualitzen que aquest transport s’hauria convertit en el mitjà d’accés “més ben valorat pels usuaris del parc”. Tot plegat es produeix en un context en què el complex funcionava a mig gas —aquest cap de setmana és el primer que el Parc s’activarà 100% arran de la fi de les restriccions— i en què el nou funicular acumula només quatre mesos de rodatge. Així, l’aposta municipal passa perquè cada vegada més gent esculli la Cuca de Llum.
Un tap de trànsit quilomètric
Sigui com sigui, les reticències veïnals no es circumscriuen únicament a l’ús del transport públic. “El malestar amb la situació del bus és ben clar, però és que, a més, hi ha un problema gran amb el carril de cotxes aturats que es crea des de la rotonda d’accés al Parc del Tibidabo fins al Mirador de l’Arrabassada“, manté la portaveu veïnal Clara Raich. Segons explica, en direcció al cim, arriba un punt en què un treballador del parc explica als cotxes que intenten aconseguir lloc a l’aparcament del complex que no es pot, que no hi ha espai i que no poden seguir. Aquesta informació presencial es facilita en una rotonda. Així, les converses entre el treballador i els visitants protagonitzen un estira-i-arronsa que acaba col·laborant en la generació “d’un tap quilomètric”, remarca Raich.
Si bé l’Ajuntament ha treballat els darrers anys per desfer-se d’aquelles imatges de cotxes aparcats als vorals i per desincentivar el transport privat, algunes famílies segueixen provant d’aconseguir-ho. De nou, però, a qui acaba indignant això és als veïns de Vallvidrera i el Tibidabo, que reclamen canvis que agilitzin la gestió del transit. Segons expliquen, els embussos es produeixen a l’Arrabassada, però arriben a afectar també al nucli vallvidrerenc. Davant d’això, de moment, mana la ressignació. “Si et ve algú a dinar un dissabte o diumenge, ja ho tens clar. Els has de dir que ni se’ls acudeixi venir per l’Arrabassada. I esperar que tinguin sort”, remata la representant dels veïns del Mont d’Orsà de Vallvidrera.