Metro TMB automatitzat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Dijous 08/03/2007 19:38

En un metro automatitzat qui o què decideix quan tancar (i, si s'escau, també obrir) les portes dels combois? Com serà això a la L9? Ho decidirà un programa informàtic o una persona?


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 08/03/2007 19:48

Hola,
Mortadel·lo ha escrit:pobres ximpanzés!
La L11 es el banco de pruebas, debe ser por eso que no la conectan a la L4... tendrán previsto probar de todo allí. Seguramente será la línea en la que implementen de todo por primera vez.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Divendres 09/03/2007 10:07

Santfeliuenc ha escrit: La L11 es el banco de pruebas, debe ser por eso que no la conectan a la L4... tendrán previsto probar de todo allí. Seguramente será la línea en la que implementen de todo por primera vez.
Exacto, después empezarán con la L2 y la L5 y a sustituir personal humano por PLC's y automatas de control Siemens, un SCADA por allí un Sistema de Detección de incidendias y fallos por allà :P :roll: :( .....


La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 09/03/2007 10:36

Si féssin les proves amb simis, quina espècie posarien com a responsable de cada línia?

L1 - Goriles occidentals
L2 - Floquets de Neu immaculats, si no n'hi han es falsifiquen (el to de la pintura dels 2100 i companyia és idoni)
L3 - Goriles orientals
L4 - Micos a granel, i si amb un gos petaner ficat en la pell d'un mico dissecat la cosa ja funciona, millor
L5 - Ximpancé, estan en perill d'extinció...
L11 - Orangutans, són els més solitaris
FGC Vallès - Macacos (els primers van venir d'Amèrica)
FGC Llobregat - Mandrils


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Dimarts 13/03/2007 20:04

Realment ningú sap qui o què tanca portes en un tren automatitzat?


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 13/03/2007 20:13

jo apostaria que a partir de formules matemàtiques, TMB calcula quants segons es necessiten per encotxar i desencotxar, tenint en compte variables com: l'estació, hora punta o no, dia, altres aconteixements...

d'aquesta manera el tren anirà programat per que al cap de X segons tanqui les portes.

Igual que els ascensors, qui els diu que tanquin les portes? Es tanquen soles al cap d'uns segons.

:D



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 13/03/2007 20:20

En els ascensors, les portes es tanquen soles al cap d'uns segons - tal i com tu dius- però de passar l'ultima persona.

Salut,



Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Dimarts 13/03/2007 21:18

No em convenç que el tancament de portes sigui automatitzat... Que el tren es condueixi sense conductor, perfecte, però el tancar portes és una operació delicada que hauria de tenir alguna supervisió per part de persones. Hi ha molta gent que entra al vagó quan ja ha sonat el xiulet i dia sí, dia no es pot veure gent que entra pels pèls al tren i si no és pel maquinista, que supervisa l'operació, hi hauria més problemes del que es veuen. Crec que el fet que a la L9 tinguem mampares ajudarà a que no hi hagi ensurts pel que fa a aquest tema, però caldrà que la gent prengui consciència que qui tancarà portes serà una màquina que, per molt intel·ligent que sigui, no tindrà la capacitat de reacció d'una persona.


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 13/03/2007 22:09

M'hauria agradat veure com s'ho va prendre la gent, quan es va inaugurar el primer tram de la línia 2, que després va formar part de la 5 (Horta-Sagrera), quan funcionava automàticament. Pel que tinc entès, havien de posar "conductors" a la cabina, per tal que els passatgers estiguessin tranquils, tot i que no conduïen realment!



Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Dimarts 13/03/2007 22:14

metring ha escrit:M'hauria agradat veure com s'ho va prendre la gent, quan es va inaugurar el primer tram de la línia 2, que després va formar part de la 5 (Horta-Sagrera), quan funcionava automàticament. Pel que tinc entès, havien de posar "conductors" a la cabina, per tal que els passatgers estiguessin tranquils, tot i que no conduïen realment!
Sí! De què em sona això? Em sembla que ho vaig llegir en un còmic sobre la història del metro que em van regalar com a propaganda fa una pila d'anys...

Quan inaugurin la L9 automatitzada ja veurem si surten alguns usuaris espantats per la novetat i es constitueixen en la Plataforma del Metro Humà. Diguem no a la automatització!!... :roll:


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 13/03/2007 22:17

Certament, se'n parlava al famós còmic que va ser penjat en algún cantó... Els trens són els desapareguts 600, que funcionaven amb cèl·lules fotoelèctriques per engegar-se, aturar-se, obrir i tancar portes...



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dimarts 13/03/2007 23:36

La primitva línia 2 era de conducció automàtica però necessitaven una persona a cabina pq el sistema de seguretat no era automàtic.

Bàsicament el q hi havia eren unes 'balises' amb feixos de llum a la via q donaven ordres fixes (accelerar, punt mort, frenar en major o menor intensitat) depenent de lloc on estiguessin situades, però la circulació s'havia de regular amb 'semàfors' normals, i era la persona en cabina qui havia de donar l'ordre d'arrencar en cas de tenir senyal de via lliure. Parlant en termes actuals, seria com si una línia tingués ATO sense ATP. Per tant, això de parlar de q es posaven conductors però nomès per la tranquilitat de la gent, és més una llicència poètica q no pas un fet ajustat a la realitat. :D



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 13/03/2007 23:50

Un operari anirà en cada tren i accionarà l'obertura i tancament de portes des de bord del tren. Almenys això és el que vaig entendre, i als trens de la sèrie 500, a la sala de viatgers pots veure caixetes per obrir, tancar portes i accionar el xiulet, com hi havia antigament.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 14/03/2007 11:28

javi82 ha escrit:La primitva línia 2 era de conducció automàtica però necessitaven una persona a cabina pq el sistema de seguretat no era automàtic.

Bàsicament el q hi havia eren unes 'balises' amb feixos de llum a la via q donaven ordres fixes (accelerar, punt mort, frenar en major o menor intensitat) depenent de lloc on estiguessin situades, però la circulació s'havia de regular amb 'semàfors' normals, i era la persona en cabina qui havia de donar l'ordre d'arrencar en cas de tenir senyal de via lliure. Parlant en termes actuals, seria com si una línia tingués ATO sense ATP. Per tant, això de parlar de q es posaven conductors però nomès per la tranquilitat de la gent, és més una llicència poètica q no pas un fet ajustat a la realitat. :D
Potser si, però també ho havia llegit això. A les hores, no era un metro tant "independent" com volien vendre al seu moment. :P



Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Dimecres 14/03/2007 21:36

Izo ha escrit:Realment ningú sap qui o què tanca portes en un tren automatitzat?
Si, un programa en función de unos detectores y temporizaciones, vamos lógica de boole o escala de ladder, simplemente. :x


La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 15/03/2007 20:50

La propera trobada l'haurem de realitzar al Funicular de Vallvidrera, el qual fa ja uns quants anys que disposa de portes d'andana i tancament automàtic.



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 15/03/2007 22:15

Avui he estat a Can Cuiàs i e pogut veure les obres per la col·locació de les mampares. Ocupen ja tota l'andana i hi havia 7 treballadors fent les feines pertinents.

Ah! I per avaria a Ciutat Meridiana només funcionava la 505-506 amb torn 451,a munt i avall tota sola.

Vox



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 19/03/2007 10:52

Per avaria a Ciutat Meridiana? Pero si es d'una sola via. L'avaria deu haver estat a Torre Baró, no?



Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Dimecres 21/03/2007 20:24

Un operari anirà en cada tren i accionarà l'obertura i tancament de portes des de bord del tren. Almenys això és el que vaig entendre, i als trens de la sèrie 500, a la sala de viatgers pots veure caixetes per obrir, tancar portes i accionar el xiulet, com hi havia antigament.
Hum... vaja, doncs aquesta automatització no és el que jo m'esperava. Si ha d'anar un operari dins el tren que tanqui i obri les portes... que condueixi també el tren!

Jo m'ensumo que tant la conducció com el tancar/obrir portes serà automatitzat al 100% en el sentit de que els únics humans que hi haurà dins els combois seran els passatgers (interventors i personal de seguretat a part). Bé, serà qüestió d'esperar i veure-ho...


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 28/03/2007 21:58

Jo he estat avui a la L11, s'està treballant en instal·lar les mampares a Can Cuiàs tal com s'ha dit i els trens s'aturen a la segona via de l'estació que té un accés per ascensor fins al vestíbul inferior, curiosament aquesta andana que té escala d'obra per accedir-hi té aquestes escales tancades al públic.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”