Subsòl de Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 29/06/2007 11:52

fantito ha escrit:L'objectiu del fil era reflexionar sobre el fet que fer un túnel per sota la Diagonal, sota el carrer Aragó o sota la Gran Via s'hauria de fer pels medis ja fora d'us com la construcció en mina amb prospeccions per davant de l'excavació a mesura que es va avançant. Tot això per que la infrastructura es faria per sota d'altres infrastructures anteriors (col·lectors a la Diagonal, rasa coberta sense estructura a part inferior a Aragó, túnel de FGC, TMB L-1 i L-2 a la Gran Via) la qual cosa evita el poder fer prospeccions verticals des de la superfície, condició indispensable per l’ús de tuneladores.

I no es pot fer amb tuneladores???? Les tuneladores son el mètode mes segur i mes ràpid, i encara podrien ser-ho molt mes.



Avatar de l’usuari
Brill_13
N5
N5
Entrades: 85

Entrada Autor: Brill_13 » Divendres 29/06/2007 12:25

fantito ha escrit: la qual cosa evita el poder fer prospeccions verticals des de la superfície, condició indispensable per l’ús de tuneladores.
No sé si et respon la teva pregunta :o



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 29/06/2007 12:47

^^^ Les conseqüencies d'escriure amb presses... :oops:

Ara que, pensant-ho be, no es poden fer les prospeccions des d'aquestes infraestructures, enlloc de desde la superfície? Es a dir, si te que passar per sota de clavegueres, les prospeccions es podrien fer des de les clavegueres, no?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 01/07/2007 1:38

fantito ha escrit:A la rasa coberta del carrer Aragó hi ha enys problemes, s'aprofita la descarrilada de qualsevol tren i mentres decideixen què fan pot entrar el camió perforador i fer la cata. De solucions n'hi ha per tot, no pateixis.
xD
No crec que existeixi cap mena de problema per fer cates a on es vulgui. Que jo sàpiga, estem parlant de perforar amb una "broca" que no deu tenir més de 30 cm de diàmetre, per la qual cosa es pot encabir per on faci falta. Si s'ha de foradar just per on és el col·lector, com bé s'ha dit només caldrà protegir el pas de la broca, molt probablement col·locant un tub vertical que impermeabilitzi/aïlli el pas de la broca.
Siguin aquests o no els mètodes, el que està clar és que es tracta d'un problema ridícul. Seria totalment surrealista que es pugués fer una obra com la L9 que creua tota BCN, i ens ofeguem en un got d'aigua quan es tracta de fer una simple cata :x



Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Entrada Autor: Pep » Dimecres 07/11/2007 16:22

M'he tornat a perdre....(ultimament em perdo massa sovint amb el que dieu)
Platanito ha escrit:
Guigui ha escrit:I que el trànsit ferroviari suporti el pas per un únic coll d'ampolla, com seria Pl. Catalunya, amb les limitacions que hi ha pel pont sobre el metro. Això seria el més preocupant.
Cap problema, home! Fem que les 450 i 451, que no poden passar pel pont, avancin les altres unitats fent servir les vies de TMB, i tots contents.
Com que no poden passar??? La única limitació que tenia entés jo que tenen al pont de Pl. Catalunya és limitació d velocitat!


Per altra banda:
fantito ha escrit:[...]Tot això per que la infrastructura es faria per sota d'altres infrastructures anteriors (col·lectors a la Diagonal, rasa coberta sense estructura a part inferior a Aragó, túnel de FGC, TMB L-1 i L-2 a la Gran Via) la qual cosa evita el poder fer prospeccions verticals des de la superfície, condició indispensable per l’ús de tuneladores.
Llavors com és que la L9 la poden fer amb tuneladores? Passará per sota la L1,L5 a Sagrera, la L3 a Lesseps i Zona Universitària, FGC a Putxet i Sarrià...és més, diria que quasi tots els enllaços que té en que es creua amb d'altres linies la L9 anirà per sota de l'altre!

ja m'aclarireu el cacau! merci!


com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 07/11/2007 17:31

Pep ha escrit:M'he tornat a perdre....(ultimament em perdo massa sovint amb el que dieu)
Platanito ha escrit:
Guigui ha escrit:I que el trànsit ferroviari suporti el pas per un únic coll d'ampolla, com seria Pl. Catalunya, amb les limitacions que hi ha pel pont sobre el metro. Això seria el més preocupant.
Cap problema, home! Fem que les 450 i 451, que no poden passar pel pont, avancin les altres unitats fent servir les vies de TMB, i tots contents.
Això era una ironia, evidentment sí que poden passar però amb les limitacions de velocitat establertes.

Per cert, trobo de mal gust obligar a la gent a rellegir-se els fils escrits mig any enrera per respondre obvietats :roll:



Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Entrada Autor: Pep » Dimecres 07/11/2007 17:37

Platanito ha escrit:Això era una ironia, evidentment sí que poden passar però amb les limitacions de velocitat establertes.

Per cert, trobo de mal gust obligar a la gent a rellegir-se els fils escrits mig any enrera per respondre obvietats :roll:
Perdó perdó!!! però després de l'etern dilema sobre si les 450/451 poden o no passar pel tunel de Montgat ja em veia un remake d'això aplicat al pont de Pl Catalunya! :)


com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 07/11/2007 20:08

Hola,
Els estudis preliminars que es van fer per fer passar el Tramvia per la Diagonal en túnel, van desaconsellar fer un túnel continuat i es va proposar fer un semitúnel sols a les cruilles més conflictives.

En un d'aquests dos estudis preliminars hi va participar el meu actual cap.
Lo que a continuación sigue no es hacia "fantito" personalmente, sino en general para quienes "fantito" está haciendo referencia, o sea, que aprovecho y me apoyo en lo dicho por "fantito" y a quienes "fantito" se refiere (ese tipo de gente) para, a partir de ahí, exponer el resto del comentario, pero no me refiero a él en particular. Lo comento para evitar luego que si tal y que si cual.

O sea, que para el que sepa leer entre líneas, el problema no es que sea imposible, no es que no se pueda, sino que se "desaconseja" porque hay que hacer "muchas cosas", es decir, como hay que trabajar un poco y al parecer no tenemos muchas ganas, pues empezamos a poner todas las pegas que podamos para tratar de hacer pasar algo viable por algo inviable ¿no es eso? está muy bien, así se puede vivir más pausado, tranquilo, sin muchos quebraderos de cabeza... y todo por cosas como no quitar un colector que estorba de enmedio y ponerlo en otro sitio porque a alguno se le hace pesado una cosa como esa que en unos meses está lista, todo por no quitar unos cables de aquí y ponerlos allá y así sucesivamente. A eso de no hacer las cosas porque se le hace a uno mucho y se le cae a uno el mundo encima lo llamo yo "dolores holgazanáticos con síntomas de perrería".

¿Pero esto qué es? es algo escandaloso. Qué pasada, o sea que no se hacen las cosas porque "hay que meterse en muchos berenjenales, eso es mucho rollo y pufffff, no me apetece". ¡Qué huevazos! y luego para justificarse uno, pues se le echa la culpa al suelo, es la leche, la culpa la tendrá el que no quiere hacerlo porque se cansa, no quiere hacer tantos planos y tantos proyectos y en definitiva no se quiere complicar la vida. Vamos, vamos, vamos, como si luego fuesen a hacerlo ellos, que quienes realmente dan el do de pecho en estos trabajos son los operarios, la "vil canalla de proa", y van los que tendrían que ser los técnicos y pasan de las cosas porque "cuestan mucho de hacer" y no apetece meterse en tantos planos y tantos papeles... espectacular.

Menos mal para algunos que no gobierna el Santfeliuenc, que si nooooo, puffffff, ¡vaya si se iba a hacer! vamos, se iba a hacer como se han hecho las pirámides, como se ha hecho la muralla China, como se hizo el Golden Gate en los años 30 (en una zona sísmica de las buenas por donde ha habido de todo) y como se ha hecho el puente de Millau... y el que pusiera un ******* problema de crío de guardería por no querer trabajar y hacer dos papeles más lo iba a mandar yo de Director General de Técnicos Jefes de mantenimiento de las alcantarillas más lúgubres de toda la ciudad y con presupuesto "cero patatero", para que no sacase la cabeza de allí en su vida. ¿No se puede, no se puede...? ¡pero cómo leches se va a poder si lo que pasa aquí es que no se quiere trabajar!

Vamos hombre, que te coges unas buenas parejas de soldador y tubero de estos que quieren ganarse bien la vida y echar unas horillas y formando varios equipos de 8 ó 10 hombres te montan un colector y una tubería de las pulgadas que quieras en un plazo más que razonable hombre, ¡ya está bien de engañar a la gente! te montan una tubería nuevecita y donde quieras, te ponen codos, te ponen tés, te ponen picajes para meter sensores si hiciesen falta y te montan los metros que quieras soldando una caña detrás de otra si es que no va embridado... ¿no se va a poder cambiar un colector de aquí a allí? ¿no se va a poder preveer que te estorba un colector y antes de cargártelo hacer uno nuevo por otro sitio? ¿qué **** no se va a poder? ¡es que me hierve la sangre! desde luego...

Yo soy más de la frase, que dijo el presidente de la Federación Chilena de fútbol cuando se le concedió el único mundial que se ha jugado en Chile y todos se cachondeaban y estaban preocupadísimos por si acaso no se podría celebrar, por si las obras de los estadios no estarían listas ya que el país fue asolado por catástrofes climatológicas y de todo tipo antes del evento. Nadie confiaba en ellos y ya se barajaban sustitutos. El buen hombre dijo: "Porque nada tenemos, todo lo haremos". Y vaya si lo hicieron. Todo listo a tiempo y el mundial en Chile haciendo que muchos incrédulos se tragasen sus chorradas. Ese es el espíritu y la filosofía que hay que tener, el "uy qué difícil, no se puede, aquí es que es imposible..." sobra, y sobra de tal manera que asusta.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 07/11/2007 20:17

Venga, va, ten cortada la Diagonal entera por meses y meses, primero para mover el colector de sitio y luego para construir un o dos túneles ferroviarios, y la que montarás será peor que lo de ahora con el AVE...



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 07/11/2007 20:50

Hola,
victorcasta ha escrit:Venga, va, ten cortada la Diagonal entera por meses y meses, primero para mover el colector de sitio y luego para construir un o dos túneles ferroviarios, y la que montarás será peor que lo de ahora con el AVE...
He visto innumerables obras de cambio de colectores, he tenido gente trabajando en ello... ¿tú has visto alguna?

¿Qué vas a tener que cortar la Diagonal entera hombreeeeeee?

Mecachis en la mar...

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 07/11/2007 20:55

He visto obras de cambio de colectores aquí en Terrassa y por 200 metros han tardado 3 meses, y un año para hacer casi 1 km. No, la Diagonal entera, no, pero el colector este está situado en la parte más vital de la Diagonal. Si de hecho, aún no han puesto el tranvía más allá de Francesc Macià es porque nadie se atreve a cortar la Diagonal...



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 07/11/2007 22:27

Hola,
victorcasta ha escrit:He visto obras de cambio de colectores aquí en Terrassa y por 200 metros han tardado 3 meses, y un año para hacer casi 1 km. No, la Diagonal entera, no, pero el colector este está situado en la parte más vital de la Diagonal. Si de hecho, aún no han puesto el tranvía más allá de Francesc Macià es porque nadie se atreve a cortar la Diagonal...
Pues yo me atrevería, ¿qué son 3 meses o un año comparado con lo que ganas luego? eso es como el anuncio de la MasterCard de la Champions League: no tiene precio. Y entera no la cortas.

Y no se atreven a cortar la Diagonal para el tranvía porque no tienen sistema alternativo y porque la calle está entregada al coche por completo. Se podría en esa zona que comentas establecer perfectamente un sistema alternativo tomando las calles trasversales y verticales para los desplazamientos.

Pero bueno, a ver, que lo de Diagonal es una opción (la mía y de quien quiera), pero ojo, cualquiera de vosotros podría tener cualquier otra, sólo hay que decirla y exponerla, a grandes rasgos, claro, yo no necesito un proyecto donde me digais exactamente qué va a pasar con cada milímetro cuadrado, eso según hicieseis una cosa u otra ya me lo podría imaginar. Yo otra propuesta no la voy a criticar nunca por sistema. Igual no la comparto porque esta me parece la mejor opción, pero nada más, puede ser igual de válida o más que la mía. Yo no tengo en mi poder la verdad absoluta, simplemente creo que esta es la mejor opción hasta que me pongan otra mejor delante de la vista y eso no se hace diciendo "no se puede, es imposible, es que así no..." sino que se hace literalmente "poniéndome otra idea mejor delante de la vista".

Tan sencillo como eso: que quien sea me ponga delante una propuesta mejor, como he hecho yo, pero con las líneas y el sistema de cercanías que le salga por otro sitio que no sea Diagonal y ya está. Y lo vemos, y hablamos.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Entrada Autor: Pep » Dijous 08/11/2007 0:08

fantito ha escrit:Que jo sàpiga no passen per sota, creuen per sota que es molt diferent. Passar per sota vol dir fer el mateix traçat, no creuar traçats.
Tens raó! :oops: Ja deia jo que tenia un cacau al cap... vaia futur enginyer estic fet! merci!


com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 08/11/2007 9:33

La Diagonal ja va estar mig tallada (de fet, amb reducció de carrils i desviació d'aquests) durant molts mesos quan es va construir el pas inferior sota l'Illa Diagonal.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dijous 08/11/2007 10:37

Si se ha "cortado" la Gran Via sur en infinidad de ocasiones (derribo de scalextric de Cerdà y paso inferior en 1992, recientemente al semisoterrarse) no veo por qué en la Diagonal iba a ser más traumático.

Se trazan caminos alternativos y ya está. La propia orientación de la calle dificulta penaliza dichos caminos pero hasta el punto de hacerlos inviables.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 08/11/2007 18:22

Hola,

Bajo mi punto de vista hay espacio más que de sobra y en la zona de L'Illa como bien se dice aquí ya vimos lo que pasó. Más abajo y pasado Francesc Macià hay también espacio, menos que arriba, pero hay. El tema es ponerse y hacerlo, ya que en 2020 la cosa sería más difícil por el mayor número de afectaciones en el tráfico que habría, y cuanto más se dejase, pues peor.

Y pegas se pueden poner todas las que se quieran, como en todo, pero si los esfuerzos se transformasen, en lugar de en poner trabas, en buscar soluciones, nos iría mucho mejor a todos, especialmente si dejásemos ya de decir falsedades como que "no se puede hacer" lo que muy al contrario SÍ que es posible, viable y hasta puede que aconsejable o deseable.

El mayor problema lo veo yo en una concienciación política de que hay que hacer algo porque esto es un caos total. Ya os digo que para mi lo mejor es esta opción, pero que para otros igual existe otra, pero lo que consituye el mayor de los inconvenientes es que nuestros políticos y algunos de nuestros "analistas" que se tienen por técnicos... afirman que no pasa nada y que todo está bien. Si para algunos el corredor actual ya es correcto y si todo lo que hay ya es suficiente... ¿qué mejoría puede sacarse de ese análisis? ¿qué se puede hacer a partir de esa definición? si todo está bien, ya no hay que hacer nada. Y en esas estamos. Hay que empezar por ahí, ¿tal y como está la cosa ya vale? ¿hay que hacer algo o con lo que hay ya va bien?

En mi caso creo que no va bien y propongo lo mejor a medio y largo plazo y pensando en un periodo de tiempo de validez extensísimo. A quien satisfaga lo que hay ahora mismo y lo vea correcto, pues claro, estará en contra de mi propuesta o de cualquier otra que se le presente.

¿Vosotros qué opinais, lo que hay ahora ya va bien y durará por los siglos de los siglos o hay que hacer algo porque tiene los días contados?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 08/11/2007 23:26

Santfeliuenc ha escrit:¿Vosotros qué opinais, lo que hay ahora ya va bien y durará por los siglos de los siglos o hay que hacer algo porque tiene los días contados?
Doncs lògicament que el que tenim ara és una birria i que cal fer-hi quelcom. ;)

Jo opto per serveis de Rodalia incloent directes des de grans ciutats (Sabadell, Terrassa, Martorell, etc.); creació de nous vials (ja sigui Diagonal i Gran Via :D , ja sigui altres opcions si n'hi ha). Incloure tren-trams que aportin viatgers a aquestes noves línies des de municipis de pocs habitants.

Per cert, que ja és hora: dotar de serveis de Rodalia a les principals àrees financeres i de serveis de la ciutat: Diagonal entre Plaça Francesc Macià - Plaça Maria Cristina, 22@, etc. :!:

En tot cas, ja que es realitza una obra de tal magnitud, preveure futures extensions i fer túnels de gran capacitat.

He dicho.


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 09/11/2007 11:06

Si s'ha de tallar una artèria com la Diagonal i després refer-la del tot (voreres, asfalt, potser part de l'arbram), s'ha de garantir que no caldrà tornar-la a obrir en unes quantes dècades. Per això s'haurien de dissenyar i executar tots els túnels ferroviaris (Rodalies, metro i alguna trinxera per al tramvia, si s'estima necessària), colectors, encreuaments amb d'altres línies i colectors, galeries de servei, pous d'accès... que s'estimin necessaris, tot a la vegada per poder tancar i no haver de tornar a obrir "mai més".



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 09/11/2007 17:55

Hola,
Platanito ha escrit:Si s'ha de tallar una artèria com la Diagonal i després refer-la del tot (voreres, asfalt, potser part de l'arbram), s'ha de garantir que no caldrà tornar-la a obrir en unes quantes dècades. Per això s'haurien de dissenyar i executar tots els túnels ferroviaris (Rodalies, metro i alguna trinxera per al tramvia, si s'estima necessària), colectors, encreuaments amb d'altres línies i colectors, galeries de servei, pous d'accès... que s'estimin necessaris, tot a la vegada per poder tancar i no haver de tornar a obrir "mai més".
Obviamente, por eso siempre me habreis visto escribir por aquí y proponer un túnel multiusos para arterias de esta índole donde quepa de todo. En la parte de Zona Universitària, que es la zona mayor, hasta hay espacio para hacer un aparcamiento disuasorio de grandes dimensiones.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Brill_13
N5
N5
Entrades: 85

Entrada Autor: Brill_13 » Diumenge 11/11/2007 20:02

fantito ha escrit:borrat
:( Quina llàstima les seves intervencions eren realment interessants.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”