Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Nous horaris Rodalies RENFE
Deducció
Si realment són "trens d'un pis i tres vagons", serien més aviat 447.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Home,són paraules d'usuaris no experts en ferrocarril,usuaris de cada dia del tren,i si veuen un 465 en simple suposo que diràn que és un "tren curt de 3 vagons".
Clar, si no porten més trens Civia, tindran que trencar algunes composicions dobles deixant-les a simples per arreglar els horaris. Així no m'extranya que es redueixin el temps en hora punta
No és que haguin desangatxats 465's,sinó que trens de "tres vagons d'un pis"referint-se a un 465 han substituït a "trens de dos pisos de 6 vagons"referint-se a 450/dobles de 451.És a dir que serveis que normalment és fan amb doble de 451/450 avui han estat substuït per 465 en simple.I la capacitat entre un 450/doble de 451 amb un 465 es abismal...
Aquí alguns missatges d'usuaris a rodalia.info que fan referència a aquesta vergonya:
-@rodalia2 inici campanya d'estiu de Renfe #rod2: substituir trens llargs de 2 pisos per trens curts d'un pis. #renfadats #etfelicitofill via @ignasimoreras
-Indignados en #rod2 un tren de una planta y corto a las 18.21... via @robertobn
-Tren St Vicenç #rod2 13'd retard i sent hora punta arriba un tren curt. Andana a tope i usuaris sense poder pujar #fartsderenfe via @jordiegalofre
-Tren direccio aeroport de 6 vagons. Mig buit. Tren destinacio st vicenç hora punta, 3 vagons d'1pis. A Pg.Gracia ple #rod2 #etfelicitofill
Aquí alguns missatges d'usuaris a rodalia.info que fan referència a aquesta vergonya:
-@rodalia2 inici campanya d'estiu de Renfe #rod2: substituir trens llargs de 2 pisos per trens curts d'un pis. #renfadats #etfelicitofill via @ignasimoreras
-Indignados en #rod2 un tren de una planta y corto a las 18.21... via @robertobn
-Tren St Vicenç #rod2 13'd retard i sent hora punta arriba un tren curt. Andana a tope i usuaris sense poder pujar #fartsderenfe via @jordiegalofre
-Tren direccio aeroport de 6 vagons. Mig buit. Tren destinacio st vicenç hora punta, 3 vagons d'1pis. A Pg.Gracia ple #rod2 #etfelicitofill
Jo crec que no cal ser massa expert per a diferenciar 5 vagons de 3. És una qüestió de veure-hi.Mako448 ha escrit:Home,són paraules d'usuaris no experts en ferrocarril,usuaris de cada dia del tren,i si veuen un 465 en simple suposo que diràn que és un "tren curt de 3 vagons".
Perquè no em malinterpreteu: no estic dient que no siguin capaços de diferenciar una 463 d'una 465, és que directament han vist una 463 o una 447.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Doncs jo aprovo la teoria d'en Mako 448, ja que he fet servir la R2 sud aquesta tarda i sí he vist 465 en simple (de fet, jo he anat en un de Gavà a Barcelona) però no cap 463 ni 447.Guigui ha escrit:Perquè no em malinterpreteu: no estic dient que no siguin capaços de diferenciar una 463 d'una 465, és que directament han vist una 463 o una 447.
Però hi ha molta gent que no coneix el tren per el seu nom en números (447-463/4/5-450/1) i ho intenten dir de la manera que els hi és més fàcil explicar-ho.Guigui ha escrit:Jo crec que no cal ser massa expert per a diferenciar 5 vagons de 3. És una qüestió de veure-hi.Mako448 ha escrit:Home,són paraules d'usuaris no experts en ferrocarril,usuaris de cada dia del tren,i si veuen un 465 en simple suposo que diràn que és un "tren curt de 3 vagons".
Perquè no em malinterpreteu: no estic dient que no siguin capaços de diferenciar una 463 d'una 465, és que directament han vist una 463 o una 447.
De tota manera, absolutament vergonyós això de posar trens curts en hora punta a la R2 Sud.
Ja he viscut un BCN-Tarragona amb la 448 de dos vagons en simple... lamentable. I ara, això.
Del Llobregat per avall la situació en temporada turística (i fora de temporada també) és ubuesca, tant en rodalies com en regionals, tant per Vilanova, com per Vilafranca, com més enllà de Sant Vicenç cap al sud.
Ja he viscut un BCN-Tarragona amb la 448 de dos vagons en simple... lamentable. I ara, això.
Del Llobregat per avall la situació en temporada turística (i fora de temporada també) és ubuesca, tant en rodalies com en regionals, tant per Vilanova, com per Vilafranca, com més enllà de Sant Vicenç cap al sud.
I tambè si es paga per un servei de regionals, no sé perquè posen trens de rodalies que no són còmodes per viatges de més d'1 hora. Si es posen trens de rodalies fent de regionals, perquè paguem per regionals i no pagant com un viatge normal de rodalies?437.001 ha escrit:De tota manera, absolutament vergonyós això de posar trens curts en hora punta a la R2 Sud.
Ja he viscut un BCN-Tarragona amb la 448 de dos vagons en simple... lamentable. I ara, això.
Del Llobregat per avall la situació en temporada turística (i fora de temporada també) és ubuesca, tant en rodalies com en regionals, tant per Vilanova, com per Vilafranca, com més enllà de Sant Vicenç cap al sud.
Recorda que hi han tarifes(regionals)que més o menys són com les rodalis i tarifes express.El que és vergonyòs és que cada divendres hi hagui un Catalunya Express tarificar com express que ho faci una doble de 447.Al mateix tempos,posen 449 pels regionals(més barats)a Cérbre,o les 448R per les llançadores La Plana-Tarragona/St.Vicenç.No s'entèn en absolut.albert28 ha escrit:I tambè si es paga per un servei de regionals, no sé perquè posen trens de rodalies que no són còmodes per viatges de més d'1 hora. Si es posen trens de rodalies fent de regionals, perquè paguem per regionals i no pagant com un viatge normal de rodalies?437.001 ha escrit:De tota manera, absolutament vergonyós això de posar trens curts en hora punta a la R2 Sud.
Ja he viscut un BCN-Tarragona amb la 448 de dos vagons en simple... lamentable. I ara, això.
Del Llobregat per avall la situació en temporada turística (i fora de temporada també) és ubuesca, tant en rodalies com en regionals, tant per Vilanova, com per Vilafranca, com més enllà de Sant Vicenç cap al sud.
I sobre els horaris,doncs em sembla que necessiten més unitats i per aixó posen més trens en simple.Se'm va olbidar dir que també vaig veure dues 447 simple fent Mataró-Molins i viceversa,una autèntica vergonya.Ara que posar 465 en simple a l'R2 Sud,sense que aquesta línia hagui patit cap canvi d'horari i a sobre a l'estiu i substuint serveis que van amb 451/doble de 451 és d'allò més vergonyòs i lamentable.La veritat que podria ser per el canvi d'horaris,peró també podria ser fet expressament,curiosament l'any passat també van posar unes quantes 451 simple a l'estiu a l'R2 Sud.
- vermer3
- N6
- Entrades: 300
- Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Tens raó a l'hora de dir que s'utilitzen Rodalies en serveis Regionals (no confondre amb serveis Regional Exprés, que quasi sempre es realitzen en 470, 448...) a causa de que aquests trens admeten passatgers amb bitllet de Rodalies dins del nucli de Rodalies, alguns exemples són aquests:albert28 ha escrit:I tambè si es paga per un servei de regionals, no sé perquè posen trens de rodalies que no són còmodes per viatges de més d'1 hora. Si es posen trens de rodalies fent de regionals, perquè paguem per regionals i no pagant com un viatge normal de rodalies?437.001 ha escrit:De tota manera, absolutament vergonyós això de posar trens curts en hora punta a la R2 Sud.
Ja he viscut un BCN-Tarragona amb la 448 de dos vagons en simple... lamentable. I ara, això.
Del Llobregat per avall la situació en temporada turística (i fora de temporada també) és ubuesca, tant en rodalies com en regionals, tant per Vilanova, com per Vilafranca, com més enllà de Sant Vicenç cap al sud.
R12 - L'Hospitalet(07:54) - Lleida Pirineus(11:29) per Manresa
L'Hospitalet(15:11) - Lleida Pirineus(18:46) per Manresa
L'Hospitalet(19:01) - Lleida Pirineus(22:36) per Manresa
Realitzen les mateixes parades que els R4 a Manresa
R13 - Estació de França(06:50) - Lleida Pirineus(09:55) per Sant Vicenç de Calders i Valls
Dins del nucli de Rodalies fa les mateixes parades que l'R2 SUD a Sant Vicenç
R15 - Estació de França(18:50) - Reus(20:50) per Sant Vicenç i Tarragona
El mateix que l'anterior
R11 - Sants - Portbou/Cervera de la Marenda, que surten de Sants a:
06:16 a Cervera de la M. 09:00
07:16 a Cervera de la M. 10:10
09:16 a Cervera de la M. 12:00
11:16 a Cervera de la M. 14:00
13:16 a Cervera de la M. 16:00
15:16 a Cervera de la M. 18:00
17:16 a Cervera de la M. 20:00
19:16 a Portbou 22:02
Admeten passatgers de Rodalies fins a Maçanet-Massanes
I també serveis amb destinació Barcelona, com:
R11 Portbou - Sants en servei Regional
R12 Lleida - L'Hospitalet
R14 Lleida - Estació de França (06:23-09:46)
R15 Reus - Estació de França (05:37-07:33)
Reus - Estació de França (21:18-23:16)
Ah, i també tots els R3 amb origen/destinació Ripoll, Puigcerdà i La Tor de Querol
Si algun d'aquests serveis l'has utilitzat i t'hi has trobat un Rodalies no t'has d'estranyar gaire, suposo que es perque els usuaris de Rodalies no s'aprofitin de la comoditat d'una 448, 470 a preu de Rodalies
vermer3 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 09/07/2011 15:25, en total s’ha editat 1 vegada.
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
- vermer3
- N6
- Entrades: 300
- Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Vols dir que el Catalunya Exprés de divendres es fa amb dues 447????!!!! Mare meva, jo em pensava que ja ho havia vist tot amb les 447 a Puigcerdà (més de 3 hores de viatge), o les 440R a Lleida per Manresa (4 hores gairebé!!)...Mako448 ha escrit:Recorda que hi han tarifes(regionals)que més o menys són com les rodalis i tarifes express.El que és vergonyòs és que cada divendres hi hagui un Catalunya Express tarificar com express que ho faci una doble de 447.Al mateix tempos,posen 449 pels regionals(més barats)a Cérbre,o les 448R per les llançadores La Plana-Tarragona/St.Vicenç.No s'entèn en absolut.albert28 ha escrit:I tambè si es paga per un servei de regionals, no sé perquè posen trens de rodalies que no són còmodes per viatges de més d'1 hora. Si es posen trens de rodalies fent de regionals, perquè paguem per regionals i no pagant com un viatge normal de rodalies?437.001 ha escrit:De tota manera, absolutament vergonyós això de posar trens curts en hora punta a la R2 Sud.
Ja he viscut un BCN-Tarragona amb la 448 de dos vagons en simple... lamentable. I ara, això.
Del Llobregat per avall la situació en temporada turística (i fora de temporada també) és ubuesca, tant en rodalies com en regionals, tant per Vilanova, com per Vilafranca, com més enllà de Sant Vicenç cap al sud.
I sobre els horaris,doncs em sembla que necessiten més unitats i per aixó posen més trens en simple.Se'm va olbidar dir que també vaig veure dues 447 simple fent Mataró-Molins i viceversa,una autèntica vergonya.Ara que posar 465 en simple a l'R2 Sud,sense que aquesta línia hagui patit cap canvi d'horari i a sobre a l'estiu i substuint serveis que van amb 451/doble de 451 és d'allò més vergonyòs i lamentable.La veritat que podria ser per el canvi d'horaris,peró també podria ser fet expressament,curiosament l'any passat també van posar unes quantes 451 simple a l'estiu a l'R2 Sud.
Que es facin amb 440 encara ho puc digerir, pero amb 447 estan
P.S.: Per cert, a on anava aquest Cat.Exprés fet amb 447?
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Hi ha 447 que arriben a Reus, Tortosa, Cambrils o Port Aventura... de vegades, fins i tot he arribat a veure 451.
Fa poc, un diumenge vaig anar a Port Aventura des de Barcelona Sants. A l'anada doble 447 sortint de Sants a les 7.33 i la tornada amb 447 simple sortint de Port Aventura a les 22.09. Era Catalunya Expréss perquè quan va parar a Tarragona per megafonia deien, Catalunya Expréss amb destinació Port Aventura.vermer3 ha escrit:Vols dir que el Catalunya Exprés de divendres es fa amb dues 447????!!!! Mare meva, jo em pensava que ja ho havia vist tot amb les 447 a Puigcerdà (més de 3 hores de viatge), o les 440R a Lleida per Manresa (4 hores gairebé!!)...
Que es facin amb 440 encara ho puc digerir, pero amb 447 estan
P.S.: Per cert, a on anava aquest Cat.Exprés fet amb 447?
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
Qui viatgi en una 447 havent pagat tarifa Exprés té dret a reclamar no sé si la diferència de preu o una compensació a l'arribar a destinació.
Llavors ja sé perquè pinten els trens amb una R, per a que facin serveis de Rodalies i Regionals i així puguin fer el que vulguin, fer pagar un preu que pel servei que s'ofereix és injust.
Això es pot reclamar?victorcasta ha escrit:Qui viatgi en una 447 havent pagat tarifa Exprés té dret a reclamar no sé si la diferència de preu o una compensació a l'arribar a destinació.
albert28 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 04/07/2011 19:01, en total s’ha editat 1 vegada.
La gestió ja és la mateixa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
Sí. El que no sé és quina és la indemnització a la que tens dret per aquest concepte.albert28 ha escrit:Això es pot reclamar?victorcasta ha escrit:Qui viatgi en una 447 havent pagat tarifa Exprés té dret a reclamar no sé si la diferència de preu o una compensació a l'arribar a destinació.
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
La normativa si que preveu la devolució en cas de canvi de material en trens MD, TRD... en definitiva trens de tarifa 3 i 4, ja sigui venent-se si se sap primerament al preu del servei corresponent al material amb el que s'acaba prestant el servei o la devolució posterior del viatge.
En el cas de Catalunya Exprés, Regional Exprés...en definitiva trens de tarifa 2, no està en principi previst tot i que abans del canvi d'horaris ja es venia aquest tren els divendres com a regional, tarifa 1, em penso que des del canvi d'horaris no es fa amb 447 els divendres només els diumenges i en sentit Tortosa.
En el cas de Catalunya Exprés, Regional Exprés...en definitiva trens de tarifa 2, no està en principi previst tot i que abans del canvi d'horaris ja es venia aquest tren els divendres com a regional, tarifa 1, em penso que des del canvi d'horaris no es fa amb 447 els divendres només els diumenges i en sentit Tortosa.
victorcasta ha escrit:Sí. El que no sé és quina és la indemnització a la que tens dret per aquest concepte.albert28 ha escrit:Això es pot reclamar?victorcasta ha escrit:Qui viatgi en una 447 havent pagat tarifa Exprés té dret a reclamar no sé si la diferència de preu o una compensació a l'arribar a destinació.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- vermer3
- N6
- Entrades: 300
- Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Parlant de la capacitat dels trens, aqui us deixo unes quantes dades, jutgeu-ho vosaltres mateixos, el que fa renfe amb els serveis de rodalies posant trens inadequats:Mako448 ha escrit:No és que haguin desangatxats 465's,sinó que trens de "tres vagons d'un pis"referint-se a un 465 han substituït a "trens de dos pisos de 6 vagons"referint-se a 450/dobles de 451.És a dir que serveis que normalment és fan amb doble de 451/450 avui han estat substuït per 465 en simple.I la capacitat entre un 450/doble de 451 amb un 465 es abismal...
Aquí alguns missatges d'usuaris a rodalia.info que fan referència a aquesta vergonya:
-@rodalia2 inici campanya d'estiu de Renfe #rod2: substituir trens llargs de 2 pisos per trens curts d'un pis. #renfadats #etfelicitofill via @ignasimoreras
-Indignados en #rod2 un tren de una planta y corto a las 18.21... via @robertobn
-Tren St Vicenç #rod2 13'd retard i sent hora punta arriba un tren curt. Andana a tope i usuaris sense poder pujar #fartsderenfe via @jordiegalofre
-Tren direccio aeroport de 6 vagons. Mig buit. Tren destinacio st vicenç hora punta, 3 vagons d'1pis. A Pg.Gracia ple #rod2
#etfelicitofill
463: 169 places sentades
464: 223 places sentades
447: 234 places sentades
465: 265 places sentades
451: 504 places sentades
450: 1008 places sentades
Cal destacar la 440R amb 348 places sentades en un tren de pis únic de tres vagons, però ja no s'usa en serveis de Rodalies.
Veieu que tota una 465 de 5 vagons a penes arriba a la meitat de capacitat d'una 451 de només 3 vagons!!! I ja no parlem de les 450 que els hi dona mil voltes a la resta de trens encara que aquests estiguin en doble composició o fins i tot en triple si aixó fos possible. Quina vergonya de trens, cada vegada amb menys seients: 440: 348 pl.> 447: 234 pl.> 463: 169 pl. !!
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!