Pàgina 83 de 135

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dijous 08/10/2015 16:02
Autor: albert28
metring ha escrit:Canviant una mica el tema, algú sap explicar per què, si en un principi la gestió del tramvia l'havia de fer TMB, per què es va privatitzar? Apart, en Trias fa poc despotricava de la privatitzacio, quan tal i com després li van recordar des de la PTP, va ser CIU qui ho va fer :)
A mi la gestió em dóna igual qui la faci, mentre operi correctament...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dijous 08/10/2015 17:14
Autor: metring
albert28 ha escrit:
metring ha escrit:Canviant una mica el tema, algú sap explicar per què, si en un principi la gestió del tramvia l'havia de fer TMB, per què es va privatitzar? Apart, en Trias fa poc despotricava de la privatitzacio, quan tal i com després li van recordar des de la PTP, va ser CIU qui ho va fer :)
A mi la gestió em dóna igual qui la faci, mentre operi correctament...
No, si jo penso igual, no entenc l'argument d'alguna gent de despotricar perquè la gestió sigui privada :nose Però continuo amb la pregunta que he fet al meu anterior missatge.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dijous 08/10/2015 20:07
Autor: bigcoaster
Diagonal | Provença està molt bé, tot i que jo crec que Provença sol quedaria millor, ja que Diagonal pot ser qualsevol punt de la llarga avinguda.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dijous 08/10/2015 21:41
Autor: Ganz
Guigui ha escrit:Palau Robert estaria bé per al tram i la L3, però denomina un punt massa específic, que queda més lluny de la L5 i encara més d'FGC. No oblidem que es tracta d'un intercanviador, i que el criteri a mantenir (tot i que l'ATM no ho faci sempre) és la unitat en la denominació, a més d'un nom fàcil de recordar (i, per tant, com més breu millor). Per entendre'ns, "Palau Robert" seria tan poc adequat com l'invent d'FGC de posar a Provença l'afegitó oficiós de "La Pedrera", tot confonent la precisió topogràfica del transport públic amb una promoció turística que no ve a compte per res.

Per tot això, el millor nom que se m'acut és, precisament, Diagonal. Si algú en troba un altre que compleixi els criteris que indico més amunt, benvingut sigui.
Jo també escolliria " Diagonal", és una denominació, com bé diu, senzilla de recordar i apropiada.

Fins i tot modificaria els noms de les diferents estacions que conformen l'intercambiador:
FGC: Diagonal-Balmes.
L5: Diagonal-Rambla de Catalunya.
L3: Diagonal-Passeig de Gràcia (per evitar confusions, modificaria el nom de l'estació de Passeig de Gràcia per "Aragó" o, en el seu defecte, "Aragó-Passeig de Gràcia").

Tal per qual

Publicat: Dijous 08/10/2015 22:55
Autor: Guigui
bigcoaster ha escrit:Diagonal | Provença està molt bé, tot i que jo crec que Provença sol quedaria millor, ja que Diagonal pot ser qualsevol punt de la llarga avinguda.
El mateix pots dir de Provença i de qualsevol carrer de l'Eixample.

Diagonal | Provença

Publicat: Dijous 08/10/2015 23:28
Autor: Javi M
Exacte, tant la Diagonal com Provença són molt llargues. Però en canvi, la seva intersecció és única (encara que per al cas, seria més exacte "Diagonal | Còrsega"). També cal recordar que la intersecció de Passeig de Gràcia amb Diagonal té nom propi, encara que per motius polítics suposo que no deu interessar.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dijous 08/10/2015 23:39
Autor: Renfe445
Una pregunta... ¿No sería mejor escribir estos nombres separados de una coma "," que del símbolo de número absoluto "|"?

Re: Diagonal | Provença

Publicat: Dijous 08/10/2015 23:52
Autor: Intercanviador
Javi M ha escrit:Exacte, tant la Diagonal com Provença són molt llargues. Però en canvi, la seva intersecció és única (encara que per al cas, seria més exacte "Diagonal | Còrsega"). També cal recordar que la intersecció de Passeig de Gràcia amb Diagonal té nom propi, encara que per motius polítics suposo que no deu interessar.
Podrien recuperar la denominació tradicional de Cinc d'Oros per a la parada d'aquesta intersecció.

Massa concret

Publicat: Divendres 09/10/2015 1:03
Autor: Guigui
Però té poc a veure amb la L5 i FGC.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Divendres 09/10/2015 6:58
Autor: 122-042-132
metring ha escrit:
albert28 ha escrit:
metring ha escrit:Canviant una mica el tema, algú sap explicar per què, si en un principi la gestió del tramvia l'havia de fer TMB, per què es va privatitzar? Apart, en Trias fa poc despotricava de la privatitzacio, quan tal i com després li van recordar des de la PTP, va ser CIU qui ho va fer :)
A mi la gestió em dóna igual qui la faci, mentre operi correctament...
No, si jo penso igual, no entenc l'argument d'alguna gent de despotricar perquè la gestió sigui privada :nose Però continuo amb la pregunta que he fet al meu anterior missatge.
És una formula per no assumir la inversió inicial la Administració, de fet la construcció del Tram no va tenir cap cost ni per l'Ajuntament, ni per la Generalitat, a part del petit percentatge com a accionistes minoritaris. A canvi se li dona a Tram l'explotació durant uns anys per amortitzar la inversió.

Amb els anys la explotació i infraestructures retornen a l'administració, o bé és pot anar allargant la concessió, amb noves inversions i millores per part de Tram.

Tram sí que rep subvencions per corregir el dèficit d'ingressos per mantenir les tarifes polítiques acordades cada any per l'ATM. Salut!

Re: Diagonal | Provença

Publicat: Divendres 09/10/2015 9:38
Autor: genissimon
Intercanviador ha escrit:Podrien recuperar la denominació tradicional de Cinc d'Oros per a la parada d'aquesta intersecció.
Aquesta és la que a mí més m'agrada, que ja havia expressat anteriorment i que, a més, recupera un topònim popular i no oficial.

Salut !!

Re: Diagonal | Provença

Publicat: Divendres 09/10/2015 15:37
Autor: mpn90
genissimon ha escrit:
Intercanviador ha escrit:Podrien recuperar la denominació tradicional de Cinc d'Oros per a la parada d'aquesta intersecció.
Aquesta és la que a mí més m'agrada, que ja havia expressat anteriorment i que, a més, recupera un topònim popular i no oficial.

Salut !!
Doncs trobo que per dir-li Cinc d'Oros és molt millor la denominació de "Palau Robert" (que no és tan llarg, tenint en compte noms com "Hospital de Sant Pau|Dos de Maig")

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Divendres 16/10/2015 8:16
Autor: jaezcurra
Hoy, en El Periódico de Catalunya, hay un artículo de opinión que lleva por título: "El tramvia per la Diagonal, encarrilat - Per diverses raons, el transport elèctric que Colau vol potenciar és la millor opció per a la ciutat", cuyo autor es el ingeniero industrial PAU NOY SERRANO.
El título indica bien a las claras la tesis del autor...

Pau Noy

Publicat: Divendres 16/10/2015 9:17
Autor: Guigui
En Pau Noy va el predecessor d'en Ricard Riol com a president de la PTP. Per tant, no ha d'estranyar la seva posició.

I consti que ho dic sense emetre absolutament cap judici de valor.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Divendres 16/10/2015 16:51
Autor: Don Ramón
Interesante artículo, aunque en mi opinión un poco muy rimbombante y optimista. Sin que me parezca que lo sea, creo que puede dar la impresión de ser un poco sesgado en favor del tranvía y hubiera preferido que apuntara un poco más hacia desacreditar esa absurda propuesta de "bus eléctrico", que todo el mundo lo sueltan tan contentos, sin siquiera saber que no existen biarticulados a baterías, que o se pone un trolebús o biarticulados híbridos diésel. Creo que uno de los argumentos fuertes para el tranvía es justamente que el bus es insuficiente, y el Metro demasiado.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dissabte 17/10/2015 1:48
Autor: wefer
Segons l'ARA, l'Ajuntament està treballant en un projecte que reduiria els carrils de circulació a dos per sentit i col·locaria el tramvia a la part central de l'avinguda:

Imatge

http://www.ara.cat/suplements/arabcn/Di ... 54965.html (només per a subscriptors)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dissabte 17/10/2015 11:48
Autor: oriolp13
wefer ha escrit:Segons l'ARA, l'Ajuntament està treballant en un projecte que reduiria els carrils de circulació a dos per sentit i col·locaria el tramvia a la part central de l'avinguda:

Imatge

http://www.ara.cat/suplements/arabcn/Di ... 54965.html (només per a subscriptors)
Fent-ho així, i fent passar els autobusos per la mateixa calçada de circulació que el tramvia, em sembla la opció més encertada (això sí, amb prioritat semafòrica, i que en el cas dels autobusos que giren en algun moment des de la Diagonal amb la possibilitat d'activar el semàfor mitjançant control remot (tipus Alemanya, que el semàfor per autobusos i tramvia mostra una "A").

Bus i tramvia

Publicat: Dissabte 17/10/2015 12:32
Autor: Guigui
Dubto que facin passar l'autobús per la mateixa plataforma que el tramvia. El més probable és que, entre Francesc Macià i Glòries, deixi de circular qualsevol línia de bus.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Diumenge 18/10/2015 15:56
Autor: Don Ramón
Me preocupa que esto tenga que recibir el vistiplau de la oposición. El PSC vale, parece que les gusta más el tema, pero ERC ya se sabe que se olvida muy rápido de lo de "esquerra" cuando se trata de hacer populismo pro-coches (porque en Catalunya es muy social y de izquierdas respetar el derecho inalienable de todos de ir en coche), y la CUP con sus manías de que el tranvía es malo porque lo opera una empresa privada. Una parte de mi piensa que todo esto no llegará a nada.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: Dilluns 19/10/2015 10:56
Autor: tituscat
Don Ramon, sobra bastant el teu slogan anti-erc, tenint en compte que la Colau ha estat votada per ERC i qui esta negociant els pressupostos del ajuntament és també ERC.

El que t'hauries de preguntar és perquè a l'any 2015 encara no tenim tramvia per la Diagonal i és perquè el PSC va voler utilitzar-lo com a autobombo polític reduint la popularitat d'un transport inqüestionable per la ciutat de bcn.