FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Bloquejat
davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Re: FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona

Entrada Autor: davida » Dijous 14/02/2008 10:42

mikado ha escrit:On és la TARIFA WEB ????

Perque m' és impossible trobar bitllets a 40€ al març o l'Abril. Sembla RYANAIR enlloc de RENFE
Hi han!!! Jo he comprat tarifa web per Setmana Santa.
Pero recorda has de comprar un bitllet d'anada i despres la tornada. Si seleciones anada y tornada no surt mai la tarifa web ni estrella, nomes si selecciones anada (Renfe es aixi de maca).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/02/2008 12:29

Notícia de La Vanguardia:

-----------------------------------------------------

Vendidos más de 4.000 billetes del AVE Barcelona-Madrid en cuatro horas

14/02/2008 | Actualizada a las 11:24h

Barcelona. (EUROPA PRESS).- El director general de Servicios Generales de Alta Velocidad de Renfe, Abelardo Carrillo, anunció hoy que la compañía ferroviaria ha vendido "más de 4.000 billetes" de Puente AVE en las primeras cuatro horas de la mañana, tras la puesta hoy a la venta de estos billetes entre Madrid y Barcelona. A las 9.00 horas, ya se habían vendido 3.800, informaron fuentes de Renfe.

El billete Puente AVE es la competencia del puente aéreo, y se caracteriza por ser abierto, con lo que se puede utilizar durante un año a partir de la fecha de compra. Tarda dos horas y 38 minutos en conectar las dos capitales y cuesta 163,5 euros.

En una entrevista en RAC 1, Carrillo explicó que las ventas "van fantásticamente" tanto desde Barcelona como desde Madrid, y destacó como ventaja del ferrocarril que sirve para "encontrar el tiempo, no para perder el tiempo", ya que permite trabajar durante el trayecto.

Preguntado por los incidentes durante las obras del AVE entre Madrid y Barcelona y que afectaron a cercanías, lo que ha deteriorado la imagen de Renfe, consideró que "un buen servicio del AVE tendrá fácil lavar la imagen de la compañía, y el AVE tiene una imagen que es buena".

También explicó que desde el mismo día 20 de febrero, cuando dará el pistoletazo de salida el AVE Madrid-Barcelona, habrá un AVE diario que conectará Barcelona con Sevilla y otro que unirá la capital catalana con Málaga, pasando por Madrid. En el futuro, estos trenes conectarán con las ciudades andaluzas sin necesidad de parar en la capital española.

-----------------------------------------------------

... i de l'Avui; atenció a la reducció de temps indicada al final per als serveis a Andalusia un cop estigui enllestit el by-pass de Madrid :o :

-----------------------------------------------------

Renfe ven 4.000 bitllets de TGV en les primeres hores del matí

Les tarifes oscil·len entre els 81 i els 163 €. Hi haurà 17 serveis diaris, dels quals 8 seran directes

AVUI.CAT
Sants Estació
Ult. Act. 14.02.2008 - 11:41 hs


Renfe ha venut més de 4.000 bitllets del TGV que enllaça Barcelona amb Madrid en les primeres hores de la seva posada a la venda. Com a mínim, així ho asseguren fonts de l'operador ferroviari, que ha posat avui a la venda els bitllets per viatjar BCN-Madrid en TGV a través de la pàgina web de Renfe i a les taquilles de Sants.

El TGV entre ambdues ciutats, que s'inaugurarà el pròxim dia 20 de febrer, durarà 2 hores i 38 minuts a fer el recorregut directe més ràpid. La companyia ha previst un total de 17 circulacions diàries en cadascun dels sentits entre les dues ciutats. I, set d'aquests viatges amb origen a Barcelona seran directes entre Sants i l'estació d'Atocha.

La tarifa general per al billet senzill és de 102 euros. La tradicional, que comprèn el bitllet d'anada i tornada i un 20% de descompte, 163,2 euros. La tarifa estrella, que suposa una compra anticipada de 7 dies i un 40% de descompte, costa 122,6 euros. Aquests bitllets, a més, permeten el canvi de dates del viatge amb un recàrrec d'un 20% del preu.

La tarifa web, només per a classe turista i amb un 60% de descompte amb una compra anticipada de 15 dies, és de 81,6 euros. També existeix un bitllet obert 'pont TGV', que permet arribar i viatjar, sense reserva de plaça i amb validesa per a un any, que costa 327 euros. Aquest bitllet es podrà validar en les màquines d'autofacturació que Renfe ha instal·lat a les estacions.

L'obertura comercial del tram entre Tarragona i Barcelona també permet l'establiment de viatges entre Barcelona i Sevilla o Màlaga. Aquests viatges s'aturaran, de moment, a totes les estacions intermèdies i duraran unes 6 hores i mitja. Ara bé, quan estigui llest el by-pass del sud de Madrid el viatge durarà una hora menys, ja que els trens no hauran de passar per l'estació d'Atocha.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/02/2008 12:54

Notícia d'El País:

------------------------------------------------------

El AVE a Barcelona será el más rápido, con una media de 238 kilómetros por hora

El trayecto entre las estaciones de Atocha y Sants costará de 40 a 163 euros

FRANCESC ARROYO - Barcelona - 14/02/2008

El AVE Madrid-Barcelona, que se pondrá en servicio el próximo miércoles, será el más rápido de los que circulan en España, con una velocidad punta de 300 kilómetros por hora y una media de 238 en los trayectos sin paradas, frente a los 196, de media, del que va a Valladolid y los 188 del de Sevilla. El precio, en cambio, para un billete sólo de ida comprado en taquilla, sin adelanto, es de 16 céntimos de euro por kilómetro, uno menos que el del AVE a Valladolid, dos más que el de Málaga y uno más que el del trayecto Madrid-Sevilla. Cada día viajarán 17 trenes desde Barcelona a Madrid y otros tantos en sentido contrario.

La tarifa más barata (comprada por Internet y con 15 días de antelación) será de 40,55 euros y las más cara, de 163,30 euros, en clase turista. Esta última, llamada Puente AVE, proporciona un billete con validez para un año y que da derecho a utilizar el tren sin reserva previa. De los 17 trenes diarios, siete de los que irán de Barcelona a Madrid lo harán sin paradas (un servicio bautizado por Renfe como AVE +), el resto sí parará, unos sólo en Zaragoza y otros lo harán también en Tarragona, Lleida y Guadalajara. En el sentido Madrid-Barcelona, serán ocho los trenes que realizarán el trayecto sin parar en las estaciones intermedias.

El primer tren saldrá, tanto en Madrid como en Barcelona, a las 6.00. En ambos casos, será directo y empleará dos horas y 43 minutos en el recorrido. No obstante, algunos de los trenes podrán cubrir los 628 kilómetros que hay entre las dos ciudades en dos horas y 38 minutos, en función del tráfico que haya. Eso significa que la primera llegada a Madrid o a Barcelona será a las 8,43.

Dos de los trenes con dirección a Madrid seguirán luego, uno hasta Málaga y otro hasta Sevilla. Los dos pasarán, de momento, por Atocha, pero a finales de año dejarán de entrar en Madrid. Es el plazo, explicó el presidente de Renfe, José Salgueiro, que Adif necesita para hace una nueva vía de circunvalación. Lo mismo ocurrirá en sentido inverso: un tren partirá de Sevilla y otro de Málaga y llegarán a Barcelona tras parar, por ahora, en Madrid. El tiempo de estos trayectos será de unas seis horas y media. El tren Sevilla-Barcelona tarda ahora ocho horas y 17 minutos y el Barcelona-Málaga, 13 horas y 10 minutos.

Renfe ofrecerá diariamente 13.498 plazas (5.855 en trenes directos), el equivalente, dijo Salgueiro, a 91 aviones. La compañía ferroviaria confía en transportar este año en AVE a 6,1 millones de pasajeros y alcanzar los 7,8 millones en 2011.

Renfe anunció también que, de momento, el tren de la línea 2 de Cercanías seguirá siendo gratuito hasta nuevo aviso, aunque funcione el AVE.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

intercity+arco+civia
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: cardedeu

Entrada Autor: intercity+arco+civia » Dijous 14/02/2008 13:26

Wenas !
Mi duda es en la web de renfe pongo para viajar de bcn-Madrid y solo me salen trenes Ave, pondran otro tipos de trenes supongo por la linea convencional?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/02/2008 13:39

intercity+arco+civia ha escrit:Wenas !
Mi duda es en la web de renfe pongo para viajar de bcn-Madrid y solo me salen trenes Ave, pondran otro tipos de trenes supongo por la linea convencional?
Amb la tendència imperant, no hi comptis. Fins ara, tots els trens a Madrid passaven per la LAV allí on podien i l'únic tren totalment convencional que queda (Costa Brava) també té data de caducitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dijous 14/02/2008 20:57

intercity+arco+civia ha escrit:Wenas !
Mi duda es en la web de renfe pongo para viajar de bcn-Madrid y solo me salen trenes Ave, pondran otro tipos de trenes supongo por la linea convencional?
Està clar q no, el q hi haurà seran els regionals a cada tram de la línia. Si et sobra el temps i les ganes podries fer:
REX Barcelona 12:03-Lleida 14:55
REX Lleida 15:00-Saragossa 17:20
REX Saragossa 17:25-Madrid 20:55
preu: 11€+12,25€+22€=45,25€
temps: 2h52+2h20+3h30=8h42

És més car q un Ave amb tarifa web i triga tres vegades més, però existir existeix la possibilitat.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dijous 14/02/2008 20:58

Almenys en Cap de Setmana de març, si fas l'anada (Bcn-Madrid) en "tarifa web" la tornada l'has de fer trinco-trinco perque només són els primers trens del matí en ambdós sentits. Total BCN-MADRID-BCN (Mínim 140€ , 40+100)



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 14/02/2008 23:08

Es veu que hi ha ganes per agafar el TGV, a el Periodico on-line :
Renfe ven gairebé 14.000 bitllets per a l'AVE a BCN només per internet, en el seu primer dia


Renfe ha venut un total de 13.956 bitllets, només per internet, per viatjar en els trens que a partir del pròxim dimecres, dia 20, circularan per la línia d'Alta Velocitat (AVE) Madrid-Barcelona, en la seva primera jornada en venda, ha informat avui la companyia ferroviària amb dades fins a les 18.30 hores.

El nombre de bitllets comercialitzats per al nou servei ha constituït així gairebé la meitat del total venut avui per Renfe per la web per a tot Espanya (29.198 places).

L'operadora ha explicat en un comunicat que la demanda de places per a l'AVE ha estat gairebé idèntica des de Madrid i Barcelona, donat que s'han venut la meitat dels bitllets per a cada sentit.

Últim tren, a les 21.00 hores

Renfe iniciarà la prestació del servei amb una oferta de 17 trens diaris per sentit. El primer tren per sentit partirà a les 6.00 hores i l'últim a les 21.00 hores.

Pel que fa al seu preu, l'import general serà 102 euros, si bé dependrà en funció de les diferents tarifes i descomptes i del tipus de tren --directe o amb parades intermèdies--.

En concret, el preu del bitllet per viatjar en AVE entre totes dues capitals oscil·larà entre els 163,5 euros que costarà un bitllet del servei Pont AVE --competència del pont aeri-- i els 40,8 euros de la tarifa Web, els bitllets de classe turista amb parades intermèdies que es comprin per internet amb almenys 15 dies d'antelació.

En el cas dels AVE+, que enllaçaran directament Madrid i Barcelona de forma directa sense parades, la tarifa general s'elevarà a 120,4 euros el bitllet general, la d'anada i tornada serà de 96,3 euros, l'Estrella de 72,2 euros, i adquirit per internet de 48,1 euros.

Dues hores i 38 minuts
La posada en marxa del servei AVE suposarà més que duplicar (+142%) l'actual oferta diària de places per viatjar en tren des de les dues ciutats, donat que circularan deu trens més.

Comptaran amb una capacitat total de 13.498 viatgers diaris i circularan a una velocitat comercial mitjana d'entre 230 i 240 quilòmetres per hora, segons Renfe.

14/2/2008 21:36 h COMUNICAT DE L'OPERADORA



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 14/02/2008 23:15

A L.V.:

Trasladan, piedra a piedra, un edificio modernista de Montornés por las obras del AVE

La Torre del Agua se encuentra en la finca Masferrer y se transportará a un nuevo emplazamiento en el mismo terreno.

Montornés del Vallés. (EFE).- El Ayuntamiento de Montornés ha iniciado esta semana el traslado, piedra a piedra, de la Torre del Agua, un emblemático edificio modernista que se verá afectado por las obras del AVE a su paso por el municipio, han informado fuentes municipales.

La Torre del Agua está ubicada en la parte posterior de los terrenos de la masía de Masferrer y está afectada por el trazado del AVE en Montornés.

Después de realizar un estudio sobre el estado actual de la Torre, el ayuntamiento ha decidido trasladar pieza a pieza el edificio hasta un nuevo emplazamiento en la misma finca de Masferrer y muy cerca de donde el Ministerio de Fomento construirá un nuevo camino que unirá la masía con la instalación de reciclaje de residuos de Montornés.

El alcalde de Montornés, Daniel Cortés, ha manifestado que "se trata de un edificio modernista, aunque aún se está estudiando que arquitecto la construyó. Es un edificio singular y por eso se está trasladando piedra a piedra en un proceso que durará unos seis meses".

En el municipio también se han iniciado trabajos previos a las obras de envergadura del trazado del AVE, de canalización de servicios.

Además, durante la segunda quincena de febrero, Adif realizará inspecciones técnicas a los edificios cercanos a la zona de construcción del trazado del AVE.

El alcalde ha explicado que se trata de "dos bloques, unos 60 pisos, que están a entre 50 y 80 metros aproximadamente del lugar donde se realizaran las obras".

Daniel Cortés ha expresado su satisfacción porque el Ministerio de Fomento soterrará 850 metros del trazado del tren de alta velocidad a su paso por Montornés Norte, que corresponde con la trama urbana.

Aunque el alcalde no esconde su preocupación por la ejecución de las obras, por su afectación a vecinos y las complicaciones que supondrán parar el tráfico, entre otros aspectos, ha mostardo su convencimiento de que "al final todo saldrá bien".


I un dels comentaris a la notícia:

ivanopoulos | 14/02/2008, 20:44 | Barcelona |

buena idea! podrían hacer lo mismo con la Sagrada Familia y llevársela a Sant Cugat!

:riure



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 14/02/2008 23:18

Ja tinc dos bitllets.

L'anada per 71€, directe i tarifa estrella. La tornada amb parades, arifa web, per 40€. I tot en Setmana Santa.

:ok

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 15/02/2008 15:02

Vox ha escrit:Ja tinc dos bitllets.

L'anada per 71€, directe i tarifa estrella. La tornada amb parades, arifa web, per 40€. I tot en Setmana Santa.

:ok

Vox
Jo vaig el dia 1 de Març anar i tornar en el mateix dia: anada amb el tren de les 7 del matí amb tarifa Estrella, uns 60 euros; i la tornada amb el tren de les 20.30 amb tafifa web, 40 euros.

Allà possiblement faci el burro, com anar a Segovia i Ávila... :D



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 15/02/2008 17:03

Per fi ja tinc els bitllets també, pero jo vaig anar a Sants, espero que el dia 21 vagi tot be, vaig veure, mes ben dit sentir com encara treballaven a les andanes amb martells neumatics i com la pols pujava fins el vestibul, aqui hi ha coses que no canviaran, treballant fins hores abans de la estrena, poc s'ha canviat desde el mundial de futbol de 1982, quan minuts abans d'inaugurar-se encara pintaven baranes (imatge que va donar la volta al mon)



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Divendres 15/02/2008 17:45

UT596001 ha escrit: Jo vaig el dia 1 de Març anar i tornar en el mateix dia: anada amb el tren de les 7 del matí amb tarifa Estrella, uns 60 euros; i la tornada amb el tren de les 20.30 amb tafifa web, 40 euros.

Allà possiblement faci el burro, com anar a Segovia i Ávila... :D
Algú sap com agafar la tarifa ESTRELLA per la web, perque TARIFA WEB surt al desplegable però no puc comprar per internet TARIFA ESTRELLA.(no surt al desplegable pero si al dibuix)

Gràcies.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Divendres 15/02/2008 22:58

mikado ha escrit:
UT596001 ha escrit: Jo vaig el dia 1 de Març anar i tornar en el mateix dia: anada amb el tren de les 7 del matí amb tarifa Estrella, uns 60 euros; i la tornada amb el tren de les 20.30 amb tafifa web, 40 euros.

Allà possiblement faci el burro, com anar a Segovia i Ávila... :D
Algú sap com agafar la tarifa ESTRELLA per la web, perque TARIFA WEB surt al desplegable però no puc comprar per internet TARIFA ESTRELLA.(no surt al desplegable pero si al dibuix)

Gràcies.
La tarifa estrella també és per a classe preferent de manera que podria ser que a turista ja no en quedessin però a preferent si; per aixó surt el símbol de l'estrella però al desplegable de turista no hi surt la tarifa.

;)



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 15/02/2008 23:51

Jo he comprat un bitllet Barcelona-Lleida en AVE pel 23-F (el número del dia és lleig però que hi farem!) per 24,30€ el bitllet (tarifa Estrella) només d'anada en classe turista. Perquè ja tenia coll avall fer-ho, però la veritat és que el "capritxet" surt realment caríssim. >:(



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 16/02/2008 0:12

Trenscat ha escrit:Jo he comprat un bitllet Barcelona-Lleida en AVE pel 23-F (el número del dia és lleig però que hi farem!) per 24,30€ el bitllet (tarifa Estrella) només d'anada en classe turista. Perquè ja tenia coll avall fer-ho, però la veritat és que el "capritxet" surt realment caríssim. >:(
Suposo que el fet que surti tan car serà perquè els viatgers que facin Lleida - Barcelona es tirin cap a l'Avant (que es posarà en servei a l'abril) abans que agafar l'AVE, i d'aquesta manera disposar de més places disponibles per a aquells que facin el trajecte sencer.



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dissabte 16/02/2008 1:58

Algú sap què fan a Sants aquest cap de setmana que tallen la circulació al nord de Sants (cap a Catalunya i Passeig de Gràcia) a la nit? A Catalunya Informació han dit que aquestes obres són part de l'arrivada de l'AVE a BCN i han parlat de "travessies" a les vies que van cap als dos túnels. No entenc que tallin aquestes vies en aquesta part de l'estació si cap allà no hi ha res de vies d'alta velocitat.

I ja que em poso a peguntar, què és allò que han posat al passadís del metro a Sants entre L3 i L5? És com una paret de fusta que estreta encara més aquell llarg passadís...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 16/02/2008 21:07

Albert ha escrit:Algú sap què fan a Sants aquest cap de setmana que tallen la circulació al nord de Sants (cap a Catalunya i Passeig de Gràcia) a la nit? A Catalunya Informació han dit que aquestes obres són part de l'arrivada de l'AVE a BCN i han parlat de "travessies" a les vies que van cap als dos túnels. No entenc que tallin aquestes vies en aquesta part de l'estació si cap allà no hi ha res de vies d'alta velocitat.

I ja que em poso a peguntar, què és allò que han posat al passadís del metro a Sants entre L3 i L5? És com una paret de fusta que estreta encara més aquell llarg passadís...
La tallaràn desde les 23.35 d'avui dissabte fins les 10.35hores de demà diumenge.

Demà fins a les 10.35,els trens de la C2 sud que fan Sant ANdreu Comtal-Sant Vicenç de Calders iniciaràn o finalitzaràn recorregut a Sants,emntres que els de la C2 nord és desviaràn per Arc de Triomf i Plaça Catalunya fins a Sants i allà continuen el seu recorregut habitual.
,els de la C7 a Sant Andreu Arenal excepte el que surt d'Hospitalet a les 6.22,i la C10 circularà com llançadora entre EL Prat i Aeroport.

Pel que fa als regionals del sud,iniciaràn tots recorregut a Sant Andreu COmtal,i circularàn desviats per Plaça Catalunya i Arc de Triomf fins arribar a Sants,i els regionals de Girona incien/finalitzen recorregut a Estació de França,sense prestar servei desde El Clot fins a Sants.
Els Euromeds de les 9:00 i 10:00 sortiràn desde Tarragona,els Alvia's desde Sants,i el Costa Brava Madrid-Portbou de demà al matí no efectuarà parada a Sants,i suposo que el faràn circular per la Papiol-Mollet

Els trens de la C3,C4 i C1 circularàn amb normalitat.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 16/02/2008 21:34

Sí, però què hi faran aquesta nit?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 16/02/2008 22:13

No t'extranyi que sigui per acabar de ripar les vies d'ample ibèric. El pas per allà es fa a 30 si no a menys, com si encara hi haguéssin els canvis de via. Si es ripen elimines aquesta limitació i, de pas, deixes una mica d'espai per a l'entrada del túnel UIC...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Bloquejat

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”