Pàgina 2 de 6

Publicat: Divendres 29/12/2006 21:58
Autor: Ferrovi
Mercès.
Perquè els metros comarcals donin la volta, jo hauría fet una andana on ho fessin, com a plaça catalunya, no sé, queda més comode per a la evacuació del tren, i també per pujar.

Publicat: Diumenge 31/12/2006 11:32
Autor: UT596001
Ferrovi ha escrit:Mercès.
Perquè els metros comarcals donin la volta, jo hauría fet una andana on ho fessin, com a plaça catalunya, no sé, queda més comode per a la evacuació del tren, i també per pujar.
Els metros comarcals, quan arribin a Martorell-Central, deixaran la gent a l'andana central que han fet, sortiran cap a Barcelona i just a la sortida hi han 2 vies enfonsades amb topera on s'estacionaran allà, d'on tornaran a sortir cap a Martorell-Central i tornaran a agafar viatgers.

Publicat: Dijous 04/01/2007 4:40
Autor: Izo
O sigui, que els metros comarcals només aniran d'Igualada a Martorell i de Manresa a Martorell, no?

Si és així, cada vegada que vulgui baixar a Barcelona hauré d'agafar un tren a Piera, baixar-me a Martorell i agafar un altre tren per arribar a Barcelona?

Publicat: Dijous 04/01/2007 10:48
Autor: UT596001
Izo ha escrit:O sigui, que els metros comarcals només aniran d'Igualada a Martorell i de Manresa a Martorell, no?

Si és així, cada vegada que vulgui baixar a Barcelona hauré d'agafar un tren a Piera, baixar-me a Martorell i agafar un altre tren per arribar a Barcelona?
Hi continuarà habent-hi un tren a Barcelona (sense transbord) cada hora, però en tindràs un cada 20 minuts. La gràcia està en que a Martorell-Central podràs transbordar a la RENFE per anar directe al centre de Barcelona sense fer transbord al metro i sense haber-te d'empassar el fotimer de parades entre Martorell i Barcelona, a més de poder anar a altres llocs (UAB, Vilafranca...)

Publicat: Divendres 05/01/2007 1:11
Autor: 437.001
Sí, aquesta serà el gran avatnatge de Martorell-Central i dels nous serveis Martorell-Manresa/Igualada.
Un tren cada 20 minuts per anar, per exemple, de Piera a Sant Cugat, cerdanyola, l´UAB, Molins o Vilafranca és un bon pla.

Ara, comença a ser necessari un increment de freqüència dels trens C4 que arriben a Sant Vicenç per Vilafranca.
Això de tenir-ne un només cada hora no és gaire agradable.
Més tenint en compte que al Baix Penedès cada dia hi viu més gent.
HI ha molta gent que agafa el C4 a Vilafranca per anar al Vendrell (i encara més l´agafaria per anar a Tarragona si hi hagués trens directes o amb transbords decents!).
Una altra estació que cada dia agafa més viatgers és L´Arboç.

Publicat: Divendres 05/01/2007 11:51
Autor: Ferrovi
Amb Martorell central, m'estic immaginant unes voltes frikis!!!

Amb aquest avantatges, friso per que obri d'una vegada, i tindrem el lloc amb moltes linies, i frequencies. Voleu dir que no cadrà fre una tercera via entre Enllaç i Central?

Publicat: Divendres 05/01/2007 13:13
Autor: Mako448
Quina serà la frecuencia de trens entre Martorell Enllaç i Martorell Central?
3 S8
1 S4
2 R50
2 R60
1 R5
1 R6
10 trens per hora!!!!!!!!I quan és faci el desdoblament de Pallejà,segur que passaràn mès.Potser si que cal una tercera via,encara que tampoc ho vaig d'urgència.
Per cert,ara que hi penso,al tram Martorell-Enllaç a Martorell Central tindrà les mateixes frequencies de trens que de Molí Nou a Barcelona.
Per cert,quan s'acabi el desdoblament i soterrament de Pallejà,i s'obri Martorell Central,obiament,hi ha una línia de S que podria tenir les hores comptades,i no és la S4 com algú és pensa.

Publicat: Divendres 05/01/2007 13:45
Autor: aarongilp
Coneixent FGC, que mou més de 30 trens per hora i sentit en períodes punta a la línia del Vallès entre Pl. Catalunya i Gràcia, res de 3es vies, apart que jo ho trobo totalment injustificat...10 trens a la hora és un tren cada 6 minuts per sentit, això vol dir que si un tren tarda 1 minut en frenar i accelerar, tens 5 minuts per desallotjar el tren...més que suficient, no?

Publicat: Divendres 05/01/2007 14:08
Autor: Ferrovi
aarongilp ha escrit:Coneixent FGC, que mou més de 30 trens per hora i sentit en períodes punta a la línia del Vallès entre Pl. Catalunya i Gràcia, res de 3es vies, apart que jo ho trobo totalment injustificat...10 trens a la hora és un tren cada 6 minuts per sentit, això vol dir que si un tren tarda 1 minut en frenar i accelerar, tens 5 minuts per desallotjar el tren...més que suficient, no?
Es veritat. Però a la linia del vallès els trens van sempre puntuals, a la L-A sempre van amb 2 o tres minuts de retard o adelant. Amés, si no m'equivoco, els trens de la L-V tenen sistemes de seguretat.

Amés amés, augmenten els viatgers, i ja veureu com un dia tindrem L8 a Martotrell Enllaç, i un express a Monistrol Vila

Publicat: Divendres 05/01/2007 18:37
Autor: Guigui
437.001 ha escrit:Sí, aquesta serà el gran avatnatge de Martorell-Central i dels nous serveis Martorell-Manresa/Igualada.
Un tren cada 20 minuts per anar, per exemple, de Piera a Sant Cugat, cerdanyola, l´UAB, Molins o Vilafranca és un bon pla.

Ara, comença a ser necessari un increment de freqüència dels trens C4 que arriben a Sant Vicenç per Vilafranca.
Això de tenir-ne un només cada hora no és gaire agradable.
Més tenint en compte que al Baix Penedès cada dia hi viu més gent.
HI ha molta gent que agafa el C4 a Vilafranca per anar al Vendrell (i encara més l´agafaria per anar a Tarragona si hi hagués trens directes o amb transbords decents!).
Una altra estació que cada dia agafa més viatgers és L´Arboç.
Us imagineu CatEx Girona-Granollers-St. Cugat-Martorell-Vilafranca-Tarragona? Tècnicament possible ara mateix (o poc li falta). Així, es podria fer Manresa o Igualada-Tarragona amb un sol transbord (Martorell) sense haver de fer una volta tan grossa.

:roll:

Publicat: Divendres 05/01/2007 18:47
Autor: aarongilp
Ferrovi ha escrit:
aarongilp ha escrit:Coneixent FGC, que mou més de 30 trens per hora i sentit en períodes punta a la línia del Vallès entre Pl. Catalunya i Gràcia, res de 3es vies, apart que jo ho trobo totalment injustificat...10 trens a la hora és un tren cada 6 minuts per sentit, això vol dir que si un tren tarda 1 minut en frenar i accelerar, tens 5 minuts per desallotjar el tren...més que suficient, no?
Es veritat. Però a la linia del vallès els trens van sempre puntuals, a la L-A sempre van amb 2 o tres minuts de retard o adelant. Amés, si no m'equivoco, els trens de la L-V tenen sistemes de seguretat.

Amés amés, augmenten els viatgers, i ja veureu com un dia tindrem L8 a Martotrell Enllaç, i un express a Monistrol Vila
Aviam...no sé què té a veure el fet que al L-A vagin amb avançament o endarreriment amb el poder desallotjar un tren en 5 minuts. I a més, això de que els trens de la B-V (Barcelona - Vallès) tenen sistemes de seguretat...a falta de que especifiquis millor de què parles, tots els trens tenen sistemes de seguretat. Al B-V hi ha ATP (Automatic Train Protection), un sistema més avançat que el de la L-A, el FAP, que és equivalent al ASFA de Renfe. Per tant, si Renfe fa passar trens cada 2 minuts pel túnel de Pl. Catalunya, no hi veig cap problema en aquest mini-tram de la L-A. És a dir, que segueixo veient suficient el que hi ha ara.

P.D.: L8 a Martorell??????? Ja hi han els S8, per a què en vols més? Digues, més aviat, que podria haver augment de freqüència tant en els L8 com en els S8 degut a la opertura de M-Central. Això seria una altra cosa...

Publicat: Divendres 05/01/2007 19:59
Autor: entfe001
Ferrovi ha escrit:Però a la linia del vallès els trens van sempre puntuals, a la L-A sempre van amb 2 o tres minuts de retard o adelant.
El Barcelona - Vallès té una immerescuda fama de puntualitat. Si bé és cert que en hores vall i en caps de setmana l'horari es pot seguir còmodament (fins i tot amb minuts de sobra), en hora punta és molt difícil trobar un tren que vagi a l'hora. Ho sé perquè porto cinc anys anant diàriament a l'Autònoma i si bé els retards no són escandalosos sí que són diaris (l'habitual són entre tres i sis minuts).

Per cert, que el retard més bèstia que he patit mai ha sigut precisament al BV de FGC: quatre hores i mitja per un trajecte de mitja hora! Val a dir que tampoc va ser culpa d'ells, ja que va ser el dia de la famosa nevada del 14 de desembre de 2001...

Publicat: Divendres 05/01/2007 20:02
Autor: Ferrovi
No crec que FGC es pugui permetre un retard de 2 minuts, donç les frequencies van molt apretades...

Publicat: Divendres 05/01/2007 20:04
Autor: Guigui
Ferrovi ha escrit:No crec que FGC es pugui permetre un retard de 2 minuts, donç les frequencies van molt apretades...
Doncs no és gens estrany veure-ho a la Línia del Vallès.

Publicat: Divendres 05/01/2007 20:05
Autor: Ferrovi
Donç no sé què m'he perdut de la LV, perquè hi vaig molt frequentment.

Publicat: Divendres 05/01/2007 20:11
Autor: Albert
Respecte a la tercera via entre Enllaç i Central, us heu descuidat de sumar als 10 trens / sentit i hora, els pocs trens de SEAT (quan n'hi hagi) i els que van a Solvay. De totes maneres, amb aquestes circulacions no arriba a ser necessària una tercera via.
En quant a si s'augmentaran freqüències, jo crec que el més fàcil és allargar serveis parcials fins a Martorell quan tota la via sigui doble des de BCN fins a Martorell. Com que també es desdobla el tram Martorell Olesa, alguns S8 podrien convertir-se en S4. Però trobo més necessari fer que més "semidirectes" (R5 i R6) arribin a BCN, eś molt pesat fer Martorell o Olesa fins a BCN en S8 o S4...

Publicat: Divendres 05/01/2007 20:11
Autor: entfe001
Ferrovi ha escrit:No crec que FGC es pugui permetre un retard de 2 minuts, donç les frequencies van molt apretades...
No s'ho pot permetre. Però passa cada dia.

Publicat: Divendres 05/01/2007 23:14
Autor: josep_serre
No crec jo que la fama de puntualitat que té la línia Barcelona Vallès de FGC sigui gens immerescuda.

Pel que fa als retards en hora punta d'entre 3 i 6 minuts són normals en qualsevol línia ferroviària d'aquestes característiques, simplement es compta que el tren pot tenir cert retard i si bé aquest no és normalment recuperable, 5 minuts de retard a l'origen són irrecuperables, es recupera el retard a l'arribar el tren a la destinació de manera que el tren és puntual quan fa el recorregut invers, a més tenint en compte la gran freqüència de pas dels trens en aquestes línies es pot consdierar igualment puntual el servei si es manté la freqüència de pas.

Actualment fa temps que no utilitzo FGC de forma habitual per desplaçaments de mobilitat obligada però sí que ho feia fa temps i la puntualitat era en general molt bona, no puc dir el mateix de la Renfe.

Pel que fa a les avaries sí que és cert que quan es produeixen els seus efectes són molt grans i de vegades l'actuació en aquests casos és millorable, de tota manera en el que es treballa és en procurar que no se'n produeixin, també es produeixen algunes irregularitats a causa de les retirades de material o incorporacions de material al servei de la línia pel fet de restar aturats alguns minuts per inversions de marxa, una cosa que realment està mal solucionada però que afecta a moments molt puntuals del dia.

Publicat: Divendres 05/01/2007 23:31
Autor: Mako448
Sí com algú deia per aquí fent que tots els L8 fossin S8,hi hauria un greu problema,els R.Els R és menjarien molts S8,i FGC optaria per lo pitjor,fer parar els R a totes les estacions,cosa que provocaria moltes queixes i el temps total de recorregut seria etern.
Crec que si que és necesari una 3ª via peró a uns trams concrets(per avanzar),on només circulessin els R,fins i tot,m'atrevo a dir que vía quadruple.
A més FGC perdà molts clients amb l'obertura de Martorell Central,ja que la gent que ve d'un R6 o un R5 procedents de Manresa i Igualada respectivament,el que faràn serà baixar-se a Martorell Central i allà agafar la renfe a Barcelona.
Espero que la renfe posi més trens al tram Barcelona-Martorell,ja que quan s'obri Central,tindrà un augment important de passatgers.

Publicat: Divendres 05/01/2007 23:48
Autor: entfe001
Donant voltes al tema de la puntualitat en hora punta del BV, puc dir-te que en aquests últims anys aquesta ha anat a pitjor any rere any. El nombre de viatgers no para d'augmentar mentre que els serveis són els mateixos que fa cinc anys, però la xarxa ja no dóna per més.

També puc dir-te que per molta freqüència de pas que hi hagi la puntualitat també és un factor a tenir en compte. Quan vaig començar la universitat podia arribar perfectament a la classe de les nou del matí amb el tren que surt de Catalunya a les 08.12, i això que la meva facultat (la de Ciències, recentment partida en Ciències i Biociències) és de les que cau més lluny de l'estació d'FGC. I si perdia el tren de les 08.12, amb el de les 08.19 podia arribar si corria pel campus. Al passat curs si prenia el tren de les 08.07 ja em tocava córrer, éssent l'úlim tren "segur" per arribar a l'hora l'S2 de les vuit en punt. He perdut vora un quart d'hora de son.

També és cert que fa cinc anys els cotxes de davant de tot sortien de Catalunya amb dos o tres seients lliures, actualment surten amb no menys de deu persones dempeus, i encara gràcies que els S55 ara es fan amb 112.

Finalment, pel que fa a recuperar la puntualitat a l'extrem de línia a la pràctica no es pot fer a Catalunya i en el cas de l'Autònoma en més d'una ocasió he fet el trajecte de Bellaterra a Universitat Autònoma a contravia perquè si feia la maniobra dins del túnel el tren tornava a sortir tard cap a Barcelona, i això que l'horari dóna 14 minuts de marge per fer-la.

Ara com ara, la forma d'augmentar la puntualitat al BV en hora punta és, mal que em pesi, modificar els horaris per assignar més temps de trajecte. Tampoc entenc que sempre hi hagi assignats 35 minuts entre Catalunya i l'Autònoma quan en hora punta li falta temps i en hores vall li poden arribar a sobrar fàcilment tres minuts ben bons que perdem a Sant Cugat, les Planes i/o Sarrià.