Estació de rodalia de La Sagrera - Meridiana

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Els qui l'heu visitat, què us sembla la nova estació?

Si, feia molta falta, per l'intercanviador, i molt moderna!
17
55%
Si, encara que no fes gaire falta, com a esdeveniment
3
10%
Ni fu ni fa
5
16%
No, és innecessària, i l'andana massa estreta.
3
10%
Altres
3
10%
 
Vots totals: 31
Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Entrada Autor: Pere » Dimecres 31/03/2010 1:17

victorcasta ha escrit:
437.001 ha escrit:Com es perd més temps, amb els cisallaments a Sants i al Clot, o amb el MEGATRANSBORD incòmode a Sant Andreu Arenal?
Sincerament: posats a perdre temps, prefereixo perdre'l fent el transbord i utilitzant el mitjà alternatiu, que almenys ja tindré calculat quin temps de més necessito per arribar a destinació, que perdre temps parat dins d'un tren que acumula retards per culpa de cisallaments, sense saber a quina hora arribaré.
Doncs no penso el mateix : amb l'inflat que està l'horari entre Sant Andreu Comtal i Clot, fàcilment es poden fer opcions com Vilanova-Terrassa o Sant Vicenç de Calders-Terrassa per la costa, a Sant Andreu Comtal, sentit nord, es farien els mateixos cisallaments que quan els trens acabaven allí si fós un tren cada 30 minuts.

Això sí, cal reduir l'afectació de les obres de l'AVE a La Sagrera, cosa que evidentment és impossible que contemplin.

També recordo que es va fer exactament el mateix els caps de setmana del febrer de l'any 2007 : http://www.trenscat.com/renfe/circesptall012007_ct.html , i es va poder suportar havent-hi més trens que ara entre St Andreu Comtal i Clot.

Conclusió final: la culpa de tot el desgavell la tenen les obres de l'AVE i de la pèssima gestió que es fa de tot plegat.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 31/03/2010 2:57

Pere ha escrit:Conclusió final: la culpa de tot el desgavell la tenen les obres de l'AVE i de la pèssima gestió que es fa de tot plegat.
Culpar l'AVE d'aquest desgavell no em sembla just. Aquest tall ha estat provocat per una estació de Rodalia, i les obres de construcció de l'estació d'alta velocitat de La Sagrera ja contemplen un desviament de les quatre vies existents, per la qual cosa no caldrà tallar les vies de Rodalia entre El Clot i Sant Andreu Comtal/Sant Adrià de Besòs (a excepció d'un parell de caps de setmana per habilitar i deshabilitar el desviament).

També cal recordar que sota de l'estació d'alta velocitat de La Sagrera també hi haurà una estació de Rodalia, i que la divisió de la R2 està provocada per les obres a Sant Andreu Comtal.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 31/03/2010 9:14

victorcasta ha escrit:Sincerament: posats a perdre temps, prefereixo perdre'l fent el transbord i utilitzant el mitjà alternatiu
Es parla dels cisallaments com si fos una operació que impliqués 10 minuts d'espera.
Un cisallament no té per què implicar pràcticament cap pèrdua de temps si està ben calculat. En tenim exemples ben clars a FGC, FGV, etc. Altra cosa és que Renfe sigui incapaç de calcular-ho ja que les seves operacions s'allarguen innecessàriament en el temps. Em consta per exemple que a la SNCF quan se'ls parla del que triga Renfe en fer qualsevol acoblament/desacoblament, no es poden aguantar el riure. I com això, tot.

El problema, per tant, és que acceptem com a intocables les premises que ens diuen els nostres gestors (per exemple cisallament = problema gros = retard) i per això ens conformem amb el que tenim. Sortosament, la realitat no té per què ser així.

I encara més... encara que no és el cas, si fos veritat que en un punt concret hi hagués un problema de sobrecàrrega per creuaments, el que calia era fer un salt de moltó abans de tallar la resta. Però com sempre: imprevisió + falta de ganes = busca't la vida.



davida
N9
N9
Entrades: 1797
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 31/03/2010 10:13

Si es prolonguessin el R2 sud com R4 Nord, i les R3 i R7 fins St Andreu Arenal tindriem exactament els mateixos cizallaments que ara:
- No hi hauria el de bifurcació de les Passeig de Gracia
- Hi hauria el de la bifurcació de les aiguües.
- S'eliminaria el cizallament de Montcada Bifurcación de la R3 - R4, pero hi hauria el de la R4 - R7.

Pero com el nostre estimats gestor nomes tenen serradures al cap...

Nadal dimisió



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 31/03/2010 10:30

Pere ha escrit:Conclusió final: la culpa de tot el desgavell la tenen les obres de l'AVE i de la pèssima gestió que es fa de tot plegat.
La causa de tot això no són tant els obres de l'AV com a tal, sinó la falta de previsió que fa que l'AV tingui prioritat incondicional i la resta es vagi fent a bocinets com els surt dels nassos. Si s'hagués fet l'estació de rodalia de Sagrera-Meridiana aprofitant la remodelació de l'intercanviador de metro, no sols s'haurien estalviat un bon grapat de diners i molèsties, sinó que també haurien evitat coincidir amb les obres de l'AV, de manera que s'hauria pogut aprofitar molt millor el corredor Clot-Triangle.

Però aneu a explicar això a persones que no veuen altra utilitat en el ferrocarril que penjar-se medalles electoralistes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 31/03/2010 11:12

La culpa és de solapar dues obres d'aquesta envergadura: la de l'AVE a SAC i ara això de Sagrera-Meridiana. Haurien d'haver esperat a tenir enllestida SAC i reunificar la R2, i no fer-ho tot a l'hora. I a sobre a la conferència de fa dues setmanes, en Manel Nadal va i diu que no volien fer obres a l'hora...En què quedem????????????????



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 31/03/2010 11:31

Buf, refia't de la paraula d'un polític...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimecres 31/03/2010 13:20

metring ha escrit:La culpa és de solapar dues obres d'aquesta envergadura: la de l'AVE a SAC i ara això de Sagrera-Meridiana. Haurien d'haver esperat a tenir enllestida SAC i reunificar la R2, i no fer-ho tot a l'hora. I a sobre a la conferència de fa dues setmanes, en Manel Nadal va i diu que no volien fer obres a l'hora...En què quedem????????????????
Exacte, teniu raó quan dieu que m'he precipitat massa dient que la culpa era directament de les obres de l'AVE, si no més aviat de fer-ho tot de cop, que és on volia arribar.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimecres 31/03/2010 16:10

No se podría haber hecho reestructuración de la R4 norte junto con las R2? Un ejemplo:

-Suprimir la R2 central
-Prolongar los trenes procendentes de Terrassa hacia Castelldefels, y los procendentes de Manresa hacia Vilanova.
-Y en caso de haber mucho caos de trenes en el tramo Sants-Vilanova, suprimir los EDF-Vilanova.

Bajo mi punto de vista, a pesar de mi propuesta suprimiendo trenes, sería una acción muy positiva para mejorar la movilidad y la calidad del servicio durante las obras.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 31/03/2010 16:14

Se pueden hacer cosas mejores que las que han hecho, e igual a partir de la semana que viene, con la que va a caer, se lo replanteen y hagan otras alternativas.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 05/04/2010 17:56

Demà "prova del foc" pels efectes del tall entre Arc de Triomf i Sant Andreu Arenala,i el retorn de la majoria de gent al treball.

És preveu grans aglomeracions per pujar a l'escala quan arribi algún tren de la R3 o R4 sobretot a les vies 2 i 4.I sobretot,a veure com anirà demà la L1 de gent...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 05/04/2010 20:43

Si va com ahir a les 11 de la nit, amb una freqüència d'entre 7 i 8 minuts, i els trens del metro plens de gom a gom, perquè la gent ja anava tornant escalonadament de les vacances...



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 05/04/2010 20:50

metring ha escrit:Si va com ahir a les 11 de la nit, amb una freqüència d'entre 7 i 8 minuts, i els trens del metro plens de gom a gom, perquè la gent ja anava tornant escalonadament de les vacances...
Dissabte nit, després del partit del Barça, la L1 funcionava amb intervals de 8' i almenys en el trajecte Universitat - Espanya que és el que vaig fer jo, força atapaït. Amés dels ocupants tradicionals o habituals entre el que m'incloc, un munt de flautiperris amb gossos , cadenes i ... Un fàstic monumental, però aquest no és el tema del post.

Amb aquestes freqüències demà es pot liar i molt grossa a Fabra i Puig, caldrà fer un seguiment exhaustiu.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 05/04/2010 21:02

Dir, que la informació que es dona és molt bona respecte al tall.
Al web de TMB hi hà un enllaç. Ho repeteixen per megafonia, i a moltes estacions de la provincia de Lleida, hi han els cartells posant els desviaments de les línies R3, 4 i 7.
A Manresa, hi hà un plànol, com a alternativa, anar amb FGC.

Aixó si, aquest cartell no diu rés del Regional, on la informació del seu desviament, com sempre ha estat quasi nul·la...


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 05/04/2010 21:05

Doncs jo demà segons l'hora que sigui per la tarda potser em passegui per la L1 entre Arc de Triomf o Clot Aragó i Fabra de Puig per veure el col.lapse que hi haurà i si comprobar que la L1 no té suficient capacitat per absorvir els passatgers de tres línies de rodalies

Per cert,puc servir una "Devolució Xpress"al metro,per anar a Fabra i Puig,si aquesta està picada en alguna estació anterior de Rodalia?



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dilluns 05/04/2010 21:47

Mako448 ha escrit:Per cert,puc servir una "Devolució Xpress"al metro,per anar a Fabra i Puig,si aquesta està picada en alguna estació anterior de Rodalia?
Sí que pots, és un títol de rodalies de Catalunya.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 05/04/2010 22:19

Qui pugui, que no s'ho perdi:

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 8?id=14506

Manel Nadal informarà dimarts de les afectacions al servei de Rodalia per la construcció de l'estació de Sagrera-Meridiana

El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal acompanyat del director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, informarà el proper dimarts, 6 d’abril, sobre les afectacions de les obres de construcció de l’estació Sagrera-Meridiana a les línies R3, R4 Nord, R4 Sud i R7 de Rodalia, en el primer dia laborable després de les vacances de Setmana Santa.
L’acte tindrà lloc, a les 11:00 hores, al vestíbul de l’estació de Rodalies de Sant Andreu Arenal.


06-04-2010 11:00 | Vestíbul de l'estació de Rodalies Sant Andreu Arenal | Barcelona (El Barcelonès) | Barcelona
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, acompanyat del director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, informarà sobre les afectacions de les obres de construcció de l’estació Sagrera-Meridiana a les línies R3, R4 Nord, R4 Sud i R7 de Rodalia, en el primer dia laborable després de les vacances de Setmana Santa.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 05/04/2010 23:04

Si ja ho van explicar, cal tornar a fer-ho? O és que han modificat el pla alternatiu?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 05/04/2010 23:31

Efectivament, cal tornar a fer-ho. Per mostrar el poc que fan.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 05/04/2010 23:37

victorcasta ha escrit:Si ja ho van explicar, cal tornar a fer-ho? O és que han modificat el pla alternatiu?
En principi, no canvien res, diuen que és perquè ara tornem a la rutina habitual, després de Setmana Santa.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”