Curiositat a Gràcia FGC
Re: Curiositat a Gràcia FGC
I les vies de Gràcia que ara corresponen a Av Tibidabo només s'utilitzarien per fer-hi entrar els trens que faran la llençadora?
Amb tot, crec que s'està prioritzant l'ús de la línia troncal Pça Catalunya-Sarrià pel tràfic suburbà, relegant a un paper secundari el trafic pels ramals d'Av Tibidabo i Reina Elisenda, i per tant disminuint notablement el servei que s'ofereix a aquests ramals. Ja no s'hi podrà viatjar fins a Pça Catalunya sense fer transbordament. Això ho veig molt malament perquè Pça Catalunya és un hub de transbordaments molt important: metro, regionals, rodalies, i bus urbà. Qui vulgui accedir-hi des dels ramals d'Av Tibidabo o Reina Elisenda haurà de transbordar pel camí. Em sembla fatal.
I pel que fa al tema de Sarrià, obro un fil específic perquè considero que el tema és prou gros com per parar-hi l'atenció en exclusiva.
Amb tot, crec que s'està prioritzant l'ús de la línia troncal Pça Catalunya-Sarrià pel tràfic suburbà, relegant a un paper secundari el trafic pels ramals d'Av Tibidabo i Reina Elisenda, i per tant disminuint notablement el servei que s'ofereix a aquests ramals. Ja no s'hi podrà viatjar fins a Pça Catalunya sense fer transbordament. Això ho veig molt malament perquè Pça Catalunya és un hub de transbordaments molt important: metro, regionals, rodalies, i bus urbà. Qui vulgui accedir-hi des dels ramals d'Av Tibidabo o Reina Elisenda haurà de transbordar pel camí. Em sembla fatal.
I pel que fa al tema de Sarrià, obro un fil específic perquè considero que el tema és prou gros com per parar-hi l'atenció en exclusiva.
Cal tenir en compte que, un cop estigui oberta la L9, la interconnexió entre FGC i el metro deixarà de dependre exclusivament de Provença i Catalunya. Tanmateix, tot el que no sigui segregar els serveis urbans dels suburbans, obrint un túnel nou, no passarà de pegot per anar tirant.awe ha escrit:Amb tot, crec que s'està prioritzant l'ús de la línia troncal Pça Catalunya-Sarrià pel tràfic suburbà, relegant a un paper secundari el trafic pels ramals d'Av Tibidabo i Reina Elisenda, i per tant disminuint notablement el servei que s'ofereix a aquests ramals. Ja no s'hi podrà viatjar fins a Pça Catalunya sense fer transbordament. Això ho veig molt malament perquè Pça Catalunya és un hub de transbordaments molt important: metro, regionals, rodalies, i bus urbà. Qui vulgui accedir-hi des dels ramals d'Av Tibidabo o Reina Elisenda haurà de transbordar pel camí. Em sembla fatal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
El dimecres vaig passar per l'estació de Gràcia i vaig veure que hi avia moviment; estaba il·luminada amb un focus el tunel de la cinquena via, la que no s'utilitza, hi havia material d'obres,em va semblar veure una formigonera, sembla que hi estan fent alguna cosa, no se si renovant-la o que...
Com ja heu dit, a la línia Barcelona-Vallès dels FGC no hi cap tot. Per tant, una de dues: o es fa un túnel nou entre Sarrià i Pl.Catalunya o es segreguen els serveis L6 i L7. De tota manera, imagino que les intencions de FGC, considerant que es construirà la famosa cua de maniobres de Pl.Catalunya, de mantenir els L7, S1 i S2 fins a la terminal barcelonina, ja que amb un tren cada 90 segons com diuen que es podrà fer es podria compatibilitzar tot. I a Gràcia, els plànols d'estudis previs que havia vist sí que quedava amb 3 vies, però si no recordo malament per la via 1 passarien els S1, S2 i L7, la via 3 es mantenia però no tenia enllaç amb la general i la via 4 es mantenia més o menys tal qual. De tota manera, al final no sé com quedarà ja que les darreres informacions eren que obririen l'estació de dalt a baix (que li treurien la coberta i quedaria "a l'aire lliure" temporalment) per carregar-se les columnes actuals i que farien una nova sortida al costat Pl.Catalunya que serviria de vestíbul provisional i després potser com a emergència. Però vaja, crec que Gràcia està previst que sigui la darrera estació de FGC que s'adapti donada la seva gran complexitat.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Em permeto reprendre el tema origen d'aques fil: la 5a via de Gràcia. Fins una nit de finals de 1980 (no recordo la data exacta), en aquesta via van estar estacionats els 3 darrers cotxes 300: el 301, el 305 i el 307. Aquella nit, es va connectar temporalment l'esmentada via 5 a la via 3 (cal recordar que la via 5 estava aïllada i no connectada per cap agulla a la línia) i es van treure els 3 cotxes 300, que, empentats per una composició de 'metàl·lics', es van portar al taller de Sarrià. Les setmanes següents, el 305 va ser totalment restaurat i pintat del marró original (sense motorització), es va renumerar com 301 i, cap a finals de gener, va ser portat al Born amb motiu de 'Trens i estacions'. Uns anys després va ser remotoritzat a Tallers Rocafort (Lleida) recuperant un equip d'un dels 600 desballestats. I avui el tenim en perfecte estat com tots ja sabem. Simultàniament a la restauració del 305 (ara 301), els altres dos cotxes van ser desballestats, sent aprofitades algunes de les seves peces per al 305.
Adjunto una 3 imatges per il·lustrar aquest fil:
* Foto de l'antic baixador
* Foto feta darrera dels panells dels que es parlen en la primera aportació d'aquest fil
* Foto del interior de la sotcentral
* Foto de l'antic baixador
* Foto feta darrera dels panells dels que es parlen en la primera aportació d'aquest fil
* Foto del interior de la sotcentral
- Fitxers adjunts
-
- gracia 150.jpg (96.66 KiB) Visualitzat 5493 cops
-
- darrera reixa.JPG (118.65 KiB) Visualitzat 5494 cops
-
- sotcentral.JPG (93.78 KiB) Visualitzat 5493 cops
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Sobre un plànol de l'estat actual de l'estació he grafiat, d'acord amb les aportacions que s'han fet aquest fil, com deuria ser la cinquena via.
Podriem donar per bo aquest esquema? Per cert això de l'economato, que era? estaba a superficie, en vestíbul...?
Gràcies per avançat.
Podriem donar per bo aquest esquema? Per cert això de l'economato, que era? estaba a superficie, en vestíbul...?
Gràcies per avançat.
- Fitxers adjunts
-
- esquema 5 via gracia.jpg (67.31 KiB) Visualitzat 5485 cops
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.