Curiositat a Gràcia FGC

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: Curiositat a Gràcia FGC

Entrada Autor: awe » Diumenge 15/06/2008 15:15

I les vies de Gràcia que ara corresponen a Av Tibidabo només s'utilitzarien per fer-hi entrar els trens que faran la llençadora?

Amb tot, crec que s'està prioritzant l'ús de la línia troncal Pça Catalunya-Sarrià pel tràfic suburbà, relegant a un paper secundari el trafic pels ramals d'Av Tibidabo i Reina Elisenda, i per tant disminuint notablement el servei que s'ofereix a aquests ramals. Ja no s'hi podrà viatjar fins a Pça Catalunya sense fer transbordament. Això ho veig molt malament perquè Pça Catalunya és un hub de transbordaments molt important: metro, regionals, rodalies, i bus urbà. Qui vulgui accedir-hi des dels ramals d'Av Tibidabo o Reina Elisenda haurà de transbordar pel camí. Em sembla fatal.

I pel que fa al tema de Sarrià, obro un fil específic perquè considero que el tema és prou gros com per parar-hi l'atenció en exclusiva.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23823
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 15/06/2008 15:38

awe ha escrit:Amb tot, crec que s'està prioritzant l'ús de la línia troncal Pça Catalunya-Sarrià pel tràfic suburbà, relegant a un paper secundari el trafic pels ramals d'Av Tibidabo i Reina Elisenda, i per tant disminuint notablement el servei que s'ofereix a aquests ramals. Ja no s'hi podrà viatjar fins a Pça Catalunya sense fer transbordament. Això ho veig molt malament perquè Pça Catalunya és un hub de transbordaments molt important: metro, regionals, rodalies, i bus urbà. Qui vulgui accedir-hi des dels ramals d'Av Tibidabo o Reina Elisenda haurà de transbordar pel camí. Em sembla fatal.
Cal tenir en compte que, un cop estigui oberta la L9, la interconnexió entre FGC i el metro deixarà de dependre exclusivament de Provença i Catalunya. Tanmateix, tot el que no sigui segregar els serveis urbans dels suburbans, obrint un túnel nou, no passarà de pegot per anar tirant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 25/07/2008 12:02

El dimecres vaig passar per l'estació de Gràcia i vaig veure que hi avia moviment; estaba il·luminada amb un focus el tunel de la cinquena via, la que no s'utilitza, hi havia material d'obres,em va semblar veure una formigonera, sembla que hi estan fent alguna cosa, no se si renovant-la o que...



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 28/07/2008 8:38

Com ja heu dit, a la línia Barcelona-Vallès dels FGC no hi cap tot. Per tant, una de dues: o es fa un túnel nou entre Sarrià i Pl.Catalunya o es segreguen els serveis L6 i L7. De tota manera, imagino que les intencions de FGC, considerant que es construirà la famosa cua de maniobres de Pl.Catalunya, de mantenir els L7, S1 i S2 fins a la terminal barcelonina, ja que amb un tren cada 90 segons com diuen que es podrà fer es podria compatibilitzar tot. I a Gràcia, els plànols d'estudis previs que havia vist sí que quedava amb 3 vies, però si no recordo malament per la via 1 passarien els S1, S2 i L7, la via 3 es mantenia però no tenia enllaç amb la general i la via 4 es mantenia més o menys tal qual. De tota manera, al final no sé com quedarà ja que les darreres informacions eren que obririen l'estació de dalt a baix (que li treurien la coberta i quedaria "a l'aire lliure" temporalment) per carregar-se les columnes actuals i que farien una nova sortida al costat Pl.Catalunya que serviria de vestíbul provisional i després potser com a emergència. Però vaja, crec que Gràcia està previst que sigui la darrera estació de FGC que s'adapti donada la seva gran complexitat.



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimarts 29/07/2008 17:18

I ampliar l'estació de Provença, que ara està col·lapsada de passatgers.



18301
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: 18301 » Dijous 16/12/2010 0:06

Em permeto reprendre el tema origen d'aques fil: la 5a via de Gràcia. Fins una nit de finals de 1980 (no recordo la data exacta), en aquesta via van estar estacionats els 3 darrers cotxes 300: el 301, el 305 i el 307. Aquella nit, es va connectar temporalment l'esmentada via 5 a la via 3 (cal recordar que la via 5 estava aïllada i no connectada per cap agulla a la línia) i es van treure els 3 cotxes 300, que, empentats per una composició de 'metàl·lics', es van portar al taller de Sarrià. Les setmanes següents, el 305 va ser totalment restaurat i pintat del marró original (sense motorització), es va renumerar com 301 i, cap a finals de gener, va ser portat al Born amb motiu de 'Trens i estacions'. Uns anys després va ser remotoritzat a Tallers Rocafort (Lleida) recuperant un equip d'un dels 600 desballestats. I avui el tenim en perfecte estat com tots ja sabem. Simultàniament a la restauració del 305 (ara 301), els altres dos cotxes van ser desballestats, sent aprofitades algunes de les seves peces per al 305.



Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Dissabte 01/01/2011 21:31

Adjunto una 3 imatges per il·lustrar aquest fil:

* Foto de l'antic baixador
* Foto feta darrera dels panells dels que es parlen en la primera aportació d'aquest fil
* Foto del interior de la sotcentral
Fitxers adjunts
gracia 150.jpg
gracia 150.jpg (96.66 KiB) Visualitzat 5493 cops
darrera reixa.JPG
darrera reixa.JPG (118.65 KiB) Visualitzat 5494 cops
sotcentral.JPG
sotcentral.JPG (93.78 KiB) Visualitzat 5493 cops


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Dissabte 01/01/2011 21:36

Sobre un plànol de l'estat actual de l'estació he grafiat, d'acord amb les aportacions que s'han fet aquest fil, com deuria ser la cinquena via.

Podriem donar per bo aquest esquema? Per cert això de l'economato, que era? estaba a superficie, en vestíbul...?

Gràcies per avançat.
Fitxers adjunts
esquema 5 via gracia.jpg
esquema 5 via gracia.jpg (67.31 KiB) Visualitzat 5485 cops


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

Respon

Torna a “Història del transport”