Desdoblament de la línia de Vic

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Entrada Autor: trensmat » Dijous 19/02/2015 9:36

Lo lógico seria construir una nueva línea hacia los pirineos por Berga para ayudar a desembozar la línea R3, pero según me han dicho algunos conocidos míos es que en Berga no hay conexión ferroviaria por un acuerdo con la empresa de autobuses Alsina Graells (ALSA), Generalitat y el estado.

Pero este desdoblamiento puede ser bueno para la línea, pero por desgracia esto huele electoralismo puro y duro.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 19/02/2015 11:15

Fer una línia per Berga no desembussaria per a res la R3. Entre la Cerdanya i Barcelona hi ha la part més petita del trànsit, i del Ripollès avall, una línia per la vall del Llobregat no és cap reforç.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3176
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 19/02/2015 13:06

Aquest matí m'ha semblat escoltar a la ràdio que pretenen reprendre les obres del desdoblament parcial fins a Vic. Aniria en el mateix paquet que la represa de les obres de la B-40 entre Olesa i Viladecavalls, el tren a l'Aeroport del Prat i els accessos ferroviaris al Port de Barcelona. També han parlat de prohibir els camions a la N-240 i N-340 a l'estil de la N-II gironina i que l'enllaç entre la B-30 i la A-2 a Castellbisbal estigui en servei aquest estiu de 2015. Benvolgut any electoral...


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 19/02/2015 13:34

Si es vol augmentar la freqüència sense col·lapsar més el túnel de Plaça Catalunya, s'hauria de fer que tots els trens que ara acaben a Granollers - Canovelles, acabéssin a Vic. També es podria estudiar la possibilitat de fer acabar alguns trens a l'Estació de França, com per exemple els que van més amunt de Vic (Ripoll - Ribes - Puigcerdà i LaTour de Carol).
No son tants trens com per fer-los passar pel ramal de les aigües.

Com diu en Sagrerenc, en any electoral no ens podem refiar de res.
Fins que no vegi màquines treballant no m'ho creuré.
Veurem què passa a partir del desembre.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 19/02/2015 13:49

ccma.cat ha escrit:Vila anuncia el desdoblament parcial de la línia R3 de Rodalies
El mes de març es licitarà la redacció del projecte, un dels paquets d'obres pactats entre la Generalitat i el Ministeri de Foment

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat que aquest mes de març es licitarà la redacció dels projectes constructius corresponents al desdoblament parcial de la línia R3 de Rodalies, la que uneix Barcelona amb Vic. En total, aquest desdoblament afectarà tres trams de la línia, que sumen un total de 25 quilòmetres, i es preveu que les obres comencin l'any 2016.
Veure el vídeo i llegir més:
http://www.ccma.cat/324/Vila-anuncia-el ... a/2644406/



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2377
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 19/02/2015 17:53

Jo sempre ho he pensat, que la R3 podria acabar (si no tots alguns dels seus serveis) a l'Estació de França. Però, tan greu seria el cisallament?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 19/02/2015 18:53

Adolescent barceloní ha escrit:Jo sempre ho he pensat, que la R3 podria acabar (si no tots alguns dels seus serveis) a l'Estació de França. Però, tan greu seria el cisallament?
Sería bastante bestia:
Primero en Montcada bifurcació cruzar ambos sentidos de la R4. Luego con la R2. Luego con la R2 y la R1 porque tiene que coger las vías por las que entra la R1. Y luego otra vez con esta misma R1 porque ésta se aparta para ir hacia Arc de Triomf. Ningún salto de carnero de por medio.
Aunque lo que seguramente sería el peor cizallamiento, donde pasa del itinerario de la R2 al de la R1, tendría mucho sentido montar un salto del carnero, así ya sería más factible mandar los regionales a EdF.
Aparte, yo siempre he pensado que sería mejor rehacer el enlace de Les Franqueses y entrar los regionales de la R3 por la R2, y si acaso cuadruplicar esta que no sería tan terrible. Así también sería más conveniente de mandar estos R3 a la estació de frança.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 19/02/2015 19:02

Don Ramón ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:Jo sempre ho he pensat, que la R3 podria acabar (si no tots alguns dels seus serveis) a l'Estació de França. Però, tan greu seria el cisallament?
Sería bastante bestia:
Primero en Montcada bifurcació cruzar ambos sentidos de la R4. Luego con la R2. Luego con la R2 y la R1 porque tiene que coger las vías por las que entra la R1. Y luego otra vez con esta misma R1 porque ésta se aparta para ir hacia Arc de Triomf. Ningún salto de carnero de por medio.
Aunque lo que seguramente sería el peor cizallamiento, donde pasa del itinerario de la R2 al de la R1, tendría mucho sentido montar un salto del carnero, así ya sería más factible mandar los regionales a EdF.
Aparte, yo siempre he pensado que sería mejor rehacer el enlace de Les Franqueses y entrar los regionales de la R3 por la R2, y si acaso cuadruplicar esta que no sería tan terrible. Así también sería más conveniente de mandar estos R3 a la estació de frança.
Estoy de acuerdo, y no costaría mucho, ya que gran parte del trazado sigue estando casi intacto, excepto que sin vías. Con poca inversión se podría recuperar ese enlace.
El cizallamiento de Montcada es complicado, ya que la R3 pasa por el lado más cercano a la autopista, pero mandando unos pocos trenes, los que van más allá de Vic, no alteraría mucho la circulación.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 19/02/2015 20:07

Buenas,

Sinceramente no me creo nada, los politicos han dicho tantas cosas de la linea de Vic y han echo tan poco que no creo que lleguen ni a hacer obras.

Alguien podria explicar bien por que un Cizallamiento es un ENORMEEEE PROBLEMAAAA para la explotacion Ferroviaria???
Se lo que es un Cizallamiento pero entiendo que si no se hace es por seguridad o es por ser Vagos y siempe tirar a lo mas facil para explotar sus lineas ferroviarias.
Y siento si es Off topic pero hay multiples lugares donde siempre que queremos mejorar Circulaciones sale el dichoso Cizallamiento.

Saludos



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 19/02/2015 22:15

UT440_132M ha escrit:Estoy de acuerdo, y no costaría mucho, ya que gran parte del trazado sigue estando casi intacto, excepto que sin vías. Con poca inversión se podría recuperar ese enlace.
Recuperar l'enllaç de Les Franqueses no seria gens fàcil. Des de l'estació de Corró d'Avall fins on talla la Ronda Nord ara mateix és un carrer, i urbanísticament és força complicat ja que és un carrer no massa ample. El pont sobre la riera de Carbonell encara hi és, però ara és un passeig per a vianants. A part, creuava l'antiga N-152 amb un pas a nivell força aparatós i reinstaurar-lo portaria força problemes.

El pas sobre la Ronda Nord seria difícil, ja que tot i que aquesta passa deprimida, just allà surt una sortida que enllaça amb una rotonda que distribueix el trànsit dels laterals de la Ronda Nord, l'antiga N-152 i el carrer Girona. A més, la via passava per l'actual carrer Girona fins arribar a l'aparcament de l'actual baixador de Bellavista, que és on es trobava amb la línia cap a Sant Celoni, sense ajuntar-se però, fins a Granollers Centre (en aquest tram hi havien tres vies, l'explanació de la tercera via encara es conserva).



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 19/02/2015 23:59

ortegote ha escrit:Alguien podria explicar bien por que un Cizallamiento es un ENORMEEEE PROBLEMAAAA para la explotacion Ferroviaria???
Se lo que es un Cizallamiento pero entiendo que si no se hace es por seguridad o es por ser Vagos y siempe tirar a lo mas facil para explotar sus lineas ferroviarias.
Y siento si es Off topic pero hay multiples lugares donde siempre que queremos mejorar Circulaciones sale el dichoso Cizallamiento.

Saludos
L'explicació és simple, podem fer una analogia amb una cruïlla viària, perquè circulin els vehicles en una direcció, cal que els semàfors estiguin en vermell a l'altra direcció. El pas d'un tren de l'R3 procedent de Sant Andreu Comtal cap a Montcada-Ripollet provocaria semàfors vermells a l'R2 en sentit Barcelona i de l'R4 en els dos sentits. La diferència és que en una cruïlla viària la durada del semàfor vermell seria de mig minut mentre que en el trànsit ferroviari aquesta durada seria de dos o tres minuts. Amb la densitat de circulacions que hi ha al nucli de rodalia de Barcelona seria materialment impossible fer quadrar els horaris perquè aquests semàfors vermells no afectessin la circulació de cap tren.

La solució és realitzar un salt de moltó, és a dir, que una via creui les altres a diferent nivell. Per exemple, la via que surt del Prat en direcció a l'Aeroport, que passa per sobre les dues vies de l'R2 Sud.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 20/02/2015 0:48

Sagrerenc ha escrit:
ortegote ha escrit:Alguien podria explicar bien por que un Cizallamiento es un ENORMEEEE PROBLEMAAAA para la explotacion Ferroviaria???
Se lo que es un Cizallamiento pero entiendo que si no se hace es por seguridad o es por ser Vagos y siempe tirar a lo mas facil para explotar sus lineas ferroviarias.
Y siento si es Off topic pero hay multiples lugares donde siempre que queremos mejorar Circulaciones sale el dichoso Cizallamiento.

Saludos
L'explicació és simple, podem fer una analogia amb una cruïlla viària, perquè circulin els vehicles en una direcció, cal que els semàfors estiguin en vermell a l'altra direcció. El pas d'un tren de l'R3 procedent de Sant Andreu Comtal cap a Montcada-Ripollet provocaria semàfors vermells a l'R2 en sentit Barcelona i de l'R4 en els dos sentits. La diferència és que en una cruïlla viària la durada del semàfor vermell seria de mig minut mentre que en el trànsit ferroviari aquesta durada seria de dos o tres minuts. Amb la densitat de circulacions que hi ha al nucli de rodalia de Barcelona seria materialment impossible fer quadrar els horaris perquè aquests semàfors vermells no afectessin la circulació de cap tren.

La solució és realitzar un salt de moltó, és a dir, que una via creui les altres a diferent nivell. Per exemple, la via que surt del Prat en direcció a l'Aeroport, que passa per sobre les dues vies de l'R2 Sud.
És així, un cisallament a la zona central de les rodalies és inassumible totalment si no volem carregar-nos tot el servei. La veritat és que dir que no es vol creuar dues línies per no treballar és bastant atrevit, encara que és comprensible després d´anys i anys de desinformació.



davida
N9
N9
Entrades: 1796
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 20/02/2015 8:32

El cisallament no es tan critic. En tenim 4 que tenen bastant mes trafic a Barcelona mateix:
- Sarria entre L6 i S1,S2,S55
- Plaça de Catalunya, andanes segons destins.
- L'Hospitalet pel trens amb final a aquesta estació. Encara que ara son menys que fa uns anys endarrera per la reforma realitzada.
- Bifurcació de Passeig de Gracia - Estació de França/Clot



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 20/02/2015 9:15

davida ha escrit:El cisallament no es tan critic. En tenim 4 que tenen bastant mes trafic a Barcelona mateix:
- Sarria entre L6 i S1,S2,S55
- Plaça de Catalunya, andanes segons destins.
- L'Hospitalet pel trens amb final a aquesta estació. Encara que ara son menys que fa uns anys endarrera per la reforma realitzada.
- Bifurcació de Passeig de Gracia - Estació de França/Clot
Totes les xarxes de rodalia tendeixen a suprimir cisallaments en comptes de crear-los. Els cisallaments són una de les principals causes de la propagació dels retards.

No és el mateix cisallar en una estació on s'aturen els trens (Sarrià) i per tant, van a velocitats reduïdes, que cisallar una via com la Barcelona-Portbou on els trens poden circular a 140 km/h. La pèrdua de capacitat en aquest segon cas és molt més important.

I tampoc és el mateix cisallar en una via on circulen trens de Rodalia de 160 metres que trens de FGC de 80 metres.

I pel que fa a Plaça Catalunya FGC, com qualsevol estació terminal, els cisallaments son inevitables. Es per aixo que sovint els trens s'aturen abans d'entrar a l'estació.



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Divendres 20/02/2015 19:53

i bif.sant cugat



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2377
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 20/02/2015 20:03

Hi hauria alguna solució relativament barata per evitar el cisallament, però que no sigui construir un salt de moltó (s'hauria de fer moviments de terres, suposo, i és caríssim)?

Per cert, un altre dubte que em ve al cap és: com desdoblaran, si és que es desdobla, la zona de Montcada-Sant Joan? El tren aquí passa per una zona molt ajustada, a més de per un túnel. A més, l'edifici de l'antiga estació encara existeix, i està habitat...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 20/02/2015 20:30

Gracias por las explicaciones veo que es mas por el tema puntualidades y frecuencias.
Hacer un salto de Carnero veo que es lo mas acertado.

Toni en renfe cada dia trabajan menos en otros paises hacer un acople y un desacople de vagones locomotora son menos de 10min aqui siempre dicen 20min de maniobra, aparte que en otros paises en las estaciones termino las locomotoras aisladas trabajan mucho aqui compramos Automotores y menos trabajo eso es la Vagueria que me refiero, ademas de no usar los Sectores en las estaciones y salir dos trenes en diferentes sentidos por que es trabajo y es mejor que todos los trenes vayan en fila india como en FGC que los adelantamientos brillan por su ausencia y no hay manera de bajar tiempo a los horarios.

Y hasta aqui el offtopic si contetare lo hare en MP.

Saludos.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 20/02/2015 20:56

Adolescent barceloní ha escrit:Hi hauria alguna solució relativament barata per evitar el cisallament, però que no sigui construir un salt de moltó (s'hauria de fer moviments de terres, suposo, i és caríssim)?

Per cert, un altre dubte que em ve al cap és: com desdoblaran, si és que es desdobla, la zona de Montcada-Sant Joan? El tren aquí passa per una zona molt ajustada, a més de per un túnel. A més, l'edifici de l'antiga estació encara existeix, i està habitat...
Quan es va presentar l'últim projecte, es contemplava que la via sentit Vic aprofités la via de la R4 fins a Montcada i Reixac - Manresa, i a partir d'allà obrir un nou túnel, que aniria a sortir a l'alçada de l'actual traçat. També es preveia que fent el túnel del turó de Montcada, molt trànsit de la R4 quedés alliberat en el tram fins a Cerdanyola.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 20/02/2015 23:04

UT440_132M ha escrit:Quan es va presentar l'últim projecte, es contemplava que la via sentit Vic aprofités la via de la R4 fins a Montcada i Reixac - Manresa, i a partir d'allà obrir un nou túnel, que aniria a sortir a l'alçada de l'actual traçat.
Això, tècnicament, sembla bastant complicat i tirant a faraònic.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 21/02/2015 1:53

No exactament. El projecte que vaig veure contemplava que Montcada Manresa es desplacés uns metres al sud i que des de la via ascendent, sortís una bifurcació cap a Vic perforant el turó que hi ha. La via actual de Vic quedaria com a via descendent.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”