Futur de l'estació de França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Futur de l'estació de França

Entrada Autor: wefer » Dimecres 17/06/2015 13:51

Don Ramón ha escrit: Yo siempre de los siempres que voy por ahí sobran asientos. Si de repente hubiera 8 trenes por hora, por supuesto que llevaría aire. Con 4 trenes por hora, lo mismo que la R4 que tiene más demanda, va que chuta.
És que aquí ja entraríem al per què Renfe s'entesta en posar trens XXL en comptes de posar més freqüències. Concretament a la R2 nord sempre són Civies en doble composició.
8 trens per hora és un tren cada 7,5 minuts, la qual cosa no és cap barbaritat. En canvi Renfe s'entossudeix en posar 4 trens l'hora és a dir només cada 15 minuts, però amb una capacitat totalment fora de mida. Això fa que la capacitat sigui igual que 8 trens en simple, però amb uns horaris molt més penosos per a la gent.
I si parlem de més amunt de Granollers amb un sol tren cada hora els caps de setmana, ja és de traca... et diuen que no hi ha demanda per posar més freqüències però després t'han de col·locar un Civia en doble per no quedar desbordats :x

Resumeixo: 8 trens per hora a Granollers en hora punta és correcte, simplement cal fer-los d'una mida més racional. No cal desviar R2 a EdF.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 17/06/2015 14:18

wefer ha escrit:És que aquí ja entraríem al per què Renfe s'entesta en posar trens XXL en comptes de posar més freqüències. Concretament a la R2 nord sempre són Civies en doble composició.
8 trens per hora és un tren cada 7,5 minuts, la qual cosa no és cap barbaritat. En canvi Renfe s'entossudeix en posar 4 trens l'hora és a dir només cada 15 minuts, però amb una capacitat totalment fora de mida. Això fa que la capacitat sigui igual que 8 trens en simple, però amb uns horaris molt més penosos per a la gent.
I si parlem de més amunt de Granollers amb un sol tren cada hora els caps de setmana, ja és de traca... et diuen que no hi ha demanda per posar més freqüències però després t'han de col·locar un Civia en doble per no quedar desbordats :x

Resumeixo: 8 trens per hora a Granollers en hora punta és correcte, simplement cal fer-los d'una mida més racional. No cal desviar R2 a EdF.
Ok, pero la cosa es: De donde vienen esos 8 trenes? De la R2sud, una de las más demandadas. Imposiblemente pueden ser de medida pequeña, tienen que ser unidades de gran tamaño, sino en el sur irían todos a reventar, porque estamos hablando de prolongar los R2sud hasta Granollers. ¿Sino como igualas la capacidad?


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 11/07/2015 18:30

He trobat al Facebook una pàgina que està en contra del tancament de l'estació de França i que a més que l'estació L4 que es diu Barceloneta, es canviï de nom.
A veure què n'opineu ;)
https://www.facebook.com/metrobarcelone ... ca?fref=ts


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 11/07/2015 21:38

Carlos González ha escrit:He trobat al Facebook una pàgina que està en contra del tancament de l'estació de França i que a més que l'estació L4 que es diu Barceloneta, es canviï de nom.
A veure què n'opineu ;)
https://www.facebook.com/metrobarcelone ... ca?fref=ts
Podrien fer que tal com a l'estació de Ciutadella, sota el nom posa "Vila Olímpica", doncs que a l'estació de Barceloneta sigui el mateix.



Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Dimarts 14/07/2015 19:11

Hola,

Això tindrà sentit el dia que es faci un accés a l´ estació de Metro pel costat contrari a l' actual, molt mes proper a L' EdF i un pasadis d' enllaç entre totes dues estacions.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 14/07/2015 19:17

Tindrien que fer un accés desde la parada de Metro a la d'Adif, i que pugui dir-se tal com a dit Renfe445
que l'estació de metro es digui "Barceloneta | Estació de França".


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 14/07/2015 20:41

Pero de la estación de la línea 4, cuántos metros hay hasta la Estació de França?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 14/07/2015 20:46

Renfe445 ha escrit:Pero de la estación de la línea 4, cuántos metros hay hasta la Estació de França?
Eso ya no lo sé, pero no creo que sean tantos metros como los enlaces de la Diagonal/Provença


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 14/07/2015 21:49

Renfe445 ha escrit:Pero de la estación de la línea 4, cuántos metros hay hasta la Estació de França?
Si mires on està la boca del metro quan surts al carrer i on està l'estació de França, veuràs que la distància en línia recta és bastant curta. No crec que, tal i com diuen, sigui més llarg que el L3<>L5 de Diagonal, per exemple.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 14/07/2015 22:56

Renfe445 ha escrit:Pero de la estación de la línea 4, cuántos metros hay hasta la Estació de França?
En línia recta 143 metres. Amb un traçat utilitzable i anant a parar a l'andana de l'estació més propera a la Ronda Litoral, 187 metres.
Per donar una referència, el passadís d'enllaç de Pg. de Gràcia fa 256 metres, força més llarg, mentre que l'enllaç entre la L3 i L5 a Diagonal té la mateixa mida que el que tindria el de l'EdF i la L4.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 14/07/2015 23:00

wefer ha escrit: En línia recta 143 metres. Amb un traçat utilitzable i anant a parar a l'andana de l'estació més propera a la Ronda Litoral, 187 metres.
Per donar una referència, el passadís d'enllaç de Pg. de Gràcia fa 256 metres, força més llarg, mentre que l'enllaç entre la L3 i L5 a Diagonal té la mateixa mida que el que tindria el de l'EdF i la L4.
I què wefer? quina és millor, la línia recta de 143 metres o la de 187 metres????


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 14/07/2015 23:33

Carlos González ha escrit:I què wefer? quina és millor, la línia recta de 143 metres o la de 187 metres????
La de 143 seria passant per on ara hi ha els edificis horripilants que van fer fa pocs anys sobre l'antic aparcament de l'estació de rodalies. Tot i que enderrocar-los seria una gran millora per a la ciutat (complementada amb la crucifixió dels arquitectes que els van perpetrar), ho veig força inviable ara mateix. Per tant, ens haurem de conformar amb els 187 metres de l'opció resseguint la Ronda Litoral :D



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 14/07/2015 23:53

wefer ha escrit:Tot i que enderrocar-los seria una gran millora per a la ciutat (complementada amb la crucifixió dels arquitectes que els van perpetrar)
...i la restauració del que es van carregar de l'Estació de França...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 26/09/2015 14:26

Siemens instalará el nuevo Centro de Control de Tráfico Centralizado, de la estación de Francia de Barcelona desde donde se gestionarán los servicios de ancho convencional de las cuatro provincias catalanas.

http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 821#628940



Sanato
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: Sanato » Dimarts 05/01/2016 10:55

wefer ha escrit:Tot i que enderrocar-los seria una gran millora per a la ciutat (complementada amb la crucifixió dels arquitectes que els van perpetrar), ho veig força inviable ara mateix. Per tant, ens haurem de conformar amb els 187 metres de l'opció resseguint la Ronda Litoral :D
Acabades les obres dels nous edificis del C/ Dr. Aiguader, s'ha obert un pas entre aquest carrer (Ronda Litoral, per entendre'ns) i el d'Ocata, que dóna accés a Av. Marquès de l'Argentera...

Imatge

...tot passant per les restes del baluard descobertes més o menys on hi havia l'estació de rodalies

Imatge

Per als veïns de la Barceloneta ens permet d'estalviar un minut o dos (en verd) evitant la volta per Pla del Palau (en vermell)

Imatge

El que sembla encara més interessant és que a la tanca perimetral de l'EDF ha quedat un "forat" on m'agradaria somniar que hi anirà un accés pel c/ de la Marquesa (cercle verd al mapa), retallant la volta que han de fer els usuaris de la L4, i evitant-nos un parell de minuts més als veïns de la BCNeta

Imatge

Estaré a l'aguait, a veure com evoluciona... :roll:
I perdoneu la mala qualitat de les imatges


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 05/01/2016 11:06

Moltes gràcies per les imatges!
Sanato ha escrit:El que sembla encara més interessant és que a la tanca perimetral de l'EDF ha quedat un "forat" on m'agradaria somniar que hi anirà un accés pel c/ de la Marquesa (cercle verd al mapa), retallant la volta que han de fer els usuaris de la L4, i evitant-nos un parell de minuts més als veïns de la BCNeta
Realment seria un accés molt necessari i que li donaria més utilitat a l'estació. Tot i això, caldria complementar-lo amb un pas sota les andanes en el mateix punt per no haver de donar la volta igualment per accedir a la resta de vies. De fet per sota està ple de passadissos i només caldria condicionar-los, no seria gaire car.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 05/01/2016 12:05

Hi ha algun plànol en detall de l'estació de França, on es vegin els passadissos subterranis?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 07/01/2016 19:10

Efectivament, sembla el nou "accés Barceloneta" de l'Estació. :plas Està clar que aquest forat no és casual i té l'espai suficient per a una barrera tarifària (amb diverses validadores). Sembla, doncs, que han trobat la fòrmula per connectar metro i Renfe sense (re-)fer el túnel, a peu de carrer. ;)

L'actuació s'hauria de complementar amb indicacions al carrer, doncs, degut a la magnífica disposició dels edificis, es dificulta un enllaç en línia recta i ben visible des de la boca de metro. Adjunto plànol del trajecte més curt (200 m) a partir d'ara, que retalla en 100m el trajecte actual (300m) fins l'accés Marquès de l'Argentera.
EdF-Bcneta_sat(2).jpg
Enllaç més curt Barceloneta-EdF "nou accés"
EdF-Bcneta_sat(2).jpg (73.4 KiB) Visualitzat 6975 cops
EdF-Bcneta_map(2).jpg
Enllaç més curt Barceloneta-EdF "nou accés"
EdF-Bcneta_map(2).jpg (45.24 KiB) Visualitzat 6975 cops
La Barceloneta recupera, doncs, l'accés directe al tren 28 anys després, quan la reforma olímpica va enderrocar l'estació de Rodalies el 1988; a través de la qual s'accedia també a l'EdF. Des de llavors, tant el barri com el metro van quedar d'esquenes a l'estació. Situació que es pot revertir de tractar-se del nou accés. :smile


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 07/01/2016 20:43

Ara entenc aquesta reforma que vaig veure fa un parell de dies. Bona notícia doncs! :plas



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2202
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 10/01/2016 19:05

ATENCIÓ!! :!: Avisen pel grup de Facebook comentat més amunt que els accessos a l'estació seran tancats amb barrera tarifària. Adif vol acabar, així, amb el frau a l'EdF:
Erik Tarazona ha escrit:Tinc entès que aquest any volen tancar els accesos posant portes-barrera tarifària com al Metro segons l'Adif. Ho tenen en curs ja i només falta posar-hi data d'execució d'inici d'obra.
Ara quadra tot més. Per això encara el suposat nou accés es troba barrat amb tanques d'obra. La instal·lació de validadores es duria a terme simultàniament.

Adif va canviar fa 5 anys les validadores (instal·lant unes noves compatibles amb la T-Mobilitat contact-less) i va obrir els accessos laterals (tancats fins llavors) però el frau a l'estació continua sent alt. Queda poc temps, doncs, per poder accedir a l'estació només per visitar-la sense viatjar.


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”