Seguiment del traspàs de Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Com creieu que està anant el traspàs?

Molt millor!
3
3%
Millor, a seques
8
8%
Es nota alguna millora, com d'informació
32
31%
No trobo la diferència
19
18%
Les enganxines dels Civia, molt mones
31
30%
Un desastre
9
9%
Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 104
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 26/03/2010 0:01

Petit off-topic per a en Guigui, arrel de veure-ho a la web de Rodalies: quina diferència hi ha entre dir "afeccions" o "afectacions"?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 26/03/2010 0:14

Segons el diccionari, afecció vol dir "modificació o alteració produïda en una cosa per una altra", a més d'afició i altres coses, mentre afectació significa l'acció o l'efecte d'afectar, però en el sentit de "destinar quelcom a un ús determinat", "annexar" o "fingir, ostentar algú quelcom que no té". Per tant, en l'ús que fa Renfomentadif (i també "Rodalies de Catalunya") del concepte, afecció és el terme correcte.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 26/03/2010 18:48

Hola,

Alguien sabe si con el traspaso de cercanías a la Generalitat, y dado que estamos de lleno en el tema de las pegatinas y tal... ¿alguien sabe si se hará un plano de líneas nuevo que abandone la "estética Renfe" y adopte la "estética FGC"?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 26/03/2010 18:51

En principi, res més fàcil: agafen els plànols que tenen a la BV i la L-A, que cobreixen tota l'ATM, i els enganxen als trens i estacions.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 26/03/2010 21:39

Santfeliuenc ha escrit:Hola,

Alguien sabe si con el traspaso de cercanías a la Generalitat, y dado que estamos de lleno en el tema de las pegatinas y tal... ¿alguien sabe si se hará un plano de líneas nuevo que abandone la "estética Renfe" y adopte la "estética FGC"?

Saludos,
Sergio
Ya existe. Se ha hecho un plano con nuevo diseño para señalar las zonas tarifarias para los títulos propios de Rodalies, aunque lo más sensato sería que se unificaran las zonas tarifarias con las del ATM. Aquí lo tienes

Per cert, avui m'han donat els fulletons horaris de les R3, R4 i R7. El tamany és més gran, com el dels horaris d'FGC, i una de les taules horàries de l'R4 en laborables està en una lletra minúscula, molt difícil de llegir.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 26/03/2010 22:43

Sabadell-Sud ja té megafonia.A aquest pas,en tindrà totes les estacions,fins i tot les de via única(Santa Perpetua,Balenya-Els Hostalets o La Farga de Bebié),bueno,aquestes últimes ho dubto i molt :)



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Divendres 26/03/2010 23:56

victorcasta ha escrit:
Santfeliuenc ha escrit:Hola,

Alguien sabe si con el traspaso de cercanías a la Generalitat, y dado que estamos de lleno en el tema de las pegatinas y tal... ¿alguien sabe si se hará un plano de líneas nuevo que abandone la "estética Renfe" y adopte la "estética FGC"?

Saludos,
Sergio
Ya existe. Se ha hecho un plano con nuevo diseño para señalar las zonas tarifarias para los títulos propios de Rodalies, aunque lo más sensato sería que se unificaran las zonas tarifarias con las del ATM. Aquí lo tienes

Per cert, avui m'han donat els fulletons horaris de les R3, R4 i R7. El tamany és més gran, com el dels horaris d'FGC, i una de les taules horàries de l'R4 en laborables està en una lletra minúscula, molt difícil de llegir.
I han suprimit el R4 23.33 per sant joan despí a SVC o sigui que més d'un es quedará tirat a Martorell apartir del dilluns



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Dissabte 27/03/2010 0:37

Pel que m'hi fixo en aquest plànol, s'han passat per allà la unificació de zones Renfe - FGC: Sabadell Renfe: Zona 3, Sabadell FGC: Zona 2, Terrassa Renfe: Zona 4, Terrassa FGC: Zona 3, Sant Cugat Renfe: Zona 3, Sant Cugat FGC: Zona 2...


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 27/03/2010 0:49

És que de moment no n'hi ha, d'unificació de zones tarifàries. Esperem que l'any que ve, això canviï. Sorprèn del plànol que ara l'R7 tingui parada a Barberà.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dissabte 27/03/2010 7:26

http://www.lavanguardia.es

Averías y otras incidencias siguen azotando Rodalies

Desde el 1 de enero, la red ha sufrido algunas interrupciones de más de un cuarto de hora | Seis fueron graves, según la Generalitat | Muchos problemas se producen en la infraestructura, sobre todo en las señales y en la electrificación


El primer trimestre de Rodalies en manos de la Generalitat se va a cerrar con unos resultados poco positivos en cuanto a las interrupciones del servicio. Las averías y otras incidencias han obligado, desde el 1 de enero –fecha en que la Administración catalana asumió las competencias– hasta anteayer a interrumpir la circulación de trenes más de un cuarto de hora en 55 ocasiones. Los responsables de Política Territorial confían en que las medidas de prevención y coordinación con los agentes implicados –Renfe y Adif– que se están poniendo en marcha contribuyan a mejorar la situación los próximos meses, aunque, reconocen, la gran cantidad de obras en curso complica el panorama.

Los problemas en las catenarias y la electrificación han supuesto 13 interrupciones; los fallos en los sistemas de señalización, diez; averías en el material rodante, cinco, la misma cantidad que por obras y terceros Los atropellamientos han causado diez cortes y otras causas ajenas a la operación –no especificadas por el citado departamento– nueve más. En los percances relacionados con la infraestructura, las responsabilidades pueden ser de Renfe, que rinde cuentas directamente a la Generalitat, o Adif, bajo el control de Fomento, aunque desde que se traspasaron las cercanías se ha comprometido con la Administración catalana mediante un convenio a mejorar la calidad del servicio y la respuesta en caso de que haya incidencias.

Estas cifras no difieren mucho de las que los nuevos responsables de la gestión dieron a conocer en relación al primer mes de operación. En enero, se registraron 24 incidencias con cortes en el servicio, un volumen que el secretario de Mobilitat, Manel Nadal, consideró "anormalmente alto". Febrero mejoró (11 casos) pero en marzo han repuntado las interrupciones, llegando a 20, si bien este último mes incluye las ocasionadas por el temporal de nieve, en que incluso hubo trenes que quedaron atrapados y pasajeros que tuvieron que ser rescatados.

Del total de casos, 20 han sido calificados por la Generalitat como relevantes y, de estos, seis se consideran graves. Dos ocurrieron en enero y se debieron a la rotura de catenarias y pantógrafos en el tramo recién electrificado con el sistema rígido que se estudia mejorar para evitar desgastes excesivos cuando se pasa de este tendido a los cables flexibles. La nevada complicó las cosas en varios corredores, que se quedaron sin tensión o sufrieron cortes por la caída de árboles. Este mes ha habido otros tres casos destacables: uno por el desprendimiento de un muro sobre las vías, otro por la caída de una antena en la catenaria y el último porque unos elementos de la electrificación estaban indebidamente abiertos.



alexbn
N6
N6
Entrades: 230

Entrada Autor: alexbn » Dissabte 27/03/2010 18:15

victorcasta ha escrit:És que de moment no n'hi ha, d'unificació de zones tarifàries. Esperem que l'any que ve, això canviï.
No, por Dios. Si las zonas Renfe se adaptan a las zonas ATM, me tocarán los Pineda-Malgrat a dos zonas y 2,10€, cuando ahora son una zona y 1,40€. A mí y a mucha otra gente con muchos otros casos, claro. Es una barbaridad de aumento.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 27/03/2010 18:56

Jo defenso una única divisió zonal tarifària, i que aquesta sigui imposada per l'ATM, com a autoritat que és. Tema a part, és que l'actual divisió de zones de l'ATM sigui lògica i racional, que no m'ho sembla pas.



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Dissabte 27/03/2010 19:23

alexbn ha escrit:
victorcasta ha escrit:És que de moment no n'hi ha, d'unificació de zones tarifàries. Esperem que l'any que ve, això canviï.
No, por Dios. Si las zonas Renfe se adaptan a las zonas ATM, me tocarán los Pineda-Malgrat a dos zonas y 2,10€, cuando ahora son una zona y 1,40€. A mí y a mucha otra gente con muchos otros casos, claro. Es una barbaridad de aumento.
I a mi em tocarà el Cerdanyola - Mataró o Caldetes a 3 zones! Molt millor de preu!


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

jordigt2008
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada
Contacta:

Entrada Autor: jordigt2008 » Dissabte 27/03/2010 19:35

Mako448 ha escrit:Sabadell-Sud ja té megafonia.A aquest pas,en tindrà totes les estacions,fins i tot les de via única(Santa Perpetua,Balenya-Els Hostalets o La Farga de Bebié),bueno,aquestes últimes ho dubto i molt :)

Y Sabadell Centre també!!



pedrofgc
N5
N5
Entrades: 92
Ubicació: olesa de montserrat

Entrada Autor: pedrofgc » Diumenge 28/03/2010 23:01

Foto feta avui a les 17 horas aproximadament a Castelldefels.Es aquest el nou diseny de Rodalies de Catalunya???????? :avall
Fitxers adjunts
011.jpg
(47.3 KiB) S’ha baixat 676 vegades



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Diumenge 28/03/2010 23:41

Mako448 ha escrit:Sabadell-Sud ja té megafonia.A aquest pas,en tindrà totes les estacions,fins i tot les de via única(Santa Perpetua,Balenya-Els Hostalets o La Farga de Bebié),bueno,aquestes últimes ho dubto i molt :)
Santa Perpetua, desde fa uns dies,té megafonia que anuncia els trens que circulen per la via 1, la única via.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 29/03/2010 0:07

Oriol ha escrit:I a mi em tocarà el Cerdanyola - Mataró o Caldetes a 3 zones! Molt millor de preu!
Em temo que no... Cerdanyola-Mataró o Cerdanyola-Caldetes són QUATRE zones, a saber que travesses les zones 2C, 1, 2E i 3E.

De tota manera si fossin tres zones només t'estalviaries cinc cèntims, ja que la ATM cobra el bitllet senzill de 3 zones a 2,95 euros, quan el de 4 zones de RENFE en val 3 euros.

A mi particularment si em mantenen el Bonotren i un preu semblant a les actuals zones el trajecte que faig són les mateixes zones sigui RENFE o ATM i per tant em semblarà una mica igual.



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Dilluns 29/03/2010 1:41

UT596001 ha escrit:
Oriol ha escrit:I a mi em tocarà el Cerdanyola - Mataró o Caldetes a 3 zones! Molt millor de preu!
Em temo que no... Cerdanyola-Mataró o Cerdanyola-Caldetes són QUATRE zones, a saber que travesses les zones 2C, 1, 2E i 3E.

De tota manera si fossin tres zones només t'estalviaries cinc cèntims, ja que la ATM cobra el bitllet senzill de 3 zones a 2,95 euros, quan el de 4 zones de RENFE en val 3 euros.

A mi particularment si em mantenen el Bonotren i un preu semblant a les actuals zones el trajecte que faig són les mateixes zones sigui RENFE o ATM i per tant em semblarà una mica igual.
Osti si, cert, que parlem d'ATM :D


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 01/04/2010 14:22

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/04 ... _93486.php

Nadal defensa que la informació sobre la vaga va ser millor a rodalies que als trens de competència estatal

ACN / Tania Tapia
Verges
Ult. Act. 01/04/2010 13:04


El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha defensat que la informació sobre la vaga convocada per CGT, el sindicat minoritari a Renfe, va ser millor als trens de rodalies -competència del Govern- que a la resta de combois de competència estatal. 'Crec que la incidència per manca d'informació als trens regionals i de mig i llarg recorregut va ser molt alta i menor a rodalies', ha dit Nadal que defensa la tasca d'informació que s'està fent des del Govern. Per això, el conseller ha lamentat que la vaga afectés tots els trens operats per Renfe. 'Quan la vaga afecta totes les línies contamina allò que és competència del Govern de Catalunya i allò que no ho és', ha afirmat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 02/04/2010 1:03

Guigui ha escrit:Per això, el conseller ha lamentat que la vaga afectés tots els trens operats per Renfe. 'Quan la vaga afecta totes les línies contamina allò que és competència del Govern de Catalunya i allò que no ho és', ha afirmat.
Diu això ara i no totes les vegades que ha passat el mateix a la línia Lleida-La Pobla de Segur, línia també operada per RENFE, des de que està sota mans de FGC, per tant, també sota competència de la Generalitat? O és que les vegueries de Lleida i Alt Pirineu | Aran no són Catalunya?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”