Seguiment del traspàs de Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Com creieu que està anant el traspàs?

Molt millor!
2
2%
Millor, a seques
8
8%
Es nota alguna millora, com d'informació
31
32%
No trobo la diferència
18
19%
Les enganxines dels Civia, molt mones
28
29%
Un desastre
7
7%
Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals : 96

Ens pixen al damunt i diuen que plou

EntradaAutor: Guigui » Dimarts 21/06/2016 19:36

Ayerbe-Zuera ha escrit:No hay más que ver las cifras de población que les dan a las áreas metropolitanas de Madrid y Barcelona para darse cuenta de que el rigor no es la característica principal de la PTP.

Font, si et plau. I no ho dic per a xinxar, sinó que senzillament, m'interessaria saber la població de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, ja que mai he acabat d'entendre quin paràmetre s'utilitza per a mesurar-la: continu urbà? Zona d'influència (i, un cop més, quins paràmetres s'utilitzen per a definir "zona d'influència")? Província?

Per altra banda, m'ensumo que voldran dir "nucli de rodalia". I, en aquest cas, seria un paràmetre. Agradarà més o menys, però és una base.

Ayerbe-Zuera ha escrit:Ninguno de esos países tiene un servicio de cercanías que le llegue a la suela del zapato a las cercanías de aquí. Pero es que ni por asomo. No ya Portugal y Grecia están a años luz.

No deus conèixer Porto, oi?

Ayerbe-Zuera ha escrit:Sin duda la red tiene defectos, sin duda la gestión es mejorable, sin duda lloriquear puede comportar más inversiones. Pero la realidad es que tenemos unas redes de cercanías por encima de lo que era esperable y que cada vez más gente está cansada de este especie de lamento jeremiaco permanente: el victimismo al principio entretiene, pero al cabo de tantos, tantísimos años, cansa, porque es estéril, está basado en la media verdad y es propagado por quienes ningùn interés tienen en la mejora del ferrocarril, sino en el rédito político o en la subvención. Sí, yo estoy con Advocat en que hay un pensamiento si no único sí promovido, que termina por ofuscar.

Segons tu, què és "esperable"? Per exemple, que tots els enclavaments estiguin com el de Mont-roig? Que la R3 tingui retards constants i sistemàtics? (Ups, ja és així!) Que s'inverteixi en rodalia una desena part les inversions milmilionàries que es dediquen a l'AV? (Ups, ja és així!)

"Cada vegada més gent": si ho has mesurat o si has fet enquestes, dóna'ns-en dades, si et plau. Aleshores m'ho creuré.

"El victimisme entreté, però al cap de tants anys cansa": et refereixes a la cantarella del "pensament únic", oi? Per cert, segons la qual, tant tu com en Toni insinueu (i si no ho feu, digueu-ho d'una punyetera vegada, clar i català) que tots "nosaltres" que no combreguem amb les vostres idees som uns decrèpits que ens empassem tot allò que ens diuen "de dalt".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23441
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

EntradaAutor: albe6 » Dimarts 21/06/2016 19:49

La PTP va en el bon camí. però hi ha dos "peros" grans:

- No es veritat que el CSV només pugui ser a 100km/h o 50km/h. El CSV s'aplica si la reducció de velocitat entre trams és d'un 40% o superior.
I si us plau, que posin el senyal de CSV estàndard correcte (rombe taronja) i no el de CSV degut a LTV (rombe groc amb rectangle taronja a sota) sent aquest últim temporal, ja que no deixa de ser LTV.

- Túnels de BCN: la majoria dels serveis passen pels túnels amb els senyals lluminosos en preanunci / anunci de parada, la qual cosa els limita a 30km/h. Això també trastoca bastant els horaris.
albe6
N8
N8
 
Entrades: 740
Membre des de: Divendres 17/02/2012 21:15
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

EntradaAutor: wefer » Dimarts 21/06/2016 20:05

Ayerbe-Zuera ha escrit:El servicio de cercanías de Barcelona o de Madrid es de los mejores de Europa, [

Mira, fins aquí he llegit. Que defensis els teus arguments d'acord, però que ens prenguis a la resta per babaus ho sento, no ho accepto.
O no has estat mai a Madrid o no has estat mai a Barcelona. O menteixes (vull pensar que simplement és desconeixement). Però insinuar que la qualitat de les dues xarxes és comparable és el mateix que dir que un burro i una gallina són el mateix.
No has estat tampoc als serveis portuguesos, que funcionen molt millor que el de Barcelona. I a Itàlia exactament igual. I sí, jo parlo perquè he estat a tots aquests llocs.

Per favor home, per favor... el que s'ha de llegir!!
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7496
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

EntradaAutor: Ayerbe-Zuera » Dimarts 21/06/2016 20:31

Guigui ha escrit:No deus conèixer Porto, oi?


Conozco más las ciudades que he indicado. Portugal lo he recorrido como país, desde Vilar Formoso a Aljezur por el interior, en tren lo que he podido. También he estado un verano en Lisboa, todo el mes, y comprendo perfectamente que no cites los cercanías de Lisboa como ejemplo.

El ferrocarril en Portugal me pareció un cementerio de líneas cerradas, estaciones en las quimbambas y servicio muy deficiente. Recuerdo perfectamente remontar el Tajo hasta Marvao en plena canícula y sin aire acondicionado en un vagón ajado.

Veo en wikipedia que los comboios urbanos de Porto son una red muy pequeñita, como una cuarta parte de la de Barcelona. En todo caso, no descarto que tengan un servicio como el nuestro o incluso mejor, si tú lo afirmas. ¿Por qué no?

No digo que los nuestros sean los mejores, digo que están por encima de la media.

Guigui ha escrit:Segons tu, què és "esperable"? Per exemple, que tots els enclavaments estiguin com el de Mont-roig? Que la R3 tingui retards constants i sistemàtics? (Ups, ja és així!) Que s'inverteixi en rodalia un 1% les inversions milmilionàries que es dediquen a l'AV? (Ups, ja és així!)


Esperable es que con la crisis se hubiesen cerrado líneas, como la de Figueira da Foz o la de Cáceres en Portugal, o todo el Peloponeso menos el ramal de Corinto en Grecia. O como todas las que se han suprimido en Italia. Mira, sólo en el Piamonte han caído todas estas:

Pinerolo – Torre Pellice
Asti – Castagnole – Alba
Alessandria – Castagnole
Asti – Casale
Santhià – Arona
Novi – Tortona (il transito dei treni gestito dalle regioni Lombardia e Liguria è attivo)
Asti – Chivasso
Savigliano – Saluzzo – Cuneo
Mondovì – Cuneo
Alessandria – Ovada
Ceva – Ormea.

Guigui ha escrit:"Cada vegada més gent": si ho has mesurat o si has fet enquestes, dóna'ns-en dades, si et plau.


No hace falta, el domingo creo que hay elecciones. Si quieres el lunes lo comentamos.

En todo caso, yo formo parte de ese "cada vegada més gent", así que al menos una unidad sí.

Guigui ha escrit:"El victimisme entreté, però al cap de tants anys cansa": et refereixes a la cantarella del "pensament únic", oi? Per cert, segons la qual, tant tu com en Toni insinueu (i si no ho feu, digueu-ho d'una punyetera vegada, clar i català) que tots "nosaltres" que no combreguem amb les vostres idees som uns decrèpits que ens empassem tot allò que ens diuen "de dalt".


Por partes. Yo no sé ni quién Toni ni quién en es Advocat, ni si son la misma persona como parece que se insinúa, ni si piensa lo mismo que yo. Vamos, que no tengo el gusto.

Yo no hablaría de pensamiento único. Yo he hablado de victimismo. De creer que nuestra red ferroviaria es de pena y está pésimamente gestionada. De sostener que además se toman decisiones con el ánimo de perjudicar a los usuarios. De ver conspiraciones y contubernios para enriquecer a unos pocos a costa de los demás. De creer que es facilísimo hacer las cosas de otras maneras, y que si no fuese porque mandan quienes mandan, del cielo llovería mirra y miel. De que quien discrepa de la opinión mayoritaria (en este hilo: mucha gente se abstiene de intervenir) es un troll o un tapado.

Cuando leo a gente como bigcoaster escribir que lo de los taludes se arreglaba en dos semanas, como si no existiera una ley de presupuestos, una ley de contratos del estado, unas licitaciones, unos permisos, un número limitado de empresas especializadas en taludes y de trabajadores con las habilitaciones necesarias para trabajar en ellos, pienso que sí, que está instalado en el victimismo, porque de otro modo no se explica ese tipo de afirmaciones en una persona interesada y entendida en el tema.

Cuando leo al mismo bigcoaster o a oriolp13 justificando el spot publicitario del tal Pere diciendo que un periodista, que menos de 8k al mes no debe dejar de sacarse, no tiene que estar tan documentado al menos como un forero cuando hace un reportaje en prime time, pienso que algo de retroalimentación victimista tiene que haber.

Cuando leo, ahora no recuerdo de quién, que habría que haber hecho las obras antes de elevar los niveles de seguridad, también pienso que hay algo en la forma de razonar que se aleja de los cánones homologables.

Yo no pienso que seáis unos decrépitos, porque entonces yo, que debo ser mayor que la mayoría, debería ser una momia. Sí pienso que pecáis de victimismo, continuamente. Hay una serie de foreros, entre ellos tú, a los que NADA les parece bien. Ni el AVE, ni las cercanías, ni la media distancia, ni las conexiones internacionales, ni los proyectos, nada de nada, todo es un desastre, un complot, una ruina. Luego viaja uno por Francia o Italia y ve que se cierran líneas por decenas, que se suprimen servicios, que no hay ascensores, que los trenes están sucios (madre mía, en Marsella), que no paga ni el tato (Roma), que nadie informa de nada, y piensa, hombre, no estamos tan mal, al contrario.

Y creo también que ese victimismo es en parte inducido, efectivamente, por un determinado humus mediático y político.

Mira: Yo soy de Huesca, lo he dicho muchas veces. Cataluña tiene un sistema ferroviario privilegiado en comparación con Aragón. Y también en comparación con la Región de Murcia, de donde es parte de la familia de mi mujer. Totalmente privilegiado. Es natural que sea así, por una pluralidad de motivos, entre ellos los de orden histórico. Pero no es natural estarse quejando mañana, tarde y noche.
Ayerbe-Zuera
N6
N6
 
Entrades: 310
Membre des de: Divendres 20/05/2011 20:27

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

EntradaAutor: Ayerbe-Zuera » Dimarts 21/06/2016 20:47

wefer ha escrit:. O menteixes (vull pensar que simplement és desconeixement)


Miento, dónde vas a parar. A sabiendas, por maldad, como los de Adif. En realidad las cercanías de Marsella o de Atenas son infinitamente mejores.

wefer ha escrit:. I a Itàlia exactament igual


Los servicios ferroviarios de Roma son una maravilla, una virguería. ¡Ah la línea de Giardinetti! ¡Qué moderno y accesible material! ¡Ah la línea de Viterbo por Monte Mario! ¡Cuántas horas pasadas en sus andenes desoladores esperando a que pasase, per carità, algún tren a algún lado! ¡Ah la estación de San Pietro! ¡Qué cómodos enlaces, qué confort en los desplazamientos! ¡Y qué cómodo es ir con un cochecito infantil a Frascati, por ejemplo! ¡O a Albano Laziale! ¡Oh, qué maravilla para los bíceps, arriba y abajo, arriba y abajo! ¿Y esa falta de aire acondicionado en verano? ¡Oh maravilla! ¿Y la estación Tiburtina? ¿No es un puro ejemplo de modernidad, confort e iluminación? ¡Y qué versatilidad! Sobre todo desde que se suprimieron los intercambiadores en Trastevere, ¡qué buena idea! Cada tren forzado a ir por su línea, aunque esta se bloquee, y quedar allí varado mientras ves otras cinco vías libres a las que es imposible acceder. ¿Y cómo no recordar la estación de Tívoli? ¡Qué emplazamiento, in the middle of nowhere! ¡Qué encanto el agro romano cuando llegas y la presunta navetta que te lleva hasta al pueblo ni está ni se la espera! ¡Oh gozo infinito! Por eso los romanos no usan el coche, van todos en tren, en masa.

Tienes razón, miento. Donde esté el transporte público, sobre todo el ferroviario, de Roma, que se quiten los demás. Sólo Nápoles le hace sombra.
Ayerbe-Zuera
N6
N6
 
Entrades: 310
Membre des de: Divendres 20/05/2011 20:27

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

EntradaAutor: Miquel » Dimarts 21/06/2016 20:50

Ayerbe-Zuera ha escrit:Yo no pienso que seáis unos decrépitos, porque entonces yo, que debo ser mayor que la mayoría, debería ser una momia. Sí pienso que pecáis de victimismo, continuamente. Hay una serie de foreros, entre ellos tú, a los que NADA les parece bien. Ni el AVE, ni las cercanías, ni la media distancia, ni las conexiones internacionales, ni los proyectos, nada de nada, todo es un desastre, un complot, una ruina. Luego viaja uno por Francia o Italia y ve que se cierran líneas por decenas, que se suprimen servicios, que no hay ascensores, que los trenes están sucios (madre mía, en Marsella), que no paga ni el tato (Roma), que nadie informa de nada, y piensa, hombre, no estamos tan mal, al contrario.

Tot i que en part estic d'acord, crec que el problema es assimilar com a "normal" les mancances de la xarxa ferroviària.
Ens podem comparar perfectament amb països igual de pobres que nosaltres per a determinar que la nostra xarxa, comparativament, de lluny pot estar millor (cosa que no nego en absolut). El que em sembla malament es conformar-se i acceptar aquest estat com una cosa "normal", que no ho és aquí, ni a Portugal, ni a Italia, ni França, ni Regne Unit, ni Alemanya ni al Japó.

A Espanya serem pobres (òbviament), però si ens haguéssim abstingut de fer xarxes ferroviàries NOVES de trinca només en benefici dels serveis comercials i haguéssim dedicat els diners a la xarxa d'ús habitual, la nostra xarxa tindria un nivell moooolt més alt que l'actual.

Jo també estic fins els nassos d'escoltar i llegir que des d'aquí se solucionarien tots els problemes, cosa que crec rotundament que es mentida, doncs la Generalitat no demostra res ni amb les seves xarxes, però crec que es faltar la realitat dir que l'estat pot estar tranquil i que la ciutadania pot estar contenta del que hi ha.

Al final el fet de tenir una xarxa bona no radica en si ets pobre o ric, si no en la voluntat política de mobilitat, i tots sabem que la clau de la mobilitat en aquest país és el cotxe, d'aquí que l'interès per la xarxa convencional sigui 0.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3454
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

EntradaAutor: robertotlh » Dimarts 21/06/2016 20:53

Es encomiable l'incansable esforç dels dos trolls habituals en obrir-nos els ulls a la meravellosa situació del ferrocarril al nostre país i nosaltres tossuts i desagraïts ens aferrem als fets que la realitat demostra i que indiquen que la situació potser no és tan idíl.lica :D .

Estaria bé que un dia ens expliquessin les seves propostes per el ferrocarril del nostre país, com ampliar els temps de viatge en els horaris cada cop que s'afegeixi una limitació nova, deixar la Pobla com a línia turística, reduir al mínim la despesa en manteniment de vies convencionals ja es una inversió sense retorn econòmic, estudiar quins serveis Regionals es podrien servir amb autobusos i fer la substitució, treure a concessió privada totes les línies...
robertotlh
N5
N5
 
Entrades: 131
Membre des de: Dijous 15/10/2015 14:47

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

EntradaAutor: Ayerbe-Zuera » Dimarts 21/06/2016 21:02

Miquel ha escrit:Tot i que en part estic d'acord, crec que el problema es assimilar com a "normal" les mancances de la xarxa ferroviària.
Ens podem comparar perfectament amb països igual de pobres que nosaltres per a determinar que la nostra xarxa, comparativament, de lluny pot estar millor (cosa que no nego en absolut). El que em sembla malament es conformar-se i acceptar aquest estat com una cosa "normal", que no ho és aquí, ni a Portugal, ni a Italia, ni França, ni Regne Unit, ni Alemanya ni al Japó.

A Espanya serem pobres (òbviament), però si ens haguéssim abstingut de fer xarxes ferroviàries NOVES de trinca només en benefici dels serveis comercials i haguéssim dedicat els diners a la xarxa d'ús habitual, la nostra xarxa tindria un nivell moooolt més alt que l'actual.

Jo també estic fins els nassos d'escoltar i llegir que des d'aquí se solucionarien tots els problemes, cosa que crec rotundament que es mentida, doncs la Generalitat no demostra res ni amb les seves xarxes, però crec que es faltar la realitat dir que l'estat pot estar tranquil i que la ciutadania pot estar contenta del que hi ha.

Al final el fet de tenir una xarxa bona no radica en si ets pobre o ric, si no en la voluntat política de mobilitat, i tots sabem que la clau de la mobilitat en aquest país és el cotxe, d'aquí que l'interès per la xarxa convencional sigui 0.


Em congratula estar d'acord amb moltes coses de les que dius, i en l'esperit constructiu.

El problema de la xarxa de rodalies de Barcelona al meu entendre rau en què les millores necessàries per a que doni un salt de qualitat realment perceptible són molt cares. S'ha parlat molt de nous túnels (per la Diagonal, per Collserola) però és evident que qualsevol cosa que es faci trigarà dècades a fer-se, si és que finalmente es fa. En quant a les quadruplicacions de vies per a augmentar la capacitat, ho veig impossible, especialment des del calaix de Sants.

L'orografia del terreny i la infatigable tendència de les montanyes mediterrànies a desfer-se, a més, fan que el manteniment ja sigui de per sí complicat. Caldria imaginació per a aprofitar més la xarxa existent, possiblement potenciant els moviments perifèrics.

Jo fa temps que penso que s'hauria d'aprofitar d'alguna manera el túnel Bellvitge-Hospitalet i fer una connexió entre la R8 y la línea del Vallès Occ/Manresa, per a canalitzar les comunicacions entre els dos Vallesos.

I també caldria establir algun sistema per a que el vehicle privat contribuís finalísticament al finançament de les millores, mitjançant alguna taxa d'entrada a la ciutat. Jo visc a Barcelona i la contaminació és últimament insuportable, sobre tot quan s'instal·la l'anticicló.

De tota manera, ser ric ajuda bastant a tenir una bona xarxa. De fet, els països europeus rics prescindeixen més del cotxe que no pas els pobres.
Ayerbe-Zuera
N6
N6
 
Entrades: 310
Membre des de: Divendres 20/05/2011 20:27

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

EntradaAutor: Ayerbe-Zuera » Dimarts 21/06/2016 21:06

robertotlh ha escrit:Es encomiable l'incansable esforç dels dos trolls habituals en obrir-nos els ulls


Uy, ya somos dos trolls. Esto parece el señor de los anillos.

A tener opiniones contrapuestas en un foro de internet el señor Robertotlh (es nombre de elfo, por cierto) le llama trolear, el angelito.

Es como si yo llamara troleo a este párrafo:

robertotlh ha escrit:Estaria bé que un dia ens expliquessin les seves propostes per el ferrocarril del nostre país, com ampliar els temps de viatge en els horaris cada cop que s'afegeixi una limitació nova, deixar la Pobla com a línia turística, reduir al mínim la despesa en manteniment de vies convencionals ja es una inversió sense retorn econòmic, estudiar quins serveis Regionals es podrien servir amb autobusos i fer la substitució, treure a concessió privada totes les línies...


Pero trolear es impropio de un elfo.
Ayerbe-Zuera
N6
N6
 
Entrades: 310
Membre des de: Divendres 20/05/2011 20:27

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

EntradaAutor: robertotlh » Dimarts 21/06/2016 21:30

Ayerbe-Zuera ha escrit:
Mira: Yo soy de Huesca, lo he dicho muchas veces. Cataluña tiene un sistema ferroviario privilegiado en comparación con Aragón. Y también en comparación con la Región de Murcia, de donde es parte de la familia de mi mujer. Totalmente privilegiado. Es natural que sea así, por una pluralidad de motivos, entre ellos los de orden histórico. Pero no es natural estarse quejando mañana, tarde y noche.


Bueno no sé cómo estará la situación ahora, pero la línea hasta Huesca se rehizo en 2003, hasta Canfranc se va parcheando regularmente los tramos más problemáticos (vamos que no se deja el rombo amarillo 10 o 15 años).

La línea hasta Teruel se renovó hace pocos años, hasta Sagunto por lo que sé sí que está mal la vía. Si los tramos hasta Huesca y Teruel vuelven a estar plagados de limitaciones (que no lo sé) es porque no se gasta en mantenimiento, vaya justo lo mismo que pasa en Catalunya. Y si no lo están pues entonces la situación es mejor que en Catalunya.

El tramo Zaragoza - Castejón la última vez que pasé fue hace 8 años, y se mantenían los 160 km/h en casi todo el tramo (con el Talgo III) y la vía estaba bastante bien. No sé cómo está ahora, pero volvemos a lo mismo, si ahora está peor es porque no se gasta en mantenimiento.

El tramo Zaragoza - Lleida sí que estaba peor. Curiosamente las limitaciones más gordas estaban en el tramo catalán.

El tramo Zaragoza - Caspe - Mora - Reus, no sé cómo estará en su parte aragonesa. Sí sé que la mayoría de descarrilos recientes se han producido en la parte catalana.

Del tramo Zaragoza - Calatayud - Arcos no he viajado por él en tren convencional. Alguien que sí lo haya hecho recientemente sabrá si también está plagado de limitaciones a 60 o 30 o no.

Adonde quiero llegar con todo esto? Pues a que si vamos a comparar, probablemente la red ferroviaria oscense y aragonesa tenga sus problemas de infraestructura, pero con los datos que tengo a mano no parecen más graves que los que suceden continuamente en Catalunya y que no se arreglan sino que van a más. Si eso es victimismo, pues vale de acuerdo, somos victimistas.
robertotlh
N5
N5
 
Entrades: 131
Membre des de: Dijous 15/10/2015 14:47

Respostes

EntradaAutor: Guigui » Dimarts 21/06/2016 21:38

Ayerbe-Zuera ha escrit:No hace falta, el domingo creo que hay elecciones. Si quieres el lunes lo comentamos.

Diumenge es vota sí o no al "victimisme"? Primera notícia.

Ayerbe-Zuera ha escrit:En todo caso, yo formo parte de ese "cada vegada més gent", así que al menos una unidad sí.

Cada vegada més gent. Un. Anem bé.

Ho sento, em calen proves més fermes.

Ayerbe-Zuera ha escrit:De que quien discrepa de la opinión mayoritaria (en este hilo: mucha gente se abstiene de intervenir) es un troll o un tapado.

Demostra aquesta frase que has dit, perquè és ben grossa.

Ayerbe-Zuera ha escrit:Yo no pienso que seáis unos decrépitos, porque entonces yo, que debo ser mayor que la mayoría, debería ser una momia. Sí pienso que pecáis de victimismo, continuamente. Hay una serie de foreros, entre ellos tú, a los que NADA les parece bien. Ni el AVE, ni las cercanías, ni la media distancia, ni las conexiones internacionales, ni los proyectos, nada de nada, todo es un desastre, un complot, una ruina. Luego viaja uno por Francia o Italia y ve que se cierran líneas por decenas, que se suprimen servicios, que no hay ascensores, que los trenes están sucios (madre mía, en Marsella), que no paga ni el tato (Roma), que nadie informa de nada, y piensa, hombre, no estamos tan mal, al contrario.

Mira, deu ser que sóc rondinaire per naturalesa. Però també desconfiat, quan m'intenten vendre les bondats de la flota más moderna de Europa (la "gran" Maleni dixit) i la xarxa d'AV més extensa d'Europa (que ha costat la meitat del rescat bancari d'Espanya), mentre els usuaris de rodalia i MD pateixen un servei desastrós (recordes la discussió que vam tenir, precisament tu i jo, de la "flamant" LAV de Valladolid a Lleó?). I, dit sigui de pas, també malparlo de la línia de metro més llarga d'Europa i de la mania de soterrar-ho tot. Almenys, posat a criticar, no tinc miraments amb qui m'hi poso; en canvi, a l'hora de repartir els elogis que dispenses a Renfe i Adif, tu sí que ets bastant més selectiu amb la resta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23441
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

EntradaAutor: bigcoaster » Dimarts 21/06/2016 21:54

Ayerbe-Zuera ha escrit:Cuando leo a gente como bigcoaster escribir que lo de los taludes se arreglaba en dos semanas, como si no existiera una ley de presupuestos, una ley de contratos del estado, unas licitaciones, unos permisos, un número limitado de empresas especializadas en taludes y de trabajadores con las habilitaciones necesarias para trabajar en ellos, pienso que sí, que está instalado en el victimismo, porque de otro modo no se explica ese tipo de afirmaciones en una persona interesada y entendida en el tema.

Cuando leo al mismo bigcoaster o a oriolp13 justificando el spot publicitario del tal Pere diciendo que un periodista, que menos de 8k al mes no debe dejar de sacarse, no tiene que estar tan documentado al menos como un forero cuando hace un reportaje en prime time, pienso que algo de retroalimentación victimista tiene que haber.


Como sabrás, también se pueden reparar las cosas de forma exprés, como se està haciendo con el enclavamiento de Montroig, pues yo solo pido que se haga lo mismo con esas limitaciones que se puedan reparar mañana mismo, que las reparen tan pronto como puedan. Si tú crees que esto está relacionado con el victimismo, pues "mú bien", pero no es que tenga mucho que ver, la verdad.

Luego, el Pere no deja de ser un periodista, su profesión es ésta y estudio para eso, no estudió ingeniería de obra civil o alguna otra, sino periodismo. El chico iba perdido, como es normal en el 99,8% de las persona. Tu ponte en la calle a hablar de LTVs, enclavamientos, CSVs y demases y veríamos quién te entiende. La cuestión es que había una notícia: 126 LTVs en Catalunya, y han dado la noticia, intentando explicar lo mejor posible el porqué de cada limitación y situándola en un mapa con hasta las fechas en que se instaló esa LTV. Si eso te parece mal, pues "mú bien", pero para el público general está la mar de bien.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 796
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

EntradaAutor: bigcoaster » Dimarts 21/06/2016 21:55

Ayerbe-Zuera ha escrit:Coda final: Que se pretenda poner como ejemplo de buena gestión a la Gene, cuando a los capitostes del ramo ha tenido que ir a buscarlos el juez a su despacho mientras destruían documentación y cuando la única obra ferroviaria de envergadura que ha intentado (las líneas 9/10 del metro) ha sido un completo desastre tanto desde del punto de vista de la planificación como de la ejecución, por no hablar de descontrol total en los costes, es síntoma de preocupantes anteojeras.


Vamo a vé, esque nadie ha dicho que la Gene sea la "crème de la crème", sino que el gobierno español lo ha estado haciendo mal durante mucho tiempo (y lo sigue haciendo). La Gene tiene tamibén sus problemas, peajes de amigos, La Caixa, mucho parloteo pero poco hacer pero esque no estamos hablando de la Gene, estamos hablando de Rodalies. Y en Rodalies es el Gobierno de España quien pone la pasta, y si no la pone ellos no esperes que la ponga la Generalitat por compasión, aún más cuando España ha estado incumpliendo la disposición adicional tercera del estatut mucho tiempo.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 796
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

EntradaAutor: wefer » Dimarts 21/06/2016 23:22

Ayerbe-Zuera ha escrit:Miento, dónde vas a parar. A sabiendas, por maldad, como los de Adif.

Tu sabràs. Ara, en castellà ja ho diuen que "quién se pica... " :D

Ayerbe-Zuera ha escrit:En realidad las cercanías de Marsella o de Atenas son infinitamente mejores.

Et parlo de Portugal i em surts amb Atenes o Marsella. Bé, no sabia que aquestes poblacions estiguessin a Portugal, gràcies per la informació.
El que tu has dit és:
1- Madrid = Barcelona. Òbviament això és fals i ho sap qualsevol que hagi utilitzat les dues xarxes de rodalies. Pots intentar despistar com vulguis però la realitat és aquesta.
2- Que Barcelona té el nivell de rodalies que li correspon segons el seu nivell de renda. Et demostro que és fals ja que hi ha molts països (jo conec el cas de Portugal) on els serveis són millors... i em surts amb Atenes i Marsella. Encara sort que no hi has posat Teruel. I per més surrealisme em parles de Roma... com si fos la única ciutat d'Itàlia. Et sonen Turí o Milà?
I encara que fos veritat que a l'estranger fossin les coses pitjors (que insisteixo, no ho és) que jo sàpiga la única comparació possible és amb Madrid perquè és la única ciutat semblant a Barcelona on donen servei Renfe/ADIF. Ei, però igual tens raó i Renfe també opera les rodalies d'Atenes, vés a saber.

Sincerament crec que vas d'un costat a l'altra sense saber ben bé com justificar el que dius.

La única cosa certa és que l'estat d'abandó i sobretot la falta de puntualitat de la xarxa de rodalies de Barcelona és totalment impròpia d'una ciutat com aquesta, i que el servei a Madrid (donat per la mateixa Renfe i el mateix ADIF) està a anys llum del de Barcelona gràcies a que allí sí s'inverteixen els diners que calen, per sort de tots els habitants d'aquella ciutat.

En quant al victimisme... diga-li com vulguis. Jo la veritat prefereixo queixar-me de les injustícies i lluitar per millorar en comptes de fer demagògia i dir mitges veritats per amagar la realitat. I tu... què prefereixes? És només una pregunta retòrica, òbviament.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7496
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

EntradaAutor: Don Ramón » Dimecres 22/06/2016 0:54

Ayerbe-Zuera ha escrit:No hay más que ver las cifras de población que les dan a las áreas metropolitanas de Madrid y Barcelona para darse cuenta de que el rigor no es la característica principal de la PTP.

Porque vamos a ver. El servicio de cercanías de Barcelona o de Madrid es de los mejores de Europa, si los comparamos con los de países con nuestro mismo nivel de renta.

Aquí dejé de leer.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
 
Entrades: 1199
Membre des de: Dimarts 25/11/2014 23:22
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

EntradaAutor: uriol108 » Dijous 01/12/2016 23:34

Hola, no sabia on posar aquest video, és un gag boníssim del Polònia sobre les Rodalies a Catalunya...

:) :riure
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
 
Entrades: 681
Membre des de: Diumenge 30/12/2007 22:04
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

EntradaAutor: uriol108 » Dimecres 04/01/2017 18:34

Del Diari Ara :

De la Serna rebutja el traspàs de Rodalies a la Generalitat i ofereix diàleg per consensuar inversions
El ministre de Foment s'ha compromès a acabar el desdoblament del tram de via Tarragona-Vandellòs del corredor mediterrani la primavera del 2018
GERARD PRUNA / MIREIA ESTEVE Barcelona ACTUALITZADA EL 04/01/2017 12:59

Imatge

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, i el delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, abans de la reunió amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, la consellera de Governació, Meritxell Borràs / FRANCESC MELCIÓN

Diàleg per consensuar actuacions però cap opció de traspassar Rodalies. Aquest ha estat el missatge que ha traslladat aquest dijous el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que ha trepitjat per primera vegada Catalunya des que va arribar al càrrec per reunir-se amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i amb la consellera de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, Meritxell Borràs.

Durant la trobada, la Generalitat ha tornat a reclamar el traspàs complet de Rodalies, un extrem que el ministre ha rebutjat. Tanmateix, sí que ha ofert mà estesa al govern català per tal de poder consensuar les inversions que permetin millorar la xarxa ferroviària i de carreteres catalanes. En aquest sentit, el ministre ha assegurat que l'Estat ha invertit 760 milions d'euros en matèria ferroviària i 900 milions en carreteres en els últims quatre anys.

Tot i agrair l'oferta de diàleg del ministre, Rull ha reclamat que el que calen ara "són fets", i ha apuntat que "la millor manera de garantir que es duen a terme les actuacions prioritàries pel servei de Rodalies és que la competència la tingui la Generalitat. "Creiem que és el millor mecanisme per restablir la confiança i garantir que el que es promet es compleixi".

De fet, el nivell de compliment de les inversions ha estat un altre dels punts que ha distanciat el ministre i els consellers aquest dijous, ja que segons han explicat en una roda de premsa conjunta posteriorment, les xifres d'execució amb què treballen el govern espanyol i la Generalitat no coincideixen.

Aquest serà un punt clau a l'hora de debatre el nou pla d'inversions per a Rodalies. De la Serna ja ha dit que hi treballa. El ministre ha estès la mà a consensuar quines actuacions es prioritzen sense ser esclaus dels plans anteriors, però Rull –que ha insistit en el seu "escepticisme" sobre les promeses de l'Estat– ha remarcat que primer de tot cal "complir les inversions pendents".

En aquest sentit, De la Serna ha contestat a Rull que des del govern espanyol treballen per combatre aquest "escepticisme" i que pot confiar que ho farà perquè no vol tornar d'aquí a uns mesos a Catalunya "a menjar-se" les seves paraules.

Avenços en el corredor mediterrani

Una de les poques concrecions que ha sorgit de la reunió ha estat al voltant del corredor mediterrani. De la Serna ha expressat el " compromís ferm del govern espanyol amb aquesta infraestructura" perquè és "estratègica per a tot Espanya". La Generalitat ha denunciat en diverses ocasions que l'Estat encara ha de fer arribar-los 2.588 milions d'euros per invertir en aquesta infraestructura que ha d'unir tot el Mediterrani.

El ministre s'ha compromès a tenir acabat el tram de desdoblament de la via que va de Tarragona a Vandellòs la primavera del 2018, un tram on fa 15 anys que van començar les obres. De moment, la via serà d'ample ibèric, però encara caldrà afegir-hi el tercer fil, un punt imprescindible perquè la infraestructura també serveixi per als trens de mercaderies. Aquesta obra permetria, segons Rull, millorar el temps de trajecte dels trens i reduir-lo fins a 35 minuts. Precisament, les línies R15 i R16 són les més impuntuals de Catalunya.

A més, De la Serna ha confirmat la creació de la figura del coordinador del corredor mediterrani, una figura que hauria de vetllar perquè la infraestructura avanci. Tanmateix, qui ocupa aquesta figura promet ser una altre debat intens entre els dos executius. Mentre De la Serna ha avançat que ja té pensat qui se n'encarregarà, Rull ha avançat que la Generalitat proposarà també noms, i ha defensat que un nom consensuat entre l'Estat, la Generalitat de Catalunya i la Generalitat valenciana tindria molta més capacitat operativa".

Per la seva banda, la consellera de Governació, Meritxell Borràs, ha assenyalat que una demostració de la voluntat de treballar en matèria d'habitatge per part del govern espanyol seria retirar els recursos del TC de les últimes lleis sobre habitatge i no interposar-ne cap en l'última que s'ha aprovat al Parlament fa unes setmanes.

La setmana passada va entrar en vigor la llei que va aprovar el Parlament contra els desnonaments, després d'esquivar el veto del TC, que anul·lava molts dels articles relacionats amb l'emergència habitacional, com ara la mediació obligatòria o l'expropiació forçosa dels pisos buits sense límit de temps. La llei es va aprovar amb el vot favorable de tots els grups parlamentaris.

Reduir la sinistralitat a la N-340

La N-340 al seu pas per les terres de l'Ebre és un dels punts negres en nombre d'accidents. Des que s'han desviat els camions per l'AP-7 per descongestionar la N-II a Girona, la reducció de la sinistralitat ha estat d'un 65%, una baixada que De la Serna ha qualificat "d'espectacular".

Per aquest motiu, Rull ha anunciat que estan treballant en una primera proposta per estendre també les bonificacions perquè els camions passin per l'AP-7 i descongestionar la N-340 al sud de Catalunya. Aquesta és una de les demandes més reivindicades des del territori.

Inversions pendents

El departament de Territori i Sostenibilitat ha denunciat en reiterades ocasions que encara no s'han complert els dos plans d'inversions per millorar la xarxa de Rodalies que va aprovar el govern espanyol. El primer (2008-2015) estava dotat amb 4.000 milions d'euros, dels quals el govern català denuncia que només se n'ha executat un 10%. I el segon (2014-2016) tenia prevista una inversió de 306 milions d'euros. D'aquests, només se n'han executat un 4%.

El conseller Rull també ha posat sobre la taula les inversions pendents en carreteres, com és el cas del desdoblament de la N-340, la N-II a Girona o tirar endavant el Quart Cinturó.


http://www.ara.cat/societat/Serna-rebutja-traspas-Rodalies_0_1717628302.html
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
 
Entrades: 681
Membre des de: Diumenge 30/12/2007 22:04
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)

Anterior

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 4 visitants