Seguiment del traspàs de Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Com creieu que està anant el traspàs?

Molt millor!
3
3%
Millor, a seques
8
8%
Es nota alguna millora, com d'informació
32
31%
No trobo la diferència
19
18%
Les enganxines dels Civia, molt mones
31
30%
Un desastre
9
9%
Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 104
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Trilingüe o no?

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/02/2011 17:47

A més, si tanta informació volen donar a tothom, que indiquin via en tres llengües: Via/vía/platform. Així sí que no hi ha la possibilitat més remota de confondre algú.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 22/02/2011 21:35

Doncs almenys, a FGC fan cas de les recomanacions. Aprofitant que vaig escriure a Rodalies, també vaig queixar-me a FGC perquè rectifiquéssin l'"Stay at" que sortia a les pantalles d'anunci de proper tren, com a traducció de "Para a".

La resposta d'FGC que vaig rebre ahir dilluns era la següent
FGC ha escrit:Benvolgut senyor,

En primer lloc volem donar-vos les gràcies pels vostres comentaris. Efectivament, existeix una errada i ja s’ha passat nota perquè es realitzi el canvi tan aviat com sigui possible.

Rebeu una cordial salutació,
Bé, doncs, avui ja estava rectificat.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 24/02/2011 15:56

De l'Agència Catalana de Notícies (ACN) : http://acn.cat/acn/600060/Politica/text ... RENFE.html

Recoder anuncia que les rodalies del Maresme funcionaran amb 'freqüències horàries com el metro'
La mesura començarà a adoptar-se a partir de l'estiu

Barcelona (ACN).- El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciat al Ple d'aquest dimecres que té la intenció de modificar els horaris de les rodalies que funcionen al Maresme. Segons ha explicat, la intenció és 'transformar integralment la línia en un servei que funcioni per freqüència, com el de la xarxa de metro, i no per horari'. La conselleria té la intenció d'establir la freqüència de pas dels trens en el tram Mataró-Barcelona en 10 minuts i entre 6 i 8 minuts durant les hores punta. També es modifica el tram Blanes-Mataró que assumirà una freqüència de pas de 30 minuts reduint-se a 15 a les hores punta al tram que va de Calella a Mataró. Els nous horaris s'assumiran a partir de l'estiu.


Bé no veig enlloc la suposada millora, actualment la freqüència entre Barcelona i Mataró JA és de 10 minuts en hores vall i 6 minuts en hores punta, entre Blanes i Mataró fa molt temps que hi ha un tren cada 30 minuts, i en hora punta ja hi ha els trens que acaben a Calella, així doncs, la freqüència en aquest tram també ja és de 15 minuts en hora punta, de veritat no sé si ens intenta prendre el pel. Deixant de banda que, tampoc pot incrementar el nombre de circulacions en hores punta, ja que l'estació d'Hospitalet ja no admet més moviments dels que té...
Això sí, del tren cada hora entre Blanes i Maçanet, on de veritat faria falta posar un tren cada trenta minuts, no en diu res.

Interpreto doncs, que la millora serà escurçar el paper a l'hora d'imprimir els horaris, i posar-los en format "freqüència", per intentar vendre la idea als usuaris que s'ho empassin...



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 24/02/2011 18:28

No veig la suposada millora, però fer que el ferrocarril sigui com el metro és un greu error.

L'any 1976, quan Blanes tenia uns 18.000 habitants, es podia anar de l'Estació de França a Blanes en només 59 minuts amb el "Cataluña Expreso", amb parades a Mataró, Arenys de Mar, Sant Pol i Calella; el tren continuava fins a Cerbère (enllaç a Docuferr). Els semidirectes que paraven a totes les estacions a partir de Mataró tardaven 1h11'; tres dels quals anaven més enllà de Maçanet-Massanes (Girona, Portbou i Cerbère). Es podia anar de Blanes a Girona en 35' i a Figueres en 1h10'. En aquella època, de Barcelona a Blanes en cotxe es trigava 1h30' en el millor dels casos, per l'A-19 fins a Mataró i des d'aquí per la N-II, travessant tots els nuclis urbans; es tardava una mica menys per l'A-7 sortint a Hostalric.

35 anys més tard, Blanes ha duplicat la seva població (40.000 hab) i mentre Espanya es converteix en el país europeu amb més kms d'alta velocitat i Renfe presumeix de la flota més moderna d'Europa, els trens entre Blanes i Barcelona-Pl. Catalunya tarden entre 1h18' i 1h27' amb 21 parades intermèdies, no hi ha cap tren que passi més enllà de Maçanet-Massanes i la C-32 pateix col·lapses monumentals cada diumenge d'estiu tot i la seva ampliació.

Només ens faltava que vingués el Recoder i digués que vol convertir aquesta línia en un metro. :evil:



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 24/02/2011 21:41

Pere ha escrit:De l'Agència Catalana de Notícies (ACN) : http://acn.cat/acn/600060/Politica/text ... RENFE.html

Recoder anuncia que les rodalies del Maresme funcionaran amb 'freqüències horàries com el metro'
La mesura començarà a adoptar-se a partir de l'estiu

Barcelona (ACN).- El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciat al Ple d'aquest dimecres que té la intenció de modificar els horaris de les rodalies que funcionen al Maresme. Segons ha explicat, la intenció és 'transformar integralment la línia en un servei que funcioni per freqüència, com el de la xarxa de metro, i no per horari'. La conselleria té la intenció d'establir la freqüència de pas dels trens en el tram Mataró-Barcelona en 10 minuts i entre 6 i 8 minuts durant les hores punta. També es modifica el tram Blanes-Mataró que assumirà una freqüència de pas de 30 minuts reduint-se a 15 a les hores punta al tram que va de Calella a Mataró. Els nous horaris s'assumiran a partir de l'estiu.


Bé no veig enlloc la suposada millora, actualment la freqüència entre Barcelona i Mataró JA és de 10 minuts en hores vall i 6 minuts en hores punta, entre Blanes i Mataró fa molt temps que hi ha un tren cada 30 minuts, i en hora punta ja hi ha els trens que acaben a Calella, així doncs, la freqüència en aquest tram també ja és de 15 minuts en hora punta, de veritat no sé si ens intenta prendre el pel. Deixant de banda que, tampoc pot incrementar el nombre de circulacions en hores punta, ja que l'estació d'Hospitalet ja no admet més moviments dels que té...
Això sí, del tren cada hora entre Blanes i Maçanet, on de veritat faria falta posar un tren cada trenta minuts, no en diu res.

Interpreto doncs, que la millora serà escurçar el paper a l'hora d'imprimir els horaris, i posar-los en format "freqüència", per intentar vendre la idea als usuaris que s'ho empassin...
Jo també pesno que el que faràn serà made in FGC;horaris posant de "tal hora a tal hora cada hora als minuts".Les freqüències que posa a la notícia efectivament és correspon a l'actualitat.

I la veritat que més val qué és posin les piles amb les altres línies,amb servei molt més deficient que l'R1.L'únic aspecte molt negatiu aixó sí de l'R1 és el temps de trajecte,peró poca cosa podem fer amb la poca infraestructura que tenim,i potser un tren cada 30 minuts entre Blanes i Maçanet(peró si us plau,el tren cada 30 mintus entre SVC i Vilafranca també és molt urgent,qusi igual o fins i tot més urgent que el tren cada 30 minuts entre Blanes i Maçanet)).Peró a les altres línies hi ha moltes millores a fer.El que no pot ser és un tren cada hora entre SVC i Vilafranca i entre Martorell i UAB,o que Granollers tingui un tren cada 30 minuts en caps de setmana i matí de laborables quan hauria de ser de 20,o la freqüència a l'Aeroport força rídicula també,o les freqüències rídicules entre Sant Celoni i Maçanet,o tren cada hora en caps de setmana de Manresa a Terrassa,o últim tren desde Vic i Vilanova massa aviat,en aixó si que caldria actuar peró ja!.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 25/02/2011 9:17

Aquesta configuració d'horaris del 1976 va durar, amb adaptacions, fins al juny de 1994. Els trens de Blanes i Maçanet anaven directes de Mataró a Badalona i de Badalona a BCN Clot-Aragó. Es trigava una mica menys d'una hora i quart entre Blanes i BCN pl. Catalunya. A més hi havia almenys tres trens diaris que s'allargaven de Maçanet a Girona, un dels quals arribava fins a Portbou/Cervera de la M. i els seus inversos.

Ara, a Mataró tenen un tren cada 6-8 minuts, però els qui agafen el tren a Blanes han perdut entre 10 i 15 minuts per trajecte fins a Barcelona.

Si es poguessin (o volguessin) fer avançaments, la cosa podria ser una mica diferent. Però cada tren de Blanes hauria d'avançar dos trens entre Mataró i Badalona. Amb la infraestructura actual seria bastant complicat. Altra cosa seria si hi hagués més estacions amb vies d'apartat .Les vies directes no caldria que tinguessin andana, per als trens sense parada.

De tota manera, però, el coll d'ampolla de Mataró a Barcelona només es solucionaria quadriplicant les vies. I no hi ha espai.

Pel que fa a augmentar les freqüències més amunt de Blanes, hi ha el problema que a la darrera renovació de via van aixecar la via desviada a l'estació de Tordera convertint-la en un baixador (potser tampoc costaria tant tornar-la a instal·lar). Així, doncs, no es poden fer creuaments entre Blanes i Maçanet. Tenint en compte que els trens triguen entre 12 i 13 minuts a fer el trajecte, no es poden posar més trens que un cada 30 minuts... i resar perquè no passi res. Actualment hi ha un tren cada hora.

El que seria bastant senzill de fer és prolongar alguns trens d'aquests que ara acaben a Maçanet fins a Girona. És només un problema de disponibilitat de material, d'hores de personal i disponibilitat de capacitat al tram Maçanet-Girona. En definitiva, un problema de costos.

Salut !!
Sagrerenc ha escrit:No veig la suposada millora, però fer que el ferrocarril sigui com el metro és un greu error.

L'any 1976, quan Blanes tenia uns 18.000 habitants, es podia anar de l'Estació de França a Blanes en només 59 minuts amb el "Cataluña Expreso", amb parades a Mataró, Arenys de Mar, Sant Pol i Calella; el tren continuava fins a Cerbère (enllaç a Docuferr). Els semidirectes que paraven a totes les estacions a partir de Mataró tardaven 1h11'; tres dels quals anaven més enllà de Maçanet-Massanes (Girona, Portbou i Cerbère). Es podia anar de Blanes a Girona en 35' i a Figueres en 1h10'. En aquella època, de Barcelona a Blanes en cotxe es trigava 1h30' en el millor dels casos, per l'A-19 fins a Mataró i des d'aquí per la N-II, travessant tots els nuclis urbans; es tardava una mica menys per l'A-7 sortint a Hostalric.

35 anys més tard, Blanes ha duplicat la seva població (40.000 hab) i mentre Espanya es converteix en el país europeu amb més kms d'alta velocitat i Renfe presumeix de la flota més moderna d'Europa, els trens entre Blanes i Barcelona-Pl. Catalunya tarden entre 1h18' i 1h27' amb 21 parades intermèdies, no hi ha cap tren que passi més enllà de Maçanet-Massanes i la C-32 pateix col·lapses monumentals cada diumenge d'estiu tot i la seva ampliació.

Només ens faltava que vingués el Recoder i digués que vol convertir aquesta línia en un metro. :evil:


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 25/02/2011 17:31

Jo crec que tindrien que tornar ha posar els trens directes Hospitalet-Blanes-Maçanet però fora de les hores vall i que no paressin algunes estacions com per exemple,Montgat,Montgat nord,Ocata,Cabrera de mar,Caldes d’Estrac,Sant Pol de mar,Malgrat de mar i Tordera.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 28/02/2011 12:31

trensmat ha escrit:Jo crec que tindrien que tornar ha posar els trens directes Hospitalet-Blanes-Maçanet però fora de les hores vall i que no paressin algunes estacions com per exemple,Montgat,Montgat nord,Ocata,Cabrera de mar,Caldes d’Estrac,Sant Pol de mar,Malgrat de mar i Tordera.
No parar a Tordera em sembla absurd.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimecres 02/03/2011 18:38

En tot cas Montgat, Montgat Nord i Cabrera de Mar. Tordera ja té una freqüència suficientment baixa que hi deixin de parar trens, i Malgrat i St Pol son poblacions on es puja i baixa molta gent



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Diumenge 20/03/2011 13:22

Ahir a la tarda, sobre les 15:00, a Sabadell Nord ja havien instal-lat la cartelleria de Rodalies de Catalunya. Sembla que ja queda poc per a que estrenin els ascensors i les escales mecàniques...

Imatge

Imatge

Al tornar per la nit, les tanques de la segona foto havien estat retirades.


Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 20/03/2011 17:36

I d'aprofitar el canvi de cartelleria per a adaptar el nom de l'estació al futur intercanviador amb FGC, res de res, és clar.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 21/03/2011 8:27

Guigui ha escrit:I d'aprofitar el canvi de cartelleria per a adaptar el nom de l'estació al futur intercanviador amb FGC, res de res, és clar.
Tampoc queda clar quin nom portarà l'estació de FGC però és de suposar que es dirà Sabadell Nord igualment.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/03/2011 19:12

No deien Plaça Espanya?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 21/03/2011 20:08

Jo crec que en el nom de les estacions l'Adif hi té alguna cosa a dir, que no és quelcom que pugui decidir la Generalitat unilateralment.

Per altra banda, algú sap quin tipus de rotació de maquinistes es fa a Terrassa amb retards al servei? Em fa recordar al decalatge que es fa al metro, i no ho havia vist mai a Rodalies.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 21/03/2011 21:55

Com si no haguès una estació de transbord amb dos noms diferents.Nomès cal veure Diagonal/Provença,Sant Andreu Arenal/Fabra i Puig,doncs a Sabadell Nord/Plaça Espanya passarà el mateix.

Per cert,suposo que l'estació d'FGC és dirà Sabadell-Pl.Espanya i no Pl.Espanya,no?PHi dic per l'estació d'FGC de Plaça Espanya(Barcelona),bueno en relaitat és Barcelona-Pl.Espanya peró per megafonia diuen "Plaça Espanya".També anucniaràn Plaça Espanya les 112 a la parada de Plaça Espanya(Sabadell)?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/03/2011 22:56

Mako448 ha escrit:Com si no haguès una estació de transbord amb dos noms diferents.Nomès cal veure Diagonal/Provença,Sant Andreu Arenal/Fabra i Puig,doncs a Sabadell Nord/Plaça Espanya passarà el mateix.
Si ja és greu que l'ATM hagi sigut incapaç d'acabar amb la disparitat terminològica heretada de temps anteriors, pitjor és que es perpetuï amb estacions i intercanviadors nous.

Però tornem al tema del fil.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 06/04/2011 23:52

genissimon ha escrit:Pel que fa a augmentar les freqüències més amunt de Blanes, hi ha el problema que a la darrera renovació de via van aixecar la via desviada a l'estació de Tordera convertint-la en un baixador (potser tampoc costaria tant tornar-la a instal·lar). Així, doncs, no es poden fer creuaments entre Blanes i Maçanet. Tenint en compte que els trens triguen entre 12 i 13 minuts a fer el trajecte, no es poden posar més trens que un cada 30 minuts... i resar perquè no passi res. Actualment hi ha un tren cada hora.
Avui he estat a Tordera i m'he fixat que hi hauria espai de sobra per posar-hi una segona via i una altra andana. Per les restes d'arqueologia que he vist, abans hi havia tres vies, amb una andana gairebé completament derruida entre la segona i la tercera". L'estació està en remodelació, ja han instal·lat part del paviment nou a l'andana, però sembla ser que la deixaran tal com està, com a baixador en via única.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dimarts 03/05/2011 3:48

Que opineu si les pròximes renovacions de material movil sigui Rodalies de Catalunya qui feci les licitacions? Es podria homogeneïtzar el parc mòvil amb trens de cinc cotxes amb velocitat màxima de 120 km/h i longitud total de 100m. Us imagineu uns d'aquests amb la estética dels nous 113? Seria interessant perque els nous contractes no incloés trens i només es dediqués a la gestió dels recursos i personal.
Tanmateix podria pasar amb els serveis regionals, amb una velocitat màxima superior (160 km/h).

*Tot en un context de futur, relleu de 470 i posteriorment 447, 450-451.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 07/05/2011 1:20

Afegir Riells i Viabrea-Breda a la llista d'estacions amb senyalètica de Rodalies de Catalunya.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 08/05/2011 22:20

Poc després del traspàs de rodalies a la Generalitat, moltes estacions on la megafonia només s'utilitzava per dir el típic missatge de no fumar i de no creuar les vies van començar a indicar les circulacions de trens.

En el cas de l'estació de Sant Feliu, diria que d'ençà dues setmanes l'avís de "Pròxima circulació per via..." es reproduït amb menys antelació que abans, i el de "Estacionat a la via..." surt quan el tren ja ha marxat...

Suposo que el que han fet és reproduïr els missatges quan el tren passa per la balisa ASFA següent a la que ho feien abans, ja que més o menys anuncien els rodalies sentit Martorell quan passen pel pas a nivell, on n'hi ha una.

No sé a on enviar un missatge per avisar de l'error a l'hora de programar els anuncis.


Un salut



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”