Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
GigioGigo
N2
N2
Entrades: 10

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Entrada Autor: GigioGigo » Divendres 14/02/2020 13:13

Hola,

Potser s'ha parlat d'això però ho he buscat i no ho he trobat. És tècnicament possible fer circular cotxes de dos pisos a la línia? He llegit en algun lloc que això fa que el tren trigui molt a carregar i descarregar, però amb la situació actual crec que molta gent pagaria per poder seure a canvi de trigar una mica més...

Potser aquest tipus d'inversió és molt més petita que no pas allargar les andanes...



mohn902
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: mohn902 » Divendres 14/02/2020 13:41

Al matí segur que no es pot ampliar capacitat perquè ara no tenen més UT per afegir serveis o allargar recorreguts, però en hora punta de migdia i tarda, algun S7 i S6 més serien de gran ajuda per repartir la gran afluència.

Del tema de fer circular trens de doble pis, serien útils si es poguessin fer trens semidirectes que no perjudiquessin als que paren a totes i que paressin realment on va tota la multitud (Sant Cugat, Sant Joan, UAB, Rubí, Sabadell Major i Terrassa Rambla, principalment).

I allargar andanes, doncs les de l'exterior jo crec que seria factible allargar-les perquè a moltes d'elles ja hi caben 5 cotxes. La feina és a la zona urbana que excepte Muntaner i Sarrià, les altres no sé pas com s'ho farien. I el Peu ja ni te cuento...

I si mai s'hagués plantejat un ramal de Rubí a UAB sense passar per Sant Cugat centre també descolapsaria aquesta estació, ja que estalviaria el transbordament.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1910
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 14/02/2020 15:38

GigioGigo ha escrit:
Divendres 14/02/2020 13:13
Hola,

Potser s'ha parlat d'això però ho he buscat i no ho he trobat. És tècnicament possible fer circular cotxes de dos pisos a la línia? He llegit en algun lloc que això fa que el tren trigui molt a carregar i descarregar, però amb la situació actual crec que molta gent pagaria per poder seure a canvi de trigar una mica més...

Potser aquest tipus d'inversió és molt més petita que no pas allargar les andanes...

Vaig llegir ja fa temps (ara no recordo si va ser en aquest mateix fòrum, podia ser) que tècnicament els trens de dos pisos no es poden introduir a la línia del Vallès pel tema del gàlib. A no ser de que comprin trens de dos pisos adaptats al gàlib dels túnels que llavors ajudaries a resoldre el problema de la capacitat. Perquè tema dobles composicions ara per ara impossible...



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1156
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 14/02/2020 19:11

Renfe451 ha escrit:
Divendres 14/02/2020 15:38
GigioGigo ha escrit:
Divendres 14/02/2020 13:13
Hola,

Potser s'ha parlat d'això però ho he buscat i no ho he trobat. És tècnicament possible fer circular cotxes de dos pisos a la línia? He llegit en algun lloc que això fa que el tren trigui molt a carregar i descarregar, però amb la situació actual crec que molta gent pagaria per poder seure a canvi de trigar una mica més...

Potser aquest tipus d'inversió és molt més petita que no pas allargar les andanes...

Vaig llegir ja fa temps (ara no recordo si va ser en aquest mateix fòrum, podia ser) que tècnicament los Trens de dos pisos no es poden introduir a la línia del Vallès pel tema del gàlib. A no ser de que comprin trens de dos pisos adaptats al gàlib dels túnels que llavors ajudaries a resoldre el problema de la capacitat. Perquè tema dobles composicions ara per ara impossible...
Buenas,
Si fuera posible la circulación de trenes de 2 pisos la administración y muchos foreros saldrian a decirte que es imposible por que la evacuación de los trenes es lenta y claro como quieren poner trenes cada 30 segundos (se que no es asi, pero escuchando lo que dicen seran frecuencias altisimas) pues no son necesarios.

El problema viene cuando todo elmundo quiere llegar a las 8h a plaza catalunya y claro primero la gente no se va a levantar 30min antes para llegar con tiempo a plaza catalunya ni se van a esperar a trenes que lleguen despues de las 8h asi que el problema de capacidad existira siempre por muchos trenes que pongan, la gente es demasiado borrega y querran ir todos en el mismo tren de la misma hora, tiempo al tiempo.

Saludos.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23361
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 14/02/2020 20:25

La gent vol arribar a la destinació prevista al temps previst. I té el dret a gestionar-se el temps com millor li sembli, atenent a les seves obligacions. Em sembla que no costa entendre, això.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1156
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 15/02/2020 12:42

Guigui ha escrit:
Divendres 14/02/2020 20:25
La gent vol arribar a la destinació prevista al temps previst. I té el dret a gestionar-se el temps com millor li sembli, atenent a les seves obligacions. Em sembla que no costa entendre, això.
Buenas,
Si es correcto, pero que no vendan que con mas trenes se van a acabar las aglomeraciones, eso es lo que quiero que se entienda.
Saludos.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1282
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 08/03/2020 21:37

Informació del Món Terrassa
https://elmon.cat/monterrassa/societat/ ... c-terrassa

Ferrocarrils de la Generalitat ha incrementat entre un 1% i un 2% el nombre de viatgers a la línia Llobregat-Anoia des de l'entrada de la ZBE, mentre que a la del Vallès, la més utilitzada, l'increment ha estat "imperceptible", segons ha explicat el president de la companyia, Ricard Font, en la presentació dels resultats del 2019. Font ha explicat que entre les actuacions previstes hi ha l'ampliació de cinc aparcaments dissuasoris, el què suposarà incrementar l'oferta en 1.500 places a Sabadell, Terrassa, Sant Joan, Quatre Camins i Martorell; i la posada en marxa d'espais tancats per estacionar les bicicletes a les estacions. Font ha puntualitzat que el model de gestió i el sistema tarifari d'aquest equipaments els fixarà l'ATM.

En la presentació de resultats aquest dijous, Font també ha explicat que amb l'entrada en funcionament de 15 nous trens a partir de l'estiu del 2021 a la línia Barcelona-Vallès es podrà donar servei a 30 milions més de viatgers i arribar als 100 milions a l'any. Actualment, la companyia registra en aquest tram més de 66 milions de passatgers tot i que pot arribar a donar servei a 73 o 74 milions a l'any. Concretament, són 66,3 milions de viatgers, això és un 3,5% respecte l'any anterior, en la què és la línia més utilitzada, amb 32 trens per hora i l'estalvi de la circulació de 184.000 vehicles, segons l'empresa.

A més, ha recordat, la freqüència de pas serà de 2,5 minuts entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès i de cinc minuts entre la capital catalana i Sabadell o Terrassa. Font ha detallat que el primer dels nous combois arribarà aquest estiu i a partir d'aleshores començaran les proves perquè entrin en funcionament a partir de l'estiu del 2021.

Un altre dels projectes que té en marxa FGC és l'L8, entre Plaça Espanya i Gràcia. En aquest sentit, l'any que ve es faran les primeres licitacions i que el nou equipament entri en funcionament a partir del 2025 o 2026. L'increment de viatgers estimat en aquest nou tram se situa al voltant dels 60 milions de viatgers. D'altra banda, la R-Aeroport es calcula que pugui ser utilitzada per 10 milions de passatgers i el tren tram del Camp de Tarragona per uns 2,5 milions de persones. Les previsions de Ferrocarrils és que al final d'aquesta dècada pugui transportar 225 milions de passatgers i si més enllà del 2030 es concretés un segon túnel per enllaçar amb el Vallès, arribar fins als 375 milions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22688
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 10/03/2020 14:15

https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... catalunya/

Afectacions a la mobilitat a causa de les obres de l’estació de Pl. Catalunya de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya

10/03/2020

A partir del diumenge 15 de març s’inicia una nova fase d’obres i ocupacions, que comportarà deixar el carrer Pelai amb un únic carril de circulació durant dos mesos

El trànsit amb destinació a les Rambles s’haurà de desviar per la Gran Via i la Rambla Catalunya, que s’habilitarà en sentit descendent, i el que tingui com a destinació Via Laietana, haurà de circular per Gran Via i Pau Claris

L’Ajuntament de Barcelona, a través del Comitè d’Obres i Mobilitat, ha treballat amb FGC i TMB per minimitzar les afectacions i establir itineraris alternatius

A causa dels treballs de les obres d’allargament de les vies i les andanes de l’estació Pl. Catalunya que duu a terme Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a partir del proper 15 de març es produiran afectacions importants a la mobilitat del carrer Pelai i al seu entorn.

L’Ajuntament de Barcelona, a través del Comitè d’Obres i Mobilitat, on treballen conjuntament els equips municipals de coordinació d’obres, mobilitat, Guàrdia Urbana i districtes, s’ha coordinat amb FGC i TMB per minimitzar les afectacions i establir itineraris alternatius.

Els treballs d’aquesta nova fase d’obres i ocupacions s’iniciaran a partir de diumenge 15 de març, amb una previsió de dos mesos de durada.

Durant aquest període, el carrer Pelai quedarà amb un únic carril de circulació operatiu. Aquest carril estarà destinat principalment al transport públic (busos i taxis), al veïnat, als vehicles d’emergències i als de mercaderies, aquests últims hauran d’entrar al carrer Pelai per la Ronda de Sant Antoni en horari restringit (de 8:00 a 11:00 hores i de 15:00 a 17:00 hores). Es garantirà l’accés a tots els aparcaments de l’àmbit afectat.

El trànsit que tingui com a destinació les Rambles, i que fins ara baixava pel carrer Balmes fins a Pelai, es desviarà per Gran Via-Rambla Catalunya, que s’habilitarà tota en sentit descendent des de la Gran Via fins a Pelai. Pel que respecta al trànsit privat que tingui com a destinació la Via Laietana, es desviarà per Gran Via-Pau Claris.

Els vehicles que podran circular en sentit descendent per Balmes seran els autobusos i aquells que tinguin com a destinació el carrer Bergara (vehicles de veïns, mercaderies i els que hagin d’accedir a aparcaments subterranis).
La intervenció també comportarà l’anul·lació del pas de vianants actualment existent que connecta la Rambla amb el costat Llobregat de Plaça Catalunya. Es pintarà un nou pas al carrer Pelai, al costat dels accessos de metro i FGC.

Els autobusos que fan part del seu itinerari per l’àmbit afectat estaran sotmesos a petites variacions de recorregut i alguna modificació de les parades habituals, que es traslladaran al punt més proper possible. La Zona Bus de plaça Catalunya també quedarà afectada per les obres.

L’Ajuntament de Barcelona ha fet sessions informatives amb associacions de veïns, hotelers i comerciants de l’entorn per donar a conèixer les afectacions. A banda, s’editaran avisos informatius per tot l’àmbit d’influència, es posarà senyalització a les instal·lacions ferroviàries i es faran avisos als mitjans de comunicació.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) duu a terme obres de millora de l’estació de Plaça Catalunya, de la línia Barcelona-Vallès, que es reconfigurarà per adaptar-la als requeriments de seguretat propis de les entrades automàtiques dels trens. El projecte inclou l’allargament de les vies i de les andanes així com l’ampliació del vestíbul.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1282
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 20/05/2020 22:13

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha reprès les obres aturades pel coronavirus i una de les més destacades és la remodelació de l’estació de la Plaça Catalunya de Barcelona, una actuació que permetrà millorar la capacitat de la línia Barcelona-Vallès així com remodelar tot el vestíbul actual per guanyar espai per a les persones usuàries. Per a realitzar l’ampliació del vestíbul, el carrer Pelai quedarà tancat al trànsit de vehicles privats a partir d'aquest dimecres, 20 de maig, i fins al 31 d’agost.

Aquestes tasques s’han programat de manera que es produeixi la mínima afectació per als usuaris i veïns. Per poder realitzar els treballs amb seguretat i garantir el compliment dels protocols sanitaris i de salut pública vigents arran del coronavirus es tancarà l’accés al vestíbul costat Rambla entre l’1 i el 31 d’agost. Es mantindrà obert l’accés pel carrer Vergara. Durant el mes de març es van començar a enderrocar les antigues dependències i, per temes estructurals, també es va demolir el sostre del vestíbul de connexió entre Metro i FGC per fer una reconstrucció de l’estructura. Les obres es van interrompre amb la declaració de l’estat d’alarma, excepte els treballs més urgents per garantir la integritat estructural de l’obra.

Ara es reprenen i comportaran restriccions a la circulació del carrer Pelai. Durant aquest temps, aquesta via quedarà amb un únic carril de circulació operatiu que estarà destinat al transport públic (busos i taxis), al veïnat, als vehicles d’emergències i als de mercaderies. El trànsit privat amb destinació a la Rambla no podrà baixar per Pelai i s’haurà de desviar per la Gran Via de les Corts Catalanes i la Rambla de Catalunya, que s’habilitarà en sentit descendent. Per la seva banda, aquell que tingui com a destinació Via Laietana, haurà de circular per Gran Via de les Corts Catalanes i Pau Claris per enllaçar amb Via Laietana. Pel carrer de Balmes només podran circular en sentit descendent els autobusos i aquells que tinguin com a destinació el carrer Bergara (vehicles del veïnat, mercaderies i els que hagin d’accedir als aparcaments subterranis). La intervenció també comportarà l’anul·lació del pas de vianants actualment existent que connecta la Rambla amb el costat Llobregat de plaça Catalunya. Es pintarà un nou pas al carrer Pelai, al costat dels accessos de metro i estació de tren de FGC. Els autobusos que fan part del seu itinerari per l’àmbit afectat estaran sotmesos a petites variacions de recorregut i alguna modificació de les parades habituals, que es traslladaran al punt més proper possible.

Es senyalitzarà i s’informarà sobre les possibles afectacions. La Zona Bus de plaça Catalunya també quedarà afectada per les obres. L’actuació a les vies consisteix en allargar-les per aconseguir la distància de seguretat suficient per a què els trens puguin realitzar l’entrada automàtica a l’estació.

Aquesta maniobra és necessària per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona-Vallès, a partir de l’arribada de les 15 noves unitats el 2021, que permetrà que en hora punta hi hagi trens a Terrassa (línia S1) cada 5 minuts, trens a Sabadell (S2) cada 5 min, a més dels trens al ramal Tibidabo (L7). En paral·lel, es remodelarà completament el vestíbul per guanyar espai i fer més funcional l’estació. El vestíbul creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533. Aquesta ampliació millorarà l’espai de circulació i permetrà recol·locar elements funcionals de l’estació. Així, es desplaçarà la barrera tarifària, fet que optimitzarà els fluxos d’entrada i de sortida de persones, així com les màquines de venda de títols de transport. Una altra de les millores importants serà la instal·lació d’una segona escala mecànica de pujada que connectarà les andanes amb el nou vestíbul així com una nova escala fixa que connectarà les andanes i el vestíbul Rambla, millorant la funcionalitat actual.

font de la Informació, Món Terrassa i FGC



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”