Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 05/01/2012 11:33

Bé del tot cert no és el que dius, el tren taller que es va construir a partir d'una unitat de la sèrie 400, segons vaig veure en un paper que hi té a la cabina pot circular pel ramal d'Avinguda Tibidabo amb restriccions de velocitat, de 15 km/h pel túnel i 5 km/h a les estacions.

Quan a mitjan anys 90 es va renovar la catenària sembla que va quedar amb condicions de que hi poguessin circular d'aquesta forma.

Si un 112 pot circular per aquest ramal, en principi l'únic impediment és que ha de tornar per la mateixa via, desconec si s'ha provat i si hi ha algun problema addicional, en qualsevol cas el gàlib és força semblant al d'un tren de la sèrie 111.
awe ha escrit: Quelcom de prou important hi ha d'haver per tal que el FC de Sarrià fes un material rodant específicament adaptat al ramal d'Av Tibidabo. Els pericos es varen projectar tenint en compte el gàlib del túnel, i a l'època era l'únic material que hi podia circular: les granotes no passen. I si a algú se li fa estrany que una granota no passi pel túnel i un perico sí, ja s'ho pot creure. Per això els pericos duen les resistències a sota del tren enlloc de dur-les al sostre, i tenen el pantògraf muntat més avall que les granotes. Fins i tot les caixes de granotes i pericos són diferents entre elles, més enllà de la diferència òbvia del nombre de portes: els testers dels pericos són molt més arrodonits els de les granotes (que no sé si te a veure amb els radis de gir del ramal d'Av. Tibidabo o no, però la diferència hi és).

Avui en dia, és segur i empíric que els 111 poden passar per qualsevol línia. No sé si els 112 no hi van només perquè no cabrien a les andanes, o si hi ha algun motiu addicional.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/01/2012 11:51

No hi ha un fil per parlar del gàlib?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/01/2012 13:40

Sí, i ja l'he indicat més amunt. Per tant:

Back to topic!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 16/01/2012 16:02

Doncs bé, avui ha començat el tall entre Gràcia i Plaça Molina que afecta als trens que fan servei de la línia L7.

La via 3 de Gràcia resta anul·lada, des de l'andana no es veu res ja que han posat una tanca amb una fibra de color verd que garanteix que no es veig res. En canvi, crec que la via 4 encara continua operativa (?).

El transbord es fa per el passadissos actualment en servei. Els trens surten de Plaça Molina per la via 2, fent servir l'agulla que es va col·locar al túnel entre Plaça Molina i Pàdua. El servei es fa amb dos trens de la sèrie 111, n'hi ha un tercer en reserva que resta estacionat a la via 1 de Plaça Molina. Ara mateix està desconnectat el ramal d'Avinguda Tibidabo de la resta de la xarxa, doncs aquest migdia ja havien retirat les vies i ja estava la màquinària treballant dins del túnel.



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 16/02/2012 19:17

Ahir vaig passar per Pl. Molina, i la nova agulla ja està posada, la via direcció Pl. Catalunya, sembla ser que està operativa, ja que a l'altre hi ha el topall, i la 111 que hi havia, ja no hi és.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 10/03/2012 12:50

A Gràcia estan habilitant un accés provisional a la cantonada Via Augusta-Travessera de Gràcia, envaint part del parc que hi ha al mig de la plaça.

Per mi, ja podria ser definitiu, perquè per aquell costat hi ha segurament molta més afluència que per la banda de Marià Cubí.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 19/04/2012 22:05

Estan avisant per megafonia, que el proper dilluns 23, la L7 recupera el recorregut original (i posant esmentant, que no serà necessari fer cap enllaç) fins a Plaça Catalunya.

Però de totes maneres, avui he passat per Gràcia a bord d'una 111, i tota la part nova de l'estació encara està per fer, si que he vist tant la via, com la catenària (per cert, és rígida) posada. Així que o fan un "sprint" final aquests 3 dies que resten, o m'ensumo que les 111 direcció Av. Tibidabo no faran parada a Gràcia durant unes setmanetes.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 23/04/2012 17:41

Al voltant de la Pl. Molina (si més no, tot el carrer Guillem Tell, i el mateix haurà passat a la zona més o menys propera a totes les estacions del ramal de Balmes) han penjat a cada portal un anunci imprès, gran i a color de la represa del servei de l'L7 en la seva totalitat.

M'agradaria saber quant els ha costat la brometa, que segurament s'hauria pogut donar a conèixer de manera molt més econòmica i amb un efecte molt semblant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/05/2012 11:15

Avui m'he adonat d'un fet curiós, si més no al 111 on anava. La primera porta del primer vagó, costat dret (sentit Pl. Catalunya) quedava bloquejada a totes les estacions de l'L7 mentre durin les obres a Gràcia. Així ho deia un rètol informatiu enganxat als dos vidres de la porta en qüestió. Algú en sap el motiu?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 20/08/2012 20:07

http://www.fgc.cat/cat/index.asp

A partir del 20 d'agost nou accés provisional a l'estació de Gràcia per la plaça Gal·la Placídia

A partir del dilluns, dia 20 d'agost, l'estació de Gràcia disposarà d'un nou accés provisional a la plaça Gal·la Placídia, cruïlla Via Augusta amb Travessera de Gràcia.

Així, l'accés a les vies 2 i 4 serà independent de l'accés a les vies 1 i 3. És a dir, per agafar els trens en sentit descendent (direcció Pl. Catalunya - vies 2 i 4), s'accedirà a l'estació per l'entrada situada al carrer Marià Cubí, que actualment ja es troba obert. En canvi, per viatjar en sentit ascendent (direcció Vallès - vies 1 i 3) s'haurà d'accedir pel nou accés provisional.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/08/2012 23:20

Seria molt d'agrair que trobessin una manera per fer aquest accés permanent. Reduiria el camí a molta gent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1642
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 21/08/2012 7:25

Guigui ha escrit:Seria molt d'agrair que trobessin una manera per fer aquest accés permanent. Reduiria el camí a molta gent.
Completament d'acord Guigui; és una zona molt comercial i d'oficines i donaria servei a tota la zona de La Travessera de Gràcia. Podem mirar de demanar-ho a les institucions (FGC, GISA, Ajuntament) des del Fòrum. Salut!



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 24/08/2012 11:55

122-042-132 ha escrit:
Guigui ha escrit:Seria molt d'agrair que trobessin una manera per fer aquest accés permanent. Reduiria el camí a molta gent.
Completament d'acord Guigui; és una zona molt comercial i d'oficines i donaria servei a tota la zona de La Travessera de Gràcia. Podem mirar de demanar-ho a les institucions (FGC, GISA, Ajuntament) des del Fòrum. Salut!
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=210287


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 26/01/2013 0:55

Han remodelat ja aquestes estacions? Es que vaig estar buscant a la web de'n Wefer, i en aquesta nova de transport de Barcelona i no en surt cap foto actual, ni a Google tampoc.



Edgar
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: Edgar » Dissabte 26/01/2013 2:11

Ecomobisostrans ha escrit:Han remodelat ja aquestes estacions? Es que vaig estar buscant a la web de'n Wefer, i en aquesta nova de transport de Barcelona i no en surt cap foto actual, ni a Google tampoc.
Gràcia segueix mig descoberta... i em dona la sensació que encara li queda!



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Diumenge 27/01/2013 21:10

Sarrià està aturada des de com a mínim el 14/09/2011.
I en teoria Gràcia no s'haurà acabat fins a com a mínim el final de juny.

"Data inici:
10/01/2011
Data fi:
30/06/2013"

Font


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 03/04/2013 18:59

Missatge procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=217157#p217157
alf_ ha escrit:Pensaba que nadie se acordaba ya de aquel plan de recortar la L7 a Gràcia. Espero que hayan caído en la sensatez y no se les ocurra realmente llevar esto a cabo, dejaría esa línea totalmente castrada, yendo de ninguna parte a ninguna parte, y obligando a los usuarios a trasbordar ya sólo para ir a Provença (donde se mueve como el 80% del pasaje de la L7) y Pl. Catalunya... no quiero extenderme, pero como sea si realmente recortan la L7 yo iré personalmente a tirar bombas a la plaza Sant Jaume. :evil:
Doncs ves preparant un taller i explosius, perquè les obres de Gràcia, actualment en marxa, faran inevitable aquesta reconfiguració de línies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 03/04/2013 21:28

Guigui ha escrit:
alf_ ha escrit:Pensaba que nadie se acordaba ya de aquel plan de recortar la L7 a Gràcia. Espero que hayan caído en la sensatez y no se les ocurra realmente llevar esto a cabo, dejaría esa línea totalmente castrada, yendo de ninguna parte a ninguna parte, y obligando a los usuarios a trasbordar ya sólo para ir a Provença (donde se mueve como el 80% del pasaje de la L7) y Pl. Catalunya... no quiero extenderme, pero como sea si realmente recortan la L7 yo iré personalmente a tirar bombas a la plaza Sant Jaume. :evil:
Doncs ves preparant un taller i explosius, perquè les obres de Gràcia, actualment en marxa, faran inevitable aquesta reconfiguració de línies.
No, ¿por qué? Se ha instalado una aguja en Pl. Molina que permite servicios que terminen en la vía ascendente de Gràcia, pero no veo donde se hace "inevitable" la reconfiguración. De hecho, ni siquiera llegaron a suprimir la vía descendente de la L7 porque era muy compleja (y costosa) la obra, aunque en esos planes también constaba que la vía descendente enlazara con la vía descendente principal. En todo caso, estas actuaciones serían innecesarias y ya se podría haber suprimido la vía y el túnel descendiente desde Pl. Molina a Gràcia y hacer terminar todos los L7 en Gràcia, no hay impedimento a esto.
Además, no es en lo más mínimo necesario sacar los L7 del tramo común en las horas valle, por lo que es más razonable pensar que eventualmente harán terminar algunos o todos los L7 en Gràcia en las horas punta para poder aumentar las frecuencias, y manteniendo el recorrido tradicional. Sería realmente descerebrado recortar la L7, sería igual como si la suprimieran, y el bus 17 quedaría completamente desbordado, ten en cuenta que ahora ya ve bastante carga. Y teniendo en cuenta que la mayoría de enlaces hacia y desde la L7 se hacen en Provença y Pl. Catalunya, los usuarios se pasarían casi todos al bus para no hacer el molesto trasbordo en Gràcia, ya que los servicios terminarían por narices en la vía ascendente. Y para colmo no se podría aumentar la frecuencia de la L7 a más de 5 minutos, porque el último tramo sería todo vía única desde Pl. Molina hasta Gràcia, inversión de marcha y hasta Pl. Molina otra vez que no puede cruzarse el próximo tren. Si una terminal como Av. Tibidabo tiene dificultades con trenes cada 5 minutos (hacen relevos los maquinistas, porque no daría tiempo de caminar de un lado del tren al otro), ¿como lo harán si encima es todo el trayecto hasta la terminal y de vuelta en vía única? ¿Quien espera 6 minutos para ir desde Av. Tibidabo o El Putxet hasta Gràcia (4 o3 paradas resp.), donde hay que cambiar de andén para una parada más, Provença (por ejemplo)?

No descarto nada, posible es que realmente sigan adelante con semejante sandez. Pero como usuario habitual de la L7 dejame decirte, que lo mismo daría que la cerraran completamente, porque la gran mayoría de los usuarios se pasarán al autobus.



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 03/04/2013 22:32

alf_ ha escrit:
Guigui ha escrit:
alf_ ha escrit:Pensaba que nadie se acordaba ya de aquel plan de recortar la L7 a Gràcia. Espero que hayan caído en la sensatez y no se les ocurra realmente llevar esto a cabo, dejaría esa línea totalmente castrada, yendo de ninguna parte a ninguna parte, y obligando a los usuarios a trasbordar ya sólo para ir a Provença (donde se mueve como el 80% del pasaje de la L7) y Pl. Catalunya... no quiero extenderme, pero como sea si realmente recortan la L7 yo iré personalmente a tirar bombas a la plaza Sant Jaume. :evil:
Doncs ves preparant un taller i explosius, perquè les obres de Gràcia, actualment en marxa, faran inevitable aquesta reconfiguració de línies.
No, ¿por qué? Se ha instalado una aguja en Pl. Molina que permite servicios que terminen en la vía ascendente de Gràcia, pero no veo donde se hace "inevitable" la reconfiguración. De hecho, ni siquiera llegaron a suprimir la vía descendente de la L7 porque era muy compleja (y costosa) la obra, aunque en esos planes también constaba que la vía descendente enlazara con la vía descendente principal. En todo caso, estas actuaciones serían innecesarias y ya se podría haber suprimido la vía y el túnel descendiente desde Pl. Molina a Gràcia y hacer terminar todos los L7 en Gràcia, no hay impedimento a esto.
Aviam, no l'han suprimit per que encara no li ha arribat l'hora, la reforma de Gràcia ni de bon tros està finalitzada. No se si hi treballaran aquest estiu, però jo crec que en menys de 3 anys ja estarà llesta.
alf_ ha escrit: Además, no es en lo más mínimo necesario sacar los L7 del tramo común en las horas valle, por lo que es más razonable pensar que eventualmente harán terminar algunos o todos los L7 en Gràcia en las horas punta para poder aumentar las frecuencias, y manteniendo el recorrido tradicional.
A dia d'avui no sabem pas com s'ho muntaran, però el més normal és que la L7 finalitzi per sempre a Gràcia, ja que la idea es que els forats lliures que deixin els aprofitin els S1 i S2 per augmentar la freqüència dels serveis al Vallès (d'aquí, la compra de les unitats 113, ja que les 111 són insuficients per motius obvis, i amb les 112 es quedarien curtes en quantitat). A banda resten els L6, que se suposa que aniran servits per 112 i continuaran fins a Plaça Catalunya.
alf_ ha escrit: Sería realmente descerebrado recortar la L7, sería igual como si la suprimieran, y el bus 17 quedaría completamente desbordado, ten en cuenta que ahora ya ve bastante carga. Y teniendo en cuenta que la mayoría de enlaces hacia y desde la L7 se hacen en Provença y Pl. Catalunya, los usuarios se pasarían casi todos al bus para no hacer el molesto trasbordo en Gràcia,
No crec que els usuaris es passin tots al bus, seria força "tonto" per part d'aquests, d'Av. Tibidabo a Gràcia són uns 5-6 minuts i ni de conya, un 17 trigarà el mateix temps, s'ha de ser molt ruc per passar-se al bus. A més, pots estar segur (i esperem) que els horaris estiguin coordinats, no hi haurà problema si és direcció Tibidabo, però si Catalunya, on s'hauria de deixar un temps mínim de 2 minuts per no haver de córrer, apart, una avantatge de les 113, es que podrà acollir amb més facilitat el passatge que deixi la L7 en aquesta estació.
alf_ ha escrit: ya que los servicios terminarían por narices en la vía ascendente. Y para colmo no se podría aumentar la frecuencia de la L7 a más de 5 minutos, porque el último tramo sería todo vía única desde Pl. Molina hasta Gràcia, inversión de marcha y hasta Pl. Molina otra vez que no puede cruzarse el próximo tren. Si una terminal como Av. Tibidabo tiene dificultades con trenes cada 5 minutos (hacen relevos los maquinistas, porque no daría tiempo de caminar de un lado del tren al otro), ¿como lo harán si encima es todo el trayecto hasta la terminal y de vuelta en vía única? ¿Quien espera 6 minutos para ir desde Av. Tibidabo o El Putxet hasta Gràcia (4 o3 paradas resp.), donde hay que cambiar de andén para una parada más, Provença (por ejemplo)?
La L7 quedarà aïllada de la resta de la xarxa, per tant, podrà explotar-se amb tota tranquil·litat, apart, es poden dissenyar perfectament els horaris per tal de prestar el servei amb 4 trens 111, ja que simultàniament poden creuar-se a Pl. Molina i El Putxet, cal pensar que la línia serà simètrica i això ofereix ventatges (2 estacions terminals en via única, 3 estacions en doble via, creuaments a les estacions parells). La freqüència pot arribar a ser igual o inferior a l'actual sacrificant un minutet de viatge pel motius que deies, cal tenir en compte el temps d'inversió, no molt gran tampoc, que són 3 cotxes només.

Les 113 també s'hauran pensat per la futura prolongació de la L6, i les 111 poden durar encara molts més anys amb un bon manteniment.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 04/04/2013 0:19

No digo que el bus fuera a ser más rápido, pero simplemente mucha gente no se querría molestar en estar cambiando de trenes, eso es de cajón. Y no entiendo el beneficio de que la línea se explote independiente de las otras líneas del Vallès.

Yo he leído el proyecto de la obra, y el grueso ya está hecho en materia de vías y andenes. No sé si al otro lado de la vía ascendente de la L7 se habilitará como andén, pero ya no se tocarán las vías. Reitero que inicialmente la propuesta era que la vía descendiente de la L7 se incorporase a la principal antes de llegar a la estación, así consta en el proyecto original. Este proyecto se cambió, porque habría que haber reconstruido parte de la estructura para construir ese enlace. Sí se hizo el desvío de la vía ascendente, y se instaló la aguja a la salida de Pl. Molina. Por ahora no sé de ningún proyecto para suprimir la vía descendiente de la L7. Y no hay tampoco ninguna obra prevista que de alguna manera facilite establecer la L7 como línea independiente, como lo podría haber sido reordenar las vías de alguna forma para que la L7 terminara en el medio de las otras dos, lo cual sí hubiera facilitado ese trasbordo.

Ahora, insisto que si actualmente 5 minutos es la máxima frecuencia que permite la terminal en vía única, sin importar la longitud de los trenes ya que el maquinista espera en la estación para poder arrancar inmediatamente en la otra dirección. Y eso es lo que tarda. El tramo de Pl. Molina a Gràcia es de un minuto (siendo optimistas), por tanto una frecuencia de 6 minutos ya sería difícil de mantener, y requeriría que los maquinistas estén relevandose al menos en Gràcia. Y veamos, el 17 desde Pl. Kennedy hasta Provença hace 15 - 20 minutos, pero si tomo los FGC serán (hasta) 6 minutos de espera, 6 de trayecto, 2-3 de trasbordo, y 2-3 hasta provença. Es decir, que en promedio tardaré 15 minutos en hacer el trayecto con FGC. Por 5 minutos he de estar subiendo y bajando escaleras, eso es hacer atractivo el transporte público, sí señor. :plas

Ahora las frecuencias. Yo no veo por qué iban a aumentar las frecuencias en horas valle tan drásticamente con los nuevos trenes. Si hubiera la intención de aumentar la frecuencia a otras horas, esto es perfectamente posible, ya que hay material rodante y espacio suficiente. Veamos, actualmente en hora punta hay 30 circulaciones en el tramo Gràcia - Pl. Catalunya. Eliminando los 10 de la L7 se pueden aumentar a 20 los S1 y S2, es decir un S1 y S2 cada 6 minutos. Actualmente en las horas valle hay un S1 y S2 cada 15 minutos, es decir un total de 8 circulaciones, súmese 8 L6 y 8 L7. Así que aún se puede aumentar en 6 circulaciones los S1 y S2, lo que se traduciría a 14 circulaciones, o un S1 y S2 cada 10 minutos. Y hasta que no hagan falta más, la L7 cabe perfectamente en ese tramo del tunel.
¿Por qué tanto empeño en querer separar la L7 del tronco de la línea del Vallès? ¿Por qué hay gente que habla de eso como si fuera algo bueno? ¿Acaso tenemos que operar todos los trenes en Catalunya como si del Metro se tratase? ¿Acaso no hay Metros en el mundo donde las líneas comparten vías? ¿Por qué no suprimimos los S2, operamos la S1 cada 6 minutos, y con enlace a S2, doblando la frecuencia en los ramales?

Nadie vé que es absurdo obligar a la gente a realizar un trasbordo para enlazar una linea (que de por sí sólo recorre 4,3 kilómetros) con la próxima línea de metro, que es la L5? A que lógica obedece esto de plantear pequeños ramales que no comuniquen nada y sean un trasbordo obligado? Queremos otra L11, pero ahora en el medio de Barcelna, y con la cantidad de viajeros que ve esta línea? No sé, debería de parecer evidente a quien haya usado dos o tres veces esta línea que parece un planteamiento absurdo crear una línea de un recorrido tan corto, que sólamente sirva como línea de aportación, cuando ahora mismo une varios barrios con el centro. Supongo que ya trasgrede las explicaciones técnicas o estadísticas, me parecería de sentido común. O tal vez subestimas no sólo la molestia de ese constante trasbordo, sino ese sentimiento de sentirme como un imbécil usando primero una línea de metro de 6 minutos, y luego una de 5 sólamente para llegar a Pl. Catalunya. Como ocurría cuando hubo el corte entre Pl. Molina y Gràcia. Muchísima gente dejó de usar la L7, y se pasaron al bus. Admito que fue más drástica la situación al no enlazar en Gràcia misma, pero igual.

Espero sinceramente que te equivoques, con todo el respeto a tu argumentación y tu opinión, claro, pero defiendo que la L7 recortada permanentemente perdería mucho potencial, y no hay ninguna razón que impida que al menos algunas circulaciones hagan el trayecto completo, que pienso yo es lo que ocurrirá.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”