Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 11/07/2010 12:32

Algú ha vist la notícia del periódico?
Sortia una foto i al peu de foto deia que era una imàtge virtual de la nova estació de Gràcia, quan, de fet, era una foto de l'estació actual :x :)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 11/07/2010 23:05

Tres andanes, però només dues per a PMR. Espero que per als afectats quedi clarament senyalitzat perquè baixin pel costat correcte del tren.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1640
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 13/07/2010 9:11

Per sí voleu veure el projecte complet, amb plànols i detalls:
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1

o encara millor: http://www.gisa.cat/gisa/documentos/esp ... 520000.PDF



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1640
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 10/01/2011 21:34

Les obres de l'estació de Gràcia, en marxa

Informació d'avui de la pàgina web de la Generalitat

Territori i Sostenibilitat inicia les obres de remodelació, adaptació i millora de l'estació d'FGC de Gràcia

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat els treballs previs a les obres de remodelació, adaptació i millora de l’estació d’FGC de Gràcia, que compten amb un pressupost de 29,3 MEUR. Així, s’ha iniciat el tancament de la zona d’obres a la plaça Gal·la Placídia, per tal de dur a terme el desviament de serveis afectats. A finals d’aquest mes, es preveu iniciar la construcció d’una nova subcentral elèctrica i cap a la primavera, les obres de remodelació de l’estació pròpiament, que inclou la instal·lació de 3 ascensors per connectar els diferents nivells de l’estació, l’ampliació i modernització del vestíbul i les andanes, i la modificació de la configuració de les vies existents.

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat els treballs previs per a la remodelació, millora i adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’estació d’FGC de Gràcia, que compta amb un pressupost previst de 29,3 MEUR.

L’actuació servirà per modernitzar i ampliar el vestíbul i les andanes d’aquesta estació i instal·lar 3 nous ascensors per fer-la accessible a persones amb mobilitat reduïda. Per encabir els nous ascensors, caldrà ampliar les andanes existents, de manera que s’haurà de modificar el traçat de les dues vies laterals de l’estació. A més, es millorarà la capacitat d’evacuació i les instal·lacions elèctriques per a garantir el subministrament necessari per permetre l’increment de freqüències en el futur.

L’estació de Gràcia s’ubica sota la Via Augusta i la plaça Gal·la Placídia, entre el carrer de Marià Cubí i la Travessera de Gràcia, i dóna servei a les línies del Vallès, així com al ramal de Reina Elisenda i de l’avinguda Tibidabo. Disposa de 4 vies, dues centrals (per les línies del Vallès i Reina Elisenda) i dues laterals (només pels serveis de l’avinguda Tibidabo). La comunicació entre el vestíbul i andana es fa mitjançant escales fixes i mecàniques, i amb l’exterior, amb escales fixes. Aquesta estació compta amb 11.200 viatgers al dia.

Primera fase en marxa

En aquest sentit, les obres inicials que ara comencen comprenen el tancament de la zona d’obra, que implica l’ocupació d’una part de la plaça Gal·la Placídia. Això permetrà dur a terme el desviament dels serveis afectats previs a l’inici del gruix de les obres. Així, es desviarà la xarxa elèctrica de mitja i baixa tensió, canonades d’aigua, etc.

Un cop es finalitzin aquets treballs, cap a finals de gener, es preveu iniciar les obres de construcció d’una subcentral elèctrica més potent que substituirà l’actual, que serà enderrocada. D’aquesta manera, amb el trasllat de la subcentral a la banda Besòs i nord de la plaça, es disposarà de l’espai necessari per a modificar la configuració de les vies actuals previstes en aquesta actuació.

La nova subcentral es construirà contigua a l’actual i en mina, amb l’execució inicial dels murs pantalla perimetrals, i de la llosa de cobertura, per poder dur a terme posteriorment l’excavació i buidat del recinte.

Més endavant, cap a la primavera es preveu començar les obres de la segona fase, que inclouen pròpiament la remodelació, ampliació i adaptació de l’estació.


Modernització i adaptació a PMR


Concretament, les obres previstes que permetran modernitzar les instal·lacions i millorar la qualitat del servei en aquesta estació comprenen els treballs següents:

•3 nous ascensors i escales fixes i mecàniques: l’estació quedarà completament adaptada a persones amb mobilitat reduïda, amb la col·locació de 3 nous ascensors, un a l’exterior, a la Via Augusta, costat Besòs, a l’alçada del carrer Marià Cubí, per enllaçar amb el vestíbul, i dos més per arribar a les andanes. A més, s’ampliarà l’amplada dels trams d’escales fixes, que seran de 2 metres en les escales que connecten el vestíbul i les andanes laterals, i de 4 metres, a les que enllacen el vestíbul i l’andana central. També es col·locaran 3 escales mecàniques.
•Ampliació del vestíbul i zona d’andanes: la millora de l’accessibilitat a l’estació comportarà la necessitat de disposar de nous espais per encabir els ascensors i ampliar els trams d’escales. Així, s’ampliarà la superfície del vestíbul dels 250 m2 actuals als 1.500 m2 i s’aprofitarà l’espai alliberat amb el trasllat de la subestació elèctrica i la nova configuració de vies. Amb aquesta actuació, els passadissos que porten cap al vestíbul actual s’eliminaran i els accessos conduiran directament cap a aquest gran vestíbul projectat. A més, les andanes s’ampliaran i es passarà de les dues andanes actuals, de 4 metres d’amplada cadascuna, a 3 andanes: 4.45 metres la del costat Besòs, els 10.5 metres la central, i 7.35 metres la del costat Llobregat.
•Renovació de l’arquitectura interior: a més, a la zona del vestíbul es col·locaran paraments de pedra i tancaments de vidre i acer inoxidable, així com elements retroil·luminats, que aportaran lluminositat i modernitat a aquests espais ampliats. A la zona d’andanes, també es renovaran els acabats interiors, amb materials d’acer inoxidable i vidre. A més, es col·locarà una estructura penjant sobre el sostre, que acollirà les xarxes de ventilació i il·luminació.
•Modificació del traçat de 2 vies: l’ampliació de les andanes obligarà a modificar el traçat de les vies laterals al seu pas per l’estació, per on discorren els serveis del ramal de l’avinguda Tibidabo. Així, la via en sentit Avinguda Tibidabo es desplaçarà cap a la banda Besòs, ocupant l’espai destinat ara a la subestació elèctrica. L’andana en sentit Barcelona també s’amplia; per fer-ho, la via descendent de Tibidabo s’enllaçarà amb la via principal abans de l’entrada a l’estació.
•Nova subestació elèctrica i reforma d’instal·lacions: la subestació elèctrica actual serà substituïda per una de nova més potent que es canviarà d’ubicació, per tal de disposar de l’espai per desviar el traçat de la via ascendent de Tibidabo. A més, es renovaran les instal·lacions elèctriques de mitja i baixa tensió, així com les de comunicacions i senyalització, i la catenària.
•Nova sortida d’emergència: finalment, s’habilitarà una nova sortida d’emergència a l’extrem de l’estació costat Plaça Catalunya.



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dijous 13/01/2011 18:51

La part central de la Gala Placídia ja està plena de tanques. Això va de debò! Però el curiós es que s'hagi engegat aquesta obra quan al començament d'aquest tema es deia força vegades que per qüestions de pressopost el projecte es començaria el 2012.
També tenia entès que abans era prioritari el túnel de maniobres de Pl. Catalunya sota el carrer Fontanella. O sigui que no entenc res. Algú sap perque es comença abans una obra que l'altre?
El que es cert es que a Gràcia millorarà molt l'accés de les persones que ja irà be. En canvi no tinc tant clar que que ho deixin ara ben preparat de cara un perllongament (molt interessant) de la L8. També s'ha de dir que fa tems que es dóna voltes a aquest projecte i ja he vist planols de tots colors. També, i no seria mala cosa que la L7 es desganxés de la L6 i anés en una altre direcció, però això ja és metro-ficció.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 13/01/2011 22:05

U-bahn de BCN ha escrit:La part central de la Gala Placídia ja està plena de tanques.
Les tanques són de l'etern desmuntatge de la carpa provisional del Mercat de la Llibertat i la reurbanització de l'espai.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1640
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 16/01/2011 21:38

No, no, les tanques son noves d'ara; ja no son del desmontatge del mercat, aquestes ja van despareixer fa temps. Aquestes son noves del dilluns; obres prèvies d'inici de l'obra de la reforma i adequació de l'estació. Salut!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 05/03/2011 17:01

http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... racia.html

Restriccions al trànsit en horari nocturn a la Via Augusta per obres de millora de l'estació d'FGC de Gràcia

16:46 05.03.2011

Barcelona (ACN).- Com a conseqüència dels treballs previs a les obres de remodelació, adaptació i millora de l'estació d'FGC de Gràcia es reduirà el nombre de carrils de circulació a la Via Augusta la nit de diumenge 6 a dilluns 7 de març, a l'altura de la plaça Gal·la Placídia, segons informa Territori i Sostenibilitat. Així, s'eliminaran entre dos i quatre carrils de la calçada, entre les vuit del vespre de diumenge fins a les vuit del matí de dilluns, tot i que els vehicles disposaran com a mínim d'un carril per sentit per circular. Aquests treballs previs inclouen el trasllat de tres arbres catalogats de la plaça Gal·la Placídia per al seu transplantament. Les restriccions es repetiran la nit del dijous 10 de març.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 01/08/2011 19:36

http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

Restriccions al trànsit a la Via Augusta

publicat el 29/07/2011 a les 19:33 h. Redacció bcn.cat

Les obres de remodelació de l'estació de FGC a Gràcia obligaran a partir d'aquest dimarts a eliminar els dos carrils que baixen per Via Augusta, la circulació dels quals serà desviada a l'altura del carrer Madrazo.

Les obres de remodelació, millora i adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l'estació de FGC de Gràcia obliguen a eliminar els dos carrils de baixada per la Via Augusta des del dimarts 2 d'agost i fins el 26 del mateix mes.

El trànsit en sentit sud es desviarà a l'altura del carrer Madrazo i el carrer Balmes fins a la Travessera de Gràcia, on els vehicles podran tornar a enllaçar amb la Via Augusta. Pel que fa a la circulació en sentit nord, mantindrà els dos carrils.

Aquests canvis comportaran també el trasllat de la parada del costat Llobregat de la Via Augusta (N4, 22, 24 i 28) a pocs metres després de la Travessera.

Una estació més accessible

Les obres de remodelació de l'estació l'adaptaran a persones amb mobilitat reduïda amb la instal·lació de tres nous ascensors, l'ampliació de l'amplada de les escales fixes i la instal·lació d'escales mecàniques.

També s'ampliarà la superfície del vestíbul, que passarà dels 250 metres quadrats actuals als 1.500 metres quadrats, i la de les andanes. Aquesta ampliació obligarà també a modificar el traçat de dues vies i la circulació dels combois.

Més informació a http://w3.bcn.es/fitxers/home/7ef00c7c6 ... f4.489.pdf



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 02/09/2011 18:56

http://www.lavanguardia.com/vida/201109 ... racia.html

A partir del 5 de octubre

Restricciones al tráfico en la Vía Augusta de Barcelona por obras en la estación de FGC de Gràcia

Las limitaciones viarias se realizarán a la altura de de la plaza Gala Placidia y también afectarán a la calle Madrazo

Vida | 02/09/2011 - 18:03h

Barcelona (EUROPA PRESS).- Las obras de remodelación, adaptación y mejora de la estación de Ferrocarriles de la Generalitat de Catalunya (FGC) provocarán una restricción al tráfico en Vía Augusta a la altura de la plaza Gala Placidia a partir del 5 de octubre.

En un comunicado, la Conselleria de Territorio y Sostenibilidad ha explicado que se habilitará un carril de bajada exclusivo para el transporte público, que durante agosto se ha desviado por un recorrido alternativo, y se reubicará la parada de autobús en su punto habitual.

Las obras, que cuentan con un presupuesto de 29,3 millones de euros, también provocan que el tráfico general en sentido sur se desvíen a la altura de la calle Madrazo por un itinerario alternativo.



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dissabte 10/09/2011 15:26

Soc l´unic que pensa que la sortida d´emergencia que es farà al costat mar de la plaça hauria de ser un accés permanent???



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 10/09/2011 18:14

No, no ets l'únic.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 03/10/2011 10:21

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=50885

El conseller Recoder visita les obres de remodelació i adaptació de l'estació d'FGC de Gràcia

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, visitarà el proper dilluns, 3 d’octubre, les obres de remodelació i adaptació de l’estació d’FGC de Gràcia.
El punt de trobada serà, a les 16.30 hores, a la Plaça Gal·la Placídia amb la Travessera de Gràcia.

03-10-2011 16.30 | Plaça Gal·la Placídia amb la Travessera de Gràcia | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, visitarà les obres de remodelació i adaptació de l’estació d’FGC de Gràcia. L'acompanyarà el delegat del Govern a Barcelona, Salvador Jorba.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/11/2011 12:06

De FGC:

Accés Pl. Gal·la Placídia (estació de Gràcia) tancat temporalment

A conseqüència dels treballs de millora que s’estan fent a l’estació de Gràcia, a partir del divendres dia 25 de novembre, l’accés de la Pl. Gal·la Placídia romandrà tancat fins a nou avís.

L’entrada i sortida de l’estació de Gràcia es realitzarà exclusivament per carrer Marià Cubí. Disculpeu les molèsties.

Per més informació podeu trucar al telèfon d’informació (tel. 93.205.15.15) o dirigir-vos al personal d’estació.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 03/01/2012 18:19

http://www.fgc.cat/cat/index.asp

A partir del 16 de gener els trens de la línia L7 només circularan entre Plaça Molina i Avinguda Tibidabo amb motiu de les obres de millora a l'estació de Gràcia.

El servei de la L7 es modifica a partir del proper 16 de gener amb motiu de les obres de millora de l'estació de Gràcia:

Servei L7 (Avinguda Tibidabo) a partir del 16 de gener: els trens circularan entre Plaça Molina i Avinguda Tibidabo, en ambdós sentits, amb una freqüència de 7 minuts.

Per arribar en tren a Plaça Molina cal transbordar a l'estació de Sant Gervasi des de les línies S5, S55 i L6.

Durant les hores punta dels dies feiners hi haurà un servei d'autobusos entre Plaça Catalunya i Plaça Molina amb parada a totes les estacions del recorregut (de 7.20h a 10h; i de 15.50h a 20h).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimarts 03/01/2012 21:32

Y digo yo una cosa que se me acaba de ocurrir: Si la L8 tiene previsto en un futuro llegar a Grácia, y la L7 tiene su futuro previsto que finalice recorrido en dicha estación... Tanto costaría unificar las L7 y L8, y transformarlas en una misma línea que haga el recorrdio Molí Nou-Av.tibidabo?


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 03/01/2012 23:37

ferroviario_catalan ha escrit:Y digo yo una cosa que se me acaba de ocurrir: Si la L8 tiene previsto en un futuro llegar a Grácia, y la L7 tiene su futuro previsto que finalice recorrido en dicha estación... Tanto costaría unificar las L7 y L8, y transformarlas en una misma línea que haga el recorrdio Molí Nou-Av.tibidabo?
Muy buena. Aunque el gálibo de la L7, ironías de la vida, es más estrecho, y además el resto de servicios del Llobregat deberían quedarse antes o buscar otra salida, por la Diagonal o la Gran Via.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 03/01/2012 23:44

D'aquest tema ja es parla en aquest fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=12045


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 04/01/2012 5:37

El gàlib del ramal d'Avingida Tibidabo, que alguns malanomeneu L7, no és més estret sinó més baix, i faltaria saber si realment és un problema o no, que ningú es cregui totes les coses que es diuen sobre els gàlibs que solen ser excuses.
Lluita1714 ha escrit:
ferroviario_catalan ha escrit:Y digo yo una cosa que se me acaba de ocurrir: Si la L8 tiene previsto en un futuro llegar a Grácia, y la L7 tiene su futuro previsto que finalice recorrido en dicha estación... Tanto costaría unificar las L7 y L8, y transformarlas en una misma línea que haga el recorrdio Molí Nou-Av.tibidabo?
Muy buena. Aunque el gálibo de la L7, ironías de la vida, es más estrecho, y además el resto de servicios del Llobregat deberían quedarse antes o buscar otra salida, por la Diagonal o la Gran Via.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimecres 04/01/2012 21:12

josep_serre ha escrit:El gàlib del ramal d'Avingida Tibidabo, que alguns malanomeneu L7, no és més estret sinó més baix, i faltaria saber si realment és un problema o no, que ningú es cregui totes les coses que es diuen sobre els gàlibs que solen ser excuses.
Quelcom de prou important hi ha d'haver per tal que el FC de Sarrià fes un material rodant específicament adaptat al ramal d'Av Tibidabo. Els pericos es varen projectar tenint en compte el gàlib del túnel, i a l'època era l'únic material que hi podia circular: les granotes no passen. I si a algú se li fa estrany que una granota no passi pel túnel i un perico sí, ja s'ho pot creure. Per això els pericos duen les resistències a sota del tren enlloc de dur-les al sostre, i tenen el pantògraf muntat més avall que les granotes. Fins i tot les caixes de granotes i pericos són diferents entre elles, més enllà de la diferència òbvia del nombre de portes: els testers dels pericos són molt més arrodonits els de les granotes (que no sé si te a veure amb els radis de gir del ramal d'Av. Tibidabo o no, però la diferència hi és).

Avui en dia, és segur i empíric que els 111 poden passar per qualsevol línia. No sé si els 112 no hi van només perquè no cabrien a les andanes, o si hi ha algun motiu addicional.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”