Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Entrada Autor: alf_ » Divendres 12/07/2013 7:13

Miquel ha escrit: I quin interès te enllaçar amb els trens direcció Sarrià, si a la majoria del passatge li interessa baixar fins a Plaça Catalunya?
No. A las horas punta de la mañana, una parte importante de los usuarios de la L7 la usan como aportación a las líneas suburbanas. Por tanto, si haces terminar algunos L7 en Gràcia a la hora punta habrá bastante gente que va a Gràcia para cambiar a un tren ascendiente. Además del trayecto inverso, hacia Av. Tibidabo que dice Guigui, claro.



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 12/07/2013 8:36

alf_ ha escrit:
Miquel ha escrit: I quin interès te enllaçar amb els trens direcció Sarrià, si a la majoria del passatge li interessa baixar fins a Plaça Catalunya?
No. A las horas punta de la mañana, una parte importante de los usuarios de la L7 la usan como aportación a las líneas suburbanas. Por tanto, si haces terminar algunos L7 en Gràcia a la hora punta habrá bastante gente que va a Gràcia para cambiar a un tren ascendiente. Además del trayecto inverso, hacia Av. Tibidabo que dice Guigui, claro.
Sempre hi haurà algú que perdrà, en tot cas no tenim dades reals per determinar com es reparteix el passatge, tot i que jo veig que l'habitual és baixar. En tot cas, ja ho veurem quan estigui operativa. ;)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dissabte 13/07/2013 1:05

Miquel ha escrit:
alf_ ha escrit:
Miquel ha escrit: I quin interès te enllaçar amb els trens direcció Sarrià, si a la majoria del passatge li interessa baixar fins a Plaça Catalunya?
No. A las horas punta de la mañana, una parte importante de los usuarios de la L7 la usan como aportación a las líneas suburbanas. Por tanto, si haces terminar algunos L7 en Gràcia a la hora punta habrá bastante gente que va a Gràcia para cambiar a un tren ascendiente. Además del trayecto inverso, hacia Av. Tibidabo que dice Guigui, claro.
Sempre hi haurà algú que perdrà, en tot cas no tenim dades reals per determinar com es reparteix el passatge, tot i que jo veig que l'habitual és baixar. En tot cas, ja ho veurem quan estigui operativa. ;)
No estoy diciendo que los de la L7 vayamos a "perder" necesariamente. Si se hace con dos dedos de frente, poner servicios recortados en hora punta no es mala idea, a la vista que la S1 y S2 les cuesta dar abasto. No podemos ser unos egoístas que no podamos soportar que entre las 7 y las 9 la L7 se termine en Gràcia, cuando hay trenes cada 2 minutos que siguen el trayecto.
No tengo números, pero todo quien usa la L7 sabe que hay gente que hacen el trayecto a Gràcia (o desde) para tomar los trenes suburbanos. No digo que sean muchos, pero si ya se van a recortar algunos L7 a Gràcia, a la vía ascendente, pues si dejas bajar a la gente del lado de la vía general, la gente que vaya a tomar un tren suburbano saldrá beneficiada porque no tendrán que cambiar de andén. Y eso compensa un poco por la gente que sigue el viaje y sí tienen que cambiar de andén, que deben ser la gran mayoría por eso.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 15/07/2013 13:21

jo vaig ser usuari habitual de la L7 uns quants anys i juraria que en hora punta hi havia molta més gent que baixava a Provença per agafar la L5 que no a Gràcia


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 15/07/2013 15:20

Evidentment. Però com que els trens no poden acabar trajecte a Provença, només hi ha dues opcions: arribar fins a Pl. Catalunya, omplint solc al tronc comú, o escapçar el servei a Gràcia, deixant el solc per als serveis a Reina Elisenda i el Vallès.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 03/08/2013 11:26

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 0&idioma=0

Entra en funcionament el nou vestíbul de l'estació d'FGC de Gràcia


El nou vestíbul, més ampli que l’anterior, entra en servei juntament amb dos ascensors, alhora que es reobre, remodelat, l’accés de carrer situat al costat plaça Gal·la Placídia

Les obres de millora i adaptació de l’estació a persones amb mobilitat reduïda tenen un pressupost de 20,7 MEUR i finalitzaran durant el setembre vinent

Es tanca l’accés a l’estació costat carrer Marià Cubí per a renovar-hi l’arquitectura interior i l’accés provisional habilitat per les obres

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha posat avui en servei el nou vestíbul de l’estació d’FGC de Gràcia, en el marc de les obres de millora i adaptació a persones amb mobilitat reduïda que està portant a terme en aquesta instal·lació. Els treballs compten amb un pressupost de 20,7 MEUR i estan cofinançats amb fons europeus mitjançant el programa de Competitivitat Feder Catalunya 2007-2013.

El vestíbul que avui ha entrat en servei, de 600 metres quadrats de superfície, s’ha construït al costat del recinte ja existent i permet els usuaris gaudir d’una major amplitud i comoditat en els seus moviments –el nou espai té més del doble de superfície. Conjuntament amb el nou vestíbul, s’han posat en funcionament dos ascensors, un del carrer al vestíbul i un altre del vestíbul a una de les andanes (sentit ascendent), que faciliten els desplaçaments dels viatgers amb mobilitat reduïda.

En paral·lel, s’ha reobert l’accés de carrer situat al costat plaça Gal·la Placídia, tancat per poder executar les obres i que també s’ha remodelat, pel que fa a la seva arquitectura interior. En aquest accés, a més, s’hi ha instal·lat una escala mecànica.

Les obres de millora de l’estació d’FGC de Gràcia es troben en la seva recta final; el gruix dels treballs s’ha completat, inclosa la reurbanització en l’entorn afectat per les obres –tret dels treballs pendents que executarà l’Ajuntament de Barcelona en el marc del projecte de remodelació de la plaça Gal·la Placídia.

Així, a partir d’ara, s’executaran les tasques següents:

- Finalització dels dos ascensors que resten per completar l’adaptació de l’estació a les persones amb mobilitat reduïda;
- Desmuntatge del vestíbul provisional habilitat amb motiu de les obres i adequació d’una nova sortida d’emergència;
- Remodelació arquitectònica de l’accés de carrer costat Marià Cubí, que comportarà el seu tancament durant l’execució d’aquests treballs

Es preveu que tota l’obra de remodelació de l’estació conclogui durant el setembre vinent.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 03/08/2013 16:12

Gencat ha escrit: Desmuntatge del vestíbul provisional habilitat amb motiu de les obres i adequació d’una nova sortida d’emergència;
Enlloc de deixar una sortida pel costat de travessera de Gràcia amb lo be que hagués anat... >:(



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dissabte 03/08/2013 16:13

Tampoco lo entiendo. Con lo absurdo que es a veces caminar de una punta del andén hasta la otra para salir, y luego volver a tener que ir en la otra dirección. Cuantas más bocas haya mejor.



Ismael_BCN
N5
N5
Entrades: 95
Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)

Entrada Autor: Ismael_BCN » Diumenge 25/08/2013 3:08

Se ha hablado mucho de Gracia pero Sarria sigue siendo una estación no apta a PMR, y aunque yo la uso pocas veces al año, pero mueve decenas de miles de pasajeros al día y aun es hora de ver un agujero al menos en la calle para colocar el ascensor ya lo del enlace con la L9 es otro tema, pero ya le toca la instalación de ascensores como en la del putxet.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/09/2013 10:09

De FGC:

Obertura de l'accés de Marià Cubí de l'estació de Gràcia

El dia 5 de setembre s'obre de nou l'accés de Marià Cubí de l'estació de Gràcia un cop finalitzades les obres de millora.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 27/03/2014 18:11

¿Com van les obres a Sarrià? Fa temps que no se'n parla. ¿Ja han reservat espai per l'enllaç amb L9?



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 01/04/2014 9:25

A Sarrià ho veig tot molt parat...

També aniria molt bé que obrissin un vestíbul que dongués a la part de sota de l'andana, al carrer dels Vergós...



RogerHernan95
N5
N5
Entrades: 117
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
Ubicació: Segur de Calafell

Entrada Autor: RogerHernan95 » Dimarts 01/04/2014 10:16

Fa uns mesos van dir que estaven redactan un projecte per adaptar-la sense obrir l'L9 (donat que la reanudació de les obres del tram central va per a llarg), però d'alguna forma compatible per quan a més llarg termini es construeixi l'intercanviador:

La reforma de Gràcia acosta FGC al ple d'estacions adaptades

[...] Les tres assignatures encara pendents són Sarrià, El Putxet i Peu del Funicular, encara que aquesta última Territori l'ha aprovat a mitges, ja que ja existeix una andana reformada. Les dues primeres han tingut fins ara lligat el seu destí als respectius intercanviadors de l'inconclús i paralitzat, fins ningú sap quan, tram central de la L-9/L-10 del metro. Amb aquesta quilomètrica infraestructura al congelador, la conselleria preveu redactar ara per a totes dues parades uns projectes d'accessibilitat autònoms que, malgrat tot, puguin ser compatibles amb una futura, per més que avui hipotètica, represa i finalització de les obres del metro. [...]

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... es-2759973



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 08/06/2014 11:37

30/12/2013 PC. TF-13290
Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu d'adaptació a la normativa i millora de l'accessibilitat de l'estació de Putxet dels FGC. Remodelació d'accessos a vestíbul i andanes per a l'execució d'itineraris adaptats. Clau: TF-13290
Pressupost de licitació: 175.600,00 € (sense IVA)

30/12/2013 PC. TF-05518.3
Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu d'adaptació a la normativa i millora de l'accessibilitat de l'estació de Sarrià dels FGC. Remodelació de vies, andanes i vestíbul per a l'execució d'itineraris adaptats. Clau: TF-05518.3
Pressupost de licitació: 166.660,00 € (sense IVA)



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 08/06/2014 12:25

Vaya, por fin le toca a Sarrià y El Putxet, dos de las estaciones más concurridas y que faltaban por adaptar. Contando El Putxet toda la L7 estará adaptada, esto tendría que ser razón suficiente para cargarse el bus 17 más arriba de Pl. Catalunya.



adri
N4
N4
Entrades: 41

Entrada Autor: adri » Dijous 03/09/2015 20:31

Surt a licitació i ja avança això:


Execució de les obres del projecte d'adaptació a la normativa i millora de l'accessibilitat de l'estació de Sarrià dels FGC.



https://licitacions.infraestructures.ca ... =CT1067815



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 03/09/2015 23:32

El que es licita és el canvi d'enclavament per un d'electrònic. L'obra en qüestió es licitarà properament.

Pel que diu el projecte, FGC ha decidit eliminar l'actual via 2, eixamplant l'andana per sobre d'aquesta via, i fent l'actual via 3 la descendent del Vallès. Això implica que l'L6 es veuria reduïda a una llançadera Sarrià-Reina Elisenda.



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 04/09/2015 8:42

victorcasta ha escrit:El que es licita és el canvi d'enclavament per un d'electrònic. L'obra en qüestió es licitarà properament.

Pel que diu el projecte, FGC ha decidit eliminar l'actual via 2, eixamplant l'andana per sobre d'aquesta via, i fent l'actual via 3 la descendent del Vallès. Això implica que l'L6 es veuria reduïda a una llançadera Sarrià-Reina Elisenda.
Tard o d'hora havia de caure. Ara veurem que passa amb els solcs que queden desocupats entre Sarrià i Catalunya. Suposo que es convertiran tots en S5 o S55 per incrementar la freqüència del Vallès o un nou servei Les Planes - Catalunya en hores de no excessiva afluència.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 04/09/2015 9:08

Miquel ha escrit:Ara veurem que passa amb els solcs que queden desocupats entre Sarrià i Catalunya. Suposo que es convertiran tots en S5 o S55 per incrementar la freqüència del Vallès o un nou servei Les Planes - Catalunya en hores de no excessiva afluència.
Yo apoyo la idea de hacer una línea 6 que vaya de Plaça Catalunya a les Planes, con un ramal entre Sarrià y Reina Elisenda.

Eso sí, ¿la vía 3 de Les Planes podría soportar el tráfico de esta nueva L6?



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 04/09/2015 10:37

Aquí teniu l'enllaç al projecte, costa de descarregar-se, doncs ocupa unes quantes "megues":

ftp://ftp.infraestructures.cat/CT106781 ... vament.pdf



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”