Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 04/09/2015 13:53

Tela els canvis que hi haurà a Sarrià! Segons el projecte des de que iniciin les obres d'adaptació es suprimiran els L6 directes de Pl.Catalunya a Reina Elisenda perquè embriden els canvis (no es podran moure). Així, venint de Pl.Catalunya per la via 1 no es podrà accedir al ramal de Reina Elisenda de cap manera, en tot cas hauran d'anar a contravia des de la diagonal entre Muntaner i la Bonanova fins a Sarrià... Per tant, L6 Sarrià-Reina Elisenda llançadora permanent assegurat. Com dieu, faltarà veure com aprofiten els solcs, el què també em veig a venir és que els S1 i S2 acabaran parant sempre a totes les estacions (Sant Gervasi, la Bonanova i les Tres Torres), a no ser que facin aquests hipotètics L6 Pl.Catalunya - Les Planes o bé hi hagi S5/S55 tots els dies de la setmana. Veurem...!!



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 04/09/2015 14:50

Trenscat ha escrit:Tela els canvis que hi haurà a Sarrià! Segons el projecte des de que iniciin les obres d'adaptació es suprimiran els L6 directes de Pl.Catalunya a Reina Elisenda perquè embriden els canvis (no es podran moure). Així, venint de Pl.Catalunya per la via 1 no es podrà accedir al ramal de Reina Elisenda de cap manera, en tot cas hauran d'anar a contravia des de la diagonal entre Muntaner i la Bonanova fins a Sarrià... Per tant, L6 Sarrià-Reina Elisenda llançadora permanent assegurat. Com dieu, faltarà veure com aprofiten els solcs, el què també em veig a venir és que els S1 i S2 acabaran parant sempre a totes les estacions (Sant Gervasi, la Bonanova i les Tres Torres), a no ser que facin aquests hipotètics L6 Pl.Catalunya - Les Planes o bé hi hagi S5/S55 tots els dies de la setmana. Veurem...!!
Si, jo també m'hi he fixat en que invalidaran les agulles per canviar entre les noves vies 1 i 2, decisió que no entenc. Crec que haurien de mantenir-se per si l'estació ha de convertir-se en terminal per alguna incidència, amb aquest projecte les properes estacions amb agulles són Muntaner i Les Planes. Una incidència tonta a La Bonanova provocaria un cacau considerable si cal establir un servei alternatiu en superfície.
Renfe445 ha escrit: Yo apoyo la idea de hacer una línea 6 que vaya de Plaça Catalunya a les Planes, con un ramal entre Sarrià y Reina Elisenda.
Eso sí, ¿la vía 3 de Les Planes podría soportar el tráfico de esta nueva L6?
No veig per que no, tenint en compte que és una via morta no cal que estigui "impoluta", de fet, ja va ser terminal dels L6 en alguna obra, això si, entre Sarrià i Les Planes hi anaven sense servei. Els canvis d'agulles els van renovar fa uns anyets crec. Únicament caldria reparar i adaptar l'andana i posar alguna màquina validadora sense barreres.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 04/09/2015 15:34

Doncs sí, estaria bé L6 Plaça Catalunya - Les Planes i un ramal L6 Sarrià - Reina Elisenda.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 05/09/2015 17:25

Els solcs que deixin els L6 entre Pl. Catalunya i Sarrià, s'haurien de posar els S5/S55 tots els dies de la setmana, i així deixar l'S1 i l'S2 tal i com està.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 06/09/2015 1:04

No me parece nada grave recortar la L6 a una lanzadera. De hecho, por mi como si cerraban Reina Elisenda, queda cerquísima de Sarrià, y la usan cuatro gatos (tampoco hay gran cosa cerca). Me parece un despropósito desperdiciar los valiosos surcos para la L6, deberían de dejar el túnel principal solo para S1 y S2, y cerrar también La Bonanova, Tres Torres y Sant Gervasi.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 06/09/2015 15:37

Ja que de manera tan intel·ligent fan aquest canvi :martell1 jo anul·laria la L6 i posaria S5/S55 tots els dies (a poder ser, que es diguessin tots S5 i la destinació). El que faria és treure parades dels S1 i S2 i que quedessin en forma de suburbans ràpids i deixar els S5 com a trens lents de servei local, que paressin a totes les parades. D'aquesta manera, amb el perllongament a Terrassa i d'aqui un temps a Sabadell, es tindria una opció ràpida (dintre del que cap) des de les dues grans ciutats del Vallès i altres com Rubí, Sant Cugat o la UAB cap a Barcelona i a l'inrevés.
Ja que fan obres a Sarrià, que la deixin preparada per l'arribada de la L9, perquè quan arribi serà un intercanvi molt utilitzat.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 07/09/2015 6:26

bigcoaster ha escrit:Ja que de manera tan intel·ligent fan aquest canvi :martell1 jo anul·laria la L6 i posaria S5/S55 tots els dies (a poder ser, que es diguessin tots S5 i la destinació). El que faria és treure parades dels S1 i S2 i que quedessin en forma de suburbans ràpids i deixar els S5 com a trens lents de servei local, que paressin a totes les parades. D'aquesta manera, amb el perllongament a Terrassa i d'aqui un temps a Sabadell, es tindria una opció ràpida (dintre del que cap) des de les dues grans ciutats del Vallès i altres com Rubí, Sant Cugat o la UAB cap a Barcelona i a l'inrevés.
Ja que fan obres a Sarrià, que la deixin preparada per l'arribada de la L9, perquè quan arribi serà un intercanvi molt utilitzat.
Me parece una buena propuesta. Por un lado es un cambio un poco estúpido, sí, pero lo será porque no quieren ser pragmáticos y hacer algo como lo que tu dices, si insisten en mantener el tipo de servicio como ahora. Parece que la gente es demasiado tonta para tener que cambiar del rápido al local que haga las paradas intermedias que el S1 se salta, pero vaya, este es el país donde todos tienen derecho a todo sin importar cuanto y a cuantos hay que fastidiar a cambio.

Creo que cualquier obra que se haga en Sarrià se hará teniendo en cuenta al menos el proyecto del intercambiador con la L9.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Koltius
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: Koltius » Dimarts 08/09/2015 10:48

Pel que tinc entès a Sarrià curt termini només es farà el canvi d'enclavament, es passarà del de relès a un tipus westrace, pel que fa a la configuració de vies no hi ha una decisió presa, a Gràcia l' agost vinent es canviarà la catenària de la via 4 que ès l'única amb catenària sustentada.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 08/09/2015 12:01

Koltius ha escrit:Pel que tinc entès a Sarrià curt termini només es farà el canvi d'enclavament, es passarà del de relès a un tipus westrace, pel que fa a la configuració de vies no hi ha una decisió presa, a Gràcia l' agost vinent es canviarà la catenària de la via 4 que ès l'única amb catenària sustentada.
A l'apartat de Transparència de la web d'infraestructures.cat s'anuncia que en aquest semestre es licitarà també l'adaptació de Sarrià, d'El Putxet i l'aixamplament d'andana via 1 de Provença.

I sobretot convindria instaurar ATO com a mínim fins a Sant Cugat.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 08/09/2015 14:59

Això de l'eixamplament de l'andana a Provença, és aquell projecte que tenien al calaix d'expandir l'andana amb una mena de marquesina de formigó?


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 09/09/2015 1:38

bigcoaster ha escrit:Això de l'eixamplament de l'andana a Provença, és aquell projecte que tenien al calaix d'expandir l'andana amb una mena de marquesina de formigó?
¿Y como debe funcionar eso si no hay espacio para ampliar el andén? :o


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 09/09/2015 12:02

Don Ramón ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Això de l'eixamplament de l'andana a Provença, és aquell projecte que tenien al calaix d'expandir l'andana amb una mena de marquesina de formigó?
¿Y como debe funcionar eso si no hay espacio para ampliar el andén? :o
Es va dir que s'excavarien uns 3 metres cap per on ara hi ha la paret de l'andana, llavors s'hi col·locaria una esstructura de formigó que aguantaria l'actual paret des de la nova paret 3 metres més enrere. Seria com una marquesina de ciment que en la seva punta aguantaria la paret existent.

http://www.trenscat.com/metrovalles/pro ... ca_ct.html

PD: espero que no et molesti trenscat que citi la teva pàgina. :roll:


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 09/09/2015 12:13

bigcoaster ha escrit:PD: espero que no et molesti trenscat que citi la teva pàgina. :roll:
Hombre, supongo que Bernat se alegrará mucho que alguien cite su página. ;)

Yo si tuviera una me alegraría mucho. :)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 09/09/2015 14:21




Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 09/09/2015 16:48

El títol del tema es podria canviar a: "Obres línia FGC Vallès". Crec que seria més adient, i a més, englobaria obres com les de Provença.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 09/09/2015 17:46

bigcoaster ha escrit:El títol del tema es podria canviar a: "Obres línia FGC Vallès". Crec que seria més adient, i a més, englobaria obres com les de Provença.
És que ja existeix un fil dedicat a Provença, jo no l'ajuntaria, http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... A7a#p13583



Avatar de l’usuari
122-042-132  
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 07/12/2015 11:53

Obres a Sarrià

Un cop aprovat el Projecte i amb el pressupost assegurat per la inversió, surt a concurs l'execució de les obres (representarà tota una revolució de l'estació de Sarrià):

Execució de les obres del projecte d'adaptació a la normativa i millora de l'accessibilitat de l'estació de Sarrià dels FGC. Ampliació d'andana i instal·lació d'ascensors. Clau: TF-05518.3.1

Enllaç al projecte, molt interessant i molt complerta la documentació:
ftp://ftp.infraestructures.cat/CT106816 ... %ADbul.pdf



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 06/04/2016 12:48

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ia-dfgc.do

Territori i Sostenibilitat adjudica les obres de remodelació i millora de l'accessibilitat a l'estació de Sarrià d'FGC

L’actuació, amb un pressupost de 2 milions d’euros, començarà aquesta primavera i té un termini d’execució estimat de nou mesos
Els treballs consistiran en la supressió d’una de les quatre vies existents per poder formar una gran andana i en la instal·lació de tres ascensors

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat les obres de remodelació de l’estació de Sarrià de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) per adaptar-la a persones amb mobilitat reduïda. Els treballs s’han adjudicat per 2 milions d’euros a la unió temporal d’empreses formada per Azvi i Copisa Constructora Pirenaica, està previst que comencin aquesta primavera i tenen un termini d’execució estimat de nou mesos.

L’estació de Sarrià disposa de quatre vies i tres andanes. L’amplada de les andanes actuals (d’entre 3,5 i 4 metres) no permet la instal·lació d’ascensors que les connectin amb el vestíbul. L’actuació consisteix en la supressió d’una de les quatre vies i la construcció, aprofitant l’espai alliberat, d’una gran andana central (10,5 metres d’ample) on s’instal·larà un ascensor que connectarà amb el vestíbul.

A l’altre extrem de les dues andanes que quedaran, es col·locaran dos ascensors més que les connectaran amb un pas inferior existent entre elles, de manera que tots els recorreguts quedaran adaptats.

La modificació necessària de la platja de vies comporta tota una sèrie de treballs d’instal·lacions relacionats amb la senyalització, la seguretat i el control de la circulació dels trens que estan actualment en execució, amb un pressupost d’1,5 miliions. Aquesta obra inclou, entre altres actuacions, la substitució de l’enclavament existent per un de nou electrònic i en configuració redundant “hot standby”, que aporta major flexibilitat i fiabilitat al sistema.


100% d’estacions adaptades

Aquestes obres s’emmarquen en el conjunt d’actuacions impulsades pel Departament de Territori i Sostenibilitat per millorar l’accessibilitat de la xarxa de transport públic a les persones amb mobilitat reduïda. En aquests moments la xarxa metropolitana d’FGC té un grau d’adaptació del 97%. Només queden pendents la de Sarrià i el Putxet, que també s’ha adjudicat. Un cop acabades aquestes dues obres, a començaments de 2017, la xarxa metropolitana d’FGC estarà adaptada al 100%.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 20/05/2016 17:43

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... et-dfgc.do

Territori i Sostenibilitat inicia les obres de millora de l'accessibilitat a les estacions de Sarrià i del Putxet d'FGC

L’actuació a Sarrià inclou la remodelació de la platja de vies i la instal·lació de tres ascensors i, al Putxet, la col·locació de dos elevadors
Amb aquestes dues obres, amb un pressupost conjunt de gairebé cinc milions, el 100% de la xarxa metropolitana de Ferrocarrils de la Generalitat quedarà adaptada per a persones amb mobilitat reduïda

Imatge actual de l'estació de Sarrià on se suprimirà una de les quatre vies existents.

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha començat les obres d’adaptació per a persones amb mobilitat reduïda a les estacions de Sarrià i del Putxet, totes dues de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a Barcelona. A Sarrià l’actuació consisteix en la remodelació de la platja de vies per fer-hi una gran andana central i la instal·lació de tres ascensors. Al Putxet s’instal·laran dos elevadors. Les dues actuacions tenen un pressupost conjunt de gairebé cinc milions d’euros i un termini d’execució previst de nou i deu mesos, respectivament.

Els treballs que ara s’inicien a Sarrià, adjudicats per dos milions a la unió temporal d’empreses formada per Azvi i Copisa Constructora Pirenaica, es desenvoluparan bàsicament a l’interior de l’estació, de manera que en superfície només s’haurà de fer una petita ocupació, a partir del 31 de maig, derivada de les instal·lacions d’obra i aplec de materials. S’utilitzarà una franja de terreny que hi ha a la confluència de la Via Augusta amb el carrer del Cardenal Sentmenat, proper a l’accés a l’estació.

Una gran andana central

L’estació de Sarrià disposa de quatre vies i tres andanes. L’amplada de les andanes (d’entre 3,5 i 4 metres) i l’actual configuració dels seus accessos no permet la instal·lació d’ascensors que les connectin amb el vestíbul. L’actuació consisteix en la supressió d’una de les quatre vies i la construcció, aprofitant l’espai alliberat, d’una gran andana central (10,5 metres d’ample) on s’instal·larà un ascensor que arribarà fins al vestíbul.

A l’altre extrem de les dues andanes que quedaran, es col·locaran dos ascensors més que les connectaran amb un pas inferior existent entre elles, de manera que tots els recorreguts quedaran adaptats.

La modificació necessària de la platja de vies comporta tota una sèrie de treballs d’instal·lacions relacionats amb la senyalització, la seguretat i el control de la circulació dels trens que estan actualment en execució, amb un pressupost d’1,5 milions. Aquesta obra inclou, entre altres actuacions, la substitució de l’enclavament existent per un de nou electrònic i en configuració redundant hot standby, que aporta major flexibilitat i fiabilitat al sistema.

Imatge virtual de com quedarà l'estació del Putxet un cop estigui totalment adaptada.

Ampliació del vestíbul

Les obres a l’estació del Putxet, adjudicades per 1,4 milions a la unió temporal d’empreses formada per Comsa, Sau i Comsa Instalaciones y Sistemas Industriales, sí que comportaran afectacions a la via pública a partir del dilluns 23 de maig. Concretament es farà una primera ocupació d’una part de la plaça de Joaquim Folguera, just al costat del vestíbul d’accés i sense afectar vorera, que comportarà la retirada del mobiliari per l’ampliació de l’edicle existent, així com el desplaçament del quiosc de la plaça. A partir del 24 de maig, s’ocuparà durant uns cinc dies la calçada del carrer Balmes (costat Llobregat) per treballs de serveis.

Pel que fa als treballs d’adaptació, consistiran en l’ampliació de l’edicle de la plaça de Joaquim Folguera per fer possible la instal·lació d’un ascensor al seu interior. Aquest elevador connectarà amb el pas existent sobre les vies i amb l'andana descendent. L'ascensor de connexió amb l'andana ascendent es col·locarà a l'altre extrem del pas superior.

Aquestes obres s’emmarquen en el conjunt d’actuacions impulsades pel Departament de Territori i Sostenibilitat per millorar l’accessibilitat de la xarxa de transport públic a les persones amb mobilitat reduïda. En aquests moments la xarxa metropolitana d’FGC té un grau d’adaptació del 97%. Només queden pendents la de Sarrià i el Putxet. Un cop acabades aquestes dues la xarxa metropolitana d’FGC estarà adaptada al 100%.




Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 16/08/2016 20:50

Aquesta tarda, sobre les 19:30 he avistat una 112 pujant de Sarrià cap a Peu de Funicular a baixa velocitat. Indicatiu que ja feien proves de circulació.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”