Pàgina 7 de 9

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Divendres 04/09/2015 13:53
Autor: Trenscat
Tela els canvis que hi haurà a Sarrià! Segons el projecte des de que iniciin les obres d'adaptació es suprimiran els L6 directes de Pl.Catalunya a Reina Elisenda perquè embriden els canvis (no es podran moure). Així, venint de Pl.Catalunya per la via 1 no es podrà accedir al ramal de Reina Elisenda de cap manera, en tot cas hauran d'anar a contravia des de la diagonal entre Muntaner i la Bonanova fins a Sarrià... Per tant, L6 Sarrià-Reina Elisenda llançadora permanent assegurat. Com dieu, faltarà veure com aprofiten els solcs, el què també em veig a venir és que els S1 i S2 acabaran parant sempre a totes les estacions (Sant Gervasi, la Bonanova i les Tres Torres), a no ser que facin aquests hipotètics L6 Pl.Catalunya - Les Planes o bé hi hagi S5/S55 tots els dies de la setmana. Veurem...!!

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Divendres 04/09/2015 14:50
Autor: Miquel
Trenscat ha escrit:Tela els canvis que hi haurà a Sarrià! Segons el projecte des de que iniciin les obres d'adaptació es suprimiran els L6 directes de Pl.Catalunya a Reina Elisenda perquè embriden els canvis (no es podran moure). Així, venint de Pl.Catalunya per la via 1 no es podrà accedir al ramal de Reina Elisenda de cap manera, en tot cas hauran d'anar a contravia des de la diagonal entre Muntaner i la Bonanova fins a Sarrià... Per tant, L6 Sarrià-Reina Elisenda llançadora permanent assegurat. Com dieu, faltarà veure com aprofiten els solcs, el què també em veig a venir és que els S1 i S2 acabaran parant sempre a totes les estacions (Sant Gervasi, la Bonanova i les Tres Torres), a no ser que facin aquests hipotètics L6 Pl.Catalunya - Les Planes o bé hi hagi S5/S55 tots els dies de la setmana. Veurem...!!
Si, jo també m'hi he fixat en que invalidaran les agulles per canviar entre les noves vies 1 i 2, decisió que no entenc. Crec que haurien de mantenir-se per si l'estació ha de convertir-se en terminal per alguna incidència, amb aquest projecte les properes estacions amb agulles són Muntaner i Les Planes. Una incidència tonta a La Bonanova provocaria un cacau considerable si cal establir un servei alternatiu en superfície.
Renfe445 ha escrit: Yo apoyo la idea de hacer una línea 6 que vaya de Plaça Catalunya a les Planes, con un ramal entre Sarrià y Reina Elisenda.
Eso sí, ¿la vía 3 de Les Planes podría soportar el tráfico de esta nueva L6?
No veig per que no, tenint en compte que és una via morta no cal que estigui "impoluta", de fet, ja va ser terminal dels L6 en alguna obra, això si, entre Sarrià i Les Planes hi anaven sense servei. Els canvis d'agulles els van renovar fa uns anyets crec. Únicament caldria reparar i adaptar l'andana i posar alguna màquina validadora sense barreres.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Divendres 04/09/2015 15:34
Autor: Renfe445
Doncs sí, estaria bé L6 Plaça Catalunya - Les Planes i un ramal L6 Sarrià - Reina Elisenda.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Dissabte 05/09/2015 17:25
Autor: Renfe451
Els solcs que deixin els L6 entre Pl. Catalunya i Sarrià, s'haurien de posar els S5/S55 tots els dies de la setmana, i així deixar l'S1 i l'S2 tal i com està.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Diumenge 06/09/2015 1:04
Autor: Don Ramón
No me parece nada grave recortar la L6 a una lanzadera. De hecho, por mi como si cerraban Reina Elisenda, queda cerquísima de Sarrià, y la usan cuatro gatos (tampoco hay gran cosa cerca). Me parece un despropósito desperdiciar los valiosos surcos para la L6, deberían de dejar el túnel principal solo para S1 y S2, y cerrar también La Bonanova, Tres Torres y Sant Gervasi.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Diumenge 06/09/2015 15:37
Autor: bigcoaster
Ja que de manera tan intel·ligent fan aquest canvi :martell1 jo anul·laria la L6 i posaria S5/S55 tots els dies (a poder ser, que es diguessin tots S5 i la destinació). El que faria és treure parades dels S1 i S2 i que quedessin en forma de suburbans ràpids i deixar els S5 com a trens lents de servei local, que paressin a totes les parades. D'aquesta manera, amb el perllongament a Terrassa i d'aqui un temps a Sabadell, es tindria una opció ràpida (dintre del que cap) des de les dues grans ciutats del Vallès i altres com Rubí, Sant Cugat o la UAB cap a Barcelona i a l'inrevés.
Ja que fan obres a Sarrià, que la deixin preparada per l'arribada de la L9, perquè quan arribi serà un intercanvi molt utilitzat.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Dilluns 07/09/2015 6:26
Autor: Don Ramón
bigcoaster ha escrit:Ja que de manera tan intel·ligent fan aquest canvi :martell1 jo anul·laria la L6 i posaria S5/S55 tots els dies (a poder ser, que es diguessin tots S5 i la destinació). El que faria és treure parades dels S1 i S2 i que quedessin en forma de suburbans ràpids i deixar els S5 com a trens lents de servei local, que paressin a totes les parades. D'aquesta manera, amb el perllongament a Terrassa i d'aqui un temps a Sabadell, es tindria una opció ràpida (dintre del que cap) des de les dues grans ciutats del Vallès i altres com Rubí, Sant Cugat o la UAB cap a Barcelona i a l'inrevés.
Ja que fan obres a Sarrià, que la deixin preparada per l'arribada de la L9, perquè quan arribi serà un intercanvi molt utilitzat.
Me parece una buena propuesta. Por un lado es un cambio un poco estúpido, sí, pero lo será porque no quieren ser pragmáticos y hacer algo como lo que tu dices, si insisten en mantener el tipo de servicio como ahora. Parece que la gente es demasiado tonta para tener que cambiar del rápido al local que haga las paradas intermedias que el S1 se salta, pero vaya, este es el país donde todos tienen derecho a todo sin importar cuanto y a cuantos hay que fastidiar a cambio.

Creo que cualquier obra que se haga en Sarrià se hará teniendo en cuenta al menos el proyecto del intercambiador con la L9.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Dimarts 08/09/2015 10:48
Autor: Koltius
Pel que tinc entès a Sarrià curt termini només es farà el canvi d'enclavament, es passarà del de relès a un tipus westrace, pel que fa a la configuració de vies no hi ha una decisió presa, a Gràcia l' agost vinent es canviarà la catenària de la via 4 que ès l'única amb catenària sustentada.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Dimarts 08/09/2015 12:01
Autor: victorcasta
Koltius ha escrit:Pel que tinc entès a Sarrià curt termini només es farà el canvi d'enclavament, es passarà del de relès a un tipus westrace, pel que fa a la configuració de vies no hi ha una decisió presa, a Gràcia l' agost vinent es canviarà la catenària de la via 4 que ès l'única amb catenària sustentada.
A l'apartat de Transparència de la web d'infraestructures.cat s'anuncia que en aquest semestre es licitarà també l'adaptació de Sarrià, d'El Putxet i l'aixamplament d'andana via 1 de Provença.

I sobretot convindria instaurar ATO com a mínim fins a Sant Cugat.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Dimarts 08/09/2015 14:59
Autor: bigcoaster
Això de l'eixamplament de l'andana a Provença, és aquell projecte que tenien al calaix d'expandir l'andana amb una mena de marquesina de formigó?

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Dimecres 09/09/2015 1:38
Autor: Don Ramón
bigcoaster ha escrit:Això de l'eixamplament de l'andana a Provença, és aquell projecte que tenien al calaix d'expandir l'andana amb una mena de marquesina de formigó?
¿Y como debe funcionar eso si no hay espacio para ampliar el andén? :o

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Dimecres 09/09/2015 12:02
Autor: bigcoaster
Don Ramón ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Això de l'eixamplament de l'andana a Provença, és aquell projecte que tenien al calaix d'expandir l'andana amb una mena de marquesina de formigó?
¿Y como debe funcionar eso si no hay espacio para ampliar el andén? :o
Es va dir que s'excavarien uns 3 metres cap per on ara hi ha la paret de l'andana, llavors s'hi col·locaria una esstructura de formigó que aguantaria l'actual paret des de la nova paret 3 metres més enrere. Seria com una marquesina de ciment que en la seva punta aguantaria la paret existent.

http://www.trenscat.com/metrovalles/pro ... ca_ct.html

PD: espero que no et molesti trenscat que citi la teva pàgina. :roll:

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Dimecres 09/09/2015 12:13
Autor: Renfe445
bigcoaster ha escrit:PD: espero que no et molesti trenscat que citi la teva pàgina. :roll:
Hombre, supongo que Bernat se alegrará mucho que alguien cite su página. ;)

Yo si tuviera una me alegraría mucho. :)

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Dimecres 09/09/2015 14:21
Autor: metring

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Dimecres 09/09/2015 16:48
Autor: bigcoaster
El títol del tema es podria canviar a: "Obres línia FGC Vallès". Crec que seria més adient, i a més, englobaria obres com les de Provença.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Dimecres 09/09/2015 17:46
Autor: metring
bigcoaster ha escrit:El títol del tema es podria canviar a: "Obres línia FGC Vallès". Crec que seria més adient, i a més, englobaria obres com les de Provença.
És que ja existeix un fil dedicat a Provença, jo no l'ajuntaria, http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... A7a#p13583

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Dilluns 07/12/2015 11:53
Autor: 122-042-132
Obres a Sarrià

Un cop aprovat el Projecte i amb el pressupost assegurat per la inversió, surt a concurs l'execució de les obres (representarà tota una revolució de l'estació de Sarrià):

Execució de les obres del projecte d'adaptació a la normativa i millora de l'accessibilitat de l'estació de Sarrià dels FGC. Ampliació d'andana i instal·lació d'ascensors. Clau: TF-05518.3.1

Enllaç al projecte, molt interessant i molt complerta la documentació:
ftp://ftp.infraestructures.cat/CT106816 ... %ADbul.pdf

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Dimecres 06/04/2016 12:48
Autor: metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ia-dfgc.do

Territori i Sostenibilitat adjudica les obres de remodelació i millora de l'accessibilitat a l'estació de Sarrià d'FGC

L’actuació, amb un pressupost de 2 milions d’euros, començarà aquesta primavera i té un termini d’execució estimat de nou mesos
Els treballs consistiran en la supressió d’una de les quatre vies existents per poder formar una gran andana i en la instal·lació de tres ascensors

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat les obres de remodelació de l’estació de Sarrià de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) per adaptar-la a persones amb mobilitat reduïda. Els treballs s’han adjudicat per 2 milions d’euros a la unió temporal d’empreses formada per Azvi i Copisa Constructora Pirenaica, està previst que comencin aquesta primavera i tenen un termini d’execució estimat de nou mesos.

L’estació de Sarrià disposa de quatre vies i tres andanes. L’amplada de les andanes actuals (d’entre 3,5 i 4 metres) no permet la instal·lació d’ascensors que les connectin amb el vestíbul. L’actuació consisteix en la supressió d’una de les quatre vies i la construcció, aprofitant l’espai alliberat, d’una gran andana central (10,5 metres d’ample) on s’instal·larà un ascensor que connectarà amb el vestíbul.

A l’altre extrem de les dues andanes que quedaran, es col·locaran dos ascensors més que les connectaran amb un pas inferior existent entre elles, de manera que tots els recorreguts quedaran adaptats.

La modificació necessària de la platja de vies comporta tota una sèrie de treballs d’instal·lacions relacionats amb la senyalització, la seguretat i el control de la circulació dels trens que estan actualment en execució, amb un pressupost d’1,5 miliions. Aquesta obra inclou, entre altres actuacions, la substitució de l’enclavament existent per un de nou electrònic i en configuració redundant “hot standby”, que aporta major flexibilitat i fiabilitat al sistema.


100% d’estacions adaptades

Aquestes obres s’emmarquen en el conjunt d’actuacions impulsades pel Departament de Territori i Sostenibilitat per millorar l’accessibilitat de la xarxa de transport públic a les persones amb mobilitat reduïda. En aquests moments la xarxa metropolitana d’FGC té un grau d’adaptació del 97%. Només queden pendents la de Sarrià i el Putxet, que també s’ha adjudicat. Un cop acabades aquestes dues obres, a començaments de 2017, la xarxa metropolitana d’FGC estarà adaptada al 100%.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Divendres 20/05/2016 17:43
Autor: metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... et-dfgc.do

Territori i Sostenibilitat inicia les obres de millora de l'accessibilitat a les estacions de Sarrià i del Putxet d'FGC

L’actuació a Sarrià inclou la remodelació de la platja de vies i la instal·lació de tres ascensors i, al Putxet, la col·locació de dos elevadors
Amb aquestes dues obres, amb un pressupost conjunt de gairebé cinc milions, el 100% de la xarxa metropolitana de Ferrocarrils de la Generalitat quedarà adaptada per a persones amb mobilitat reduïda

Imatge actual de l'estació de Sarrià on se suprimirà una de les quatre vies existents.

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha començat les obres d’adaptació per a persones amb mobilitat reduïda a les estacions de Sarrià i del Putxet, totes dues de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a Barcelona. A Sarrià l’actuació consisteix en la remodelació de la platja de vies per fer-hi una gran andana central i la instal·lació de tres ascensors. Al Putxet s’instal·laran dos elevadors. Les dues actuacions tenen un pressupost conjunt de gairebé cinc milions d’euros i un termini d’execució previst de nou i deu mesos, respectivament.

Els treballs que ara s’inicien a Sarrià, adjudicats per dos milions a la unió temporal d’empreses formada per Azvi i Copisa Constructora Pirenaica, es desenvoluparan bàsicament a l’interior de l’estació, de manera que en superfície només s’haurà de fer una petita ocupació, a partir del 31 de maig, derivada de les instal·lacions d’obra i aplec de materials. S’utilitzarà una franja de terreny que hi ha a la confluència de la Via Augusta amb el carrer del Cardenal Sentmenat, proper a l’accés a l’estació.

Una gran andana central

L’estació de Sarrià disposa de quatre vies i tres andanes. L’amplada de les andanes (d’entre 3,5 i 4 metres) i l’actual configuració dels seus accessos no permet la instal·lació d’ascensors que les connectin amb el vestíbul. L’actuació consisteix en la supressió d’una de les quatre vies i la construcció, aprofitant l’espai alliberat, d’una gran andana central (10,5 metres d’ample) on s’instal·larà un ascensor que arribarà fins al vestíbul.

A l’altre extrem de les dues andanes que quedaran, es col·locaran dos ascensors més que les connectaran amb un pas inferior existent entre elles, de manera que tots els recorreguts quedaran adaptats.

La modificació necessària de la platja de vies comporta tota una sèrie de treballs d’instal·lacions relacionats amb la senyalització, la seguretat i el control de la circulació dels trens que estan actualment en execució, amb un pressupost d’1,5 milions. Aquesta obra inclou, entre altres actuacions, la substitució de l’enclavament existent per un de nou electrònic i en configuració redundant hot standby, que aporta major flexibilitat i fiabilitat al sistema.

Imatge virtual de com quedarà l'estació del Putxet un cop estigui totalment adaptada.

Ampliació del vestíbul

Les obres a l’estació del Putxet, adjudicades per 1,4 milions a la unió temporal d’empreses formada per Comsa, Sau i Comsa Instalaciones y Sistemas Industriales, sí que comportaran afectacions a la via pública a partir del dilluns 23 de maig. Concretament es farà una primera ocupació d’una part de la plaça de Joaquim Folguera, just al costat del vestíbul d’accés i sense afectar vorera, que comportarà la retirada del mobiliari per l’ampliació de l’edicle existent, així com el desplaçament del quiosc de la plaça. A partir del 24 de maig, s’ocuparà durant uns cinc dies la calçada del carrer Balmes (costat Llobregat) per treballs de serveis.

Pel que fa als treballs d’adaptació, consistiran en l’ampliació de l’edicle de la plaça de Joaquim Folguera per fer possible la instal·lació d’un ascensor al seu interior. Aquest elevador connectarà amb el pas existent sobre les vies i amb l'andana descendent. L'ascensor de connexió amb l'andana ascendent es col·locarà a l'altre extrem del pas superior.

Aquestes obres s’emmarquen en el conjunt d’actuacions impulsades pel Departament de Territori i Sostenibilitat per millorar l’accessibilitat de la xarxa de transport públic a les persones amb mobilitat reduïda. En aquests moments la xarxa metropolitana d’FGC té un grau d’adaptació del 97%. Només queden pendents la de Sarrià i el Putxet. Un cop acabades aquestes dues la xarxa metropolitana d’FGC estarà adaptada al 100%.


Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Publicat: Dimarts 16/08/2016 20:50
Autor: Miquel
Aquesta tarda, sobre les 19:30 he avistat una 112 pujant de Sarrià cap a Peu de Funicular a baixa velocitat. Indicatiu que ja feien proves de circulació.