Pàgina 8 de 8

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

EntradaPublicat: Dimecres 07/09/2016 14:33
Autor: Trenscat
De http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... isenda.pdf

FGC ha escrit:Dilluns es restableix el servei de trens entre les estacions de Sarrià i Reina Elisenda

> FGC ha fet un esforç per avançar la posada en servei d’aquest tram i
fer-lo coincidir amb l’inici del curs escolar

> El servei de trens llançadora entre Sarrià i Reina Elisenda que
habitualment es donava a les hores punta, es mantindrà durant tot el
dia


Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) tornarà a oferir servei de trens
entre les estacions de Sarrià i Reina Elisenda a partir del proper dilluns 12 de
setembre. Tot i que inicialment el restabliment del servei en aquest tram estava
previst quan finalitzessin les obres a Sarrià, FGC ha fet un esforç per fer-lo
coincidir amb l’inici del curs escolar 2016-2017. Cal tenir en compte l’alt volum
d’estudiants i docents que habitualment utilitzen el servei de Ferrocarrils per
arribar als centres educatius concentrats en aquesta zona.
La bona evolució que estan tenint les obres d’adaptació a les persones amb
mobilitat reduïda a l’estació de Sarrià han permès avançar la posada en servei
d’aquest tram interromput des del passat 25 de juliol. Per donar la millor atenció al
client, FGC reforçarà la senyalització a les estacions, el nombre d’agents
d’estacions, guies escolars, megafonia específica i informació a través de les
xarxes socials corporatives.

L6 Sarrià i L12 Reina Elisenda

D’aquesta manera tots els clients de Ferrocarrils podran viatjar entre les estacions
de Sarrià i Reina Elisenda amb un servei de tren llançadora. La llançadora, que
abans de les obres d’adaptació a Sarrià només funcionava a les hores punta,
passarà a donar servei durant tot el dia.
Les millores a Sarrià també suposaran canvis en la configuració de les línies
d’FGC. Una vegada acabin definitivament els treballs d’adaptació de l’estació i la
instal·lació dels tres nous ascensors, la línia L6 passarà a donar servei entre les
estacions de Pl. Catalunya i Sarrià. Per arribar fins a Reina Elisenda s’haurà
d’utilitzar el servei de tren llançadora que passarà a anomenar-se L12.


Caldrà veure també si a partir del 12 de setembre la L6 Pl.Catalunya-Sarrià es fa ja tal com havia de quedar a partir de l'1 d'octubre (fent servir la nova cua de maniobres a Sarrià) o encara no i els S1/S2 segueixen parant a totes les estacions excepte hores punta. La veritat és que espero que ja es reforcin molt els horaris, ja que els S1 i S2 van a rebentar últimament (sobretot els S1).

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

EntradaPublicat: Dimecres 07/09/2016 15:14
Autor: Miquel
Dissabte passat, ja hi havia els carrils, tot i que no instal·lats AIxò sí, juraria que de catenària res de res. Poder fent un 24/7 aquests dies aconsegueixen habilitar la cua de maniobres pel cap de setmana.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

EntradaPublicat: Dimecres 07/09/2016 20:12
Autor: ortegote
Si la B-V es converteix en la LL-A i començen a parar a totes les estacions els trens que abans eren semidirectes crec que sera un pas enrere, si per el contrari quan tot torni a la normalitat un cop finalitzades les obres i com diuen amb mes trens S1/S2 semidirectes en un futur, la cosa sera diferent.
Salutacions

Cap tren de la B-V ja no és "semidirecte"

EntradaPublicat: Dimecres 07/09/2016 20:17
Autor: Guigui
Saltar tres parades comptades i res és pràcticament el mateix. I amb una malla més densa, la tendència anirà en el sentit de trens que parin a tot arreu.

Re: Cap tren de la B-V ja no és "semidirecte"

EntradaPublicat: Dimecres 07/09/2016 20:21
Autor: ortegote
Guigui ha escrit:Saltar tres parades comptades i res és pràcticament el mateix. I amb una malla més densa, la tendència anirà en el sentit de trens que parin a tot arreu.


Suposo que no son tantes com a la LL-A pero potser es va començar com tu dius dient "bueno solament es parar a 4 estacions" i al final gairebe paren a totes desde Martorell.
Tambe i depenent del temps de trajecte entre Terrassa/Sabadel amb renfe la gent vagi al reves per enllaçar amb renfe i fer el viatge a Barcelona, gracies als perllorgaments.
Salutacions.

Tres estacions comptades

EntradaPublicat: Dimecres 07/09/2016 21:30
Autor: Guigui
A la B-V són tres parades. I prou. Per als S1/S2: Sant Gervasi, La Bonanova i Les Tres Torres; per als S5/S55: Peu del Funicular, Baixador de Vallvidrera i Les Planes. No n'hi ha més. Ah, i els S1/S2, igualment han de fer parada tècnica en una o vàries de les estacions que se salten comercialment per no encalçar el tren del davant.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

EntradaPublicat: Dimecres 07/09/2016 21:43
Autor: bigcoaster
També és veritat, que tot i que ja hi som acostumats perquè ho han estat fent sempre, les parades entre Sant Cugat i Sarrià es podrien saltar, i les que hi ha entre Sarrià i Gràcia també. Això reduiria potser 10 minuts el temps de viatge, i es podria fer tenint 4 vies a Sarrià i a alguna altra estació com a les Planes, per exemple.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

EntradaPublicat: Dilluns 26/09/2016 12:27
Autor: Ecomobisostrans
La veritat es que no entenc res d'aquest canvi L6-L12, no podien haver fotut una agulla a l'entrada de Sarrià perque els L6 vagin a la via 4 i segueixin a Reina Elisenda? Ara resulta que amb aquest canvi la L6 segueix portant el mateix nº de torns (ja que entrant i sortint de la cua de maniobres apenes es triga 1 minut menys que anant i tornant de Reina Elisenda) i 1 torn més per la L12 (que per cert, deu ser la línia de metro més curta del mon, no? O hi ha alguna que la supera?). Vamos que amb la L11 encara van tenir la mig-excusa de fer la infraestructura més barata però ara amb aquesta???

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

EntradaPublicat: Dilluns 26/09/2016 13:41
Autor: Kane_84
Ecomobisostrans ha escrit:(que per cert, deu ser la línia de metro més curta del mon, no? O hi ha alguna que la supera?)

En nombre d'estacions, està igualada amb el Ramal de Madrid, o amb la Waterloo & City line de Londres.
En quant a longitud, potser si que es més curta que aquestes dues.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

EntradaPublicat: Dilluns 26/09/2016 19:45
Autor: ortegote
Ecomobisostrans ha escrit:La veritat es que no entenc res d'aquest canvi L6-L12, no podien haver fotut una agulla a l'entrada de Sarrià perque els L6 vagin a la via 4 i segueixin a Reina Elisenda? Ara resulta que amb aquest canvi la L6 segueix portant el mateix nº de torns (ja que entrant i sortint de la cua de maniobres apenes es triga 1 minut menys que anant i tornant de Reina Elisenda) i 1 torn més per la L12 (que per cert, deu ser la línia de metro més curta del mon, no? O hi ha alguna que la supera?). Vamos que amb la L11 encara van tenir la mig-excusa de fer la infraestructura més barata però ara amb aquesta???


De Sarria a Reina Elisenda son 600m

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

EntradaPublicat: Dilluns 30/01/2017 9:51
Autor: victorcasta
Des d'avui, Sarrià està adaptada amb els 3 ascensors operatius i el passadís inferior reobert. Ara, només queda El Putxet.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

EntradaPublicat: Dilluns 30/01/2017 15:01
Autor: davroca5
:plas :plas :plas :plas

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

EntradaPublicat: Dimarts 31/01/2017 13:38
Autor: Hopobcn
victorcasta ha escrit:Des d'avui, Sarrià està adaptada amb els 3 ascensors operatius i el passadís inferior reobert. Ara, només queda El Putxet.


Crec que a Gràcia, encara falta per adaptar l'andana direcció Pl. Catalunya.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

EntradaPublicat: Dimarts 31/01/2017 15:09
Autor: Miquel
Hopobcn ha escrit:
victorcasta ha escrit:Des d'avui, Sarrià està adaptada amb els 3 ascensors operatius i el passadís inferior reobert. Ara, només queda El Putxet.


Crec que a Gràcia, encara falta per adaptar l'andana direcció Pl. Catalunya.

No, hi ha un parell d'ascensors que comuniquen les dues andanes. I després el de l'andana nova al nou vestíbul.

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

EntradaPublicat: Divendres 08/09/2017 15:12
Autor: metring
Doncs des d'avui mateix, ja hi han ascensors en funcionament a El Putxet :plas

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

EntradaPublicat: Diumenge 17/09/2017 12:29
Autor: oscar440
metring ha escrit:Doncs des d'avui mateix, ja hi han ascensors en funcionament a El Putxet :plas

Sí, de fet jo vaig tenir l´honor de ser de les primeres persones en fer-los servir. Era una obra que feia falta, ja que el mercat de Sant Gervasi està al costat i molta gent hi va a comprar i després pujar i baixar escales amb el carro de la compra o les bosses. Un ascensor comunica el vestíbul amb l´andana direcció Pl. Catalunya amb una parada intermitja al passadís d´enllaç amb l´altre ascensor que comunica, sense parades, amb l´andana direcció Av. Tibidabo. Cal destacar, a més, que al nou vestíbul hi ha un lavabo adaptat a PMR, amb opertura de la porta mitjançant un intèrfon.

Salutacions.

Arquitectònicament horrible

EntradaPublicat: Diumenge 17/09/2017 13:07
Autor: Guigui
L'altre dia que hi vaig passar, vaig constatar que l'edicle queda com un monumental pegot a la plaça. Com si no hi hagués una forma constructiva més lleugera que aquelles plaques de formigó grolleres...

Re: Arquitectònicament horrible

EntradaPublicat: Diumenge 17/09/2017 17:10
Autor: Miquel
Guigui ha escrit:L'altre dia que hi vaig passar, vaig constatar que l'edicle queda com un monumental pegot a la plaça. Com si no hi hagués una forma constructiva més lleugera que aquelles plaques de formigó grolleres...

No anirà a terra aquest accés per quan hi arribi la L9?

Re: Arquitectònicament horrible

EntradaPublicat: Dilluns 18/09/2017 12:26
Autor: oscar440
Miquel ha escrit:
Guigui ha escrit:L'altre dia que hi vaig passar, vaig constatar que l'edicle queda com un monumental pegot a la plaça. Com si no hi hagués una forma constructiva més lleugera que aquelles plaques de formigó grolleres...

No anirà a terra aquest accés per quan hi arribi la L9?

Potser sí, és molt semblant a l´edifici provisional de Gràcia quan es van fer les obres d´accesibilitat.