Nomenclatura de les línies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Nomenclatura de les línies

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 08/05/2005 0:07

Ja que ha sortit una conversa sobre la nomenclatura de les línies he pensat que aquest podria ser un tema interessant.

Tots els serveis ferroviaris de les arees metropolitanes europees tenen nomenclatures que intenten identificar ràpidament una línia i que ho distingeix de les altres.

Els sistemes que trobem són els següents:

Lletres
Números
Colors
Noms

Existeix un criteri generalitzat en anomenar les línies de tramvia amb una T al davant.

A Barcelona emprem les els números, els colors per identificar els serveis i les lletres per classificar-los.

Al metro de Barcelona emprem els números la L té només el significat de línia i emprem els colors, a diferència d'altres ciutats molta gent coneix les línies pel color amb el que apareixen representades, amb l'excepció de la línia 2 que és més coneguda pel número, també degut per l'ambiguïtat del seu color (lila, violeta, morat) i en general per la important presència del color de la línia a les diferents estacions del metro.

A FGC s'empra el número per saber el servei que correspon ja que la lletra classifica el servei, el color serveis perquè a distància se'l pugui identificar sense necessitat de llegir la destinació del tren.

A Renfe s'empra el número, la lletra C que a Barcelona només s'empra a la megafonia interior dels trens i en els teleindicadors interiors classifica el servei.

Anem a veure altres ciutats.

A Londres les línies de metro s'identifiquen per un nom, Victoria, Picadilly...

A València la nomenclatura del tramvia el conceb com una línia més de metro tot i que possiblement això tingui els dies comptats.

A Lisboa les línies de metro s'identifiquen pel color, les de rodalies s'identifiquen pel color però també per l'estació final de línia.

A París les de rodalies s'identifiquen per una lletra amb la particularitat que els ramals s'identifiquen per una lletra i un número B1, B2...

A Lió les línies de metro s'identifiquen amb una lletra.

A les ciutats alemanyes s'empra el sistema de ferrocarrils, un primer dígit que és una lletra classifica el servei i després un número l'identifica.

Com a curiositat a Portugal les línies que no són de rodalies són conegudes per la regió on van (Beira Alta, Beira Baixa) pel riu que segueixen (Douro) o per allà on van (Norte, Oeste)

Tot i amb això, en general, les línies de metro es solen identificar amb un número, especialment quan n'hi ha moltes que és impossible no repetir colors amb diferents tonalitats.

En els serveis de rodalies no és estandaritzat perquè normalment són serveis fets en línies que no s'han construït ben bé per aquell servei, si no que aquest s'ha desenvolupat conjugadament amb les àrees metropolitanes.

A partir d'aquí per tractar el tema de Barcelona, en aquest fòrum i fora d'aquest fòrum s'ha parlat moltes vegades de crear nomenclatures més o menys encertades o més o menys estrambòtiques, jo penso que alguna nomenclatura hi ha d'haver i que sigui comprensible, però no creieu que ha servit per distreure'ns i no reclamar més serveis.

Algú em va dir que ja s'havia abandonat, però quan veia els criteris que proposava ATM per la nomenclatura de les línies pensava en el canvi de nomenclatur de la xarxa viària competència de la Generalitat de Catalunya, senzillament uns criteris d'organització que a l'hora de la veritat no interessen a ningú però això sí els serveis per aparèixer a la premsa com si fessin una cosa més important que inaugurar la línia 9.

Perdoneu l'extensió i salutacions.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 08/05/2005 0:39

Hola,

Pues eso, que me parece INTERESANTÍSSIMO el tema que acabas de proponer en cuanto a la nomenclatura de las líneas.

En una parte de tu mensaje comentas que esto nos ha distraído de solicitar mayores inversiones y de dedicar nuestros esfuerzos más a cosas secundarias, como el ver qué nombre y qué rótulos o pegatinas se le colocaban a las líneas que no en solicitar lo realmente interesante aquí, es decir, la inversión en infraestructura, las ampliaciones de las líneas, los túneles coherentes, etc.

Yo creo que si todo el tiempo que hemos perdido en ver si las líneas de FGC U6, U7 y S3 pasaban a llamarse L6, L7 ó L8, lo hubiésemos empleado en ver y analizar por dónde iba a pasar el AVE y si senecesitaba o no un túnel de punta a punta para cercanías por la Diagonal que vertebrase las cercanías, ahora igual esas líneas metropolitanas se seguirían llamando U6, U7 y S3, pero harían lo mismo que hacían antes y tendríamos el AVE por Aragón y con el nuevo talante el túnel de cercanías que hace falta bajo Diagonal.

Y en lo relativo a la nomenclatura solamente comentar que en cuanto a los códigos para designar las líneas están los que comentas, en efecto...

- Las líneas han de representarse con un color para verse bien en los planos.
- Han de tener un nombre para identificarlas.

La cuestión está en... ¿qué nombre le ponemos?, ¿qué códigos utilizamos?, yo creo que aquí se ha de tender a lo más sencillo, lo menos costoso, lo más fácil y lo que antes comprenda el usuario.

Los códigos sencillos son los compuestos por números en solitario y los compuestos por letras en solitario. Pienso que eso es lo más fácil, lo más sencillo, lo más cómodo y además lo más barato. Cuesta más barato en una impresora de pegatinas poner un "1" que no el poner una "L" y un "1" para que ponga "L1". Además, eso de "L1" ocupa más espacio en todas partes, en los planos, en los esquemas... en fin, en todos sitios y al fin y al cabo ¿qué aclara esa "L"?, ¿que eso es una "línea"?, ¿eso es lo que aclara la "L"?, pues yo creo que podemos prescindir de ella perfectamente y no se nos caerán los anillos.

Mi visión sobre este tema es muy clara y para Barcelona propondría lo siguiente basándome en cuáles son las redes principales de transporte. Y así las cosas yo veo que hay 4 redes principales:

- Cercanías
- Metro
- Tranvía
- Bus urbano

Aplicando el principio de códigos sencillos primero y el de mezclar cosas para lo útlimo ysi se puede evitar, pues se evita, colocaría las cosas así.

- Para cercanías -> números a secas (sin la "C" de RENFE, sin "S", sin"R" y sin nada)
- Para el metro -> letras a secas, como Lyon, de tal manera que a cada línea se le asignase una letra que fuese rápidamente asimilable por la gente adoptándose un nombre significativo para la línea. Y así, si la actual L2 se ampliase al aeropuerto, se la nombraría como línea "A" y la gente para acordarse podría hacer como en Londres, y en lugar de decir eso que se dice ahora de referirse a la línea como "la lila" dirían "la línea del aeropuerto". Pero a efectos de nomenclatura sería simplemente la línea "A" y punto.

Para distinguir mejor a las unas de las otras, se podría añadir la pequeña diferencia subliminal de colocarle un símbolo con una forma geométrica determinada y mientras que las cercanías tendrían sus números dentro de un círculo pintado del color que fuese, las líneas de metro incluirían su letrita en el interior de un cuadrado.

Y así, teniendo números a secas para cercanías dentro de círculos y letras a secas para el metro dentro de cuadrados, nos quedaría repartir códigos para el tranvía y para el autobús urbano.

- El bus urbano bien podría seguir con sus tres dígitos, ampliables a 4 para incluir más servicios en el futuro, que no creo que nadie confundiese al BUS nº 9 ni con una hipotética línea 9 de cercanías, con una posible línea 9 del metro o una línea 9 de tranvía. estarías en una parada de BUS, estarías esperando un BUS y por allí nunca pasaría un metro. Para mi los 3 números ó 4 seguirían siendo válidos, ahora bien, yo diferenciaría los servicios de autobús urbano, local o interurbano pintando los logos de las líneas en las paradas con diferentes colores. Los locales los pintaría de amarillo y caracteres negros (excepto los de Barcelona que por costumbre seguirían en rojo y blanco), los nocturnos los pintaría de azul y caracteres blancos, los interurbanos que cruzasen más de dos términos municipales los pintaría en verde con caracteres blancos y los de servicios especiales que entrasen en empresas o zonas acotadas o particulares como el 88 que entra en el puerto, los pintaría de morado con caracteres blancos. Pero seguirían conservando los 3 números actuales ampliables a 4 si hubiese más servicios.

- Y para el tranvía pues me pasa lo mismo que con el BUS urbano y es que veo una chorrada eso de la "T" antepuesta a las líneas en lugar de dejar solamente los números. ¿Alguien se confundiría con las cercanías si está sentado en una parada de TRAM para ir a Sant Joan? yo creo que no y creo que con poner un número sobre el fondo verde que tiene la infraestructura TRAMMET sería suficiente. Así que solamente para eso yo dejaría el número aunque tampoco vería mal dejar la "T".

Resumen:

Cercanías: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10...
Metro: A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K...
Bus:001, 002, 003, 004, 005, 006, (...), 156, 1757, 158, 159...
Tranvía: T1, T2, T3, T4, T5, T6...

Y no se confundiría nadie, además de que dejaríamos los planos más claros, más espaciosos, más limpios y más sencillos y cómodos de manejar para el usuario.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 08/05/2005 1:12

Possiblement tinguis raó, però també crec que no hem d'intentar ser excessivament rupturistes amb la nomenclatura.

A Barcelona no seria la primera vegada que hem fet genialitats amb la nomenclatura.

Ja als anys 70 alguns serveis de TMB aleshores no era TMB, van tenir algunes numeracions estranyes, ara no les recordo totes, però bàsicament el funicular de Montjuïc que aleshores eren dos trams eren dues línies de metro més, aquesta nomenclatura va durar molt poc perquè la gent no la va adpotar ni entendre.

Actualment a Espanya de L1 en comptes d'anunciar correspondència amb FGC diuen correspondència amb L8, o sigui que posats a unificar, s'anuncien menys coses que abans jo penso que amb el que fa correspondència allà és amb el Metro del Baix Llobregat que és un conjunt de serveis que posa a l'abast unes estacions i a Catalunya es fa correspondència amb el Metro del Vallès i la Línia de Balmes que posa a l'abast unes altres estacions i no amb la línia 6 i 7 que només és una part del servei que es pot agafar allà.

Els serveis U6 i U7 a mi particularment m'agrada més aquesta nomenclatura i penso que en tot cas és metro que hauria de posar U1, U2, U3, U4 i U5, sí que són concebuts com un metro però els L8 canvi radical de nom respecte S3 no sino que són uns trens curts d'una línia suburbana i de rodalia, tant per la filosofia del servei com per tradició.

A mi particularment m'agrada la nomenclatura alemanya, crec que és la més entenedora, tot i que els serveis que es presten a la regió metropolitana de Barcelona fan que intentar-la implantar a Barcelona hagi de ser amb calçador, per exemple a la Llobregat-Anoia es pot dir que ha entrat amb calçador i ha tingut diverses modificacions des de la seva implantació, i les que queden, també motivades per les diferents modificacions que ha tingut el servei a causa de la millora de la infrastructura. Ja no diguem intentar-ho implatar a Renfe que em sembla dificilíssim doncs ningú entendria res.

On sí crec que cal implantar una nomenclatura a les línies és al servei d'autobús, però no perquè hagin de tenir un criteri que sí el x al Baix Llobregat, que sí el x+1 el Vallès Occidental a...senzillament que cada línia tingui un número, amb això em conformo.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 08/05/2005 1:26

Hola,

Estoy de acuerdo en lo que comentas sobre los autobuses, no entiendo eso de querer ponerle a cada comarca un número y pretender darle un sufijo a la línea en plan... el Baix Llobregat es el 13 y el resto de números de las líneas serán el 01, el 02, el 03, etc. porque entonces estarían limitando el espectro a 99 líneas, ¿y si las necesidades aumentasen?, ¿llamarían a las líneas con 5 dígitos?, ¿tendríamos el 13105?, me parece un error.

Y respecto a la nomenclatura alemana, pienso que igual en Alemania les va estupendo, pero no olvides que la "U" alemana no significa "urbano" ni la "S" tampoco significa "suburbano", etc. La "U" es para decir "Über-bahn" que significa más o menos "la vía que va por debajo" (el metro va por debajo), y la "S" quiere decir "Schnell-bahn" que vendría a ser las vías de proximidad o cercanías. Con lo cual esamos en las mismas que aquí: metro y cercanías.

Ellos ponen un prefijo innecesario que llaman "U" y nosotros colocamos otro igual de innecesario al que llamamos "L".

Yo pediría por favor que no copiásemos errores de nadie y que fuésemos por una vez originales e instaurásemos nuestra propia nomenclatura sin mirar a nadie de fuera, sino la nuestra y punto, aquella nomenclatura que no fuese ni la francesa, ni la inglesa ni la alemana ni la de nadie, sino que estuviese adaptada a BCN y que fuese por y para nosotros:

Números para cercanías.
Letras para el metro.
Números para el BUS.
Y las T + número para el TRAM (si no se quisiesen poner números solos).

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Divendres 12/01/2007 3:50

Metro Àrea Metropolitana: L1,L2,L3,L4,L5,L6,L7,L8,L9 i L10 (mateix color) i la L11.

Suburbans: S1,S2,S33,S4,S5,S55 i S8.

Rodalies: R1,R2,R3,R4,R5,R6,R7 i R10.

Resto Catalunya: CA1,CA2,CA3,CA4,CA4B,CA5 i CA6.

Tram: T1,T2,T3,T4 i T5.

Bus: 001,002,003, etc. Vaig llegir en un lloc oficial que no recordo on, que està en estudi posar lletres també. Els números anirian en sentit L'Hospitalet a Badalona i les lletres sentit mar a muntanya. Algú sap d'això?

També la meva pregunta és: - Les noves estacions en construcció de Terrassa i Sabadell seran S11 i S22?

I... Les S6,R8,R9 que passa? El tren d'FGC que va a la pobla de Segur és una CA7? :P



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Divendres 12/01/2007 4:09

Per el que fa el color:

L1 vermella, L2 morada, L3 verda, L4 groga, L5 blava, L6 lila, L7 marró, L8 rosa, L9 i 10 beig i L11 verd fluix.

El color és el que agermana a dues línias i els números el que determinan el destí de la línia. No sé si m'explico (em sembla que no :'( ) Ex: La L9 i L10 son la mateixa linia per això tenen el mateix color perque en un tros determinat del traçat comparteixan les mateixes estacions, però tenen diferent número perque en un determinat punt es separan i segueixen diferents destinacions.

Es també el cas de la S5 i S55 (mateix color però diferent número) o també la S33 i L8 que també tenen el mateix color però diferent número. Aquest últim cas en que sembli mentida tracta de la mateixa linia i la "S" i "L" serveixen per distingir que una es suburbana i l'altre dintre de l'àrea Metropolitana.



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Divendres 12/01/2007 22:50

No entenc perquè la S33 es diu així, ja que ara ja no existeix la S3, que era d'on provenia el seu nom, al considerar-se una extensió en hora punta, igual que la S5/S55 del Metro del Vallès.

Crec que la solució seria treure-li un 3, quedant com S3, que seria bastant lògic, o posar-li L88 o L80, que encara que queda horrible seria bastant clarificador, perquè és una prolongació de la L8.

I ja posats, crec que haurien de canviar totalment la nomenclatura a FGC fent que els serveis del Metro del Vallès tinguessin nomenclatura correlativa, p. e: Terrassa S1, Sabadell S2, St Cugat - Rubí S3 i U. Autònoma S33, i els del metro del Baix Llobregat fossin la continuació, p. e: Can Ros S4, Martorell S5, Olesa de Montserrat S6 i els Rodalies, Manresa R5 i Igualada R6, mentre que els metros comarcals serien R50 i R60, respectivament.

Però clar, la gent confondria S5 i R5; S6 i R6, per lo que haurien de tornar a canviar-ho i posar una cosa tan surrealista com l'actual, amb S33, S4, S8 i fins fa poc, també S7. Aveure com ho resolen al final, però que ho canvïin siusplau, perquè és poc clar.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

alexbn
N6
N6
Entrades: 230

Entrada Autor: alexbn » Dissabte 13/01/2007 11:21

Supuestamente los servicios parciales S** desaparecen con la remodelación prevista tras el desdoblamiento. De hecho, ya hace tiempo que desde la ATM me dijeron que probablemente la línea del Llobregat se considere una sola hasta Martorell como L8.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 13/01/2007 12:53

Hola,

Como sabeis, a mi modo de ver las cosas y buscando la simplicidad y sencillez, la nomenclatura actual y la que se tiene en mente... son simplemente un cachondeo.

Tenemos cercanías y metro como medios importantes de alta capacidad, no entiendo otra actuación que no se encamine a que se le pongan letras simples y sencillas a uno de estos dos servicios (el que querais) y números simples y sencillos y sin letras que acompañen al otro medio (también el que querais).

Y después tenemos los autobuses y el tranvía, a los cuales nadie va a confundir con nada y que si se le pusiesen números no nos llevaría a error alguno. ¿Que se quiere poner la "T" al tranvía? bueno, lo creo innecesario, pero OK de acuerdo. Ahora bien, si a un autobus le ponen la numeración "003" podeis estar tranquilos que nadie lo va a confundir con la línea 3 del metro o una hipotética línea 3 de cercanías. Garantizado.

Los servicios "diseño FGC" en el sentido de S55, R6, S33, L8, etc. pueden ser perfectamente acortados en nomenclatura al estilo RENFE que por ejemplo en la línea C4 actual tiene sus trenes que paran en Martorell, otros en Vilafranca y otros en Sant Vicenç de Calders, lo mismo que los que paran en Terrassa, en Manresa, etc. y no hace falta poner en un plano que hay línea C4, línea C44, línea C444, línea C4444, etc. porque es que como lo hiciesen así esto sería un caos total y absoluto. Así que que se dejen de tonterías y que los trenes paren donde quieran o prolonguen su recorrido a la estación que quieran, pero que a la hora de numerar las líneas se adopte la nomenclatura más simple posible por el bien de todos.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 13/01/2007 20:28

Santfeliuenc ha escrit:por el bien de todos.
No pretenc ser torracollons, però qui s'emboliqui perquè hi hagi diferents serveis a una mateixa linia, es perquè tè un totxo al cervell.
Saps lo incomode de esperar un R4 que et porti a Martorell, però que el que vé et porta només a Terrassa??

En els paisos més avançats que nosaltres, tenen metro amb la U, sugurbans amb la S, i rodalíes, i el seu transport, va de conya!! quin problema hi ha en fer aquestes tres coses. Metro, per a Barcelona, Santa Coloma, Badalona, L'Hospitalet, El Prat, Esplugues, Sant Joan d'Espi, Sant Just d'Esvern, Sant Feliu i Cornellà, que son les ciutats més poblades, Suburbans per a tota la EMT, incloses ciutats com Vallirana, Cervelló, etc perque arribo el tranvia. I Rodalíes per a la resta, no es dificil oi?. Aquest sistema el tenen la majoría de ciutats europees, i els hi va de conya! ningú no agafarà el cotxe perquè la xarxa sigui complicada oi? al contrari, mentre més complicada, millor servei per als que ho necesites.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 14/01/2007 12:54

Hola,
No pretenc ser torracollons, però qui s'emboliqui perquè hi hagi diferents serveis a una mateixa linia, es perquè tè un totxo al cervell.
Saps lo incomode de esperar un R4 que et porti a Martorell, però que el que vé et porta només a Terrassa??
Precisamente, como nadie se va a liar porque haya diferentes servicios en una misma línea y nadie es tan burro ni tontorrón de capirote como para hacerse un lío, que consulte la tabla de horarios en la estación o que se lleve una a su casa que de momento las dan gratis en las estaciones y que vea qué tren sale a qué hora y las estaciones donde para.

No hace ninguna falta llenar un plano de la línea 4 de cercanías diciendo que esta es la C4 de color anaranjado de Martorell a Terrassa que para en Papiol, Castellbisbal, etc; esta otra línea es la C44 de color amarillento de Vilafranca a Terrassa que no para en Papiol ni Castellbisbal (etc); esta otra es la C444 de color verde clarito que va de Sant Vicenç de Calders a Manresa que para aquí sí y allá no y así con todas las posibilidades y con el resto de líneas de cercanías.

Si RENFE nombrase así sus líneas, tendríamos un sistema de cercanías con casi 30 líneas irreales que no existen como tales.

De FGC hay que tomar muchos de sus aspectos y preceptos en la manera de funcionar porque son muchísimo más positivos y eficaces que los del resto, ahora bien, todos tenemos nuestros "peros" y nuestros fallos, incluida la empresa pública que pagamos todos y que se llama FGC, que no es la panacea de nada y a quien también se le pueden enumerar sus errores, no para reirse de ellos ni para hacer leña de nada, sino para erradicarlos y para mejorar. Y bajo mi punto de vista, el sistema de nomenclatura que tiene FGC es algo muy mejorable, no se ajusta a la realidad y es muy engañoso el marcar un plano con todas esas líneas cuando en la vida real, no existen tales líneas.

Y por supuesto, reafirmarme en el hecho de que un servicio que pretendas hacer que sea de metro no puede pasar cada 15 minutos como pasa la L8, un servicio que pretendas sea de cercanías ha de pasar cada 10-12 minutos, no cada 30, y no me vale que seme diga que "es que el servicio no solamente lo efectúan trenes de la L8 sino que el resto de trenes de otras líneas también cuentan" porque no es real, ya que esas otras líneas, al tener concepciones diferentes, igual ya en las estaciones siguientes no paran en todas, o paran en 3 sí y en 3 no, etc. Igual pierdes un L8 pero luego llega otro tren de otra línea y te sirve, sí, pero te sirve siempre que no vayas a las estaciones donde esa línea no para, y a lo mejor en lugar de venir ese tren viene otro que resulta que es de otra línea diferente, y no para donde vas tú pero para una estación antes y dos más adelante... ¿qué servicio es ese que depende de donde te subas para aquí sí y allá no y que ha de ser considerado como un refuerzo a una línea que para donde este no lo hace y que no para donde este sí que lo hace? eso es ilógico.

Es imposible gestionar un servicio y una red ferroviaria correctamente si se meten cercanías, metros, tram-trenes, semidirectos y directos por las mismas vías. Al final, siempre salen mal los tiempos de cada servicio. Una L8 que pase cada 15 minutos es de cercanías, nunca de metro y una línea que pasa cada 30 minutos, para mi no es ni de metro, ni de cercanías pues se ha pasado pero que muy mucho de los tiempos aceptables para ello.

Y para las líneas del Vallés lo mismo. Es una nomenclatura que no sirve y el intentar copiar algo del resto de Europa es estúpido e inútil si no se tiene una infraestructura como las que tienen en Europa, donde jamás tendrían la infraestructura del Vallés sin conectar con la del Llobregat, donde jamás tendrían 3 anchos de vía diferentes sin unificar, donde jamás dejarían que los principales ejes de una ciudad estuviesen sin cubrir por la red, etc, etc, etc. Si queremos copiar a Europa y a esos paises que por alguna extraña razón pasan por mejores que nosotros, lo primero que tenemos que hacer es ver, observar y copiar sus infraestructuras y ampliar las líneas, doblar las vías y hacerlas pasar por los lugares que demandan esas líneas. Lo que no se puede hacer es tener una mierdecilla de tramo de menos de 30 km y pretender hacer con eso la de Dios, porque entonces pasa como con Air Madrid, que con 4 aviones pretendían llegar a 1000 destinos y encima, volver en el mismo día 3 ó 4 veces.

Eso es imposible. Si quieres tener todos esos servicios, gástate el dinero y adecenta la red, coloca más vías, coloca más trenes y dale su frecuencia a cada servicio, pon trenes del tamaño que demanda el servicio y mete el servicio por la ciudad por donde la gente lo necesita. Ir de Pza. España a Martorell es una distancia donde no se pueden hacer milagros ni meter setecientas mil líneas porque es que no las hay.

Saludos,
Sergio
Santfeliuenc l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 14/01/2007 13:05, en total s’ha editat 1 vegada.


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 14/01/2007 13:04

I la línia 1 del metro de València,no podrien fer algo de 1A o 1B,tot és línia 1 i alló com no et coneixis bé et lies,hi han un munt de relacions;Seminari-Villanueva de Castellón,Seminari-L'Alcudia,Paterna-Torrent Aviguda,Llíria-Torrent Aviguda,Bètera-Torrent,Llíria-València Sud,i un munt de relacions més,aixó sí que és liarse,i a més,és separa en dos ramals.I mijor no veure a la L3 on vaig veure que hi ha trens a hora punta que fan RafelBunyol-Torrent Aviguda,fent mig L3 mig L5,aixó sí que és liar-se als viatgers de FGV.I estem parlant d'un servei que és considera metro,i no figura als plànols,encara que per mi és FGV.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Diumenge 14/01/2007 13:33

Si santfeliuenc, pero piensa desde otro punto. No todo el mundo vive en las principales ciudades, y lo que ofrece FGC es poner muchas estaciones, y diferentes servicios para que el viage sea corto al mismo tiempo que para en muchos lugares. Pierdes un L8, bueno, pues coges el siguiente, que puede ser S33, S4, S8... y por dejar pasar uno que es expreso, no se acaba el mundo.
Con el sistema de FGC, cada población tiene la cantidad de trenes justa, de manera que no dan perdidas. Por ejemplo, no puedes poner un tren cada 25 minutos en el Bages o en Anoia porque daría tales perdidas, que el servicio donde lo necesitan (Hacia Barcelona) empeoraría, i eso, desde mi punto de vista, es fatídico.
Para mi, un metro no es algo que tenga buenas frecuencias, sinó, es algo que te transporta dentro de la ciudad, perque si no, podríamos hacer un metro de Tarragona a Figueres por Barcelona y Girona com frecuencias de 5 minutos.
Seamos realistas, si la L8, en vez de poner la nomenclatura de metro, pusiera S3, no nos quejaríamos, eso significa, ¿la nomenclatura debe afectar al cambio una linea?
¿Si ponemos U, es igual que poner L? si, es igual, ahora, si se debe hacer un cambio de nomenclaturas y lineas, jo preferiria, U, S, y R, y basar la red en lineas como si en la Ll-A se basara en 5 lineas, dos metros comarcales, R5 y R6 y S8 a Martorell Enllaç.
Respecto a lo que dices sobre que FGC tiene errores, no solo esta, nada, absolutamente nada es perfecto, todo tiene cosas por criticar, arreglar, mejorar, pero sobretodo, nada lo es porque si es perfecto para unos, puede ser defectuoso para otros. Para mi nada es perfecto, y menos el transporte publico en Catalunya.
Luego, otro tema podría ser la saturación, que es igual la nomenclatura que tenga en la linia del vallès, y nadie se lia sea la que sea.

Si es por los tres anchos de via... de que quejarse!?!?
FGC ha recojido todas las lineas que no dan dinero. Renfe se hizo privilejiada, le dieron todo hecho, FGC se lo tiene que hacer ella solita. Si no fuera por FGC, la linea de la pobla no tuviera un solo tren, la de llobregat, un tren por hora, y el vallès cada 30 minutos, no crees??
ancho se via...
Sin conectar? porfavor, si el estado se preocupara, si no nos excluyera a Catalunya, tal vez tendríamos una red de metro como la de madrid, los anchos canviados a internacional, etc. però como somos catalanes, no tenemos derecho a tener nada, por pura envidia.

FGC no es tan mala como crees y la pintas, FGC se dedicó a salvar las lineas a punto de cerrar, no tiene suficiente dinero, y reitero que si Renfe tiene solo un ancho de via, es porque fué privilegiada, de echo, la mayoría de lineas que tiene no las construyeron ellos, y hasta ahora, no veo que hayan canviado el encho de via de Cercedilla Cotos, y amuentes sus frecuencias.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 14/01/2007 13:50

Hola,
Si santfeliuenc, pero piensa desde otro punto.
Bueno, no sé, yo pienso desde "mi punto", jejeje, pero no te creas que yo pinto mal o que quiero meterme con FGC como dices al final, estás muy equivocado, quiero que mejore y que todos los que tienen que aprender algo de ellos, que somos nosotros porque la pagamos entre todos, pues que aprendan.
Pierdes un L8, bueno, pues coges el siguiente, que puede ser S33, S4, S8... y por dejar pasar uno que es expreso, no se acaba el mundo.
Aaaaaaaaaamigo, no, no se acaba el mundo, pero ¿ves? ya te tienes que esperar, ya no te vale un tren, ya no para donde tú quieres, ya no se puede considerar como que refuerza el servicio y como que puedes contar con esa otra línea también de apoyo.

Si no digo más que eso, yo no digo que eso sea malo o que no sirva, claro que sirve, pero los metros no han de pasar cada 15 minutos, ni los cercanías cada 30, nada más. Que ya se apañan con eso, pues vale. Yo no digo que no. Pero no está bien y es mejorable (para mi, ojo).

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Diumenge 14/01/2007 14:38

Santfeliuenc, como tú decías, sería absurdo que Renfe aplicase una nomenclatura tipo FGC. El ejemplo que ponías de C4, C44, C444 ... era clarísimo. Además, tendríamos que añadir que algunos trenes a SVC sí paran en Castellbisbal y El Papiol, con lo cual nos saldría un C444 "bis" ... Imposible!

Para FGC, esta nomenclatura, aunque tampoco es la panacea, no está tan mal. A diferencia de Renfe, en FGC se tiene (tanto en LL-A como en V-B) una línea principal que llega a BCN y dos ramales, con muchas estaciones en el tramo común. Esto obliga a que los trenes que llegan hasta los extremos de los ramales se salten algunas de las tantas estaciones de la parte común. Ya tenemos 2 líneas: las de los ramales (S1 y S2, R5 y R6). Por otro lado, hemos de tener una lína que sí se pare en todas las estaciones, pero que no vaya más allá de la estación de bifuración. Esta línea no puede tener el mismo nombre que una de las dos anteriores (si fuese así, cuál tomaría? S1 o S2? R5 o R6? ). Aquí nos sale otra línea: S8, S5.

Tema aparte son los llamados "metros" (L6 y L8)... Y los servicios alargados S55 y S4. Lo que está claro es que, a pesar de todo, en cada uno de los dos lados salen almenos 3 líneas.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimarts 16/01/2007 3:06

Ben pensat estic totalment d'acord que la "L8" passés a ser una línia metropolitana fins a Martorell i suprimir la "S33 i S8". Igual que la "S5 i S55" haurien de ser "L6 i L66". Avui dia tant "Martorell" com "Sant Cugat" son d'influència Metropolitana de Barcelona i no son "S". Terrassa i Sabadell es diferent per que son capitals de comarca i aquestes si son "S".

"L6" Plaça Catalunya-Reina Elisenda
"L6" Plaça Catalunya-Sant Cugat
"L66" Plaça Catalunya-Universitat Autònoma

A més diuen també de perforar la muntanya i fer passar la "L7" fins a Universitat Autònoma. A les hores tindriem:

"L7" Plaça Catalunya- Av.Tibidabo - Univeristat Autònoma

I en el futur:

"L7" Gràcia- Av. Tibidabo - Universitat Autònoma.
8)



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 16/01/2007 15:44

sortrens ha escrit:Ben pensat estic totalment d'acord que la "L8" passés a ser una línia metropolitana fins a Martorell i suprimir la "S33 i S8". Igual que la "S5 i S55" haurien de ser "L6 i L66". Avui dia tant "Martorell" com "Sant Cugat" son d'influència Metropolitana de Barcelona i no son "S". Terrassa i Sabadell es diferent per que son capitals de comarca i aquestes si son "S".

"L6" Plaça Catalunya-Reina Elisenda
"L6" Plaça Catalunya-Sant Cugat
"L66" Plaça Catalunya-Universitat Autònoma

A més diuen també de perforar la muntanya i fer passar la "L7" fins a Universitat Autònoma. A les hores tindriem:

"L7" Plaça Catalunya- Av.Tibidabo - Univeristat Autònoma

I en el futur:

"L7" Gràcia- Av. Tibidabo - Universitat Autònoma.
8)
Llavors com numerem els serveis S5 que a l'hora punta van fins a Rubí? I els 2 S5 a l'hora punta del matí que arriben fins a Terrassa?



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimecres 17/01/2007 18:57

Es veritat m'ho deixava :o . Numenaríem als serveis "S5" que a l'hora punta van fins a Rubí i els 2 "S5" a l'hora punta del matí que arriben fins a Terrassa també com a "L6" es clar. Tot i que també es podrien suprimir si es reforçes de debó la "S1" i "S2" per que els intervals d'aquest últims son una autèntica vergonya!



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 18/01/2007 11:51

UT596001 ha escrit:Llavors com numerem els serveis S5 que a l'hora punta van fins a Rubí? I els 2 S5 a l'hora punta del matí que arriben fins a Terrassa?
Direccio Terrassa hi ha algun s5 que hi arribi? Es que segons els horaris sembla que nomes sigui dirECCIO bcn. pOTSER arriben com S1 i surten com S5, no?

Ah, per cert, sobre la numeracio, jo ho faria de la seguent manera:
S1 i S5-> R11
S2 i S55->R12
S33, S4 i S8-> R5



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dijous 18/01/2007 11:54

Ecomobisostrans ha escrit:
UT596001 ha escrit:Llavors com numerem els serveis S5 que a l'hora punta van fins a Rubí? I els 2 S5 a l'hora punta del matí que arriben fins a Terrassa?
Direccio Terrassa hi ha algun s5 que hi arribi? Es que segons els horaris sembla que nomes sigui dirECCIO bcn. pOTSER arriben com S1 i surten com S5, no?

Ah, per cert, sobre la numeracio, jo ho faria de la seguent manera:
S1 i S5-> R11
S2 i S55->R12

S33, S4 i S8-> R5
Home, ja que la Renfe va obrir la R10 i no la R8, suposo que els noms R8 i R9 s'haurien de deixar per les línies FGC de Sabadell i Terrassa, no? No és qüestió d'anar pujant de número quan n'hi ha que no s'utilitzen...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”