Portes obertes a la L4

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Portes obertes a la L4

Entrada Autor: Platanito » Divendres 27/08/2010 9:51

Calma, no us esvereu! Darrera d'aquest títol tan esperançador només volia parlar d'una unitat 2000 que ahir a la tarda-vespre feia el torn 415 o 416 a la L4, i que circulava amb la porta de la cabina oberta de bat a bat i el motorista parlant per ràdio amb un altre company i dient-li que a més de la porta oberta no tenia cadira...

El tema és que el vaig enxampar al trajecte Passeig de Gràcia-Barceloneta, així que vaig poder fixar-me en el recorregut que es fa per l'antiga bifurcació d'Aragó (aquell túnel estret amb volta de maons...), el pas per Beatas/Banco (que em va despistar, perquè després d'haver passat pel que semblava la microandana d'aquesta estació nonata vam trobar un eixamplament per la dreta com si fos un petit cul-de-sac però sense vies), i hauria pogut veure les restes de Correos si no haguéssim sortit de Jaume I amb els focus apagats (no els va encendre fins que no vam arribar a la corba a l'esquerra que hi ha al final de Via Laietana).

Ja ho sabeu: si esteu a la L4 i veieu un 2000 amb la porta de la cabina oberta... A bordo!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 27/08/2010 9:56

permetem unes preguntes:
2000 a la L4?
circulava tota la estona amb la porta oberta?
i si és així:el tren portava passatge?
gràcies.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 27/08/2010 10:35

Però si era només oberta la porta de la cabina, no deixaran entrar :?



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 27/08/2010 12:31

El LLOP ha escrit:permetem unes preguntes:
2000 a la L4?
circulava tota la estona amb la porta oberta?
i si és així:el tren portava passatge?
gràcies.
2000 o 2100, no me'n recordo de les sèries amb detall.

Tota l'estona amb la porta oberta de bat a bat, i amb passatge, és clar. Van pujar uns italians i un dels adults havia de dir-lis als nens que no entressin a la cabina. I tots allà avorats treient-hi el cap, i jo aguaitant dissimuladament...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Divendres 27/08/2010 12:38

Platanito ha escrit: i jo aguaitant dissimuladament...
:plas :ok


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 27/08/2010 13:00

bé, rellengint-me el teu post un altre vegada, dedueixo que la porta que anava oberta era la de la cabina a la caixa de passatge. Es que m'havies espantat.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 27/08/2010 13:46

El LLOP ha escrit:bé, rellengint-me el teu post un altre vegada, dedueixo que la porta que anava oberta era la de la cabina a la caixa de passatge. Es que m'havies espantat.
Sí, amb la frase "circulava amb la porta de la cabina oberta de bat a bat" em referia a aquesta porta. De tota manera, jo diria que de totes les portes de la cabina, és la menys recomanable per dur oberta a un tren en servei comercial. Si hagués estat alguna porta de viatgers (de les que donen a l'andana o a la via) jo mateix hauria estirat de l'alarma!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Divendres 27/08/2010 23:01

Podria haver estat la porta de la cabina que dona a la via, que segur que de vegades la porten oberta per a que entri l'aire.
Ja podries haver preguntat si et deixava, donada l'avinentesa, estar a la cabina. De totes formes quina sort que has tingut.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 29/08/2010 1:25

En resum i en referència al títol del fil: jornada de portes obertes a l'L4.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Diumenge 29/08/2010 18:47

viscaelcat ha escrit:Podria haver estat la porta de la cabina que dona a la via, que segur que de vegades la porten oberta per a que entri l'aire.
Ja podries haver preguntat si et deixava, donada l'avinentesa, estar a la cabina. De totes formes quina sort que has tingut.
La porta lliscant de la cabina cap al túnel va inclosa dins del circuit de seguretat de portes del tren, si s'obre en marxa, s'obre el circuit i per tant talla tracció. No és possible traccionar amb aquesta (i de fet amb qualsevol) porta oberta i amb passatge.



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Diumenge 29/08/2010 23:17

traveller ha escrit: La porta lliscant de la cabina cap al túnel va inclosa dins del circuit de seguretat de portes del tren, si s'obre en marxa, s'obre el circuit i per tant talla tracció. No és possible traccionar amb aquesta (i de fet amb qualsevol) porta oberta i amb passatge.
Gràcies per l'aclaració.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dilluns 30/08/2010 11:34

Jo una vegada vaig veure en un 4000 de la L1 la porta del frontal oberta, sembla ser que havia algun problema amb aquesta porta i amb la pressió de l'aire s'obria...no deixava de ser curiós

Per cert, està prohibit anar amb la porta de la cabina que dóna a la sala de viatjers oberta?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 30/08/2010 11:51

el problema de la porta frontal del 4000 també passa i passava a totes les sèries amb porta frontal. Quan les gomes del tancament de la porta es fan malbé, queden enganxades al marc i impedeixen que la porta es tanqui. També pot ser un problema de pany trencat. Quan la pressió de l'aire que el tren empeny pel túnel es forta, obre la porta i si no estas al tanto, te'n portes un bon ensurt... o alguna cosa més dolorosa.

El tema de la porta cabina-passatge: A totes les instal.lacions del FCMB hi han dependències on està prohibit que hi accedeixi el passatge. La cabina es una d'elles, tant per seguretat mateixa dels equips que allà hi son, com per la del propi empleat que hi va a dins.



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 30/08/2010 12:45

Alguns cops és el propi motorista qui deixa la porta oberta expressament, com m'ha pasat a mí en 5000 de L3.

Molt millor aixó que deixar-se la vista mirant per la reixeta de les portes de la cabina.
Eliminació dels plàstics de les portes de la cabina JA!!!
Per no deixar-se la vista mirant les vies en un 5000/6000/9000. Som-hi

:twisted:


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 30/08/2010 12:50

Miquel ha escrit:Alguns cops és el propi motorista qui deixa la porta oberta expressament, com m'ha pasat a mí en 5000 de L3.

una cosa son les lleis i altre cosa el que fa la gent amb aquestes lleis. Com tot en aquesta vida.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”