Escales o ascensors en estacions de metro profundes?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Vosaltres agafeu en estacions profundes ascensors o escales mecàniques?

Ascensor, no vull perdre el temps amb moltes escales mecàniques!
15
33%
Ascensor sempre, encara que hi haguessin poques escales
4
9%
Ascensor, per motius justificables (cotxet de nen, etc.)
7
16%
Escales mecàniques, tot i reconèixer que es tarda força en arribar al lloc
11
24%
Escales mecàniques, m'encanten!!
5
11%
A peu, per fer cames!
2
4%
Altres
1
2%
 
Vots totals: 45
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Escales o ascensors en estacions de metro profundes?

Entrada Autor: metring » Dilluns 18/10/2010 18:52

Obro nou fil per tractar del tema de les escales mecàniques i els ascensors a estacions de certa profunditat i sense ascensors de gran capacitat, com les de Sagrera i Bon Pastor L9 i 10 o la de VdH de la L5, amb enquesta, per tal que com sempre, pogueu donar la vostra opinió anònimament.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 18/10/2010 18:57

Personalment, no m'agrada utilitzar l'ascensor. Crec que és tot un luxe que la xarxa tingui tants ascensors i que si estàn és per aquella gent que els necessita. Només l'utilitzo aquells cops que és obligatori perquè no hi ha cap opció més. La resta de cops, utilitzo escales mecàniques sempre que n'hi hagin, i algun cop les fixes si hi ha molta gent a les mecàniques.

Potser amb el pas dels anys canvii d'opinió... :P



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/10/2010 19:11

En estacions profundes, crec que calen ascensors. Per a mi, una que fa temps que hi és i ho té molt ben coordinat és Av. Tibidabo.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1642
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 18/10/2010 20:53

Molt d'acord amb En Guigui, i el comentàri d'Av Tibidabo, molt encertat. Tanmateix acostumo a pujar a peu aquell munt d'escales.
Ara, com diu en BCN, amb el pas dels anys......., Salut!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 18/10/2010 21:16

He votat altres, ja que a mi m'és igual sortir de l'estació amb escales mecàniques o amb ascensor. El que vull simplement és arribar a lloc sense que m'enviïn a fer excursions ni haver d'esperar-me massa. Per tant, normalment faig servir les escales mecàniques excepte en aquells casos en que són absurdament llargues i tedioses.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 18/10/2010 22:01

Contesto a na Metring aquí i no en l'anterior fil... si hi ha gent que s'ha queixat o es queixa de que hi hagi ascensors a la L9 i no escales mecàniques.

Evidentment ja sabeu que també hi ha gent que es queixa de que hi hagi escales mecàniques en algunes estacions de la L9. :D

Bé, com ja he dit... jo sóc pro-ascensor en aquelles que sigui idoni l'ascensor de alta capacitat (AAC) i a favor de escales mecàniques (EM) en aquelles que sigui idoni tot i fer un recorregut "llarg".

Els estudis existeixen i diuen que en estacions de no gran afluència o que no tenen enllaços amb altres línies és més eficient els AAC, mentre que en estacions de gran afluència és més idoni posar EM.

Creieu que ens hem de gastar encara més calerons i instal·lar en aquestes estacions EM i AAC?



Sobre el que jo habituo a fer... en estacions que hi ha EM i escales convencionals, a vegades faig un tram en EC i d'altres en EM... o tot en EM o tot en EC... però mai agafo l'ascensor.

Em sembla a més que si els ascensors de la Sagrera o Vall d'Hebron... segueixen així TMB hi hauria d'instal·lar un cartell que digués que s'abstingués d'utilitzar-los la gent que no és estrictament necessari (pmr, dones embarrasades, gent gran, gent que té un problema en un moment determinat, gent amb maletes, etc.).


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 18/10/2010 22:58

Vilarrubla ha escrit:
Els estudis existeixen i diuen que en estacions de no gran afluència o que no tenen enllaços amb altres línies és més eficient els AAC, mentre que en estacions de gran afluència és més idoni posar EM.

Creieu que ens hem de gastar encara més calerons i instal·lar en aquestes estacions EM i AAC?
El que passa és que de vegades es gasten més calers en estudis, que de vegades serveixen i d'altres no, que en fer més o menys obres.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 18/10/2010 23:13

Vilarrubla ha escrit:Els estudis existeixen i diuen que en estacions de no gran afluència o que no tenen enllaços amb altres línies és més eficient els AAC, mentre que en estacions de gran afluència és més idoni posar EM.
Els estudis han de reflectir la realitat futura. El que no pot ser és que s'intenti canviar la realitat per adaptar-la als estudis :x

Si tal com dius aquests estudis només tenen en compte si l'estació té gran afluència o no per determinar si calen ascensors o escales mecàniques, no m'estranya gens que l'hagin espifiat. El que cal tenir en compte és quan triga la gent a arribar a la seva destinació, a més de l'afluència de gent. Si no, ens trobem amb el que ha passat ara: estacions de la L9 amb poca demanada però equipades amb "tropocents" ascensors de gran capacitat majoritàriament buits, mentre en estacions de correspondència com Vall d'Hebron o Sagrera la gent ha de fer cues i embotir-se dins d'ascensors ridículament petits.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 18/10/2010 23:15

Cert...No serà que han intercanviat els estudis i no se'n han adonat encara? :x



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 18/10/2010 23:18

metring ha escrit:
Vilarrubla ha escrit:
Els estudis existeixen i diuen que en estacions de no gran afluència o que no tenen enllaços amb altres línies és més eficient els AAC, mentre que en estacions de gran afluència és més idoni posar EM.

Creieu que ens hem de gastar encara més calerons i instal·lar en aquestes estacions EM i AAC?
El que passa és que de vegades es gasten més calers en estudis, que de vegades serveixen i d'altres no, que en fer més o menys obres.
No es pot fer sense estudis i... si anem amb aquesta idea preconcebuda pro-AAC i demanem un estudi... no ens agradarà el que ens dirà i llavors si que l'estudi no haurà servit de res perquè farem segons la nostra idea principal.

Moltes empreses fan estudis per comprovar que el que elles pensen és el correcte... i després que passa l'estudi les contradiu i que fan? El que havien plantejat d'un bon inici... per això no cal fer l'estudi.

Els estudis estan basats en la quantitat de gent que utilitza l'estació i tracten de demostrar quina infraestructura AAC o EM pot soportar més gent... és evident que la EM pot soportar més gent per minut que l'AAC.

Per tant és posa EM. Una estació mitjana es pot posar un AAC perquè no soporta tant gent i els ascensors no és col·lapsen.

Si posem AAC es col·lapsarien els AAC i resulta que no hi hauria alternativa per sortir perquè les escales convencionals són d'emergència i no hi hauries EM, per tant la millor opció és escales mecàniques.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 18/10/2010 23:20

Interessant...I si un dia les escales mecàniques peten i només van els ascensors?



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 18/10/2010 23:21

wefer ha escrit:
Vilarrubla ha escrit:Els estudis existeixen i diuen que en estacions de no gran afluència o que no tenen enllaços amb altres línies és més eficient els AAC, mentre que en estacions de gran afluència és més idoni posar EM.
Els estudis han de reflectir la realitat futura. El que no pot ser és que s'intenti canviar la realitat per adaptar-la als estudis :x
Qui intenta canviar la realitat per adaptar-la als estudis?

Per altra banda... no se si els estudis tracten el temps que es triga... a lo millor posen com a primordial que la gent pugui sortir i no és col·lapsi el 100% a l'estació i deixa com a segon el temps de sortida.

A l'SCC un foraire va contar quan soporta cadascuna infraestructura i el temps de sortida. Crec que el temps de sortida variava en pocs segons insignificants. Crec que era a l'estació de la Sagrera.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 18/10/2010 23:21

metring ha escrit:Interessant...I si un dia les escales mecàniques peten i només van els ascensors?
Et queden els mini-ascensors XD

I si peten els maxi-ascensors sense res més?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 18/10/2010 23:23

Buf, atrapats tots en una estació super-profunda, claustrofòbic!!!! :'(



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 18/10/2010 23:26

El que no pot ser és que la gent sigui tan incívica i dropa de preferir arribar més tard amb l´ascensor, per no agafar les escales mecàniques.
És ridícul.
Si hi ha tanta gent, cony agafa les escales... que jo sàpiga no cansen, no? Doncs no... tots com rucs a fer tard per esperar l´ascensoret, tots com marquesetes de pacotilla que ens abaixin la bragueta, ens la treguin, i ens la sacsin un cop feta la cosa...



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 18/10/2010 23:29

437.001 ha escrit:El que no pot ser és que la gent sigui tan incívica i dropa de preferir arribar més tard amb l´ascensor, per no agafar les escales mecàniques.
És ridícul.
Si hi ha tanta gent, cony agafa les escales... que jo sàpiga no cansen, no? Doncs no... tots com rucs a fer tard per esperar l´ascensoret, tots com marquesetes de pacotilla que ens abaixin la bragueta, ens la treguin, i ens la sacsin un cop feta la cosa...
:riure m'encanta lo de marquesetes XD

Per anar a la uni com que molta gent baixa del metro, quasi es buida tot el tren, i es fa molta cua a l'escala mecànica... com que no soporto les cues pujo a peu.

A la segona EM que és molt llarga ja no hi ha cua perquè ja sóc el primer XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 18/10/2010 23:48

Tot és agilitat. Jo no és que agafi ascensor o escala mecànica, tot és el moment i la circumstància. En el meu cas reacciono de la següent forma, per exemple a l'intercanviador de Sagrera L5-L9: L'ascensor està obert i buit: agafo l'ascensor: més ràpid. Que hi ha cua a l'ascensor, o no està al mateix pis que jo, per les escales mecàniques. Senzillament allò que es trobi disponible i em sembli més ràpid. De tant en tant hi ha algun ascensor a punt de tancar portes i amb poca gent: qui de vosaltres no l'agafaria? si és més ràpid clar, no es tracta de fer mandrós, com fan molts, sinó d'agilitat.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
xan
N3
N3
Entrades: 32

Entrada Autor: xan » Dilluns 18/10/2010 23:51

Que voleu que us digui? 437001 té tota la raó, per mi els ascensors són només i exclusivament per a gent amb mobilitat reduïda, encara que només sigui perquè porta una maleta. De debò! Que societat és aquesta? Són capaços d'esperar i baixar amuntegats per no agafar unes escales MECÀNIQUES. Si tens pressa, agafes el que et portarà al lloc que vols anar de la manera més ràpida, no el que no et faci moure el cul. (Amb perdó)
No us ment, abans feia cada dia l'enllaç amb Sagrera L9, i anava per les escales mecàniques. Era l'única. La resta del tren esperava l'ascensor.
He arribat a veure una dona en cadira de rodes que esperava que el deixessin entrar a l'ascensor, es va omplir l'ascensor amb ella a la porta, i es va quedar allà, esperant el pròxim. No em sembla normal.
És cert que és una estació molt profunda, etc, i les escales són interminables, però sóc més feliç sentint-me cívica (i fins i tot atlètica, veient a la resta) i anant per les escales mecàniques.

Així que jo no ho veig un error de disseny, sinó la realitat d'aquesta meravellosa gent que ens envolta :martell2


I'll be straight with you on the train
They'll never believe it now, we're on our way

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 19/10/2010 8:33

Jo crec que cada estació és un món particular per estudiar si és més convenient escales mecàniques o ascensors de gran capacitat. En estacions d'enllaç amb alta demanda és bastant lògic que es col·loquin escales mecàniques per agilitzar i donar una major capacitat, tot i que de cara a l'usuari pot semblar que fer tants trams d'escales es faci interminable. Jo també sóc del parer que els ascensors per a PMR (de "petita" capacitat) haurien de servir només per a aquests col·lectius prioritàriament, però la gent és vaga en general. Recordo a Hospital Clínic de la L5 quan hi anava la gent fer cua a l'ascensor (la majoria estudiants joves!) per no pujar unes escales mecàniques i fer un tram de passadís de 20 metres fins al vestíbul.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 19/10/2010 12:07

Lluita1714 ha escrit:Tot és agilitat. Jo no és que agafi ascensor o escala mecànica, tot és el moment i la circumstància. En el meu cas reacciono de la següent forma, per exemple a l'intercanviador de Sagrera L5-L9: L'ascensor està obert i buit: agafo l'ascensor: més ràpid. Que hi ha cua a l'ascensor, o no està al mateix pis que jo, per les escales mecàniques. Senzillament allò que es trobi disponible i em sembli més ràpid. De tant en tant hi ha algun ascensor a punt de tancar portes i amb poca gent: qui de vosaltres no l'agafaria? si és més ràpid clar, no es tracta de fer mandrós, com fan molts, sinó d'agilitat.
+1

Per unes escales mecàniques no em sembla lògic agafar l'ascensor, però per trams molt llargs...Només cal veure el que està passant: la gent no les vol, i no sempre és per vagància, hi ha de tot. Sinó, només cal veure el resultat de l'enquesta. Què caldria fer?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”