La seguretat, reduïda al metro?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

La seguretat, reduïda al metro?

EntradaAutor: metring » Diumenge 23/01/2011 17:07

Fa poc, vaig sentir dir a un vigilant de seguretat dins el metro, que parlava amb un usuari, i li comentava que han reduït el pressupost de seguretat al metro, i ara hi han menys vigilants. No dic línia, dia ni hora, per no comprometre a ningú, però us puc assegurar que el que vaig sentir és totalment cert. A les hores, redueixen el nombre de vigilants, cada cop hi ha més atur i més robatoris, i no hi ha prou gent per controlar el tema? Quina serà la propera?
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22668
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: La seguretat, reduïda al metro

EntradaAutor: El LLOP » Diumenge 23/01/2011 17:15

doncs jo no ho he sentit, sé, que la partida pressupostària del departament de seguretat de metro, creix cada any.
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
 
Entrades: 1751
Membre des de: Dimarts 04/04/2006 18:34
Ubicació: esperant via lliure

Re: La seguretat, reduïda al metro

EntradaAutor: metring » Diumenge 23/01/2011 17:40

El LLOP ha escrit:doncs jo no ho he sentit, sé, que la partida pressupostària del departament de seguretat de metro, creix cada any.


Però si ho diu un mateix vigilant, no sé, no ho dirà sense més. Esperem que sigui el que dius. Pot ser que sigui diferent entre vigilants privats o del metro? :nose

També podria ser que augmentessin pressupost per càmeres i no per gent contractada?
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22668
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: La seguretat, reduïda al metro?

EntradaAutor: aim » Diumenge 23/01/2011 18:11

Jo normalment veig força personal de seguretat. Almenys a Navas sempre n'he trobat pràcticament cada cop que agafo el metro.
Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
 
Entrades: 1440
Membre des de: Divendres 09/06/2006 20:57
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)

Re: La seguretat, reduïda al metro?

EntradaAutor: El LLOP » Diumenge 23/01/2011 18:53

Metring, els vigilants del metro son tots privats.
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
 
Entrades: 1751
Membre des de: Dimarts 04/04/2006 18:34
Ubicació: esperant via lliure

Re: La seguretat, reduïda al metro?

EntradaAutor: metring » Diumenge 23/01/2011 19:00

El LLOP ha escrit:Metring, els vigilants del metro son tots privats.


I de quantes empreses?
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22668
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: La seguretat, reduïda al metro?

EntradaAutor: El LLOP » Diumenge 23/01/2011 19:04

no creguis que moltes, l'empresa principal es SECURITAS, en menor mesura hi ha PROSEGUR i també hi han serveis amb empreses més petites, pèro de molt poques persones. El que si es veritat es que totes es coordinen al Centre de Protecció i Seguretat de Metro on hi ha personal de les empreses de seguretat i personal de Metro coordinant les accions dels vigilants i altres funcions com la sol.licitud d'ambulàncies, policia, etc.
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
 
Entrades: 1751
Membre des de: Dimarts 04/04/2006 18:34
Ubicació: esperant via lliure

Re: La seguretat, reduïda al metro?

EntradaAutor: PoLeTe124 » Diumenge 23/01/2011 19:20

Doncs avuí, tornant de Pl.Espanya, en un S8 m'han robat la càmara i el mòbil nou... :'(
Segurament reduirà personal en aquelles estacions on no fa tanta falta...
PoLeTe124
N7
N7
 
Entrades: 460
Membre des de: Dijous 25/02/2010 15:27
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)

Re: La seguretat, reduïda al metro?

EntradaAutor: victorcasta » Diumenge 23/01/2011 19:29

Doncs presenta denúncia. Als trens d'FGC hi ha càmares de seguretat.
victorcasta
N10
N10
 
Entrades: 4547
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 11:32
Ubicació: Terrassa // Camp de l'Arpa

Re: La seguretat, reduïda al metro?

EntradaAutor: PoLeTe124 » Diumenge 23/01/2011 19:36

victorcasta ha escrit:Doncs presenta denúncia. Als trens d'FGC hi ha càmares de seguretat.


Ho he denunciat a FGC i als Mossos. Per cert, en aquella 213 no li anaven les càmares :disparos
PoLeTe124
N7
N7
 
Entrades: 460
Membre des de: Dijous 25/02/2010 15:27
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)

Re: La seguretat, reduïda al metro?

EntradaAutor: oriolp13 » Diumenge 23/01/2011 20:54

PoLeTe124 ha escrit:
victorcasta ha escrit:Doncs presenta denúncia. Als trens d'FGC hi ha càmares de seguretat.


Ho he denunciat a FGC i als Mossos. Per cert, en aquella 213 no li anaven les càmares :disparos

Diria que totes les 213 porten videovigilància interior
Salutacions,

Oriol
oriolp13
N9
N9
 
Entrades: 2215
Membre des de: Diumenge 13/05/2007 22:44
Ubicació: L2/L5

Re: La seguretat, reduïda al metro?

EntradaAutor: Ferry1ac1 » Diumenge 23/01/2011 21:41

oriolp13 ha escrit:Diria que totes les 213 porten videovigilància interior


Però si no funcionen les càmeres.... de res serveixen! Com allò de les càmeres de l'estació de Sants (Adif) que fa uns anys no podien enregistrar res!
Ferry1ac1
N8
N8
 
Entrades: 955
Membre des de: Dimarts 14/06/2005 10:06
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: La seguretat, reduïda al metro?

EntradaAutor: Mako448 » Dilluns 24/01/2011 11:21

Crec(no 100% segur)que les 213 de sèrie baixa(de la 213.01 a la 213.20)no porten càmares de seguretat.La resta(de la 213.21 fins la 213.42)sí que en porten de càmares.
Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
 
Entrades: 3391
Membre des de: Dissabte 03/06/2006 19:08

Re: La seguretat, reduïda al metro?

EntradaAutor: mikado » Dimecres 06/04/2011 9:49

http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... metro.html

Bandes llatines s'enfronten cada cap de setmana al metro

Admeten que s'estan “projectant” les baralles del carrer al subsòl

La L5 concentra bona part de les batusses, que la policia atribueix a xocs fortuïts

Algunes parades estan vinculades als espais ocupats per als grups


Entre divendres i diumenge es registren una o dues baralles entre bandes llatines al metro, segons Carles Vallès, cap de la unitat d'investigació de l'àrea regional de transport urbà (ARTU) dels Mossos. Les batusses es concentren a la L5, a parades amb intercanviadors de línies i properes a les places on es reuneixen els grups, que no dubten a exercir la violència contra els grups rivals i, en ocasions, contra els vigilants. Si de dia el problema del metro són els carteristes, de nit ho són les baralles entre bandes.
“S'observen, es reconeixen com a grups enemics i comença la baralla.” La seqüència es registra en la majoria de batusses entre membres de bandes llatines, explica el sotsinspector Francesc Xavier Sancho, cap de la unitat regional de proximitat i atenció al ciutadà de Barcelona, que reconeix que s'estan “projectant” les batusses dels carrers a les andanes. “Les baralles al metro són mínimes respecte al carrer, però és cert que en les últimes setmanes s'han registrat diversos enfrontaments al subsòl”, diu.
Els Mossos van detenir a finals de març un noi de 16 anys per haver-ne apunyalat un altre de la mateixa edat, presumpte membre d'una banda llatina, a Diagonal a finals de febrer. En aquelles setmanes, almenys es van produir dues batusses més amb armes blanques a Sagrera (el 8 de març) i Tarragona.
Per Sancho, la concentració d'enfrontaments al metro en poques setmanes de diferència és una “coincidència”, ja que les bandes llatines, a diferència dels parcs i les places, no “ocupen” les estacions del suburbà. Els grups fan servir el subsòl per anar dels seus espais a zones d'oci –per exemple, a Heron City– i les batusses són xocs “fortuïts” amb bandes rivals, diu el sotsinspector, que, tot i això, creu “inevitable” vincular grups i andanes: “Certes parades estan associades amb el que hi ha a dalt.”
Mirades o insults acostumen a desencadenar les baralles entre membres rivals de les bandes, tot i que molts cops hi ha alguna cosa més. “T'agredeixo perquè ets de la banda enemiga, però el motiu real de la baralla és que m'has robat la parella”, detalla Sancho. En les batusses al subsòl, les càmeres són clau per a les investigacions.

Sorpresos per la violència gratuïta

Lluny de les problemàtiques socials vigents a l'Amèrica Central, zona principal de quadrillers al món, els Mossos estan “sorpresos” per l'ús que fan de la violència gratuïta les bandes llatines a Catalunya, formades majoritàriament per joves de famílies ja assentades al Principat. “Ens trobem casos de membres d'aquests grups que donen un cop de puny a un altre jove per prendre-li la gorra”, explica incrèdul el sotsinspector Francesc Xavier Sancho, que afegeix que s'està produint una certa “extrapolació” dels conflictes existents entre els grups violents juvenils a altres països.
“La policia ha de ser una eina més, però no la solució definitiva al problema de la violència”, afirma el sotsinspector, que assegura que els motius de les baralles són “molt peculiars”. A Sagrera, el 8 de març, la batussa va començar després que un jove “vacil·lés” un altre. I va acabar amb diversos ferits lleus per arma blanca.

LA XIFRA
3.000 joves formen part de bandes llatines actualment a Catalunya, un 2% del total de població que resideix al Principat
LA FRASE
El nucli és d'origen llatinoamericà, però cada cop hi ha més magrebins, autòctons i noies en les bandes
Francesc Xavier Sancho
CAP DE LA URPAC DE BARCELONA
Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
 
Entrades: 2012
Membre des de: Divendres 06/05/2005 21:40

Re: La seguretat, reduïda al metro?

EntradaAutor: Platanito » Divendres 03/06/2011 9:27

Ni el tema és nou, ni és el primer cop que ens colen una foto del metro de Madrid, en aquest cas proporcionada per EFE:

Uns 150 carteristes roben al metro de Barcelona cada dia
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Avatar de l’usuari
Platanito
N10
N10
 
Entrades: 2664
Membre des de: Divendres 17/06/2005 9:22
Ubicació: Isàrnia

Rectificació

EntradaAutor: Guigui » Divendres 03/06/2011 10:42

Algú els ho deu haver dit, perquè hi han posat una foto correcta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23807
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Rectificació

EntradaAutor: Platanito » Divendres 03/06/2011 11:37

Guigui ha escrit:Algú els ho deu haver dit, perquè hi han posat una foto correcta.

Jo els ho he dit. Veig que no m'han publicat el comentari, però almenys m'han fet cas.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Avatar de l’usuari
Platanito
N10
N10
 
Entrades: 2664
Membre des de: Divendres 17/06/2005 9:22
Ubicació: Isàrnia

Temporada d'estiu entre els carteristes

EntradaAutor: Guigui » Dilluns 18/07/2011 18:00

http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... latja.html

Carteristes a la línia 4 pels turistes que van a la platja

18/07/11 02:00 - BARCELONA - A.G

És estiu, hi ha més turistes i els indrets turístics o les platges s'omplen de gom a gom. La trentena de bandes de carteristes que “treballen” al Metro coneixen bé la ciutat. Durant bona part de l'any, l'L-1 i l'L-3 al centre de la ciutat –entre el passeig de Gràcia i el Poble-sec– són els principals punts d'actuació dels grups de romanesos, els més nombrosos al subsòl. A l'estiu, però, el mapa canvia lleugerament.

Gran part dels 150 carteristes que cometen furts al Metro mantenen l'L-3 entre les seves prioritats, però hi afegeixen una altra línia que durant l'any passa va passar més desapercebuda: l'L-4. Més concretament, el tram que uneix Passeig de Gràcia amb les estacions més properes a la platja, especialment Barceloneta i Ciutadella/Vila Olímpica, dues de les estacions que pateixen un major increment de furts durant el període estival. Dos vigilants de seguretat controlaven un dels accessos a aquesta estació, divendres a la tarda, a
l'avinguda d'Icària.

La “mobilitat” és el tret que caracteritza la majoria de grups de carteristes, explicava fa uns mesos a aquest diari el sotsinpector Carles Vallés, cap de la unitat d'investigació de l'Àrea Regional de Transport Urbà (ARTU) dels Mossos. I l'estació de Passeig de Gràcia, amb els seus múltiples intercanviadors de línies, facilita aquesta mobilitat. De fet, ara a l'estiu és molt habitual veure grups de carteristes mig ocultats entre el final de l'andana de la línia 3 i el passadís d'accés a l'L-4. Cometen el furt, habitualment fent el típic tap, i abandonen ràpidament l'andana en direcció cap al passadís de la línia groga. Un dels carteristes s'avança de la resta, comprova si el camí està lliure i truca a la resta del grup. Després, els lladres es tornen a camuflar entre els turistes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23807
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Temporada d'estiu entre els carteristes

EntradaAutor: Santfeliuenc » Dimarts 19/07/2011 9:48

Hola

Guigui ha escrit:http://www.avui.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/435711-carteristes-a-la-linia-4-pels-turistes-que-van-a-la-platja.html

Carteristes a la línia 4 pels turistes que van a la platja

18/07/11 02:00 - BARCELONA - A.G

És estiu, hi ha més turistes i els indrets turístics o les platges s'omplen de gom a gom. La trentena de bandes de carteristes que “treballen” al Metro coneixen bé la ciutat. Durant bona part de l'any, l'L-1 i l'L-3 al centre de la ciutat –entre el passeig de Gràcia i el Poble-sec– són els principals punts d'actuació dels grups de romanesos, els més nombrosos al subsòl. A l'estiu, però, el mapa canvia lleugerament.

Gran part dels 150 carteristes que cometen furts al Metro mantenen l'L-3 entre les seves prioritats, però hi afegeixen una altra línia que durant l'any passa va passar més desapercebuda: l'L-4. Més concretament, el tram que uneix Passeig de Gràcia amb les estacions més properes a la platja, especialment Barceloneta i Ciutadella/Vila Olímpica, dues de les estacions que pateixen un major increment de furts durant el període estival. Dos vigilants de seguretat controlaven un dels accessos a aquesta estació, divendres a la tarda, a
l'avinguda d'Icària.

La “mobilitat” és el tret que caracteritza la majoria de grups de carteristes, explicava fa uns mesos a aquest diari el sotsinpector Carles Vallés, cap de la unitat d'investigació de l'Àrea Regional de Transport Urbà (ARTU) dels Mossos. I l'estació de Passeig de Gràcia, amb els seus múltiples intercanviadors de línies, facilita aquesta mobilitat. De fet, ara a l'estiu és molt habitual veure grups de carteristes mig ocultats entre el final de l'andana de la línia 3 i el passadís d'accés a l'L-4. Cometen el furt, habitualment fent el típic tap, i abandonen ràpidament l'andana en direcció cap al passadís de la línia groga. Un dels carteristes s'avança de la resta, comprova si el camí està lliure i truca a la resta del grup. Després, els lladres es tornen a camuflar entre els turistes.


De verdad, si este tipo de actuaciones de toda esta gentuza no somos capaces de verlo con el circuito cerrado de TV, con las cámaras, con vigilantes, etc. Apaga y vámonos. Es absolutamente indignante no poder desplazarse con seguridad. Y ojo, la SEGURIDAD es uno de los 3 factores fundamentales para que un servicio de transporte público funcione correctamente y sea seleccionado por el público para su utilización. Nadie va a coger un bus, un metro, un cercanías, tranvía o lo que sea si ve que existe mínimamente un riesgo para su seguridad o la de los suyos. Es muy peligroso desatender la seguridad porque como la gente empiece a asociar el metro al vandalismo, los atracos, robos, etc. al final el metro no lo usará nadie y en el subconsciente de todos lo tendremos asociado a ese mundillo turbio y oscuro de la delincuencia y demás.

Ojito con jugar con fuego porque si en lugar de trasladar personas y usuarios del vehículo privado al transporte público, propiciamos con la poca seguridad y el riesgo inminente de ser atracados, agredidos, etc. que la poca gente que va en metro se pase al coche, al final habremos hecho todo del revés. Y la gente con eso no juega. Su seguridad es primordial. Lo que no puede ser es pagar el billete religiosamente, que te suban el precio de la T-10 todos los años por encima del IPC y que luego en cualquier estación te atraquen, te intimiden, te roben o te humillen delante de tu familia o amigos solo porque el niñato de la banda de turno se está iniciando y te tiene que pegar una paliza o atracarte precisamente a ti para que le dejen entrar en el selecto club de vagos y maleantes. Gentuza que aquí en Cataluña parece que son considerados como "organizaciones sociales" de esas que hacen "talleres" y son sinónimo de "cultura". Eso es lo más cochambroso de todo, que algún pscicólogo estúpido y chusmilla de esta que justifica su profesión haciendo estas barbaridades haya considerado "organizaciones culturales y sociales" a estos navajeros y delincuentes que practican el terrorismo callejero como forma de vida.

Menos Mossos en las autopistas mirando a ver si va la gente a 130 ó 140 km/h y más en los transportes públicos ofreciendo seguridad en las ciudades y servicios urbanos con ametralladoras en la mano (mirad si no, cómo te reciben los gendarmes cuando llegas a una estación en París al final de los andenes para que te vayas enterando) y perrazos de esos que parecen caballos de lo grandes que son. Así ya se acojonarían estos sinvergüenzas y bajarían los índices de delicnuencia en el metro, buses y demás medios de transporte. ¿Y los billetes qué? ¿no hay ningún tipo de seguridad que se pueda aplicar a un billete? porque un carterista que se pase 8 horas al día metido en el metro robando a la gente, como mínimo tendría que ser detenido y sometido a interrogatorio nada más salir. ¿No se puede aplicar un control al billete de manera informática? o sea, en los túneles y tramos variados de las carreteras sí que se puede poner un radar que controle la hora de entrada, la de salida y mida la velocidad media a la que van todas y cada una de las matrículas de los vehículos que circulen por ahí... pero en el metro ¿no se puede hacer algo similar? porque es tan fácil como controlar la entrada y la salida de un billete determinado. Si yo entro en el metro a las 8 de la mañana en Sants-Estació y salgo a los 20 minutos en Molins de Rei, la cosa viene siendo normal, pero si yo entro a las 7 de la mañana en Pl. Catalunya y mi billete registra una salida en Arc de Triomf a las 20h de la tarde... me parece a mi que eso no es muy normal ¿no? ¿qué he estado haciendo todo el día ahí metido? seguro que nada bueno. Como mínimo me tendrían que interrogar, vigilar mis movimientos comprobando las cámaras del día y examinarlo todo. Pedirme documentación y mirar dónde vivo, si tengo papeles en regla, etc. etc.

Pero claro, como aquí parece que pedirle los papeles a la gente es ser racista, como parece que lo que hay que hacer es proveer de fondos a todas esas "asociaciones culturales y sociales" que hacen su dinero robándome a mi el mío y además hay que verlo bien... pues nada, a callar, a pasearse con inseguridad total y como te quejes, resulta que eres un racista que no respetas la multiculturalidad y te metes con colectivos indefensos y estigmatizados. Ya, ya, ya... o sea, que lo mejor es que cada día salga uno con 1000 euros de casa para ir dándole dinero a toda esta chusmilla que hay por ahí para que estén contentos con nosotros ¿no? claro, así podrán organizar mejor sus "talleres" de robos, entrenamiento en navajas, violaciones, tráfico de drogas... y adiestramiento de sus socios junior: ocupar parques públicos y subirse en los bancos con botas militares amedrentando e intimidando así al resto de personas normales para que allí no entren y haciendo exactamente lo mismo con pistas deportivas públicas y así robarles el bolso a las abuelitas o los balones a los niños que quieren hacer deporte, etc, etc. Sí, sí, sí, sí... unos "talleres socio-multi-culturales" cojonudos los que montan estos "pollos" sí.

Eso sí, como uno de estos diga "bon día" o "quina hora és" mojamos de gustirrinín el calzoncillo y los inflamos a subvenciones, que un "bon dia" de uno de estos es lo más de lo más para algunos, lo mismo que para otros, solamente por ser y existir, esta gente tiene que tener por definición más derechos y más subvenciones sociales que cualquiera de nosotros que venimos cotizando años y años para subvencionar todo esto, para ver cómo la gente a la que subvencionamos están todo el santo día sentados en un banco mirando a las niñas que pasan por la calle, sentados en los Kebab y cafeterías de sus congéneres y mientras tanto viendo cómo ahora los ambulatorios cierran, que no hay dinero en sanidad, que de 184 ambulatorios que te atendían las 24h van a quitar 114... en definitiva, que si protestas contra estos atropellos, o te sienta mal... eres un miserable racista, porque claro, también hay carteristas con distintivo nacional. Evidentemente que los hay y en el mismo bloque los meto (también están sentados en los bancos, ocupando parques y pistas, buscando gresca, etc.). Y además de chusmilla nacional, tenemos estos chiquillos inadaptados que se rapan la cabeza o se visten según la estética que sea y que aun teniendo sus padres formación y pudiendo ir al colegio, se escapan de él a la calle para echar el rato fumándose los cordones de las zapatillas deportivas, haciendo grafitis por ahí y demás "talleres multiculturales" más o menos reconocidos por la sociedad como el botellón y destrozos varios. Al fin y al cabo, si lo miramos bien, sean de donde sean, provengan de donde provengan, lo cual es irrelevante, toda esta chusma de vagos y maleantes siempre derivan en hacer lo mismo y los principales afectados somos nosotros, la gente normal del montón. Nos roban y agreden desde estas clases, nos roban y agreden los políticos, banqueros y poderosos desde arriba... porque como los que estamos en el medio somos más, pues nada, allí tienen que ir a quitarnos los de arriba y los de abajo para subsistir y mantenerse... y la gente ya se está empezando a hartar, claro

Lo que no es posible desarrollar en una ciudad es un transporte público eficaz si la seguridad, pilar básico donde los haya, está comprometida y si en la ciudad en cuestión caen bien todo este tipo de chusma, todo este mundillo de vagos y maleantes y si encima se les subvenciona y toleran sus prácticas deleznables.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
Administrador
 
Entrades: 3934
Membre des de: Diumenge 24/04/2005 23:41
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Ja era hora!

EntradaAutor: metring » Divendres 22/07/2011 15:44

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ro-1089378

La Guàrdia Urbana patrullarà al metro :plas :plas :plas

A partir d'aquest dissabte hi haurà vigilància policial permanent a les sis principals estacions
Divendres, 22 de juliol del 2011 - 14:31h. HELENA LÓPEZ / Barcelona

L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i el conseller d'Interior, Felip Puig, han anunciat aquest divendres un pla operatiu específic per intentar frenar l'augment de robatoris al metro. L'operació Xarxa significarà la incorporació de la Guàrdia Urbana a la vigilància del suburbà, així com l'augment de la presència dels Mossos d'Esquadra.

Després de reunir-se la Junta Local de Seguretat, Trias i Puig han explicat que a partir d'aquest dissabte hi haurà patrulles fixes combinades permanents a les sis principals estacions de la xarxa (Passeig de Gràcia, Sants, Espanya, Plaça Catalunya, Diagonal i Sagrera), així com patrulles compartides d'uniforme de mossos i urbans que es mouran entre les estacions i agents no uniformats.

Alcalde i conseller també han anunciat que, durant l'estiu, patrulles mixtes vigilaran les platges i les zones més concorregudes, així com les festes majors de Gràcia i Sants, i que posaran especial interès en el top manta, una problemàtica que Puig vol abordar "de forma molt decidida" posant tota la pressió als venedors i les xarxes i "conscienciant els compradors".
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22668
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Següent

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 1 visitant