Violència a rodalia i al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

N'hi ha prou amb posar més càmeres de seguretat per frenar la violència a les estacions d'Adif?

Si, així se n'estaran més
3
4%
Si, però poca cosa
6
8%
No ho sé
7
10%
En absolut, calen més vigilants!
24
33%
Calen més vigilants, i amb permís per fer servir les armes quan calgui
32
44%
 
Vots totals: 72
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Violència a rodalia

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 05/04/2011 11:58

La no-presencia de personal a les estacions i als trens ha portat, al cap del temps, a l'estat actual de frau, intimidació a la majoria silenciosa de viatgers, vandalisme i violència al transport públic.

Per altra banda, celebro la creació de la unitat de transport dels mossos. Però cal dotar-la suficientment, tant de mitjans materials com, sobretot, d'efectius per tal que pugui ser mínimament eficaç.

I, finalment, de poc serveixen les càmeres si no graven les imatges. Crec recordar que no fa molt Adif no va poder servir imatges de les càmeres de seguretat d'una estació (crec que era Sants) a requeriment d'un jutge perquè, tot i que hi havia càmeres de seguretat, les imatges no s'enregistraven enlloc.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dimarts 05/04/2011 14:44

Als trens Civia què circulen per Catalunya, no enregistren les imatges captades, només es poden veure al moment.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/04/2011 15:32

PoLeTe124 ha escrit:Als trens Civia què circulen per Catalunya, no enregistren les imatges captades, només es poden veure al moment.
Doncs si és cert, quina inutilitat, si es comet un delicte i cap càmera ho grava...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 05/04/2011 16:10

Probablement tingui a veure amb la legislació vigent?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimarts 05/04/2011 16:31

metring ha escrit:
PoLeTe124 ha escrit:Als trens Civia què circulen per Catalunya, no enregistren les imatges captades, només es poden veure al moment.
Doncs si és cert, quina inutilitat, si es comet un delicte i cap càmera ho grava...
Jo ho he sofert quan vaig ésser agredit per un individu borratxo dins d'un Civia...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 05/04/2011 17:58

Doncs si van a posar torns a toes les estacions de Rodalies,i les d'FGC qué?Per qué hi ha estacions d'FGC que no tenen ni venda de bitllets.

I parlant de torns i valles,també a les estacions de l'R3 en posaràn de torns i valles?



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dimarts 05/04/2011 18:36

ABB_Traccion ha escrit:
metring ha escrit:
PoLeTe124 ha escrit:Als trens Civia què circulen per Catalunya, no enregistren les imatges captades, només es poden veure al moment.
Doncs si és cert, quina inutilitat, si es comet un delicte i cap càmera ho grava...
Jo ho he sofert quan vaig ésser agredit per un individu borratxo dins d'un Civia...
Què et va passar? :o



Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Dimarts 05/04/2011 19:05

Doncs si van a posar torns a toes les estacions de Rodalies,i les d'FGC qué?Per qué hi ha estacions d'FGC que no tenen ni venda de bitllets.
Als FGC del Llobregat,desde que has de picar el bitllet a la sortida,s'ha millorat molt la seguretat.Ja no es veu gent colant-se com abans.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 05/04/2011 19:15

gralla ha escrit:Als FGC del Llobregat,desde que has de picar el bitllet a la sortida,s'ha millorat molt la seguretat.Ja no es veu gent colant-se com abans.
Ho corroboro, i també s'escolten menys reggetons, potser alguns dels que posaven la música al mòbil eren dels que es colaven. Ara anar a FGC és un gaudi tot i que he notat tot més brut i amb menys manteniment. Si bé, ho vaig notar tot sobtadament ja que feia temps que no agafava els FGC, i és que, tot i que sóc aficionat als ferrocarrils, em cansa que, per sortir d'aquest poble (Sant Andreu de la Barca) hagi de veure cada barri cada casa, cada estació de tot el "llarg" camí fins a Barcelona.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 05/04/2011 19:38

gralla ha escrit:
Doncs si van a posar torns a toes les estacions de Rodalies,i les d'FGC qué?Per qué hi ha estacions d'FGC que no tenen ni venda de bitllets.
Als FGC del Llobregat,desde que has de picar el bitllet a la sortida,s'ha millorat molt la seguretat.Ja no es veu gent colant-se com abans.
Jo parlava de baixadors com Capellades,La Beguda Alta,Can Parellada o Castellbell i el Vilar on ni tan sols és pot comprr el bitllet.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimarts 05/04/2011 21:04

Demà sortiré a TV3 (als Matins) explicant el meu cas que em va succeïr al setembre:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 60#p177790

Salutacions.-



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dimarts 05/04/2011 21:37

gralla ha escrit:
Doncs si van a posar torns a toes les estacions de Rodalies,i les d'FGC qué?Per qué hi ha estacions d'FGC que no tenen ni venda de bitllets.
Als FGC del Llobregat,desde que has de picar el bitllet a la sortida,s'ha millorat molt la seguretat.Ja no es veu gent colant-se com abans.
Molt? Estàs segur? Fa 2 mesos i mig em van robar una càmera de fotos/vídeo, ja què circulava aquell dia la Patxanga i la Monistrol 209 i el mòbil nou (2 setmanes tenia)
I a El Palau, com quasi mai hi ha revisor o personal, doncs la gent ja ni s'esforça en obrir les barreres, puja a sobre d'elles i les salta. De colar es colaran igual si no hi ha personal d'FGC.



Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Dimecres 06/04/2011 9:04

Jo visc davant de l'estació de Sant Boi,i aquí s'ha acbat el colar-se.Més amunt dons no ho sé tant.
Estaves en el viatge fallit de la AAFCB?Jo també.Tinc encara el bitllet per si es fà algun dia.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 06/04/2011 9:57

gralla ha escrit: Estaves en el viatge fallit de la AAFCB?Jo també.Tinc encara el bitllet per si es fà algun dia.
Si us plau, centreu-vos en el tema. Aquest tipus de missatge es pot fer en privat. Gràcies.



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dimecres 06/04/2011 12:55

(TV3 - Els Matins) Por lo que dice el jefecillo barbudo: bla bla bla, cámaras de seguridad, bla bla bla...



Avatar de l’usuari
D4V1D.83FY
N4
N4
Entrades: 50
Contacta:

Entrada Autor: D4V1D.83FY » Dijous 07/04/2011 19:27

Hola, jo crec que un problema de la societat actual no es resol instalant cameres i vigilants. Cuant aquets no hi siguin o s´acabi la zona on son, estarem a les mateixes.

Jo el que penso es que la societat en general esta molt cremada per que hi han serioses mancançes, i aixo que passa es la conseqüencia.

D´altra banda, renfe i adif te cada empleat que tela marinera. Mai us ha faltat el respecte algun treballador? A mi algun cop. No vull dir que sigui normal una agressio aixi, pero es com recciona una persona del inframon, en comptes de fer una reclamacio a la empresa. Resulta que algun cop he vist com un interventor trobava a algu sense bitllet, un cas es va resoldre molt cordialment, un altre cas l´interventor ja actua d´una manera mes violenta i humillant per la persona, que davant d`una situacio aixi no es queda callada.

Gent que no paga bitllet sempre n´hi hagut, pero ara n´hi ha molts mes...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 08/04/2011 9:54

La situació de que algú amb una actitut i comportament normals, viatgi sense bitllet, i allò que se'n pugui derivar, no té res a veure amb els casos de violència referits, i en particular absolutament res a veure amb el cas de l'homicidi de Castelldefels.

Que la societat té moltes mancances és un fet, però d'aquí a agredir, apallissar i en últim terme matar algú, hi ha un llarg, llarg camí d'alternatives. Una d'elles, no viatjar en transport públic si hom considera que estarà disposat a prendre les accions esmentades quan sigui amonestat per no complir les normes.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 08/04/2011 13:12

Fran-Ikarus ha escrit:La situació de que algú amb una actitut i comportament normals, viatgi sense bitllet, i allò que se'n pugui derivar, no té res a veure amb els casos de violència referits, i en particular absolutament res a veure amb el cas de l'homicidi de Castelldefels.
Jo crec que indirectament sí té a veure. Crec que en els últims anys (30 anys potser) s'ha fet els ulls grossos a molts comportaments incívics i fins i tot violents, la qual cosa ha permès una escalada de la qual ara en comencem a rebre resultats.

Si s'haguessin aplicat les normes per controlar els incívics i violents des del primer moment, probablement això no hagués passat. Ara, serà molt més difícil.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 08/04/2011 13:16

Una altra cosa que haurien de fer és que de tant en tant els mossos és passin per llocs propers a les vies on de tant en tant alguns tiren pedres als trens.Per qué em sembla que els mossos ferroviàries no serviràn de gaire per evitar els llançaments de pedres.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dissabte 09/04/2011 15:16

http://societat.e-noticies.cat/el-grafi ... 51924.html

El 'grafiter' homicida

El jove que va matar un vigilant a Castelldefels li va presumptament trencar l'estèrnum


Rafa García Jiménez, el vigilant de l'empresa Prosegur, que va morir el passat dia 1 a l'estació de Castelldefels (Baix Llobregat) el passat dia 1 va sofrir el trencament de l'estèrnum a causa de les puntades de peu que li va donar el presumpte agressor, segons han explicat a e-notícies companys de treball que el coneixien.

Segons aquesta versió, el jove -Sergio MG, de 20 anys, que està en presó preventiva- li va donar primer un cop de puny al nas que ja el va fer caure i el va deixar estabornit, però -quan el vigilant ja era a terra- va continuar amb puntades de peu al pit, que li van provocar les lesions mortals.

El suposat agressor era, sempre d'acord amb les fonts consultades, un grafiter que ja era conegut pels serveis de vigilància. El jove, de fet, ja haviar marxat, però va tornar als lloc dels fets per consumar l'agressió.

Els Mossos l'acusen d'homici dolós, no pas involuntari. La mort es va produir divendres passat a l'estació de Rodalies de Castelldefels. La gent que hi era a primera hora del matí, no va fer res per aturar l'agressió.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”