FGC diu sentirse preparada per gestionar Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

FGC diu sentirse preparada per gestionar Rodalies

Entrada Autor: Alex_C4 » Divendres 29/04/2011 20:15

http://www.3cat24.cat/noticia/1174986/c ... r-Rodalies

Ferrocarrils de la Generalitat se sent preparada per gestionar Rodalies

El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, assegura que la companyia està preparada per assumir la gestió del servei de Rodalies.

Si Jordi Portabella demanava ahir el traspàs immediat del servei de Rodalies a l'entitat catalana, avui divendres apareixia la rèplica d'una de les entitats afectades.

Enric Ticó, president de FGC, ha manifestat que la companyia se sent preparada per a la gestió de les competències del servei de Rodalies a Catalunya, actualment en mans de Renfe. Ticó, tanmateix, ha afegit que s'haurien d'analitzar molt bé les condicions d'aquest traspàs així com complir-se les inversions que requereix la xarxa.

Aquestes declaracions es produeixen en el marc de les reaccions a l'accident de dijous a l'estació del Clot de Barcelona, que va deixar 18 ferits lleus. Des del govern català s'espera amb impaciència l'auditoria que està preparant Renfe.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 29/04/2011 20:24

Bé, no suposarà res de nou, els problemes, gairebé sempre, venen d'Adif.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 29/04/2011 20:58

Ja he dit molts cops que mentres l'infaestructura depengui de l'Estat,continuaràn haver-hi els mateixos problemes.

I com ja vaig a dir en un altre fil,FGC en neteja i seguretat està donant passos enrere,de mentres a Rodalies de Catalunya operat per renfe a l'inversa,millora foça destacada en neteja i no tan destacada peró millora igualment en seguretat.Per tant,FGC per mi no està preparada per gestionar Rodalies,és més,com segueixi aquesta tónica preferiría que renfe continuès amb el servei de rodalies abans que FGC.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 30/04/2011 1:27

Home, que Renfe millori no era gaire difícil, tocava fons, i que FGC empitjori, tampoc és gaire difícil, estem ben acostumats (tot i que odio que tot sigui com un metro, amb mil parades). Estic d'acord en que, mentre que sigui de l'estat no millorarà gran cosa, però tampoc hem de fer-nos il·lusions amb la Generalitat, que no està ara per fer grans inversions com va fer al seu dia remodelant la línia del Vallès i la Llobregat-Anoia.

Jo seria partidari de l'entrada de la SNCF o qualsevol companyia europea que es demostri competent i que vulgui presentar-se, durant aquest període, per evitar el control absolut d'FGC, i per tant, acabar amb el relax que tenen sobre la qualitat del servei, una mica de competència, i quelcom que ens permeti comparar sempre, per demanar millores en allò que calgui a totes dues companyies.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dissabte 30/04/2011 8:31

Si, esta claro, todo será maravilloso el dia que este SNCF, o DB operando los trenes total Renfe/Adif son todos una banda de inútiles y que sabran de trenes, mas alla de los pirineos todo es fantastico y los trenes van con precisión suiza, nunca se estopean ni descarrilan tampoco existen accidentes y va todo como la seda.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 30/04/2011 14:25

Tu ho has dit: "precisió suïssa". Perquè "precisió espanyola" no cola, oi?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 30/04/2011 15:25

470 ha escrit:Si, esta claro, todo será maravilloso el dia que este SNCF, o DB operando los trenes total Renfe/Adif son todos una banda de inútiles y que sabran de trenes, mas alla de los pirineos todo es fantastico y los trenes van con precisión suiza, nunca se estopean ni descarrilan tampoco existen accidentes y va todo como la seda.
D'això... torna a llegir el meu missatge. No dic que millori però mantindrà la competència entre companyies i evitarà el monopoli absolut d'FGC. He dit i em reitero: "mentre que la infraestructura sigui de l'estat no millorarà gran cosa, i no hem de fer-nos il·lusions amb la Generalitat". Clar que si llegeixes només una part del que dic...


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 09/06/2011 12:26

http://www.ara.cat/politica/Recoder-alt ... 50566.html

Recoder torna a obrir la porta a altres operadors per gestionar Rodalies

El conseller de Territori i Sostenibilitat diu que les més de 200 avaries de Renfe el 2010 "no són normals" i posa com a exemples els FGC o la francesa SCNF per fer-se càrrec del servei

REDACCIÓ
Barcelona | Actualitzada el 09/06/2011 10:44


Lluís Recoder, conseller de Territori i Sostenibilitat, ha reconegut que les més de dues-centes avaries al servei de Rodalies de Renfe "no és normal". En una entrevista a RAC1, Recoder ha recordat que aquesta situació "és fruit d'una manca endèmica d'inversió". "Les catenàries estan obsoletes i a Vic hi ha via única", ha dit, mentre ha denunciat que "només hi ha un 7,1% d'obres executades previstes pel Ministeri de Foment". Per aquest motiu, el conseller ha assegurat que el seu departament ha fet un estudi sobre diferents operadors europeus per veure quins serveis ofereixen. El contracte amb Renfe per a l'explotació de Rodalies acaba d'aquí a set mesos. En aquest sentit, Recoder ha dit que "podem anar a una substitució parcial", referint-se explícitament als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i l'operadora francesa de trens, la Société National des Chemins de fer Français (SNCF). D'altra banda, Recoder també ha apuntat a la possibilitat de concedir les línies noves que aviat es posaran en marxa a una altra companyia, com la R8 de Martorell a Granollers Centre. Tot i les crítiques a Renfe, Recoder ha dit, però, que la companyia estatal "s'esforça" i ha remarcat que "més del 50% de les avaries són d'Adif i el 15%, de Renfe".

El metro, a l'aeroport i la Zona Franca el 2014 i el TGV a Girona, el 2012

Sobre l'obra faraònica de la L9 del metro de Barcelona, el conseller ha reiterat que el suburbà arribarà el 2014 a l'aeroport i la Zona Franca des de Collblanc. Recoder ha dit que les dues tuneladores estan aturades per manteniment i que el tram central de la línia s'ha reprogramat per trobar noves vies de finançament. El conseller ha dit que "no es podia continuar" amb el sistema utilitzat fins ara, en què les estacions es concedien a operadors privats a mesura que s'anaven construint i amb aquests diners se segui perforant el subsòl. Pel que fa al TGV a Girona, Recoder ha assegurat que "tot va segons estava previst" i que el servei entrarà en funcionament el 2012. "L'única novetat és que hem reprès el projecte del baixador a l'aeroport de Girona", ha dit.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dijous 09/06/2011 19:43

Que cansino es este hombre, pensaba que despues de las elecciones se le pasaría pero veo que no.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 09/06/2011 23:55

Bé s'ha de dir que Recoder ha estat sempre un home amb molta empenta i insistència com per exemple en demanar Sant Cugat del Vallès a la zona 1 cosa per la qual jo penso que s'equivoca.

Sobre el que déiem i deixant de banda la simpatia que cadascdú pugui tenir potser convindria tractar ell tema més fredament.

El ministeri de Foment ha traspassat, millor dit s'ha tret de sobre els serveis de rodalies i regionals a Catalunya i ha dit que la seva intenció es treure-se'ls tots de sobre si pot (no ho ha dit amb aquestes paraules)

La possibilitat de que Renfe no operi Rodalies existeix des de que es va liberalitzar el transport de viatgers i de fet podria decidir-ho el Ministeri allà on aquest hi té competències.

Ara mateix la realitat és que només Renfe pot prestar el servei però alhora tampoc hi té cap interès, parlo de l'empresa en conjunt no parlo del cas particular de cadascú però el cas és que malgrat que realment Rodalies Barcelona s'ha degradat en els darrers anys el servei s'ha degradat en general a la majoria de nuclis, fins i tot a la joia de la corona que és Madrid, però la meva impressió és que Renfe desitjaria treure's de sobre el servei de rodalies.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 09/06/2011 23:58

Si, a mi també m'ho sembla. Per a ells, només existirien AVE's, que és el realment rendible. El servei als ciutadans, els importa un rave.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 10/06/2011 16:49

Doncs sembla que per molt "preparada" que estigui, aquí no s'hi pot fer res... De pas, algú pot explicar per a què es va lliberalitzar el trànsit, i crear Adif, a les hores??

http://www.europapress.cat/economia/not ... 35835.html

La Generalitat no pot canviar Renfe per una altra operadora perquè ho impedeix la llei

Víctor Morlán veu impossible la modificació abans de les eleccions generals de 2012

BARCELONA, 10 Jun. (EUROPA PRESS) -

El secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures del Govern, Víctor Morlán, ha afirmat aquest divendres que la Generalitat no pot canviar Renfe per una altra operadora perquè abans cal canviar la llei estatal.

En roda de premsa després d'una reunió amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, per fer un seguiment del pla de Rodalies de Barcelona, Morlán ha asseverat: "Per canviar Renfe cal canviar la llei del sector ferroviari, perquè estableix que és l'única operadora a la xarxa ferroviària espanyola".

Ha argumentat que es tracta d'un procés llarg, i que "no hi ha temps per a un canvi legislatiu abans de les generals de 2012", pel que queda sense efecte la possibilitat del Govern d'elegir operadora malgrat tenir transferides les competències de Rodalies.

L'opció que es traspassés també la titularitat de les vies a la Generalitat per permetre l'opció que l'operadora fos Ferrocarrils de la Generalitat, el secretari d'Estat també l'ha vist "ara mateix inviable".

Després de preguntar-li pel motiu d'incloure la possibilitat de canvi d'operador en el traspàs de Rodalies a Catalunya si la llei no ho permet, Morlán ha explicat que es pensava que per al 2012 ja estaria liberalitzat a Europa el servei ferroviari de passatgers, cosa que finalment no s'ha donat encara.

En aquest sentit, ha alertat dels perills de ser els primers a liberalitzar per les incerteses dels pioners: "Em preocupa que quan es liberalitza un servei, els operadors privats van a les línies on guanyen diners, no a les que perden --segons dades de Foment, totes menys la majoria d'AVE--, i no puc acceptar-ho".



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 10/06/2011 17:09

La llei també contempla la lliberalització en el sector dels viatgers en el seu articulat principal, però té aquesta disposició addicional:

"DISPOSICIÓN TRANSITORIA TERCERA. Gestión del transporte ferroviario de viajeros.

Los capítulos II y III del título IV(*) de esta Ley no serán de aplicación al transporte ferroviario de viajeros hasta tanto la Unión Europea no establezca un régimen de apertura del mercado para este tipo de transporte. Hasta entonces, RENFE-Operadora tendrá derecho a explotar los servicios de transporte de viajeros que se presten sobre la Red Ferroviaria de Interés General, en la forma establecida en la Ley 16/1987, de 30 de julio, de Ordenación de los Transportes Terrestres, y en su normativa de desarrollo en cuanto no se opongan al resto del contenido de esta Ley.

Una vez que se imponga el régimen de apertura del mercado de transporte ferroviario de viajeros, de conformidad con lo previsto en el párrafo anterior, RENFE-Operadora conservará el derecho a explotar la capacidad de red que entonces utilice efectivamente y podrá solicitar que se le asigne otra capacidad de red, con arreglo a lo previsto en esta Ley."


(*) Capítols referents a les empreses ferroviàries i la intervenció administrativa en els serveis ferroviaris, respectivament.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 10/06/2011 17:23

Però bé ja diu el senyor Morlán que per ell quan abans li sigui possible millor, bé ja s'ha contestat que el desenvolupament d'una llei no és una cosa que es faci d'un dia per l'altre, i per altra banda jo no veig a FGC tan preparada com ens intenten fer creure que una cosa és FGC dels anys 90 i una altra ben diferent FGC d'avui.
metring ha escrit:Doncs sembla que per molt "preparada" que estigui, aquí no s'hi pot fer res... De pas, algú pot explicar per a què es va lliberalitzar el trànsit, i crear Adif, a les hores??


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 10/06/2011 17:45

Per això he posat "preparada" entre cometes, per això...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 10/06/2011 21:46

Escudar-se en la legislació europea és una excusa de mal pagador. Entre d'altres, perquè la legislació europea consisteix en directives que marquen uns mínims, i els estats poden fer el que vulguin a partir d'aquí. Altrament, no hi hauria els operadors privats de viatgers al Regne Unit, o tampoc la societat conjunta FNM-ÖBB prestant serveis entre Àustria i Itàlia.

En resum: si tinguessin ganes, ja fa temps que haurien canviat la llei. Passa que, com sempre, diuen que no poden quan en realitat no volen.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Divendres 10/06/2011 22:44

Guigui ha escrit:Escudar-se en la legislació europea és una excusa de mal pagador. Entre d'altres, perquè la legislació europea consisteix en directives que marquen uns mínims, i els estats poden fer el que vulguin a partir d'aquí. Altrament, no hi hauria els operadors privats de viatgers al Regne Unit, o tampoc la societat conjunta FNM-ÖBB prestant serveis entre Àustria i Itàlia.

En resum: si tinguessin ganes, ja fa temps que haurien canviat la llei. Passa que, com sempre, diuen que no poden quan en realitat no volen.
UK creo que no es el mejor ejemplo, su privatización fue un desastre dicho por ellos mismos, en cuanto alianzas entre operadores hay muchas, Elipsos mismo entre Renfe y SNCF, de todos modos aunque tengan ganas dificil veo que FGC asuma cercanias, si la línea de la Pobla que son 4 trenes lo lleva Renfe/Adif y eso que la línea es de la Gene, imagina 300 entre Regionales y cercanias.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 10/06/2011 23:12

El pitjor del Regne Unit va ser la privatització de Railtrack, l'ens gestor de les infraestructures. De la mateixa manera, DB és l'exemple de privatització desastrosa d'un operador ferroviari. Però això són els efectes, mentre el que estem debatent és la base jurídica, a priori neutra en aquest sentit. Es tracta de possibilitar una diversitat de l'oferta partint de premisses sòlides. I això és el que la llei espanyola impedeix.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 10/06/2011 23:56

Si t'hi fixes l'única cosa que s'ha dit és de moment no, no s'ha dit que no.

El motiu pel qual jo penso que FGC no està preparada és bàsicament manca de ganes que no pas capacitat pròpiament, l'exemple que s'ha donat de la línia de La Pobla malgrat tot no m'acaba de convéncer, allò s'ha acabat amb una eterna situació transitòria i va cap a un carreró sense sortida, penso jo, a menys que es canviïn determinats aspectes legals o dels convenis existents.
Guigui ha escrit:El pitjor del Regne Unit va ser la privatització de Railtrack, l'ens gestor de les infraestructures. De la mateixa manera, DB és l'exemple de privatització desastrosa d'un operador ferroviari. Però això són els efectes, mentre el que estem debatent és la base jurídica, a priori neutra en aquest sentit. Es tracta de possibilitar una diversitat de l'oferta partint de premisses sòlides. I això és el que la llei espanyola impedeix.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 11/06/2011 13:14

Recoder diu que, en l'acord de traspàs, el govern espanyol es va comprometre a canviar la llei abans del 2012, i que les liberalitzacions al Regne Unit, Alemanya, Dinamarca i Suècia demostren que no cal esperar que la Unió Europea promulgui cap llibre blanc. Vaja, el que deia alguns missatges més amunt.

http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... renfe.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”