Rodalies R8

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina creus que és la millora més necessària a la línia per on passa la R8?

a) més trens per hora.
24
16%
b) recuperar el Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Montcada (i més trens per hora).
5
3%
c) nou servei de Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Molins de Rei (i més trens per hora).
11
7%
d) intercanviador R8/R4 a Barberà/Baricentro.
19
13%
e) intercanviador R8/FGC a Hospital General (amb clausura de l'actual estació de Rubí)
9
6%
f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
19
13%
g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
5
3%
h) perllongar la R8 a Vilafranca.
8
5%
i) perllongar la R8 a Sant Celoni.
8
5%
j) intercanviador R8/FGC a Volpelleres (amb clausura de l'actual estació de Sant Cugat).
16
11%
k) nova estació a Montornès del Vallès.
6
4%
l) enllaç R8/R3 a Santa Perpètua i trens directes Vic-UAB.
9
6%
m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
11
7%
 
Vots totals: 150
Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Re: Cada cosa al lloc que li correspon.

Entrada Autor: alf_ » Dijous 20/02/2014 17:58

Ganz ha escrit:Jo no estic parlant d'altres països. Cada territori té que cobrir les seves pròpies necessitats. Bé sabem que les bones xarxes de transport públic són les que millor s'adapten a les necessitats territorials. I estic seguint, metafòricament, la regla de Darwin que diu: "Sobreviuen els més flexibles i adaptables als canvis". I si un territori necessita dues línies ferroviàries que es complementin (però, a la vegada, es facin competència), i pot realitzar-ho raonablement, serà bo que ho assumeixi. A més, en cap moment he dit que els intercanviadors siguin dolents (jo mateix els utilitzo diàriament perquè no dubto de la seva utilitat), només que no crec que en aquest cas siguin útils.
¿En qué te basas para afirmar algo tan contrario a la lógica como que esos intercambiadores no servirían de mucho? Eso me parece un poco como si antes de hacerse La Sagrera-Meridiana afirmabas que esa estación no iba a acercar a Horta, El Carmel o Vall d'Hebron a la Renfe y que en lugar de eso habría que trazar la R4 por esa zona. No sé si eres consciente de que en Barcelona sólamente la zona baja tiene cobertura de Renfe, desde la zona alta para llegar a una estación de vía ancha tardamos más de lo que se tarda desde Terrassa, Sabadell o Sant Cugat en llegar a uno de los teóricos intercambiadores.
Ganz ha escrit: Una malla que està generalment ben servida per mitjans de transport complementaris, la majoria de desplaçaments fora de Barcelona però dins les rodalies ja estan servides, bé per les connexions intermitges en el cas de les línies de ferrocarril, o bé per infraestructures del tipus carretera/autovia/autopista, les quals suporten vehicles privats i autobusos. En el cas de l'R8, és senzill anar de Granollers a Martorell i totes les connexions possibles que s'extreguin de la línia, sense ser necessària l'existència de l'R8, i la demanda no és tant elevada com per justificar la creació d'un mitjà de transport alternatiu entre elles.
¿¿¿COMO??? Perdona, pero ¿jamás has hecho trayectos transversales por el área metropolitana? En coche, tal vez, las autovías fantásticas, pero esos buses de los que hablas deben ser una halucinación tuya. Yo he tenido que hacer muchas veces Terrassa-Martorell, y cada vez me acordaba de las madres y las abuelas de quienes habían impedido hacer esos intercambiadores. Hay como tres o cuatro buses al día que hacen Sabadell-Terrassa-Martorell, un servicio totalmente de tercer mundo (te lo digo yo que viví en el tercer mundo algunos años), e incontables veces me comí toda la R4 Terrassa-Martorell (80 minutitos de nada) porque no había ningun bus hasta varias horas más tarde. Eso lo consideras tu "una malla que està generalment ben servida per mitjans de transport complementaris"? Porque de ser así tu exigencia hacia el transporte público es mínima.



joan89
N5
N5
Entrades: 94
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Entrada Autor: joan89 » Divendres 28/02/2014 22:41

avui he vist a l'estació de Rubi , que han colocat una maquina nova expendedora de bitllets d'aquestes taronjes cuadrades pero es veu que encara no funciona, le preguntat al vigilant que hi ha , hi ma dit que aquesta tampoc tindra diners fisics i la de sant cugat tampoc, llavors ?

perque posen una maquina si ya hi ha l'altre que funcionen igual ? :s



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 01/03/2014 0:21

joan89 ha escrit:avui he vist a l'estació de Rubi , que han colocat una maquina nova expendedora de bitllets d'aquestes taronjes cuadrades
A La Granada també hi ha una d'aquestes, amb una altra màquina automàtica de bitllets. Tampoc no hi ha personal al igual que Sant Cugat i Rubí, l'única diferència és que almenys funcionen sense problemes.



joan89
N5
N5
Entrades: 94
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Entrada Autor: joan89 » Dimecres 05/03/2014 23:11

acepten diners " fisics " si es aixi quina sort tu



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dijous 06/03/2014 11:52

joan89 ha escrit:avui he vist a l'estació de Rubi , que han colocat una maquina nova expendedora de bitllets d'aquestes taronjes cuadrades pero es veu que encara no funciona, le preguntat al vigilant que hi ha , hi ma dit que aquesta tampoc tindra diners fisics i la de sant cugat tampoc, llavors ?

perque posen una maquina si ya hi ha l'altre que funcionen igual ? :s
Les màquines aquestes taronges poden vendre billets de regionals, a diferència de les altres que havia abans.



joan89
N5
N5
Entrades: 94
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Entrada Autor: joan89 » Dilluns 24/03/2014 23:14

doncs estan les maquines aquestes posades i sense entrar en funcionament, i avui tornant cap a rubi sobre les 6 de la tarda , he vist una unitat d'aquestes que fan servei a la linea R4 , anant direccio a la uab, es molt estrany, jo crec que deuen estar fent proves de alguna cosa



joan89
N5
N5
Entrades: 94
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Entrada Autor: joan89 » Diumenge 01/06/2014 22:52

doncs ja fa crec mes de dues setmanes que a la estació de Rubi hi ha un tren parat a la 4a via de l'estació , una 447 doble i el que ma impresionat mes , es que hi ha un membre de seguretat vigilant a Rubi xDDD



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 01/06/2014 23:08

Imagino que aquesta 447 estaria allà descansant a l'espera de fer algun servei. Tot i que per la R8, les 447 en simple aniria de sobres, i deixar les 465 per la R2.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 02/06/2014 1:28

No seran les dues 447 per a PMR que han vingut aquí a prestar serveis?


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 02/06/2014 16:59

No ho crec. La 447-116 deien que es trobava a Montcada, no sé si haurà començat ja les proves (si algú ho sap que no tingui el dubte de dir-ho), i la 447-117 encara es troba a Madrid fent proves i per tant encara no està a Catalunya.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 02/06/2014 23:07

Si voleu parlar de material mòbil, feu-ho al fil que pertoqui. Aquí, tractem del servei de l'R8.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 02/10/2014 5:39

Poquet a poc, la R8 va guanyant passatgers.
Avui a Cerdanyola Universitat a les 19:50, una gentada a les tres andanes: la de la R7 direcció Sant Andreu Arenal estava com de costum, però sobretot les andanes direcció Granollers i direcció Martorell (la que he agafat jo). El tren no s'ha omplert, tot i que la part posterior de la 465 no tenia un sol seient lliure. A Sant Cugat hi havia unes 20 persones esperant (més que la darrera vegada que hi havia passat). A Rubí no tanta, la de costum. La majoria del tren ha baixat a Martorell per canviar a la R4, però una part gens menyspreable ha sortit disparada escales amunt cap a FGC.

Per cert, en passar per Castellbisbal s'ha vist com se n'havia anat la llum de l'estació, les andanes i l'edifici de viatgers a fosques.

Tornant al tema, tot i que sobre les 20:00 hores, i a certes altres hores del dia la R8 tingui una ocupació apreciable (comparable a la d'un R4 entre Terrassa i Manresa en hora vall, cosa que està prou bé si comparem amb altres hores del dia o èpoques recents), no deixo de pensar que hi ha una demanda castrada: la de l'antiga C7, que ha passat de poder fer Sant Cugat-Sants o Rubí-Arc de Triomf directe cada mitja hora, a haver-se de jugar el coll cada hora per les escales de Cerdanyola-Universitat per no perdre l'enllaç (i en certs casos, en va). Hi havia una demanda creixent a aquest corredor que s'ha castrat, i que no sé si és recuperable per causa de saturació del túnel de Plaça Catalunya (tram bifurcació Marina-Arc de Triomf-L'Hospitalet).

Una solució podria ser el perllongament dels R1 Molins-Mataró i Molins-Arenys fins a Sant Andreu Arenal via Rubí-Cerdanyola Universitat els dies feiners.
Crec que amb els trens actuals de la R7 i de la R1 arribaria per poder fer les rotacions correctament.
Així es podria recuperar el servei directe a Sants des de Sant Cugat i Rubí (i sobretot, augmentar-ne les freqüències de pas, cosa que atrauria a més passatgers, que no necessàriament fugirien d'FGC), i a més oferir una connexió directa a Rubí, Sant Cugat i Cerdanyola-Universitat des de la riba esquerra del Llobregat (Sant Feliu, Cornellà, etc).

En cap de semana les coses es podrien quedar com estan ara (R1 limitada a L'Hospitalet i R7 versió mini), ja que la demanda baixa bastant en no tractar-se d'un corredor estrictament radial.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 03/10/2014 10:40

437.001 ha escrit: no deixo de pensar que hi ha una demanda castrada: la de l'antiga C7, que ha passat de poder fer Sant Cugat-Sants o Rubí-Arc de Triomf directe cada mitja hora, a haver-se de jugar el coll cada hora per les escales de Cerdanyola-Universitat per no perdre l'enllaç (i en certs casos, en va). .
¿Però no deien que era un enllaç garantit? O sigui, que va començar sent-ho però ara si 1 dels trens arriba tard, l'altre marxa i et deixa tirat? O sigui, va començar L'Hospitalet-Martorell cada 1/2hora, despres la van retallar a St.Andreu Arenal, despres la van posar cada hora, i ara va i es carreguen l'enllaç ... >:(



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 03/10/2014 12:20

Si repasses el fil, veuràs que l'enllaç, si mai ha estat garantit, ja fa temps que va deixar de ser-ho.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 03/10/2014 14:46

Ecomobisostrans ha escrit:
437.001 ha escrit: no deixo de pensar que hi ha una demanda castrada: la de l'antiga C7, que ha passat de poder fer Sant Cugat-Sants o Rubí-Arc de Triomf directe cada mitja hora, a haver-se de jugar el coll cada hora per les escales de Cerdanyola-Universitat per no perdre l'enllaç (i en certs casos, en va). .
¿Però no deien que era un enllaç garantit? O sigui, que va començar sent-ho però ara si 1 dels trens arriba tard, l'altre marxa i et deixa tirat? O sigui, va començar L'Hospitalet-Martorell cada 1/2hora, despres la van retallar a St.Andreu Arenal, despres la van posar cada hora, i ara va i es carreguen l'enllaç ... >:(
Com diu Guigui, l'enllaç no ha estat mai garantit.
Se suposa que en condicions normals (o sigui, si els trens van a l'hora), permet prou temps d'espera com per fer el transbordament sense presses (però sense encantar-se).
Però en cas d'alteració de la R7, de la R8, o de les dues, pot donar-se el cas de que arribis a Cerdanyola-Universitat i el tren de l'altra línia ja hagi marxat.
M'ha passat més d'un cop, de fet.

Però haver de fer un, i en molts casos dos transbordaments (un a Cerdanyola-Universitat, i un altre a Sant Andreu Arenal), dels quals el de Cerdanyola-UAB és just, i si el perds, equival a 30 minuts (sentit BCN en feiners) o 1 hora (sentit Sant Cugat/Rubí/Martorell), tira enrere molts passatgers de l'antiga C7, que evidentment no aniran a Mollet-Sant Fost per fer el transbordament perquè és molta més volta i potser no van a cap estació que serveixi la R2.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 03/10/2014 20:26

Recordo que ho va estar al principi, que precisament es va comentar que això era una gran novetat a RENFE, però veig que poc va durar.

Lo millor que podrien fer sense haver d'invertir mes es allargar 1 tren cada hora dels R1 que acaben a Molins de Rei, fins a Granollers-Centre, així desde Sant Cugat i Rubí hi hauria servei directe a Barcelona. Perdrien el de Martorell, però com que al Papiol paren tots, encara que no coordinin l'enllaç el temps que es perdria no seria tant, a part de ser un trajecte que fa molta menys gent que la suma de tots els altres que es guanyarien.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Divendres 03/10/2014 22:28

Ecomobisostrans ha escrit:Recordo que ho va estar al principi, que precisament es va comentar que això era una gran novetat a RENFE, però veig que poc va durar.

Lo millor que podrien fer sense haver d'invertir mes es allargar 1 tren cada hora dels R1 que acaben a Molins de Rei, fins a Granollers-Centre, així desde Sant Cugat i Rubí hi hauria servei directe a Barcelona. Perdrien el de Martorell, però com que al Papiol paren tots, encara que no coordinin l'enllaç el temps que es perdria no seria tant, a part de ser un trajecte que fa molta menys gent que la suma de tots els altres que es guanyarien.
Tanta volta? Aleshores es trastocarien els horaris de la R1, no?

Generalment, moltes vegades perds als enllaços quan agafes qualsevol tren que hagi de passar per BCN ciutat (inevitable per causes que tothom sabem).

Quina evolució de passatgers porta la R8 a dia d'avui?



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 04/10/2014 12:36

Es trastocarien tant com es trastoquen actualment els R4, per exemple. Lo important no és si dona o no "molta volta", ja que no està pensada per ser utilitzada de principi a final.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 05/10/2014 15:05

Ecomobisostrans ha escrit:Recordo que ho va estar al principi, que precisament es va comentar que això era una gran novetat a RENFE, però veig que poc va durar.

Lo millor que podrien fer sense haver d'invertir mes es allargar 1 tren cada hora dels R1 que acaben a Molins de Rei, fins a Granollers-Centre, així desde Sant Cugat i Rubí hi hauria servei directe a Barcelona. Perdrien el de Martorell, però com que al Papiol paren tots, encara que no coordinin l'enllaç el temps que es perdria no seria tant, a part de ser un trajecte que fa molta menys gent que la suma de tots els altres que es guanyarien.
No hi estic d'acord. Crec que seria millor fusionar amb la R7, perquè a la R7 tens entre 2 i 3 trens captius fent Sant Andreu Arenal-Cerdanyola-Universitat.
El temps d'espera dels trens R7 a Cerdanyola-Universitat és suficient com per arribar al Papiol.

Si en canvi, agafem els R1 Molins-Mataró i Molins-Arenys de Mar i els fusionem els dies feiners amb els R7 (mantenint la R8 en la seva forma actual), estarem matant diversos ocells d'un sol tret:

-creem un servei directe i amb freqüència de 30 minuts entre la riba Esquerra del Llobregat i la UAB.
-recuperem el servei directe des de Rubí i Sant Cugat a Sants per una banda, i a Sant Andreu Arenal per l'altra.
-creem trens directes des del Maresme a la UAB, sense augmentar el nombre de trens en circulació.
-incrementem la freqüència de pas a Sant Cugat i Rubí, cosa que tot i que en el seu moment no es va tenir en compte (i tot i que quan es va retallar la C7 antiga, va ser just a l'inici de la consolidació del servei, quan ja un nombre important de gent agafava la C7 per anar a Sants o etc), va fer que Rodalies entrés amb mal peu a ambdues localitats, molt acostumades a freqüències de pas molt elevades degut a FGC.

Els caps de semana el servei podria mantenir-se en la seva forma actual (R1 a L'Hospitalet i R7 amb freqüència de pas reduïda), fins que la demanda obligui a augmentar la freqüència de pas els caps de semana també.

=========================================================================================================================

En un altre ordre de coses, comentar que els Pressupostos Generals de l'Estat contemplen la reforma de les estacions de Cerdanyola-Universitat, Sant Cugat i Rubí.
Suposo que es deu tractar de l'altura les andanes, la resta es troba en perfecte estat.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 05/10/2014 15:38

437.001 ha escrit:El temps d'espera dels trens R7 a Cerdanyola-Universitat és suficient com per arribar al Papiol.
Això ho veig just, ja que els R8 de UAB a Castellbisbal tenen de 15 a 17 minuts (al Papiol deu ser quasi igual), i els R7 a UAB només s'hi estan 12 minuts, ara, si sumem amb el temps que els R1 s'estan a Molins, que son 22 minuts, i que de Molins al Papiol només son 4 minuts, sí que dona perfecte temps a fusionarlos.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”