Rodalies R8

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina creus que és la millora més necessària a la línia per on passa la R8?

a) més trens per hora.
24
16%
b) recuperar el Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Montcada (i més trens per hora).
5
3%
c) nou servei de Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Molins de Rei (i més trens per hora).
11
7%
d) intercanviador R8/R4 a Barberà/Baricentro.
19
13%
e) intercanviador R8/FGC a Hospital General (amb clausura de l'actual estació de Rubí)
9
6%
f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
19
13%
g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
5
3%
h) perllongar la R8 a Vilafranca.
8
5%
i) perllongar la R8 a Sant Celoni.
8
5%
j) intercanviador R8/FGC a Volpelleres (amb clausura de l'actual estació de Sant Cugat).
16
11%
k) nova estació a Montornès del Vallès.
6
4%
l) enllaç R8/R3 a Santa Perpètua i trens directes Vic-UAB.
9
6%
m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
11
7%
 
Vots totals: 150
jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Entrada Autor: jordidr » Dijous 19/05/2011 19:23

Està molt bé aixo de la R8 peró sense estació a Santa Perpetua Can Folguera :S?



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dijous 19/05/2011 19:29

Em sembla una gran notícia :) Però com diu en wefer, la freqüència d'una hora és altament dissuasòria, i per tant majoritàriament només la farem servir els que no tenim més remei. Ni que sigui amb trens més petits, com 447 simples, s'hauria d'augmentar la freqüència a curt/mitjà termini. Però bé, és una molt gran notícia :)


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dijous 19/05/2011 20:37

Molt bona notícia, aquesta de la posada en funcionament de la R-8: quasi...quasi una petita "via orbital". I, com afirmava Wefer, en la bona línia de superar la radialitat barcelonina (i d'incidir en els col.lapses que comporta que tot hagi d'anar a Barcelona). Ara, com ja heu anat dient pel Fòrum, cal polir -més que polir- molts detalls, però molts, moltíssims (des de les freqüències a les connexions, o fins i tot possibles prolongacions de la línia).
Pel que fa a l'intercanviador amb la R-4: no pot esperar. És a través de la R-8 com es podria (podrà ja en part des d'ara) connectar les comarques gironines amb... ni més ni menys que Sabadell, Terrassa, St.Cugat, Rubí... (al Vallès Ocidental), Manresa... (al Bages). Però quan parlem d'un intercanviador R-4/R-8, em sembla que ens oblidem de la R-12, amb els trens que arriben de/van a Lleida i a les comarques de Ponent. És a dir, que -a través de la R-8- es pot facilitar també molt la connexió Lleida-Girona. (Que jo sàpiga -potser vaig equivocat-, si véns de Terrassa, de Manresa -via R-4- o de Lleida -via R-12-, per anar a St.Celoni o a Girona no pots fer transbord a la mateixa estació de Montcada: hauràs de caminar uns centenars de metres pel centre de Montcada per anar a trobar l'estació de la línia 2. (Intento puntualitzar el que afirmava josep_serre: "Per anar de St. Celoni a Terrassa no s'ha de passar pel centre de Barcelona. El transbord es pot fer a Montcada", escrivia josep _serre. ¿Estic equivocat?))



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 19/05/2011 20:45

BCN2008 ha escrit:Jo dubto que això es faci mai... A ADIF no crec que tinguin planejat desfer el nus que hi ha fet a la sortida sud de Sants, i sense els convenients túnels no es pot fer, a no ser que es facin uns quants canvis d'agulles que no serien ni pràctics ni factibles per la quantitat de trens que hi passa.
El projecte del túnel per a la línia de Vilanova està llest per ser licitat quan es vulgui.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 19/05/2011 20:52

Pe Jorba ha escrit:(Que jo sàpiga -potser vaig equivocat-, si véns de Terrassa, de Manresa -via R-4- o de Lleida -via R-12-, per anar a St.Celoni o a Girona no pots fer transbord a la mateixa estació de Montcada: hauràs de caminar uns centenars de metres pel centre de Montcada per anar a trobar l'estació de la línia 2. (Intento puntualitzar el que afirmava josep_serre: "Per anar de St. Celoni a Terrassa no s'ha de passar pel centre de Barcelona. El transbord es pot fer a Montcada", escrivia josep _serre. ¿Estic equivocat?))
Sí i no. És un intercanviador de totes totes. Sols hi ha 200 metres de distància i es pot transbordar amb bitllet senzill sense restar viatge. Però no està assenyalat com ho està el de Volpelleres,tot i que en aquest hi ha el triple de distància.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 19/05/2011 20:53

victorcasta ha escrit:
BCN2008 ha escrit:Jo dubto que això es faci mai... A ADIF no crec que tinguin planejat desfer el nus que hi ha fet a la sortida sud de Sants, i sense els convenients túnels no es pot fer, a no ser que es facin uns quants canvis d'agulles que no serien ni pràctics ni factibles per la quantitat de trens que hi passa.
El projecte del túnel per a la línia de Vilanova està llest per ser licitat quan es vulgui.
Perdoneu, m'he equivocat de bastant... em referia a la bifurcació que hi ha sota l'avinguda de Roma, on el tunel que va cap a Pl. Catalunya passa sota el que va cap a Passeig de Gràcia. ;)



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 19/05/2011 22:26

Mako448 ha escrit:
trainman ha escrit:Del twitter de TES leo que la nueva línea R8 Martorell-Granollers comenzará a funcionar el 26 de junio.
Increïble :D No m'ho esperaba per res del món aixó.Una millora importantísima,ara bé aixó haurà de vindrè acompanyat de fer aturar tots els trens de l'R11 a Granollers-Centre per tal de facilitar l'enllaç dels estudiants de la UAB que venen de Girona.Una millora importantísima pel Baix
Llobregat i els dos vallesos,els dos penedesos,i fins i tot per Girona i Tarragona.
Una millora?
Sí però no per BCN.
Ni per la gent que vagi en Rodalies a Sant Cugat, Rubí o Cerdanyola-UAB.
Serà millora pels dos Vallès? Rubí i Sant Cugat estan al Vallès, i ells el que volen és més freqüència per anar a BCN, no un tren per hora com des que van retallar.
Serà millora pels dos Penedès? Només per l´Alt, L´Arboç i El Vendrell, no pels usuaris de la R2 que vagin a la UAB, St.Cugat ni Rubí, que hauran de fer un transbord de més.
Serà millora pel Maresme? Cap ni una, un transbord de més.
Serà millora per BCN que els trens de la R7 surtin de St.Andreu Arenal? NO.

No hagués estat millora de veritat perllongar la R7 des de l´Hospitalet fins a Granollers-Centre via Molins-Rubí-Mollet St.Fost, i amb freqüència de 30 minuts en tot el seu recorregut?

O potser l´augment del pas dels R4 entre Terrassa i BCN és per fer oblidar el retard de les obres de FGC a Sabadell i Terrassa?

I com volen fer quadrar la malla, si a la punta hi haurà un tren cada 4 minuts de la R1 o la R4 entre Arc de Triomf i l´Hospitalet si a més hi hem d´afegir els R3?

Jo, francament, ho veig un nyap com una catedral, i treure opcions de viatge directe a la gent quan no calia.
I podrem passar amb tren pel baixador del Baricentro.En definitiva per primer cop és posarà en servei de viatgers el tram Cerdanyola Universitat-Mollet Sant Fost,fins ara nomès per mercaderies.
Això sí, i ja era hora, però al mateix temps, no s´obre l´estació de Baricentro, ni la de Santa Perpètua-Can Folguera, que pot ser que siguin una mica necessàries per millorar la cosa dels transports, no creieu?

Què en penseu?
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 19/05/2011 22:50, en total s’ha editat 1 vegada.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 19/05/2011 22:31

liniadelRipollés ha escrit:La nova configuració de Rodalies és del tot coherent, fins i tot el començament de l'R7 a Sant Andreu atès que els usuaris del centre de Barcelona poden agafar FGC per anar a Rubí, Sant Cugat i UAB.
I els que venen de la costa i ara no han de fer més d´un transbord a Sants o Arc de Triomf????
Dos transbords i bitllet de FGC sí o sí, si vens de més enllà de St.Vicenç?

Una gran notícia la nova R8, tot i que ja he fet arribar l'observació a la Generalitat que tots els trens de la línia de POrtbou s'hauran d'aturar a Granollers-Centre, per tal de facilitar que els estudiants gironins de la UAB puguin accedir-hi més comodament.
Cert...
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 19/05/2011 22:43, en total s’ha editat 1 vegada.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 19/05/2011 22:32

Fins que no veiem com queden els horaris realment no tenen massa sentit aquest tipus d'opinions.
437.001 ha escrit: Jo, francament, ho veig un nyap com ua catedral, i treure opcions de viatge directe a la gent quan no calia.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 19/05/2011 22:49

josep_serre ha escrit:Fins que no veiem com queden els horaris realment no tenen massa sentit aquest tipus d'opinions.
437.001 ha escrit: Jo, francament, ho veig un nyap com ua catedral, i treure opcions de viatge directe a la gent quan no calia.
Home, si t´has llegit el prospecte el que fan és treure accessibilitat a la costa (a tota, de Tordera fins més al sud de St.Vicenç de Calders), forçant-la a fer un transbord de més que fins ara, a gent del centre de BCN que vagi a St.Cugat o Rubí però no els vagi millor FGC (que n´hi ha), al corredor del Baix Llobregat que segueix havent de passar per BCN per anar a Rubí, St.Cugat o la UAB (o transbord a Castellbisbal), i finalment no es millora la freqüència de la línia (un tren per hora).

Sí, és una millora pel Vallès Oriental, però... i si ho comparéssim amb una R7 en forma de llaç amb trens cada 30 minuts fent Granollers Centre-Mollet St.Fost-Rubí-Papiol-BCN-Montcada-Rubí-Castellbisbal-Martorell?

No sé què millora més la cosa que què...



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 19/05/2011 23:10

Tampoc cal veure com una massacre el fet que la R7 quedi limitada a Sant Andreu Arenal, molt d'aquest passatge ja feia ús d'FGC fent el transbord Pg de Gràcia-Provença per accedir a Sant Cugat, Rubí i l'Autònoma, tampoc trobo que sigui un gran esforç fer transbord entre la R4 i R7 a Cerdanyola del Vallès.
Potsé seria més eficient crear una llençadora cada 5-10 minuts entre Cerdanyola Universitat i Cerdanyola del Vallès per fer l'enllaç entre la R8 i la R4 que no pas fer un tren cada 30 minuts entre St Andreu Arenal i l'UAB.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 19/05/2011 23:25

Pere ha escrit:Tampoc cal veure com una massacre el fet que la R7 quedi limitada a Sant Andreu Arenal, molt d'aquest passatge ja feia ús d'FGC fent el transbord Pg de Gràcia-Provença per accedir a Sant Cugat, Rubí i l'Autònoma, tampoc trobo que sigui un gran esforç fer transbord entre la R4 i R7 a Cerdanyola del Vallès.
Gran esforç? QUIN GRAN ESFORÇ han fet Renfe i la Generalitat (tripartita o de CIU, o de la Bíblia en vers) per que la gent hagi de fer MENYS esforç per tenir millor transport?
Potsé seria més eficient crear una llençadora cada 5-10 minuts entre Cerdanyola Universitat i Cerdanyola del Vallès per fer l'enllaç entre la R8 i la R4 que no pas fer un tren cada 30 minuts entre St Andreu Arenal i l'UAB.
Crec que BCN és l´únic lloc on voleu menys rodalies de les que teniu... entre els que volen tancar Sant Andreu Arenal, FGC fent parar la línia d´Igualada I Manresa a cada baixador entre Martorell i BCN, ara tu vols retallar a més no poder la R7... no ho entenc. Gens.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 19/05/2011 23:56

437.001 ha escrit:
Pere ha escrit:Tampoc cal veure com una massacre el fet que la R7 quedi limitada a Sant Andreu Arenal, molt d'aquest passatge ja feia ús d'FGC fent el transbord Pg de Gràcia-Provença per accedir a Sant Cugat, Rubí i l'Autònoma, tampoc trobo que sigui un gran esforç fer transbord entre la R4 i R7 a Cerdanyola del Vallès.
Gran esforç? QUIN GRAN ESFORÇ han fet Renfe i la Generalitat (tripartita o de CIU, o de la Bíblia en vers) per que la gent hagi de fer MENYS esforç per tenir millor transport?
Potsé seria més eficient crear una llençadora cada 5-10 minuts entre Cerdanyola Universitat i Cerdanyola del Vallès per fer l'enllaç entre la R8 i la R4 que no pas fer un tren cada 30 minuts entre St Andreu Arenal i l'UAB.
Crec que BCN és l´únic lloc on voleu menys rodalies de les que teniu... entre els que volen tancar Sant Andreu Arenal, FGC fent parar la línia d´Igualada I Manresa a cada baixador entre Martorell i BCN, ara tu vols retallar a més no poder la R7... no ho entenc. Gens.
Crec que estàs deformant les coses que s'estan dient, retallar els trens de la línia R7 no és tenir menys trens, és tenir-ne més ja que permet millorar el servei de les altres línies, de fet fins on jo sé el propi Adif estava interessat en què fos així, per tant és justament el contrari del que estàs dient.

Tancar Sant Andreu Arenal no és tenir menys rodalies, és discutible, però si més no permet evitar una parada redundant en un espai curt.

FGC parant a totes les estacions entre Martorell i Barcelona, bé això no és una cosa que hagi demanat ningú, va ser una cosa que va decidir fer FGC, totalment equivocada.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 20/05/2011 0:03

Una millora?
Sí però no per BCN.
O sí si permet treure transbords en el túnel urbà

Ni per la gent que vagi en Rodalies a Sant Cugat, Rubí o Cerdanyola-UAB.
Serà millora pels dos Vallès? Rubí i Sant Cugat estan al Vallès, i ells el que volen és més freqüència per anar a BCN, no un tren per hora com des que van retallar.
Molt bé però en aquest cas l'alternativa és FGC, l'ús de Rodalies per anar a Barcelona des d'aquestes estacions és mínim
Serà millora pels dos Penedès? Només per l´Alt, L´Arboç i El Vendrell, no pels usuaris de la R2 que vagin a la UAB, St.Cugat ni Rubí, que hauran de fer un transbord de més.
Els que no agafin un tren que acabi a l'estació de França podran fer transbord a Montcada i Reixac
Serà millora pel Maresme? Cap ni una, un transbord de més.


Bé aquí ja podem estar força més d'acord.
Serà millora per BCN que els trens de la R7 surtin de St.Andreu Arenal? NO.
Sí, perquè millorarà la regularitat dels trens
No hagués estat millora de veritat perllongar la R7 des de l´Hospitalet fins a Granollers-Centre via Molins-Rubí-Mollet St.Fost, i amb freqüència de 30 minuts en tot el seu recorregut?
Molt bé, però per alguna cosa es comença.
O potser l´augment del pas dels R4 entre Terrassa i BCN és per fer oblidar el retard de les obres de FGC a Sabadell i Terrassa?
Crec que no té res a veure.
I com volen fer quadrar la malla, si a la punta hi haurà un tren cada 4 minuts de la R1 o la R4 entre Arc de Triomf i l´Hospitalet si a més hi hem d´afegir els R3?
Com he dit en un altre missatge això ho podrem valorar quan tinguem la malla, fins ara els R3 estan ficats a la malla amb calçador la qual cosa és el que condiciona el seu funcionament i capacitat.
Jo, francament, ho veig un nyap com una catedral, i treure opcions de viatge directe a la gent quan no calia.
Torno a dir que fins que no estigui en funcionament no ho podrem valorar
Això sí, i ja era hora, però al mateix temps, no s´obre l´estació de Baricentro, ni la de Santa Perpètua-Can Folguera, que pot ser que siguin una mica necessàries per millorar la cosa dels transports, no creieu?
El baixador del Baricentro no està en cap pla de posar-lo en servei, Santa Perpètua Can Folguera és allà no sé com està ara però suposo que força acabada, per alguna cosa es comença.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Divendres 20/05/2011 0:58

Precisament avui he fet el trajecte de l'R7 de Sants a Cerdanyola-Universitat. Reconec que és un tren que sol anar força buit bona part del dia, llevat del tram que va de Cerdanyola a la UAB. Ara bé, depen de com facin el transbordament pot ser una invitació a deixar d'anar amb la Renfe. I coneixent als buròcrates d'Adif i assimilats molt em temo que em queden poques setmanes d'agafar aquesta línia :(



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 20/05/2011 1:31

davidbarna ha escrit:Precisament avui he fet el trajecte de l'R7 de Sants a Cerdanyola-Universitat. Reconec que és un tren que sol anar força buit bona part del dia, llevat del tram que va de Cerdanyola a la UAB. Ara bé, depen de com facin el transbordament pot ser una invitació a deixar d'anar amb la Renfe. I coneixent als buròcrates d'Adif i assimilats molt em temo que em queden poques setmanes d'agafar aquesta línia :(
A això em referia, senyors...



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 20/05/2011 8:58

Jo penso que la línia R7 es tindria que fer una línia circular sense estació terminal i la línia R1 allargar-la fins Vilafranca del Penedès.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 20/05/2011 10:36

Hi ha una certa confusió encara a dia d'avui entre mitjans com emissores de ràdio, a on diuen que la línia sortirà de La Sagrera, (avui al bloc de Territori ja publiquen el mapa ampliable, que ahir no funcionava http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 3bd8f2.pdf ) quan la llançadora surt de Sant Andreu Arenal, més que res per la comoditat de que té 4 vies. Que no la tanquin mai, perquè sinó el caos seria molt pitjor!



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 20/05/2011 11:24

Una pregunta no creieu que la futura R9 tindria que ser la línia orbital?. :|


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 20/05/2011 12:22

Sí, però abans no veiem la infraestructura enllestida, passarà molt temps.

I tornem al tema del fil, si us plau.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”