Rodalies R8

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina creus que és la millora més necessària a la línia per on passa la R8?

a) més trens per hora.
24
16%
b) recuperar el Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Montcada (i més trens per hora).
5
3%
c) nou servei de Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Molins de Rei (i més trens per hora).
11
7%
d) intercanviador R8/R4 a Barberà/Baricentro.
19
13%
e) intercanviador R8/FGC a Hospital General (amb clausura de l'actual estació de Rubí)
9
6%
f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
19
13%
g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
5
3%
h) perllongar la R8 a Vilafranca.
8
5%
i) perllongar la R8 a Sant Celoni.
8
5%
j) intercanviador R8/FGC a Volpelleres (amb clausura de l'actual estació de Sant Cugat).
16
11%
k) nova estació a Montornès del Vallès.
6
4%
l) enllaç R8/R3 a Santa Perpètua i trens directes Vic-UAB.
9
6%
m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
11
7%
 
Vots totals: 150
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 05/10/2014 22:27

Ecomobisostrans ha escrit:Recordo que ho va estar al principi, que precisament es va comentar que això era una gran novetat a RENFE, però veig que poc va durar.

Lo millor que podrien fer sense haver d'invertir mes es allargar 1 tren cada hora dels R1 que acaben a Molins de Rei, fins a Granollers-Centre, així desde Sant Cugat i Rubí hi hauria servei directe a Barcelona. Perdrien el de Martorell, però com que al Papiol paren tots, encara que no coordinin l'enllaç el temps que es perdria no seria tant, a part de ser un trajecte que fa molta menys gent que la suma de tots els altres que es guanyarien.
No hi estic d'acord. Crec que seria millor fusionar amb la R7, perquè a la R7 tens entre 2 i 3 trens captius fent Sant Andreu Arenal-Cerdanyola-Universitat.
El temps d'espera dels trens R7 a Cerdanyola-Universitat és suficient com per arribar al Papiol.

Si en canvi, agafem els R1 Molins-Mataró i Molins-Arenys de Mar i els fusionem els dies feiners amb els R7 (mantenint la R8 en la seva forma actual), estarem matant diversos ocells d'un sol tret:

-creem un servei directe i amb freqüència de 30 minuts entre la riba Esquerra del Llobregat i la UAB.
-recuperem el servei directe des de Rubí i Sant Cugat a Sants per una banda, i a Sant Andreu Arenal per l'altra.
-creem trens directes des del Maresme a la UAB, sense augmentar el nombre de trens en circulació.
-incrementem la freqüència de pas a Sant Cugat i Rubí, cosa que tot i que en el seu moment no es va tenir en compte (i tot i que quan es va retallar la C7 antiga, va ser just a l'inici de la consolidació del servei, quan ja un nombre important de gent agafava la C7 per anar a Sants o etc), va fer que Rodalies entrés amb mal peu a ambdues localitats, molt acostumades a freqüències de pas molt elevades degut a FGC.

Els caps de semana el servei podria mantenir-se en la seva forma actual (R1 a L'Hospitalet i R7 amb freqüència de pas reduïda), fins que la demanda obligui a augmentar la freqüència de pas els caps de semana també.
Ecomobisostrans ha escrit:
437.001 ha escrit:El temps d'espera dels trens R7 a Cerdanyola-Universitat és suficient com per arribar al Papiol.
Això ho veig just, ja que els R8 de UAB a Castellbisbal tenen de 15 a 17 minuts (al Papiol deu ser quasi igual), i els R7 a UAB només s'hi estan 12 minuts, ara, si sumem amb el temps que els R1 s'estan a Molins, que son 22 minuts, i que de Molins al Papiol només son 4 minuts, sí que dona perfecte temps a fusionarlos.

Exactament, a més, a les hores punta hi arriba a haver-hi tres trens circulant a la R7, amb la qual cosa n'hi ha de sobres per cobrir l'expedient entre Cerdanyola-Universitat i Molins.



joan89
N5
N5
Entrades: 94
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Entrada Autor: joan89 » Divendres 17/10/2014 21:07

molt gracios aixo , pero per la gent que anaba dins....

http://www.ara.cat/societat/error-centr ... 77042.html


Un tren de Rodalies Manresa-Barcelona es desvia per error i apareix a Rubí
Era un tren de la R4 direcció Vilafranca que quan ha arribat a Castellbisbal, el centre de control d'Estació de França s'ha confós amb un tren de la R8 i l'ha desviat cap a Rubí. El maquinista se n'ha adonat de seguida, però ha hagut d'anar fins a l'estació de Rubí per fer mitja volta
A. SOLÉ Barcelona | Actualitzada el 17/10/2014 18:35



L'estació de Rubí de Renfe
Un tren de la línia R4 de Rodalies (Manresa-Barcelona-Vilafranca) que havia sortit de la capital del Bages aquest matí s'ha desviat per error de la seva ruta i aparegut a l'estació de Rubí, per sorpresa dels passatgers.

Es tracta d'un error, sembla ser que humà, ja que quan el tren R4 ha parat a l'estació de Castellbisbal, des del centre de control de Renfe, que està a l'Estació de França, l'han confós amb un tren de la R8 (Martorell-Castellbisbal-Rubí-Sant Cugat-Granollers), i l'han desviat.

El maquinista ha fet cas, però s'ha adnat de seguida de l'error i ha avisat al centre de control. Com que per fer mitja volta havia de passar a l'últim vagó, ha decidit fer el canvi a la primera estació possible, la de Rubí.

Renfe considera que ha sigut una anècdota, però que ha provocat retards de 40 minuts per als passatgers d'aquest tren.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 17/10/2014 21:13

joan89 ha escrit:molt gracios aixo , pero per la gent que anaba dins....

http://www.ara.cat/societat/error-centr ... 77042.html


Un tren de Rodalies Manresa-Barcelona es desvia per error i apareix a Rubí
Era un tren de la R4 direcció Vilafranca que quan ha arribat a Castellbisbal, el centre de control d'Estació de França s'ha confós amb un tren de la R8 i l'ha desviat cap a Rubí. El maquinista se n'ha adonat de seguida, però ha hagut d'anar fins a l'estació de Rubí per fer mitja volta
A. SOLÉ Barcelona | Actualitzada el 17/10/2014 18:35
:) :) I almenys, ha parat a Rubí per recollir o deixar al passatger despistat de torn?

El periodista també s'ha informat bé... no sap dir ni quina direcció portava el tren... xD



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 17/10/2014 22:06

D'això ja se'n parla al fil corresponent (i dels "periodistes" també).



cesc
N5
N5
Entrades: 151

Entrada Autor: cesc » Divendres 17/10/2014 22:08

437.001 ha escrit:
joan89 ha escrit:molt gracios aixo , pero per la gent que anaba dins....

http://www.ara.cat/societat/error-centr ... 77042.html


Un tren de Rodalies Manresa-Barcelona es desvia per error i apareix a Rubí
Era un tren de la R4 direcció Vilafranca que quan ha arribat a Castellbisbal, el centre de control d'Estació de França s'ha confós amb un tren de la R8 i l'ha desviat cap a Rubí. El maquinista se n'ha adonat de seguida, però ha hagut d'anar fins a l'estació de Rubí per fer mitja volta
A. SOLÉ Barcelona | Actualitzada el 17/10/2014 18:35
:) :) I almenys, ha parat a Rubí per recollir o deixar al passatger despistat de torn?

El periodista també s'ha informat bé... no sap dir ni quina direcció portava el tren... xD
Aquesta situació jo la vaig viure quant un tren amb direccio MaÇanet-Massanes R1 me'l desviaven per la R3· ó R4 a la Bifurcació de l'Arc de Triomf, el maquinista se'n va adonar quant va veure que el tren agafava la ruta incorrecta, vam estar parats 15 minuts fins que li van donar autorització per fer la maniobra per recular, sincerament, va ser una bonica experiencia!!!



joan89
N5
N5
Entrades: 94
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Entrada Autor: joan89 » Dimarts 11/11/2014 0:47

la R8 si la fesin be, seria la ai carai! , hospital general , baricentro, sta perpetua , la llagosta...

Enllaç suprimit per tractar-se d'un diari que no vol sortir citat si no és sucant de valent.



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimarts 11/11/2014 14:18

Esta es la noticia que aparece en la web del ayuntamiento de Santa Perpètua

Els Ajuntaments de Santa Perpètua i la Llagosta defensen el desviament de la línia de rodalies R3 i la seva connexió amb la R8

També reclamen l'estació central de la R3 i la R8 a l'alçada de la Granja Soldevila

Els Ajuntaments de Santa Perpètua i la Llagosta defensen el desviament de la línia de rodalies R3 i la seva connexió amb la R8
Pas a nivell de la R3

Els ajuntaments de la Llagosta i Santa Perpètua de Mogoda han sol·licitat al Ministeri de Foment i Adif (Administrador d'Infraestructures Ferroviàries) el reinici de l’Estudi Informatiu del Projecte de Desdoblament de la línia de rodalies R3, en el tram Montcada-Vic. Els municipis i la plataforma d'afectats per la R3 demanen el desviament del traçat de la R3 i la seva connexió amb la R8 (Martorell-Granollers). El Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, amb data 26 de setembre de 2014, va comunicar la caducitat de la Declaració d’Impacte Ambiental del projecte, donant així la raó a la sol·licitud presentada pels dos Ajuntaments i Ecologistes en Acció en nom dels veïns afectats. L'alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia, ha explicat aquest matí que sense aquesta declaració “el projecte no pot continuar endavant” i ha afegit que “ el reinici del procés ens permetrà (als ajuntaments, a les entitats i a qualsevol ciutadà) presentar al·legacions al projecte inicial de desdoblament. D’aquesta manera podrem tornar a posar l’accent en la proposta de traçat alternatiu de la R3 i el seu enllaç amb la R8”.

El traçat alternatiu que proposen, els dos ajuntaments i els veïns afectats, “milloraria l’eficiència del servei ferroviari, oferint un millor servei a la ciutadania, i alliberaria La Llagosta i Santa Perpètua del “cinturó de ferro” que avui parteix els nostres barris, que dona un servei pèssim, amb una estació inaccessible i impròpia del segle XXI, i que causa problemes de tot tipus a la ciutadania que viu més a prop”. Entre els problemes que genera, Garcia ha enumerat “sorolls, vibracions, moviments de terres, inseguretat i manca de manteniment”.

El traçat alternatiu que plantegen i la nova estació de Santa Perpètua a la R8 (a l'alçada de la Granja Soldevila), “no només beneficiarà als dos municipis i als veïns actualment afectats sinó que millorarà el servei ferroviari per a tots els municipis de la Riera de Caldes, als més de 90.000 habitants que hi vivim i les més de 3000 empreses presents en aquest territori”. L'alcaldessa considera que és “una qüestió estratègica pel nostre futur i no deixarem de batallar per aconseguir-ho”.

Per la seva banda, l'alcalde de la Llagosta, Alberto López, ha manifestat que la proposta dels municipis i veïns “és coherent ja que és més fàcil demanar el soterrament però això implica un major cost econòmic que el desviament i considerem que plantegem una alternativa dins de la lògica urbanística i econòmica”.

La plataforma d'afectats defensa que la R3 i la R8 comparteixin una sola estació, la de Can Soldevila, ja que està ben situada “lluny dels barris i molt central respecte tothom “ i a més disposa d'estacionament. El col·lectiu afirma que la R3 “té moltes mancances” i “és una barrera territorial que afecta fortament la tranquil·litat dels veïns”.

El Ministeri de Foment va construir les andanes al costat de la Granja Soldevila però els trens de la R8 encara no presten servei al municipi ja que no disposa d'estació ni sistemes de parada i seguretat. La R8 posaria a només dos minuts de la Universitat Autònoma de Barcelona, a dos de l'Hospital de Mollet i a quatre de Sant Cugat del Vallès.

http://www.staperpetua.cat/menu-princip ... -amb-la-r8



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 11/11/2014 15:06

El traçat alternatiu que proposen, els dos ajuntaments i els veïns afectats, “milloraria l’eficiència del servei ferroviari, oferint un millor servei a la ciutadania, i alliberaria La Llagosta i Santa Perpètua del “cinturó de ferro” que avui parteix els nostres barris, que dona un servei pèssim, amb una estació inaccessible i impròpia del segle XXI, i que causa problemes de tot tipus a la ciutadania que viu més a prop”. Entre els problemes que genera, Garcia ha enumerat “sorolls, vibracions, moviments de terres, inseguretat i manca de manteniment”.
El ferrocarril: un cinturó de ferro que genera manca de manteniment. Caram, caram...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

joan89
N5
N5
Entrades: 94
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Entrada Autor: joan89 » Dimecres 26/11/2014 1:09

ahir vaig baixarme a l'estacio de Rubi , hi vaig veure que les notes maquines expenedores de bitllets ja funcionen , pero nomes amb tarjeta pots pagar.... llavors quina diferencia hi ha amb una maquina antiga y una nova ? nomes per fer bonic ?



joan89
N5
N5
Entrades: 94
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Entrada Autor: joan89 » Dilluns 29/12/2014 13:40

el que no entenc , es el enllaç amb la R3 :S, tindrien que desplaçar la linea llavors no ?

Missatge editat per Administració per a suprimir la referència a un diari que no vol de cap manera que s'hi faci referència.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 29/12/2014 14:13

Això significa que l'estació de Can Folguera entrarà en servei per fi d'una vegada...



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 29/12/2014 14:24

joan89 ha escrit:ahir vaig baixarme a l'estacio de Rubi , hi vaig veure que les notes maquines expenedores de bitllets ja funcionen , pero nomes amb tarjeta pots pagar.... llavors quina diferencia hi ha amb una maquina antiga y una nova ? nomes per fer bonic ?
Bona tarda,

Les màquines noves permeten comprar bitllets a qualsevol estació de Catalunya (i fins on arriben els trens regionals, és a dir, fins a València i fins a Madrid), a diferència de les altres que només permeten comprar bitllets a dins de les estacions del nucli de Barcelona.

D'altra banda fa dos caps de setmana vaig agafar el tren a Sant Cugat i la màquina nova ja permet comprar bitllets en efectiu (l'antiga no). Desconec si a Rubí serà igual o no.



joan89
N5
N5
Entrades: 94
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Entrada Autor: joan89 » Dimarts 30/12/2014 2:48

aixo sembla, pero el que no entenc es que volen posar la r3 alla, per un altre banda , suposo que si ha st cugat venen amb diners en efectiu Rubi tambe, el que no entenc es perque van ficar les maquines que no tinguessin diners en efectiu per tema atracaments o destroçar la maquina i ara les posen amb diners en efectiu, en fi a veure que tal



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 06/02/2015 1:08

El dimecres vaig anar a Sant Cugat via Martorell, i vaig tornar cap a Tarragona via Martorell amb el R8 de les 20:56.

Poc abans que arribés el meu rodalies cap a Martorell, va passar un R8 cap a Granollers-Centre.

A l'estació de Sant Cugat hi havia esperant 20 persones a l'andana direcció Granollers, i 5 persones a l'andana direcció Martorell (i jo era el sisè).

Tenint en compte el fred que fotia (5ºC i vent glaçat), el lamentable estat de les andanes (baixes en una estació en corba, i en una línia on normalment només hi passen Civias, la qual cosa obliga a fer alpinisme per pujar o baixar del tren), la misèria de freqüències de pas que té la línia, que a més no té una freqüència de trens de mercaderies gens elevada (en tota l'estona no va passar cap tren de mercaderies), em va semblar que l'estació té una capacitat de generar passatgers bastant més elevada que això.

El més interessant de tot és que els passatgers van anar apareixent per l'estació durant tota l'estona que hi vaig ser, alguns es van esperar més de 50 minuts, la qual cosa em va fer pensar que amb unes freqüències de pas millors (i amb serveis directes amb Barcelona per Montcada i per Molins), la demanda pujaria molt.

No sé a què esperen per allargar els R1 que acaben a Molins de Rei fins a Sant Andreu Arenal via Sant Cugat fusionant-los amb els R7. És pura lògica.

Per no parlar de les andanes baixes de Sant Cugat (en corba), Rubí (en corba) i Cerdanyola-Universitat. :martell2

El què sí que em va sorprendre agradablement va ser que la quasi totalitat dels passatgers van picar el bitllet a la validadora. :ok



joan89
N5
N5
Entrades: 94
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Entrada Autor: joan89 » Divendres 06/02/2015 1:37

es la mania de fer estacions a l'aire lliure, aixo fa que la gent es coli i no soterran-les per malmetre el frau...

si aquestes estacions estiguessin nomes una mica mes al centre de la ciutat o millor promocionades y amb mes conexions tipo que passi la R7 R8 y R1 aniria molt millor.

la linea R1 podria finalitzar a Rubi que en total hi han 4 vies.

En aquestes estacions hi ha molt de frau, hi els vigilant de Rubi nomes s'ocupa dels trens que hi han parats , pero bueno hi ha gent que valida correctament :)



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 06/02/2015 8:36

joan89 ha escrit:es la mania de fer estacions a l'aire lliure, aixo fa que la gent es coli i no soterran-les per malmetre el frau...

si aquestes estacions estiguessin nomes una mica mes al centre de la ciutat o millor promocionades y amb mes conexions tipo que passi la R7 R8 y R1 aniria molt millor.

la linea R1 podria finalitzar a Rubi que en total hi han 4 vies.

En aquestes estacions hi ha molt de frau, hi els vigilant de Rubi nomes s'ocupa dels trens que hi han parats , pero bueno hi ha gent que valida correctament :)
Clar que la R1 tindria que que acabar a Rubí o Cerdanyola Universitat, pero el problema son les ganes que tinguin de portar la R1 fins aquesta zona.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 06/02/2015 9:15

437.001 ha escrit:Per no parlar de les andanes baixes de Sant Cugat (en corba), Rubí (en corba) i Cerdanyola-Universitat. :martell2
Si cal fer obres a Sant Cugat, valdria molt la pena que miressin si no costa gaire acostar l'estació a Volpelleres. A més del potencial que ja dius que té l'estació per l'afluència relativament bona, considerant el pobre servei que s'hi presta, es crearia un potentíssim enllaç que ara poca gent té en compte, entre la distància entre les dues estacions i la freqüència irrisòria de la R8.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 06/02/2015 16:02

joan89 ha escrit:es la mania de fer estacions a l'aire lliure, aixo fa que la gent es coli i no soterran-les per malmetre el frau...
Això suposo que és una ironia... :|
joan89 ha escrit:En aquestes estacions hi ha molt de frau, hi els vigilant de Rubi nomes s'ocupa dels trens que hi han parats , pero bueno hi ha gent que valida correctament :)
La veritat és que abans d'ahir a Sant Cugat, em vaig quedar agradablement sorprès...
joan89 ha escrit:si aquestes estacions estiguessin nomes una mica mes al centre de la ciutat o millor promocionades y amb mes conexions tipo que passi la R7 R8 y R1 aniria molt millor.
Crec que no és un problema de la situació de les estacions.
Sí que ho és de promoció, i sobretot dels horaris que té la línia, molt dolents per ser primera corona metropolitana, i sobretot, pel fet de no haver-hi serveis directes a Barcelona per Montcada actualment, tot i haver-n'hi hagut, i de que tampoc hi hagi hagut mai serveis directes a Barcelona via Molins, que és una cosa que no s'entén.
joan89 ha escrit:la linea R1 podria finalitzar a Rubi que en total hi han 4 vies.
Però si la portes a Rubí, per què no dur-la fins a Sant Andreu Arenal, absorbint els R7 i fent trens R1 Arenys/Mataró-Clot-Plaça Catalunya-Sants-Molins-Rubí-Sant Cugat-Cerdanyola-Montcada-Sant Andreu Arenal? El temps d'estacionament dels R7 a Cerdanyola Universitat en l'actualitat és suficient com per que tinguin temps d'arribar a Molins i continuar amb el recorregut d'un R1... potser s'hauria de fer algun petit retoc a la malla horària, però crec que la cosa compensaria amb escreix...

... i no caldria tocar la R8, que fa el seu servei i té els seus passatgers propis.
trensmat ha escrit:Clar que la R1 tindria que que acabar a Rubí o Cerdanyola Universitat, pero el problema son les ganes que tinguin de portar la R1 fins aquesta zona.
No sé si són les ganes, o hi ha altres motius (falta de personal de conducció, potser, pels torns dels maquinistes).
Recordo que quan va entrar en servei la C7 original els maquinistes no estaven gaire contents.

Però vaja, que no són problemes greus. Tant de bo totes les línies tinguéssin problemes així.
Guigui ha escrit:Si cal fer obres a Sant Cugat, valdria molt la pena que miressin si no costa gaire acostar l'estació a Volpelleres. A més del potencial que ja dius que té l'estació per l'afluència relativament bona, considerant el pobre servei que s'hi presta, es crearia un potentíssim enllaç que ara poca gent té en compte, entre la distància entre les dues estacions i la freqüència irrisòria de la R8.
Aquesta és una qüestió més punyetera del què sembla, Guigui.

Ja fa temps que se sent això que dius, i ja fa temps que volto per la R8/R7/ex-C7... i no estic segur que sigui la primera prioritat... tot i que sigui la més aparentment simple, per la obvietat de la cosa: tant des de Volpelleres es veu perfectament Sant Cugat-Renfe, com a l'inrevés. I això pot enganyar.

Però mirat amb una lupa més gran...

Quins serveis milloraria aquest intercanviador, realment serien tants com això? S'hauria de prioritzar Volpelleres per davant d'Hospital General? Tinc els meus dubtes.

Mirant-ho bé, l'intercanviador de Volpelleres només donaria servei per als qui anéssin cap a Sant Quirze del Vallès, ja que si es perllongués la R1 fins a Sant Andreu Arenal, es podria arribar a Sabadell tant via Hospital General-Terrassa, com via Cerdanyola del Vallès-Barberà. Entenc que només es perjudicaria als passatgers destinació Sabadell-Estació, que no serien tants com això, ja que la resta d'estacions de FGC a Sabadell es trobarien a una distancia acceptable d'una estació de Renfe.

En canvi, els passatgers que anéssin direcció Mira-sol, Sant Cugat-FGC, Valldoreix, La Floresta o Les Planes, que tampoc serien tants com això, no se'n beneficiarien tant com això (i es beneficiarien més de l'obertura de l'intercanviador d'Hospital General, els provinents de Martorell o Molins o més enllà de les dues, o de Sant Cugat-Renfe els provinents de Granollers, ja que Sant Cugat-Renfe no cau tant allunyada com això del centre de Sant Cugat, i la caminada fins a Volpelleres és d'uns deu minuts només, sempre per una vorera ben correcta, i en cap cas hi ha una barrera física com és l'AP-7 entre Rubí-Renfe i Hospital General). Els passatgers destinació l'Autònoma ja tenen Cerdanyola-Universitat.

Amb la qual cosa, apropar l'intercanviador de Volpelleres no ho veig tant necessari com això, ja que els passatgers provinents del Vallès Oriental destinació Sabadell poden canviar a Montcada Bifurcació R3/R4, Montcada i Reixac R2 + a peu fins a Montcada-Manresa R4 (transbord oficial i totalment desconegut!!!), Mollet Sant Fost R2 + Cerdanyola Universitat R8 + Cerdanyola del Vallès R4, o Mollet R2 + Sant Cugat R8 + a peu fins a Volpelleres S2...

En canvi, l'intercanviador d'Hospital General sí que el veig més prioritari, i sense perjudici del manteniment de l'actual estació de Rubí-Renfe, ja que Rubí-Renfe i Hospital General serveixen dues zones properes, però molt mal comunicades entre sí pel carrer, en haver-hi la AP-7 pel mig que fa un efecte barrera molt gran, i l'una està prou allunyada de l'altra (poc, però poc com entre El Masnou i Ocata, amb la diferència que aquí hi ha un transbordament pel mig).

A més de l'Hospital General en sí, l'estació serveix una part de Mira-sol, i també la Universitat Internacional de Catalunya, donant un accés més ràpid al passatgers provinents del Vallès Oriental destinació Rubí-FGC, Terrassa, Viladecavalls o Vacarisses (Manresa no, al ser millor canviar a Martorell), i als passatgers provinents de Molins, Martorell o més enllà i destinació Rubí-FGC, Terrassa, Sant Cugat-FGC i les estacions més enllà de Valldoreix fins a Les Planes (que tampoc en serien tants com això).

Per això crec que s'hauria de prioritzar Hospital General per davant de Volpelleres.

Ara, per mi, la primera prioritat, és que les estacions de Cerdanyola-Universitat, i molt en particular Sant Cugat-Renfe i Rubí-Renfe, tinguin unes andanes altes.
Després, construir l'estació de Santa Perpètua de Mogoda de la R8, que sembla que està en camí, però només me'n refiaré quan vegi obres en curs.

Un cop assolit això, o abans, o quan abans millor, perllongar (com a mínim els dies feiners) tots els R1 Arenys/Mataró-Molins de Rei fins a Sant Andreu Arenal via Sant Cugat, per tal que Sant Cugat i Rubí recuperin l'accés directe a Barcelona per Montcada, i se'n crei un de nou directe amb la riba esquerra del Baix Llobregat i Barcelona-Sants (i marginalment, el Maresme, amb trens directes Mataró-Cerdanyola Universitat), i sobretot, que per fi tinguin unes freqüències de pas mínimament decents.

Després ja es podria parlar d'altres actuacions. Una de les quals podria ser efectivament, canviar la ubicació de Sant Cugat-Renfe i traslladar-la a Volpelleres.

És una opinió bastant personal, no sé si tothom hi estarà d'acord, però és com ho veig.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dissabte 07/02/2015 0:00

Elevar les andanes de l'actual estació de Sant Cugat és llançar els diners es miri com es miri.

Traslladar l'estació de Sant Cugat és una cosa tan extremadament senzilla com fer dos andanes just on es creuen les dues línies. D'edifici no en cal, es pot aprofitar l'actual de Vollpereres d'FGC. Ui, molt complicat! Serà que com no es pot sucar el 3% no es fa?

I ja per fer dues tristes estacions a l'aire lliure establint "prioritats"... al Vallès fa massa anys que no som "prioritaris" per a ningú, a pesar de ser l'àrea urbana de Catalunya econòmicament més dinàmica i la segona més poblada. El que cal fer és les dues estacions a l'hora, que fer quatre tristes andanes val quatre pessetes!

Una altra cosa a afegir és que l'accés a l'estació de Sant Cugat resta en corba (la nova seria en recta), a més d'això l'accés és molt difícil ja que l'entrada a la Ronda Nord des de l'estació es fa de manera molt tancada, impossibilitant l'accés d'autobusos i fent molt difícil l'accés en cotxe. El mateix per anar a peu, queda a l'altre costat de la Ronda Nord i cal emprar un túnel de vianants. Cosa que no passa a Vollpereres, amb un fàcil accés tant en autobús, cotxe, i a peu, ja que queda a dins mateix del barri. Vaja, que per a mi i per al 99,9% dels usuaris de l'estació de Sant Cugat veu que l'actual estació d'òptima no en té res de res.

El mateix per a Rubí, un accés per carretera pèssim on si no es té un accident a la rotonda d'accés a l'aparcament de l'estació és de pur miracle, l'autobús urbà per no perdre temps no entra a l'estació, lluny de tot, també en corba... una altra estació que caldria traslladar una mica més endavant, on hi ha una passera per a vianants just abans del pont de la Riera de Rubí per donar servei al barri de Can Vallhonrat, i fent una sortida directa al Passeig de Les Torres, per donar un accés en condicions a l'autobús urbà.

També caldria fer,a part dels dos intercanviadors de Vollpereres i Hospital General, tot i que ja és força més complicat, l'intercanviador del Baricentro, cosa que permetria fer d'una manera més o menys decent coses tipus Granollers-Sabadell, Mollet-Terrassa... a part de donar accés a un centre comercial molt important i que ara per ara pràcticament l'única manera d'anar és en cotxe (sí, arriba l'autobús urbà de Barberà, però només és útil per als habitants de Barberà, i com a molt als de Badia i el barri de la Romànica i la Creu de Barberà de Sabadell).

També seria convenient fer un parell de baixadors per servir tant al polígon de Rubí Sud com al que hi ha a la carretera d'accés cap a Castellbisbal des de la C-1413a. I evidentment posar en marxa el baixador de Can Soldevila.

Respecte als serveis, jo no sóc partidari d'allargar la R1 cap al Vallès, sinó allargar la R7 fins a l'Hospitalet per Molins, quedat una línia R7 L'Hospitalet-Sant Andreu Arenal via B-30. Per fer això caldria fer una petita modificació a l'estació de l'Hospitalet, de manera que l'actual via en topall central i que era l'antiga via general dividir-la en dos i que tornés a tenir accés des de Cornellà. El paper de la R1 prolongada a Martorell per mi seria donar servei als pobles intermitjos i poder fer els trens de la R4 el màxim de directes possible entre Martorell i Barcelona.

El llegir que la R1 prolongada permetria l'accés directe des del Maresme directament m'ha provocat una riallada tan gran que encara em dura. Digues als de Mataró que canvïn l'autobús directe Mataró-Autònoma (línia C5) per un tren que trigaria unes quatre vegades més, anant bé i comptant embussos...

I perdó per el to del missatge, però em fa bullir la sang que una persona de Tarragona amb un coneixement nul de la realitat del Vallès i que no ha patit mai els embussos crònics de la AP-7 o la B-140 o el traçat del segle XIX de carreteres com la C-155, C-1413 o C-1415 digui que no cal invertir al Vallès. No vull ni pensar què passaria si jo gosés qüestionar fer els baixadors de Bellisens, Miami-Platja... o l'existència dels trens RT1, que transporten aire.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 07/02/2015 23:09

Granolleri ha escrit:Elevar les andanes de l'actual estació de Sant Cugat és llançar els diners es miri com es miri.
Això agafes, vas a l'estació de Sant Cugat, i li dius a la primera senyora gran que hagi d'agafar el rodalies direcció Cerdanyola-Universitat o més enllà, que et farà córrer fins a Castellar a cops de paraigua.
Granolleri ha escrit:Traslladar l'estació de Sant Cugat és una cosa tan extremadament senzilla com fer dos andanes just on es creuen les dues línies. D'edifici no en cal, es pot aprofitar l'actual de Vollpereres d'FGC. Ui, molt complicat! Serà que com no es pot sucar el 3% no es fa?
Simplement, veig més prioritari fer Hospital General, abans que traslladar Sant Cugat-Renfe a Volpelleres.
I com que ho veig així, doncs andanes altes mentrestant.
Si vols, podem posar les andanes-bastida que van sobrar de la reforma de Passeig de Gràcia... :twisted:
Granolleri ha escrit:I ja per fer dues tristes estacions a l'aire lliure establint "prioritats"... al Vallès fa massa anys que no som "prioritaris" per a ningú, a pesar de ser l'àrea urbana de Catalunya econòmicament més dinàmica i la segona més poblada. El que cal fer és les dues estacions a l'hora, que fer quatre tristes andanes val quatre pessetes!
Què et sembla si comences, oh Supervallesà de pro, per demanar que arreglin d'una punyetera vegada les andanes de Montcada-Bifurcació, Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Santa Perpètua-La Florida i Figaró? Demanant millores cares, quan al mateix Vallès hi ha llocs on no tenen ni el més essencial, tot i que no seria tant car com el que dius? Vaja, vaja... :twisted:
Granolleri ha escrit:Una altra cosa a afegir és que l'accés a l'estació de Sant Cugat resta en corba (la nova seria en recta), a més d'això l'accés és molt difícil ja que l'entrada a la Ronda Nord des de l'estació es fa de manera molt tancada, impossibilitant l'accés d'autobusos i fent molt difícil l'accés en cotxe. El mateix per anar a peu, queda a l'altre costat de la Ronda Nord i cal emprar un túnel de vianants. Cosa que no passa a Vollpereres, amb un fàcil accés tant en autobús, cotxe, i a peu, ja que queda a dins mateix del barri. Vaja, que per a mi i per al 99,9% dels usuaris de l'estació de Sant Cugat veu que l'actual estació d'òptima no en té res de res.
Piula, piula, que si la trasllades a Volpelleres (Vol-pe-lle-res), i li mantens les freqüències que té ara, l'agafarà tanta gent com ara... :twisted:
Granolleri ha escrit:El mateix per a Rubí, un accés per carretera pèssim on si no es té un accident a la rotonda d'accés a l'aparcament de l'estació és de pur miracle, l'autobús urbà per no perdre temps no entra a l'estació, lluny de tot, també en corba... una altra estació que caldria traslladar una mica més endavant, on hi ha una passera per a vianants just abans del pont de la Riera de Rubí per donar servei al barri de Can Vallhonrat, i fent una sortida directa al Passeig de Les Torres, per donar un accés en condicions a l'autobús urbà.
Això, ja és exagerar per exagerar.
Granolleri ha escrit:També caldria fer,a part dels dos intercanviadors de Vollpereres i Hospital General, tot i que ja és força més complicat, l'intercanviador del Baricentro, cosa que permetria fer d'una manera més o menys decent coses tipus Granollers-Sabadell, Mollet-Terrassa... a part de donar accés a un centre comercial molt important i que ara per ara pràcticament l'única manera d'anar és en cotxe (sí, arriba l'autobús urbà de Barberà, però només és útil per als habitants de Barberà, i com a molt als de Badia i el barri de la Romànica i la Creu de Barberà de Sabadell).
Que el pagui Pujol, doncs. Perquè no costarà dues pessetes.
Granolleri ha escrit:També seria convenient fer un parell de baixadors per servir tant al polígon de Rubí Sud com al que hi ha a la carretera d'accés cap a Castellbisbal des de la C-1413a.
Aquí no tinc opinió. Igual que amb Can Salvatella.
Granolleri ha escrit: I evidentment posar en marxa el baixador de Can Soldevila.
Aquí sí que t'escolto. De moment, ja s'ha anunciat la inversió per 3 milions. Toca esperar l'inici d'obres, i que no facin el ronso amb el tema...
Granolleri ha escrit:Respecte als serveis, jo no sóc partidari d'allargar la R1 cap al Vallès, sinó allargar la R7 fins a l'Hospitalet per Molins, quedat una línia R7 L'Hospitalet-Sant Andreu Arenal via B-30. Per fer això caldria fer una petita modificació a l'estació de l'Hospitalet, de manera que l'actual via en topall central i que era l'antiga via general dividir-la en dos i que tornés a tenir accés des de Cornellà. El paper de la R1 prolongada a Martorell per mi seria donar servei als pobles intermitjos i poder fer els trens de la R4 el màxim de directes possible entre Martorell i Barcelona.
Potser fent servir les vies d'apartat de Molins, un cop alliberades dels R1? Ara, quadra la malla del túnel de Plaça Catalunya, després... :twisted:
Granolleri ha escrit:El llegir que la R1 prolongada permetria l'accés directe des del Maresme directament m'ha provocat una riallada tan gran que encara em dura. Digues als de Mataró que canvïn l'autobús directe Mataró-Autònoma (línia C5) per un tren que trigaria unes quatre vegades més, anant bé i comptant embussos.
Clar, com que els del Maresme serien el públic principal de la prolongació dels R1 a Sant Andreu Arenal, és la primera cosa en la que he pensat.
Que el tercer i quart municipis vallesans tinguin millors connexions amb el Baix Llobregat i Barcelona, no compta, clar... :twisted:
Granolleri ha escrit:I perdó per el to del missatge, però em fa bullir la sang que una persona de Tarragona amb un coneixement nul de la realitat del Vallès i que no ha patit mai els embussos crònics de la AP-7 o la B-140 o el traçat del segle XIX de carreteres com la C-155, C-1413 o C-1415 digui que no cal invertir al Vallès.
És que no cal invertir al Vallès, el que s'ha de fer és desinvertir-hi! :twisted:
Què és això, que el Vallès tingui Rodalies i FGC? On s'és vist? :bleah
Granolleri ha escrit:No vull ni pensar què passaria si jo gosés qüestionar fer els baixadors de Bellisens, Miami-Platja... o l'existència dels trens RT1, que transporten aire.
Opció a) que quan et tornés a trobar al tren no et convidés a sugus, sinó a una miserable patata fregida mig trencada.

Opció b) que et digués que no et preocupéssis, que això ja ens ho qüestionem nosaltres solets.

Opció c) totes les opcions anteriors són vàlides.

:) :hola :amor



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”