Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estacions

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Re: Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estac

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 08/04/2013 15:44

Fran-Ikarus ha escrit:I, si no agafés bus ni a Sabadell ni a Terrassa, només podria utilitzar la d'1 zona si anés de Sabadell Nord a Terrassa Est? (estacions colindants) Que no és pas el meu cas (vaig de Sabadell Centre a Terrassa "Nord")
No. Si només agafes el tren pots anar de qualsevol estació de Sabadell a qualsevol estació de Terrassa amb 1 zona (excepte per als títols de viatges il·limitats). Per tant, podries fer un Terrassa-Sabadell Sud sense problemes.
I si algú fa el trajecte més curt possible (Sabadell Nord a Terrassa Est) pensant que no agafarà cap autobús a Terrassa, i al cap d'una estona li canvien els plans? La gent està obligada a saber que, tot i que la validadora del bus no li descompti un segon viatge, ha de validar-la per segon cop perquè li descompti el segon viatge, i no es quedi amb el "primer ja il·legal"? :emprenyat
Si no agafes cap autobús a Sabadell i després vols agafar un autobús a Terrassa, i vas amb un títol de 1 zona, quan agafis l'autobús de TMESA et cobrarà un nou viatge automàticament. El mateix a la inversa (no agafes cap bus a Terrassa i després agafes la TUS a Sabadell).



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 08/04/2013 17:31

Gràcies, ho entenc una mica més, ara.

Si tinc previst agafar el bus, o més ben dit, si ja agafo el bus a Sabadell, opto directament per marcar el títol de 2 zones, que ja em cobrirà l'esmentat bus, el viatge en Rodalies de Sabadell a Terrassa (entre qualsevol parella d'estacions) i el bus a Terrassa.

Ara bé: si he agafat un bus a Sabadell, i després em venen ganes (dins de l'hora i quart de validesa del viatge) d'anar a Terrassa amb tren, quan entri a l'estació la validadora s'adonarà, i em descomptarà un segon viatge, o no? (en el cas de començar validant a Rodalies i transbordar després a bus ja m'ho has deixat clar, però en el cas invers Rodalies-bus no sé si és equivalent)

Evidentment no vull estalviar-me cap viatge de 2 zones quan correspongui, sinó només saber si es pot donar alguna situació en què, inconscientment, la validadora no m'estigui descomptant un segon viatge d'1 zona, en cas d'utilizar aquest tipus de títol, i hagués de fer-ho (per estalviar-me problemes potencials)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 08/04/2013 18:00

Fran-Ikarus ha escrit:Ara bé: si he agafat un bus a Sabadell, i després em venen ganes (dins de l'hora i quart de validesa del viatge) d'anar a Terrassa amb tren, quan entri a l'estació la validadora s'adonarà, i em descomptarà un segon viatge, o no?
Teòricament, i vist que podries sortir a qualsevol altra estació a Sabadell o de la mateixa zona, no t'hauria de descomptar un segon viatge. El problema el podries tenir si has de validar a la sortida a Terrassa o en el cas altament improbable de tenir un control per un revisor.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dilluns 08/04/2013 18:08

Guigui ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Ara bé: si he agafat un bus a Sabadell, i després em venen ganes (dins de l'hora i quart de validesa del viatge) d'anar a Terrassa amb tren, quan entri a l'estació la validadora s'adonarà, i em descomptarà un segon viatge, o no?
Teòricament, i vist que podries sortir a qualsevol altra estació a Sabadell o de la mateixa zona, no t'hauria de descomptar un segon viatge. El problema el podries tenir si has de validar a la sortida a Terrassa o en el cas altament improbable de tenir un control per un revisor.
La validadora no et descompta el viatge, jo amb una T-10 d'una zona vaig agafar el bus a Terrassa i despres Renfe i no em va descontar res (ho considera com a trasnbort).
Et deixo el missatge de resposta que em van donar des de Rodalies de Catalunya al preguntar sobre el mateix trajecte però a l'inversa:
Benvolgut senyor,

Respecte al trajecte que indica, volem comentar-li que es tractaria d'un viatge de 2 zones, per:

Les tarifes s'estableixen en funció del nombre de zones per les quals passa el trajecte, fins a un màxim de 6 zones.
En el cas d'un desplaçament complet, que tingui l'origen i la destinació en estacions contigües (com Terrassa i Sabadell) o en municipis limítrofs situats a diferent zona tarifària, es podran utilitzar els títols de transport integrats d'1 zona SEMPRE I QUAN NO ES REALITZI CAP TRANSBORDAMENT i amb les següents excepcions:
- Quan l'estació d'origen o de destinació estigui situada a la corona 1.
- Quan tot i sent municipis limítrofs, per realitzar aquest desplaçament s'hagin de travessar altres municipis.
- Quan s'utilitzi una targeta integrada de viatges il·limitats (T-mes, T-jove, T-trimestre o T-dia), que es circumscriurà a la zona de primera validació.

A la vista d'aquestes condicions, si el viatge és unicament en el mateix medi de transport és d'1 zona, si es fa transbordament a un altre medi de transport és de 2 zones.

Atentament,

Rodalies de Catalunya
Ara sempre viatjo amb T-10 d'una zona entre Sabadell i Terrassa.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 09/04/2013 0:34

Gràcies pels nous aclariments.

En aquest cas, si sé que agafaré, com a mínim, un bus a banda del tren, ja sigui abans o després, utilitzo la de 2 zones i me n'oblido.

El cas que continua "lliscant" és si, posem per cas, tinc només un títol d'1 zona, o bé és aquest que decideixo utilizar, tot estant disposat a que em descompti 2 viatges: un a Rodalies, i el segon al bus perquè és un transbordament i això ja no entra en la norma d'una única zona per poblacions colindants, etc. Al capdavall, ve a ser molt similar gastar 2 viatges d'1 zona o gastar-ne 1 de 2 zones.

El cas és, però, que si la validadora del bus no em descompta el segon viatge, llavors passa a ser la responsabilitat del viatger adonar-se que hauria d'haver-ho fet, per no quedar exposat a una multa. I la normativa completa no és pas evident: és fàcil transmetre oralment que "entre poblacions colindants només és 1 zona", però bastant més complicat (i no necessàriament per mala voluntat) detallar aquestes restriccions. Resultat: s'ha de ser una mena d'"usuari avançat", i a més estar disposat a validar per segon cop un títol en una validadora que ja te l'ha deixat passar, amb la seva llumeta verda, el primer cop que ho has provat. Massa demanar em sembla :|


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 09/05/2013 2:15

Es decir, que respecto a lo de NO hacer trasbordo, i yo estoy en Terrassa, para ir por ejemplo a Premià de Mar, me bastaría con picar en Terrassa un viaje de una t10 de 1 zona, bajarme en Sabadell Centre, y allí salir fuera, picar una T10 de 3 zonas y con trasbordo en Arc de Triomf, ir a Premià, correcto?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 09/05/2013 8:56

Hombre, claro. Si utilizas un segundo título de transporte, del que se descontará el viaje que corresponda, lo que hayas hecho antes (sea viajar de Terrassa a Sabadell con un título de 1 zona, sea echarte una siesta de 3 horas) resulta indiferente ;)

El triunfo total, por supuesto, es conseguir hacerlo cuando el tren que has dejado del primer viaje espera unos minutos en la estación, y te sirve ya también para el segundo, sin tener que esperar a otro.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 09/05/2013 13:25

Es el debat de sempre: http://transport.cat/viewtopic.php?p=215189

Valdria la pena que uns periodistes fessin aquests recorreguts i es trobessin amb els problemes i sortis en algun programa, sobretot si s'apropen eleccions. Segur que ràpidament ho arreglaven.



eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dilluns 09/09/2013 14:58

Jo tinc un dubte, amb ATM y Rodalies.

Si haig d'anar de Mataró a Terrassa tinc dues alternatives:
1) Rodalies fins a Barcelona y de Barcelona a Terrassa:
¿Quantes zones son amb ATM y quantes amb Renfe?
2) Més complicada per horaris. Autobús Mataró - Granollers i després Autobús Granollers - Terrassa.
¿Quantes zones son amb l'ATM?



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dilluns 09/09/2013 17:57

Mataró - Terrassa son 4 zones amb Renfe i preu 3,80 €

Mataró - Terrassa son 5 zones ATM viatjant a través de la xarxa de Rodalies

Mataró - Terrassa amb bus via Granollers i el més recte possible serien 3 zones ATM.



eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dilluns 09/09/2013 18:27

MZA_1600 ha escrit:Mataró - Terrassa son 4 zones amb Renfe i preu 3,80 €

Mataró - Terrassa son 5 zones ATM viatjant a través de la xarxa de Rodalies

Mataró - Terrassa amb bus via Granollers i el més recte possible serien 3 zones ATM.
M'ho temia. Doncs sembla una gran incoherencia per part de l'ATM. Que el viatge més llarg sigui més car, que el viatge més recte. Es un factor dissuasori més.

Un altre pregunta, amb bus, com se si el viatge es el més recte possible o no i si no es totalment recte si son 3, 4 o 5 zones. Es una cosa al meu risc? Vaja, ho dic perque ho veig tot molt ben planificat per part de l'ATM per fer viatges a Barcelona, peró molt mal planificat per fer trajectes con el de l'exemple.

Tampoc te molt de sentit que per anar d'A a B, pugui variar el preu depenent de si utilitzo un mitjá de transport o un altre.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimarts 10/09/2013 0:39

A la web de l'ATM hi ha un mapa amb la distribució de les zones per municipis. Es tracta d'esbrinar quina és la ruta del bus per saber els municipis que travessa i a partir d'aqui esbrinar les zones que hi ha.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”