Perllongament d'FGC a Sabadell

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Entrada Autor: metring » Divendres 31/10/2008 8:50

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3049359

divendres, 31 d'octubre de 2008

Vallès. L'avinguda Tarradellas de Sabadell passarà de sis a dos carrils durant més d'un any

Les obres per allargar els FGC també obliguen a tancar al trànsit el carrer Palanca, a partir de dilluns

EMILI BELLA. Sabadell
Divendres de la setmana que ve augmentaran els problemes per circular als voltants de la plaça d'Espanya i l'Eix Macià i també hi haurà més trànsit a la Gran Via. Aquestes són les principals conseqüències que s'entreveuen de la reducció de sis a dos carrils de l'avinguda de Josep Tarradellas, una de les principals artèries de Sabadell, per les obres de construcció de la nova estació dels Ferrocarrils de la Generalitat a la plaça d'Espanya. L'operatiu es mantindrà durant quinze mesos. Mentrestant, al centre, el carrer Palanca es tancarà dilluns al trànsit durant vint dies per executar el desviament de serveis afectats per la futura parada del passeig.

La relativa calma amb què transcorrien les obres a la plaça d'Espanya s'acabarà abruptament divendres de la setmana que ve amb l'eliminació de quatre dels sis carrils de circulació de l'avinguda de Josep Tarradellas, l'extensió de l'Eix Macià fins a la plaça d'Espanya. Les previsions inicials de la Generalitat reduïen l'avinguda a un sol carril, ascendent, però finalment s'ha optat per mantenir-ne un per sentit. En un primer moment se'n tallaran cinc i se n'habilitarà un a la vorera. Més endavant, els carrils es modificaran, però en tot moment n'hi haurà dos.

El director general del Transport Terrestre, Manel Villalante, va assegurar ahir que les obres no afectaran la part nord de la plaça d'Espanya, de manera que el trànsit no s'hi interromprà en cap moment. L'estació, de 120 metres de llargada, es començarà a construir per l'avinguda Tarradellas, i no serà fins el gener que quedarà afectada la part sud de la plaça, amb l'inici de la instal·lació de les pantalles. Com a efecte col·lateral, els passatges Estudi i Ribatallada i el carrer del Doctor Codina també quedaran afectats parcialment. La Generalitat està treballant en la modificació del projecte per incloure-hi un aparcament subterrani a petició de l'Ajuntament, tot i que Villalante no va concretar de quantes places.

En un altre àmbit d'actuació, el carrer Palanca, que connecta el passeig amb el carrer Creueta –i la Gran Via–, quedarà tancat durant vint dies a partir de dilluns, fet que permetrà dur a terme treballs previs a la construcció de les pantalles de la futura estació.

MILLORES AL PROJECTE
Villalante va confirmar també que la Generalitat treballa per introduir millores en el projecte en punts com el centre, on s'excavaran dues plantes subterrànies d'aparcament, o la Creu Alta, on s'ha modificat el perímetre de les pantalles de l'estació «per millorar-ne l'execució».

El tinent d'alcalde d'Urbanisme, Juan Carlos Sánchez, va revelar que «possiblement» els treballs de Ca n'Oriac no afectaran el carrer Himàlaia. Al parc del Nord ja s'ha començat a construir el pou d'atac per on s'introduiran les tuneladores. Les peces de la primera arribaran a l'estiu procedents d'Alemanya, a prop de Frankfurt. Villalante va recordar que algunes de les que fan la línia 9 del Metro de Barcelona també tenen el mateix origen, mentre que la resta vénen de Toronto (Canadà), igual com les que perforaran el subsòl de Terrassa.

Quant a l'allargament cap a Castellar, el director general del Transport va indicar que l'estudi informatiu estarà llest abans de l'estiu i que, en la mesura tècnicament possible, totes les infraestructures es deixen a punt «per no hipotecar» possibles modificacions futures. És el cas de Castellar, el pas subterrani fins a Sant Quirze i el ramal de Granollers.



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Divendres 31/10/2008 13:21

Urbanisme 30/10/2008 15:00
L'estació de Metro Sabadell i Rodalies a plaça Espanya podria comptar amb un aparcament subterrani







Laura Díaz-Samuel Crespo / La Generalitat estudia construir un aparcament subterrani a la zona de l'estació de la plaça Espanya durant el procés d'allargament de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell. Aquesta és una de les principals novetats que ha presentat aquest migdia el director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, sobre les afectacions al trànsit per les obres de construcció de les noves estacions de Metro Sabadell. Villalante ha explicat que aquesta ha estat una de les peticions de l'Ajuntament sobre el projecte inicial i haurà de significar un valor afegit a aquest nus entre els dos operadores de ferrocarril a Catalunya. A banda d'aquesta novetat en el projecte, Villalante també ha explicat que el carrer Palanca, a la zona del passeig de la Plaça Major, quedarà tallat al trànsit des de dilluns i durant vint dies per les feines de desviament dels serveis afectats per aquestes obres.

D'altra banda, a l'avinguda Josep Tarradellas, entre l'avinguda Francesc Macià i la plaça Espanya, només es mantindran dos carrils de circulació, un per cada sentit a partir de divendres dia set de novembre, durant quinze mesos, ja que s'han d'ocupar cinc carrils d'aquesta avinguda a la zona que ocuparà la futura estació d'aquesta zona i que serà l'intercanviador amb Renfe a l'estació de Sabadell-Nord. Per aquest motiu, dels sis carrils que actualment disposa aquesta via, només un d'aquests quedarà no afectat, i el segon carril s'haurà d'habilitar aprofitant la vorera, de manera que es farà un vial especialment pels vianants. Un altre dels efectes que provocarà aquesta obra serà la disminució de l'espai d'aparcament, cosa que ha obligat a l'Administració noves zones al carrer Doctor Balcells i al passeig Sant Bernat, i es traslladarà la zona de càrrega i descàrrega al carrer Doctor Codina, al passatge Ribatallada i al passatge de l'Estudi.

La tuneladora es començarà a preparar durant el proper estiu
D'altra banda, i pel que fa a l'entrada a una de les fases més espectaculars d'aquesta obra, es preveu que es comenci a muntar una de les dues tuneladores el proper estiu, de manera que aquesta entraria en servei per perforar el túnel dos de l'allargament durant el segon semestre de 2009. Si les obres segueixen els terminis previstos inicialment, Metro Sabadell podria entrar en servei al 2012, després de quatre anys d'obres i una inversió de 400 milions d'euros.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 31/10/2008 15:15

L'estació de Metro Sabadell i Rodalies a plaça Espanya podria comptar amb un aparcament subterrani
Què és això de "Metro Sabadell"? Una marca registrada? Un operador ferroviari? O, més aviat, una ejaculació mental d'algun il·luminat?

Posats a fer, també podrien dir "Metro Sabadell" del tram de Renfomentadif comprès entre Sabadell Sud i Sabadell Nord. Per tant, la frase de dalt és doblement incorrecta. O en diuen "l'estació d'FGC i Rodalia a Pl. Espanya", o bé, seguint la seva lògica absurda, "l'estació de Metro Sabadell a Pl. Espanya".

Com es nota que alguns tenen el cap per fer bonic (i encara).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dijous 06/11/2008 23:08

A partir de demà...

Imatge

A veure quina es liarà...

;)


Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 06/11/2008 23:39

Per curiositat, he mirat què s'amaga rere aquesta denominació tendenciosa de "Metro Sabadell". Resulta que és una potinga semàntica per fer veure el que no és, i no té cap mena d'entitat jurídica. Això sí, l'Ajuntament ha cregut necessari donar una imatge pròpia a aquest "no-ens".

En fi, molt autobombo inflat que desprestigia la informació útil que hi ha per als ciutadans i la promoció del transport públic que s'hi fa. N'enllaço la web per a qui interessi.

Per cert, l'Ajuntament de Sabadell sembla donar per fet que l'actual Sabadell Estació passarà a denominar-se Gràcia-Can Feu. Suposo que estan venent la pell de l'ós abans de caçar-lo, oi?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 15/01/2009 13:40

Urbanisme 15/01/2009 13:23
Joaquim Nadal considera Metro Sabadell una inversió "imprescindible" pel model de transport català







Laura Díaz-Samuel Crespo / Després mig any d'obres a diferents punts de la ciutat per construir la línia de Metro Sabadell, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat les feines a diferents punts de la ciutat per a comprovar in situ la seva evolució. Acompanyat de l'alcalde Manuel Bustos, Nadal s'ha apropat fins a la plaça Espanya, on s'està fent l'intercanviador entre la línia dels Catalans i la línia C4 de Rodalies Renfe. Nadal ha qualificat d'"inversió imprescindible" els 400 milions d'euros que es destinaran a aquesta obra ja que és un impuls al model de transport públic sostenible pel qual aposta el Govern català. Actualment les obres es troben en la seva primera fase que han de permetre la construcció de les estacions i del pou d'atac de les tuneladores, que entraran en servei a finals del 2009. A les estacions de Plaça Espanya, Eix Macià i passeig de la Plaça Major s'està en procés de construcció dels murs pantalla que han de permetre construir al seu interior les respectives estacions, mentre que més endavant començaran les obres per a fer l'estació de Ca n'Oriac i la de Gràcia-Can Feu a l'actual Sabadell-Estació.

Segons ha explicat Nadal, un cop hagin finalitzat les obres que s'estan fent a Sabadell i també l'allargament del ramal que s'està executant a Terrassa, la futura línia del Vallès dels FGC serà utilitzada per uns set milions de viatgers per any, quatre milions més que en l'actualitat. En aquesta mateixa línia, Nadal ha explicat que a Sabadell s'està configurant una línia que per extensió territorial, amb més de quatre quilòmetres de línia i cinc estacions a la trama urbana, com per freqüència de pas, la línia S2 al seu pas per la ciutat funcionarà de la mateixa manera que una línia de metro.

Per la seva banda, Manuel Bustos ha tornat ha qualificar aquesta inversió "d'històrica" i, de fet, ha anat més enllà en assegurar que és la inversió més important que mai s'ha fet a la ciutat de Sabadell. En aquest mateix sentit, Bustos ha agraït el debat i la participació veïnal per aconseguir "una obra de la més alta qualitat" i ha agraït també a la conselleria l'esforç que ha fet per a posar en marxa que nou transport públic a Sabadell.

Nadal també visita les obres de la Ronda Oest a l'avinguda Matadepera
Nadal també ha aprofitat per a visitar les obres d'allargament de la Ronda Oest al tram de 2'5 quilòmetres entre la N-150 i l'avinguda Matadepera. Actualment s'han acabat les tasques de desbrossada del terreny i s'han iniciat els moviments de terra per una via de tres carrils per sentit que, un cop acabada, unirà l'autopista C-58 amb el nord de la ciutat evitant passar pel centre.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dijous 15/01/2009 14:34

" Després mig any d'obres a diferents punts de la ciutat ".....

!! Y lo que os queda !! :D



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Divendres 16/01/2009 15:48

Urbanisme 16/01/2009 12:16
Metro Sabadell es posarà en funcionament amb dotze nous trens que milloraran la freqüència de pas







Laura Díaz-Samuel Crespo / La línia S2 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), el ramal de la línia del Vallès que dóna servei a Sabadell, disposarà, un cop entri en servei Metro Sabadell, de dotze trens nous. Els nous trens seran similars als més moderns que s'utilitzen a les línies del Metro de Barcelona, és a dir, en forma de "cuc" amb la possibilitat de canviar de vagó sense baixar del comboi i utilitzant un passadís ample i diàfan. El tren disposarà de 240 seients i podran transportar fins a 490 persones dempeus, amb grans finestrals per afavorir una òptima visió del paisatge, aïllants acústics i seients tèxtils situats en grups de tertúlia per a quatre persones. A més es potenciarà la seguretat amb sistema de televisió tancat que enviarà les imatges en temps real al centre de comandament integrat i, a més, els trens comptaran amb sistemes d'informació pels viatgers a través de pantalles i megafonia. El director general de la Unitat de Negoci de Tren dels FGC, Ramon Borrell, ha remarcat que es tractarà de trens de "fiabilitat molt alta" en que "les averies no seran notades pels clients ja que el tren continuarà funcionant".

Els nous trens disposaran de les portes situades a la mateixa distància les unes de les altres que actualment, ja que es preveu ampliar el sistema de portes a les andanes, com el que s'utilitza a l'estació de Provença. Per a les empreses que vulguin optar a aquesta concessió, l'empresa ha convocat un concurs públic internacional i s'espera que la inversió aproximada serà de 156 milions d'euros. Amb aquestes noves unitats es pretén substituir diversos trens UT111, més antics i "en manifesta obsolència tecnològica", segons s'ha informat des dels Catalans, i millorar la freqüència de pas dels trens que, en hora punta, podria arribar a reduir-se dels dotze als sis minuts. Aquest procés d'adquisició de nous trens, que en total seran 24, dotze per cada ramal de la línia del Vallès, ha començat aquest durant els propers tres mesos de 2009, segons ha explicat Borrell, però els nous trens no es posaran en servei fins que els allargaments de Terrassa i Sabadell estiguin enllestit.

El Pla de Transports preveu que la línia C4 de Rodalies acabi a l'Aeroport del Prat
D'altra banda, el Pla de Transports de Viatgers 2008-2012 de la Generalitat preveu altres millores a la xarxa ferroviària de Sabadell i la comarca en un període de quatre anys. Des del Departament de Política Territorial i Obres Públiques preveuen, tant per Rodalies Renfe com pels Catalans, millores en el confort dels usuaris, reduir l'ocupació dels trens i incrementar la capacitat de les expedicions. Concretament, pel que fa a la línia de Rodalies C4, acabarà el seu recorregut a l'Aeroport del Prat i no a Sant Vicenç de Calders, com feia fins ara.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 16/01/2009 17:26

Amb aquestes noves unitats es pretén substituir diversos trens UT111, més antics i "en manifesta obsolència tecnològica", segons s'ha informat des dels Catalans [...]
Si les UT111 es troben "en manifesta obsolescència tecnològica", haurien de ser substituïdes en la seva totalitat. Si només en substitueixen "diverses", és que no són manifestament obsoletes.

O sigui, que ens estem trobant amb modernillos que, a sobre, ni saben parlar. Aquesta és la meva impressió.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dilluns 19/01/2009 14:57

trainman ha escrit:Urbanisme 16/01/2009 12:16
Metro Sabadell es posarà en funcionament amb dotze nous trens que milloraran la freqüència de pas
La línia S2 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), el ramal de la línia del Vallès que dóna servei a Sabadell, disposarà, un cop entri en servei Metro Sabadell, de dotze trens nous. Els nous trens seran similars als més moderns que s'utilitzen a les línies del Metro de Barcelona, és a dir, en forma de "cuc" amb la possibilitat de canviar de vagó sense baixar del comboi i utilitzant un passadís ample i diàfan.
Cuando comenzaran a recibirse estos nuevos trenes?
trainman ha escrit:els nous trens no es posaran en servei fins que els allargaments de Terrassa i Sabadell estiguin enllestit.
Esto quiere decir, que por poner un ejemplo, si empiezan a traer los nuevos convois en 2010, estaran unos 2 añitos "muertos de asco" parados en cocheras?
trainman ha escrit:El Pla de Transports preveu que la línia C4 de Rodalies acabi a l'Aeroport del Prat
Concretament, pel que fa a la línia de Rodalies C4, acabarà el seu recorregut a l'Aeroport del Prat i no a Sant Vicenç de Calders, com feia fins ara.
Manresa-Aeroport? Dudo que esto se llegue a hacer, porque entonces, como quedaria R4 sur?


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 19/01/2009 15:09

Us imagineu que aquests trens, els posessin en funcionamet a la L9??? :riure :riure :riure :riure



jordigt2008
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada
Contacta:

Entrada Autor: jordigt2008 » Dilluns 19/01/2009 15:10

ferroviario_catalan ha escrit:
trainman ha escrit:El Pla de Transports preveu que la línia C4 de Rodalies acabi a l'Aeroport del Prat
Concretament, pel que fa a la línia de Rodalies C4, acabarà el seu recorregut a l'Aeroport del Prat i no a Sant Vicenç de Calders, com feia fins ara.
Manresa-Aeroport? Dudo que esto se llegue a hacer, porque entonces, como quedaria R4 sur?

Creo que leí que la R4 sur su servicio lo haría otra linea



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 19/01/2009 15:42

ferroviario_catalan ha escrit:Manresa-Aeroport? Dudo que esto se llegue a hacer, porque entonces, como quedaria R4 sur?
Està previst un reordenament de línies de rodalia. Entre d'altres, també arribarà a l'aeroport l'actual R4 nord, i les línies Maçanet-SVC seran costa-costa (Mataró i Vilanova) i interior-interior (Granollers i Vilafranca).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dilluns 19/01/2009 17:23

Granollers-Vilafranca... eso quiere decir, que hay esperanzas de ver pasar 450/451 por Cornella, Molons de Rei, Martorell... jejejeje!
Para cuando está prevista esta reordenacion?


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 19/01/2009 18:02

ferroviario_catalan ha escrit:Para cuando está prevista esta reordenacion?
Em sembla que per quan tinguin a punt el salt de moltó a la Torrassa. La data, no la sé, i possiblement tampoc l'organisme competent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dilluns 19/01/2009 18:08

Guigui ha escrit:
ferroviario_catalan ha escrit:Para cuando está prevista esta reordenacion?
Em sembla que per quan tinguin a punt el salt de moltó a la Torrassa. La data, no la sé, i possiblement tampoc l'organisme competent.
Moltes gracies Guigui!


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1640
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 20/01/2009 15:23

Crec que cal aclarir alguns conceptes en relació als nous trens, ja que he vist informacions errònies en alguns dels comentàris i fins i tot a la transcripció de la informació referent a Sabadell; també en relació als terminis d'entrega, algú fa referència a l'any 2010. Seran 24 composicions articulades, hi ha algún comentàri que parla de 12, seran 24. Ara ha surtit la convocatòria del concurs per la presentació d'ofertes a partir del plec de càrrecs presentat per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i la Entitat Metropolitana del Transport; un cop adjudicat el concurs, que pasaran uns quants mesos, cal redactar el Projecte definitiu, ja que és tracte d'un material completament nou, i cal desprès entre dos i tres anys per poder entregar el material seguint el calendari que és pacti en el moment de l'aprovavió del Projecte i l'adjudicació definitiva. Aquest trens arribaran, les primeres unitats, d'aqui uns quatre anys. També pot esser que s'arribi a l'acord de fer una primera unitat pilot, per fer les proves pertinents abans d'entrar a la producció en sèrie. Podem parlar d'uns tres anys. Per tant, aquest trens arribaran entre el 2012 i el 2013, dates previstes (si no hi ha entrebancs) per l'entrada en servei de les perllongacions de Terrassa i Sabadell, i potser també, de la nova cua de maniobres de Plaça Catalunya. Ben cordialment.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 02/03/2009 19:01

http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD

Modificacions en la configuració del trànsit a la Plaça d’Espanya per les obres d’FGC

Arxius Plànol tall FGC Plànol Obres FGC Nota de Premsa. Pdf
Amb motiu de l’inici d’una nova fase de les obres del perllongament de la línia del Vallès d’FGC a Sabadell, a partir del dijous 5 de març i fins a principis de l’any vinent, es produiran modificacions en la configuració del trànsit a la Plaça d’Espanya. En aquest sentit, la part central de la plaça quedarà ocupada, així com el tram que connecta amb els 5 carrils de l’avinguda de Josep Tarradellas tancats des de l’octubre. Així, els vehicles ja no podran fer tota la volta sencera a la plaça, de manera que es permetrà circular en tots dos sentits de la marxa a l’interior del giratori. Per a això, s’habilitaran tres noves rotondes als punts d’intersecció entre la plaça, la Gran Via i l’avinguda de l’alcalde Moix.



Dos sentits a la plaça d’Espanya

El passat mes d’octubre, es van tancar al trànsit els 5 carrils més propers a la banda oest de l’avinguda de Josep Tarradellas, dels 6 existents, amb motiu de les obres del perllongament de la línia del Vallès d’FGC a l’entorn de la futura estació de Plaça Espanya. Per a facilitar el trànsit, es va aprofitar un tram de la vorera del costat est per a habilitar un carril de circulació, i mantenir, així un carril per sentit de la marxa.

Ara, coincidint amb l’inici d’una nova fase dels treballs, la plaça d’Espanya quedarà afectada a partir del dijous 5 de març i fins a principis del proper any, de manera que es modificarà la configuració del trànsit segons les necessitats de les obres.

En aquest sentit, ara s’ocuparà el tram de connexió entre aquests 5 carrils de l’avinguda de Josep Tarradellas que es troben tancats i la plaça d’Espanya, de manera que els vehicles ja no podran fer la volta completa al giratori. La circulació es mantindrà com fins ara a l’avinguda de Josep Tarradellas, amb un carril per sentit.

Per a facilitar els moviments a la plaça, es permetrà circular en tots dos sentis a l’interior de la rotonda, amb dos carrils per sentit. En un primer tram que connecta amb l’avinguda de Josep Tarradellas, però, hi haurà un únic carril per sentit. Precisament, per a permetre els moviments en tots dos sentits a l’interior de la rotonda, s’habilitaran tres petits giratoris en cada un dels punts d’intersecció entre la plaça d’Espanya i la Gran Via (un a cada un dels dos extrems) i l’avinguda de l’alcalde Moix.

El pas de vehicles en el tram de la plaça d’Espanya entre la banda oest de la Gran Via i l’avinguda de Josep Tarradellas quedarà restringit exclusivament als usuaris dels aparcaments i els vehicles de càrrega i descàrrega, atès que es convertirà en un carrer sense sortida.

Pel que fa als vianants, s’habilitarà un pas per creuar l’avinguda de Josep Tarradellas a l’altura del tram de connexió amb la Plaça d’Espanya, per a garantir la seguretat en els creuaments.

Pel que fa als autobusos, s’habilitaran 4 parades provisionals per a donar servei a les línies L1, L8, L9, L7, L23, A1, C1, C3 i N65 (nocturn).

Obres en marxa

L’ocupació de la part central de la plaça i la connexió amb l’avinguda de Josep Tarradellas permetrà continuar els treballs d’execució de l’estació d’FGC que es construeix a plaça d’Espanya, en el marc del projecte d’execució del perllongament de la línia del Vallès d’FGC a la ciutat.

En aquest sentit, el DPTOP va iniciar la passada primavera els treballs previs al perllongament, que inclou la construcció d’un tram de 4,4 quilòmetres de longitud, 4 noves estacions i el soterrament i reforma de Sabadell – Estació, dotant la ciutat d’un servei de metro urbà que millorarà les connexions internes amb transport públic, així com la comunicació amb Barcelona i altres municipis del Vallès.

Els treballs continuen avançant, i, a banda de la plaça d’Espanya, actualment s’està treballant en els punts següents:
Parc del Nord: es treballa en la construcció dels murs pantalla que conformen el perímetre del pou d’atac de la tuneladora, ubicat a mig camí entre la futura estació de Ca n’Oriac i Plaça Espanya. A més, s’estan executant els murs en el tram previ a l’estació de Ca n’Oriac
Plaça Major: s’està treballant en la construcció dels murs pantalla, per després fer una part de la llosa que cobrirà la futura estació. Un cop feta, els treballs es traslladaran a l’altra meitat de la plaça, modificant el desviament de trànsit existent en aquest punt.
Eix Macià: aquí també s’ha completat el desviament dels serveis que han quedat afectats per les obres i s’ha iniciat l’execució dels murs pantalla que acolliran la nova estació.
Més endavant es preveu iniciar els treballs també a Ca n’Oriac i Sabadell – Estació. Pel que fa als túnels, es preveu que cap a l’estiu de l’any vinent es comenci a preparar i muntar la primera tuneladora per tal que pugui començar a perforar el túnel corresponent a la via 2 durant el segon semestre del 2009.

El nou metro urbà de Sabadell

Les obres de perllongament d’FGC a Sabadell comprenen la creació d’un nou tram de línia amb quatre noves estacions, i el soterrament i la reforma integral de l’actual Sabadell - Estació. Amb el nou traçat, l’estació existent de Sabadell - Rambla, on ara acaba la línia, serà substituïda per una nova estació a la Plaça Major, que donarà servei als usuaris de la zona. Des d’aquest punt, el traçat continuarà en direcció nord-est fins a les noves estacions d’Eix Macià i de Plaça Espanya, on hi haurà l’intercanviador amb Renfe. Més al nord, s’ubicarà la nova estació de Ca n’Oriac i a continuació, es construiran les cotxeres i una cua de maniobres soterrades.

Amb una inversió global de 400 MEUR, l’actuació servirà per dotar la ciutat d’una línia de metro urbà que donarà servei a 7 milions d’usuaris cada any. Es preveu que les obres tinguin una durada de 4 anys, de manera que pugui entrar en funcionament l’any 2012.


2 de març del 2009

Imatge



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 05/03/2009 13:46

Urbanisme 05/03/2009 12:29
Matí sense incidències després dels talls i canvis de circulació a la rotonda de plaça Espanya







Laura Díaz-Samuel Crespo / Matí força tranquil a la plaça Espanya després de les modificacions que s'han fet al trànsit en aquest nus viari del nord de la ciutat. Les obres de construcció de l'estació de Metro Sabadell i l'intercanviador amb la línia C4 de Rodalies de Renfe ha implicat el tall al trànsit del tram que va des de el tram oest de la Granvia i l'avinguda Josep Tarradellas per la zona sud, és a dir, un quart de la rotonda. D'aquesta manera, la plaça Espanya deixarà de ser una rotonda fins l'any 2010 i els vehicles hauran de circular en doble sentit per la zona oberta d'aquesta plaça. D'aquesta manera, per accedir i sortir de la rotonda, els vehicles hauran d'utilitzar tres petites rotondes situades al tram est de la Gran Via, al carrer Alcalde Moix i al tram oest de la Gran Via, mentre que els vehicles que accedeixin des de Josep Tarradellas allargaran la seva circulació normal fins a la primera de les rotondes, amb Gran Via est. Segons ha informat la Policia Municipal, a banda d'algunes incidències causades pel vent aquesta matinada, la circulació s'ha fet sense grans dificultats tot i els canvis i la reducció de la capacitat d'aquest nus, i compta entre avui i demà amb una presència especial d'agents del cos municipal per a regular el trànsit.

Pel que fa al transport públic, s'habilitaran quatre noves parades provisionals que donaran servei a les línies 1, 7, 8, 9 i 23 dels autobusos de la TUS i les línies A1, C1, C3 i N65 de les línies interurbanes. A més, l'espai que ha quedat tancat per les obres quedarà restringit als usuaris dels aparcaments i els vehicles de càrrega i descàrrega, ja que es convertirà en un carrer sense sortida. Aquests canvis de circulació permeten connectar els dos punts que actualment estan en obres, la zona interior de la plaça Espanya i bona part de l'avinguda Josep Tarradellas. Aquesta serà la segona estació que hi haurà a la ciutat començant des de l'estació de Ca n'Oriac en sentit Barcelona i permetrà enllaçar les dues xarxes de ferrocarrils que hi ha al Vallès Occidental, que ara com ara no tenen cap intercanviador a tota la comarca.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 26/03/2009 12:43

Urbanisme 26/03/2009 12:14
Primer aniversari de les obres de Metro Sabadell amb un balanç positiu i sense grans incidències

Núria Garcia-Samuel Crespo / Ja fa un any que van començar les obres de Metro Sabadell i les obres continuen avançant a bon ritme i superant les diferents fases. No obstant això, un dels moments més espectaculars de l'obra, tot i que serà probablement imperceptible pels veïns, serà la posada en marxa de les dues tuneladores que han de perforar els respectius túnels que travessaran la ciutat de nord a sud. Aquesta part començarà d'aquí un any i mig, segons ha afirmat aquest matí el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Joan Carles Sànchez, que també ha fet un balanç molt positiu de les obres fins ara. Sànchez considera que les afectacions als veïns no han estat important ja que és una obra que "s'està fent amb molta cura". A més, ha explicat que el balanç també es positiu pel que fa a la relació que l'Ajuntament ha mantingut amb l'empresa pública GISA i la Generalitat de Catalunya, ja que l'Administració catalana, que té la competència pel que fa a aquestes obres, "ha incorporat al projecte moltes de les demandes tant del Govern municipal com de les entitats".

Pel que fa als veïns, des de l'Ajuntament també s'ha volgut agrair la seva actitud durant tot aquest temps, a banda d'algunes queixes per temes concrets, que ha permès tenir unes obres molt "endreçades i que avancen a bon ritme". No obstant això, alguns comerciants, com el Josep Pinto, del Celler de l'Avi Pla, ha explicat que ha perdut alguns clients per la manca d'aparcaments que hi ha la zona afectada per l'obra. "Fins i tot alguns clients que han parat cinc minuts han estat multats" ha explicat que botiguer. D'altra banda, la Mari Luz Esteban, responsable de Ferreteria i Bricolatge del Centre, ha assegurat que el que més a trobar a faltar és que "l'Ajuntament i les associacions de comerciants donin la cara" al seu establiment.

En aquests moments les obres es centren a la zona de l'estació del Passeig de la Plaça Major, a la de la Creu Alta i a la plaça Espanya, on s'està fent l'intercanviador entre la línia de Rodalies Renfe i els Catalans. Quan les tuneladores es posin en marxa, les afectacions en superfície desapareixeran i només es treballarà al subsòl per a fer els tunels i les estacions. Tot plegat per a construir les quatre noves estacions, a més de remodelar Sabadell-Estació, i crear una xarxa de metro urbà a l'interior de Sabadell que, a més, com ara, permetrà connectar amb Sant Quirze, l'Autònoma, la resta del Vallès i Barcelona. Les obres tenen un pressupost de 450 milions d'euros i té un traçat de cinc quilòmetres.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”