Pàgina 1 de 25

Les obres dels FGC a Sabadell començaran el març

Publicat: Dijous 21/09/2006 11:07
Autor: Minotaure
Notícia de Ràdio Sabadell http://www.radiosabadell.cat

Urbanisme 20/09/2006 16:12
Les obres d'allargament dels Catalans començaran el març amb una tuneladora que garantirà la seguretat

J.Codina / L'allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Sabadell començarà al mes de març aproximadament. Així ho van anunciar ahir els responsables de la Generalitat en una reunió que van mantenir, juntament amb l'Ajuntament, amb una seixantena de persones dels barris per on passarà el futur metro del Vallès: "El projecte està en fase d'estudi informatiu i es troba en informació pública fins el dos d'octubre. Quan s'acompleixi el termini estudiarem totes les al·legacions i en dos mesos les respondrem. Un cop l'aprovem definitivament, acabarem el projecte constructiu. D'aquesta manera a principis de l'any que ve ja estarem en disposició de licitar les obres, per tal de començar a treballar cap a finals del primer trimestre del 2007" ha explicat el subdirector de transports de la Generalitat David Prat.

En la trobada celebrada ahir - una reunió que els responsables de l'Associació de Veïns de la Creu Alta asseguren que es va convocar d'un dia per l'altre - veïns i comerciants van expressar la seva preocupació pel sistema de perforació: "El primer que els vaig preguntar és si seria un segon Carmel. Em van contestar que la tuneladora ho impediria" explica Manel Galícia, membre de l'entitat veïnal creualtenca. En aquest sentit Prat assegura que aquesta tuneladora és com la que s'està utilitzant a la línia 9 del metro de Barcelona. "Es tracta d'una mena de cilindre, amb un escut metàl·lic al capdavant, que alhora que perfora injecta formigó a les parets". L'altra gran preocupació dels veïns de la Creu Alta passa pel fet que el terra del barri és molt poc consistent ja que abans d'asfaltar-lo els travessaven diverses rieres. Per Prat aquesta característica tampoc serà un problema: "Es veritat que la part més superficial del subsòl de Sabadell té força sorres i argiles. Però el tunel, de 4.2 quilòmetres, es construirà a més profunditat, a 20 o 25 metres, on el terreny és molt més cimentat. Això ens garanteix que les deformacions en superfície seran mínimes i també una major impermeabilitat".

Un dels espais que també anirà a força profunditat serà l'estació dels Ferrocarrils a la plaça Espanya. "De moment la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques estem en converses amb RENFE per concretar com serà l'intercanviador entre els dos serveis de tren. El que ja és segur és que l'estació dels ferrocarrils catalans s'ubicarà per sota de la de la RENFE" ha afegit David Prat.

Re: Les obres dels FGC a Sabadell començaran el març

Publicat: Dijous 21/09/2006 17:58
Autor: entfe001
Veïns i comerciants van expressar la seva preocupació pel sistema de perforació: "El primer que els vaig preguntar és si seria un segon Carmel. Em van contestar que la tuneladora ho impediria"
M'alegra saber que a partir d'ara tot soterrament serà plantejat com un "pssible segon Carmel". Potser així s'acaba amb la mania de soterrar-ho tot. O com a mínim s'hi posin més reticències.

(Que consti que en el cas de Sabadell no dic de fer pujar els FGC per superfície, senzillament si aquesta forma de pensar, potser un xic paranoica, s'esté per la resta d'obres de soterrament habidas y por haber)

Publicat: Divendres 22/09/2006 22:36
Autor: Xarxa BCN
Jo no acabo de veure normal que es vegi la construccio d'un tunel com una mena de catastrofe futura.

Que la ciutat de BCN ( p. ex ) ja ens la vam trobar amb els tunels fets?Com s'ho feien al segle passat? que feien les coses millors?

Em sembla que el nyap del Carmel hauria d'haber sigut un accident que esdevingues en un augment de la seguretat a partir de llavors, i de pasada fer una neteja de politics imcompetents.

Lluny d'això nomes a servit per crear psicosis davant una avenç inevitable, i per fer de traçades optimitzades, llargs circuits de vies q no busquen el no enfonsar una casa si no el vots dels que habiten en ella.

Alegacions de l'Ajuntament de Sabadell

Publicat: Dilluns 02/10/2006 10:51
Autor: Minotaure
Notícia treta de Ràdio Sabadell http://www.radiosabadell.cat
Urbanisme 30/09/2006 15:15
L'Ajuntament presenta petites al·legacions al projecte d'allargament de la línia dels Ferrocarrils

Raül Calàbria / L'Ajuntament ha presentat a la Generalitat les al·legacions al projecte d'allargament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FG) fins a Ca n'Oriac. No s'ha fet cap puntualització sobre els aspectes globals del projecte, però si que s'han fet consideracions municipals que tenen a veure amb aspectes concrets com la seguretat, la coordinació i el seguiment de les obres.

L'informe d'al·legacions demana que a la Creu Alta les obres es realitzin de manera que no afectin l'escola que ja està previst construir-hi. També reclama que FCG i l'Administració d'Infrastructures Ferroviàries (ADIF) treballin de forma simultània. D'aquesta manera s'evitaria que cadascú faci obres pel seu cantó i s'acabés actuant dues vegades en les diferents estacions, amb les molèsties que això comportaria pels veïns.

La línia dels Ferrocarrils Catalans s'allargarà des de Sabadell Estació i fins a Ca n'Oriac. Aquest perllongament farà que s'elimini l'estació de la Rambla, però en canvi se'n construiran a la Creu Alta i la Plaça Espanya. Precisament en aquest punt l'Ajuntament reclama que s'aclareixi com es connectaran les estacions de RENFE i Ferrocarrils, com s'ubicarà l'intercanviador i quins seran els accessos des de la plaça. Un altre punt que el consistori sabadellenc demana que es tingui en consideració és el possible perllongament fins a Castellar del Vallès. Es reclama que l'obra permeti en un futur poder fer aquest nou allargament.

Xifres d'una gran infrastructura
És previst que les obres comencin al març, i en total suposaran la construcció de quatre noves estacions, amb més de quatre quilòmetres de via addicional. L'allargament dels Ferrocarrils suposarà passar dels 3.800.000 viatgers actuals a 7 milions. Per cavar els túnels, a uns 25 metres de fondària, es farà servir una tuneladora com la que es fa servir a la línia 9 de metro de Barcelona. El global de l'obra tindrà un pressupost d'uns 325 milions d'euros i la previsió és licitar les obres a finals d'any.


© Ràdio Sabadell 94.6. Prohibida la seva utilizació, reproducció o divulgació total o parcial sense esmentar-ne l'origen.

Re: Alegacions de l'Ajuntament de Sabadell

Publicat: Dilluns 02/10/2006 22:02
Autor: UT596001
Ràdio Sabadell ha escrit:Un altre punt que el consistori sabadellenc demana que es tingui en consideració és el possible perllongament fins a Castellar del Vallès. Es reclama que l'obra permeti en un futur poder fer aquest nou allargament.
Ja era hora que des de Sabadell comencin a mirar cap aquí dalt!

Publicat: Dimarts 03/10/2006 23:39
Autor: entfe001
FCG, FG... però en cap ocasió escriuen FGC. Anem bé, cirerer.

Publicat: Dissabte 07/10/2006 15:59
Autor: Pere
Segons he llegit avui al Diari de Sabadell de dijous passat 6/10/2006, les obres de l'ampliament del Metro del Vallès a Sabadell, obligarien a enderrocar algunes vivendes del barri de Gràcia :o :o :o :o :o :o :o

Quan trobi l'article l'escanejo.

Publicat: Dissabte 07/10/2006 16:29
Autor: UT596001
Pere ha escrit:Segons he llegit avui al Diari de Sabadell de dijous passat 6/10/2006, les obres de l'ampliament del Metro del Vallès a Sabadell, obligarien a enderrocar algunes vivendes del barri de Gràcia :o :o :o :o :o :o :o

Quan trobi l'article l'escanejo.
Concretament 21 vivendes.

Publicat: Dimarts 10/10/2006 22:52
Autor: trainman
Les obres de perllongament dels FGC a Sabadell faran enderrocar 22 edificis

L'Entesa per Sabadell proposa fer subterrani el traçat fins a Sant Quirze per minimitzar l'afectació

EMILI AGULLÓ. Sabadell
L'estudi informatiu del traçat del perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Sabadell preveu l'enderroc de 22 edificis propers a la parada de Sabadell Estació, afectats per la construcció a cel obert del tram inicial del nou túnel i el pou d'extracció de la tuneladora. La Generalitat i l'Ajuntament insisteixen a dir que caldrà esperar fins que el projecte constructiu estigui redactat, i que la decisió s'ha pres perquè la zona està densament urbanitzada. L'Entesa per Sabadell, un dels partits de l'oposició municipal, ha fet una proposta per fer subterrània la línia fins a Sant Quirze i eliminar l'afectació dels immobles.


El futur doble túnel dels FGC al llarg de Sabadell discorrerà a uns 30 metres de profunditat, però el fet que s'aprofiti l'actual parada de Sabadell Estació –a l'aire lliure i en un nivell força superficial– obliga a excavar el primer tram del túnel a cel obert entre murs pantalla de formigó i amb un desnivell progressiu fins a la zona on es podrà treballar amb tuneladora.

A l'entorn de l'estació, l'estudi informatiu de les obres precisa que caldria expropiar i enderrocar una vintena d'edificis, «igual que quan es construeix una autopista o una altra obra pública», expliquen fonts de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP). Tot i així, recorden que el projecte constructiu definirà exactament les afectacions.



BLOCS NOUS DE TRINCA
Els 22 edificis tenen característiques diverses. Hi ha naus velles que fa temps que estan en desús i cases de més de 50 anys, habitades i sense habitar. Però alhora destaquen els dos blocs d'habitatges que la promotora CF Construccions hi està aixecant des de fa uns mesos. Al tinent d'alcalde d'Urbanisme, Joan Carles Sánchez, li consta que la Generalitat s'ha posat en contacte amb responsables de la promotora. I que possiblement les obres només inutilitzaran el nivell inferior del pàrquing. Altres habitatges construïts recentment a la carretera de Molins de Rei i el carrer Pintor Pradilla també podrien anar a terra per les obres.

L'Entesa per Sabadell ha proposat modificar el traçat i fer-lo subterrani dos quilòmetres més fins a Sant Quirze, per minimitzar l'afectació sobre els edificis i convertir la franja de sòl de les vies en una zona de passeig entre les dues poblacions. Fonts del PTOP, però, reconeixen que canviar ara el projecte suposaria un retard d'anys i podria fer perillar la inversió compromesa per als pròxims anys.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2087700

Publicat: Dimarts 10/10/2006 22:52
Autor: trainman
Quatre noves estacions que serviran de metro urbà




El perllongament de la línia S2 dels FGC a Sabadell té un pressupost assignat de 327 milions d'euros i es va començar a gestar l'any 2000. D'entrada preveia l'arribada de la línia fins a enllaçar amb Renfe a Sabadell Nord, però finalment es va optar per allargar el recorregut fins al barri de Ca n'Oriac i aprofitar el parc del Nord com a zona logística, primer per als materials de construcció i posteriorment per situar-hi unes noves cotxeres. L'estudi informatiu va sortir a exposició pública al juliol, i el termini de presentació d'al·legacions es va tancar finalment el 2 d'octubre passat. La previsió és que el projecte constructiu i l'adjudicació de les obres quedin enllestits a final d'any, per començar a treballar a la primavera. Les obres tindran un seriós impacte al voltant de les quatre noves estacions i a la zona de Sabadell Estació, i no es descarta el tall de trànsit tant a l'eix central de la ciutat com a la carretera de Barcelona durant alguns mesos. Si el traçat arribés sota terra a Sant Quirze, l'obra podria encarir-se 150 milions més.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2087701

Perllongament d'FGC a Sabadell

Publicat: Dimecres 10/01/2007 12:13
Autor: Brill_13
Fil procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=1647

Per un nou paper dels Ferrocarrils de la Generalitat al Vallès PDF a/e
cup-sabadell10.1.07 La Candidatura d'Unitat Popular de Sabadell (CUP) ha presentat l'informe "Sabadell cruïlla de Camins" una alternativa a la traça oficial del perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya per la ciutat. El col·lectiu Territori, agrupació d'urbanistes, arquitectes i geògrafs de Sabadell, ha elaborat el document.


Com a conclusió de l'estudi, el col·lectiu Territoris aposta per l'oferta conjunta de les línies de RENFE, línia Orbital inclosa (projecte de la Regió Metropolitana), i un esquema d'ampliació gradual de les línies dels FFGG seria una bona opció d'un desenvolupament obert que superaria l'actual situació aturada i mancada de model. Bloqueig en el qual el fet de no poder travessar Sabadell és un tap notable que, si se supera, esdevé una gran oportunitat.

La proposta de Territoris és molt interessant i deixa bastant pobre l'estudi realitzat per tot un Departament com és el de Política Territorial i Obres Públiques, segons assenyala el blocaire El Saballut, que comenta que no entrarà en valoracions "però esperem que tots els sabadellencs tinguin la possibilitat de conèixer les diferents propostes, uns ho fan des de l'administració pública, amb grans despeses, utilitzant un sala com les de Pere IV per informar d'allò que es vol imposar, uns altres, utilitizem els mitjans no partidistes que tenen el ressò que tenen, però que alhora tenen la llibertat que altres no tenen.

L'informe també està recollit i ampliat en la nova estat de la revista Ordint la trama. La revista es presentarà aquest divendres a les 20h al Casal Can Capablanca de la ciutat.

Imatge
http://www.sabadellcruilla.org/

Publicat: Dimecres 10/01/2007 12:43
Autor: Watermark
Brill_13 ha escrit:Per un nou paper dels Ferrocarrils de la Generalitat al Vallès PDF a/e
cup-sabadell10.1.07 La Candidatura d'Unitat Popular de Sabadell (CUP) ha presentat l'informe "Sabadell cruïlla de Camins" una alternativa a la traça oficial del perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya per la ciutat. El col·lectiu Territori, agrupació d'urbanistes, arquitectes i geògrafs de Sabadell, ha elaborat el document.


Com a conclusió de l'estudi, el col·lectiu Territoris aposta per l'oferta conjunta de les línies de RENFE, línia Orbital inclosa (projecte de la Regió Metropolitana), i un esquema d'ampliació gradual de les línies dels FFGG seria una bona opció d'un desenvolupament obert que superaria l'actual situació aturada i mancada de model. Bloqueig en el qual el fet de no poder travessar Sabadell és un tap notable que, si se supera, esdevé una gran oportunitat.

La proposta de Territoris és molt interessant i deixa bastant pobre l'estudi realitzat per tot un Departament com és el de Política Territorial i Obres Públiques, segons assenyala el blocaire El Saballut, que comenta que no entrarà en valoracions "però esperem que tots els sabadellencs tinguin la possibilitat de conèixer les diferents propostes, uns ho fan des de l'administració pública, amb grans despeses, utilitzant un sala com les de Pere IV per informar d'allò que es vol imposar, uns altres, utilitizem els mitjans no partidistes que tenen el ressò que tenen, però que alhora tenen la llibertat que altres no tenen.

L'informe també està recollit i ampliat en la nova estat de la revista Ordint la trama. La revista es presentarà aquest divendres a les 20h al Casal Can Capablanca de la ciutat.

Imatge
http://www.sabadellcruilla.org/
La proposta és interessant peró la idea de posar tantes estacions a Sabadell m'aterroritza. El ferrocarril convencional NO és un metro, i barrejar totes dues coses dóna lloc a un ferrocarril ineficient i a un metro ineficient. Amb tantes parades, el vehicle privat seguirà guanyant. Per als desplaçaments entre Sabadell no hi ha cap necessitat de posar una estació cada 500 metres, només fa allargar el viatge dels que necessiten desplaçar-se a un altre municipi.

Publicat: Dimecres 10/01/2007 13:14
Autor: Ecomobisostrans
Si es fan les coses com s'han de fer hi poden passar metros i rodalies pel mateix lloc sense molestarse una amb altres

Publicat: Dimecres 10/01/2007 13:24
Autor: jordidr
trobo que es compliquen la vida

Publicat: Divendres 12/01/2007 8:58
Autor: anarres
Comparteixo l'opinió de Watermark: interessant la idea de la bifurcació; excessiu nombre de parades. A l'hora de triar-ne, jo prioritzaria la intermodalitat

Publicat: Divendres 12/01/2007 21:09
Autor: Altaria_Trianilla
Per cert, lo verd "fosforito" o son linies d' autobus o carrers importants, perque deu n'hi do el gir que dóna al final de la Av Matadepera (on visc) i que jo sápiga no tindré cap tren per aquí prop.


;)

Publicat: Divendres 12/01/2007 21:49
Autor: Guigui
Altaria_Trianilla ha escrit:Per cert, lo verd "fosforito" o son linies d' autobus o carrers importants, perque deu n'hi do el gir que dóna al final de la Av Matadepera (on visc) i que jo sápiga no tindré cap tren per aquí prop.


;)
Jo diria que són línies de tramvia, integrades en un hipotètic TramVallès que agafaria tot el que queda entre Terrassa i Montcada (+ o -).

Document complet de Territoris

Publicat: Dissabte 13/01/2007 13:47
Autor: Minotaure
Podeu consultar el document complet (34 pàgines) a la web de Territoris:

http://www.territoris.net/

Jo encara no he tingut temps de llegir-m'ho. Quan ho faci donaré la meva opinió.


Per cert, si no m'equivoco el número de gener de la revista Ordint la Trama també inclou un monogràfic sobre el perllongment dels FGC a Sabadell. No puc dir què diu perquè no tinc l'exemplar (a la Llar del Llibre de Sabadell ja l'havien gastat). Podeu consultar els punts de venda a la seva web.
http://www.ordintlatrama.com

Publicat: Dissabte 13/01/2007 14:23
Autor: Altaria_Trianilla
Segons el mapa... crec que l' estació de "Ca n' Oriac" queda massa desplaçada de lo que és el barri en realitat, en un principi anava a la Pl. del Pi, però ara... quasi "en medio de la nada". Jo la posaría per on va la linia verd fosforito, però clar... si no els hi va bé serà per algo.

;)

Publicat: Diumenge 14/01/2007 20:58
Autor: Minotaure
La línia verda discontinua és la xarxa urbana de tramvia i la línia verda contínua és la xarxa interurbana de tramvia.

Em continuo reservant una valoració a fons de la proposta d'aquesta gent (encara no he descobert exactament qui ha al darrera).