Perllongament d'FGC a Sabadell

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dijous 15/09/2016 19:38

Com ja s'ha comentat més amunt, l'estació podria ser un centre de formació i la 111 potser la faran servir per a la formació o la deixaran per visitar, en plan museu.Haurem d'esperar.

http://www.naciodigital.cat/sabadell/no ... ril?rlc=p1



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 15/09/2016 20:28

Al Twitter han dit:

La 111 que està aillada a Sab.Rambla ha estat grafitejada de dalt a baix



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 16/09/2016 1:01

metring ha escrit:Al Twitter han dit:

La 111 que està aillada a Sab.Rambla ha estat grafitejada de dalt a baix
Doncs ja em direu com han entrat fins allà, si en teoria l'estació està tancada.
Hauran recorregut tot el túnel des de l'entrada a l'antiga Sabadell-Estació?
Miquel ha escrit:
Javi M ha escrit:Efectivament, a Sabadell Rambla va arribar una 111 tot just després de marxar l'últim tren en servei comercial. I segons sembla sí la pensen deixar allà per sempre, tot i que em sembla bastant mala idea: es desaprofita l'espai de l'estació, que podria ser un equipament municipal molt útil, donat la seva cèntrica ubicació; i ens quedem sense la 111, que si bé encara en queda una altra de preservada, no crec que estigui de més tenir-ne dos, ni que fos per a recanvis.

http://www.isabadell.cat/sabadell/socie ... ll-rambla/
Es que n'haurien de quedar com a material les dues. Després si per ves a saber que, a la 111.02 li passa quelcom ens quedem sense tren. Doncs la 111.13 quedarà enterrada sota terra sense possibilitat de sortir-ne, i ja veurem com estarà 10, 20 o 40 anys després. Directament aquest darrer viatge de la 111.13 ha estat un viatge al cementiri, caldria saber també si aquesta ha arribat allà "viva" o "morta".
En teoria eren ven vives fa un any. :?
Va arribar-hi per els seus propis mitjans ;)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 16/09/2016 10:23

oriolp13 ha escrit:Hauran recorregut tot el túnel des de l'entrada a l'antiga Sabadell-Estació?
No han posat cap tanca ni res que protegís el túnel?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 16/09/2016 19:09

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -public.do

El Govern impulsa l'ampliació del servei de FGC a Sabadell i reforça el compromís pel transport públic

La posada en servei de la prolongació de la línia a Sabadell culminarà la primavera de 2017, amb 3,7 quilòmetres de via i tres estacions més (la Creu Alta, Sabadell Nord i Ca n’Oriac-Parc del Nord)
En total, la prolongació del Metro del Vallès a Sabadell abasta 5,2 quilòmetres, cinc estacions i unes cotxeres a Ca n’Oriac

Imatge

El Govern de la Generalitat impulsa l’ampliació del servei de FGC a Sabadell i reforça el compromís amb el transport públic amb la posada en servei de la prolongació d’aquesta nova línia que culminarà la primavera de 2017, amb 3,7 quilòmetres de via i tres estacions més (la Creu Alta, Sabadell Nord i Ca n’Oriac-Parc del Nord). En total, la prolongació del Metro del Vallès a Sabadell abasta 5,2 quilòmetres –4,4 dels quals, de nova línia– cinc estacions i unes cotxeres a Ca n’Oriac. En total, l’actuació compta amb una inversió de 430 milions d’euros.

L’obra també compta amb el soterrament i reforma de l’actual Sabadell Estació i aparcaments a la Plaça Major i Plaça Espanya. A més, a partir del 2019 s’incorporaran 15 nous trens a la línia, amb una freqüència d’un tren cada cinc minuts.


Reforç de la xarxa de transport públic per ferrocarril

La posada en servei del nou tram de Sabadell, inaugurat pel president de la Generalitat aquest dilluns passat, és una mostra més de l’esforç inversor i la gestió de la Generalitat els darrers anys. La línia Barcelona – Vallès té actualment 36 estacions i inclou els serveis L6 (Sarrià), L7 (Av. Tibidabo), L12 (Reina Elisenda); S5 (fins a Sant Cugat-Rubí); S55 (fins a Universitat Autònoma); S1 (Terrassa) i S2 (Sabadell). La línia Barcelona – Vallès del FGC va sumar l’any 2015 prop de 58 milions de viatgers. El Govern també ha impulsat els nous trams de Terrassa (en funcionament des de l’any passat) i ara el nou tram de Sabadell que culminarà la primavera de 2017.


Esforç inversor per millorar la qualitat de vida de les persones

Aquest impuls en l’ampliació del servei de FGC a Sabadell, juntament al perllongament de la línia de Terrassa i la posada en marxa de la línia 9 del metro, sumen una inversió total en els darrers anys de 3.800 M€. Les obres, on es concentra més població de Catalunya i on hi ha més activitat econòmica, han suposat un augment significatiu dels usuaris, que ha permès congelar les tarifes i, fins i tot, en alguns casos, rebaixar-les.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 16/09/2016 19:15

Més estacions, més trens, més freqüències... però els trens continuaran anant a pas de tortuga fent molt poc competitius els temps de viatge.
Per a quan variants de traçat i semidirectes a FGC?



marc_valldo
N3
N3
Entrades: 35
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: marc_valldo » Divendres 16/09/2016 19:52

No comprenc perquè han aïllat el tram de via de Sabadell Rambla, entenc que els tunels nou passen per sota de l'antic, però això no vol dir pas que l'hagin de tapiar. Bé que van funcionar els dos alhora el dia de la presentació oficial (12-S).



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dissabte 17/09/2016 0:07

marc_valldo ha escrit:No comprenc perquè han aïllat el tram de via de Sabadell Rambla, entenc que els tunels nou passen per sota de l'antic, però això no vol dir pas que l'hagin de tapiar. Bé que van funcionar els dos alhora el dia de la presentació oficial (12-S).
És molt senzill. Abans de les obres, la Rambla Ibèria passava per sota de la via del tren, el túnel del nou perllongament intercepta el traçat de l'antic pas inferior de la Rambla Ibèria. El traçat provisional intercepta el pas en superfície de la Rambla Ibèria a reposar un cop posat en servei el perllongament, a part està la diferència de cota entre el túnel antic i el nou.



marc_valldo
N3
N3
Entrades: 35
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: marc_valldo » Dissabte 17/09/2016 12:45

Granolleri ha escrit: És molt senzill. Abans de les obres, la Rambla Ibèria passava per sota de la via del tren, el túnel del nou perllongament intercepta el traçat de l'antic pas inferior de la Rambla Ibèria. El traçat provisional intercepta el pas en superfície de la Rambla Ibèria a reposar un cop posat en servei el perllongament, a part està la diferència de cota entre el túnel antic i el nou.
Ah, d'acord, gràcies. Per em pregunto: si han deixat una unitat 111 a l'estació de Sabadell Rambla per a pràctiques, com el podran fer servir si la catenària queda interrumpida?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 17/09/2016 13:00

Supongo que utilizarían un simulador, pero en lugar de una cabina es un tren entero, digo yo.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 17/09/2016 14:23

Pràctiques d'evacuacions i simulacres d'emergències.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 21/09/2016 10:07

Execució de les obres del projecte de desplegament de la xarxa Rescat als perllongaments de les línies d'FGC a Sabadell i Terrassa. Perllongament de Sabadell. Fase 1. Clau: TF-02676.6.1-C1

https://licitacions.infraestructures.ca ... =CT1069053

file:///C:/Documents%20and%20Settings/1/Mis%20documentos/Downloads/DR0000521641.pdf



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 21/09/2016 10:12

Rescat és la xarxa de Radiocomunicacions d'Emergències i Seguretat de Catalunya. Aquesta xarxa, robusta i fiable, està especialment dissenyada per proporcionar cobertura, tant en nuclis de població com en entorns rurals, als cossos i col·lectius professionals implicats en la seguretat i les emergències a Catalunya. La xarxa Rescat està gestionada per l'Oficina Rescat.

http://interior.gencat.cat/ca/el_depart ... xa_rescat/

Salut!



Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dijous 20/10/2016 19:53

L'antic túnnel dels FGC i l'estació de Sabadell-Rambla serveixen per formar als bombers en rescats dins de túnnels.
Sabadell Rambla, camp d'entrenament dels Bombers
Els serveis d'emergències han fet un exercici per millorar seguretat dels túnels del tren a Sabadell
Hi han participat una gran quantitat d'efectius per entrenar-se en cas d'actuar en espais foscos i amb problemes de respiració
Els Bombers de la Generalitat han fet aquest matí a Sabadell un exercici amb el qual pretenen millorar les actuacions en emergències dins de túnels ferroviaris. La pràctica ha tingut lloc al túnel que connecta les estacions de Sabadell Rambla i Sabadell Estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), actualment fora de servei des del passat 13 de setembre, quan va entrar en funcionament el nou ramal amb les estacions de Can Feu - Gràcia i Sabadell Plaça Major.

NacióSabadell ha tingut accés a aquestes pràctiques, on ha pogut comprovar com l'estació de Sabadell Rambla ja ha estat víctima de l'acció dels grafiters.
Podeu veure més a l'enllaç a NacióSabadell: http://www.naciodigital.cat/sabadell/noticia/8669
També es pot veure el frontal de la 111.13 grafitejat.... Una llàstima.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 22/10/2016 13:53

wefer ha escrit:Més estacions, més trens, més freqüències... però els trens continuaran anant a pas de tortuga fent molt poc competitius els temps de viatge.
Per a quan variants de traçat i semidirectes a FGC?
Mai, per que? Politica de Treballadors i empresa, a la LL/A bé que es podrien fer avançaments però es mes comode un tren darrera l'altre, ara desde Terrassa i Sabadell també podran oferir cursos d'Angles per aprofitar el temps de recorregut.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dijous 02/02/2017 10:12

Tenim ja una data concreta sobre quan s'inaugurarà el tram entre Pl. Major i Ca n'Oriac?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 02/02/2017 11:02

El Maño amañado ha escrit:Tenim ja una data concreta sobre quan s'inaugurarà el tram entre Pl. Major i Ca n'Oriac?
No.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 02/02/2017 18:57

Digue-ho tot, no? Jo no ho he de dir abans que tu...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 02/02/2017 19:46

Data concreta (dia i mes) no n'hi ha encara. Encara no s'ha pres la decisió.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 04/02/2017 7:43

victorcasta ha escrit:Data concreta (dia i mes) no n'hi ha encara.
No, si això, ja...
victorcasta ha escrit:Encara no s'ha pres la decisió.
Ok, ok...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”