Perllongament d'FGC a Sabadell

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
ferran6420
N6
N6
Entrades: 283

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Entrada Autor: ferran6420 » Dimarts 02/02/2016 20:20

Avui he passat per Sabadell-Estació i estava col·locada una escala mecànica a la nova estació.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 11/02/2016 9:35

Aquest matí he sentit a RAC1 que Josep Rull confirma que les obres acabaran aquest any, però que el tram no funcionarà fins l'any que ve.



ferroparc
N4
N4
Entrades: 66

Entrada Autor: ferroparc » Dijous 11/02/2016 10:09

Per fi! Al final podran acabar de redefinir el Passeig de la Plaça Major, després de tants anys en obres! Quina llàstima que no entri en servei fins l'any que ve.


The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 11/02/2016 10:24

Era massa previsible :roll:


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 11/02/2016 12:30

Sokjo ha escrit:Ja podrien deixar Sabadell-Rambla com a cua de maniobres o per casos especials.
La nova Sabadell Estació tindrà 3 vies i per diferència de cotes serà impossible accedir al vell túnel a Rambla.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/03/2016 12:40

Josep Rull diu que al setembre obriran estacions https://mobile.twitter.com/joseprull/st ... 182/photos



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/03/2016 16:53

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... etembre.do

El conseller Rull anuncia la posada en servei de les dues primeres estacions d'FGC a Sabadell aquest setembre

L’entrada en funcionament del perllongament es produirà en dues fases: Can Feu | Gràcia i Sabadell Plaça Major s’obriran a l’estiu i la Creu Alta, Plaça Espanya (nom encara per decidir) i Ca n’Oriac, la primavera de l’any vinent

Rull també anuncia l’inici de la redacció del projecte constructiu per a la integració urbana de l’àmbit de Can Feu, la cessió a l’Ajuntament de l’aparcament soterrani de Plaça Major i la plantació d’arbrat al Parc del Nord

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat aquest divendres l’estrena de les dues primeres estacions dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Sabadell (Vallès Occidental) aquest setembre. En una visita d’obres a l’estació de Sabadell Plaça Major, Rull, acompanyat de l’alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, ha confirmat que la posada en funcionament del perllongament es farà, tal i com s’ha acordat amb l’Ajuntament, en dues fases: les estacions de Can Feu | Gràcia (Sabadell Estació) i Sabadell Plaça Major s’obriran aquest estiu i la resta, la Creu Alta, Plaça Espanya (nom encara per decidir) i Ca n’Oriac, la primavera del 2017.

“El compromís que tenia el Govern d’acabar les obres el 2016 i lliurar-les a FGC es manté”, ha assegurat el conseller, “però des que s’acaba l’obra fins que s’inicia el servei, cal tot un període de proves”. Per tant, “per servir millor els ciutadans, fem una entrada en servei en dues fases”, amb les estacions de Can Feu | Gràcia (Sabadell Estació) i Sabadell Plaça Major en una primera etapa i, les altres tres estacions, l’any vinent. “No tindria sentit”, ha expressat Rull, “que esperéssim a la primavera de 2017 a fer-ho tot quan ara ja estem en condicions de posar en servei dues estacions”.

Les obres a les estacions de Can Feu | Gràcia i Sabadell Plaça Major són les més avançades. Ja s’han acabat els treballs de construcció de les divisòries i el muntatge d’escales mecàniques i d’ascensors. En aquests moments, es treballa en l’execució dels revestiments i paviments, i en les diferents instal·lacions de ventilació, sanejament i enllumenat.

Alliberament de la Rambla Ibèria

El conseller també ha revelat que “es recosiran les ferides que les obres han provocat en superfície”. Per dur a terme les obres de soterrament de Sabadell Estació s’ha hagut d’ocupar parcialment, des del febrer de 2014, la Rambla Ibèria. Per això, aproximadament un mes després que entrin en servei aquestes dues primeres estacions, es podrà alliberar l’espai.

Pel que fa al pàrquing soterrat de l’estació de Sabadell Plaça Major, el conseller Rull ha explicat que el Departament de Territori i Sostenibilitat (DTES) el cedirà a l’Ajuntament. Les dues administracions pactaran com la Generalitat recuperarà el cost de la inversió, de 3’9 milions.


4,4 quilòmetres més

Les obres d’infraestructura de tot el perllongament de Sabadell (túnels i recintes de les estacions) estan acabades des del febrer de 2015. Actualment estan en execució els treballs pendents de via i catenària; alimentació elèctrica; comunicacions i instal·lacions no ferroviàries de túnel, i senyalització i enclavaments. Pel que fa a les altres tres estacions, les obres d’arquitectura i instal·lacions de la Creu Alta i Plaça Espanya estan en marxa. Només resten pendents d’inici les de Ca n’Oriac, recentment adjudicades.

El perllongament d’FGC a Sabadell inclou 4,4 quilòmetres de nova línia. Incorpora quatre estacions a la xarxa de transport públic (Sabadell Plaça Major, la Creu Alta, Plaça Espanya i Ca n’Oriac), la remodelació i soterrament de Sabadell Estació (nova Can Feu | Gràcia) i la construcció d’unes cotxeres a Ca n’Oriac, al final de la línia. Aquesta actuació suposa una inversió de 430 milions d’euros.

Integració de l’àmbit de Can Feu

Rull també ha comunicat l’inici de la redacció del projecte constructiu per a la integració urbana de l’àmbit de Can Feu. Aquest projecte, que estarà acabat en un termini d’uns sis mesos, concretarà la solució acordada amb l’Ajuntament per al soterrament d’un tram d’uns 400 metres situat just abans de Sabadell Estació. El cost aproximat d’aquest soterrament és de 20 milions d’euros. El conseller ha avançat que “quan tinguem el projecte constructiu redactat, buscarem amb l’Ajuntament de Sabadell els recursos per poder-ho afrontar”.

El titular de Territori i Sostenibilitat ha dit que l’execució d’aquesta obra no condiciona en cap cas la posada en servei del perllongament ja que s’ha planificat perquè es pugui dur a terme de manera independent.

Una altra de les novetats revelades aquest divendres pel conseller Rull és que la Generalitat durà a terme la plantació de l’arbrat al Parc del Nord, com a part de la recuperació de l’àmbit afectat per les obres.

Recuperació de l’arbrat

En aquest espai es van dipositar, d’acord amb l’Ajuntament, les terres que s’extreien de les excavacions realitzades al nord de la ciutat. Davant la petició de veïns i consistori d’adaptar la superfície d’aquest àmbit a la nova configuració del futur parc previst en aquesta zona, el Departament va decidir retirar els 116.000 metres cúbics de terres dipositats.

Ara s’impulsarà una nova actuació de reposició de l’arbrat, que suposarà una inversió per part de la Generalitat de 150.000 euros, que se sumen als 3,6 milions del procés de retirada de les terres.

El conseller ha finalitzat la seva visita valorant que el perllongament d’FGC a Sabadell “és una de les obres emblemàtiques que està impulsant el Govern”, a més d’un “esforç de primera magnitud en termes econòmics”. “La Generalitat, amb molt pocs recursos, està ampliant la seva xarxa ferroviària de proximitat, cosa que l’Estat no fa amb la seva xarxa”, ha subratllat.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1654
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 08/03/2016 9:28

Heu vist la noticia apareguda a LV

http://www.lavanguardia.com/local/sabad ... venca.html

El corresponsal a Sabadell no deu baixat mai a Barcelona amb FGC, si no no s'entén, explica que el problema de saturació de la línia ve del fet de que a Provença hi ha via única!. Sorprenen! Cal que abans d'escriure es documentin, cada vegada pitjor!.

Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 08/03/2016 10:39

122-042-132 ha escrit:Heu vist la noticia apareguda a LV

http://www.lavanguardia.com/local/sabad ... venca.html

El corresponsal a Sabadell no deu baixat mai a Barcelona amb FGC, si no no s'entén, explica que el problema de saturació de la línia ve del fet de que a Provença hi ha via única!. Sorprenen! Cal que abans d'escriure es documentin, cada vegada pitjor!.

Salut!
:x :x :x

No m'estranya que cada cop més, els mitjans d'informació contactin més amb col·lectius com nosaltres o gent experimentada, que hi entenem una mica, perquè veient aquest exemple...



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 08/03/2016 14:02

metring ha escrit:
122-042-132 ha escrit:Heu vist la noticia apareguda a LV

http://www.lavanguardia.com/local/sabad ... venca.html

El corresponsal a Sabadell no deu baixat mai a Barcelona amb FGC, si no no s'entén, explica que el problema de saturació de la línia ve del fet de que a Provença hi ha via única!. Sorprenen! Cal que abans d'escriure es documentin, cada vegada pitjor!.

Salut!
:x :x :x

No m'estranya que cada cop més, els mitjans d'informació contactin més amb col·lectius com nosaltres o gent experimentada, que hi entenem una mica, perquè veient aquest exemple...
El que es penós, es que els periodistes, que són els que han d'informar, parlen sense fer el corresponent treball de camp. I això no passa aquí només, si no al 99% de les notícies que tracten del nostre "gremi".

Ara bé, també tinc el dubte si en aquest cas la "via única" fa referència a que només hi ha una via per sentit (que són coses diferents, però un desinformat total com aquest entén pot entendre les coses a la seva manera ja que fulanito li va dir no se que, la nota de premsa diu no se quant i així "suma y sigue").

En tot cas, el que és una evidència es que el tram Sarrià - Catalunya necessita una quadriplicació, ja es una cosa comentada per alguns de nosaltres al fòrum des de fa temps. Ara per ara la solució prèvia abans de fer la inversió es suprimir L6 i L7 al tronc comú en dies feiners. Però això no es més que un mal pegot ja que el remei passa per duplicar vies si o si.


El metro de Barcelona amb motoristes!

U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dimarts 08/03/2016 18:04

Tota bona solució costarà una inversió molt forta. Serà qüestió de millors temps.

Recordo una opció que sería continuar la línia de pl. Catalunya cap a Glòries (o aquells voltants) i d'allà dirigirse cap al sector Horta i fer una altra foradada a Collserola que anés a parar cap a la part sur de Cerdanyola (oposada la la línia Adif) i empalmar amb la línia actual a la UAB. Llavors els trens podrien anar de Terrassa a BCN i seguir a Sabadell.

Una línia nova ja hauria de tenir estacions aptes per 5 o més vagons i es podria construir d'una tacada sense interferir el funcionament de la línia actual. Una tuneladora (o vàries) podrien fer molta feina excepte allà on la geologia del terreny aconsellés altres mètodes. El tram al Vallès podria anar a cel obert. També podria anar-se posant en servei a mida que s'anés acabant.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 08/03/2016 22:01

De tot això que esteu parlant, hi ha fils oberts. Tornem al tema, si us plau.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1654
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 14/06/2016 8:56

13/06/2016 DO. TF-02676.2-C2
Contracte de serveis per a la direcció conjunta de les obres del projecte complementari núm. 2 del perllongament de la línia d'FGC a Sabadell. Infraestructura. Urbanització. Tram: inici soterrament - Sabadell Estació. Clau: TF-02676.2-C2

https://licitacions.infraestructures.ca ... =CT1068742



pokeroms
N6
N6
Entrades: 239
Ubicació: <M> Ciutat Meridiana

Entrada Autor: pokeroms » Dimecres 29/06/2016 19:52

Bueno nois!!!

Això avança! potser massa ràpid diria :D :D :D

Avui he pujat a la 112.18 i ja anuncia la megafonia les noves parades:

Can Feu | Gràcia en comptes de Sabadell Estació
Sabadell Plaça Major en comptes de Sabadell Rambla.

Se suposa que el nou tram l'obriran al setembre, em sembla molt extrany que hagin ficat ja la nova megafonia quan encara queden 3 mesos per l'inauguració del nou tram.

Salutt!!!!!


Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 30/06/2016 17:54

Doncs avui he agafat la 112.18 i almenys els termòmetres encara no els han canviat. No sé si ho canta bé o no ja que l'he enganxat fent un S1 sentit Terrassa.



ManuFerrandiz_126
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: ManuFerrandiz_126 » Dijous 30/06/2016 21:00

Es una pena que tanquin Sabadell Rbla,hem recorda molt a l'estació d'Avinguda Tibidabo,de fet es quasi igual,ara Sabadell tindrá totes les estacions amb el nou "estil coorporatiu" l'antic estil es el del enrajolat de color grogenc,el que hi ha a totes les estacions del tunel urbá de Bcn,i a Terrassa Rbla,a diferencia de Terrassa ,Sabadell tindra una infraestructura totalment nova dels FGC,a Terrassa les estacions (almenys desde el meu punt de vista) van deixar molt que desitjar,sobretot la de Vallparadis,que a part de tenir una andana molt estreta es molt curta,i mes d'una vegada el tren cap ben just i obre les portes dins el tunel.A part a l'estació del nord han possat un fals sostre que no m'agrada gens comptant amb que precissament aquesta ultima estació te un sostre altissim i podien haver-la fet amb un altra estil que no la fes tan "normal",en fi,amb aixo dic que tan de bó a Sabadell estigui millor,i respecte a l'estació de Sabadell Rambla...no se si la tancaran,i el tunel tampoc,a més vaig escoltar que els soterraran,pero si els deixen doncs podrien aparcar trens i l'estació deixarla com a lloc de "visita"per fer-hi alguna exposicio,el problema del tunel es que no s'hi podra accedir,pel nivell en el que es trobara la nova estació de Can feu-Gracia,aixi que creec que només deixaran l'estació,encara que ho dubto.
Després d'aquesta parrafada em despedeixo
Salutacions



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 30/06/2016 23:19

Cert, jo almenys no sé què en faran de Sabadell-Rambla un cop es tanqui. Cal tenir present que sense tenir en compte metros, és la primera estació subterrània ferroviària que es va construïr al nostre país (1924).

Respecte a l'interiorisme de les estacions, penso que les estacions de Terrassa estan bé, senzilles i austeres, i espero que les de Sabadell siguin igual. No com a la línia 9 que són estacions extremadament luxoses i s'haurien d'haver fet com a Sabadell i Terrassa, estalviant uns quants milions d'euros malbaratats de manera inútil.



ManuFerrandiz_126
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: ManuFerrandiz_126 » Divendres 01/07/2016 14:19

Siii,ni un extrem ni l'altre,les estacions de la L9 son obres faraoniques,que ni de bon tross algun dia estaran plenes al 100%,aixi que mirant-ho aixi si que es veritat que les estacions de Terrassa estan força bé,excepte la de Valparadís que es molt estreta quan precisament es la que més demanda té de les tres inaugurades



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1654
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 01/07/2016 15:04

29/06/2016 PC. TF-02676.11
Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu de condicionament del túnel i estacions entre Sabadell Estació (provisional) i Sabadell Rambla. Clau: TF-02676.11
Pressupost de licitació: 25.500,00 € (sense IVA)

https://licitacions.infraestructures.ca ... =CT1068783



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/07/2016 11:35

http://www.naciodigital.cat/sabadell/no ... um=twitter

Els primers trens dels FGC circulen avui en proves fins el Passeig

Els testos duraran dos dies
L'entrada en servei del nou ramal fins el centre serà al setembre

Els Ferrocarrils de la Generalitat inicien aquest dimarts les proves de circulació fins el Passeig de la Plaça Major de Sabadell. Segons ha pogut saber NacióSabadell, els testos comencen avui i duraran un parell de dies, un trajecte que es farà sense passatgers ni públic.

Aquest dilluns NacióSabadell avançava que les primeres proves es farien aquest mateix mes de juliol, tot i que no s'havia especificat quan es començarien a fer. Ara s'ha sabut que serà aquest mateix dimarts, i que les comprovacions de circulació es faran durant el dia d'avui i el de demà.

L’entrada en funcionament de l’ampliació de la línia només es farà, però, amb les dues primeres parades, Sabadell Estació i Passeig de la Plaça Major, mentre que la resta es connectaran al 2017. Per aquest motiu, en les properes setmanes es començarà a fer circular trens amb la mirada posada a l'estrena del primer tram, previst pels volts de la Festa Major.

L’obertura de les dues estacions suposaran una millora mínima pel que fa a l’activació del servei. Al barri de Gràcia-Can Feu suposarà la renovació de l’estació, mentre que al centre implica moure Sabadell Rambla uns metres amunt, fins el Passeig de la Plaça Major. En aquest punt, l’estació millora en infraestructura, dotant la parada d’una andana amb via a cada banda.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”