Pàgina 1 de 3

Obres a la línia Llobregat-Anoia

Publicat: Dimecres 21/09/2011 22:18
Autor: gralla
Estan posant tanques a les dues vies desviades de L'Hospitalet-Avg.Carrilet i hi han tres o quatre dresines.Algú sap per a que son les obres?


Salut.

Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia

Publicat: Dimecres 21/09/2011 23:28
Autor: liniadelRipollés
Poden ser dues coses, o ambdues:

D'una banda, és previst canviar les agulles de l'estació.
D'altra, l'estació té molts problemes amb el nivell frèatic de les aigües i potser fan feines de millora en aquest aspecte.

Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia

Publicat: Dijous 22/09/2011 0:21
Autor: gralla
Es cert.Ja m'havia fixat que hi passava gairebé un rierol constant pel costat de la via.Llàstima que les tanques no deixen veure les dresines.

Gracies.

Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia

Publicat: Dijous 22/09/2011 8:20
Autor: sergi
A propósito de esas vías...¿ Se utilizan alguna vez para algo ?..

Lo digo porque las veces que pasé por dicha estación (hace años que no lo hago) me dió la impresión que estaban abandonadas ..

Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia

Publicat: Dijous 22/09/2011 15:42
Autor: liniadelRipollés
Pel que sembla també està previst canviar l'enclavament elèctric per un d'electrònic, el que possibilitarà potser algun blocatge telefònic.

Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia

Publicat: Dijous 22/09/2011 15:55
Autor: m.h.t.
sergi ha escrit:A propósito de esas vías...¿ Se utilizan alguna vez para algo ?..
Se usan en caso de incidencia u obras en el túnel. Estas vías permiten a la estación ejercer de terminal, y si hay alguna incidencia entre esta y Pl. Espanya, los trenes acaban aquí. Alguna vez también se han usado cuando el tramo Sant Boi - L'Hospitalet estaba cortado. ;)

Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia

Publicat: Dijous 22/09/2011 18:15
Autor: MZA_1600
Av. Carrilet va ser la salvació de FGC quan va succeïr l'esboranc de l'AVE a l'estació de Gornal.

Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia

Publicat: Dimarts 27/09/2011 23:21
Autor: ferroviario_catalan
sergi ha escrit:A propósito de esas vías...¿ Se utilizan alguna vez para algo ?..

Lo digo porque las veces que pasé por dicha estación (hace años que no lo hago) me dió la impresión que estaban abandonadas ..
La vía en dirección Pl.Espanya, antes de estar de obras la estación, cada tarde alrededor de las 19.45 (yo iba con el R5 hacia Olesa) pasaba por ella un tren "RESERVAT" que bajaba de vacío para refuerzo. Cuando se producía el cruce entre ese tren y el mio, siempre entraba por esa vía.

Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia

Publicat: Dimecres 28/09/2011 7:16
Autor: liniadelRipollés
Jo tinc fotografiada en aquestes vies una triple composició de 211 acoblada, amb motiu de tres avaries seguides d'aquests trens prop de l'Hospitalet. Desconec com s'ho van endur d'allà, parlaven de locomotora dièsel en horari nocturn. Va ser un dia memorable, tot i que cert maquinista no estava gaire content...

sergi ha escrit:A propósito de esas vías...¿ Se utilizan alguna vez para algo ?..

Lo digo porque las veces que pasé por dicha estación (hace años que no lo hago) me dió la impresión que estaban abandonadas ..

Obres a FGC

Publicat: Dimarts 03/07/2012 13:39
Autor: gatvell
FGC està efectuant obres de millora de la via entre els túnels de Manresa i Olesa de Montserrat.

Fa cosa d'un any van canviar tota la via i balast en el túnel de Manresa-Viladordis i fa cosa de mig any el túnel de Monistrol de Montserrat, direcció Manresa. Ara s'estan preparant per fer el túnel de Rajadell (agafa el nom de la riera que desemboca a la vora) que es el segon túnel sortint de Manresa direcció Barcelona.

Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia

Publicat: Dissabte 23/02/2013 22:09
Autor: gatvell
Ja han acabat de canviar vies, travesses i balast a tots els tunels entre Manresa i Monistrol de Montserrat.

Aprofito per comentar que a l'estació d'Hospitalet d'FGC, ara es fan servir les vies laterals i estan en obres les dues vies principals. Han canviat tota l'estrucutra ferroviaria i ha posat via en placa. És la moda d'avui en dia...

Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia

Publicat: Diumenge 24/02/2013 15:35
Autor: Ecomobisostrans
MZA_1600 ha escrit:Av. Carrilet va ser la salvació de FGC quan va succeïr l'esboranc de l'AVE a l'estació de Gornal.
Que jo sàpiga no es feien servir, els trens anaven fins a Sant Josep a canviar de via i a fer temps. La única vegada que les vaig veure en us va ser quan van posar uns trens de reforç de Pl.Espanya a Europa-Fira, i anaven fins a L'H a donar la volta.

Millores a la sèrie 213

Publicat: Dissabte 08/06/2013 11:29
Autor: gatvell
FGC està col·locant endolls darrera els seients laterals dels vagons extrems. En concret és un endoll per seient, 8 per vagó.
Hi ha uns adhesius grans en les finestres que expliquen que s'està fetn aquesta millora i que encara no funcionen.

FGC impulsa treballs a la via de la línia Llobregat-Anoia...

Publicat: Dimarts 23/06/2015 16:41
Autor: metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -deuros.do

FGC impulsa treballs a la via de la línia Llobregat-Anoia per millorar la comoditat de l'usuari per un import de 2,5 milions d'euros


FGC impulsa treballs a la via de la línia Llobregat-Anoia per millorar la comoditat de l'usuari per un import de 2,5 milions d'euros

Ferrocarrils inicia obres per a millorar l'estructura de la via, renovar canvis d'agulla i renovar el sistema de radiocomunicació.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha procedit a la licitació d’obres de millora de la via a diferents punts de la línia Llobregat-Anoia. Aquestes actuacions consistiran, principalment, en la millora de la infraestructura i superestructura, així com en el reforç i la renovació de diferents elements per tal de millorar el confort i la seguretat en el viatge. Aquests treballs es liciten per un import de prop de 2,5 milions d’euros. Els treballs s’executaran en diferents dates durant els propers mesos, sense tenir una afectació directa en l'usuari, ja que els treballs es realitzaran en horari nocturn.

En concret, es duran a terme les millores següents:

Millora de la resistència lateral de la infraestructura en diferents punts quilomètrics del ramal d’Igualada i de Manresa per tal de reforçar la capacitat de reacció davant la dilatació dels carrils i l'embassament d'aigua a la via, afegint travesses, renovant carril, aportant balast i sanejant zones contaminades.

Adquisició de tres canvis nous per les estacions de Piera i de Masquefa. La substitució dels canvis actuals es farà l’any vinent, data en què arribaran al final de la seva vida útil.

Subministrament i instal·lació d'un nou sistema de radiocomunicació a tota la línia, inclosos els ramals industrials i el cremallera de Montserrat, per facilitar la comunicació entre el tren i el centre de gestió de la circulació, amb cobertura a tot el traçat de la via pels trens i el personal que treballi a la zona.

Renovació completa de la superestructura de la via en un tram de 300m entre les estacions de Cornellà Riera i Almeda, corresponent al tram de vies 1 i 2 adjacent a l’estació de Cornellà, a la corba d’entrada. Els treballs comporten la renovació de carril, travesses i balast, incloent una manta antivibradora.

Renovació completa de la superestructura de la via en un tram de 800m entre les estacions de L'Hospitalet de Llobregat i Almeda, corresponent al tram de via 1 adjacent a l’estació d’Almeda. Els treballs comporten la renovació de carril, les travesses i el balast.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Publicat: Dimecres 18/05/2016 10:01
Autor: genissimon
Regió-7, 17 de maig de 2016 ha escrit: FGC canviarà trens per busos 4 dies entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet
El servei se substituirà per obres a la xarxa els dos propers caps de setmana del 21 i 22 i del 28 i 29 de maig
[...]

Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia

Publicat: Divendres 07/04/2017 11:46
Autor: metring
De FGC:

Cap de setmana del 8 i 9 d'abril tall de servei a la línia R5 per obres de millora

Amb motiu d’obres de millora a les nostres infraestructures, el proper cap de setmana del 8 i 9 d'abril, es realitzarà servei d’autobús substitutori:

Entre les estacions de Sant Vicenç | Castellgalí i Manresa Baixador, en ambdues direccions i amb parada a les estacions intermitges
Entre les estacions de Manresa Alta i Martorell Enllaç, direcció Barcelona, servei directe sense parada a les estacions intermitges
La resta de circulacions de la línia Llobregat-Anoia es realitzaran amb normalitat. Més informació document adjunt

http://www.fgc.cat/downloads/avisos_fgc ... put_R5.pdf

Tall Obres a la R6 FGC

Publicat: Dissabte 17/06/2017 20:08
Autor: ortegote
Avui i demà no hi haura Trens a la linia R6 de FGC.
El Tall afecta a les estacions d'Igualada a Sant Esteve de Sesrovires.
Hi haura servei de Bus Directe d'Igualada a Martorell Enllaç, la resta d'estacions tindran servei de Bus parant a totes les Poblacions fins Martorell Enllaç.

Info:

http://fgc.cat/cat/index.asp
https://twitter.com/FGC/status/87566640 ... 32/photo/1

Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia

Publicat: Dissabte 17/06/2017 21:20
Autor: Miquel
No li acabo de veure la gràcia a tenir un bus directe d'Igualada a Martorell però no de Martorell a Igualada. :mmm

Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia

Publicat: Diumenge 18/06/2017 0:25
Autor: Carlos González
Miquel ha escrit:No li acabo de veure la gràcia a tenir un bus directe d'Igualada a Martorell però no de Martorell a Igualada. :mmm
Però dubto que sigui a llarg termini, oi? :?

Re: Obres a la línia Llobregat-Anoia

Publicat: Diumenge 18/06/2017 2:51
Autor: victorromo99
Carlos González ha escrit:
Miquel ha escrit:No li acabo de veure la gràcia a tenir un bus directe d'Igualada a Martorell però no de Martorell a Igualada. :mmm
Però dubto que sigui a llarg termini, oi? :?
Lo del bus és només el dissabte i diumenge que és quan hi ha obres.
El bus directe a Igualada té sentit, més que res per què amb el bus que para a totes les estacions és molt lent, de Martorell Enllaç fins a Capellades hem trigat 1h15min aproximadament, així que de Martorell fins a Igualada no m'ho vull ni imaginar... :cop. En total de Pl.Espanya fins Capellades, comptant tren + bus substitutori han sigut 2h30 de trajecte, quan normalment es triga 1h15min aproximadament. A sobre a Can Parellada i a Masquefa el bus no podia girar pels carrers que són massa estrets i hem perdut massa temps al fer maniobres per poder girar, ho trobo bastant xapussa per part d'FGC què no hagin previst aquestes coses, i han repetit els mateixos errors que quan va haver el tall al mes de Novembre. A més a més a Martorell Enllaç no hi havia ningú per informar, en canvi a St.Esteve si.
Diumenge a la tarda hauré de fer el viatge de tornada, ja faré un resum de com ha anat.
Salutacions.