Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: bigcoaster » Dissabte 07/01/2017 11:43

Carlos González ha escrit:Per no dir que quan arribi la R3 a Sant Boi (passant per Pg. de Gràcia), ja seria encara millor que NO es faci el traçat a Sants.


Y dale, la R3 no arribarà mai a Sant Boi i cap allà perquè té poca freqüència i trens curts, com a màxim de 6 cotxes, i en aquesta línia necessitem trens de 10 cotxes.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 809
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 07/01/2017 12:48

bigcoaster ha escrit:Y dale, la R3 no arribarà mai a Sant Boi i cap allà perquè té poca freqüència i trens curts, com a màxim de 6 cotxes, i en aquesta línia necessitem trens de 10 cotxes.


Saps una cosa que s'anomena "Desdoblament de vies", això tindria més freqüència, però això que estém dien no té res a veure amb el fil corresponent :D :)
"We don't need no education.... We don't need no thought control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 900
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: fgc113 » Dissabte 07/01/2017 13:35

Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Y dale, la R3 no arribarà mai a Sant Boi i cap allà perquè té poca freqüència i trens curts, com a màxim de 6 cotxes, i en aquesta línia necessitem trens de 10 cotxes.


Saps una cosa que s'anomena "Desdoblament de vies", això tindria més freqüència, però això que estém dien no té res a veure amb el fil corresponent :D :)

Per molt que es desdoble la R3 (parcialment, no tota), els túnels de Barcelona (sobretot el de Plaça Catalunya) no admetrien moltes més circulacions.
#RodaliesDignesC6
L10 a la Zona Franca, L2 a l'Aeroport i tram central de la L9.
No al tercer carril i sí a la LAV València - Castelló.
Regionals i rodalies dignes a Castelló!
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
 
Entrades: 742
Membre des de: Dilluns 09/06/2014 14:05
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: Carlos González » Dissabte 07/01/2017 13:43

fgc113 ha escrit:Per molt que es desdoble la R3 (parcialment, no tota), els túnels de Barcelona (sobretot el de Plaça Catalunya) no admetrien moltes més circulacions.


Per això dic que passi per Passeig de Gràcia, ara no trec la possibilitat de que passi a altre túnel, però això que estem parlant no té res que a veure amb el fil.
"We don't need no education.... We don't need no thought control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 900
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: albe6 » Dissabte 07/01/2017 17:00

Sempre es poden enviar els serveis "extres" a EdF, i d'aquesta manera es pot rotar material amb la R2S
albe6
N8
N8
 
Entrades: 747
Membre des de: Divendres 17/02/2012 21:15
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: metring » Dissabte 07/01/2017 19:40

Tornem al temaaaaaa
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22105
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: ortegote » Diumenge 08/01/2017 16:04

La Gracia de esta union era la que se dijo en su principio, totalmente fisica con cambio de ancho en la LL-A.
Pero a pasado el tiempo y a los politicos se les olvidan las cosas y van a hacer lo que van a hacer.
Yo creo que para la gente de Barcelona va a ir muy bien pero sinceramente creo que a los de la LL-A es mejor conectarlos con Sants.

Despues ya entraria si que andando es mas rapido si que hay que hacer otro transbordo de R5/R6 a la L8, eso ya se vera.
Tambien la disposicion de vias creo que la via 3/4 seran las pasantes a gracia y que la 1/2 seran termino en plaça Espanya, pero claro podrian cambiarnos la parada de los trenes y pasando a ser la 1/2 para los R5/R6 y tener que caminar para hacer este transbordo o realizarlo en alguna estacion intermedia en el recorrido de la L8 a Moli Nou y asi realizarlo a pie de anden, pero vamos eso se vera sobre la marcha.

Y les dejo el dato a aquellos que hablan de Gornal/bellvuitge como intercanvador para llegar a Sants, no se lo he usado y las esperas son terribles, como siempre FGC y Renfe no tienen los horarios un poco unificados en tema transbordos, ni para sants ni para SVC.
Hay otros ejemplos Martorell que no hay manera de unificar estacion y menos cuadrar horarios.
Saludos.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 723
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 18:11
Ubicació: a prop d' ADIF

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: oriolp13 » Diumenge 08/01/2017 16:33

ortegote ha escrit:La Gracia de esta union era la que se dijo en su principio, totalmente fisica con cambio de ancho en la LL-A.
Pero a pasado el tiempo y a los politicos se les olvidan las cosas y van a hacer lo que van a hacer.
Yo creo que para la gente de Barcelona va a ir muy bien pero sinceramente creo que a los de la LL-A es mejor conectarlos con Sants.

Despues ya entraria si que andando es mas rapido si que hay que hacer otro transbordo de R5/R6 a la L8, eso ya se vera.
Tambien la disposicion de vias creo que la via 3/4 seran las pasantes a gracia y que la 1/2 seran termino en plaça Espanya, pero claro podrian cambiarnos la parada de los trenes y pasando a ser la 1/2 para los R5/R6 y tener que caminar para hacer este transbordo o realizarlo en alguna estacion intermedia en el recorrido de la L8 a Moli Nou y asi realizarlo a pie de anden, pero vamos eso se vera sobre la marcha.

Y les dejo el dato a aquellos que hablan de Gornal/bellvuitge como intercanvador para llegar a Sants, no se lo he usado y las esperas son terribles, como siempre FGC y Renfe no tienen los horarios un poco unificados en tema transbordos, ni para sants ni para SVC.
Hay otros ejemplos Martorell que no hay manera de unificar estacion y menos cuadrar horarios.
Saludos.

L'intercanviador per arribar a Sants es la pròpia Pl. Espanya. Amb la L3 de Pl. Espanya a Sants-Estació hi tens dues parades. El mateix si fas el futur transbord a Hospital Clínic de la L5.
No veig justificació alguna per a haver de fer que el tren pari a Sants, solapant un trajecte que ja existeix en metro, i en canvi no servir l'eix que es proposa d'Av. Roma i Hospital Clínic, connectant la Pl. Espanya i el Baix Llobregat amb tota aquesta zona molt més cèntrica de Barcelona.
Salutacions,

Oriol
oriolp13
N9
N9
 
Entrades: 2148
Membre des de: Diumenge 13/05/2007 22:44
Ubicació: L2/L5

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: uriol108 » Diumenge 08/01/2017 17:01

I que se'n ha fet de la idea que tenien, o havia vist per aquí ? de fer arribar el perllongament a Glories, o Estació de França fins i tot ? o s'havia parlat de allargar la linia valles fins a Urquinaona ?
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
 
Entrades: 688
Membre des de: Diumenge 30/12/2007 22:04
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: Miquel » Diumenge 08/01/2017 17:52

uriol108 ha escrit:I que se'n ha fet de la idea que tenien, o havia vist per aquí ? de fer arribar el perllongament a Glories, o Estació de França fins i tot ? o s'havia parlat de allargar la linia valles fins a Urquinaona ?

La prolongació de L8 projectada realement és Plaça Espanya - Gràcia - Glòries - Besòs. La primera fase (i molt probablement última) serà fins a Gràcia.

Per part de la B-V se suposa que hi ha el projecte de la cua de maniobres a Plaça Catalunya fins poc abans d'arribar a Urquinaona per sota de Fontanella. L'altre projecte era fer un altre forat a Collserola fent via entre Universitat Autònoma i Mundet, i d'aquí baixar en vertical fins a Poblenou, on faria enllaç amb L8 direcció Besòs (i ignoro si L4 també, que ja posats no aniria geeeeeens malament).

Ara bé, l'única cosa que es farà és la de L8, a mig fer (ja que l'interessant hagués estat com a mínim arribar a Joanic i a molt estirar Glòries) i prou. I també caldrà veure quan s'inicien aquestes obres, doncs dubto molt que la Generalitat posi un euro a això tenint L9/L10 a mig fer.
Tanmateix crec que hagués destinat aquests diners a ampliar la infraestructura existent a la B-V o Ll-A fent quadriplicacions que no pas obrir via nova i seguir tenint els mateixos problemes.

Seguir creixent sense augmentar la capacitat (més trens) i l'eficiència (més ràpids) és fotre's un tir al peu, pero bueno, com sempre, "cada loco con su tema" :roll:
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3484
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: Sanato » Diumenge 08/01/2017 21:20

A tot això, algú recorda fa moooolts anys (mitjans dels 80) que la idea original era portar la LL-A a Pl. Catalunya?
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Sanato
N4
N4
 
Entrades: 55
Membre des de: Dijous 20/11/2008 18:11

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: Adolescent barceloní » Diumenge 08/01/2017 23:06

Sanato ha escrit:A tot això, algú recorda fa moooolts anys (mitjans dels 80) que la idea original era portar la LL-A a Pl. Catalunya?

A través de la Gran Via, per un túnel paral·lel al de la L1? O a través de Sepúlveda o Floridablanca?
Juanjo Rubio. Programador informàtic, casteller, i aficionat al transport públic. President d'Amics del Bus.
Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
 
Entrades: 2299
Membre des de: Dissabte 25/02/2012 16:00
Ubicació: La Trinitat Nova

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: Granolleri » Dilluns 09/01/2017 0:32

Si no mal recordo per el Paral·lel i aprofitant part dels túnels de l'aleshores inacabada línia 2, amb final a la Plaça Universitat.
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 688
Membre des de: Divendres 19/12/2014 15:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: Oriolix » Dilluns 09/01/2017 0:34

Adolescent barceloní ha escrit:Sanato ha escrit:
A tot això, algú recorda fa moooolts anys (mitjans dels 80) que la idea original era portar la LL-A a Pl. Catalunya?

A través de la Gran Via, per un túnel paral·lel al de la L1? O a través de Sepúlveda o Floridablanca?


Crec que volien aprofitar el túnel de L2, construït el 1973 però sense servei fins el 1995, quan va començar a funcionar la L2. Realment tampoc hagués estat cap mala idea.
Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
 
Entrades: 215
Membre des de: Dissabte 09/10/2010 0:07

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: Carlos González » Dilluns 09/01/2017 0:44

L'ampliació s'ha de fer a Hospital Clínic, ni a Sants ni a Plaça Catalunya, els dos llocs ja pots arribar amb el metro que connecten a Pl. Espanya.
"We don't need no education.... We don't need no thought control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 900
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: Adolescent barceloní » Dilluns 09/01/2017 7:42

Curiós; mai n'havia sentit a parlar, d'aquest projecte a través de l'actual L2...

Quant al projecte actual, hi ha motius per no obrir túnel amb el mètode tradicional (austríac??)? O el traçat ha de passar forçosament per sota d'edificis?
Juanjo Rubio. Programador informàtic, casteller, i aficionat al transport públic. President d'Amics del Bus.
Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
 
Entrades: 2299
Membre des de: Dissabte 25/02/2012 16:00
Ubicació: La Trinitat Nova

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: Sanato » Dimarts 10/01/2017 21:19

Granolleri ha escrit:Si no mal recordo per el Paral·lel i aprofitant part dels túnels de l'aleshores inacabada línia 2, amb final a la Plaça Universitat.


Téns raó, em sembla que anava per aquí

D'altra banda, la wikipedia en castellà encara contempla la possibilitat de la unió d'ambdues línies per Pl. Catalunya:
https://es.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADnea_Barcelona-Vall%C3%A9s

Jo no ho veuria malament, si no fos per que la Plaça Catalunya ja deu tenir tot el subsòl ocupat
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Sanato
N4
N4
 
Entrades: 55
Membre des de: Dijous 20/11/2008 18:11

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

EntradaAutor: trensmat » Divendres 03/02/2017 10:02

Departamento de Territorio y Sostenibilidad de la Generalitat de Cataluña.

05/01/2017

Adjudicación

1.700.000,00 €

Proyecto básico de prolongación de la línea Llobregat - Anoia de Ferrocarriles de la Generalitat (FGC) entre las estaciones de Plaza España y Gracia, en Barcelona

10 meses

La prolongación de la línea Llobregat-Anoia, incluida como prioritaria en el Plan Director de Infraestructuras 2011-2020, mejorará y ampliará la cobertura en transporte público a la Nova Esquerra del Eixample, en una zona densamente poblada que, además, cuenta con diversos equipamientos de relevancia (como el Hospital Clínico o la Escuela Industrial). También favorecerá la conectividad ferroviaria del distrito de Gracia e incrementará la intermodalidad, ya que las nuevas estaciones facilitarán el intercambio con la L5, el tranvía -que ahora finaliza en la Plaza Francesc Macià sin conexión ferroviaria- y otras líneas de FGC. Con la prolongación quedarán conectadas las líneas Llobregat-Anoia y Barcelona-Vallès y los usuarios de la línea Llobregat-Anoia de FGC tendrán un acceso más directo hacia el centro de la ciudad, cuando ahora tienen que hacer transbordo en metro (L1 o L3 ). En total, se prevé beneficiar a más de 19 millones de viajeros anuales (incluidos los usuarios actuales de la Llobregat-Anoia), más de 68.000 usuarios al día. En paralelo, el proyecto pretende aumentar los usuarios en transporte público y reducir el uso del vehículo privado (hasta 9.000 usuarios día provendrían del vehículo privado) y, de este modo, contribuir a la descongestión del tráfico y la promoción de una movilidad sostenible.

http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 91&cs=infr
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1413
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 17:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Anterior

Torna a: Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: fgc113 i 2 visitants