Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 862
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 13/08/2019 17:45

Segons entrevista al Conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet a RAC1, estem a 1 any vista (mínim) encara per a que comencin les obres de la "Unió" de l'L8 fins a Gràcia...



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1197
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 13/08/2019 19:44

uriol108 ha escrit:Segons entrevista al Conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet a RAC1, estem a 1 any vista (mínim) encara per a que comencin les obres de la "Unió" de l'L8 fins a Gràcia...
Y.... y ... y.... si empiezan demos gracias a ver con cuantos años de retraso lo acaban.
Saludos.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 862
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 14/08/2019 16:07

dice ahora el President de FGC que las obras empezarán en 2021 (si el proyecto constructivo se entrega a finales de 2020)... supuestamente estas obras deberían finalizar alrededor de 2025, si todo va bien... :roll: que los recortes afectaran el mínimo posible, también dice estar convencido que los FGC gestionarán las Rodalies de Catalunya pronto, y otros temas, podeis escuchar-lo en entrevista a Catalunya Radio :

https://www.ccma.cat/catradio/alacarta/ ... o/1047245/



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1375
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 28/08/2019 10:59

El conseller de Territorti i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha assegurat que la nova estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Francesc Macià estarà acabada l'any 2026. Aquesta mesura només és una entre moltes altres que realitzarà el Goven quan s'aprovin els pressupostos del 2020, ja que segons el conseller, vol "fomentar la mobilitat sostenible per a tenir un transport públic més net”.

Així mateix, Calvet ha indicat en una entrevista a 'El matí de Catalunya Ràdio' que una de les prioritats de la Generalitat quan es disposin dels nous comptes, serà acabar el tram central de la L9 del metro de Barcelona. A més, el conseller ha detallat que el tren llançadora que anirà al Prat arribarà fins a Sant Andreu i passarà per passeig de Gràcia. I ha calculat que s'inaugurarà en els "pròxims mesos".

Calvet ha assegurat tenir pactat amb Adif que, quan acabin les obres de la llançadora entre Barcelona i l'Aeroport del Prat, el servei el gestionarà la Generalitat, i ha exposat que funcionarà com una línia més de Rodalies.

En aquesta allau de promeses, Calvet també ha assenyalat el pla per a dotar de més freqüència de servei els Ferrocarrils de la Generalitat, en concret en la línia del Vallès, amb 15 nous trens que permetrà serveis cada 2,5 minuts a Sant Cugat i cada cinc minuts des de Terrassa i Sabadell. A més, ha destacat que es tirarà endavant la connexió amb el Baix Llobregat mitjançant la projectada línia 8 que "donarà més capacitat al transport públic".

El conseller ha explicat que aquesta aposta dels pressupostos del 2020 no significa que les obres acabin en el termini d'un any, sinó que els comptes contemplaran la inversió "plurianual" suficient per a poder posar data a la posada en funcionament del servei.

Calvet ha reivindicat que invertir en transport públic també és "despesa social bàsica", i ha confirmat que aquest mateix dimecres el Govern iniciarà la ronda de contactes amb els grups polítics per a trobar els suports suficients per a poder aprovar els comptes catalans.

Informació extreta del Nacional.cat



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1838
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 28/08/2019 14:11

El tram Pl. Espanya-Francesc Macià dels FGC, pel 2026

El conseller de Territori, Damià Calvet, ha apuntat avui a Catalunya Ràdio, que l’estació de Francesc Macià de l’L8 de metro podria estar enllestida el 2026.

https://beteve.cat/mobilitat/damia-calv ... a-9-metro/


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 29/08/2019 12:45

Petit off-topic: Mmmmm... No sé quina millora pot suposar tornar a fer un R10 però aquesta vegada per SAC... M'hauria agradat que seguís fent el recorregut de la R2Nord actual.

Sobre la L8: Sobre les ampliacions metropolitanes em sembla raonable que es prioritzi en la L9/L10 (A veure si acaben ja d'una vegada) i que pensin en el perllongament de la L8 almenys per una part del tram fins a Francesc Macià... però sobre Gràcia perquè no diuen res al respecte?


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Miquel
Administrador
Entrades: 4155
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 29/08/2019 21:41

Carlos González ha escrit:Petit off-topic: Mmmmm... No sé quina millora pot suposar tornar a fer un R10 però aquesta vegada per SAC... M'hauria agradat que seguís fent el recorregut de la R2Nord actual.

Sobre la L8: Sobre les ampliacions metropolitanes em sembla raonable que es prioritzi en la L9/L10 (A veure si acaben ja d'una vegada) i que pensin en el perllongament de la L8 almenys per una part del tram fins a Francesc Macià... però sobre Gràcia perquè no diuen res al respecte?
Espero que vingui inclosa al sac ja que sempre s'ha parlat de tot el tram fins a Gràcia, de fet, entenc que la tuneladora hauria de sortir per allà. Espero que no hagin canviat de plans ja que seria una altre fotuda de pota, molt en línia del que solem fer, per això. :x


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 30/08/2019 2:50

Home... jo crec que sí que l'inclouen en el sac... però suposo que està pensat primer que es faci només fins a Francesc Macià perquè suposo que la tuneladora per fer el traçat de Francesc Macià-Gràcia seria més complicat.

I també suposo per prioritzar en aquest cas de l'ampliació de la L8 sobre com quedarà l'estació de Pl.Espanya... que bé hauran de fer una nova nau per vies capçalera ja que la nau 2 de les vies 3 i 4 suposo que seran les que faran recorregut de la L8 o bé faran una nova nau per fer passar els L8.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22849
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 30/11/2019 11:34

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... nya-gracia

Territori i Sostenibilitat adjudica la redacció del projecte constructiu de la infraestructura del perllongament de la línia Llobregat-Anoia d'FGC entre Plaça Espanya i Gràcia

L’actuació consisteix en la construcció de quatre quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions, així com la remodelació de la de Plaça Espanya

La prolongació, amb una inversió estimada per a la infraestructura de 238 MEUR, millorarà la cobertura en transport públic de l’Eixample de Barcelona, facilitarà l'accés al centre de la ciutat i connectarà amb la línia Barcelona-Vallès

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció del projecte constructiu de la infraestructura de perllongament de la línia Llobregat - Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, a Barcelona. El projecte detallarà tècnicament l’obra civil necessària per a la construcció de 4 quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions i la remodelació de la de Plaça Espanya, amb un pressupost estimat de 238 MEUR. Les tasques de redacció del projecte s’han adjudicat per un import de 3 MEUR (sense IVA) i un termini d’un any.


La prolongació d’aquesta línia constarà de dos túnels independents de 7 metres de diàmetre, que s’executaran mitjançant tuneladora. El projecte desenvoluparà el traçat previst a l’estudi informatiu de l’actuació, que comprèn quatre estacions adaptades a persones amb la mobilitat reduïda, tres de les quals seran de nova construcció:

Hospital Clínic, al carrer d’Urgell, que permetrà l’intercanvi amb l’L5 del metro
Francesc Macià, al carrer d’Urgell entre Buenos Aires i la plaça F. Macià, que facilitarà l’intercanvi amb el Trambaix
Gràcia, a Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, que connectarà amb la línia d’FGC Barcelona-Vallès
Plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l’estació d’FGC existent.

Més cobertura en transport públic


El perllongament de la línia Llobregat-Anoia millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic a la Nova Esquerra de l’Eixample, en una zona densament poblada que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància (com l’Hospital Clínic. També afavorirà la connectivitat ferroviària del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5 de metro, el tramvia –que ara finalitza a la Plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària– i altres línies d’FGC.

Amb el perllongament quedaran connectades les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès i els usuaris de la línia Llobregat-Anoia d’FGC tindran un accés més directe cap al centre de la ciutat, quan ara han de fer transbordament amb metro (L1 o L3). En paral·lel, el projecte pretén augmentar els usuaris en transport públic i reduir l’ús del vehicle privat i, d’aquesta manera, contribuir a la descongestió del trànsit i la promoció d’una mobilitat sostenible.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1197
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 30/11/2019 15:12

metring ha escrit:
Dissabte 30/11/2019 11:34
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... nya-gracia

Territori i Sostenibilitat adjudica la redacció del projecte constructiu de la infraestructura del perllongament de la línia Llobregat-Anoia d'FGC entre Plaça Espanya i Gràcia

L’actuació consisteix en la construcció de quatre quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions, així com la remodelació de la de Plaça Espanya

La prolongació, amb una inversió estimada per a la infraestructura de 238 MEUR, millorarà la cobertura en transport públic de l’Eixample de Barcelona, facilitarà l'accés al centre de la ciutat i connectarà amb la línia Barcelona-Vallès

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció del projecte constructiu de la infraestructura de perllongament de la línia Llobregat - Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, a Barcelona. El projecte detallarà tècnicament l’obra civil necessària per a la construcció de 4 quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions i la remodelació de la de Plaça Espanya, amb un pressupost estimat de 238 MEUR. Les tasques de redacció del projecte s’han adjudicat per un import de 3 MEUR (sense IVA) i un termini d’un any.


La prolongació d’aquesta línia constarà de dos túnels independents de 7 metres de diàmetre, que s’executaran mitjançant tuneladora. El projecte desenvoluparà el traçat previst a l’estudi informatiu de l’actuació, que comprèn quatre estacions adaptades a persones amb la mobilitat reduïda, tres de les quals seran de nova construcció:

Hospital Clínic, al carrer d’Urgell, que permetrà l’intercanvi amb l’L5 del metro
Francesc Macià, al carrer d’Urgell entre Buenos Aires i la plaça F. Macià, que facilitarà l’intercanvi amb el Trambaix
Gràcia, a Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, que connectarà amb la línia d’FGC Barcelona-Vallès
Plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l’estació d’FGC existent.

Més cobertura en transport públic


El perllongament de la línia Llobregat-Anoia millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic a la Nova Esquerra de l’Eixample, en una zona densament poblada que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància (com l’Hospital Clínic. També afavorirà la connectivitat ferroviària del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5 de metro, el tramvia –que ara finalitza a la Plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària– i altres línies d’FGC.

Amb el perllongament quedaran connectades les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès i els usuaris de la línia Llobregat-Anoia d’FGC tindran un accés més directe cap al centre de la ciutat, quan ara han de fer transbordament amb metro (L1 o L3). En paral·lel, el projecte pretén augmentar els usuaris en transport públic i reduir l’ús del vehicle privat i, d’aquesta manera, contribuir a la descongestió del trànsit i la promoció d’una mobilitat sostenible.
Perdonarme por ser tan escéptico pero todo lo que acabas de poner y acabo de leer es lo que llevan años diciendo y sobre la fecha de 2026 es que ya sabemos que depues sera 2030 y, y , y...

Lo de siempre mucho bla bla bla y poca muy poca realidad.
Saludos.



Sanato
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: Sanato » Diumenge 01/12/2019 17:52

Dos túnels, clar que sí, que ens sobra la pasta!!!! I ja de pas es doblen les comissions i els tres per cent!!!!

:cop :cop :cop :cop :cop


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Dilluns 02/12/2019 15:29

Quin error tan greu comprometre eixos com Urgell o Travessera de Gràcia per fer una infraestructura tan impràctica com aquesta, perquè més enllà de connectar FGC del Vallès i del Llobregat-Anoia no té cap utilitat ni hi ha una demanda especialment alta per aquest traçat. És un D40 subterrani que passa per Hospital Clínic, allunyat de totes les estacions de Rodalies que li permetrien moltíssima més intermodalitat. A més, aquest perllongament tampoc acaba de cobrir bé les zones per on passa i té un recorregut poc clar, que no connecta res amb res; no es pot considerar una línia transversal.

Entenc que la gent de la línia Llobregat-Anoia els hi vagi bé arribar al centre de Barcelona, però amb aquesta ampliació tampoc arribaran a molts més punts, hauran de fer enllaç sí o sí i només veig mínimament útil el de la L5. El discurs de la descentralització tampoc cola, ja que per alguna cosa s'està gastant una altra milionada en acabar una L9 que ha de servir com a Metro ràpid i connector per creuar la ciutat.

En conclusió, un despropòsit d'obra que només servirà per enllaçar les línies dels FGC a costa d'hipotecar altres actuacions més eficaces.


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dilluns 02/12/2019 17:07

Hi estic d'acord, el projecte està greument mal conceptualitzat. >:(
Per a mi la Línia LL-A el que necessita és un nou túnel des de Sant Boi a Cornellà-Torrassa-Sants (parc de l'espanya industrial)-Plaça Espanya; i tallar i reconvertir el servei existent des de Sant Boi en una L8 de metro total. El recorregut hauria de parar en Rocafort, la plaça/cruilla Valencia-Roma, Entença, Francesc Macià, Travessera de Gracia, i continuar cap al Besòs. Espero que alguna cosa causi que l'ampliació no es porti a terme amb les característiques actuals.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22849
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 17/11/2020 14:38

https://www.totbarcelona.cat/economia/m ... ia-104739/

Metamorfosi a plaça Espanya: dues vies de tren seran un magatzem de paqueteria

L'allargament de l'L8 fins a Gràcia servirà per alliberar espai, que FGC aprofitarà per crear un punt de distribució de mercaderies

Adrià Lizanda 16/11/2020 10:42 pm

La prolongació de l’L8 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) servirà per unir les estacions de Gràcia amb plaça Espanya, cosa que facilitarà molt l’entrada a Barcelona des del Llobregat. Però també obrirà un escenari nou pel que fa a la distribució de paquets a la capital catalana. FGC planeja utilitzar una de les dues naus de què disposa a plaça Espanya per emmagatzemar mercaderies i des d’on les empreses de repartiment farien la distribució dins la ciutat. “La petita missatgeria ha arribat per quedar-se”, reivindica el director general d’FGC, Pere Calvet, en conversa amb el TOT Barcelona.

Actualment l’estació de plaça Espanya és final de línia de l’L8, i la intenció d’FGC és ampliar-la amb tres estacions: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. És per això que plaça Espanya deixarà de ser el final de l’L8. Així, l’allargament de l’L8 fins a Gràcia convertirà la parada en “passant”, cosa que permetrà alliberar espai perquè els trens no s’hi hauran de quedar estacionats al final del servei. FGC, segons explica Calvet, disposa de dues naus a plaça Espanya. La més moderna, la de les vies 3 i 4, servirà per a la circulació de trens. En canvi l’altra, on ara hi ha les vies 1 i 2, quedarà lliure de vehicles per convertir-se en magatzem de paquets.

A partir del 2025

Es tracta, amb tot, d’un projecte a mig termini. En concret, a 5 anys vista, que és quan està previst que s’acabin les obres a l’L8, segons precisa el director general d’FGC. La logística que planeja FGC començarà a Martorell, per on discorre la B-30, una carretera sovintejada pel transport de mercaderies. Seria allà on es carregarien els trens de paquets, que després entrarien a Barcelona per via ferroviària. Un cop a plaça Espanya, les empreses enviarien els repartidors a recollir les mercaderies per completar l’últim tram del repartiment. És el que el sector anomena “última milla”.

“A Barcelona hi haurà d’haver grans punts d’emmagatzematge”, destaca Calvet. Fins ara, segons exposa el professor del Màster de Ciutat i Urbanisme de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) Eduard Álvarez, hi ha dos llocs a la ciutat que compleixen aquest propòsit. Estan situats al mercat del Ninot i a l’estació de França, des d’on companyies de repartiment transporten paquets als residents de Barcelona. Álvarez posa en valor que la nau d’FGC seria el primer exemple de punt de distribució a escala petita a la ciutat fent servir el transport ferroviari.

FGC apostarà, per tant, per la faceta de transport de mercaderies de la companyia. Actualment l’empresa col·labora amb Seat per portar cotxes des de Martorell fins al Port –tres trens cada dia amb 250 cotxes cadascun– i per traslladar peces de cotxes cap a la fàbrica. També carreguen potassa des de la mina de Sallent i la descarreguen al Port de Barcelona.

Un altre projecte que FGC té sobre la taula, tot i que menys avançat, és aprofitar la construcció d’un segon túnel entre la capital i el Vallès per crear un altre punt de distribució de paquets. La creació d’un segon túnel –essencial per al futur de la companyia per la saturació de la línia del Vallès– o d’una línia que connectés de forma directa Sant Cugat i Barcelona podria servir per crear una nau a plaça Catalunya o passeig de Gràcia per emmagatzemar mercaderies. Aquest projecte està contemplat al Pla Director d’Infraestructures de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). El pla, que fixa objectius d’infraestructures i transport fins al 2030, només recull la necessitat de redactar el projecte de construcció del nou túnel per al Vallès, així que caldrà esperar anys perquè sigui realitat.



Miquel
Administrador
Entrades: 4155
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 17/11/2020 19:13

Aiii Magòria....

No em sembla malament la idea, sempre que això no signifiqui que els trens de passatgers no pugui estacionar a la nau de Via 1 i 2. Espanya podria servir d'apartador per treure trens o fer serveis parcials i endavant. Tant L8 cap a Gràcia que s'entenia que la resta de línies finalitzarien a Plaça Espanya però no. O vaja, potser ni ells saben que volen fer.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Granolleri
N8
N8
Entrades: 880
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 17/11/2020 19:57

Miquel ha escrit:
Dimarts 17/11/2020 19:13
Espanya podria servir d'apartador per treure trens o fer serveis parcials i endavant. Tant L8 cap a Gràcia que s'entenia que la resta de línies finalitzarien a Plaça Espanya però no. O vaja, potser ni ells saben que volen fer.
No té cap mena de sentit fer acabar trens a Plaça Espanya un cop fet el perllongament. TOTS els trens han d'arribar a Gràcia.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4007
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 17/11/2020 20:15

Jo crec que cal dir les coses pel seu nom, "L8" és un identificador de servei en lloc d'una línia com a tal. A la notícia haurien de substituir "L8" per "Llobregat-Anoia".



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1197
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 17/11/2020 20:29

Ahora acabo de flipar, tengo entendido que el nuevo trazado solo seria para servicios de la L8 y el resto seguiria terminando en plaza españa, cargarse la nave antigua es cargarse mobilidad y tener escapes para los trenes.

La verdad es que no se entiende esa manera de destruir vias, lo han echo por todo el pais, estaciones donde habia 2 vias dejan solo una y aveces a la larga las necesitan.

Aqui deberiamos saber como se quiere gestionar las circulaciones y entenderiamos cosas, ahora mismo solo veo problemas para la red buscado por la propia empresa,

Veremos como termina todo.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 17/11/2020 22:44

Sin intención de escribir esto a modo de reproche... ya se planificó que la ampliación era para la L8... ahora no comprendo estos comentarios a modo de queja de que es exclusivo el nuevo túnel para la L8 si hace tiempo se pensó que la ampliación era exclusivamente para la L8.

Ahora bien, leyendo el artículo... No defiendo esto que quieren hacer en las vías 1 y 2, de hecho harían falta esas vías si el resto de servicios acaban en Pl.Espanya si la L8 será ampliada a Gràcia.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4239
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 18/11/2020 15:31

Se amplía la línea Llobregat Anoia, no sólo la L8. Otra cosa es que para simplificar digan L8 y la prensa lo compre.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”