Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Túnel d'Horta

Entrada Autor: Guigui » Dijous 29/03/2012 12:17

Suposo que vol dir el túnel d'Horta, que evidentment, no passarà pel Carmel.

I fet aquest aclariment, declaro definitivament tancat aquest off-topic quilomètric.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 31/03/2012 19:33

Com ja he comentat al fil del seguiment del traspàs de Rodalies (http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 28#p205628), he dit que seria bona idea que FGC gestionés també la xarxa de Rodalies.

Doncs això, arreglant els túnels de Av. de Roma i Universitat fent una o dues vies més es pot fer passar un FGC (que tingui el mateix gàlib que un Rodalies, o un pantògraf molt alt) des de Bellvitge fins a Catalunya, i ja estaria: les dues xarxes unides.

Ara vaig al que és en realitat el tema pel qual s'ha obert aquest fil: COM ESTÀ ARA MATEIX LA SITUACIÓ? SE SAP ALGUNA COSA O EL QUE ES FA ÉS NOMÉS :blah ?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 31/03/2012 22:42

Tot és xerrameca. Fins que no acabem la crisi i ens tornem a comportar com nous rics, no començaran a prendre's seriosament la unió de les dues línies així com el tramvia.jo trobo que, després de tot, no cal unir les línies com han plantejat abans. Jo crec que el que cal és passar Rodalies a UIC progressivament i la línia Llobregat Anoia també. Amb això ja haurem creat una xarxa real, gestioni qui gestioni, Renfe, FGC, o bé SNCF o DB. Suposant que fem un túnel entre Glòries i Molí Nou, per la Diagonal, l'L8 seria el que ha de ser, un metro i punt, i la resta podrà entrar a Barcelona directament, barrejats entre trens d'altres operadores si cal, com el que és, un Sub-Urbà i un Rodalies, i punt. La línia del Vallès és un Sub-Urbà, i té la sort d'entrar a Barcelona amb una dignitat mitjana, conservant els serveis semi-directes, i agilitzant el trànsit de persones. Els plantejo com dues línies, part d'un tot, que no han de tenir connexió en enllaç entre elles.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 02/04/2012 23:22

Hola a tothom.
Es el primer article que escrit, deixant de banda la presentació, i espero fer-ho correctament.

Veient el plànol ferroviari de Barcelona, podriem dir que no cal fer res en concret per unir les xarxes d'FGC del Vallès i del Llobregat.Anoia.
Però es clar entenc que els d'FGC ho volguin, suposo que en el seu moment la xarxa de RENFE no deuria de ser una de sola com es avui en dia.
Segons vaig vuere fa temps en un plànol director d'infraestructures, o com es digui. FGC volia allargar les vies 3 i 4 de Plaça Espanya fins a Gràcia, passant per la Plaça de Francesc Macià i d'allí fins les Glòries (o algun punt proper). D'allí es faria una estació amb una línia nova per enllaçar amb les vies de Terrassa i Sabadell passat Collserola. Suposo que a la llarga es reduiria el servei de Terrassa i Sabadell des de plaça Catalunya a favor de les Glóries.
Tenint en compte tot això, jo allargaria les andanes 3 i 4 de Plaça Espanya però per la Gran Via de les Corts Catalanes fins Glòries (o on calgui) fent una parada a Plaça Catalunya, i no cal just sota la plaça pot ser un tros enllà i un enllaç a peu. Aixi, es disposaria d'un servei lent, la línia 1 del MEtro, i un directe que seria FGC al mateix temps que RENFE.
Aconseguiria el traspàs de passatges d'una xarxa a l'altra d'FGC i també podria absorvir passatges de les línies 1 i 3 del Metro.

Fins aquí.
A reveure


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 26/08/2013 12:17

http://www.europapress.cat/economia/not ... 12431.html

La prolongació de la L8 de FGC per unir Espanya i Gràcia podria costar 250 milions

L'estudi informatiu estarà acabat a finals d'aquest any

BARCELONA, 24 Ago. (EUROPA PRESS) -

La prolongació de la línia L8 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Barcelona, que unirà les estacions d'Espanya i Gràcia de tal manera que enllaçarà les línies del Vallès i del Baix Llobregat, podria costar uns 250 milions d'euros en funció del traçat que s'adopti.

Així ho ha explicat a Europa Press el president de FGC, Enric Ticó: "Encara no està xifrada la inversió, tot i que s'ha parlat d'uns 250 milions d'euros. Hem de ser prudents perquè depèn del traçat".

En funció d'aquest traçat, es decidirà la ubicació definitiva de les estacions intermèdies entre Espanya i Gràcia, i l'obra té com a objectiu millorar l'operativitat de les dues direccions de FGC, i alhora agilitarà el trànsit intern de la ciutat.

La Generalitat va anunciar a l'octubre de 2011 l'encàrrec de l'estudi informatiu d'aquesta infraestructura, que estarà disponible a finals d'aquest 2013 com a pas previ al projecte constructiu.

"Hi insistirem molt, perquè si hi ha una obra a la regió metropolitana ferroviària que tingui una tornada més ràpida i segura és aquesta", ha asseverat Ticó, que ha afegit que veu bona voluntat per part de l'administració catalana malgrat la crisi.
CUA DE MANIOBRES

Preguntat per la cua de maniobres de plaça Catalunya, ha sostingut que es tracta d'una infraestructura que "no serà assumible a curt termini", malgrat ser una obra significativa que permetria millorar la freqüència dels trens.

De moment, FGC aposta per millorar el servei a través de petites obres de senyalització i de l'arribada dels nous trens 113 i 114 del Vallès: "No és la solució definitiva. La solució definitiva és la cua de maniobres, però si algú em diu això o la prolongació de la L8, dic la L8 i fins i tot alguna una altra obra abans".



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 26/08/2013 12:30

metring ha escrit:de l'arribada dels nous trens 113 i 114 del Vallès
Sèrie 114? Se m'ha passat res o és una invenció?


El metro de Barcelona amb motoristes!

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 26/08/2013 12:42

Ves que no siga per diferenciar-ne el constructor. Si no recordo malament, era un consorci CAF-Alstom. Si Alstom entrega el primer lot (113) el segon deu ser el de CAF (114) o també una anada d'olla. Tot és possible.



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dilluns 26/08/2013 13:07

albe6 ha escrit:Ves que no siga per diferenciar-ne el constructor. Si no recordo malament, era un consorci CAF-Alstom. Si Alstom entrega el primer lot (113) el segon deu ser el de CAF (114) o també una anada d'olla. Tot és possible.
El CAF 114 ja existeix i és aquest:
Imatge

Jo al llegir-ho he pensat que potser serien les unitats adaptades de les 113 que substituïren les 111 per la L7, de gàlib inferior.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 26/08/2013 13:16

250 millones para 3 kilómetros de tunel, voy y me lo creo. :martell1



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dilluns 26/08/2013 13:55

epuig29 ha escrit:
albe6 ha escrit:Ves que no siga per diferenciar-ne el constructor. Si no recordo malament, era un consorci CAF-Alstom. Si Alstom entrega el primer lot (113) el segon deu ser el de CAF (114) o també una anada d'olla. Tot és possible.
El CAF 114 ja existeix i és aquest:
Imatge

Jo al llegir-ho he pensat que potser serien les unitats adaptades de les 113 que substituïren les 111 per la L7, de gàlib inferior.
Primer de tot aquest el S-114 es d'Alstom i cada companyia ferroviaria posa la numeració que li convé. O no hi ha un 112 de FGC i Renfe? Perdó per off-topic.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 26/08/2013 14:37

Autor: alf_ » Dilluns 26/08/2013 12:16
250 millones para 3 kilómetros de tunel, voy y me lo creo. :martell1
Has de contar l'obra, estacions i material rodant, entre altres.
Per mi es una gran millora, tant particulrment com en general.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 26/08/2013 15:29

epuig29 ha escrit:
albe6 ha escrit:Ves que no siga per diferenciar-ne el constructor. Si no recordo malament, era un consorci CAF-Alstom. Si Alstom entrega el primer lot (113) el segon deu ser el de CAF (114) o també una anada d'olla. Tot és possible.
El CAF 114 ja existeix i és aquest:
Imatge

Jo al llegir-ho he pensat que potser serien les unitats adaptades de les 113 que substituïren les 111 per la L7, de gàlib inferior.
114 existeix a RENFE, no a FGC.
Crec que la LL-A va rebre una última tongada de 213 per treure les 211.

I sent que s'ha dit que hi haurà peces de recanvi per les 111 cautives a la L7 (211 i part de les que es retiraran) o es una anada d'olla o és que la nova comanda es numerarà en dos sèries, una per a cada constructor dels trens.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 26/08/2013 16:22

gatvell ha escrit:
Autor: alf_ » Dilluns 26/08/2013 12:16
250 millones para 3 kilómetros de tunel, voy y me lo creo. :martell1
Has de contar l'obra, estacions i material rodant, entre altres.
Per mi es una gran millora, tant particulrment com en general.
Lo decía porque es poco. Es como cuando se dijo que la L9 costaría 2.600 millones. Esta prolongación no bajará de los 500 millones, ya te lo adelanto. Y respecto a la utilidad... sí, la tiene sobre todo para los servicios L8 y S8, pero más importante vería yo un acceso más rápido y directo a Barcelona para la Llobregat-Anoia con tal de ofrecer mejores tiempos de recorrido. En una línea de cercanías me parece más prioritario que tenga tiempos de recorrido competitivos que una gran penetración urbana (además esto último suele ser más caro por tenerse que hacer en tunel). La Igualadina tampoco pasa de Maria Cristina y va abarrotada, mientras que los trenes que llegan a Pl. Espanya, un tanto mejor comunicada que M. Cristina, van mucho más vacíos.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 26/08/2013 16:39

Jo no puc dir si és molt o poc i no faré soroll d'aquest tema.
Suposo que un cop acabada aquesta obra hi haurà una remodelació en el noombre de línies i desapareixen algunes. SUposo que S33 i L8 s'integraran en la segona, per exemple.
Un cop fet això suposo que començarà a ser imperatiu el doblament del tram de Pl. Espanya a Cornellà com a mínim degut al augment de frequències de tren.
Respecte a la durada del viatge,aA mi m'han dit que el tren de Pl. Espanya directe a Monistrol de Montserrat, és en part una prova per a fer nous semidirectes que avançarien trens que s'esperarien en l'estació pertinent, no se com anirà però és una millora sense invertir-hi gairebé res.

JA es veurà com anirà tot.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 26/08/2013 17:33

gatvell ha escrit:Jo no puc dir si és molt o poc i no faré soroll d'aquest tema.
Suposo que un cop acabada aquesta obra hi haurà una remodelació en el noombre de línies i desapareixen algunes. SUposo que S33 i L8 s'integraran en la segona, per exemple.
Un cop fet això suposo que començarà a ser imperatiu el doblament del tram de Pl. Espanya a Cornellà com a mínim degut al augment de frequències de tren.
Lo propuse en otro hilo, ¿no sería mejor un trazado distinto que fuera más directo? Aparte de la multitud de paradas la vuelta hasta Sant Boi y Cornellà también es más recorrido antes de llegar a BCN, porque la autovía que va paralela al ferrocarril por ejemplo a partir de St. Vicenç dels Horts, una vez pasada Collserola, entra a Barcelona directamente, cuando el tren sigue el Llobregat hasta Sant Boi. Si queremos hacer trenes directos/semidirectos estos podrían usar una línea que entrara más directamente a Barcelona (ejemplo a seguir sería por ejemplo en Madrid el baipás que desde San Fernando va a Chamartín y por el que pasan los semidirectos y regionales).



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 26/08/2013 17:43

Alf, recordo molt bé la teva propsota i, em sembla molt bona.
També admeto que doblar el túnel em sembla una bona pensada, tot i que això no implica fer les mateixes estacions. En podrien haver dues o tres, inclòs entre-llaçades de manera que permetés fer un transbord d'un túnel a l'altre.
El que convé a L'Anoia-Bages es implementar semidirectes (directes?) per sobre de la L8 i S8. Això implicaria deixar de pensar en la zona metropolitana i pensar en la rodalia o les àrees més distants.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 26/08/2013 21:19

No m'agrada xafar la guitarra a ningú però si aquesta obra no es va fer quan hi havia calers dubto molt que es faci arà.

A més si per fer el perllorgament de Terrassa i el de Sabadell porten el que porten a aquesta obra li falten molts anys per que entri en servei.

Salutacions.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 26/08/2013 21:31

És la Generalitat l'únic que sap si pot gastar o no els diners. No crec que en aquest fòrum hi ha ningú tant o més ben qualificat que la mateixa Generalitat.
De moment cal esperar a finals d'any per veure el projecte, una cosa es que es liciti i un altre que s'executi (aquest es el joc del govern espanyol).

Una altre cosa es que facin fins a Pl. Frances Macìà, com estava previst inicialment i més endavant allargar-ho fins a Gràcia.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dilluns 26/08/2013 22:25

Al ser potestat de la Gene m'extranya molt que es plantegin aquesta obra, si bé almenys fins haver acabat els perllongaments de la línia del Vallès i la L9 fins a l'aeroport com a mínim no crec que comencin cap obra nova



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 26/08/2013 22:50

A mi també em sorprèn que preparin aquesta obra, quan encara no està acabat el tram de la L9 de l'aeroport i Zona Franca fins a la Diagonal o les ampliacions d'FGC de Terrassa i Sabadell.
Jo suposo que com que preparen els presupostos de l'any que ve deuen haver vist que es podrà fer, ja que ara per ara la Generalitat no es pot endeutar per ordre del govern espanyol.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”